abonnement Unibet Coolblue
pi_89290206
quote:
Onthullingenwebsite WikiLeaks heeft zondag honderdduizenden Amerikaanse diplomatieke geheimen openbaar gemaakt. De website was zelf door een zogenoemde denial of service attack op zijn servers onbereikbaar, meldde WikiLeaks via Twitter, maar dit kon niet verhinderen dat de stukken via de websites van diverse kranten in de Verenigde Staten en Europa werden gepubliceerd.

Oprichter Julian Assange liet de Amerikaanse ambassadeur in Groot-Brittannië weten dat WikiLeaks geen gevolg zou geven aan oproepen van Washington om van publicatie af te zien.

De Amerikaanse regering stelde zondag dat WikiLeaks de levens van Amerikaanse diplomaten, geheim agenten en burgerrechtenactivisten in diverse landen in gevaar brengt. Woordvoerder van het Witte Huis Robert Gibbs zei dat president Barack Obama voorstander is van open bestuur, maar noemde de actie van WikiLeaks 'roekeloos en gevaarlijk'.

Update 00.10 uur

Hieronder volgt een reeks opmerkelijke kwalificaties over wereldleiders, die staan in de documenten van de Amerikaanse regering die zondag werden gelekt door WikiLeaks. Onderstaande quotes zijn onder meer afkomstig uit verhalen op de websites van de Britse krant The Guardian en het Duitse weekblad Der Spiegel. Deze media hadden vooraf inzage in de door WikiLeaks gelekte documenten.

Dmitri Medvedev (president Rusland) en Vladimir Poetin (premier): Medvedev, officieel de machtigste politicus van Rusland, speelt in de praktijk 'de Robin van Poetins Batman'. (Bericht dat de Amerikaanse ambassade in Moskou eind 2008 verstuurde naar Washington.)

Silvio Berlusconi (premier Italië): "Zwak, ijdel en ineffectief als moderne Europese leider." (Elizabeth Dibble, een hoge diplomaat op de Amerikaanse ambassade in Rome.)

Nicolas Sarkozy (president Frankrijk): Is volgens een bericht van de Amerikaanse ambassade in Parijs 'lichtgeraakt' en 'regeert op persoonlijke, autoritaire wijze'.

Angela Merkel (Bondskanselier Duitsland): "Risicomijdend en slechts zelden creatief." (Amerikaanse ambassade in Berlijn, maart 2009.)

Guido Westerwelle (Minister Buitenlandse Zaken Duitsland): "Incompetent, ijdel en kritisch ten opzichte van de Verenigde Staten." (Amerikaanse ambassade.)

Horst Seehofer (leider regeringspartij CSU in Beieren): Weet niet dat 20.000 Amerikaanse militairen, de helft van de totale Amerikaanse troepenmacht op Duitse bodem, verblijft op bases in zijn eigen deelstaat.

Benjamin Netanyahu (premier Israël): "Elegant en charmant", maar houdt zich nooit aan zijn beloften. (Amerikaanse diplomaat in Cairo.)

Hamid Karzai (president Afghanistan): "Een extreem zwakke man die niet naar feiten luisterde, maar die zich liever liet misleiden door mensen die hem verhalen vertelden over de meest bizarre complotten tegen hem." (Amerikaanse ambassade Kabul.)

Kim Jong-il (dictator Noord-Korea): Een 'futloze ouwe' die fysiek en psychologisch getraumatiseerd is als gevolg van een beroerte. (Diverse diplomatieke bronnen.)
Vorig topic: Wikileaks.org brengt opnieuw documenten uit #2
  maandag 29 november 2010 @ 11:10:58 #2
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89290219
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:08 schreef BluesRebel het volgende:
Die Sanger, wat een hypocriete lul blijkt het nu toe zijn. Zogenaamd voor vrije informatie maar nu....

[..]

[..]

De ware aard van de vrije encyclopedie komt naar boven. Gezien hoe subjectief bepaalde artikelen zijn verbaast dat me ook niets, maar dat is allemaal achteraf ;(
AFC AJAX
pi_89290222
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:10 schreef Hajko het volgende:
de OP
= op
klef
pi_89290224
TT fail :')
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 29 november 2010 @ 11:11:37 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89290238
Ik denk juist dat door dit lek er minder mensen zullen sterven in nutteloze oorlogen. Dankzij deze informatie zal het voor bepaalde landen veel moeilijker zijn om een geldige 'casus belli' te fabriceren om oorlog te gaan voeren over olie, land, dollars etc.

Wat als we vantevoren wisten uit gelekte documenten dat de USA bewijs ging fabriceren voor WMD's die er niet waren in Irak?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89290242
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:
TT fail :')
Die kut kerst header verneukt m'n eeepc. Te traag voor woorden ;(
  maandag 29 november 2010 @ 11:13:26 #7
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89290302
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:11 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk juist dat door dit lek er minder mensen zullen sterven in nutteloze oorlogen. Dankzij deze informatie zal het voor bepaalde landen veel moeilijker zijn om een geldige 'casus belli' te fabriceren om oorlog te gaan voeren over olie, land, dollars etc.
Het is inderdaad te hopen dat men nu eindelijk 's goed beseft wat voor impact oorlogen veroorzaken. Desnoods moet dat maar via nieuwe oorlogen n.a.v deze documenten*, als dat ze helpt begrijpen dat vele oorlogen (gestart door o.a. grootmachten) eerder kwaad doet dan goed.

*Ja ik weet hoe vaag dit klinkt :')
AFC AJAX
pi_89290309
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 11:10 schreef msnk het volgende:

[..]

De ware aard van de vrije encyclopedie komt naar boven. Gezien hoe subjectief bepaalde artikelen zijn verbaast dat me ook niets, maar dat is allemaal achteraf ;(
Typisch inderdaad, smerig ventje is het.
  maandag 29 november 2010 @ 11:16:12 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_89290425
Over tactische nucleaire wapens:

a withdrawal of nuclear weapons from Germany and perhaps from Belgium and the Netherlands could make it very difficult politically for Turkey to maintain its own stockpile
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2009/11/09BERLIN1433.html
pi_89290428
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 11:13 schreef msnk het volgende:

[..]

Het is inderdaad te hopen dat men nu eindelijk 's goed beseft wat voor impact oorlogen veroorzaken. Desnoods moet dat maar via nieuwe oorlogen n.a.v deze documenten*, als dat ze helpt begrijpen dat vele oorlogen (gestart door o.a. grootmachten) eerder kwaad doet dan goed.

*Ja ik weet hoe vaag dit klinkt :')
Dat klinkt inderdaad verrot hypocriet en verblind door zelfingenomenheid en betweterigheid, zeg, ben je Amerikaan?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 november 2010 @ 11:16:40 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89290447
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:08 schreef BluesRebel het volgende:
Die Sanger, wat een hypocriete lul blijkt het nu toe zijn. Zogenaamd voor vrije informatie maar nu....

[..]

[..]

Lekker makkelijk zo'n uitspraak. Als een infiltrant bij de Taliban of iets dergelijks met name wordt genoemd of informatie is zo specifiek dat je kunt afleiden wie dat is, dan is dat gewoon een doodvonnis. Zou jij de verantwoordelijkheid willen dragen om dat de media in te slingeren?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 11:16:55 #12
230491 Zith
pls tip
pi_89290451
Ah die mensen die telleurgesteld zijn dat er niets leuks is uitgekomen... :') Nog niet eens 0.1% van de documenten zijn uitgekomen :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 29 november 2010 @ 11:17:35 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_89290482
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:16 schreef Zith het volgende:
Ah die mensen die telleurgesteld zijn dat er niets leuks is uitgekomen... :') Nog niet eens 0.1% van de documenten zijn uitgekomen :')
Je kan hier wel makkelijk mee zoeken in ieder geval: http://rpgp.org/cable/
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 november 2010 @ 11:18:38 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89290527
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:11 schreef Hajko het volgende:

[..]

Die kut kerst header verneukt m'n eeepc. Te traag voor woorden ;(
In mijn PC leidt hij tot 43 Watt extra energieverbruik (en ja, dat heb ik opgemeten)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_89290538
De tegenstellingen tussen de VS en Turkije worden nu wel erg duidelijk. Ben benieuwd hoe de Turkse media dit overbrengt.
pi_89290560
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:18 schreef BluesRebel het volgende:
De tegenstellingen tussen de VS en Turkije worden nu wel erg duidelijk. Ben benieuwd hoe de Turkse media dit overbrengt.
Belangrijker nog, eindelijk fundament om die mafkezen buiten de EU te houden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89290679
quote:
Lekker makkelijk zo'n uitspraak. Als een infiltrant bij de Taliban of iets dergelijks met name wordt genoemd of informatie is zo specifiek dat je kunt afleiden wie dat is, dan is dat gewoon een doodvonnis. Zou jij de verantwoordelijkheid willen dragen om dat de media in te slingeren?
Dat gelul over dat het gevaarlijk voor sommige mensen is moet nou eens afgelopen zijn. Wikileaks gaf bij de vorige leaks al aan dat ze zulke dingen eruit halen. De kranten zelf zullen daar ook wel om denken. Dit gaat om internationale politiek. Niemand interesseert het dat Youssef Abo Jamal een Amerikaanse infiltrant is.

De vorige honderdduizenden documenten waren niet gevaarlijk, waarom zou dat nu wel het geval zijn?
  maandag 29 november 2010 @ 11:23:32 #18
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89290688
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Belangrijker nog, eindelijk fundament om die mafkezen buiten de EU te houden.
Je hebt ons nog steeds niet verteld waarom het zo verschrikkelijk is wat Wikileaks doet.

Onnodige doden/oorlogen heeft de persoon in jouw UI toch al op zijn geweten :{

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:18 schreef BluesRebel het volgende:
De tegenstellingen tussen de VS en Turkije worden nu wel erg duidelijk. Ben benieuwd hoe de Turkse media dit overbrengt.
Media maar vooral ook de bevolking van Turkije zijn al jaren behoorlijk anti-VS bezig (verschilt per segment, natuurlijk, en al sinds de jaren 60-70 _O-), ik snap dan ook niet hoe die 'extreem goede' relatie in stand blijft eigenlijk.

Nee, voor mij geen toekomst in de politiek :')
AFC AJAX
pi_89290722
quote:
Belangrijker nog, eindelijk fundament om die mafkezen buiten de EU te houden.
We zijn het eens over iets! :D


http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/235430
Een handleiding over hoe om te gaan met overlopers :P

walk-ins may exhibit nervous or anxious behavior, particularly because access controls and host nation security forces around many of our diplomatic posts make it difficult for walk-ins to approach our facilities discreetly.

Haha!
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 11:25:13 #20
230491 Zith
pls tip
pi_89290738
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 11:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

In mijn PC leidt hij tot 43 Watt extra energieverbruik (en ja, dat heb ik opgemeten)
Hmm, een stoere sneeuwheader of 11 led-lampen, wat is nou stoerder??

[ Bericht 11% gewijzigd door Zith op 29-11-2010 11:31:05 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 29 november 2010 @ 11:25:20 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89290742
quote:
3s.gif Op maandag 29 november 2010 11:16 schreef remlof het volgende:
Over tactische nucleaire wapens:

a withdrawal of nuclear weapons from Germany and perhaps from Belgium and the Netherlands could make it very difficult politically for Turkey to maintain its own stockpile
http://cablegate.wikileaks.org/cable/2009/11/09BERLIN1433.html
Ik ben wel geïnteresseerd in berichten over kernwapens in nederland, aangezien ik op 7 km van de vliegbasis (Volkel) woon waar de amerikaanse kernwapens liggen opgeslagen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89290937
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 11:23 schreef msnk het volgende:

[..]

Je hebt ons nog steeds niet verteld waarom het zo verschrikkelijk is wat Wikileaks doet.

Onnodige doden/oorlogen heeft de persoon in jouw UI toch al op zijn geweten :{
Omdat roeren in het verleden en het presenteren van dergelijke informatie naar de burger geen doel dient behalve zelfbevrediging. Regeringen weten toch al af van deze informatie, waarom moeten Henk en Ingrid weten wat Amerika van plan is met haar kernwapens?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 november 2010 @ 11:33:53 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89290942
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:25 schreef Zith het volgende:

[..]

Hmm, een stoere sneeuwheader of 11 led-lampen, wat is nou stoerder??
Mijn kerstverlichting is 50 ledjes en verbruikt totaal 3W. Dus voor die 43 Watt kan ik 717 ledjes ophangen!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 11:34:23 #24
230491 Zith
pls tip
pi_89290960
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mijn kerstverlichting is 50 ledjes en verbruikt totaal 3W. Dus voor die 43 Watt kan ik 717 ledjes ophangen!
Ik heb liever de stoere header 8-)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89290968
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat roeren in het verleden en het presenteren van dergelijke informatie naar de burger geen doel dient behalve zelfbevrediging. Regeringen weten toch al af van deze informatie, waarom moeten Henk en Ingrid weten wat Amerika van plan is met haar kernwapens?
Waarom niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 29 november 2010 @ 11:34:57 #26
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89290980
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat roeren in het verleden en het presenteren van dergelijke informatie naar de burger geen doel dient behalve zelfbevrediging. Regeringen weten toch al af van deze informatie, waarom moeten Henk en Ingrid weten wat Amerika van plan is met haar kernwapens?
Misschien niet Henk en Ingrid, maar Joe is degene die met zijn steun nutteloze oorlogen helpt tot stand te brengen.

Oorlogen die voorkomen hadden kunnen worden indien dit soort informatie eerder bekend was geweest.

Dat jij dat "New-Age crap" vindt, doet er niets vanaf.
AFC AJAX
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 11:35:19 #27
230491 Zith
pls tip
pi_89290989
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat roeren in het verleden en het presenteren van dergelijke informatie naar de burger geen doel dient behalve zelfbevrediging. Regeringen weten toch al af van deze informatie, waarom moeten Henk en Ingrid weten wat Amerika van plan is met haar kernwapens?
Ik denk dat de amerikaanse burgers dat recht wel zouden moeten hebben, ja. :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89290994
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 11:34 schreef msnk het volgende:

[..]

Misschien niet Henk en Ingrid, maar Joe is degene die met zijn steun nutteloze oorlogen helpt tot stand te brengen.

Oorlogen die voorkomen hadden kunnen worden indien dit soort informatie eerder bekend was geweest.
Dit soort informatie praat anders ook nieuwe oorlogen/diplomatieke rellen goed, is dat het ook waard dan?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 11:36:07 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89291019
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat roeren in het verleden en het presenteren van dergelijke informatie naar de burger geen doel dient behalve zelfbevrediging. Regeringen weten toch al af van deze informatie, waarom moeten Henk en Ingrid weten wat Amerika van plan is met haar kernwapens?
nee hoor, wat hier in staat weten niet alle regeringen, alleen de USA weet hiervan alles.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89291026
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:35 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik denk dat de amerikaanse burgers dat recht wel zouden moeten hebben, ja. :)
Het recht hebben ze, maar recht hoeft niet te zeggen dat ze het ook altijd behoren te krijgen. Bovendien kan de helft van dat land Turkije toch niet aanwijzen op de kaart, dus laat ze lekker.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 11:37:09 #31
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89291058
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dit soort informatie praat anders ook nieuwe oorlogen/diplomatieke rellen goed, is dat het ook waard dan?
Dat is natuurlijk erg situationeel.

Nu weet Iran bijvoorbeeld tenminste wie zijn vrienden zijn, namelijk niemand. Wie weet wat die allemaal uitgewisseld hebben met de haatbaarden uit S-A.
AFC AJAX
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 11:38:21 #32
230491 Zith
pls tip
pi_89291096
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het recht hebben ze, maar recht hoeft niet te zeggen dat ze het ook altijd behoren te krijgen.
:?
quote:
Bovendien kan de helft van dat land Turkije toch niet aanwijzen op de kaart, dus laat ze lekker.
Een drogredenering dus :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 november 2010 @ 11:39:42 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89291138
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:22 schreef BluesRebel het volgende:
Niemand interesseert het dat Youssef Abo Jamal een Amerikaanse infiltrant is.

Oh nee? Een infiltrant binnen de Taliban wordt direct onthoofd. Zou jij de verantwoordelijkheid willen nemen om die naam naar buiten te brengen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 29 november 2010 @ 11:41:08 #34
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_89291191
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat roeren in het verleden en het presenteren van dergelijke informatie naar de burger geen doel dient behalve zelfbevrediging. Regeringen weten toch al af van deze informatie, waarom moeten Henk en Ingrid weten wat Amerika van plan is met haar kernwapens?
Omdat dit nationaal stemgedrag kan beïnvloeden. Ik moet zeggen dat ik dit wel als een bevestiging beschouw van mijn standpunten aangaande het buitenland beleid van Nederland.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_89291199
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:38 schreef Zith het volgende:

[..]

:?

[..]

Een drogredenering dus :)
Jij hebt ook recht op een baan, krijg je ook altijd de baan die je wilt? We hebben in Nederlands zelfs recht op gelijke behandeling, en ze willen je niet als commissaris van het korps als blanke man.

Recht recht recht, uitgeholde zooi.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89291220
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Oh nee? Een infiltrant binnen de Taliban wordt direct onthoofd. Zou jij de verantwoordelijkheid willen nemen om die naam naar buiten te brengen?
Exact, ze gaan over lijken die mensen om wat stukjes papier, walgelijk eigenlijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89291231
quote:
Omdat roeren in het verleden en het presenteren van dergelijke informatie naar de burger geen doel dient behalve zelfbevrediging. Regeringen weten toch al af van deze informatie , waarom moeten Henk en Ingrid weten wat Amerika van plan is met haar kernwapens?
Dat maakt het toch juist erger als ik de vorige leaks bekijk waarin duizenden gedode onschuldige burgers niet bekend werden gemaakt. Oorlogsmisdaden worden verborgen. Als de Nederlandse regering daaraan meedoet moet het ook gewoon afgestraft worden. Die regeringen zijn door ons gekozen en hebben verantwoordelijk. Wij eisen dus te weten wat ze allemaal doen. Er moet juist veel meer in normale situaties naar buiten komen. Wij een diplomaat van Berlusconi vindt interesseert mij niet maar dat Turkije Al-Qaeda in Irak hielp moet gewoon gevolgen hebben.
  maandag 29 november 2010 @ 11:42:25 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89291237
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Oh nee? Een infiltrant binnen de Taliban wordt direct onthoofd. Zou jij de verantwoordelijkheid willen nemen om die naam naar buiten te brengen?
Wie weet hoeveel talibanstrijders er dood zouden gaan door info die hij nog ging lekken. Het mes snijdt aan 2 kanten. Door zijn op handen zijnde onthoofding worden misschien wel een hoop talibanlevens gered.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89291296
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het recht hebben ze, maar recht hoeft niet te zeggen dat ze het ook altijd behoren te krijgen. Bovendien kan de helft van dat land Turkije toch niet aanwijzen op de kaart, dus laat ze lekker.
Jij hebt het recht op leven, vrijheid en erkenning als persoon van de wet. Maar dat hoeft niet te zeggen dat je dat altijd behoort te krijgen.
Bovendien weet je toch niet genoeg over het leven, dus laat het lekker.
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_89291314
Eerst hebben ze ons warm gemaakt door die documenten over Irak en haar burgerslachtoffers. Hierdoor hebben we WikiLeaks vertrouwd. Precies het doel wat "ze" willen bereiken. Daarna publiceren ze opeens dit. Opeens uitgelekt. En bij God als men niet kan inzien dat dit gewoon een vieze poging is om mensen te indoctrineren dan weet ik het ook niet meer.

Dit is gewoon een actie van "een" kracht ergens om mensen warm te maken voor stierenpoep.

Ik geloof geen ruk van deze recente documenten die zijn verschenen. Sterker nog, zij zijn een middel om politieke tegenstanders uit te schakelen of om mensen/landen tegen elkaar uit te spelen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 29 november 2010 @ 11:44:54 #41
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89291328
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dat maakt het toch juist erger als ik de vorige leaks bekijk waarin duizenden gedode onschuldige burgers niet bekend werden gemaakt. Oorlogsmisdaden worden verborgen. Als de Nederlandse regering daaraan meedoet moet het ook gewoon afgestraft worden. Die regeringen zijn door ons gekozen en hebben verantwoordelijk. Wij eisen dus te weten wat ze allemaal doen. Er moet juist veel meer in normale situaties naar buiten komen. Wij een diplomaat van Berlusconi vindt interesseert mij niet maar dat Turkije Al-Qaeda in Irak hielp moet gewoon gevolgen hebben.
Om toch nog enige nuance te brengen.

Je noemde het feit dat de VS de PKK helpt een 'plus' omdat Turkije Al-Qaeda zou hebben geholpen (indirect weliswaar, maar toch).

Hoe weet jij dat het niet andersom is? Turkse vermoedens over betrokkenheid van Amerika bij de acties van de PKK gaat al veel langer mee dan de oorlog in Irak namelijk.
AFC AJAX
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 11:45:22 #42
230491 Zith
pls tip
pi_89291342
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Oh nee? Een infiltrant binnen de Taliban wordt direct onthoofd. Zou jij de verantwoordelijkheid willen nemen om die naam naar buiten te brengen?
Mja, in de vorige duizenden documenten die uitgebracht zijn werden de namen en persoonlijke informatie van informanten effectief eruit gehouden. Wikileaks zegt ook bij de komende uit te brengen documenten hierop te letten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89291359
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:44 schreef Burakius het volgende:
Eerst hebben ze ons warm gemaakt door die documenten over Irak en haar burgerslachtoffers. Hierdoor hebben we WikiLeaks vertrouwd. Precies het doel wat "ze" willen bereiken. Daarna publiceren ze opeens dit. Opeens uitgelekt. En bij God als men niet kan inzien dat dit gewoon een vieze poging is om mensen te indoctrineren dan weet ik het ook niet meer.
Indoctrinatie is alles behalve het juiste woord. Maar ik geef jou de mogelijkheid om jezelf nader te verklaren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 29 november 2010 @ 11:47:21 #44
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89291406
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:44 schreef Burakius het volgende:
Eerst hebben ze ons warm gemaakt door die documenten over Irak en haar burgerslachtoffers. Hierdoor hebben we WikiLeaks vertrouwd. Precies het doel wat "ze" willen bereiken. Daarna publiceren ze opeens dit. Opeens uitgelekt. En bij God als men niet kan inzien dat dit gewoon een vieze poging is om mensen te indoctrineren dan weet ik het ook niet meer.

Dit is gewoon een actie van "een" kracht ergens om mensen warm te maken voor stierenpoep.

Ik geloof geen ruk van deze recente documenten die zijn verschenen. Sterker nog, zij zijn een middel om politieke tegenstanders uit te schakelen of om mensen/landen tegen elkaar uit te spelen.
Wat geloof je niet?

De kwestie rondom Turkije? De woorden die men geuit heeft over verschillende staatshoofden? Of wat anders?
AFC AJAX
pi_89291430
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het recht hebben ze, maar recht hoeft niet te zeggen dat ze het ook altijd behoren te krijgen. Bovendien kan de helft van dat land Turkije toch niet aanwijzen op de kaart, dus laat ze lekker.
:') En jij hebt haalt het in je hoofd om anderen hier dom te noemen? Leer eerst maar eens fatsoenlijk discussiëren.
pi_89291507
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Indoctrinatie is alles behalve het juiste woord. Maar ik geef jou de mogelijkheid om jezelf nader te verklaren.
Is het niet duidelijk? Mensen hebben door het vorige "event" een blind vertrouwen in WikiLeaks. stem van de vrije wereld, tegen NWO (new world order). Wikileaks is gewoon een medium geworden door dit geval waarmee men nu grote massa's kan bespelen. Dacht je nou echt dat een supermacht als de USA dit zou toelaten? Of uberhaupt schiet er maar elke conspiracy er op los. Dit is gewoon een gruwelijk medium om schapen zoals vele hier in dit topic bepaalde dingen te doen geloven.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_89291508
Nou tot nu toe valt het allemaal wel mee. Eigenlijk niks bijzonders, weer een hype om niks zullen we maar zeggen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89291536
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 11:44 schreef msnk het volgende:

[..]

Om toch nog enige nuance te brengen.

Je noemde het feit dat de VS de PKK helpt een 'plus' omdat Turkije Al-Qaeda zou hebben geholpen (indirect weliswaar, maar toch).

Hoe weet jij dat het niet andersom is? Turkse vermoedens over betrokkenheid van Amerika bij de acties van de PKK gaat al veel langer mee dan de oorlog in Irak namelijk.
Het is toch te gek voor woorden dat dit soort acties worden gerelativeerd. Blijf als land lekker met je poten van de soevereiniteit van een ander land af. Non-interventie is ongeveer zo oud als het internationaal recht.

"We certainly cannot deny to other nations that principle whereon our government is founded, that every nation has a right to govern itself internally under what forms it pleases, and to change these forms at its own will; and externally to transact business with other nations through whatever organ it chooses, whether that be a King, Convention, Assembly, Committee, President, or whatever it be. The only thing essential is, the will of the nation." --Thomas Jefferson to Thomas Pinckney, 1792. ME 9:7
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  maandag 29 november 2010 @ 11:50:58 #49
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89291541
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:50 schreef Burakius het volgende:

[..]

Is het niet duidelijk? Mensen hebben door het vorige "event" een blind vertrouwen in WikiLeaks. stem van de vrije wereld, tegen NWO (new world order). Wikileaks is gewoon een medium geworden door dit geval waarmee men nu grote massa's kan bespelen. Dacht je nou echt dat een supermacht als de USA dit zou toelaten? Of uberhaupt schiet er maar elke conspiracy er op los. Dit is gewoon een gruwelijk medium om schapen zoals vele hier in dit topic bepaalde dingen te doen geloven.
Namelijk dat de VS kwaadaardig is? Dat is namelijk het enige dat ik hieruit kan halen :?

Uit de gelekte stukken bedoel ik dan. Niet erg pro-Amerika.
AFC AJAX
pi_89291542
quote:
13s.gif Op maandag 29 november 2010 11:48 schreef HyperViper het volgende:

[..]

:') En jij hebt haalt het in je hoofd om anderen hier dom te noemen? Leer eerst maar eens fatsoenlijk discussiëren.
Met mensen die juichen om internationale anarchie en chaos door een organisatie van zielige rukkers die documenten online zetten?

Laat me niet lachen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89291570
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 11:50 schreef msnk het volgende:

[..]

Namelijk dat de VS kwaadaardig is? Dat is namelijk het enige dat ik hieruit kan halen :?
Er bestaat niet zoiets als dé VS. Misschien moet je dat in je hoofje knopen. De machten die hier spelen geven niets om de VS. De "VS" is slechts een medium. Het doel heiligt de middelen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_89291585
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:50 schreef Burakius het volgende:

[..]

Is het niet duidelijk? Mensen hebben door het vorige "event" een blind vertrouwen in WikiLeaks. stem van de vrije wereld, tegen NWO (new world order). Wikileaks is gewoon een medium geworden door dit geval waarmee men nu grote massa's kan bespelen. Dacht je nou echt dat een supermacht als de USA dit zou toelaten? Of uberhaupt schiet er maar elke conspiracy er op los. Dit is gewoon een gruwelijk medium om schapen zoals vele hier in dit topic bepaalde dingen te doen geloven.
En wat Wikileaks ons precies doen? Worden allerlei privacy-beperkende maatregelen door onze strotten geramd als gevolg van de onthullingen? Ooh nee, dat hebben we te danken aan die zogenaamde War against Terror. Ik zie meer redenen om overheden te wantrouwen, dan Wikileaks.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 11:52:21 #53
230491 Zith
pls tip
pi_89291598
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 11:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Nou tot nu toe valt het allemaal wel mee. Eigenlijk niks bijzonders, weer een hype om niks zullen we maar zeggen.
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:16 schreef Zith het volgende:
Ah die mensen die telleurgesteld zijn dat er niets leuks is uitgekomen... :') Nog niet eens 0.1% van de documenten zijn uitgekomen :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89291607
quote:
Om toch nog enige nuance te brengen.

Je noemde het feit dat de VS de PKK helpt een 'plus' omdat Turkije Al-Qaeda zou hebben geholpen (indirect weliswaar, maar toch).

Hoe weet jij dat het niet andersom is? Turkse vermoedens over betrokkenheid van Amerika bij de acties van de PKK gaat al veel langer mee dan de oorlog in Irak namelijk.
Nee, ik noemde het geen plus OMDAT Turkije het deed. Ik legde geen verband tussen de 2, het maakt mij dan ook niet uit wie het eerder deed. Ik vind het sowieso een plus omdat de PKK in mijn ogen bestaat uit strijders die tegen onderdrukking en ongelijkheid vechten terwijl Al-Qaeda voornamelijk buitenlanders zijn die dood en verderf creëren in Irak onder onschuldige burgers. Je bent medeschuldig als je ze steunt in mijn ogen.
pi_89291612
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat Wikileaks ons precies doen? Worden allerlei privacy-beperkende maatregelen door onze strotten geramd als gevolg van de onthullingen? Ooh nee, dat hebben we te danken aan die zogenaamde War against Terror. Ik zie meer redenen om overheden te wantrouwen, dan Wikileaks.
Precies zoals ze het willen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 november 2010 @ 11:53:06 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89291623
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wie weet hoeveel talibanstrijders er dood zouden gaan door info die hij nog ging lekken. Het mes snijdt aan 2 kanten. Door zijn op handen zijnde onthoofding worden misschien wel een hoop talibanlevens gered.
Dat kan zijn, maar dat weet je niet zeker. De kritiek was op die wikileaks persoon die bepaalde dingen niet naar buiten brengt omdat het direct mensen in gevaar brengt. Mijn vraag aan jou is: als je weet dat iemand ze hoofd eraf gaat als je een bepaald document lekt, zou je dat dan doen, puur uit het principe van vrije informatie?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_89291643
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

Precies zoals ze het willen.
Ze? Rockefeller en andere Bilderbergers?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89291650
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 11:50 schreef msnk het volgende:

[..]

Namelijk dat de VS kwaadaardig is? Dat is namelijk het enige dat ik hieruit kan halen :?

Uit de gelekte stukken bedoel ik dan. Niet erg pro-Amerika.
Het enige wat ik uit de gelekte documenten kan halen is dat diplomaten blijkbaar ook werken voor hun geld. Het evalueren van politici in het land waar ze gestationeerd zijn is één van hun kerntaken.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89291670
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze? Rockefeller en andere Bilderbergers?
Zoals ik al zei: release elke conspiracy die er is. Dit gaan we toch nooit weten.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 29 november 2010 @ 11:54:25 #60
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89291676
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nee, ik noemde het geen plus OMDAT Turkije het deed. Ik legde geen verband tussen de 2, het maakt mij dan ook niet uit wie het eerder deed. Ik vind het sowieso een plus omdat de PKK in mijn ogen bestaat uit strijders die tegen onderdrukking en ongelijkheid vechten terwijl Al-Qaeda voornamelijk buitenlanders zijn die dood en verderf creëren in Irak onder onschuldige burgers. Je bent medeschuldig als je ze steunt in mijn ogen.
Oké, had ik je woorden verkeerd gevat.

Onderschat trouwens de PKK niet hoor. Hoewel ze 'schoner' zijn dan wat Al-Qaeda allemaal heeft gedaan, zijn ze niet weg van burgergeweld. Vooral in 't oosten. En met de Al-Qaeda weet je nooit wie medeverantwoordelijk is voor hun daden, erg onvoorspelbaar :N
AFC AJAX
  maandag 29 november 2010 @ 11:54:57 #61
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89291696
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Het enige wat ik uit de gelekte documenten kan halen is dat diplomaten blijkbaar ook werken voor hun geld. Het evalueren van politici in het land waar ze gestationeerd zijn is één van hun kerntaken.
Gelukkig maar dan ^O^
AFC AJAX
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 11:55:30 #62
230491 Zith
pls tip
pi_89291716
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar dat weet je niet zeker. De kritiek was op die wikileaks persoon die bepaalde dingen niet naar buiten brengt omdat het direct mensen in gevaar brengt. Mijn vraag aan jou is: als je weet dat iemand ze hoofd eraf gaat als je een bepaald document lekt, zou je dat dan doen, puur uit het principe van vrije informatie?
Dit is nog niet gebeurt in de duizenden documenten die wikileaks ooit heeft uitgebracht, namen en andere persoonlijke kenmerken van mensen 'in the field' worden gewist.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89291721
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 11:54 schreef msnk het volgende:

[..]

Oké, had ik je woorden verkeerd gevat.

Onderschat trouwens de PKK niet hoor. Hoewel ze 'schoner' zijn dan wat Al-Qaeda allemaal heeft gedaan, zijn ze niet weg van burgergeweld. Vooral in 't oosten. En met de Al-Qaeda weet je nooit wie medeverantwoordelijk is voor hun daden, erg onvoorspelbaar :N
Trouwens als de USA PKK steunt, dan zou ik als Turkije zijnde ook lekker Al-Qaida steunen. WTF. Net zoals dat destijds Rusland de Armenen steunden en Turkije de Tjetjenen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_89291727
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: release elke conspiracy die er is. Dit gaan we toch nooit weten.
Wacht effe. Wat is nou precies het complot? Het feit dat deze zaken naar buiten worden gebracht? Of dat er leugens worden verspreid? Want dat laatst is niet het geval naar wat ik begrijp.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89291773
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Met mensen die juichen om internationale anarchie en chaos door een organisatie van zielige rukkers die documenten online zetten?

Laat me niet lachen.
Drogredenen zijn wel jouw specialiteit merk ik, hoe oud ben je? 12? Lach er vooral om; past wel bij je.
pi_89291775
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wacht effe. Wat is nou precies het complot? Het feit dat deze zaken naar buiten worden gebracht? Of dat er leugens worden verspreid? Want dat laatst is niet het geval naar wat ik begrijp.
Dat mensen d.m.v. deze uitgelekte documenten dingen gaan geloven die niet zo zijn. En deze worden "betrouwbaar" gevonden omdat het Wikileaks is, hetzelfde medium dat de Irak documenten vrij heeft gemaakt dat de VS in een slecht daglicht stelde. ----> Wikileaks betrouwbaar want Irak --> elke meuk hierna is betrouwbaar --> schapen geloven alles.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 29 november 2010 @ 11:57:08 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89291777
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat kan zijn, maar dat weet je niet zeker. De kritiek was op die wikileaks persoon die bepaalde dingen niet naar buiten brengt omdat het direct mensen in gevaar brengt. Mijn vraag aan jou is: als je weet dat iemand ze hoofd eraf gaat als je een bepaald document lekt, zou je dat dan doen, puur uit het principe van vrije informatie?
Als ik weet dat diegene ervoor zorgt dat mensen zullen sterven, dan wel.
Stel je wist de schuilplaats van Adolf Hitler, zou je die dan lekken? Want je weet zeker dat ze hem dan zullen executeren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 29 november 2010 @ 11:57:30 #68
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89291791
De wereld heeft gewoon zo'n klokkenluiders-website nodig. Laat er maar eens meer openheid zijn bij overheden en laat ze maar eens beseffen dat niks wat ze doen per se geheim blijft.

Dat voorkomt veel ellende.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_89291814
quote:
Trouwens als de USA PKK steunt, dan zou ik als Turkije zijnde ook lekker Al-Qaida steunen. WTF. Net zoals dat destijds Rusland de Armenen steunden en Turkije de Tjetjenen.
Het verschil is dat Rusland en Turkije elkaar pakten. Hier wordt Irak aangepakt terwijl zij zich niet bemoeien met Turkije. Slaat nergens op. Dat land heeft al genoeg geleden.

Waarom kan ik niet quoten :(
  maandag 29 november 2010 @ 11:58:14 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89291822
Overigens zijn er net wat documnetne bij gekomen. 226 ipv 220 vanochtend.
Wat betekenen al die categorisaties? Wat betekent noforn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 29 november 2010 @ 11:58:33 #71
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89291829
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:58 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Het verschil is dat Rusland en Turkije elkaar pakten. Hier wordt Irak aangepakt terwijl zij zich niet bemoeien met Turkije. Slaat nergens op. Dat land heeft al genoeg geleden.

Waarom kan ik niet quoten :(
Hoezo kun je niet quoten? Geen knopje of?
AFC AJAX
pi_89291864
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat mensen d.m.v. deze uitgelekte documenten dingen gaan geloven die niet zo zijn. En deze worden "betrouwbaar" gevonden omdat het Wikileaks is, hetzelfde medium dat de Irak documenten vrij heeft gemaakt dat de VS in een slecht daglicht stelde. ----> Wikileaks betrouwbaar want Irak --> elke meuk hierna is betrouwbaar --> schapen geloven alles.
Je wilt dus beweren dat Wikileaks duizenden nep-documenten heeft gefabriceerd? BNW is een paar deuren verderop.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89291877
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:58 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Het verschil is dat Rusland en Turkije elkaar pakten. Hier wordt Irak aangepakt terwijl zij zich niet bemoeien met Turkije. Slaat nergens op. Dat land heeft al genoeg geleden.

Waarom kan ik niet quoten :(
Je hebt totaal geen weet van de spelletjes die worden gespeeld. En ik ook niet. Hoe kan je opeens de moraalridder spelen. Als jij opeens in de positie van Turks president of Amerikaans president zou zitten, wil ik wedden dat je visie op de wereld 180 graden zou draaien.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_89291890
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wilt dus beweren dat Wikileaks duizenden nep-documenten heeft gefabriceerd? BNW is een paar deuren verderop.
Je bent een mooie samenvatting van wat ik dus bedoel :)
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 29 november 2010 @ 12:01:28 #75
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89291948
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Je wilt dus beweren dat Wikileaks duizenden nep-documenten heeft gefabriceerd? BNW is een paar deuren verderop.
Burakius begint zo langzamerhand gek te worden.
pi_89291950
Aangepast zou ook kunnen, maar die discussie past hier mooi: Wikileaks.
pi_89291964
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:01 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Burakius begint zo langzamerhand gek te worden.
Ben ik bijna net zoals jij.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 november 2010 @ 12:02:22 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89291967
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als ik weet dat diegene ervoor zorgt dat mensen zullen sterven, dan wel.
Stel je wist de schuilplaats van Adolf Hitler, zou je die dan lekken? Want je weet zeker dat ze hem dan zullen executeren.
Goed, als jij denkt dat je op grond van een paar leaks kunt beoordelen dat we hier met Hitler-II te maken hebben en dat het wel okee is dat die vent wordt onhoofd dan moet je dat maar doen. Maar ik zou het niet voor m'n verantwoording willen nemen. En daarom heb ik er begrip voor als die wikileaks vent niet alles publiceert. Dat was namelijk de kritiek waar ik op reageerde.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_89291976
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je bent een mooie samenvatting van wat ik dus bedoel :)
Je kan het ook omdraaien. Waarom geloven wat overheden bekend maken? Zie de Irak-oorlog. Die wordt omringd door leugens. Welk belang heeft Wikileaks bij het verspreiden van desinformatie.

Daarnaast vind ik jouw reactie hopeloos kortzichtig. Je doet beweren en beweert dat anderen, in tegenstelling tot jij zelf, het licht nog niet hebben gezien. Terwijl je geen bewijs hebt om je beweringen te ondersteunen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 29 november 2010 @ 12:02:35 #80
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89291980
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:02 schreef Burakius het volgende:
Ben ik bijna net zoals jij.
Ik zie niet achter elke boom een vijand hoor.
pi_89292000
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik zie niet achter elke boom een vijand hoor.
Burakius is inderdaad aardig het spoor bijster.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89292071
Twee josti's die mij gek noemen. Is goed. Hap maar alles van wikileaks. Stelletje schapen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_89292078
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik zie niet achter elke boom een vijand hoor.
Jawel. Dat doe je wel .
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_89292110
quote:
Bradley Manning
Door het Amerikaanse leger wordt aangenomen dat de Amerikaanse soldaat Bradley Manning (22) de documenten heeft gelekt. Manning zit al negen maanden in eenzame opsluiting in een cel. De voormalig veiligheids-analist wordt beschuldigd van het illegaal downloaden van geheim materiaal, terwijl hij werkte op een legerbasis nabij Bagdad.

Ook zou Manning verantwoordelijk zijn voor het lekken van de video van een Amerikaanse helikopter die het vuur opent op burgers in Bagdad en het lekken van geheime documenten over de oorlogen in Irak en Afghanistan. Zaken die eerder verschenen op WikiLeaks en voor veel ophef zorgden.
bron

Dus als je vertelt hoe het leger daadwerkelijk handelt, mag je vrolijk de bak in? Ik heb hier erg mijn bedenkingen over.

Als de Amerikaanse overheid nou eens niet zoveel geheimen had was dit allemaal ook niet zo'n toestand.
Ten tijde van 9-11 hadden ze meer dan 100 verschillende classification niveaus. Er waren zelfs classfied classifications. Compleet doorgeslagen.
pi_89292113
quote:
Hoezo kun je niet quoten? Geen knopje of?
Geen knopje nee, ik moet alles quoten en plakken.

quote:
Je hebt totaal geen weet van de spelletjes die worden gespeeld. En ik ook niet. Hoe kan je opeens de moraalridder spelen. Als jij opeens in de positie van Turks president of Amerikaans president zou zitten, wil ik wedden dat je visie op de wereld 180 graden zou draaien.
Ik zou me dan waarschijnlijk ook anders gedragen ja maar ik ben geen president maar een burger die dit leest en ik heb alle recht om de politici die fout zijn te veroordelen. Ik weet inderdaad niet welke spelletjes altijd bezig zijn maar als je een zo'n verschrikkelijke organisatie in Irak steunt of burgerdoden in Irak probeert te verstoppen maakt het geen zak uit wie welk spelletje speelt want dan ben je ALTIJD fout.
pi_89292117
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:05 schreef Burakius het volgende:
Twee josti's die mij gek noemen. Is goed. Hap maar alles van wikileaks. Stelletje schapen.
Goed beargumenteerd. Ik heb het licht gezien: Wikileaks maakt onderdeel uit van de rijke bankierselite die de NWO besturen en ons allemaal tot slaaf willen maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 29 november 2010 @ 12:08:19 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89292152
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Goed, als jij denkt dat je op grond van een paar leaks kunt beoordelen dat we hier met Hitler-II te maken hebben en dat het wel okee is dat die vent wordt onhoofd dan moet je dat maar doen. Maar ik zou het niet voor m'n verantwoording willen nemen. En daarom heb ik er begrip voor als die wikileaks vent niet alles publiceert. Dat was namelijk de kritiek waar ik op reageerde.
maar dan ben je dus niet objectief; of je lekt alles, of je lekt niets.
Want zo'n infiltrant zorgt er vaak voor dat er doden vallen aan de geïnfiltreerde zijde. Als je dat dan weet, en je kunt die doden voorkomen door hem te laten onthoofden. Zou je dat dan doen?
Of zou je vantevoren willen weten wie die doden dan zijn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 12:15:02 #88
230491 Zith
pls tip
pi_89292371
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar dan ben je dus niet objectief; of je lekt alles, of je lekt niets.
Want zo'n infiltrant zorgt er vaak voor dat er doden vallen aan de geïnfiltreerde zijde. Als je dat dan weet, en je kunt die doden voorkomen door hem te laten onthoofden. Zou je dat dan doen?
Of zou je vantevoren willen weten wie die doden dan zijn?
Wikileaks heeft als doel te laten zien hoe regeringen zich bewegen. De lokale afgaanse boer die af en toe tegen een soldaat vertelt dat er zojuist een stoet talibans langs de weg is gegaan noemen in je lekken zorgt niet voor een duidelijker zicht hierop. Dat 'er afganen zijn die informatie doorspelen en hoe de soldaten hierop moeten inspelen' bijvoorbeeld wel - zonder deze afganen in gevaar te brengen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 november 2010 @ 12:15:17 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89292378
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar dan ben je dus niet objectief; of je lekt alles, of je lekt niets.
Want zo'n infiltrant zorgt er vaak voor dat er doden vallen aan de geïnfiltreerde zijde. Als je dat dan weet, en je kunt die doden voorkomen door hem te laten onthoofden. Zou je dat dan doen?
Of zou je vantevoren willen weten wie die doden dan zijn?
Met het naar buiten brengen van die informatie maak je jezelf een partij in het conflict en ik kan de consequenties daarvan niet overzien. Als die wikileaks file per ongeluk in mijn mailbox was beland dan had ik er niks mee gedaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 29 november 2010 @ 12:16:34 #90
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89292422
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:07 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Geen knopje nee, ik moet alles quoten en plakken.

Dus als je met je muis over de 'knopjes' hovert zie je niets?

ABP toelaten op FOK! geprobeerd? Dat was bij mij namelijk het geval.

Bij 'overige voorkeuren aanpassen' rechtsboven helemaal kun je bij Overig helemaal onderaan knopjes zoals quote ook vastzetten, probeer dat ook 's.
AFC AJAX
  maandag 29 november 2010 @ 12:16:54 #91
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89292435
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:15 schreef SeLang het volgende:
Met het naar buiten brengen van die informatie maak je jezelf een partij in het conflict en ik kan de consequenties daarvan niet overzien. Als die wikileaks file per ongeluk in mijn mailbox was beland dan had ik er niks mee gedaan.
Nee? Ik wel.
  maandag 29 november 2010 @ 12:17:30 #92
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89292458
Deze zijn er bij gekomen vannacht

05BRASILIA1207
08BRASILIA43
08BRASILIA504
09BRASILIA1540
09SAOPAULO653
09SAOPAULO663
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89292493
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien. Waarom geloven wat overheden bekend maken? Zie de Irak-oorlog. Die wordt omringd door leugens. Welk belang heeft Wikileaks bij het verspreiden van desinformatie.

Daarnaast vind ik jouw reactie hopeloos kortzichtig. Je doet beweren en beweert dat anderen, in tegenstelling tot jij zelf, het licht nog niet hebben gezien. Terwijl je geen bewijs hebt om je beweringen te ondersteunen.
denk dat de eigenaar van wikilieaks behoorlijk paranoide en doorgeslagen is en een wrok tegen gezag koestert.

Wat denken mensne eigenlijk, dat het allemaal koek en ei is tussen landen?
dat er geen frustraties zijn?

democratie heeft een prijs en dit hoort er al duizenden jaren bij.

drukte om niks en het is alleen de banden tussen landen kapot proberen te maken.

wanneer word die smerige verkrachter trouwens eens in de cel gedonderd?
  maandag 29 november 2010 @ 12:18:39 #94
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89292500
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:50 schreef Voorschrift het volgende:
Met mensen die juichen om internationale anarchie en chaos door een organisatie van zielige rukkers die documenten online zetten?

Laat me niet lachen.
Jij laat me wel lachen. Zelden zoveel achterlijkheid gehoord.
pi_89292551
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:18 schreef hondebrok het volgende:

[..]

denk dat de eigenaar van wikilieaks behoorlijk paranoide en doorgeslagen is en een wrok tegen gezag koestert.

Wat denken mensne eigenlijk, dat het allemaal koek en ei is tussen landen?
dat er geen frustraties zijn?

democratie heeft een prijs en dit hoort er al duizenden jaren bij.

drukte om niks en het is alleen de banden tussen landen kapot proberen te maken.

wanneer word die smerige verkrachter trouwens eens in de cel gedonderd?
Smerige verkrachter? Daar zou ik wel eens bewijs van willen zien.
pi_89292640
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 12:20 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Smerige verkrachter? Daar zou ik wel eens bewijs van willen zien.
Het had beter verwoord kunnen worden. Maar Assange heeft wel een aantal dingen uit te leggen aan de Zweedse rechter. De Zweden hebben niet voor niks een internationaal arrestatiebevel uitgegeven.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89292746
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 12:16 schreef msnk het volgende:

[..]

Dus als je met je muis over de 'knopjes' hovert zie je niets?

ABP toelaten op FOK! geprobeerd? Dat was bij mij namelijk het geval.

Bij 'overige voorkeuren aanpassen' rechtsboven helemaal kun je bij Overig helemaal onderaan knopjes zoals quote ook vastzetten, probeer dat ook 's.
Ah het was een javascript probleem :) Kan het weer. ^O^

quote:
10.28am: The Saudi Gazette reports the leaks without mentioning Saudi Arabia's desire to attack Iran.

There has been no word from Saudi officials on the disclosures.
:')

quote:
"The interesting parts of this documents are those which show that the rioters in the aftermath of the election are linked to the American diplomatic service and they have been consulted by them. For example an American contact in Ashghabad said:"If they are mobolised and if the protesters 'shut down the country' and don't go to work then the regime is forced to think again."
Had Ahmedinejad toch gelijk over dat Amerika erachter zat :D
pi_89292845
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Het had beter verwoord kunnen worden. Maar Assange heeft wel een aantal dingen uit te leggen aan de Zweedse rechter. De Zweden hebben niet voor niks een internationaal arrestatiebevel uitgegeven.
Die man is gevaarlijk voor westerse overheden, het is niet zo vreemd dat ze wat aan hem willen doen.
pi_89292929
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die man is gevaarlijk voor westerse overheden, het is niet zo vreemd dat ze wat aan hem willen doen.
Als de man zo gevaarlijk is hadden andere landen ook wel arrestatiebevelen uitgegeven. Hij moet zich alleen verantwoorden voor een mogelijke verkrachting en mishandeling.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 29 november 2010 @ 12:35:16 #100
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89293060
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:31 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Als de man zo gevaarlijk is hadden andere landen ook wel arrestatiebevelen uitgegeven. Hij moet zich alleen verantwoorden voor een mogelijke verkrachting en mishandeling.
En het kwam nooit bij je op dat het zeer zeer waarschijnlijk een smear campaign is om de beste man zijn geloofwaardigheid aan te tasten?
AFC AJAX
pi_89293145
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 12:35 schreef msnk het volgende:

[..]

En het kwam nooit bij je op dat het zeer zeer waarschijnlijk een smear campaign is om de beste man zijn geloofwaardigheid aan te tasten?
Dat kan, maar dan zou dat allemaal aan het licht komen tijdens de hoorzitting. Zweden is geen bananenrepbliek en ik heb vertrouwen in het Zweedse rechtsysteem.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 29 november 2010 @ 12:39:53 #102
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89293217
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Met het naar buiten brengen van die informatie maak je jezelf een partij in het conflict en ik kan de consequenties daarvan niet overzien. Als die wikileaks file per ongeluk in mijn mailbox was beland dan had ik er niks mee gedaan.
Ook als je weet dat door het niet te lekken er doden zullen vallen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 29 november 2010 @ 12:41:05 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89293265
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan zou dat allemaal aan het licht komen tijdens de hoorzitting. Zweden is geen bananenrepbliek en ik heb vertrouwen in het Zweedse rechtsysteem.
mwah, als je bedenkt dat je in zweden werk en een huis, maar geen internetverbinding kunt krijgen zonder dat je een zweeds sofinummer hebt :').
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89293330
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

mwah, als je bedenkt dat je in zweden werk en een huis, maar geen internetverbinding kunt krijgen zonder dat je een zweeds sofinummer hebt :').
En wat heeft dat er mee te maken? Maakt dat de Zweedse magistratuur opeens minder betrouwbaar?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89293558
quote:
Downing Street has condemned Wikileaks, in a briefing with lobby journalists. It also said it expect several more days of disclosures, according to a Tweet from the BBC's Laura Kuenssberg.

Downing Street said the leaks had been damaging to national security, she told BBC News.
quote:
11.34am: The Chinese media has been banned from reporting the revelations, according to Al Jazeera English's correspondent in China, Melissa Chan.
quote:
11.28am: Der Speigel, one of the five media organisations including the Guardian, to have had access to the cables has a new round-up of the reaction.

It says one of the few countries which may stand to benefit from the revelations appears to be Israel.

"These (disclosures) don't hurt Israel at all -- perhaps the opposite," Giora Eiland, a former national security advisor to ex-prime ministers Ariel Sharon and Ehud Olmert, told Israeli radio. "If there is something on the Iranian issue that, in my opinion, happens to help Israel, it is that these leaks show that Arab countries like Saudi Arabia are far more interested in Iran than they are in the Israeli-Palestinian conflict."

It also quotes US Senator Joseph Lieberman, chair of the Senate Homeland Security Committee, calling for WikiLeaks to be shut down.

By disseminating these materials, WikiLeaks is putting at risk the lives and the freedom of countless Americans and non-Americans around the world. It is an outrageous, reckless and despicable action.
pi_89293638
Binnenkort een leak waarin staat dat de Amerikaanse ambassade in Stockholm de Zweden onder druk heeft gezet om Assange valselijk van verkrachting te beschuldigen en te arresteren!

Er gaan geruchten rond dat Assange zich schuilhoudt op de plek waar OBL zich ook bevindt!
  maandag 29 november 2010 @ 12:54:19 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89293682
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:53 schreef Rambolin het volgende:
Binnenkort een leak waarin staat dat de Amerikaanse ambassade in Stockholm de Zweden onder druk heeft gezet om Assange valselijk van verkrachting te beschuldigen en te arresteren!

Er gaan geruchten rond dat Assange zich schuilhoudt op de plek waar OBL zich ook bevindt!
Als je een bron hierbij plaatst lijkt het minder op stemmingmakerij :).
Bovendien; in Nederland kan alleen het slachtoffer iemand beschuldigen van verkrachting... lijkt me dat dat in zweden hetzelfde is?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89293786
Wie of wat is OBL?
pi_89293796
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:57 schreef Sloggi het volgende:
Wie of wat is OBL?
Osama bin Laden
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89293799
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je een bron hierbij plaatst lijkt het minder op stemmingmakerij :).
Bovendien; in Nederland kan alleen het slachtoffer iemand beschuldigen van verkrachting... lijkt me dat dat in zweden hetzelfde is?
Ach, een 'slachtoffer' is zo gevonden.
pi_89293809
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je een bron hierbij plaatst lijkt het minder op stemmingmakerij :).
Bovendien; in Nederland kan alleen het slachtoffer iemand beschuldigen van verkrachting... lijkt me dat dat in zweden hetzelfde is?
Ik heb het hier gelezen:

Wikileaks bevestigt kernwapens in Nederland
http://www.nu.nl/binnenla(...)ns-in-nederland.html
pi_89293815
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:57 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Osama bin Laden
Tot zover de geloofwaardigheid van Rambolin.
pi_89293845
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:57 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Ik heb het hier gelezen:

Wikileaks bevestigt kernwapens in Nederland
http://www.nu.nl/binnenla(...)ns-in-nederland.html
Wat een nieuws!!!!! _O-
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89293863
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:57 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Wikileaks bevestigt kernwapens in Nederland
http://www.nu.nl/binnenla(...)ns-in-nederland.html
Publiek geheim, maar bevestiging ontbrak nog ja. Ben benieuwd wat er wordt geantwoord bij confrontatie.
  maandag 29 november 2010 @ 13:02:03 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89293958
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:59 schreef Rookert het volgende:

[..]

Publiek geheim, maar bevestiging ontbrak nog ja. Ben benieuwd wat er wordt geantwoord bij confrontatie.
bevestiging, lol, ik kom die amerikanen wekelijks in de kroeg tegen. als ze dronken zijn hebben ze het er wel eens over :').
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 november 2010 @ 13:04:35 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89294052
quote:
It says one of the few countries which may stand to benefit from the revelations appears to be Israel.

"These (disclosures) don't hurt Israel at all -- perhaps the opposite," Giora Eiland, a former national security advisor to ex-prime ministers Ariel Sharon and Ehud Olmert, told Israeli radio. "If there is something on the Iranian issue that, in my opinion, happens to help Israel, it is that these leaks show that Arab countries like Saudi Arabia are far more interested in Iran than they are in the Israeli-Palestinian conflict."
Dit was ook mijn gedachte
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_89294157
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit was ook mijn gedachte
Was toch allang bekend dat ze elkaar liever afmaken aangezien ze van Israel tot nu toe alleen maar verloren hebben. Nog een keer verliezen van Israel zou politieke zelfmoord zijn voor Islamitische dictaturen zoals SA.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 29 november 2010 @ 13:07:32 #118
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89294162
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:57 schreef Rambolin het volgende:

[..]

Ik heb het hier gelezen:

Wikileaks bevestigt kernwapens in Nederland
http://www.nu.nl/binnenla(...)ns-in-nederland.html
Sorry, maar wat tot nu toe naar buiten is gekomen was al lang publiek geheim en niet echt wereldschokkend. Zijn genante zaken naar buiten gekomen maar niet echt schandalige zaken.

Enige problematische items vind ik wel dat landen als Turkije die zogenaamd 'bondgenoot' worden genoemd en officieel EU kandidaat zijn, echter zeer negatief naar buiten komen en blijken eigenlijk helemaal geen bondgenoot te zijn.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 13:08:51 #119
230491 Zith
pls tip
pi_89294208
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:07 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Sorry, maar wat tot nu toe naar buiten is gekomen was al lang publiek geheim en niet echt wereldschokkend. Zijn genante zaken naar buiten gekomen maar niet echt schandalige zaken.

Enige problematische items vind ik wel dat landen als Turkije die zogenaamd 'bondgenoot' worden genoemd en officieel EU kandidaat zijn, echter zeer negatief naar buiten komen en blijken eigenlijk helemaal geen bondgenoot te zijn.
Er is dan ook nog maar <0.1% uit gekomen..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 29 november 2010 @ 13:09:30 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89294226
Daarnaast moet je niet vergeten dat de kernwapens die op volkel liggen bedoeld zijn om onder F16's te hangen. Dus veel verder dan de actieradius van een bewapende F16 kun je zo'n ding niet droppen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89294228
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:07 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Sorry, maar wat tot nu toe naar buiten is gekomen was al lang publiek geheim en niet echt wereldschokkend. Zijn genante zaken naar buiten gekomen maar niet echt schandalige zaken.

Enige problematische items vind ik wel dat landen als Turkije die zogenaamd 'bondgenoot' worden genoemd en officieel EU kandidaat zijn, echter zeer negatief naar buiten komen en blijken eigenlijk helemaal geen bondgenoot te zijn.
Precies zoals de VS wil doen laten geloven. En alle josti's geloven het ook nog.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_89294317
Wat is er negatief aan dat Turkije zich niet onderdanig voor het karretje van Amerika laat spannen?
Turkije heeft zelf veel te veel potentie daarvoor en is geen miezerig landje als Qatar wat zich moet inschikken om te overleven. Het is heel logisch dat Turkse belangen in het Midden-Oosten niet overeenkomen met Amerikaanse en elkaar in de weg zitten.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_89294355
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:08 schreef Zith het volgende:

[..]

Er is dan ook nog maar <0.1% uit gekomen..
De meeste documenten zijn dan ook gemarkeerd als confidential, meer niet. Wat ze nou niet echt geheim maakt.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89294457
Zijn er eigenlijk ook top secret cables gelekt?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 29 november 2010 @ 13:16:45 #125
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89294493
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn er eigenlijk ook top secret cables gelekt?
Ja goeie vraag. Ik dacht het wel maar die komen later misschien? Als ze die lekken zijn ze wel echt officieel strafbaar. Dat zijn ze nu nog niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 29 november 2010 @ 13:18:42 #126
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89294557
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:50 schreef BluesRebel het volgende:
11.28am: Der Speigel, one of the five media organisations including the Guardian, to have had access to the cables has a new round-up of the reaction.

It says one of the few countries which may stand to benefit from the revelations appears to be Israel.

"These (disclosures) don't hurt Israel at all -- perhaps the opposite," Giora Eiland, a former national security advisor to ex-prime ministers Ariel Sharon and Ehud Olmert, told Israeli radio. "If there is something on the Iranian issue that, in my opinion, happens to help Israel, it is that these leaks show that Arab countries like Saudi Arabia are far more interested in Iran than they are in the Israeli-Palestinian conflict."

Dat Arabische regeringen hypocriet als de pest zijn was al langer bekend, maar dat er nog niks is uitgelekt dat Israel echt schaadt is inderdaad opmerkelijk te noemen.

Misschien komt dat nog wel, en anders heb je extra voer voor complottheorieen :9
AFC AJAX
pi_89294563
quote:
Op maandag 29 november 2010 13:04 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit was ook mijn gedachte
Natuurlijk zijn deze 'lekken' goed voor Israel, de Mossad zit er namelijk achter.
  maandag 29 november 2010 @ 13:20:51 #128
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_89294642
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Precies zoals de VS wil doen laten geloven. En alle josti's geloven het ook nog.
Lijkt idd verdacht veel op de psyop's waar sommige landen gretig van gebruik maken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_89294664
Goede poep dit, hoe meer de overheid ter verantwoordelijkheid wordt geroepen des te meer ze voor ons zullen opereren ipv verachtelijke groepen en personen.
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 13:27:10 #130
230491 Zith
pls tip
pi_89294876
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn er eigenlijk ook top secret cables gelekt?
Nee, het gaat tot 'secret', 'top secret' zit niet bij de collectie.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89294976
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:21 schreef Hamilcar het volgende:
Goede poep dit, hoe meer de overheid ter verantwoordelijkheid wordt geroepen des te meer ze voor ons zullen opereren ipv verachtelijke groepen en personen.
Er word helemaal niemand ter verantwoordelijkheid geroepen door het lekken van deze informatie. Maar sommige mensen vinden tegenwoordig dat diplomatieke post openbaar moet zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 29 november 2010 @ 13:32:21 #132
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89295053
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Er word helemaal niemand ter verantwoordelijkheid geroepen door het lekken van deze informatie. Maar sommige mensen vinden tegenwoordig dat diplomatieke post openbaar moet zijn.
Een monarchist die essentiële informatie van 'het volk' wilt weghouden. Dat er uberhaupt nog figuren zoals jou anno 2010 bestaan.
pi_89295119
quote:
9s.gif Op maandag 29 november 2010 13:32 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Een monarchist die essentiële informatie van 'het volk' wilt weghouden. Dat er uberhaupt nog figuren zoals jou anno 2010 bestaan.
Dat soort mensen zijn verspilde tijd en moeite :p
pi_89295185
quote:
9s.gif Op maandag 29 november 2010 13:32 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Een monarchist die essentiële informatie van 'het volk' wilt weghouden. Dat er uberhaupt nog figuren zoals jou anno 2010 bestaan.
Dat het hier om essentiële informatie gaat is discutabel.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 29 november 2010 @ 13:36:48 #135
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89295218
Over die kernwapens nog eens, dat was allang bekend, ook in officiële communicatie.
http://www.fas.org/blog/s(...)ity-requirements.php
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89295220
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Er word helemaal niemand ter verantwoordelijkheid geroepen door het lekken van deze informatie. Maar sommige mensen vinden tegenwoordig dat diplomatieke post openbaar moet zijn.
Dat komt omdat mensen tegenwoordig denken dat ze overal verstand van hebben helaas.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 13:36:55 #137
230491 Zith
pls tip
pi_89295226
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:35 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Dat het hier om essentiële informatie gaat is discutabel.
99.9% is nog niet gepubliceerd, we zullen zien :) Er zitten nu al enkele essentiele stukekn tussen IMO.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89295317
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 13:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat komt omdat mensen tegenwoordig denken dat ze overal verstand van hebben helaas.
Helaas wel ja. Om Cicero aan te halen: O tempora, O mores!
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89295416
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:27 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee, het gaat tot 'secret', 'top secret' zit niet bij de collectie.
Oftewel er zal weinig tussen zitten wat écht wereldschokkend is.
  maandag 29 november 2010 @ 13:42:16 #140
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89295437
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 13:36 schreef Voorschrift het volgende:
Dat komt omdat mensen tegenwoordig denken dat ze overal verstand van hebben helaas.
Ook voor jou geldt hetzelfde; er is klaarblijkelijk een correlatie tussen monarchisten en mensen die een eufemistische wereldbeeld aan het volk willen brengen, in plaats van de waarheid. Het volk dient immers haar vertegenwoordigers, en niet andersom toch?
pi_89295502
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:42 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ook voor jou geldt hetzelfde; er is klaarblijkelijk een correlatie tussen monarchisten en mensen die een eufemistische wereldbeeld aan het volk willen brengen, in plaats van de waarheid. Het volk dient immers haar vertegenwoordigers, en niet andersom toch?
Als het volk slim genoeg was dan hadden ze geen vertegenwoordigers nodig, sinds wanneer dient de gewone man zich te bemoeien met het kernwapenbeleid van landen? We hebben die mensen verkozen om dat werk te doen voor ons, laat het dan ook daar zou ik zeggen.

Nu heeft iedereen weer verstand van "hoe het wel zou moeten", God bewaar me.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89295536
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:42 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ook voor jou geldt hetzelfde; er is klaarblijkelijk een correlatie tussen monarchisten en mensen die een eufemistische wereldbeeld aan het volk willen brengen, in plaats van de waarheid. Het volk dient immers haar vertegenwoordigers, en niet andersom toch?
Hoe kunnen de vertegenwoordigers het volk dienen als allerlei gevoelige informatie op straat komt te liggen. Dit soort dingen geven een vertekend beeld zonder enige nuance.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89295593
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Hoe kunnen de vertegenwoordigers het volk dienen als allerlei gevoelige informatie op straat komt te liggen. Dit soort dingen geven een vertekend beeld zonder enige nuance.
Exact, het enige dat weer gaat spreken zonder enige vorm van onderbouwing is de onderbuik van de burger. "We hebben gelezen in een document van Wikileaks dat...... en dat zei de regering niet tegen ons, het is een conspiracy en aantasting van onze vrijheid!"

Zucht..
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 13:48:03 #144
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89295640
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:43 schreef Voorschrift het volgende:
Als het volk slim genoeg was dan hadden ze geen vertegenwoordigers nodig
Wat ik zeker weet is dat jij in ieder geval niet zo snugger bent; je bent klaarblijkelijk niet op de hoogte van de reden waarom vrije mensen regeringen vormen.

quote:
sinds wanneer dient de gewone man zich te bemoeien met het kernwapenbeleid van landen? We hebben die mensen verkozen om dat werk te doen voor ons, laat het dan ook daar zou ik zeggen.
De informatie gaat verder dan het kernwapenbeleid; het bevat essentiële informatie over het juiste aantal burgerdoden; corruptieschandalen en het reilen en zeilen van landen die een hoop op hun kerfstok blijken te hebben. We hebben die mensen verkozen om hun werk te doen en vervolgens verantwoordelijkheid af te leggen aan ons, het volk. Wanneer dat laatste ontbreekt mag wat mij betreft alle middelen gebruikt worden om de 'waarheid' aan het licht te brengen.
pi_89295708
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wat ik zeker weet is dat jij in ieder geval niet zo snugger bent; je bent klaarblijkelijk niet op de hoogte van de reden waarom vrije mensen regeringen vormen.
Of jij bent vreselijk naïef, ik denk 't laatste.

quote:
Wanneer dat laatste ontbreekt mag wat mij betreft alle middelen gebruikt worden om de 'waarheid' te achterhalen.
's Werelds meest stupide dingen zijn gedaan door "alle middelen te gebruiken", gevaarlijke gedachtegang van je.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89295731
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn er eigenlijk ook top secret cables gelekt?
Zover ik weet niet. De cables die gelekt zijn zijn van het niveau secret (volgens de website vallen in totaal 15, 652 documenten onder deze classifactie). Daarnaast zijn er een flink aantal documenten NOFORN, wat eigenlijk wil zeggen dat alleen Amerikaanse diensten van deze informatie mogen weten / gebruik maken.

Dus zover ik weet niet.
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
  maandag 29 november 2010 @ 13:51:18 #147
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89295761
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:49 schreef Voorschrift het volgende:

's Werelds meest stupide dingen zijn gedaan door "alle middelen te gebruiken"
:Y Zie Bush administration
AFC AJAX
pi_89295799
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 13:51 schreef msnk het volgende:

[..]

:Y Zie Bush administration
De een z'n fout moet dus de ander z'n fout goedpraten? Leuk dat we op dat niveau aanbeland zijn.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 13:52:55 #149
230491 Zith
pls tip
pi_89295818
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De een z'n fout moet dus de ander z'n fout goedpraten? Leuk dat we op dat niveau aanbeland zijn.
Aldus drogredenaar #1
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89295859
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De informatie gaat verder dan het kernwapenbeleid; het bevat essentiële informatie over het juiste aantal burgerdoden; corruptieschandalen en het reilen en zeilen van landen die een hoop op hun kerfstok blijken te hebben. We hebben die mensen verkozen om hun werk te doen en vervolgens verantwoordelijkheid af te leggen aan ons, het volk. Wanneer dat laatste ontbreekt mag wat mij betreft alle middelen gebruikt worden om de 'waarheid' aan het licht te brengen.
Wat ten koste zal gaan van de stabiliteit van de regering, de internationale positie en de belangen die erbij horen. Zodra je achter alles kan komen zal er fout op fout uitkomen, omdat in een grote organisatie / land nu gewoonweg gruwelijk veel fouten gemaakt worden. Zoiets valt gewoonweg niet te voorkomen, puur door de omvang.

Liever deze corrupte wereld dan jouw idealistische wereld waar de balans keer op keer weggeslagen zal worden.
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_89295872
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:50 schreef Woeste_Woerd het volgende:

[..]

Zover ik weet niet. De cables die gelekt zijn zijn van het niveau secret (volgens de website vallen in totaal 15, 652 documenten onder deze classifactie). Daarnaast zijn er een flink aantal documenten NOFORN, wat eigenlijk wil zeggen dat alleen Amerikaanse diensten van deze informatie mogen weten / gebruik maken.

Dus zover ik weet niet.
Top secret is nog niet eens het hoogste niveau. Een bestelling schijtpapier voor de troepen in Afghanistan is ook top secret.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89295888
quote:
6s.gif Op maandag 29 november 2010 13:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Aldus drogredenaar #1
Ja waarom ook niet, blijkbaar is het de enige manier om "flawed thinking" hier aan de man te krijgen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 13:54:42 #153
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89295890
quote:
's Werelds meest stupide dingen zijn gedaan door "alle middelen te gebruiken", gevaarlijke gedachtegang van je.
Het verschil is enkel dat die middelen werden gebruikt voor foute doeleinden; de waarheid is iets waar elke vrije mens recht op heeft, wat die ook teweeg zal brengen.
pi_89295913
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:54 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Top secret is nog niet eens het hoogste niveau. Een bestelling schijtpapier voor de troepen in Afghanistan is ook top secret.
Ik zou ook pissig worden als ik erachter kwam dat mijn Amerikaanse buren lavandel-geurende WC-papier gebruiken en ik mij gat moet afvegen met een stel bladeren. :')
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_89295926
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:54 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het verschil is enkel dat die middelen werden gebruikt voor foute doeleinden; de waarheid is iets waar elke vrije mens recht op heeft, wat die ook teweeg zal brengen.
Valt vrijheid daar ook onder, want misschien ben je minder welwillend als we Iran platgooien om even wat "vrijheid" te leveren.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 13:55:49 #156
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89295935
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 13:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja waarom ook niet, blijkbaar is het de enige manier om "flawed thinking" hier aan de man te krijgen.
Denken dat (Amerikaanse) burgers niet hoeven te weten wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt is pas echt 'flawed'.
AFC AJAX
pi_89295938
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn er eigenlijk ook top secret cables gelekt?
• 133.887 - Unclassified
• 4.330 - Top Secret - No Foreigners
• 11.322 - Secret
• 4.678 - Confidential - No Foreigners
• 97.070 Confidential

Bron.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_89295992
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 13:55 schreef msnk het volgende:

[..]

Denken dat (Amerikaanse) burgers niet hoeven te weten wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt is pas echt 'flawed'.
Waarom zou ik moeten weten wat een Amerikaanse ambassadeur van Berlusconi vind, en erger nog, waarom zou ik met de halve wereld halfgeil moeten rukken op een website die dit publiceert?

Om nog maar te zwijgen over het onthullen van geheimen die staatsveiligheid en veiligheid van individuen kunnen schaden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 13:57:48 #159
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_89296025
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De een z'n fout moet dus de ander z'n fout goedpraten? Leuk dat we op dat niveau aanbeland zijn.
Dus Neocons zijn de enigen die naar goeddunken met mensenlevens mogen spelen? En het naar buiten brengen van feiten hierover moet bestreden worden omdat levens van collaborateurs met die Neocons eventueel gevaar lopen? Hiermee vat ik jouw gedachtengang goed samen schat ik.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_89296051
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:57 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Dus Neocons zijn de enigen die naar goeddunken met mensenlevens mogen spelen? En het naar buiten brengen van feiten hierover moet bestreden worden omdat levens van collaborateurs met die Neocons eventueel gevaar lopen? Hiermee vat ik jouw gedachtengang goed samen schat ik.
Neocons doen het tenminste nog naar een belang, Wikileaks alleen ter info van mensen waar het niet bij thuis hoort. Een heel groot verschil.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89296092
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:58 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Neocons doen het tenminste nog naar een belang, Wikileaks alleen ter info van mensen waar het niet bij thuis hoort. Een heel groot verschil.
En dat denk jij te bepalen? :') Ik vind dat het wel bij die mensen thuis hoort.
  maandag 29 november 2010 @ 14:00:20 #162
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89296114
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:53 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Wat ten koste zal gaan van de stabiliteit van de regering, de internationale positie en de belangen die erbij horen. Zodra je achter alles kan komen zal er fout op fout uitkomen, omdat in een grote organisatie / land nu gewoonweg gruwelijk veel fouten gemaakt worden. Zoiets valt gewoonweg niet te voorkomen, puur door de omvang.
Ten koste gaan van regeringen? Wat mij betreft een hoop doemdenkerij. Wanneer men enkel feiten naar buiten brengt en het gevolg is dat de stabiliteit van regeringen wankelen, dan is dat wat mij betreft volkomen terecht. Wanneer de informatie dermate banaal is dan heeft welk regering dan ook niets te vrezen. Elk land maakt fouten en elk beschaafd land weet om te gaan met dat soort fouten.

quote:
Liever deze corrupte wereld dan jouw idealistische wereld waar de balans keer op keer weggeslagen zal worden.
Ik prefereer inderdaad een wereld waarin volksvertegenwoordigers zoveel mogelijk verantwoording af leggen aan het volk, in plaats van een wereld waarin een eufemistische wereldbeeld wordt geschetst voor politieke doeleinden.
pi_89296151
quote:
13s.gif Op maandag 29 november 2010 13:59 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En dat denk jij te bepalen? :') Ik vind dat het wel bij die mensen thuis hoort.
Mijn mening is net zo waardevol als de jouwe, oordeel dus niet zo snel.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89296183
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mijn mening is net zo waardevol als de jouwe, oordeel dus niet zo snel.
Exact meneer drogredenering. Onthoud dat.
  maandag 29 november 2010 @ 14:02:49 #165
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89296209
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 13:55 schreef Voorschrift het volgende:
Valt vrijheid daar ook onder, want misschien ben je minder welwillend als we Iran platgooien om even wat "vrijheid" te leveren.
Je vergelijkt appels met peren. Ik heb het over dat regeringen het volk niet zouden moeten voorliegen en vervolgens kom jij met dit soort nonsense aanzetten?
pi_89296267
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:00 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ten koste gaan van regeringen? Wat mij betreft een hoop doemdenkerij. Wanneer men enkel feiten naar buiten brengt en het gevolg is dat de stabiliteit van regeringen wankelen, dan is dat wat mij betreft volkomen terecht. Wanneer de informatie dermate banaal is dan heeft welk regering dan ook niets te vrezen. Elk land maakt fouten en elk beschaafd land weet om te gaan met dat soort fouten.

[..]

Ik prefereer inderdaad een wereld waarin volksvertegenwoordigers zoveel mogelijk verantwoording af leggen aan het volk, in plaats van een wereld waarin een eufemistische wereldbeeld wordt geschetst voor politieke doeleinden.
Juist, want als bekend word dat een enorm geliefd staatshoofd was omgebracht door bepaalde inlichtingendiensten, of dat er een fout is gemaakt met veel burgerslachteroffers zal dat vast niet om reacties roepen?

Amerika heeft nu al aanslag op aanslag tegen haar troepen te verduren. Hoe meer publieke schade door dit soort publicaties en informatie die naar buiten lekt, hoe meer woede en hoe groter de kans is dat mensen de wapens opnemen. Ik zeg niet dat dit zal gebeuren, maar de kans alleen is al iets waar ik geen behoefte aan heb. Daarnaast, als er geen geheimen zouden mogen bestaan zou je dus publiekelijk moeten erkennen dat je bijv. een plan hebt acties uit te voeren, waar niet iedereen achter zal staan maar wel nodig zijn.

Soms moet er gewoon vuil werk opgeknapt worden en dan is het inderdaad beter dat de wereld er niet van weet. Niet ideaal, niet moreel juist, maar helaas wel nodig in deze wereld.
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
  maandag 29 november 2010 @ 14:04:38 #167
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89296283
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
Mijn mening is net zo waardevol als de jouwe, oordeel dus niet zo snel.
Het is niet aan jou om voor een ander te bepalen wat ze wel of niet horen te weten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 29 november 2010 @ 14:05:10 #168
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_89296299
Wikileaks, fantastische site!
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_89296308
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het is niet aan jou om voor een ander te bepalen wat ze wel horen te weten.
Het is dat je het zelf zegt, en dit geld dus voor Wikileaks.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89296330
quote:
4s.gif Op maandag 29 november 2010 14:02 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Exact meneer drogredenering. Onthoud dat.
Constant naar mij refereren omtrent zaken waar ik niks mee te maken heb is anders net zo'n drogreden, och gossie.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 14:06:37 #171
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89296345
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
Het is dat je het zelf zegt, en dit geld dus voor Wikileaks.
WikiLeaks biedt de informatie aan. Het is aan mij om te bepalen of ik het wel of niet wil weten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_89296355
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels met peren. Ik heb het over dat regeringen het volk niet zouden moeten voorliegen en vervolgens kom jij met dit soort nonsense aanzetten?
Nee, je zei dat alles veroorloofd is voor vrijheid en kennis, nou zullen we Iran dan maar platgooien?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89296367
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

WikiLeaks biedt de informatie aan. Het is aan mij om te bepalen of ik het wel of niet wil weten.
:')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 14:07:39 #174
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89296381
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:07 schreef Voorschrift het volgende:
:')
Wat is hier :') aan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 14:08:06 #175
230491 Zith
pls tip
pi_89296398
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat is hier :') aan?
het is meneer drogredenering, laat hem toch :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89296452
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:08 schreef Zith het volgende:

[..]

het is meneer drogredenering, laat hem toch :)
Op de man spelen is altijd makkelijk.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89296457
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:55 schreef Aether het volgende:

[..]

• 133.887 - Unclassified
• 4.330 - Top Secret - No Foreigners
• 11.322 - Secret
• 4.678 - Confidential - No Foreigners
• 97.070 Confidential

Bron.
jeej.. misschien komen we nu toch nog te weten of ze aliens gevangen houden :D

btw.. kunnen jullie ff stoppen met deze pauperdiscussie.. beetje sneu hoor..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2010 14:09:55 ]
pi_89296462
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat is hier :') aan?
Het beïnvloed de hele internationale politiek en de veiligheid van mensen(!), dat afdoen als "het is aan mij of ik het lees" is gewoon :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 14:11:27 #179
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89296550
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:04 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Juist, want als bekend word dat een enorm geliefd staatshoofd was omgebracht door bepaalde inlichtingendiensten, of dat er een fout is gemaakt met veel burgerslachteroffers zal dat vast niet om reacties roepen?
Juist wel, en volkomen terecht ook.

quote:
Amerika heeft nu al aanslag op aanslag tegen haar troepen te verduren. Hoe meer publieke schade door dit soort publicaties en informatie die naar buiten lekt, hoe meer woede en hoe groter de kans is dat mensen de wapens opnemen. Ik zeg niet dat dit zal gebeuren, maar de kans alleen is al iets waar ik geen behoefte aan heb.
Dat Amerika nu al een aanslag heeft te verduren op haar troepen en dat als een legitieme reden gebruiken om feiten van het volk weg te houden, is net zo achterlijk als stellen dat persvrijheid ingeperkt moet worden wanneer bijvoorbeeld 'beledigde' cartoons voor onrust kunnen zorgen ergens in een woestijn. Angst voor geweld mag nooit een legitieme reden zijn om het volk dan maar voor te liegen, los gezien van het feit dat soort cliché excuses voor verkeerde doeleinden kunnen worden gebruikt, zoals het inperken van privacy.

quote:
Soms moet er gewoon vuil werk opgeknapt worden en dan is het inderdaad beter dat de wereld er niet van weet. Niet ideaal, niet moreel juist, maar helaas wel nodig in deze wereld.
Prima, dan hebben we een verschil van mening in welke waarden voorrang genieten.
pi_89296573
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 14:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Constant naar mij refereren omtrent zaken waar ik niks mee te maken heb is anders net zo'n drogreden, och gossie.
Doe je leesbril is op man of laat die borrels staan.
pi_89296586
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 14:12 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Doe je leesbril is op man of laat die borrels staan.
Zeg, hoe oud ben je?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 29 november 2010 @ 14:13:03 #182
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89296607
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 14:07 schreef Voorschrift het volgende:
Nee, je zei dat alles veroorloofd is voor vrijheid en kennis, nou zullen we Iran dan maar platgooien?
Ik heb gezegd dat alle middelen gebruikt mogen worden om feiten die voor ons verborgen worden gehouden aan het licht te brengen. Niet van alles erbij betrekken.
  maandag 29 november 2010 @ 14:13:07 #183
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89296610
Ahmadinejad heeft een verklaring afgelegd, maar gaat er niet al teveel op in :o

Die denkt volgens mij ook dat het een zionistische complot is ofzo :P Amerikaans complot dus :P

Ook op nrc.nl
AFC AJAX
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 14:13:30 #184
230491 Zith
pls tip
pi_89296629
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:09 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Op de man spelen is altijd makkelijk.
Hoe diep zit je wel niet in zijn aars? :D Hij doet zelf niet anders, waarom reageer je daar niet op, omdat hij dezelfde opinie heeft als jij? :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 29 november 2010 @ 14:15:42 #185
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89296698
quote:
15s.gif Op maandag 29 november 2010 14:09 schreef Voorschrift het volgende:
Het beïnvloed de hele internationale politiek en de veiligheid van mensen(!), dat afdoen als "het is aan mij of ik het lees" is gewoon :')
Dan snap je niet wat ik bedoel. Ik bedoel te zeggen dat jij niet voor andere mensen kunt gaan bepalen dat ze dit soort zaken niet horen te weten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_89296699
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:11 schreef AryaMehr het volgende:

Prima, dan hebben we een verschil van mening in welke waarden voorrang genieten.
Ik denk dat we daar een juiste conclusie trekken. Ik hoef de waarheid niet tot elke prijs te weten. Je idealisme is prijzenswaardig, maar ik ben bang dat het meer schade dan goed zou doen.

Liever dat mijn wereld veilig word gehouden door niet altijd even clandestiene activiteiten, dan dat er zaken gebeuren die mijn veiligheid en vrijheden aantasten.
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_89296767
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:13 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoe diep zit je wel niet in zijn aars? :D
volgens mij zit ie heel diep :')
  maandag 29 november 2010 @ 14:18:58 #188
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89296824
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 14:13 schreef msnk het volgende:
Ahmadinejad heeft een verklaring afgelegd, maar gaat er niet al teveel op in :o

Die denkt volgens mij ook dat het een zionistische complot is ofzo :P Amerikaans complot dus :P

Ook op nrc.nl
Press tv brengt het als breaking news. :D
pi_89296905
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zeg, hoe oud ben je?
Kinderachtig ventje dat je ook bent :')
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 14:23:05 #191
230491 Zith
pls tip
pi_89296989
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:19 schreef w8jij17 het volgende:
PETITIE!

http://www.petitiononline.com/manning1/petition-sign.html

Doorsturen maarrrrrr!
Nah, ik vind niet dat het lekken van overheidsgeheimen zonder gevolgen moet blijven.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 29 november 2010 @ 14:28:14 #192
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89297206
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:23 schreef Zith het volgende:
Nah, ik vind niet dat het lekken van overheidsgeheimen zonder gevolgen moet blijven.
Ligt aan de intentie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 29 november 2010 @ 14:29:07 #193
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89297237
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Nah, ik vind niet dat het lekken van overheidsgeheimen zonder gevolgen moet blijven.
Ook deze leaks niet :?
AFC AJAX
  maandag 29 november 2010 @ 14:29:26 #194
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89297253
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:15 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Ik denk dat we daar een juiste conclusie trekken. Ik hoef de waarheid niet tot elke prijs te weten. Je idealisme is prijzenswaardig, maar ik ben bang dat het meer schade dan goed zou doen.
Of het serieuze schade toe zal brengen is nog maar de vraag. Bovendien, regeringen die voor het volk bewust enkele belangrijke feiten verzwijgen tast wat mij betreft ons democratische fundament aan. Niet een geheel onbelangrijke waarde, vind je niet? Het is een dermate belangrijke immateriële waarde dat wat mij betreft niet kan worden weggeschoven door te stellen dat er wellicht wat troepen zullen sneuvelen.
  maandag 29 november 2010 @ 14:34:38 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89297419
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:15 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Liever dat mijn wereld veilig word gehouden door niet altijd even clandestiene activiteiten, dan dat er zaken gebeuren die mijn veiligheid en vrijheden aantasten.
ook als er zomaar iemand ergens besluit dat jij degene bent die de wereld onveilig maakt?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 14:36:42 #196
230491 Zith
pls tip
pi_89297513
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 14:29 schreef msnk het volgende:

[..]

Ook deze leaks niet :?
Nee ook niet :) Werknemers moet je kunnen vertrouwen, alleen klokkenluiderwaardige geheimen zouden wmb kunnen lekken zonder straf.

Maar ik vind het wel goed dat ze zijn uitgelekt, op z'n machiavelliaans, ben namelijk geen USA overheidsinstantie :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 29 november 2010 @ 14:41:07 #197
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89297692
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:29 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Of het serieuze schade toe zal brengen is nog maar de vraag. Bovendien, regeringen die voor het volk bewust enkele belangrijke feiten verzwijgen tast wat mij betreft ons democratische fundament aan. Niet een geheel onbelangrijke waarde, vind je niet? Het is een dermate belangrijke immateriële waarde dat wat mij betreft niet kan worden weggeschoven door te stellen dat er wellicht wat troepen zullen sneuvelen.
Helemaal mee eens! :Y
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89298228
Tenzij er echt nog sensationele onthullingen aan de oppervlakte komen, kun je op z'n minst vragen stellen over het nut van het lekken van de tot dusver geopenbaarde documenten..
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_89298336
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:29 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Of het serieuze schade toe zal brengen is nog maar de vraag. Bovendien, regeringen die voor het volk bewust enkele belangrijke feiten verzwijgen tast wat mij betreft ons democratische fundament aan. Niet een geheel onbelangrijke waarde, vind je niet? Het is een dermate belangrijke immateriële waarde dat wat mij betreft niet kan worden weggeschoven door te stellen dat er wellicht wat troepen zullen sneuvelen.
Ik geloof niet dat de mens inherent goed is. Zou een mens goed zijn, dan zou de gemeenschappelijke waarheid ons inderdaad het verst brengen. Maar naar mijn mening is de mens uit op zelfbehoud en zal de mens hierin ver gaan. En omdat de mens daarnaast ook een wezen van lust en macht is, zal het meer eisen dan misschien wel nodig is. Hierdoor komen heel snel verschillende belangen met elkaar in conflict.

Eén van de belangrijke redenen dat dit tegengegaan word is dat er nu een sociale orde ontstaan is, waar je niet zomaar meer alles kan uitvreten. Hierbij moet rekening gehouden worden dat er vele sociale ordes naast elkaar ontstaan zijn die soms tegengestelde belangen hebben (bijv. territorium, ideologie, etc). Op het moment dat deze belangen dusdanig met elkaar in conflict komen, loop je risico op gewelddadigheden (want ook deze systemen zijn uit op zelfbehoud en willen dat de mensen in dat systeem het beste af zijn).

Persoonlijk ben ik van mening dat ik in het huidige systeem beter af ben dan bijv. een willekeurige stammencultuur in Afganistan. Het is hier zeker niet ideaal, maar wel beter dan veel regio's in de wereld.

Ik heb liever een overheid die niet altijd eerlijk is en de belangen van dit systeem beschermt, dan eentje die eerlijk zegt wat er gebeurd en agressie over zich afroept. We kunnen wel heel netjes roepen dat we idd naar Irak zijn gegaan voor de olie, dat we populaire personen uit andere groepen hebben doodgeschoten en opstanden vroeger de kop in hebben gedrukt omdat het onze belangen niet diende, maar dat zou alleen vergelding oproepen. Daarnaast gebeurd hetzelfde ook hier (mensen en groepen die voor hun belangen en idealen strijden) door groepen die ons systeem niet gunstig gezind zijn.

Daarnaast zou eerlijkheid ons op verplichten om mensen te vertellen wat er op wat voor moment dan ook staat te gebeuren, wat de mogelijkheid om ons systeem te beschermen bijna nihil maakt. Als je dat idealisme (grootste goed voor de grootste groep) door zou trekken, zou je zelfs nauwelijks kunnen verdedigen, omdat strijd en conflict bijna altijd enorme schade met zich meebrengen.

Misschien hard en egoistisch, maar laat mijn overheid maar mij beschermen en laat dat desnoods maar niet helemaal eerlijk gebeuren. Wij zijn niet eerlijk, zij zijn het ook niet.

Edit: En voor de goede orde, ik denk dat veel mensen niet bewust (bezig) zijn met deze processen. Slechts een klein deel is zich hier bewust van en nog een kleiner deel is bereid om haar belangen met onethische manieren uit te breiden. Om onszelf te beschermen van deze groep vind ik dingen achter de rug van de bevolking doen geoorloofd en zelfs gewenst is. Ik hoef geen massapaniek in Nederland over alle groepen die ons mogelijk kwaad willen doen om de belangen van die groep vooruit te helpen.

En ik zeg overigens ook niet dat het ene systeem beter is of meer waard is dan de andere. Ik zeg alleen dat ik geloof dat ik in dit systeem het beste af ben.
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:34 schreef Re het volgende:

[..]

ook als er zomaar iemand ergens besluit dat jij degene bent die de wereld onveilig maakt?
Ook in een eerlijke wereld zou iemand met verkeerde gedachtes mij kunnen raken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Woeste_Woerd op 29-11-2010 15:15:29 ]
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
  maandag 29 november 2010 @ 14:59:07 #200
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89298485
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Met het naar buiten brengen van die informatie maak je jezelf een partij in het conflict en ik kan de consequenties daarvan niet overzien.
Blijkbaar kunnen overheden e.e.a. ook niet overzien, maar daar heb je geen moeite mee? Of is het puur een kwestie van verantwoordelijkheid?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 november 2010 @ 15:02:16 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89298615
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:54 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het verschil is enkel dat die middelen werden gebruikt voor foute doeleinden; de waarheid is iets waar elke vrije mens recht op heeft, wat die ook teweeg zal brengen.
Ik zou het om willen draaien: Iedere organisatie die denkt zaken geheim te moeten houden mag dat verantwoorden. Vooral " democratische" organisaties.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89298620
Ko Kolijn over deze ambtsberichten:

http://nos.nl/audio/20159(...)-over-wikileaks.html

Ik was het wel eens met de reactie van D66 gisteravond:
http://nieuwsuur.nl/video(...)8-november-2010.html
pi_89298638
243 nog maar released.. 1000 op een dag duurt al zowat een jaar, laat staan het tempo waarin ze nu releasen.. Pff..
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 29 november 2010 @ 15:04:33 #204
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89298720
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:02 schreef Toad het volgende:
Ik was het wel eens met de reactie van D66 gisteravond:
http://nieuwsuur.nl/video(...)8-november-2010.html
Prima, daar sluit ik mij bij aan.
  maandag 29 november 2010 @ 15:06:17 #205
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89298798
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:09 schreef Burakius het volgende:

[..]

Precies zoals de VS wil doen laten geloven. En alle josti's geloven het ook nog.
Je pogingen tot desinformeren zijn van buitengewoon povere kwaliteit. Zijn we beetje de paniekvogel aan het uithangen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 november 2010 @ 15:10:09 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89298988
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:04 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Prima, daar sluit ik mij bij aan.
De reacties van overheden en Burrakius bewijzen het nut van de leaks.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 november 2010 @ 15:11:42 #207
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89299069
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:04 schreef Woeste_Woerd het volgende:

Amerika heeft nu al aanslag op aanslag tegen haar troepen te verduren. Hoe meer publieke schade door dit soort publicaties en informatie die naar buiten lekt, hoe meer woede en hoe groter de kans is dat mensen de wapens opnemen.
Dat is het gevolg van de illegale egoïstische imperialistische akties van de VS, niet van de leaks.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 november 2010 @ 15:15:58 #208
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89299271
Zag wel een mooie reactie op site van de Guardian:

"Given that this government thinks it should be privy to the content of my electronic communications, I don't give a damn about its privacy. Leak, leak and leak again. Bravo Wikileaks!"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 29 november 2010 @ 15:16:01 #209
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89299273
quote:
C) As PM Erdogan strode through the EU corridors of power
Dec. 16-17 with his semi-pro soccer player's swagger and
phalanx of sycophantic advisors, he may have seemed a strong
candidate for European leader of the year.
staat ook wel humor in trouwens
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † maandag 29 november 2010 @ 15:17:07 #210
230491 Zith
pls tip
pi_89299331
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:15 schreef DustPuppy het volgende:
Zag wel een mooie reactie op site van de Guardian:

"Given that this government thinks it should be privy to the content of my electronic communications, I don't give a damn about its privacy. Leak, leak and leak again. Bravo Wikileaks!"
Als ze niets te verbergen hebben, hebben ze niets te vrezen, was het toch? :7
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89299352
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:15 schreef DustPuppy het volgende:
Zag wel een mooie reactie op site van de Guardian:

"Given that this government thinks it should be privy to the content of my electronic communications, I don't give a damn about its privacy. Leak, leak and leak again. Bravo Wikileaks!"
Hier moet ik dan wel weer om glimlachen. ^O^
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
  maandag 29 november 2010 @ 15:17:42 #212
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_89299353
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:17 schreef Zith het volgende:
Als ze niets te verbergen hebben, hebben ze niets te vrezen, was het toch? :7
Precies, draaien we het gewoon om 8-)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 29 november 2010 @ 15:18:14 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89299373
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:35 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Dat het hier om essentiële informatie gaat is discutabel.
Dat maak IK, de stemmer en de belastingetaler, wel uit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89299756
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:44 schreef Burakius het volgende:
Eerst hebben ze ons warm gemaakt door die documenten over Irak en haar burgerslachtoffers. Hierdoor hebben we WikiLeaks vertrouwd. Precies het doel wat "ze" willen bereiken. Daarna publiceren ze opeens dit. Opeens uitgelekt. En bij God als men niet kan inzien dat dit gewoon een vieze poging is om mensen te indoctrineren dan weet ik het ook niet meer.

Dit is gewoon een actie van "een" kracht ergens om mensen warm te maken voor stierenpoep.

Ik geloof geen ruk van deze recente documenten die zijn verschenen. Sterker nog, zij zijn een middel om politieke tegenstanders uit te schakelen of om mensen/landen tegen elkaar uit te spelen.
Kan heel goed inderdaad. Het rare is dat die site nog altijd niet offline gehaald is door de CIA, en vooral dat die man, Julian Assange, nog steeds leeft.
pi_89300084
Maar iedereen begrijpt toch hopelijk dat er vanwege diplomatieke belangen en/of veiligheid niet alles openbaar kan zijn..

Of dat in dit geval speelt, is vanwege het lekken nu ter beoordeling van eenieder. Ik zie het nut van het lekken, zolang nog niets wereldschokkends is geopenbaard, niet, eerder de negatieve consequenties.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_89300425
Ja hoor, daar gaan we weer.
Republikein; 'Wikileaks is een terroristische organisatie'

:')
pi_89300495
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:42 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ja hoor, daar gaan we weer.
Republikein; 'Wikileaks is een terroristische organisatie'

:')
Ach ja. Die roepen nu ook maar wat. En Amerikanen geilen op het begrip terrorisme, dus dit gaat er wel in...
  maandag 29 november 2010 @ 15:43:41 #218
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89300501
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:34 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Maar iedereen begrijpt toch hopelijk dat er vanwege diplomatieke belangen en/of veiligheid niet alles openbaar kan zijn..

Ja dat begrijp ik heel goed. Maar ondertussen is dat diplomatieke gedoe onderdeel van een rechtsstaat waarin ik stem op mensen en via belastingen de rekening betaal.

Als ik op meneer Y stem maar meneer X komt aan de macht, moet ik hem maar gewoon vertrouwen? Sorry, maar ik wil weten wat ie doet. Alles. Hij werkt voor mij, ook als ik niet op hem gestemd heb. Dus geheimen kunnen niet.

Assange for President! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89300741
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik heel goed. Maar ondertussen is dat diplomatieke gedoe onderdeel van een rechtsstaat waarin ik stem op mensen en via belastingen de rekening betaal.

Als ik op meneer Y stem maar meneer X komt aan de macht, moet ik hem maar gewoon vertrouwen? Sorry, maar ik wil weten wat ie doet. Alles. Hij werkt voor mij, ook als ik niet op hem gestemd heb. Dus geheimen kunnen niet.

Assange for President! *O*
Begrijpelijk standpunt. Die wil om alles te weten heb ik natuurlijk ook, vooral bij wantrouwen naar een zittende regering.

Aan de andere kant vind ik het niet meer dan logisch dat niet alles op straat komt. De denigrerende classificeringen van regeringsleiders bijvoorbeeld. Het lekken daarvan heeft geen enkele toegevoegde waarde.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_89300822
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:49 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Aan de andere kant vind ik het niet meer dan logisch dat niet alles op straat komt. De denigrerende classificeringen van regeringsleiders bijvoorbeeld. Het lekken daarvan heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Het is toch best opmerkelijk dat dit soort berichten worden verstuurd in ambtelijke/diplomatieke kringen.

Dit soort documenten worden sowieso openbaar gemaakt he, na 25 jaar ofzo. Ik vind dat overheidsinformatie in principe openbaar moet zijn (tenzij..).
  maandag 29 november 2010 @ 15:54:51 #221
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89301035
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:49 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Begrijpelijk standpunt. Die wil om alles te weten heb ik natuurlijk ook, vooral bij wantrouwen naar een zittende regering.

Aan de andere kant vind ik het niet meer dan logisch dat niet alles op straat komt. De denigrerende classificeringen van regeringsleiders bijvoorbeeld. Het lekken daarvan heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Ik kan me voorstellen dat je ook op een professionele diplomatieke manier diplomatiek werk kan doen waarin je je werk doet zonder mensen af te fikken.

Normale mensen kunnen Berlusconi uitstekend typeren in woorden waar hij zich niet door beledigt zou voelen (makkelijk te realiseren gezien zijn intelligentie). Helaas hoeven Amerikanen dat niet omdat ze de grootste Bully op deze planeet zijn en ze daarom toch altijd hun zin krijgen. Er is al opgemerkt dat het blootleggen van deze arrogantie al genoeg rechtvaardiging is voor dit soort acties.

Dan hebben we het nog niet over echt fascistische zaken als het stelen van biometrische gegevens van UN-topmensen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89301132
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:50 schreef Toad het volgende:

[..]

Het is toch best opmerkelijk dat dit soort berichten worden verstuurd in ambtelijke/diplomatieke kringen.

Dit soort documenten worden sowieso openbaar gemaakt he, na 25 jaar ofzo.
Precies. Na 25 jaar, als het internationale politieke en diplomatieke klimaat veranderd is.

En opmerkelijk is het ook wel. Ik smul er ook van. Maar 'opmerkelijk' vind ik geen reden om het diplomatieke landschap voor te verstoren.

Maar we wachten af. Sommige onthullingen kan ik best zien als terecht gelekt.
I don't really come from outer space || Last.fm
  maandag 29 november 2010 @ 16:13:42 #223
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89301880
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan hebben we het nog niet over echt fascistische zaken als het stelen van biometrische gegevens van UN-topmensen.
Klopt, zag ik net op BBC: dat Hillary Clinton de opdracht had gegeven tot het spioneren van de VN vind ik dus echt fout! En die vrouw heeft ooit nog plannen om president te worden? :')

De rest van de gelekte informatie is voornamelijk het niveau van veredelde gossip of publiekelijk geheim. Gênant voor de VS maar niet echt opzienbarend.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89302045
Er zijn nieuwe documenten bijgekomen :s)
  maandag 29 november 2010 @ 16:17:45 #225
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89302094
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:16 schreef Hajko het volgende:
Er zijn nieuwe documenten bijgekomen :s)
Waar heb je dat gezien?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89302197
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:16 schreef Hajko het volgende:
Er zijn nieuwe documenten bijgekomen :s)
Ik zie de teller nog steeds maar op 243 staan hoor..
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_89302257
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:13 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Klopt, zag ik net op BBC: dat Hillary Clinton de opdracht had gegeven tot het spioneren van de VN vind ik dus echt fout! En die vrouw heeft ooit nog plannen om president te worden? :')

De rest van de gelekte informatie is voornamelijk het niveau van veredelde gossip of publiekelijk geheim. Gênant voor de VS maar niet echt opzienbarend.
Nou ja, dat Saoedi-Arabie aan de VS vroeg om Iran aan te vallen is ook wel opzienbarend, toch?
  maandag 29 november 2010 @ 16:24:02 #228
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89302403
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:19 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Ik zie de teller nog steeds maar op 243 staan hoor..
Vannacht was het 220 en vanmorgen 226
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89302474
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:24 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Vannacht was het 220 en vanmorgen 226
Ja ok, maar Hajko deed het lijken of er zojuist weer nieuwe waren toegevoegd.
I don't really come from outer space || Last.fm
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 16:29:48 #230
8781 crew  Frutsel
pi_89302647
quote:
'Lekken schadelijk voor diplomatie'
DEN HAAG - Minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken vindt dat het openbaar maken van diplomatieke documenten schadelijk is voor het maken van afspraken tussen landen. "Het kan ertoe leiden dat landen minder duidelijk met elkaar gaan communiceren dan zinnig zou zijn." Maar ook al liggen de documenten nu op straat, dan is het volgens hem niet goed er spastisch mee om te gaan.

Op zijn departement zijn verschillende mensen bezig om de informatie die Wikileaks in fases naar buiten brengt, door te vlooien op zaken die voor Nederland van belang zijn. Technische mensen screenen de documenten en de directies geven er een duiding aan. Rosenthal weet niet wat er valt te verwachten, met 150 Nederlandse buitenposten en veel diplomaten in dienst.

Pas als duidelijk is wat er in staat, kunnen mogelijk maatregelen worden genomen om Nederlandse personen of belangen te beschermen, aldus Rosenthal. Hij wil niet zeggen of het onverantwoordelijk is wat Wikileaks nu doet, maar hij noemt het wel opvallend dat Amerikaanse media zeer terughoudend zijn in het geven van mogelijk riskante informatie in hun eigen berichten over Wikileaks.
  maandag 29 november 2010 @ 16:31:58 #231
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89302738
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:20 schreef Toad het volgende:

[..]

Nou ja, dat Saoedi-Arabie aan de VS vroeg om Iran aan te vallen is ook wel opzienbarend, toch?
Opzienbarend mwa...

De soennitische landen op het Arabische schiereiland en het sjiitische Iran zijn als water en vuur. Het is altijd haat en nijd geweest tussen deze twee partijen (kijk maar naar zoiets futiels als het benoemen van de Perzische Golf). Er is al een tijdje een koude oorlog aan de gang tussen deze twee partijen en daarom een wapenwedloop aan de gang.

Er was ook al een tijdje een gerucht gaande dat de Arabische wereld wilde dat de VS mogelijke kernwapens verwijdert uit Iran, desnoods met geweld (volgens mij heb ik zoiets ooit op Tegenlicht van de VPRO gezien). Indien niet dan dreigt Saoedi-Arabië zelf met het ontwikkelen van kernwapens. Dit is de ware nachtmerrie voor de VS.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89302922
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:31 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Opzienbarend mwa...

De soennitische landen op het Arabische schiereiland en het sjiitische Iran zijn als water en vuur. Het is altijd haat en nijd geweest tussen deze twee partijen (kijk maar naar zoiets futiels als het benoemen van de Perzische Golf). Er is al een tijdje een koude oorlog aan de gang tussen deze twee partijen en daarom een wapenwedloop aan de gang.

Er was ook al een tijdje een gerucht gaande dat de Arabische wereld wilde dat de VS mogelijke kernwapens verwijdert uit Iran, desnoods met geweld (volgens mij heb ik zoiets ooit op Tegenlicht van de VPRO gezien). Indien niet dan dreigt Saoedi-Arabië zelf met het ontwikkelen van kernwapens. Dit is de ware nachtmerrie voor de VS.
Saoedi-Arabië die kernwapens gaat maken. :')
  maandag 29 november 2010 @ 16:37:40 #233
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_89303001
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 12:35 schreef msnk het volgende:

[..]

En het kwam nooit bij je op dat het zeer zeer waarschijnlijk een smear campaign is om de beste man zijn geloofwaardigheid aan te tasten?
Waarom woon je hier nog als je toch geen enkel vertrouwen hebt in je eigen overheid?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  maandag 29 november 2010 @ 16:38:27 #234
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89303046
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:25 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

Ja ok, maar Hajko deed het lijken of er zojuist weer nieuwe waren toegevoegd.
Die laatste 17 zijn er 2 uur geleden op gezet
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89303053
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:36 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Saoedi-Arabië die kernwapens gaat maken. :')
Die zijn nog te dom om te poepen en te lui om uit een stoel te komen.

Kernwapens kopen. Meer smaken hebben ze niet in dat land.
pi_89303138
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:38 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Die zijn nog te dom om te poepen en te lui om uit een stoel te komen.

Kernwapens kopen. Meer smaken hebben ze niet in dat land.
Niemand is zo gek om kernwapens te verkopen aan Saoedi-Arabië. Trouwens een land als Kenia heeft meer wetenschap dan Saoedi-Arabië :D
pi_89303201
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:40 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Niemand is zo gek om kernwapens te verkopen aan Saoedi-Arabië. Trouwens een land als Kenia heeft meer wetenschap dan Saoedi-Arabië :D
Ik minacht die luie Arabieren dan ook.
  maandag 29 november 2010 @ 16:43:20 #238
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_89303234
quote:
7s.gif Op maandag 29 november 2010 13:55 schreef msnk het volgende:

[..]

Denken dat (Amerikaanse) burgers niet hoeven te weten wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt is pas echt 'flawed'.
De Amerikaanse burgers wel (indien dat het algemeen belang dient) maar het is onmogelijk om uitsluitend de Amerikaanse burgers in te lichten zodanig dat niet-Amerikaanse burgers het niet te weten komen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  maandag 29 november 2010 @ 16:44:24 #239
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89303270
Als ze in dit tempo doorgaan met publiceren staan ze heeeeeel misschien over 3 jaar allemaal online :7
Iemand een idee waarom het zo langzaam gaat?
  maandag 29 november 2010 @ 16:44:46 #240
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89303289
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:36 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Saoedi-Arabië die kernwapens gaat maken. :')
Nou ja, de wetenschappers inhuren die het maken, of waarschijnlijker gewoon de wapens kopen. In ieder geval, ze hebben het in 2003 serieus overwogen, maar het plan is daarna in de ijskast gegaan. Voorlopig...

Zie hier uit 2007: http://www.reuters.com/article/idUSL0521283720070305

Ik dacht dat dit algemeen bekend was?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 29 november 2010 @ 16:46:11 #241
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89303345
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:38 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Die zijn nog te dom om te poepen en te lui om uit een stoel te komen.

Kernwapens kopen. Meer smaken hebben ze niet in dat land.
:{w Kernwapens zij helemaal niet zo ingewikkeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 november 2010 @ 16:49:03 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_89303472
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:40 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Niemand is zo gek om kernwapens te verkopen aan Saoedi-Arabië. Trouwens een land als Kenia heeft meer wetenschap dan Saoedi-Arabië :D
Dat denk ik niet. Ze hebben in ieder geval minder brain drain dan Kenia.
  maandag 29 november 2010 @ 16:49:24 #243
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89303489
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:37 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Waarom woon je hier nog als je toch geen enkel vertrouwen hebt in je eigen overheid?
:D? De Zweedse overheid is mijn overheid _O-?

Ik woon dus gewoon in Nederland he ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:43 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

De Amerikaanse burgers wel (indien dat het algemeen belang dient) maar het is onmogelijk om uitsluitend de Amerikaanse burgers in te lichten zodanig dat niet-Amerikaanse burgers het niet te weten komen.
Dat klopt. Wat doet dat af aan mijn reactie? Of was het enkel een aanvulling?
AFC AJAX
  maandag 29 november 2010 @ 17:05:55 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89304242
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:54 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

Top secret is nog niet eens het hoogste niveau. Een bestelling schijtpapier voor de troepen in Afghanistan is ook top secret.
Wat is het hoogste niveau dan?
  maandag 29 november 2010 @ 17:09:06 #245
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_89304403
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2010 16:49 schreef msnk het volgende:

[..]

:D? De Zweedse overheid is mijn overheid _O-?

Ik woon dus gewoon in Nederland he ^O^

[..]

Dat klopt. Wat doet dat af aan mijn reactie? Of was het enkel een aanvulling?
Kom dan met een oplossing hiervoor. Stel dat een land Amerika aanvalt en Amerika kan dit voorkomen door een pre-strike of zoiets. Dan moet de regering, volgens jou, eerst het volk het totale plan, tot in detail, informeren en dan moet hierover gestemd worden. Hoe moeten ze dat doen zonder dat het aanvallende land het te weten komt?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  maandag 29 november 2010 @ 17:23:42 #246
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89305069
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:09 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Kom dan met een oplossing hiervoor. Stel dat een land Amerika aanvalt en Amerika kan dit voorkomen door een pre-strike of zoiets. Dan moet de regering, volgens jou, eerst het volk het totale plan, tot in detail, informeren en dan moet hierover gestemd worden.
Ja. Dat andere land zou iets terug kunnen doen en daar heb ik last van. Dus ik moet me bemoeien met die beslissing.
quote:
Hoe moeten ze dat doen zonder dat het aanvallende land het te weten komt?
Als dat niet lukt kan je geen onverwachtse aanvallen uitvoeren. Dat is een verbetering van de situatie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89305337
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat is het hoogste niveau dan?
Dat zou ik bij god niet weten, maar als je de amerikaanse classificatie voor top secret bekijkt kun je denk ik wel opmaken dat er nog niveau's erboven zijn.

quote:
Top secret

This is the highest security level that is publicly disclosed and is defined as information that would cause "exceptionally grave damage" to national security if disclosed to the public.
Verder hoeven documenten die top secret of secret zijn in zijn geheel niet zo geheim te zijn.

quote:
The former decision is original classification. A great majority of classified documents are created by derivative classification. For example, if one piece of information, taken from a secret document, is put into a document along with 100 pages of unclassified information, the document, as a whole, will be secret.
http://en.wikipedia.org/w(...)in_the_United_States
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_89305476
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:50 schreef Burakius het volgende:

[..]

Is het niet duidelijk? Mensen hebben door het vorige "event" een blind vertrouwen in WikiLeaks. stem van de vrije wereld, tegen NWO (new world order). Wikileaks is gewoon een medium geworden door dit geval waarmee men nu grote massa's kan bespelen. Dacht je nou echt dat een supermacht als de USA dit zou toelaten? Of uberhaupt schiet er maar elke conspiracy er op los. Dit is gewoon een gruwelijk medium om schapen zoals vele hier in dit topic bepaalde dingen te doen geloven.
Relatief veel Moslims in Nederland schijnen paranoïde schizofrenie te hebben.
  maandag 29 november 2010 @ 17:33:34 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89305483
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

Dat zou ik bij god niet weten, maar als je de amerikaanse classificatie voor top secret bekijkt kun je denk ik wel opmaken dat er nog niveau's erboven zijn.
Ik weet niet beter dat top secret (NATO cosmic top secret) de hoogste classificatie is.
pi_89305595
Wikileaks, wat een bazensite!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_89305630
Overigens, ik vind dit nog steeds onverantwoordelijk. Om dezelfde redenen als al vaak genoemd zijn vandaag en vooral omdat communicatie tussen landen nu veel terughoudender zal worden, en dat werkt misverstanden in de hand.
pi_89305756
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:36 schreef Boekenwurm het volgende:
Overigens, ik vind dit nog steeds onverantwoordelijk. Om dezelfde redenen als al vaak genoemd zijn vandaag en vooral omdat communicatie tussen landen nu veel terughoudender zal worden, en dat werkt misverstanden in de hand.
Dat sowieso.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 29 november 2010 @ 17:41:46 #253
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89305832
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:09 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Kom dan met een oplossing hiervoor. Stel dat een land Amerika aanvalt en Amerika kan dit voorkomen door een pre-strike of zoiets. Dan moet de regering, volgens jou, eerst het volk het totale plan, tot in detail, informeren en dan moet hierover gestemd worden. Hoe moeten ze dat doen zonder dat het aanvallende land het te weten komt?
Jij weet net zo goed als ik dat Irak helemaal geen preemtive war was, dus begin daar niet eens over ^O^
AFC AJAX
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 november 2010 @ 18:05:15 #254
78918 SeLang
Black swans matter
pi_89306909
Ze hebben de nurse van Khadaffi gevonden:







http://www.zimbio.com/Mua(...)yna+Kolotnytska+Pics
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_89306985
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 18:05 schreef SeLang het volgende:
Ze hebben de nurse van Khadaffi gevonden:

[ afbeelding ]

Doet zij ook porno?
  maandag 29 november 2010 @ 18:07:25 #256
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89307006
3 foto's van 3 verschillende vrouwen waarvan er 1 zwaar is gefotoshopt 8)7
pi_89307083
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:07 schreef YazooW het volgende:
3 foto's van 3 verschillende vrouwen waarvan er 1 zwaar is gefotoshopt 8)7
Ja, en die onderste vrouw lijkt verdacht veel op Khadaffi zelf.
pi_89307097
Uiteindelijk is er dus niets nieuws verschenen. En niets van juridische waarde. En niets wat de VS werkelijkheid in verlegenheid brengt. Ze steken hooguit de draak met wat "ouwe vijanden". Zaken die off-the-record allang bekend zijn.

De passage dat Iran over Noord-Koreaanse draagraketten beschikt die "west-Europa" kunnen bereiken pleit juist voor de koers van de VS.

Is dit dè manier van de VS om het "vrije internet" uiteindelijk achter slot en grendel te krijgen? Door een soort setup met een release van schijninformatie zoals de VS dat altijd gedaan hebben? Om een echte release van informatie voor altijd te vóór te zijn?
pi_89307226
Als je een aantal van je bondgenoten en andere wereldleiders dom, incompetent of allebei noemt word je toch wel in verlegenheid gebracht dacht ik zo.
  maandag 29 november 2010 @ 18:12:43 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89307233
er zijn er weer een paar bij.. nu 243!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89307260
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:12 schreef Sloggi het volgende:
Als je een aantal van je bondgenoten en andere wereldleiders dom, incompetent of allebei noemt word je toch wel in verlegenheid gebracht dacht ik zo.
Welke bondgenoten, Karzai? Misschien willen ze hem wel dumpen en zoeken ze daar publieke steun voor.
pi_89307290
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:13 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Welke bondgenoten, Karzai? Misschien willen ze hem wel dumpen en zoeken ze daar publieke steun voor.
Merkel, Sarkozy, Berlusconi. Dat de VS Karzai liever kwijt dan rijk zijn was al bekend.
pi_89307303
Het is simpelweg hoogst verdacht dat er NIETS tussen zit wat van enige juridische waarde is.
pi_89307403
Je kunt je afvragen of dergelijke smerige zaakjes worden gecommuniceerd via deze kanalen.
pi_89307442
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:13 schreef Chooselife het volgende:
Het is simpelweg hoogst verdacht dat er NIETS tussen zit wat van enige juridische waarde is.
Er is nog bijna niks uitgelekt.
Wacht maar totdat de PKK documenten uitlekken, dan heb je pas stront aan de knikker (in Turkije iig dan)
pi_89307445
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:13 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Merkel, Sarkozy, Berlusconi. Dat de VS Karzai liever kwijt dan rijk zijn was al bekend.
Prachtig medium om Merkel, Sarkozy en Berlusconi druk op te leggen (Lees: Weer bij Rusland vandaan te halen).

Het zal de Yanks namelijk zwaar gevallen zijn dat South Stream mede geinitieerd en gesteund is door Berlusconi. Een streep door de rekening van concurrent Nabucco.

http://www.euractiv.com/e(...)-deal/article-182435
pi_89307460
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:16 schreef Hajko het volgende:

[..]

Er is nog bijna niks uitgelekt.
Wacht maar totdat de PKK documenten uitlekken, dan heb je pas stront aan de knikker (in Turkije iig dan)
Daar zit ik met smart op te wachten. Turkije is superbelangrijk voor de VS.
pi_89307506
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Daar zit ik met smart op te wachten. Turkije is superbelangrijk voor de VS.
Vraag me vooral af wat het leger gaat doen. Binnenkort het langverwachte overname van de macht? :9
pi_89307567
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:33 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Relatief veel Moslims in Nederland schijnen paranoïde schizofrenie te hebben.
Wat een zielige sneu trolletje ben je ook.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 29 november 2010 @ 18:21:13 #270
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89307639
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:13 schreef Chooselife het volgende:
Het is simpelweg hoogst verdacht dat er NIETS tussen zit wat van enige juridische waarde is.
Jij bent tegenwoordig de buikspreekpop van Ahmadinejad geworden?
  maandag 29 november 2010 @ 18:22:01 #271
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89307678
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:33 schreef Boekenwurm het volgende:
Relatief veel Moslims in Nederland schijnen paranoïde schizofrenie te hebben.
Opmerkelijk inderdaad.
  maandag 29 november 2010 @ 18:23:17 #272
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89307740
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:22 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Opmerkelijk inderdaad.
Staat niks over op Google. :?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 29 november 2010 @ 18:24:54 #273
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89307812
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:23 schreef Sheepcidus het volgende:
Staat niks over op Google. :?
Is confidential.
  maandag 29 november 2010 @ 18:29:28 #274
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89308010
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:24 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Is confidential.
Heeft wikileaks er al een torrent voor?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89308402
quote:
13s.gif Op maandag 29 november 2010 18:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een zielige sneu trolletje ben je ook.
Tja, ik weet niet of z'n intentie trollen is, maar er was een jaar of twee drie geleden een nieuwsbericht over de Marokkaanse jeugd met de mededeling dat er een bizar hoog percentage schizofreen is. *haalt schouders op*

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1496563.ece

[ Bericht 1% gewijzigd door Hamilcar op 29-11-2010 18:38:54 (niet twee, maar drie jaar) ]
pi_89308475
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:44 schreef YazooW het volgende:
Als ze in dit tempo doorgaan met publiceren staan ze heeeeeel misschien over 3 jaar allemaal online :7
Iemand een idee waarom het zo langzaam gaat?
Druk van de regeringen ?

Bang om gevoelige informatie te lekken ?

Ze screenen eerst ?

Zelfs het materiaal waar de Spiegel, Guardian over berichten staat niet online.
pi_89308481
Hillary Clinton overlegt momenteel met haar Turkse ambtsgenoot Davutoglu. Na afloop volgt een gezamenlijke persco, waar ik erg benieuwd naar ben.

Clinton zal uiteraard de waarde van de documenten marginaliseren, beveiligingsmaatregelen aankondigen en misschien excuses aanbieden voor het geschonden vertrouwen onder buitenlandse politici. Wat kan ze verder nog zeggen? Hoe zal Davutoglu reageren? In de documenten wordt hij een gevaarlijke neo-Ottomaan genoemd...
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89309517
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:34 schreef Re het volgende:

[..]

ook als er zomaar iemand ergens besluit dat jij degene bent die de wereld onveilig maakt?
zo....die zit....

dus zolang het JOUW uitkomt kijk je de andere kant. Hoe bedoel je doelbewust met oogkleppen oplopen.
pi_89309581
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:38 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Tja, ik weet niet of z'n intentie trollen is, maar er was een jaar of twee drie geleden een nieuwsbericht over de Marokkaanse jeugd met de mededeling dat er een bizar hoog percentage schizofreen is. *haalt schouders op*

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1496563.ece
Inderdaad, veel CRIMINELE jeugdige Marokkanen hebben last van schizofrenie. En nu? Wat heeft dat te maken met "Wikileaks.org brengt opnieuw documenten uit". En dan ga je mij vertellen dat je niet weet of z'n intentie trollen is...

Dus A) hetgeen hij zegt klopt niet eens. en B) het is compleet offtopic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89309734
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nee, ik noemde het geen plus OMDAT Turkije het deed. Ik legde geen verband tussen de 2, het maakt mij dan ook niet uit wie het eerder deed. Ik vind het sowieso een plus omdat de PKK in mijn ogen bestaat uit strijders die tegen onderdrukking en ongelijkheid vechten terwijl Al-Qaeda voornamelijk buitenlanders zijn die dood en verderf creëren in Irak onder onschuldige burgers. Je bent medeschuldig als je ze steunt in mijn ogen.
OK dus jij gedoogd ook wat Hamas en Hezbollah in Israel doen.. ^O^
pi_89309931
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:18 schreef Stranger het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn deze 'lekken' goed voor Israel, de Mossad zit er namelijk achter.
helemaal mee eens, als je al die berichten leest..
Saudi's willen aanval op Iran.
Egypte en Abbas hebben aanval Israel op Gaza goedgekeurd..
ga zo maar door.. dit allemaal is gewoon een vooropgezet plan om de Arabische landen in het Midden Oosten tegen elkaar uit te spelen.
pi_89310272
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nee, ik noemde het geen plus OMDAT Turkije het deed. Ik legde geen verband tussen de 2, het maakt mij dan ook niet uit wie het eerder deed. Ik vind het sowieso een plus omdat de PKK in mijn ogen bestaat uit strijders die tegen onderdrukking en ongelijkheid vechten terwijl Al-Qaeda voornamelijk buitenlanders zijn die dood en verderf creëren in Irak onder onschuldige burgers. Je bent medeschuldig als je ze steunt in mijn ogen.
want wat in die documenten staat is de waarheid toch.. :|W
  maandag 29 november 2010 @ 19:18:49 #283
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89310280
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:11 schreef fenixs het volgende:

[..]

helemaal mee eens, als je al die berichten leest..
Saudi's willen aanval op Iran.
Egypte en Abbas hebben aanval Israel op Gaza goedgekeurd..
ga zo maar door.. dit allemaal is gewoon een vooropgezet plan om de Arabische landen in het Midden Oosten tegen elkaar uit te spelen.
Nu verdraai je het een en ander volgens mij.
AFC AJAX
  maandag 29 november 2010 @ 19:20:20 #284
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89310361
Ik zag net op het Belgische Journaal een interview met de Belgische minister die zei dat spionage door diplomaten zwaar verboden is. Diplomaten mogen dit helemaal niet, ze zijn er niet voor bedoeld, en dit is een overtreding van het internationale recht.

Nu is het pijnlijk dat zwart op wit staat dat Hillary Clinton hiervoor opdracht heeft gegeven aan VS diplomaten om de secretaris generaal van de VN te bespioneren. Als dit waar is dan heeft Hillary een zwaar probleem.

Zal mij niet verbazen als dit nog een juridisch staartje gaat krijgen. Hillary Clinton treedt over een paar maanden af als Secretary of State?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_89310466
quote:
3s.gif Op maandag 29 november 2010 19:20 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik zag net op het Belgische Journaal een interview met de Belgische minister die zei dat spionage door diplomaten zwaar verboden is. Diplomaten mogen dit helemaal niet, ze zijn er niet voor bedoeld, en dit is een overtreding van het internationale recht.

Nu is het pijnlijk dat zwart op wit staat dat Hillary Clinton hiervoor opdracht heeft gegeven aan VS diplomaten om de secretaris generaal van de VN te bespioneren. Als dit waar is dan heeft Hillary een zwaar probleem.

Zal mij niet verbazen als dit nog een juridisch staartje gaat krijgen. Hillary Clinton treedt over een paar maanden af als Secretary of State?
Dat vind ik een aardige scoop. :o
pi_89310467
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:08 schreef fenixs het volgende:

[..]

OK dus jij gedoogd ook wat Hamas en Hezbollah in Israel doen.. ^O^
lijkt me niet waarschijnlijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_89310664
Geen zin om 3 topics terug te lezen maar in hoeverre is publicatie eik legaal?
  maandag 29 november 2010 @ 19:28:31 #288
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89310729
CNN live statement Clinton
  maandag 29 november 2010 @ 19:29:29 #289
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_89310786
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:22 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat vind ik een aardige scoop. :o
Verbaast mij dat dit bijna niemand is opgevallen, ik denk dus ook dat we hier de komende dagen meer over gaan horen. Want dit zou werkelijk schandalig zijn :{
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 29 november 2010 @ 19:33:32 #290
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_89310996
quote:
Clinton: U.S. "deeply regrets" embarrassment caused by leak of classified documents
quote:
Clinton says U.S. taking aggressive steps to hold responsible those who "stole" information disclosed by WikiLeaks
quote:
Clinton on Iran: It should not be a surprise that Iran is of great concern anywhere in the world, not just the U.S. Cables confirm fact that Iran poses very serious threat in eyes of many of her neighbors.
pi_89312804
quote:
3s.gif Op maandag 29 november 2010 19:20 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik zag net op het Belgische Journaal een interview met de Belgische minister die zei dat spionage door diplomaten zwaar verboden is. Diplomaten mogen dit helemaal niet, ze zijn er niet voor bedoeld, en dit is een overtreding van het internationale recht.

Nu is het pijnlijk dat zwart op wit staat dat Hillary Clinton hiervoor opdracht heeft gegeven aan VS diplomaten om de secretaris generaal van de VN te bespioneren. Als dit waar is dan heeft Hillary een zwaar probleem.

Zal mij niet verbazen als dit nog een juridisch staartje gaat krijgen. Hillary Clinton treedt over een paar maanden af als Secretary of State?
_O-
sinds wanneer houdt de VS zich aan het internationale recht.. ^O^

grappig dat Ahmedinejad Hitler wordt genoemd.. Israël zit hier achter.. :Y
tot nu toe niets negatiefs over Israël.. :{
  maandag 29 november 2010 @ 20:11:09 #292
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89313101
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 20:06 schreef fenixs het volgende:
_O-
sinds wanneer houdt de VS zich aan het internationale recht.. ^O^

grappig dat Ahmedinejad Hitler wordt genoemd.. Israël zit hier achter.. :Y
tot nu toe niets negatiefs over Israël.. :{
;(
pi_89313213
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 20:06 schreef fenixs het volgende:

tot nu toe niets negatiefs over Israël.. :{
zou dat niet komen doordat de amerikanen nooit iets negatiefs te melden hebben over israel ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_89313479
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 20:06 schreef fenixs het volgende:

[..]

_O-
sinds wanneer houdt de VS zich aan het internationale recht.. ^O^

grappig dat Ahmedinejad Hitler wordt genoemd.. Israël zit hier achter.. :Y
tot nu toe niets negatiefs over Israël.. :{
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu is „elegant en charmant”, maar houdt zijn beloften niet, volgens de Egyptische president Mubarak in een rapport uit Caïro. „Dat heb ik hem ook persoonlijk gezegd”, aldus Mubarak volgens de gelekte documenten. Voorlopig is dat nog wat karig, maar ik verwacht in de toekomst meer smeuige details. ;)
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  maandag 29 november 2010 @ 20:21:24 #295
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89313716
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:17 schreef druide het volgende:

[..]

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu is „elegant en charmant”, maar houdt zijn beloften niet, volgens de Egyptische president Mubarak in een rapport uit Caïro. „Dat heb ik hem ook persoonlijk gezegd”, aldus Mubarak volgens de gelekte documenten. Voorlopig is dat nog wat karig, maar ik verwacht in de toekomst meer smeuige details. ;)
Uiteraard totaal niets belastend tot dusverre, ben benieuwd wat er nog gaat komen.
AFC AJAX
pi_89314416
Krijgen we nu tot het eind van het jaar dagelijks alle details te horen van wat diplomatieke roddel en achterklap? :')
  maandag 29 november 2010 @ 20:57:23 #297
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_89315951
quote:
13s.gif Op maandag 29 november 2010 20:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Krijgen we nu tot het eind van het jaar dagelijks alle details te horen van wat diplomatieke roddel en achterklap? :')
Ach, gezien de reacties zijn velen daar al erg blij mee oO<
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 29 november 2010 @ 21:01:55 #298
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89316236
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:11 schreef fenixs het volgende:

[..]

helemaal mee eens, als je al die berichten leest..
Saudi's willen aanval op Iran.
Egypte en Abbas hebben aanval Israel op Gaza goedgekeurd..
ga zo maar door.. dit allemaal is gewoon een vooropgezet plan om de Arabische landen in het Midden Oosten tegen elkaar uit te spelen.
Assange is een Zionist. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89316815
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 20:06 schreef fenixs het volgende:

[..]
Israël zit hier achter.. :Y
tot nu toe niets negatiefs over Israël.. :{
Dat is te gemakkelijk. Zo onnozel zijn ze niet.
  maandag 29 november 2010 @ 21:18:30 #300
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89317266
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:10 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat is te gemakkelijk. Zo onnozel zijn ze niet.
Iets met spionnen die Arabische leiders moesten omleggen :o
AFC AJAX
  maandag 29 november 2010 @ 21:35:40 #301
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89318420
Bron: De Volkskrant

quote:
AMSTERDAM - Een boos lid van het Chinese politbureau heeft opdracht gegeven tot de inbraak in de servers van Google die begin dit jaar plaatsvond. Hij had zijn naam in de ongecensureerde versie van Google ingetikt en kwam er achter dat daar allerlei vervelende verhalen over hem te vinden waren.
Dat zou volgens The Guardian blijken uit een van de door de klokkenluidersite Wikileaks gelekte diplomatieke documenten.

Universiteit
De digitale inbraak werd in januari al herleid tot een universiteit in China, maar het was niet duidelijk of de hackers in opdracht van de overheid handelden. China ontkende ook maar iets met de affaire te maken te hebben.

Het binnendringen van Chinese hackers in de servers van Google was voor het bedrijf de druppel. Het verliet China en verplaatste de Chinese versie van de zoekmachine naar servers in Hong Kong.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')