Dat denk ik eigenlijk niet. Want de spekjes zie ik heus wel. Maar hij is wel 'maar'75 cm, dus misschien speelt lebngte van de romp wel een grote rol in dat verhaalquote:Op woensdag 24 november 2010 13:20 schreef Meimeltje het volgende:
Groof, als ik foto's van R zie zou ik ook echt niet zeggen dat hij al 10,5 kilo is hoor!! Zeker niet als hij rompers maat 74/80 nog pastBij Dyon zitten die zelfs strakker, terwijl hij 9 kilo is
R heeft vast wat zwaardere botjes
Kan ook, maar Dyon is maar 1 cm langerquote:Op woensdag 24 november 2010 13:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk niet. Want de spekjes zie ik heus wel. Maar hij is wel 'maar'75 cm, dus misschien speelt lebngte van de romp wel een grote rol in dat verhaal.
Ja dat zal het zijn!quote:Op woensdag 24 november 2010 13:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ineens denk ik dat ik weet hoe het zit. Het is natuurlijk zijn haar dat zoveel weegt.
Haha, das wel een idee jaquote:Op woensdag 24 november 2010 13:37 schreef Lijnloos het volgende:
Groof, ik zou de arts nog effe bellen om je bevinding door te geven, dan is het vast geen probleem meer volgende keer
Ik kreeg bij Eva hetzelfde bericht vorig jaar en ik heb 3 dagen gehuild.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zijn lengte zat op de middenlijn (of net eronder geloof ik) en zijn gewicht zat halverwege de middenlijn en de bovengrens. Dus dat is wat zwaar in verhouding. Ze zei over zijn eten dat ik de avondfles (pap) kon gaan laten, zeker met het oog op zijn gewicht. Zoiets zei ze.
Nou ja. Ik zit er niet wezenlijk mee hoor. Ik vond het gewoon voor het eerst niet zo leuk.
Ahh een verpleegkundige, dat zegt al genoegquote:Op woensdag 24 november 2010 13:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Het was een verpleegkundige. Onze arts is juist![]()
.
Oh, door de pannekoeken, geniaal!quote:Op woensdag 24 november 2010 15:28 schreef Lijnloos het volgende:
Rozijntjes, dat moet ik ook es gaan proberen, we hebben er nog eenhele bak van staan (voor op de pannekoeken en zo) dus kan er zo wat pakken... denk dat Minke dat ook wel zou kunnen waarderen.
Oh das ook eng! Dat gebeurd hier niet, maar als we het bord te lang voor zn neus laten staan gooit hij alles inclusief het bord op de grondquote:Op woensdag 24 november 2010 16:07 schreef Lijnloos het volgende:
Rienk![]()
Minke propt ook altijd alles wat ze pakken kan in haar mond, daarom geef ik haar altijd de stukjes nog maar aan, want zelf met bord laten proberen heeft hier al meerdere keren tot de heimlich-methode geleid...
Oh gut wat sneuquote:Op woensdag 24 november 2010 20:31 schreef simmu het volgende:
ik voel me een tikkie schuldig vandaag. ravi barstte vanmiddag zomaar opeens in huilen uit. niks was goed. echt heel hysterisch en bangig. ik snapte er niks van. alles was leuk, eten ging goed en seleentje was vredig aan het spelen met haar boor/zaagmachientje (fisher price, met geluid) en hij was nauwelijks te kalmeren. enfin; uiteindelijk maar allebei om half 2 op bed gelegd (ravi nasnikkend). toen kalmeerde hij wel en deed een hazeslaapje om daarna lekker te spelen. toen allebei weer naar beneden. flesje, prakkie en..... weer hetzelfde verhaal. en weer zat seleentje vredig te spelen met heur boormachientje.
oh. wacht. boormachientje. skrskrskrskr iiiiieeehhhhh!!!!! henghengheng. even getest met selene's medewerking. en jawel hoor: het ventje is bang van het boormachientje. dikke paniek zodra dat ding aan is![]()
en ik kwam daar pas 's laat middags achter![]()
dus we zijn aan het oefenen. selene speelt met heur boormachientje en ik zit er tegenover met ravi tussen mijn benenen zo ontdekte ik daarstraks dat hij weliswaar (nog) niet kan zitten, maar zich wel tegen kan houden met zijn handje als hij dreigt te vallen
toch was het zielig
Hier momenteel ook en er komt echt wel een tijd dat hij vol van het avondeten en toetje is en de fles laat staan.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie drinkt de ene dag wel (en goed) en soms weigert ze de fles.
Wanneer ze dit echt stelselmatig gaat doen, dan gaan we dan pas de fles laten vervallen.
moe!
Wat goed en heerlijk! Maar dan zou ik inderdaad zeker nog niet die laatste fles laten vervallenquote:Op woensdag 24 november 2010 22:21 schreef Meimeltje het volgende:
Ben al blij dat hij afgelopen nacht doorgeslapen heeft en geen extra voeding nodig heeft gehad! Ik hoop echt dat het nu een beetje door gaat zetten het doorslapen, het gaat de afgelopen 2 weken al 3 nachten goed!
Ik denk nu in totaal in die 11 maanden 5 keer doorgeslapen.....die laatste 3 keer dus in de afgelopen twee weken! Ik denk dus dat het langzaam nu wel gaat gebeurenquote:Op woensdag 24 november 2010 22:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
Meimeltje; slaapt je mannetje nog niet door dan? wat vervelend.... Ik hoop voor jullie dat de trend zich dan nu voort gaat zetten.
en Wolf wat ben je mooi en groot joh!!!
uh, echt goed kruipen kon Leander met 8 maanden (buik van de grond ed) Florian kontschuift sinds hij 7,5 maand is en leert nu pas kruipen (9 mnd)quote:Op donderdag 25 november 2010 16:13 schreef fembol het volgende:
De vraag van vandaag: hoe oud is een babietje als ie voor 't eerst kruipt?
Mijn drie baby's hebben geen van allen gekropenquote:Op donderdag 25 november 2010 16:13 schreef fembol het volgende:
De vraag van vandaag: hoe oud is een babietje als ie voor 't eerst kruipt?
Ik vind het altijd zo grappig en opvallend dat Evie vrijwel met alles echt exact die paar dagen ouder lijkt dan Wolf, als ik lees wat Evie voor nieuws kan, kan Wolf het altijd een week daarnaquote:Op donderdag 25 november 2010 22:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
haha herkenbaar Poppejans; zo is Evie ook ongeveer bezig. soms een stapje, per ongeluk, los.
Ja, Fabian krijgt nog rond achten een pjamapap, soms wat laterquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:26 schreef lily het volgende:
wat is er, freecell?
Geven jullie allemaal nog een late fles? En hoe laat is dat dan?
Leah drinkt al een maand of twee voor het laatst bij mij om een uur of 19.00. We staan wel altijd best vroeg op (uur of 5.30/6.00)
Ik een maand geleden met beide.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:56 schreef lily het volgende:
ah oke
ik ben vandaag gestopt (met die pil niet met de bv)
Hier precies zo. Hij had een fles pap nog rond 1830uur en dan slapen van 19 tot 6. Maar vandaag ben ik die fles vergeten en heeft hij dus als laatste gewoon avondgegeten. Ik ben benieuwd. R slaapt trouwens sinds hij 8 weken oud was helemaal door, vanaf 19uur, bedoel ik dan. Dus zonder late avondvoeding. (S heeft tot 9 maanden nog een nachtvoeidng gehad.)quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:26 schreef lily het volgende:
wat is er, freecell?
Geven jullie allemaal nog een late fles? En hoe laat is dat dan?
Leah drinkt al een maand of twee voor het laatst bij mij om een uur of 19.00. We staan wel altijd best vroeg op (uur of 5.30/6.00)
Ja Ymme, dat vraag ik me ook vaak genoeg af. Eigenlijk al sinds Tirza zelf gaat zitten en staan en kruipt. Wie heeft mijn baby gezien?!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:19 schreef ymme het volgende:
.
(en ik vraag mij zo vaak af de laatste tijd, waar is mijn baby?).
Probeer het matrasje iets om hoog te krijgen zodat hij iets vrijer kan ademen. Gooi desnoods een stapel pamper onder het matrasje maar als ze ook nog eens vol zitten met snot dan loopt dat het keeltje in en gaan ze nog meer hoestenquote:Op maandag 29 november 2010 09:45 schreef Vlindur het volgende:
En we zijn weer terug van de huisarts. De nacht ging niet veel beter, om 05;00 hebben we weer ventolin gegeven en in de ochtend was het nog steeds niet over. Dus de dokter luisteren; bronchitis.. Kan er ook nog wel bij.
Hij krijgt nu een kuur er bij en als het niet beter gaat of als we bezorgd zijn gewoon weer bellen. Hij is zo zielig, hij huilt niet eens maar piept alleen maar sneuHij ligt er nu weer in. Even hopen dat hij goed wil slapen.
Ja, we kregen een puffer met een megamondstuk mee, maar meneer heeft zich er flink tegen verzet. Hij is net rechtop zittend in slaap gevallen en toen kon ik hem wegleggen. We zullen zien. de arts zei dat het twee kanten op kon gaan. Ofwel hij valt inslaap en je merkt er niks meer van. Ofwel ik zit de hele nacht met een kind op schoot omdat het met liggen erger is. Morgen moet ik thuisblijven met hem, dus ik ga mijn werk nog even mailen alvastquote:Op dinsdag 30 november 2010 01:22 schreef trui het volgende:
oh vreselijk zeg! dapper dat je dat aandurfde, al moest 't misschien gewoon wel, maar toch.hebben ze iets kunnen doen om z'n luchtwegen meer 'open' te krijgen? iets pufferigs ofzo?
Ben een beetje aan het rond kijken. Maar kan zo geen vit C voor kinder <1 jaar vinden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:05 schreef Shandaly het volgende:
* Shandaly heeft meer koffie nodig...
Ik kan me niet focussen op m'n werk... en er ligt nog wel zo'n berg...
'k wil contact met het thuisfront.. weten hoe het met m'n mannetjes gaat. Maar moet er misschien maar op vertrouwen dat geen nieuws betekent dat ze allebei slapen...
Extra vitamientjes is in deze tijd toch voornamelijk vit C? Of wat extra fruit
Het zit toch ook toegevoegd aan flesvoeding? En hij krijgt fruit en groenten binnen. Ik denk dat je je niet al te druk hoeft te maken om de hoeveelheid vit.C die hij binnenkrijgt hoor. Kinderen worden gewoon veel ziek omdat hun immuunsysteem zich nog aan het ontwikkelen is, in de winter is de weerstand lager en worden we met z'n allen ziek.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:22 schreef ymme het volgende:
[..]
Ben een beetje aan het rond kijken. Maar kan zo geen vit C voor kinder <1 jaar vinden.
Welk merk heeft deze dan?
Mart is niet z'n hele goede eters meer sinds een paar weken. Eet ongeveer een half stuk fruit. Soms een heel fruit. Avond eten qua hoeveelheid half potje 8+. Kwark gaat er dan wel met heel veel smaak in. Voeg hier nog wel eens fruit aan toe.
en vergeet ik eenquote:Op dinsdag 30 november 2010 09:22 schreef ymme het volgende:
[..]
Ben een beetje aan het rond kijken. Maar kan zo geen vit C voor kinder <1 jaar vinden.
Welk merk heeft deze dan?
Mart is niet z'n hele goede eters meer sinds een paar weken. Eet ongeveer een half stuk fruit. Soms een heel fruit. Avond eten qua hoeveelheid half potje 8+. Kwark gaat er dan wel met heel veel smaak in. Voeg hier nog wel eens fruit aan toe.
wees blij dattie niet 2 isquote:Op dinsdag 30 november 2010 09:37 schreef ymme het volgende:
OhGa alleen in de wintermaanden dan nog meer op fruit letten.
Bedankt damesDit is de eerste keer dat Mart echt ziek is, dus beetje ongerust zijn hoort erbij. Maar het valt wel mee.
Alleen alles zit onder de snot. Z'n pyjama, slaapzak, bed, de vloer hier beneden, spuugdoeken waarmee ik zijn neus afveeg/dep. Haha dus vanavond maar weer eens de wasmachine aan en de vloer dweilen.Het houdt je bezig he.
Ze is in elk geval niet meer aan het overgeven (was kennelijk een eenmalig grapje van der)... dus gelukkig helemaal prima. Alleen nog schimmeltje tussen de benen (waarschijnlijk) dus R is nu zalfje wezen halen en hopelijk doet die zijn werk!quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:12 schreef Saffier het volgende:
Lijnloos is Minke weer beter? Of loop ik hopeloos achter nu?
Reken er niet teveel op. FLorian is gisteren wakker geweest van 9:00 tot 18:15. Als ze ziek zijn kan dat ineens prima.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:29 schreef ymme het volgende:
Zodra Mart zijn bed ziet is het al schreeuwen.
Nu zit hij weer voor de tv en is het goed. Maar voor hoelang.
Hij zal toch een keertje moeten slapen. (ook voor mijn rust)
Misschien is dit dan ook nog wel even interessant om te lezen:quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, Groofsken, wat schrik ik van je bericht! En wat heb je het kordaat opgelost.Ik vind het trouwens heel fijn dat je het zo opschrijft, want ik weet zeker dat ik hierdoor pseudokroep beter herken als er eens sprake van zou zijn.
Heel veel sterkte!quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou, ik heb toch maar weer even gebeld, want hij is net weer benauwd wakker geworden en hij zou er overdag verder eigenlijk geen last van mogen hebben. Nou moet ik een uur aankijken wat de puffer doet en anders naar het ziekenhuis om te vernevelen.
Mwehquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou, ik heb toch maar weer even gebeld, want hij is net weer benauwd wakker geworden en hij zou er overdag verder eigenlijk geen last van mogen hebben. Nou moet ik een uur aankijken wat de puffer doet en anders naar het ziekenhuis om te vernevelen.
sterktequote:Op dinsdag 30 november 2010 15:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Stuur mij es één dan? Hoe ziet zoiets er uit? En waarom in vredesnaam een Pm én een Dm?quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:56 schreef freecell het volgende:
Die DM is nog even wennenIk kreeg er ook ineens één
Ik ben er hier weer mee, hé (jullie denken waarschijnlijk dat ik aandelen heb ofzo) maar de inotyol is hier echt het enige middel dat echt goed werkt. Meestal is 1 keer smeren al voldoende om het meest rode al weg te krijgen en is er een dag later niets meer te zien.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:41 schreef Poppejans het volgende:
De zalf lijkt hier helemaal niks te doen, was ook een zalf die gewoon vrij verkrijgbaar is wat hij had voorgeschreven gekregen.
Heb nu toch weer een andere zalf gekocht, een zinkspray
quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:43 schreef leonieke het volgende:
Zoveel zieke kindjes. Voor jullie en jullie mama en papa allemaal een dikke
[..]
Ik ben er hier weer mee, hé (jullie denken waarschijnlijk dat ik aandelen heb ofzo) maar de inotyol is hier echt het enige middel dat echt goed werkt. Meestal is 1 keer smeren al voldoende om het meest rode al weg te krijgen en is er een dag later niets meer te zien.
Dat is in Nederland niet verkrijgbaar helaasquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:43 schreef leonieke het volgende:
Zoveel zieke kindjes. Voor jullie en jullie mama en papa allemaal een dikke
[..]
Ik ben er hier weer mee, hé (jullie denken waarschijnlijk dat ik aandelen heb ofzo) maar de inotyol is hier echt het enige middel dat echt goed werkt. Meestal is 1 keer smeren al voldoende om het meest rode al weg te krijgen en is er een dag later niets meer te zien.
Harry is niet ziekquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:37 schreef Shandaly het volgende:
Is er hier iemand die een gezond kindje heeft momenteel? 'k begin zelf bijna depressief te worden van al die ziekige schatjes hier...
minidraak is ook niet ziekquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:37 schreef Shandaly het volgende:
Is er hier iemand die een gezond kindje heeft momenteel? 'k begin zelf bijna depressief te worden van al die ziekige schatjes hier...
Met die kleine van mij gaat het nog niets beter... 't is één hoopje ellende... 39,9 hebben we inmiddels op de thermometer gehad. Ik heb bijna de neiging om met 'm mee te huilen... zou zo graag die koorts overnemen ofzo...
Gelukkig heb je 'onbeperkt' etenquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:49 schreef draculettetje het volgende:
ben benieuwd hoe de nacht hier zal gaan, het is nogal wisselend de laatste tijd
maar vanavond was ze zo moe dat ze met moeite wat dronk, dus ik verwacht haar vannacht nog wel een keer...
hebben jullie zo'n loopstoel? Zo ja vanaf wanneer gebruik je die?
Gewoon zelf laten rondscharrelenquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:59 schreef draculettetje het volgende:
hihi ja
nou ja ik twijfel ook nog daarom dacht ik hier eens vragen
ha ha ja da's ook zo!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:01 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Gewoon zelf laten rondscharrelen
Ze gaat vanzelf wel lopen. Tot die tijd heb je het nog lekker rustig
ha ha grapjurk!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:14 schreef leonieke het volgende:
Dat is zo'n plaats met veel bomen en aarde en kastanjes enzo![]()
Nee, zijn box dus(sorry, Vlaamsch
)
eentje: ja.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:37 schreef Shandaly het volgende:
Met die kleine van mij gaat het nog niets beter... 't is één hoopje ellende... 39,9 hebben we inmiddels op de thermometer gehad. Ik heb bijna de neiging om met 'm mee te huilen... zou zo graag die koorts overnemen ofzo...
selene had zo'n loopstoelding. ze vond het helemaal de bom! maar je moet wel onwijs uitkijken met die dingen. zo af en toe een kwartiertje kan geen kwaad, maar zeker geen uur achter elkaar erin! je moet die dingen gewoon echt als speelgoed blijven zien. het is zeker geen hulpmiddel om te leren lopen, eerder een hindernis. we lieten selene er dus nu en dan in spelen en strakkies mag ravi dat ookquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:59 schreef draculettetje het volgende:
hihi ja
nou ja ik twijfel ook nog daarom dacht ik hier eens vragen
Hij loopt heel de tijd in cirkeltjes langs de rand van zijn box. Grappig om te zien eigenlijk (lijkt me persoonlijk heel erg saaiquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:19 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ha ha grapjurk!![]()
nou had ik dat wel gedacht, maar daar kan je toch ook niet echt in lopen/kruipen
of hebben jullie daar in belgie zulke grote boxen?
Hopelijk loopt ie ook af en toe de andere kant rond.. anders wordt hij zo duizeligquote:Op woensdag 1 december 2010 10:08 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hij loopt heel de tijd in cirkeltjes langs de rand van zijn box. Grappig om te zien eigenlijk (lijkt me persoonlijk heel erg saai)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |