abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89336765
Oh en Marline, wat heerlijk!

R drinkt aan tafel zelf uit de fles/tuitbeker. Maar de pap 's ochtends krijgt hij nog bij mij op schoot, en daar geeft hij zich dan heerlijk en languit aan over..
pi_89336803
Arme Rienk. :*
pi_89336843
amaranta spannend hoor! succes!

marlinde dat klinkt gewoon echt heel fijn zo!
pi_89337643
En weer wakker.
Nou ja heeft ie toch weer 30 min slaap erop zitten.
pi_89337804
Jemig, Groofsken, wat schrik ik van je bericht! En wat heb je het kordaat opgelost. :* Ik vind het trouwens heel fijn dat je het zo opschrijft, want ik weet zeker dat ik hierdoor pseudokroep beter herken als er eens sprake van zou zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89337970
Amarante, Minke wil ook altijd "gevoerd" worden hoor, maar het laatste stukje van de fles vind ze wel ok om zelf te doen... Van een lepel eten is hier nog geen succes, ik ben nu wel aan het proberen met haar, maar zondag zat de yoghurt ook al in haar ogen of de lepel veel te ver achterin haar keel. Met een vorkje gaat het wonderbaarlijk wel goed. Die pakt ze goed aan, stopt hem netjes in haar mond en geeft de vork dan ook weer terug aan mij.

Ik heb gisteren nog een tuit/antilek beker gekocht voor haar, dezelfde als die ze steeds van de dochter van vrienden van ons afpakt. Die snapt ze dus wel en daar drinkt ze ook zelf uit.

Marlinde, wat super dat het zo is gelukt, scheelt jullie ook weer stress met die regel (hoewel wij hem ook hebben toegepast in het begin, gelukkig maar 1 dagje nodig geweest...).
pi_89338681
Mart drinkt heel soms een paar slokjes uit een tuitbeker. Maar dan moet ik deze vasthouden, anders gaat de beker met een boog de kamer door. Uit een gewone beker kan hij ook een paar slokjes drinken, ook weer dat ik hem vast houd. Verder drinkt hij zijn flesvoeding en sap uit een flesje.

Hij was dus weer wakker, huilen huilen. Ik hem de ochtendjas weer aan, sokken aan en wilde naar beneden. Hoor ik heel veel slijm bij hem en zo ineens, boogje kots. Ieeuuwww stinken, zuur.
Hij is dus wel goed ziek. Maar gelukkig geen koorts. Heeft nu ook een halve soepstengel gegeten.
pi_89338806
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:21 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, Groofsken, wat schrik ik van je bericht! En wat heb je het kordaat opgelost. :* Ik vind het trouwens heel fijn dat je het zo opschrijft, want ik weet zeker dat ik hierdoor pseudokroep beter herken als er eens sprake van zou zijn.
Misschien is dit dan ook nog wel even interessant om te lezen:

De ziekte komt erg veel voor met name in de herfst en de winter, en bij kinderen vanaf ongeveer 1 tot 3 jaar. De incidentie is ongeveer 30 per 1000 kinderen per jaar, met een piekincidentie in het tweede en derde levensjaar. Meestal treden de eerste symptomen van de ziekte 's avonds of 's nachts op.
[bewerken] Symptomen

Door de ontsteking zwellen de slijmvliezen rondom de stembanden op. Daardoor wordt het inademen moeilijker en kan benauwdheid optreden. Het ademen gaat vaak gepaard met een gierend geluid (= inspiratoire stridor). Het stemgeluid is meestal hees. Ook kan een stevige blafhoest voorkomen. De lichaamstemperatuur is normaal, of hooguit 38 graden.

De ziekte kan wel twee weken aanhouden, vaak is het kind echter na 2 tot 3 dagen weer geheel de oude. De voor de ouders zo beangstigende gierende ademhaling is vaak binnen enkele uren alweer verdwenen. Een aanval van pseudokroep kan één keer voorkomen, of een aantal avonden achter elkaar.

De symptomen lijken op die van epiglottitis, hierbij treden echter doorgaans ook hoge koorts en kwijlen op. Bij het stellen van een diagnose zal een arts meestal epiglottitis willen uitsluiten, aangezien dit wél onmiddellijk ingrijpen vereist.
[bewerken] Verwante aandoeningen

Een verwante maar ernstiger aandoening is laryngotracheobronchitis, waarvan men spreekt wanneer naast de larynx ook het slijmvlies van de trachea en bronchiën is aangedaan.
[bewerken] Behandeling

De beste behandeling is rustig afwachten en niets doen. Opwinding en huilen verergeren de ademhalingsmoeilijkheden. Eventueel kan iets te drinken worden gegeven dat de keel verzacht, bijvoorbeeld thee met honing (voor kinderen ouder dan een jaar). Warme, heldere dranken kunnen het slijm in de luchtwegen wat oplossen, wat de klachten enigszins verlicht. Ook wordt wel aangeraden te stomen, bijvoorbeeld door met het kind in de badkamer te gaan zitten en de hete douche te laten stromen. Het idee dat de zwelling in de keel wordt verminderd door vochtige lucht is door recent onderzoek niet bevestigd, de vochtige lucht kan echter wel de hoestprikkel verminderen. In ernstige gevallen kan een arts een steroïde geven, via een vernevelingsapparaat. Dit medicijn doet de zwelling van de larynx (het deel van de keel dat opgezwollen is) verminderen en zorgt er zo voor dat de luchtwegen wat meer openstaan. Bij levensbedreigende ademnood kan intubatie cq tracheotomie noodzakelijk zijn.
pi_89339820
dames met eetprobleempjes bij de kleintjes: ik heb eigenlijk maar een raad: niet dwingen. dwang werkt toch niet. gewoon helemaal niet. :N

broertje wilde vanaf 8 maanden enkel zelf eten (helemaal zelf, je mocht nog niet een stuk boterham aangeven). die presteerde het om 2 weken niet te eten, zat tegen opname in het zh aan toen we het niet doorhadden (toen was enkel voeren in zwang, wisten wij veel van rapley). selene ging voor de mix&match qua methode. ze wilde tot en met het jaar nog lekker tegen je aan met flesje drinken (niks te zelf fles drinken dus!), maar vast voedsel deed (en doet) ze liever zelf. ravi weigert elke vorm van vast voedsel wat niet eerst door de staafmixer is gegaan en wil gevoerd worden. flesje wil hij graag zelf, maar het lukt nog niet. ravi en rapley faalt zo spectaculair he }:| vanochtend nog geprobeerd om selene hem een manderijnpartje (vast wat voorgekauwd :X ) te laten geven. hij pakt het aan en dan... niks. hij kijtk er zo eens naar, pakt hem eventueel in het andere handje, maar vertikt het gewoon om het in zn mondje te stoppen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89344191
Nou, ik heb toch maar weer even gebeld, want hij is net weer benauwd wakker geworden en hij zou er overdag verder eigenlijk geen last van mogen hebben. Nou moet ik een uur aankijken wat de puffer doet en anders naar het ziekenhuis om te vernevelen. -O-
pi_89344248
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou, ik heb toch maar weer even gebeld, want hij is net weer benauwd wakker geworden en hij zou er overdag verder eigenlijk geen last van mogen hebben. Nou moet ik een uur aankijken wat de puffer doet en anders naar het ziekenhuis om te vernevelen. -O-
Heel veel sterkte! :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89344265
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mweh -O-
Onzekere toestanden zijn dat hè? :*
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:03:24 #238
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_89344296
He bah groof -O- Sterkte met je kleine manneke! :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:15:54 #239
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89344720
He jakkes, vervelend zeg! -O-
Sterkte met je mannetje groofsken! :*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_89344795
En dat terwijl het goed leek te gaan. :* Voor jullie Groofsken!
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:20:20 #241
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89344886
Hoe is het intussen met Mart Ymme?! Al wat beter?!

Ik ga zometeen m'n meisje halen bij de gastouder. Hopelijk heeft ze daar wat slaap ingehaald.........
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_89344945
Wat naar, Groofsken. Maar klooi alsjeblieft niet te lang zelf aan, he? Gewoon naar dat ziekenhuis gaan als je er onzeker over bent of het vernevelen goed gaat! En sterkte. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89345233
Groof, succes/sterkte met kleine R.... hopelijk knapt hij snel op van de pufjes!
pi_89345239
quote:
sterkte :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89345250
Elmo, Mart ligt nu alweer 20 min te slapen. Hij viel gewoon letterlijk om van vermoeidheid. Maar zodra hij het bed zag, krijsen en huilen. Ik heb hem toen gewoon 10 min gerustgesteld, over z'n bolleke 'aaien' kusjes etc. En toen is hij gaan slapen.

En net nu ik dit typ hoor ik hem alweer kreunen, wat dus zo over gaat op huilen.

(fokwet :?)
pi_89347263
Nou, hij reageert gelukkig goed op de twijfelachtige puf :Y . Vanavond komt een buurvrouw (verpleegkundige) even helpen met het geven van de puf, dus dan zal het wel goedkomen.
pi_89347391
'k hoor net dat bij Larsje de koorts ook nog niet minder wordt met paracetamol.. integendeel.. we zitten intussen op 39,5... arm ventje
Er is niet veel meer dat ik kan doen voor hem he?

Arme Mart... doodmoe zijn maar niet slapen... daar word je alleen nog maar vermoeider van kereltje! Doe nu maar een lekker dutje, dan kan je mama ook even bijkomen en voel je je straksjes vast een stuk beter!

En Groofsken, succes met de puf! Fijn om een verpleegkundige zo dichtbij te hebben :)
pi_89347451
Ach wat sneu. :*
pi_89347676
Groofsken, de dm nog gezien??
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89347795
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:34 schreef mefke79 het volgende:
Groofsken, de dm nog gezien??
Oh, ik ga kijken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo