nou ja je weet nooit wat die gekke NKers doen natuurlijk, die zitten lekker ergens veilig zien dat er geen geld meer te trekken is uit hun failliete land...quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:02 schreef vipergts het volgende:
China zal vast al wel met Pyongyang gebeld hebben "Het is weer leuk geweest terug in je mand." Zelf China kan in de internationale politiek maar een bepaalde hoeveelheid gezichtsverlies lijden. En ze zitten echt niet te wachten op een gekke buurman met kernwapens de russen evenmin
OKTOBER 2010: Noord- en Zuid-Koreaanse troepen schieten op elkaar bij de grens. Het vergroot de spanningen rond de G20-bijeenkomst in Seoul.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:02 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ondertussen hebben ze 10 miljoen mensen stiekem geavacueerd......
Het zal wel weer met een sisser aflopen.
Schip tot zinken brengen, check
Militaie basis beschieten, check
Wat zou de volgende actie worden?
Dat gaat tegenvallen, N-K is nu al arm, als het land kapot is geschoten hebben ze al helemaal geen geld meer om Chinese ondernemers te betalen om huisjes en wegen te gaan bouwen. En als westerse regeringen geld geven om de boel op te bouwen zullen ze er wel voor zorgen dat dat door westerse/koreaanse bedrijven gedaan wordt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:18 schreef von_Preussen het volgende:
Volgens mij is China er helemaal niet zo rouwig om als het op een oorlog zou uitlopen, want ze kunnen er alleen maar beter van worden. Tis alleen maar een scenario:
- eindelijk langdurige politieke rust in dat gedeelte van Azië, China kan een onruststoker dan slechte gebruiken
- geen stroom Noord-Koreaanse vluchtelingen naar China meer
- Noord-Korea moet worden opgebouwd, dus daar is veel geld te verdienen
En het lijkt me sterk dat de Amerikanen zich op land met een dergelijke oorlog zouden bemoeien, die zullen massieve luchtsteun aan de Zuid-Koreaanse troepen geven die het land dan binnentrekken en het communistische leiderschap afzetten.
Lijkt me ook, NK is geschrokken van de kwade reacties uit Rusland en China over de aanvallen op vreemd grondgebied, dat was niet zo handig , een duidelijk teken van agressiequote:Op dinsdag 23 november 2010 19:34 schreef kikoooooo het volgende:
Er gaat na dit van vandaag helemaal niets meer gebeuren. Let op mn woorden.
Het gaat ook niet over nu en 5 jaar, maar op de lange termijn. En waar jij volledig aan voorbijgaat, is dat als de communisten zijn afgezet, er ongetwijfeld stemmen opgaan om Noord- en Zuid-Korea te verenigen. En dan zal er enorm veel geld vanuit Zuid-Korea richting Noord-Korea stromen om het land op te bouwen. Dat geeft de Noord-Koreanen dan weer meer koopkracht, zodat op termijn er meer handel mogelijk zal zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:29 schreef Schaffelaar het volgende:
[..]
Dat gaat tegenvallen, N-K is nu al arm, als het land kapot is geschoten hebben ze al helemaal geen geld meer om Chinese ondernemers te betalen om huisjes en wegen te gaan bouwen. En als westerse regeringen geld geven om de boel op te bouwen zullen ze er wel voor zorgen dat dat door westerse/koreaanse bedrijven gedaan wordt.
Lijkt me juist dat een hoop Noord-Koreanen in eerste instantie juist noordelijker zullen vluchten. En zie ze dan maar weer allemaal te vinden en terug te sturen. In veel steden in 't noorden van China heb je al grote Koreaanse gemeenschappen. En qua opbouw is er voor China niet veel te halen. Als Korea één wordt, gaan alle grondstoffen naar Zuid-Korea, dus daar heeft China ook niks aan. Ze gaan heus niet investeren in goedkope vinex-wijkjes voor straatarme Noord-Koreanen. Je moet eens zien wat voor crappy flatgebouwen er in China zelf neergezet worden. Blokkendoos na blokkendoos van halfafgebouwde troep.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:18 schreef von_Preussen het volgende:
- eindelijk langdurige politieke rust in dat gedeelte van Azië, China kan een onruststoker dan slechte gebruiken
- geen stroom Noord-Koreaanse vluchtelingen naar China meer
- Noord-Korea moet worden opgebouwd, dus daar is veel geld te verdienen
Zoals bij Oost- en West-Duitsland?quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:40 schreef von_Preussen het volgende:
Het gaat ook niet over nu en 5 jaar, maar op de lange termijn. En waar jij volledig aan voorbijgaat, is dat als de communisten zijn afgezet, er ongetwijfeld stemmen opgaan om Noord- en Zuid-Korea te verenigen. En dan zal er enorm veel geld vanuit Zuid-Korea richting Noord-Korea stromen om het land op te bouwen. Dat geeft de Noord-Koreanen dan weer meer koopkracht, zodat op termijn er meer handel mogelijk zal zijn.
Er is daar niets in Noord-Korea geen infra structuur oid alleen Pyongyang is wat de rest is gewoon in de jaren 70 blijven hangen. Zuid-korea denkt om te beginnen 100 miljard dollar nodig te hebben na een hereniging. Het enige voordeel is bevolking ik denk dat de Noord-Koreanen na een hereniging echt wel wat van hun land kunnen maken met wat hulp van buitenafquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het gaat ook niet over nu en 5 jaar, maar op de lange termijn. En waar jij volledig aan voorbijgaat, is dat als de communisten zijn afgezet, er ongetwijfeld stemmen opgaan om Noord- en Zuid-Korea te verenigen. En dan zal er enorm veel geld vanuit Zuid-Korea richting Noord-Korea stromen om het land op te bouwen. Dat geeft de Noord-Koreanen dan weer meer koopkracht, zodat op termijn er meer handel mogelijk zal zijn.
Zeg nooit nooit. Als de regering valt, is het land binnen mum van tijd herenigd.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:50 schreef kikoooooo het volgende:
Noord en Zuid zullen NOOIT verenigd worden tot één land. Is gewoonweg onmogelijk.
Misschien dat de grenzen opengaan, maar dat zal dan alles zijn.
Dat zei men 1989 nog ook van Duitsland, een jaar later was het 1 land. In Korea zijn heel sterke krachten die het land weer willen verenigen, dat moet je niet onderschatten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:50 schreef kikoooooo het volgende:
Noord en Zuid zullen NOOIT verenigd worden tot één land. Is gewoonweg onmogelijk.
Net zoals in Oost-Duitsland, hebben de Oost-Duitsers zelf veel meer koopkracht. En die koopkracht komt niet alleen daar terecht, maar ook in vele andere landen. Daar komt het in Korea ook op neer.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zoals bij Oost- en West-Duitsland?En dan nog zullen er Zuid-Koreaanse bedrijven gaan bouwen, geen Chinese bedrijven.
Momenteel zie ik om mij heen dat China te duur begint te worden om te produceren, al enige tijd is wijkt men uit naar landen die nog goedkoper zijn om simpele dingen te maken. Zo rock bottom als dat Noord-Korea is qua arbeidsprijzen, dat vind je bijna nergens in Azië. Als men het juist aanpakt, dan zou NK daar enorm van kunnen profiteren.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Er is daar niets in Noord-Korea geen infra structuur oid alleen Pyongyang is wat de rest is gewoon in de jaren 70 blijven hangen. Zuid-korea denkt om te beginnen 100 miljard dollar nodig te hebben na een hereniging. Het enige voordeel is bevolking ik denk dat de Noord-Koreanen na een hereniging echt wel wat van hun land kunnen maken met wat hulp van buitenaf
Denk toch echt voornamelijk uit Zuid-Korea. Als je het familie-aspect bijvoorbeeld al meeneemt, zal "FDI" (wat dan dus geen FDI meer is) voornamelijk uit Zuid-Korea komen. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat het best een prestigeproject zou kunnen zijn voor Zuid-Koreaanse bedrijven om Noord-Korea op te bouwen. "Gratis" reclame.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:51 schreef von_Preussen het volgende:
Net zoals in Oost-Duitsland, hebben de Oost-Duitsers zelf veel meer koopkracht. En die koopkracht komt niet alleen daar terecht, maar ook in vele andere landen. Daar komt het in Korea ook op neer.
Ik schrijf ook "in dat gedeelte van Azië", dus het Koreaans schiereiland. Tibet etc. liggen niet in die regio.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
En vwb politieke onrust ben ik 't ook niet geheel met je eens. Er is nog genoeg problematiek in Azië naast Noord-Korea. Denk aan Taiwan, Tibet, Xinjiang. Die zijn allemaal direct gerelateerd aan China, dus juist een niet-Chinees probleem als Noord-Korea zal de Chinese regering niet erg vinden. Bovendien kunnen zij op deze manier beetje bij beetje krediet opbouwen door te helpen bij vredesbesprekingen die nooit zullen lukken.
Er gaan vooral buitenlandse bedrijven van profiteren eerst. Deze generatie Noord-Koreanen is toch al verloren, die gaan echt niet meer heel erg profiteren van de mogelijkheid om in Zuid-Korea te werken. Minimumloon-arbeiders in Zuid-Korea daarentegen zullen wel genaaid zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:53 schreef von_Preussen het volgende:
Momenteel zie ik om mij heen dat China te duur begint te worden om te produceren, al enige tijd is wijkt men uit naar landen die nog goedkoper zijn om simpele dingen te maken. Zo rock bottom als dat Noord-Korea is qua arbeidsprijzen, dat vind je bijna nergens in Azië. Als men het juist aanpakt, dan zou NK daar enorm van kunnen profiteren.
Dan is het er nog wel op van toepassing.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik schrijf ook "in dat gedeelte van Azië", dus het Koreaans schiereiland. Tibet etc. liggen niet in die regio.
Ze hebben de middelen niet er ligt geen fatsoenlijke weg geen fatsoenlijk spoorwegnetwerk geen fatsoenlijk rollend materieel. door de voedsel tekoten zijn de werknemers ook niet op hun productiefst. Het land en zijn bevolking heeft zeker toekomst mogelijkheden maar dan moeten eerst de kimmetjes weg en daarna moet er nog een hele hoop gebeuren voordat wij onze noord-koreaanse dvd spelers hebbenquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Momenteel zie ik om mij heen dat China te duur begint te worden om te produceren, al enige tijd is wijkt men uit naar landen die nog goedkoper zijn om simpele dingen te maken. Zo rock bottom als dat Noord-Korea is qua arbeidsprijzen, dat vind je bijna nergens in Azië. Als men het juist aanpakt, dan zou NK daar enorm van kunnen profiteren.
Ik ben in september in het land geweest en er lopen zeker 20- tot 35 jarige met een opleiding die echt wel wat kunnen ik kon me niet aan de indruk ontrekken dat ze meer van de wereld weten dan ze laten merken. Ze hebben hun regering tegen en de staat waarin hun land verkeerdquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Er gaan vooral buitenlandse bedrijven van profiteren eerst. Deze generatie Noord-Koreanen is toch al verloren, die gaan echt niet meer heel erg profiteren van de mogelijkheid om in Zuid-Korea te werken. Minimumloon-arbeiders in Zuid-Korea daarentegen zullen wel genaaid zijn.
Alsof Zuid-Korea zelf ongehavend uit een mogelijke oorlog gaat komenquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Deze stad ligt 50km verwijderd van duizenden stukken noord koreaanse artillerie, die naast conventionele wapens ook over een enorme voorraad chemische wapens beschikt. Zodra het echt los gaat zijn beide partijen enorm de lul, daarom gebeurt er al decennia niets.quote:Met ongeveer 11 miljoen mensen op een oppervlakte van 613 km² is de stad Seoel een van de dichtstbevolkte steden ter wereld. De gehele agglomeratie Seoel (met inbegrip van onder meer Incheon) telt zelfs 22,7 miljoen mensen en is daarmee na Tokio de grootste stedelijke agglomeratie ter wereld.
De overheid bouwt iig nog woningen voor de bevolking in China. Dan kun je bijvoorbeeld van een land als India niet zeggen waar een groot deel in sloppenwijken woont.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lijkt me juist dat een hoop Noord-Koreanen in eerste instantie juist noordelijker zullen vluchten. En zie ze dan maar weer allemaal te vinden en terug te sturen. In veel steden in 't noorden van China heb je al grote Koreaanse gemeenschappen. En qua opbouw is er voor China niet veel te halen. Als Korea één wordt, gaan alle grondstoffen naar Zuid-Korea, dus daar heeft China ook niks aan. Ze gaan heus niet investeren in goedkope vinex-wijkjes voor straatarme Noord-Koreanen. Je moet eens zien wat voor crappy flatgebouwen er in China zelf neergezet worden. Blokkendoos na blokkendoos van halfafgebouwde troep.
En vwb politieke onrust ben ik 't ook niet geheel met je eens. Er is nog genoeg problematiek in Azië naast Noord-Korea. Denk aan Taiwan, Tibet, Xinjiang. Die zijn allemaal direct gerelateerd aan China, dus juist een niet-Chinees probleem als Noord-Korea zal de Chinese regering niet erg vinden. Bovendien kunnen zij op deze manier beetje bij beetje krediet opbouwen door te helpen bij vredesbesprekingen die nooit zullen lukken.
Niets is onmogelijk. Ooit zal het veranderen, dat staat vast.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:50 schreef kikoooooo het volgende:
Crappy gebouwen zijn meestal van matige real estate bedrijfjes. Die kopen redelijk goedkoop de huidige paar bewoners uit en pleuren er dan een dozijn precies dezelfde blokkedozen waarna ze de volle poet vragen. En dat uitkopen kunnen ze ook doen door gewoon de huidige bewoners te huisvesten in een van de flats. Lekker goedkoop.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De overheid bouwt iig nog woningen voor de bevolking in China. Dan kun je bijvoorbeeld van een land als India niet zeggen waar een groot deel in sloppenwijken woont.
"SomeMost people just want to see the world burn."quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:44 schreef Breekfast het volgende:
Ik voel in dit topic een zekere teleurstelling dat ze nog niet frontaal tegen elkaar in de aanval zijn gegaan
Hebben jullie ook net de film Idiocracy op RTL7 gekeken?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:09 schreef Schaffelaar het volgende:
[..]
"SomeMost people just want to see the world burn."
Eens moet die oorlog toch worden uitgevochten. Het is nu al heel lange tijd een slapende oorlog, Zo nu en dan blaffen en grommen ze wat over en weer en laten ze elkaar de tanden zien, maar er komt een dag dat de koek op is. Ik ben niet zo dol op dergelijke "feestjes" (en al helemaal niet op koekhappen). Hoe langer deze toestand duurt, hoe minder kans op verzoening er ook zal zijn. NK en SK raken ieder jaar steeds verder van elkaar verwijderd (in culturele maar vooral ook in economische zin).quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:44 schreef Breekfast het volgende:
Ik voel in dit topic een zekere teleurstelling dat ze nog niet frontaal tegen elkaar in de aanval zijn gegaan
Inderdaad ja.. al zal het zeker wel desastreuze gevolgen hebben mits het gebeurt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Eens moet die oorlog toch worden uitgevochten. Het is nu al heel lange tijd een slapende oorlog, Zo nu en dan blaffen en grommen ze wat over en weer en laten ze elkaar de tanden zien, maar er komt een dag dat de koek op is. Ik ben niet zo dol op dergelijke "feestjes" (en al helemaal niet op koekhappen). Hoe langer deze toestand duurt, hoe minder kans op verzoening er ook zal zijn. NK en SK raken ieder jaar steeds verder van elkaar verwijderd (in culturele maar vooral ook in economische zin).
Niemand heeft er zin in, maar eens gaat het gebeuren.
De 2 partijen leven al sinds 1950 in oorlog met elkaar. Dus hoezo zou er dan nu sprake kunnen zijn van een gezonde verstandhouding? Die gezonde verstandhouding zal er pas kunnen zijn, als de strijd gestreden is. En zelfs dat biedt geen garanties.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:48 schreef Monidique het volgende:
Waar ik wel bezorgd over ben, zijn de uitspraken van Zuid-Korea, dat ze genadeloos zullen terugslaan als ze nog eens worden aangevallen. Dit zet ze in een positie dat ze wel moeten als Noord-Korea wéér aanvalt. Misschien onvermijdelijk, maar een gezonde verstandhouding is het niet. Artilleriebeschietingen ook niet, trouwens.
Alles is relatief. Het is beter wanneer je niet in de hoogste alarmfase zit en geen granaten op je huizen krijgt, dan wanneer dat wel gebeurt. Toen er een "gezonde verstandverhouding" was, toen liet Korea, bijvoorbeeld, inspecteurs toe, waren er uitwisselingen, etcetera, nu niet. Dus ja, er kan sprake van zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De 2 partijen leven al sinds 1950 in oorlog met elkaar. Dus hoezo zou er dan nu sprake kunnen zijn van een gezonde verstandhouding?
De strijd is niet nodig. Die onvermijdelijk Derde Wereldoorlog tussen Amerika en de Sovjet-Unie heeft ook nooit plaatsgevonden. Veel is te voorspellen, maar één ding in ieder geval niet: de toekomst. Er kan van alles gebeuren.quote:Die gezonde verstandhouding zal er pas kunnen zijn, als de strijd gestreden is.
Korea? Er bestaat al heel lange tijd geen Korea meer. Je hebt een Noord-Korea, en een Zuid-Korea. Over welk Korea heb jij het?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alles is relatief. Het is beter wanneer je niet in de hoogste alarmfase zit en geen granaten op je huizen krijgt, dan wanneer dat wel gebeurt. Toen er een "gezonde verstandverhouding" was, toen liet Korea, bijvoorbeeld, inspecteurs toe, waren er uitwisselingen, etcetera, nu niet. Dus ja, er kan sprake van zijn.
Je moet niet heel gek opkijken, als er in die toekomst een Derde Wereldoorlog uit zal brekenquote:De strijd is niet nodig. Die onvermijdelijk Derde Wereldoorlog tussen Amerika en de Sovjet-Unie heeft ook nooit plaatsgevonden. Veel is te voorspellen, maar één ding in ieder geval niet: de toekomst. Er kan van alles gebeuren.
Als ik een lel krijg op straat geef ik een lel terug als ik dat kan. Ja Noord-Korea is al jarenlang (halve eeuw) de pestkop van het schiereiland. En constant maar ja knikken en nee knikken. Maar met pestkoppen viel er vroeger op de basisschool ook niet te praten. Oftuwel gewoon binnenkort eens een bezoekje brengen aan Pyjongang of hoe het daar ook heet.quote:Waar ik wel bezorgd over ben, zijn de uitspraken van Zuid-Korea, dat ze genadeloos zullen terugslaan als ze nog eens worden aangevallen. Dit zet ze in een positie dat ze wel moeten als Noord-Korea wéér aanvalt. Misschien onvermijdelijk, maar een gezonde verstandhouding is het niet. Artilleriebeschietingen ook niet, trouwens.
Alleen het verschil dat je met miljoenen (onschuldige) mensenlevens speelt... subtiel verschil.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:30 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Als ik een lel krijg op straat geef ik een lel terug als ik dat kan. Ja Noord-Korea is al jarenlang (halve eeuw) de pestkop van het schiereiland. En constant maar ja knikken en nee knikken. Maar met pestkoppen viel er vroeger op de basisschool ook niet te praten. Oftuwel gewoon binnenkort eens een bezoekje brengen aan Pyjongang of hoe het daar ook heet.
Dit dus.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Alleen het verschil dat je met miljoenen (onschuldige) mensenlevens speelt... subtiel verschil.
Achja dat ruimt ook weer opquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Alleen het verschil dat je met miljoenen (onschuldige) mensenlevens speelt... subtiel verschil.
Succes met die kern generator van NK....quote:Alleen het verschil dat je met miljoenen (onschuldige) mensenlevens speelt... subtiel verschil.
Wat is daarmee?quote:Op woensdag 24 november 2010 00:06 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Succes met die kern generator van NK....
Het gaat om deze bevinding van eergisteren:quote:
En nou ff opletten wat Rusland & China gaan doen..quote:Militaire leiders van de Verenigde Staten en Zuid-Korea hebben dinsdag afgesproken gezamenlijk op te trekken bij een eventuele respons op de Noord-Koreaanse beschietingen
O en jij denkt dat die wat om dat straatarme land geven, nou ik denk dat die Kim er mooi alleen voorstaatquote:Op woensdag 24 november 2010 01:24 schreef Tism het volgende:
Zuid-Korea en VS tegen Noord-Korea
De Verenigde Staten gaan zich er nu duidelijk mee bemoeien..
[..]
En nou ff opletten wat Rusland & China gaan doen..
Nóg niet , wat niet is kan komenquote:Mogelijke aanval Noord-Korea door VS nog niet aan de orde
06:30 Volgens de Amerikaanse president Barack Obama blijft Noord-Korea een ernstige bedreiging voor zijn buurlanden. Dat heeft de Democraat dinsdagavond laten optekenen nadat een Zuid-Koreaans eiland eerder die dag onder vuur werd genomen.
Obama sluit voorlopig een militaire invasie van Noord-Korea door Amerikaanse troepen uit. Wel wil de man dat zijn leger nauw samenwerkt met dat van Zuid-Korea.
De Amerikaanse minister van Defensie Robert Gates en zijn Zuid-Koreaanse collega Kim Tae-Young kwamen zaterdag wel tot een deal via de telefoon: de VS zouden hun samenwerking verlenen aan elk militair antwoord.
Seoul meldt intussen dat het nieuw afweergeschut zal laten plaatsen op het Zuid-Koreaanse eiland Yeongpyeong. Bij het incident van dinsdag kwamen twee soldaten om het leven. Volgens Noord-Korea had het zuidelijke buurland als eerste het vuur geopend.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)iet-aan-de-orde.aspx
Goodevening Pyongyang...quote:Op woensdag 24 november 2010 02:11 schreef FOKkû het volgende:
Kunnen we dit niet in 007-stijl afhandelen?
Gewoon een paar infiltranten in Noord-Korea droppen en wat hoge piefen neerknallen. Vervolgens via de staatsmedia (die tot in elke huiskamer is doorgedrongen, wat een groot voordeel is, en ja, ik heb laatst V for Vendetta gezien
) aankondigen dat er een coup is gepleegd, nadat de eerste Zuid-Koreaanse troepen over de grens zijn getrokken en de Noord-Koreaanse soldaten zich hebben overgegeven.
Dat, of ze verplaatsen troepen onder het motto van "training", either way, op korte termijn zal er heus niks gebeuren.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:13 schreef Infection het volgende:
Las dit net op twitter:
"The US sends an aircraft carrier from Japan to undertake exercises with South Korean forces on November 28."
Oftewel... een aanval is nog ver weg als ze oefeningen ingepland hebben. Maar ik weet niet of dit betrouwbaar is natuurlijk.
Edit: Heb hier een bron over gevonden!
http://www.nytimes.com/20(...)4nkorea.html?_r=1&hp
Kijk weet je, naar mijn mening beschouwt China de Noord-Korea als een soort pitbull. De waakhond in hun achtertuin om ongewenste indringers - de Amerikanen - op afstand te houden. De Chinezen vinden dit wel handig, want het laatste wat zij willen is een leger van de VS direct aan hun grenzen. Zij denken, "blaffende honden bijten niet". Maar ja, als de hond te vals wordt en om zich heen gaat bijten, of meer nog - zijn baasje gaat bijten, dan moet het worden afgemaakt.quote:Op woensdag 24 november 2010 01:24 schreef Tism het volgende:
Zuid-Korea en VS tegen Noord-Korea
De Verenigde Staten gaan zich er nu duidelijk mee bemoeien..
[..]
En nou ff opletten wat Rusland & China gaan doen..
Wow, één vliegdekschipquote:Op woensdag 24 november 2010 08:37 schreef Stokstaart het volgende:
Weet iemand welke US aircraftcarrier daar heen gaat ?
edit pareltje van de Nimitz class:
INCHEON, South Korea (Reuters) A U.S. aircraft carrier group set off for Korean waters on Wednesday, a day after North Korea launched artillery shells on a South Korean island, a move likely to enrage Pyongyang and unsettle its ally, China.
The nuclear-powered USS George Washington , which carries 75 warplanes and has a crew of over 6,000, left a naval base south of Tokyo and would join exercises with South Korea from Sunday to the following Wednesday, U.S. officials in Seoul said.
[..]
Yep.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:08 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wow, één vliegdekschip![]()
Ter vergelijk: Hainan eiland incident - 2 vliegdekschepen; Iranese crisis - 3 vliegdekschepen; golfoorlog - 5 vliegdekschepen; Cuba crisis - 6 vliegdekschepen
quote:SEOUL - De ontzielde lichamen van twee burgers zijn woensdag aangetroffen op het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong, dat dinsdag door Noord-Korea onder vuur werd genomen.
De kustwacht meldde dat de stoffelijke resten van twee volwassenen in het puin van een huis zijn gevonden.
Eerder was bekend gemaakt dat twee leden van de Zuid-Koreaanse marine bij de beschietingen waren omgekomen. Vijftien marinemensen en drie burgers raakten dinsdag gewond.
Logisch dat die Amerikanen meteen defensieve maatregelen gaan nemen gezien dat verdedigingspact .quote:'Aanval op Noord-Korea leidt onvermijdelijk tot de vernietiging van Seoul'
Velen vragen zich af hoe het mogelijk is dat een land als Zuid-Korea -met een modeleconomie en het 15de hoogste bbp ter wereld- er maar niet in slaagt zijn buurland Noord-Korea in toom te houden. Zuid-Korea beschikt over F-15 gevechtsvliegtuigen, Aegis gevechtssystemen en K-9 howitzers. Verder heeft het land een gemeenschappelijk verdedigingspact gesloten met s werelds grootste leger, dat van de VS.
Maar de Noord-Koreaanse gevechtsmachine mag niet worden onderschat, schrijft de Zuid-Koreaanse krant Chosun Ibo in zijn Engelse versie. Het land voert een asymmetrische oorlogsstrategie, met onderzeeërs, mijnen, een 180.000 manschappen tellende speciale gevechtseenheid (de grootste ter wereld) en een indrukwekkend ballistisch arsenaal. Ook wordt algemeen verondersteld dat het land over zes tot acht nucleaire wapens beschikt gelijkaardig aan de bom die op Hiroshima is gedropt. Daarbovenop beschikt het leger van dictator Kim Jung Il over nog eens 10 verschillende types biologische wapens en 2.000 à 5.000 ton chemische wapens, genoeg om 40 miljoen mensen op het Koreaanse schiereiland om te brengen.
Een aanval op Noord-Korea zou bijna zeker leiden tot de vernietieing van Seoul (foto), met 10 miljoen inwoners een van 's werelds dichtbevolkste metropolen. Bij een gewapend conflict zouden in het eertse uur 100.000 doden vallen, aldus de krant, die enkel heil ziet in een diplomatieke oplossing, waarbij China -traditioneel een discrete bondgenoot van Noord-Korea- moet worden betrokken. Een mening die de Financial Times in zijn editoriaal deelt.
Volgens Aidan Forster-Carter, die sociologie en modern Korea doceert aan de universiteit van Leeds, is ook het bombarderen van de Noord-Koreaanse nucleaire faciliteit in Yongbyon geen optie. Ex-president Bill Clinton speelde even met die gedachte in 1994, maar samen met een gruwelijk optelsommetje raakte dat idee toen snel in de prullenbak.
Maar zoals ik al aangaf, gezien het lage aantal vliegdekschepen (één!) niet echt hoog op de waarschuwingslijst van de Amerikanenquote:Op woensdag 24 november 2010 09:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Yep.
Allemaal incidenten waar de Amerikanen een waarschuwing wilden afgeven aan hun tegenstanders om niet te fucken .
Oefening is gewoon een kutsmoes .
Dat is natuurlijk zo .quote:Op woensdag 24 november 2010 09:23 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar zoals ik al aangaf, gezien het lage aantal vliegdekschepen (één!) niet echt hoog op de waarschuwingslijst van de Amerikanen![]()
En de USS George Washington maakt sowieso deel uit van de US 7th fleet met als thuisbasis Yokosuka in Japan, en als basistaak de verdediging heeft van Zuid-Korea. Dus het schip hoort daar thuis.
Kijk, als er nou een extra vliegdekschip bijkomt die daar niet thuishoort, dan zou ik mij enigszins zorgen gaan maken. En bij 3 of 4 vliegdekschepen echt zorgen gaan maken
Ik wil trouwens wel toevoegen, ik heb de koude oorlog ten volle bewust meegemaakt. Als Rusland destijds zo'n openlijke aanval had gepleegd op West-Duits eiland dan was het meteen Wereld Oorlog 3 geweest. Die Zuid-Koreanen hebben echt engelengeduld.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:27 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo .
Maar wellicht zijn er meer schepen onderweg . Dan zal dat minimaal een dag of 6 duren voor ze er zijn .
Ik hoop maar dat NK niet verder gaan provoceren en het tot een incident laat komen .
Al heb ik wel vertrouwen in China . Als die iets zeggen tegen NK is het voor hun buigen of barsten . Buiten China om hebben namelijk totaal geen bondgenoten die gasten .
Duitsland wordt dan ook niet geleid door een seniele psychopathische dictator, en Duitsland heeft geen 15000 stuks artillerie op Nederland gericht. Dat is ansich wel een subtiel verschil.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:50 schreef Scrummie het volgende:
Ik begrijp het niet. Ik wil geen oorlog ofzo, maar ik als inwoner van NL, en Duitsland zou even wat bommen werpen waar dus 2 NL militairen bij omkomen en zoals boven gemeld 2 burgers, zou ik als eerst aan de grens staan om verhaal te halen. Ik snap die lakse houding dus absoluut niet, en ben van mening dat ze wel MOETEN aanvallen. Ja, dan zullen er veel slachtoffers vallen en dat is absoluut niet de bedoeling, maar dit gaat toch een keer mis. Pak ze dan gelijk aan, zorg ervoor dat NK niets meer te vertellen heeft en ze kruipen voor je.
Het is simpel. Niemand maar dan ook echt niemand zit te wachten op dat Noord-Korea met atoombommen gaan gooien. Men zal er alles aan doen om dat te voorkomen ookal betekent dat dat je maar over je heen moet laten lopen. Zuid-korea heeft een hele goede high tech economie waar een atoombom in 1 klap een einde aan kan maken.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:50 schreef Scrummie het volgende:
Ik begrijp het niet. Ik wil geen oorlog ofzo, maar ik als inwoner van NL, en Duitsland zou even wat bommen werpen waar dus 2 NL militairen bij omkomen en zoals boven gemeld 2 burgers, zou ik als eerst aan de grens staan om verhaal te halen. Ik snap die lakse houding dus absoluut niet, en ben van mening dat ze wel MOETEN aanvallen. Ja, dan zullen er veel slachtoffers vallen en dat is absoluut niet de bedoeling, maar dit gaat toch een keer mis. Pak ze dan gelijk aan, zorg ervoor dat NK niets meer te vertellen heeft en ze kruipen voor je.
Nog twee dode Zuid-Koreanen dusquote:N.Korea says South's actions driving peninsula "to the brink of war"- KCNA
Daar werd gister al tot opgeroepen, en de lijken zijn pas vandaag gevonden. Dus het is zeker geen oorzaak-gevolg zoals ik opmaak uit jouw stukje.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat er 2 burgers zijn omgekomen, heeft de gemoederen in Zuid-Korea flink doen oplopen. Er is opgeroepen tot een harder en sneller optreden bij aanvallen van Noord-Korea. Aan die oproep is nu ook gehoor gegeven, dus het is nu toch echt wel een spannende situatie.
Daar is vandaag toe opgeroepen, niet gisteren:quote:Op woensdag 24 november 2010 10:32 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Daar werd gister al tot opgeroepen, en de lijken zijn pas vandaag gevonden. Dus het is zeker geen oorzaak-gevolg zoals ik opmaak uit jouw stukje.
De president heeft dat gister al aangekondigd.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar is vandaag toe opgeroepen, niet gisteren:
Conservatives angry over Cheong Wa Dae, military's reaction to N. Korean attack
SEOUL, Nov. 24 (Yonhap) -- The presidential office and the military came under fire Wednesday as conservative parties fumed over how they responded to North Korea's deadly artillery attack, charging they acted too lame and too late.
The South struck back 13 minutes after the North fired its first artillery shell toward Yeonpyeong Island on Tuesday afternoon. The ruling Grand National Party (GNP) and right-wing minor opposition parties argued that the retaliation should have been faster and questioned the military's ability to deal with the communist North Korea.
http://english.yonhapnews(...)101124009300315.HTML
En als reactie daarop, verscheen vanmiddag dit bericht:
S. Korea to toughen rules of engagement against N. Korean attack
By Kim Deok-hyun
SEOUL, Nov. 24 (Yonhap) -- Defense Minister Kim Tae-young said Wednesday his military will toughen its policy on the use of force against North Korea, amid mounting criticism over what many lawmakers say was an improper and hesitant response to the North's artillery attack on Tuesday.
Lawmakers from both ruling and opposition parties grilled the defense minister during a parliamentary session over the military's failure to have its fighter jets strike back immediately, despite the fact that the North's bombardment on a populated South Korean island was a military provocation.
http://english.yonhapnews(...)101124012200315.HTML
http://www.guardian.co.uk(...)ea-fires-south-koreaquote:2.40pm(engelse tijd): The President of South Korea has said he believes "enormous retaliation is going to be necessary to make North Korea incapable of provoking us again".
quote:wo 24 nov 2010, 10:18
Amerikaans vliegdekschip naar Korea
SEOUL - Het Amerikaanse vliegdekschip de USS George Washington, is woensdag uit Japan vertrokken om te oefenen met de Zuid-Koreaanse marine. Het schip met 75 gevechtsvliegtuigen en zesduizend man aan boord doet mee aan vier dagen van manoeuvres die vanaf zondag worden gehouden in de Gele Zee, voor de Koreaanse westkust. Dit berichtten Zuid-Koreaanse media.
Nou, dan lees jij mijn stukjes nietquote:Op woensdag 24 november 2010 09:58 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Duitsland wordt dan ook niet geleid door een seniele psychopathische dictator, en Duitsland heeft geen 15000 stuks artillerie op Nederland gericht. Dat is ansich wel een subtiel verschil.
Ik lees scrummie's stuk in de huidige tijd, en niet in een situatie uit 1970(of welk willekeurig jaartal).quote:Op woensdag 24 november 2010 10:56 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Nou, dan lees jij mijn stukjes niet![]()
Nogmaals, als communistisch Rusland of Oost-Duitsland dit destijds hadden geflikt in de koude oorlog en granaten had afgevuurd op een bewoond West-Duits eiland, dan was het nu WOIII geweest. Zoals ik als zei, die Zuid-Koreanen hebben engelengeduld
Dat onderhoud is pas vandaag geweest! En vandaag is daar ook stelling in genomen. Niet gisteren, niet vorige week, niet vorig jaar... maar vandaag!quote:Op woensdag 24 november 2010 10:54 schreef ikke043 het volgende:
[..]
De president heeft dat gister al aangekondigd.
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)ea-fires-south-korea
In de link staat de datum al.
Die ene carrier battle group, dus niet alleen het vliegdekschip, heeft genoeg munitie om een klein land te vernietigen.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:23 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar zoals ik al aangaf, gezien het lage aantal vliegdekschepen (één!) niet echt hoog op de waarschuwingslijst van de Amerikanen![]()
En de USS George Washington maakt sowieso deel uit van de US 7th fleet met als thuisbasis Yokosuka in Japan, en als basistaak de verdediging heeft van Zuid-Korea. Dus het schip hoort daar thuis.
Kijk, als er nou een extra vliegdekschip bijkomt die daar niet thuishoort, dan zou ik mij enigszins zorgen gaan maken. En bij 3 of 4 vliegdekschepen echt zorgen gaan maken
Es kijken of ze daar ook een torpedo in durven te jagenquote:Op woensdag 24 november 2010 10:55 schreef meth77 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
[..]
niet dus , want NK krijgt nu vreselijk op de sodemieter van russia en china voor het beschieten van vreemd grondgebiedquote:Op woensdag 24 november 2010 11:04 schreef hondebrok het volgende:
hoe groot is de kans eigenlijk dat dit escaleerd?
n-korea heeft wel vaker dit soort dingen geflikt en z-korea deed steeds niks
Noujah, ik ga eerder af op wat het ZK's persbureau zegt.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat onderhoud is pas vandaag geweest! En vandaag is daar ook stelling in genomen. Niet gisteren, niet vorige week, niet vorig jaar... maar vandaag!
http://english.yonhapnews(...)101123013100315.HTMLquote:2010/11/23 20:56 KST
President Lee visits Joint Chiefs of Staff after N. Korea's shelling
SEOUL, Nov. 23 (Yonhap) -- President Lee Myung-bak visited the Joint Chiefs of Staff (JCS) Tuesday as the military was put on top alert after North Korea's artillery attack on a South Korean island.
A stern-faced Lee entered the command and control room of the JCS inside the defense ministry in central Seoul at around 8:30 p.m., officials said.
http://english.yonhapnews(...)101123013700315.HTMLquote:2010/11/23 22:50 KST
(LEAD) S. Korea vows 'stern retaliation' against N. Korea's attacks
By Lee Chi-dong
SEOUL, Nov. 23 (Yonhap) -- President Lee Myung-bak ordered his military Tuesday to punish North Korea for its artillery attacks "through action," not just words, saying it is important to stop the communist regime from contemplating additional provocation.
"The provocation this time can be regarded as an invasion of South Korean territory. In particular, indiscriminate attacks on civilians are a grave matter," a stern-faced Lee said during a visit to the headquarters of the Joint Chiefs of Staff in central Seoul.
Ja en nee, een carrier battle group is er primair om een vliegdekschip te beschermen van tientallen miljarden dollars. Ze sturen nooit een solo vliegdekschip. Standard procedurequote:Op woensdag 24 november 2010 11:03 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Die ene carrier battle group, dus niet alleen het vliegdekschip, heeft genoeg munitie om een klein land te vernietigen.
Hoe ziet zo'n group er dan ongeveer uit ?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:03 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Die ene carrier battle group, dus niet alleen het vliegdekschip, heeft genoeg munitie om een klein land te vernietigen.
quote:Op woensdag 24 november 2010 11:09 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hoe ziet zo'n group er dan ongeveer uit ?
Heb je uberhaupt opgemerkt dat de berichten die ik heb gepost van VANDAAG van dat zelfde persbureau afkomstig zijn?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:07 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Noujah, ik ga eerder af op wat het ZK's persbureau zegt.
[..]
http://english.yonhapnews(...)101123013100315.HTML
[..]
http://english.yonhapnews(...)101123013700315.HTML
quote:Op woensdag 24 november 2010 11:09 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hoe ziet zo'n group er dan ongeveer uit ?
Washington Carrier Groupquote:CSG or CVBG normally consist of 1 Aircraft Carrier, 2 Guided Missile Cruisers, 2 Anti Aircraft Warships,and 1-2 Anti Submarine Destroyers or Frigates.
JA, en ik zeg dat ze gister ook al zijn gepost. Driekwart van de actuele updates daar is al eerder langsgekomen.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt opgemerkt dat de berichten die ik heb gepost van VANDAAG van dat zelfde persbureau afkomstig zijn?
Wikipediaquote:
Maar dat er dan uiteindelijk een officieel standpunt wordt ingenomen dat boeit je niet, jij vindt de meningen die vooraf daarover zijn gemeld belangrijker dan het uiteindelijke resultaat waartoe die meningen hebben geleid.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:12 schreef ikke043 het volgende:
[..]
JA, en ik zeg dat ze gister ook al zijn gepost. Driekwart van de actuele updates daar is al eerder langsgekomen.
[..]
Wikipedia![]()
Nouja, als een president dat zegt hecht ik daar best wel waarde aan.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar dat er dan uiteindelijk een officieel standpunt wordt ingenomen dat boeit je niet, jij vindt de meningen die vooraf daarover zijn gemeld belangrijker dan het uiteindelijke resultaat waartoe die meningen hebben geleid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
quote:Op woensdag 24 november 2010 11:17 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Nouja, als een president dat zegt hecht ik daar best wel waarde aan.Maar het krijgt pas betekenis, als dat standpunt officieel wordt bekrachtigd. En dat is dus vanmiddag (Koreaanse tijd) gebeurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je Frutsel.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Washington Carrier Group
Als ze dan zon grote bek hebben... ben ik benieuwd of ze het ook tegen de Amis durven. ZK doet alleen niets terug omdat de VS dat vermoedelijk vraagt.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dank je Frutsel.
Als dat louter reguliere ondersteuning is dan maakt het op zich nog niet zoveel uit natuurlijk .
Ik hoop alleen voor die gekke Noord Koreanen dat ze er niet op gaan schieten ofzo . Dan breekt de pleuris natuurlijk helemaal uit .
Dat vind jij, voor mij was de quote van de president genoeg. Dat je daar normaliter geen beleid uit kan(=mag) afleiden, vind ik nu niet belangrijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar het krijgt pas betekenis, als dat standpunt officieel wordt bekrachtigd. En dat is dus vanmiddag (Koreaanse tijd) gebeurd.
Dat schip zal daar ongetwijfeld een hele lange tijd blijven . Wellicht gaan de Amerikanen iets neerzetten dat van hun is . Een grote trainingsfaciliteit of iets dergelijks . Als de Noord Koreanen dan weer iets beschieten zullen de Amerikanen Zuid Koreanen in staat zijn met grof geschut terug direct terug te slaan .quote:Op woensdag 24 november 2010 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ze dan zon grote bek hebben... ben ik benieuwd of ze het ook tegen de Amis durven. ZK doet alleen niets terug omdat de VS dat vermoedelijk vraagt.
Pfff...quote:Op woensdag 24 november 2010 11:26 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat vind jij, voor mij was de quote van de president genoeg. Dat je daar normaliter geen beleid uit kan(=mag) afleiden, vind ik nu niet belangrijk.
Ik dacht dat de oefening die Seoel aan het houden is gezamenlijk zou zijn met de Amerikanen?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:27 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat schip zal daar ongetwijfeld een hele lange tijd blijven .
tja word eens tijd dat ze N-korea aanval en het volk daar bevrijdenquote:Op woensdag 24 november 2010 11:31 schreef Frutsel het volgende:
Korea Shelling Aftermath in pictures
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-11826877
Mooie foto's!quote:Op woensdag 24 november 2010 11:31 schreef Frutsel het volgende:
Korea Shelling Aftermath in pictures
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-11826877
Als je dat zo ziet, kun je je bijna niet voorstellen dat er "maar" 2 burgers zijn omgekomen...quote:
Idd echt bizar veel geluk heb je dan .quote:Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je dat zo ziet, kun je je bijna niet voorstellen dat er "maar" 2 burgers zijn omgekomen...
Er waren geen burgerdoden volgens mij. Er zijn wel twee Zuid-Koreaanse mariniers omgekomen.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je dat zo ziet, kun je je bijna niet voorstellen dat er "maar" 2 burgers zijn omgekomen...
Zat ik ook al aan te denken. Als ik niet wist waarvan die foto's waren had ik waarschijnlijk gedacht dat er 100'en mensen bij omgekomen waren.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daarom hebben Obama en de president van SK ook een telefonisch gesprek gevoerd met de president van China, en hem gevraagd om samen te werken tegen NK.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:53 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vraag mij af: stel het loopt uit de hand in de toekomst, en de VS en ZK willen NK veroveren tot en met aan de grens van NK/China toe. Hoe doen ze dit dan zonder dat China voortijdig ingrijpt en ook NK binnenvalt?
Er zijn vandaag ook 2 lichamen van burgers gevonden.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:57 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Er waren geen burgerdoden volgens mij. Er zijn wel twee Zuid-Koreaanse mariniers omgekomen.
Ok, dat wist ik nog niet....quote:Op woensdag 24 november 2010 12:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er zijn vandaag ook 2 lichamen van burgers gevonden.
SEOUL - De ontzielde lichamen van twee burgers zijn woensdag aangetroffen op het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong, dat dinsdag door Noord-Korea onder vuur werd genomen.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:02 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ok, dat wist ik nog niet....
Hier de foto's van de demonstratie vandaag in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul.quote:Zuid-Koreanen willlen wraak
Demonstranten hebben in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul opgeroepen tot stevige maatregelen tegen de noorderburen. Bij de betoging werden onder meer vlaggen van Noord-Korea verbrand. Gisteren beschoot het Noorden een Zuid-Koreaans eiland. Twee soldaten en twee burgers vonden hierbij de dood.
Onder tussen is een vliegdekschip van Amerika op weg naar de regio.
Ja nu durven ze wel met het Amerikaanse leger onder hun hoede.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:30 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hier de foto's van de demonstratie vandaag in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In een pak demonstreren
Nee de demonstratie is verzonnen en alle foto's zijn geshopt...quote:Op woensdag 24 november 2010 17:17 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de feiten.
China gaat dit niet leuk vinden.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:53 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vraag mij af: stel het loopt uit de hand in de toekomst, en de VS en ZK willen NK veroveren tot en met aan de grens van NK/China toe. Hoe doen ze dit dan zonder dat China voortijdig ingrijpt en ook NK binnenvalt?
Ja, iddquote:Op woensdag 24 november 2010 17:24 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nee de demonstratie is verzonnen en alle foto's zijn geshopt...
Je moet er natuurlijk wel goed uitzien als je aant Fok!en bent!quote:Op woensdag 24 november 2010 18:05 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ah. 18:05. De winkels zijn dicht. Daar is ze weer.
Het Amerikaanse leger is sowieso al aanwezig in SK.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja nu durven ze wel met het Amerikaanse leger onder hun hoede.
Standaard sowieso al meer dan 30.000 man.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het Amerikaanse leger is sowieso al aanwezig in SK.
[ afbeelding ]
Bronquote:Sarah Palin’s choosing sides in the conflict between North and South Korea–and picking Kim Jong Il?
Couldn’t be. But there she is on Glenn Beck’s radio show saying just that: “This speaks to a bigger picture here that certainly scares me in terms of our national security policy. But obviously we’ve gotta stand with our North Korean allies.”
The host helpfully corrects her, “South Korean allies.”
Wat maken de Amerikanen zich ook belachelijk met deze vrouwquote:
Geweldig he die vrouw, ze houd niet op zichzelf belachelijk te maken.quote:Sarah Palin: We Gotta Stand With Our North Korean Allies
http://www.politico.com/a(...)A9-F610E984C95B.htmlquote:Kim’s conduct is often hard to stomach and even harder to understand, but it has its inner logic. We demonize him as a “nut case” but I have talked to Russians, Chinese, South Koreans and Americans who have met with him at length, and all say he is extremely intelligent. What Kim wants is sustained, serious talks with the U.S., leading to a comprehensive peace treaty.
(...)
Talks are often needed most when they seem hardest to start. Today is such a moment.
Als er iets is wat Noord-Korea nooit heeft gewild, dan is het wel een vredesverdrag. Daarom is de Koreaanse oorlog ook nooit officieel beëindigd, maar was er slechts een wapenstilstand van kracht (welke meerdere malen door Noord-Korea is genegeerd). Noord-Korea heeft maar 1 visie: Noord- en Zuid-Korea samenvoegen tot 1 communistische staat. En daarover valt niet te onderhandelen.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:52 schreef Monidique het volgende:
Overigens:
[..]
http://www.politico.com/a(...)A9-F610E984C95B.html
Aldus een voormalige Amerikaanse ambassadeur in Zuid-Korea. Op zich een goede opmerking. Het is ondertussen al zo ontzettend bekend dat Kim Jong-Il knettergek is, dat vergeten wordt wáárom hij knettergek zou zijn. Wat videobanden? Disney? Omdat Team America : World Police het zegt? Het is zonder meer duidelijk dat het ondubbelzinnige agressie van Noord-Korea is, wat het heeft gedaan, maar de enige oplossing is: praten. En doen alsof het handelingsonbekwame barbaren zijn waarmee niet onderhandeld kan worden, is een slechte houding, ongeacht het repressieve en walgelijke karakter van het regime.
Dat ligt een stuk genuanceerder. DPRK wil graag vrede en hereniging, maar zónder Amerikaanse bemoeienis, interventie en aanwezigheid.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als er iets is wat Noord-Korea nooit heeft gewild, dan is het wel een vredesverdrag. Daarom is de Koreaanse oorlog ook nooit officieel beëindigd, maar was er slechts een wapenstilstand van kracht (welke meerdere malen door Noord-Korea is genegeerd). Noord-Korea heeft maar 1 visie: Noord- en Zuid-Korea samenvoegen tot 1 communistische staat. En daarover valt niet te onderhandelen.
Noord Korea is een lachertje. Ze zijn geen partij voor de technologie van ZK en de VS. De ondervoede NK-soldaatjes rijden in vijftig jaar oude tanks.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:02 schreef Chooselife het volgende:
Het gaat niet escaleren. Daar is DPRK te krachtig en te gemotiveerd voor. Het is een zeer geduchte vijand.
Ik geloof voor geen cent dat het "democratische" Noorden vrede en hereniging wil. Het volk aldaar weet niet wat het wil aangezien het door het regime verkracht is middels propaganda. Misschien als het land wat toegankelijker zou worden of misschien als Noord Koreanen vrij mogen reizen, dan kunnen we praten.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat ligt een stuk genuanceerder. DPRK wil graag vrede en hereniging, maar zónder Amerikaanse bemoeienis, interventie en aanwezigheid.
Dream on!quote:Op woensdag 24 november 2010 20:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat ligt een stuk genuanceerder. DPRK wil graag vrede en hereniging, maar zónder Amerikaanse bemoeienis, interventie en aanwezigheid.
En gezien de vooringenomenheid, de talrijke oorlogsmisdaden tijdens de Koreaanse oorlog en aanhoudende onbetrouwbaarheid, een heel voorstelbare gedachte.
quote:Op woensdag 24 november 2010 21:05 schreef waht het volgende:
[..]
Noord Korea is een lachertje. Ze zijn geen partij voor de technologie van ZK en de VS. De ondervoede NK-soldaatjes rijden in vijftig jaar oude tanks.
De belangrijkste reden waarom Kim Jong-Il nog in het zadel zit is omdat niemand die bende wil hebben. Laat Kim Jong-Il z'n volk maar lekker verkrachten. Mits hij niet te agressief wordt, want dan tekent hij z'n eigen doodvonnis.
Kennelijk onderschat jij e.e.a.quote:'Aanval op Noord-Korea leidt onvermijdelijk tot de vernietiging van Seoul'
Velen vragen zich af hoe het mogelijk is dat een land als Zuid-Korea -met een modeleconomie en het 15de hoogste bbp ter wereld- er maar niet in slaagt zijn buurland Noord-Korea in toom te houden. Zuid-Korea beschikt over F-15 gevechtsvliegtuigen, Aegis gevechtssystemen en K-9 howitzers. Verder heeft het land een gemeenschappelijk verdedigingspact gesloten met s werelds grootste leger, dat van de VS.
Maar de Noord-Koreaanse gevechtsmachine mag niet worden onderschat, schrijft de Zuid-Koreaanse krant Chosun Ibo in zijn Engelse versie. Het land voert een asymmetrische oorlogsstrategie, met onderzeeërs, mijnen, een 180.000 manschappen tellende speciale gevechtseenheid (de grootste ter wereld) en een indrukwekkend ballistisch arsenaal. Ook wordt algemeen verondersteld dat het land over zes tot acht nucleaire wapens beschikt gelijkaardig aan de bom die op Hiroshima is gedropt. Daarbovenop beschikt het leger van dictator Kim Jung Il over nog eens 10 verschillende types biologische wapens en 2.000 à 5.000 ton chemische wapens, genoeg om 40 miljoen mensen op het Koreaanse schiereiland om te brengen.
Een aanval op Noord-Korea zou bijna zeker leiden tot de vernietieing van Seoul (foto), met 10 miljoen inwoners een van 's werelds dichtbevolkste metropolen. Bij een gewapend conflict zouden in het eertse uur 100.000 doden vallen, aldus de krant, die enkel heil ziet in een diplomatieke oplossing, waarbij China -traditioneel een discrete bondgenoot van Noord-Korea- moet worden betrokken. Een mening die de Financial Times in zijn editoriaal deelt.
Volgens Aidan Forster-Carter, die sociologie en modern Korea doceert aan de universiteit van Leeds, is ook het bombarderen van de Noord-Koreaanse nucleaire faciliteit in Yongbyon geen optie. Ex-president Bill Clinton speelde even met die gedachte in 1994, maar samen met een gruwelijk optelsommetje raakte dat idee toen snel in de prullenbak.
Oh, Seoul is ongetwijfeld het haasje.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
[..]
Kennelijk onderschat jij e.e.a.
ik vooral benieuwd hoe jij dit keer alles weet om te draaien net als in dat Iran topic vorig jaar.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:17 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de feiten.
Dat kun jij wel niet geloven, maar ik kom er net vandaan en ik weet dat dat het enige is wat ze willen. Zowel het volk, als de partijleden- en leiding. Bovendien heb ik zo'n beetje alle beschikbare lectuur over dat land gelezen.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:08 schreef waht het volgende:
[..]
Ik geloof voor geen cent dat het "democratische" Noorden vrede en hereniging wil. Het volk aldaar weet niet wat het wil aangezien het door het regime verkracht is middels propaganda. Misschien als het land wat toegankelijker zou worden of misschien als Noord Koreanen vrij mogen reizen, dan kunnen we praten.
Hij is onbewust onbekwaam.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
[..]
Kennelijk onderschat jij e.e.a.
Je moet eens een geschiedenisboek onder je snufferd duwen en pas dan een conclusie trekken.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:42 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ik vooral benieuwd hoe jij dit keer alles weet om te draaien net als in dat Iran topic vorig jaar.
Ik mis nog The Protocols of the Elders of Zion van je
ohja net zoals Iran destijdsquote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat kun jij wel niet geloven, maar ik kom er net vandaan en ik weet dat dat het enige is wat ze willen. Zowel het volk, als de partijleden- en leiding. Bovendien heb ik zo'n beetje alle beschikbare lectuur over dat land gelezen.
Dus ik geloof dat ik recht van spreken heb, en dat valt bij jou nog maar te betwijfelen.
En dat moet ik serieus nemen? Je beheerst de Nederlandse spelling niet eens.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:48 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ohja net zoals Iran destijdsToen je keihard wat uitgelult door een Iranees
Of Japans verwesterd is
jij moet niet alles geloven wat tegen Amerika is. geschiedenis boeken zijn niet vertrouwen toch immers er zitten paar tussen die door Joden/Of Amerikanen zijn gemaakt toch.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je moet eens een geschiedenisboek onder je snufferd duwen en pas dan een conclusie trekken.
Dat laatste ken ik niet.
Dat is wel gelijk het halve land, 25 miljoen mensen.quote:
blijf maar lekker in dat fantasie world of warcraft leventje van je zielig doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
En dat moet ik serieus nemen? Je beheerst de Nederlandse spelling niet eens.
Jij hebt tijdens je rondreis met het volk, de partijleden en de leiding gesproken?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat kun jij wel niet geloven, maar ik kom er net vandaan en ik weet dat dat het enige is wat ze willen. Zowel het volk, als de partijleden- en leiding. Bovendien heb ik zo'n beetje alle beschikbare lectuur over dat land gelezen.
Dus ik geloof dat ik recht van spreken heb, en dat valt bij jou nog maar te betwijfelen.
Daar zitten een aantal behoorlijke schrijvers tussen ja. Ik zie niet in wat daar mis mee is.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:49 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
jij moet niet alles geloven wat tegen Amerika is. geschiedenis boeken zijn niet vertrouwen toch immers er zitten paar tussen die door Joden/Of Amerikanen zijn gemaakt toch.
Het land staat in teken van hereniging. Dat zul je van me aan moeten nemen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij hebt tijdens je rondreis met het volk, de partijleden en de leiding gesproken?Laat me niet lachen man. De enige die je hebt gesproken zijn de staatsgidsen.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij hebt tijdens je rondreis met het volk, de partijleden en de leiding gesproken?Laat me niet lachen man. De enige die je hebt gesproken zijn de staatsgidsen. Als je al geweest bent.
Je kunt wel beweren dat er geweest bent en het land bestudeerd hebt, maar dat valt voor ons natuurlijk niet te controleren. Geef dus gewoon argumenten en onderbouwingen als reactie op posts, want hier kunnen we niets mee.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag dwaas. Het is onmogelijk om met het gewone volk te praten, onmogelijk om met de partijtop te praten en onmogelijk om met de partijleden te praten. Je bent er dus gewoon niet geweest. Anders wist je wel hoe het zatquote:Op woensdag 24 november 2010 22:53 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het land staat in teken van hereniging. Dat zul je van me aan moeten nemen.
En als je dat niet geloven wilt -liever je eigen onderbuik raadpleegt-, veel succes!
Godverdomme. Het is toch niet te geloven hè. Het niveau keldert hier ook met de dag. Welk blik hbo-pubers is er nu weer opengetrokken.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:56 schreef StarCastic het volgende:
[..]
Je kunt wel beweren dat er geweest bent en het land bestudeerd hebt, maar dat valt voor ons natuurlijk niet te controleren. Geef dus gewoon argumenten en onderbouwingen als reactie op posts, want hier kunnen we niets mee.
Hier een verslag, domkop.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag dwaas. Het is onmogelijk om met het gewone volk te praten, onmogelijk om met de partijtop te praten en onmogelijk om met de partijleden te praten. Je bent er dus gewoon niet geweest. Anders wist je wel hoe het zat
Gutteguttegut, meneer is op een streng gecontroleerd rondreisje door een piepklein deel van Noord-Korea geweest en denkt nu dat hij weet wat het volk, de partijleden én de partijleiding willen. Ik was natuurlijk vergeten dat die rondreis niet een indoctrinatiereis is maar een open trip waarbij je de bevolking te spreken krijgt. En aflsuitend mag je nog babbelen met Kim Jong-Il.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
Jij beweert dus het tegendeel.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Gutteguttegut, meneer is op een streng gecontroleerd rondreisje door een piepklein deel van Noord-Korea geweest en denkt nu dat hij weet wat het volk, de partijleden én de partijleiding willen. Ik was natuurlijk vergeten dat die rondreis niet een indoctrinatiereis is maar een open trip waarbij je de bevolking te spreken krijgt. En aflsuitend mag je nog babbelen met Kim Jong-Il.
Jammer genoeg spreken we geen Engels, want Britten hebben hier een mooi woord voor: BOLLOCKS!
Lekker gefrustreerd jongen. Heb je je manieren in Pyongyang laten liggen ofzo?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:01 schreef Chooselife het volgende:
Godverdomme. Het is toch niet te geloven hè. Het niveau keldert hier ook met de dag. Welk blik hbo-pubers is er nu weer opengetrokken.
Nee, jij kan helemaal niks aantonen. Niet zonder en niet met argumenten.quote:Alsof ik met argumenten kan aantonen wat de intenties van DPRK zijn.
Kun je ook niet.quote:Alsof ik kan beargumenteren hoe geducht het militaire apparaat van DPRK is.
Gefeliciteerd met je indoctrinatiereisje.quote:Ik ben er geweest, dat is een feit
Het is een feit dat jij boeken gelezen hebt. Wat er in die boeken staat hoeft geen feit te zijn. Als iemand de bijbel heeft gelezen moet hij ook niet bij mij aankomen dat hij de waarheid in pacht heeft.quote:en ik heb hier een dik pak boeken liggen wat ik erover gelezen heb, wat ook een feit is.
Meer kun JIJ niet over het land te weten komen, omdat je het al hebt opgegeven en je nu denkt een expert te zijn.quote:Méér kun je niet over het land te weten komen.
Klaar.quote:Het heeft me een indruk bezorgd, welke ik puur op ratio en eigen observeringen baseer, en die deel ik hier. Als je het leuk vindt dat in twijfel te trekken, succes ermee!
Ook je verstand in Pyongyang gelaten? Ik beweer helemaal niks en al helemaal geen "tegendeel". Ik zeg alleen dat jij niet zo uit de hoogte moet doen met je nepkennis.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Chooselife het volgende:
Jij beweert dus het tegendeel.
Mag ik vragen wat jouw argumenten zijn?
Klopt, klopt. Trouwens, ik borrelde laatst met de achterneef van de broer van Balkenende en hij gaf toe dat Nederland op last van Jan-Peter bijna een atoombom op Limburg had gegooid maar dat hij op 't laatste moment toch het vliegtuig heeft laten omkeren. Hij was flink dronken en meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:09 schreef Chooselife het volgende:
Maar om je een stukje tegemoet te komen; Ze hebben de Cheonan inderdaad tot zinken gebracht eerder dit jaar. Het was een officier van 27 jaar jong die op eigen initiatief gehandeld heeft. Dus uiteraard zonder goedkeuring van opperbevelhebber of vanuit staatswegen. Ook voor hen zelf genant, was de boodschap. Daarom is het min-of-meer zo diplomatiek weggemoffeld.
Dit -een aannemelijke theorie- heb ik van wat Noord-Koreanen die teveel gedronken hadden. Meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.
Meer informatie is er niet! Ik heb het maximale eruit gehaald (soms tot frustratie toe)!quote:Op woensdag 24 november 2010 23:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Meer kun JIJ niet over het land te weten komen, omdat je het al hebt opgegeven en je nu denkt een expert te zijn.
Wat een sneue reactie.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt, klopt. Trouwens, ik borrelde laatst met de achterneef van de broer van Balkenende en hij gaf toe dat Nederland op last van Jan-Peter bijna een atoombom op Limburg had gegooid maar dat hij op 't laatste moment toch het vliegtuig heeft laten omkeren. Hij was flink dronken en meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.
Oh...mijn...god! Een plaatje van een soldaat en een soldatin! Dit moet heel veel kennis opgeleverd hebben! Vertel ons eens wat! Ongelofelijk!quote:Op woensdag 24 november 2010 23:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Meer informatie is er niet! Ik heb het maximale eruit gehaald (soms tot frustratie toe)!
Maar zoiets eenvoudigs is voor veel mensen kennelijk al te moeilijk om te snappen.
Hier een bewijsje dat ik zelfs risico heb gelopen mbt fotograferen (strengst verboden militairen te fotograferen).
[ afbeelding ]
Niet sneuer dan de zelfgeilende posts die jij het net opslingert.quote:
Ik als MBO'er kan tenminste discusseren zonder persoonlijk aanvallen en schelden.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:01 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Godverdomme. Het is toch niet te geloven hè. Het niveau keldert hier ook met de dag. Welk blik hbo-pubers is er nu weer opengetrokken.
Speciaal voor jou wat brainwash lectuur.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oh...mijn...god! Een plaatje van een soldaat en een soldatin! Dit moet heel veel kennis opgeleverd hebben! Vertel ons eens wat! Ongelofelijk!
Ik heb laatst een foto gemaakt van de LHC bij Geneve en nu ben ik een expert op het gebied van natuurkunde.
Wat een dikke boeken. Helemaal uitgelezen?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:21 schreef Chooselife het volgende:
Speciaal voor jou wat brainwash lectuur.
[ afbeelding ]
Doorgebladerd en maar mee gestopt. Dit is dus propaganda én kolder.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat een dikke boeken. Helemaal uitgelezen?
Oh, dat komt op z'n minst van twee kanten.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:21 schreef StarCastic het volgende:
[..]
Ik als MBO'er kan tenminste discusseren zonder persoonlijk aanvallen en schelden.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 november 2010 23:09 schreef Chooselife het volgende:
Maar om je een stukje tegemoet te komen; Ze hebben de Cheonan inderdaad tot zinken gebracht eerder dit jaar. Het was een officier van 27 jaar jong die op eigen initiatief gehandeld heeft. Dus uiteraard zonder goedkeuring van opperbevelhebber of vanuit staatswegen. Ook voor hen zelf genant, was de boodschap. Daarom is het min-of-meer zo diplomatiek weggemoffeld.
Dit -een aannemelijke theorie- heb ik van wat Noord-Koreanen die teveel gedronken hadden. Meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.
Nee, precies, niet lezen is beter inderdaad. Bovendien blijft het zo ook mooi voor op de schoorsteenmantel als er vrienden langskomen. Lekker onder het genot van een jus d'orange babbelen over je leven in Noord-Korea en de verwantschap met het Noord-Koreaanse reilen en zeilen alsmede de wensen en verlangens.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Doorgebladerd en maar mee gestopt. Dit is dus propaganda én kolder.
Ik vind ook dat ik daar heel genuanceerd over ben. Het is informatief zeer eenzijdig en beperkt. Meer een absurdistisch gevoel. Je komt veel meer te weten via de spaarzame lectuur die erover bestaat. En zelfs de (3) docu's van de BBC zijn prima te pruimen.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:26 schreef speknek het volgende:
[..].
Ik vind het tof dat je in NK bent geweest hoor, heel jaloers, alhoewel ik het zelf niet moreel verantwoord vind om dat regime te spekken, zou ik er graag naartoe gaan. Maar wat je op een NK propaganda reisje meemaakt kunt je niet zo serieus nemen.
Je baseert jezelf op spaarzame lectuur, drie BBC-documentaires, een indoctrinatiereis en een dronken babbel om dan te komen met de mededeling dat je precies weet wat ze willen? En dan kleineer je de rest van de mensen die hier reageren? Nice.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:29 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind ook dat ik daar heel genuanceerd over ben. Het is informatief zeer eenzijdig en beperkt. Meer een absurdistisch gevoel. Je komt veel meer te weten via de spaarzame lectuur die erover bestaat. En zelfs de (3) docu's van de BBC zijn prima te pruimen.
Goed dat je de coordinaten erbij geeft. Nou mag je me wel gaan uitleggen hoe dat water in godsnaam is Seoul terecht zou komen mocht de dam verdwijnen.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
Er is ook nog die fijne stuwdam, die maar 1 doel dient: Seoel onder laten lopen als het zo uitkomt. Vergis je niet in NK, dat volk ziet hun leider als bovennatuurlijk en is werkelijk wereldvreemd.
Coördinaten stuwdam:
38°10'53.98"N
126°56'18.93"O
Aannemelijke theorie? Ten zeerste.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:09 schreef Chooselife het volgende:
Ja. Want dat loopt als de rode draad door alle verhalen. Ze willen weer één worden. Maar niet tegen elke prijs, daar zijn ze te trots en te getraumatiseerd voor.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je baseert jezelf op spaarzame lectuur, drie BBC-documentaires, een indoctrinatiereis en een dronken babbel om dan te komen met de mededeling dat je precies weet wat ze willen? En dan kleineer je de rest van de mensen die hier reageren? Nice.
Weet je waarom je uitgelachen wordt? Loopt waarschijnlijk ook als een rode draad door je leven maar je komt pedant over. Het is heel leuk dat je in Noord-Korea bent geweest (net als duizenden andere toeristen) en een paar boekjes hebt gelezen, maar je komt hier aanzetten alsof je Kim Jong-Il, het hele volk en de legerleiding persoonlijk kent. En dat doe je niet. Jouw gezever is gebaseerd op het gezever van anderen. Je bent gewoon tweedehands aan het zeveren en dat is niet meer of minder dan wat anderen hier doen. Er zijn genoeg mensen geïnteresseerd in je bezoekje aan Noord-Korea. Als je op youtube zoekt, kun je overigens ook een 9-delige compilatie vinden van een Amerikaan die op zo'n reisje is geweest.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:35 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja. Want dat loopt als de rode draad door alle verhalen. Ze willen weer één worden. Maar niet tegen elke prijs, daar zijn ze te trots en te getraumatiseerd voor.
Ik laat me niet uitlachen door een paar halve-liter-monster-drinkende actueel-lezers. Dank je de koekoek.
Geen dank. Op Wikipedia 't wel makkelijk te vinden hoor.quote:
Het zijn geen vlaggen maar van die onderscheidingsdingetjes voor op een uniform. Ze hebben zoveel medailles dat er verder geen logica achter zit.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:04 schreef FOKkû het volgende:
Eerste is toch de Zuid-Vietnamese vlag, of zie ik dat verkeerd?
Lijkt er anders veel op.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Geen dank. Op Wikipedia 't wel makkelijk te vinden hoor.
http://en.wikipedia.org/w(...)7s_Republic_of_Korea
[..]
Het zijn geen vlaggen maar van die onderscheidingsdingetjes voor op een uniform. Ze hebben zoveel medailles dat er verder geen logica achter zit.
Ze willen zeker herenigen! Maar dan wel een hereniging in de zin van: Zuid-Korea bij Noord-Korea trekken en dan 1 grote communistische staat vormen en vooral onder het huidige bewind van Noord-Korea met hun Grote Geliefde Leider. Afgesloten van de grote boze buitenwereld en vooral van die heel gemene Amerikanen en ander westers gespuis.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:53 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het land staat in teken van hereniging. Dat zul je van me aan moeten nemen.
En als je dat niet geloven wilt -liever je eigen onderbuik raadpleegt-, veel succes!
Klopt, die batons zijn voor het dagelijks uniform en de medailles worden tijdens parades gedragen (geloof ik). Heb wel eens foto's gezien van officieren die hun hele uniformjasje behangen hadden met medailles. Bedankt voor die wikipedia link trouwens, ik maar zoekenquote:Op donderdag 25 november 2010 00:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Geen dank. Op Wikipedia 't wel makkelijk te vinden hoor.
http://en.wikipedia.org/w(...)7s_Republic_of_Korea
[..]
Het zijn geen vlaggen maar van die onderscheidingsdingetjes voor op een uniform. Ze hebben zoveel medailles dat er verder geen logica achter zit.
Nou volgens mij is het geen goud, althans die van mij voelen stuk voor stuk heel blikkerig en goedkoop aanquote:Op donderdag 25 november 2010 00:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, die hebben meer goud aan hun borst hangen dan een gemiddelde bewoner van de Bronx in z'n mond heeft.
Gewoon de rivierloop volgen. Noord-Korea is hoger gelegen dan Zuid-Korea. Deze dam is speciaal met dit doel gebouwd.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:33 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Goed dat je de coordinaten erbij geeft. Nou mag je me wel gaan uitleggen hoe dat water in godsnaam is Seoul terecht zou komen mocht de dam verdwijnen.
Ten eerste is Noord-Korea niet hoger gelegen dan Zuid-Korea. Kom op zeg!quote:Op donderdag 25 november 2010 00:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Gewoon de rivierloop volgen. Noord-Korea is hoger gelegen dan Zuid-Korea. Deze dam is speciaal met dit doel gebouwd.
Nou, volgens mij loopt Seoul er geen risico door. De rivier mondt gewoon uit in de zee ten Noorden van de stad.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar ligt hij inderdaad. Ergens anders zou onmogelijk zijn.
Als je gaat emigreren, krijg je hier in Nederland al leuke voorlichtingsavonden, waarbij ook deze dam voorbij komt.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:41 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nou, volgens mij loopt Seoul er geen risico door. De rivier mondt gewoon uit in de zee ten Noorden van de stad.
Houd het voortaan maar gewoon bij het Nederlands, want die 2 woorden in het Engels zijn blijkbaar al te moeilijk voor jou.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:29 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ten eerste is Noord-Korea niet hoger gelegen dan Zuid-Korea. Kom op zeg!
[ afbeelding ]
You're turn.
Je hebt net zo veel (of weinig) recht van spreken als ik. Dat jij daar ben geweest is waarschijnlijk zelfs een minpunt voor jou.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Okey, ik heb even wat rond gekeken op het internet en volgens mij ligt de dam waar jij het over hebt, de Imnam Dam, op 38.422798°N 127.792883°E.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je gaat emigreren, krijg je hier in Nederland al leuke voorlichtingsavonden, waarbij ook deze dam voorbij komt.
Ik schaam me dood. Ik doe godver een engelstalige studie en dan maak ik die fout.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:47 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Houd het voortaan maar gewoon bij het Nederlands, want die 2 woorden in het Engels zijn blijkbaar al te moeilijk voor jou.
Dat zou best kunnen, wij kregen die voorlichting in 1988, ten tijde van de studentenrellen in Seoel. De dam was toen in aanbouw. Ik heb me blijkbaar vergist in de coördinaten van de bewuste dam, hoewel ik er zeker van ben dat de dam die ik aangaf een zelfde doel dient. Gezien de afmetingen, en het ontbreken van een powerplant daarbij. Hoe dan ook, er is iig 1 dam (en zo te zien zijn het er iig 2) gebouwd met als enkel doel om als wapen tegen Zuid-Korea te dienen.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:54 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Okey, ik heb even wat rond gekeken op het internet en volgens mij ligt de dam waar jij het over hebt, de Imnam Dam, op 38.422798°N 127.792883°E.
Jij gaf de coordinaten van een andere gevaarlijke dam, maar deze is veel minder gevaarlijk en al helemaal ongevaarlijk voor Seoul.
Hmmm... daar vallen verkeerde coördinaten dan weer bij in het nietquote:[..]
Ik schaam me dood. Ik doe godver een engelstalige studie en dan maak ik die fout.![]()
Effe Wikipedia voor extra info:quote:Op donderdag 25 november 2010 01:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
Het gaat toch ook om de dam die ik aangaf (de Hwanggang dam), dit kaartje laat dat duidelijker zien: Daarop is ook te zien, dat bij de dam die Ulpianus aangaf (die dam lijkt overigens een stuk groter en gevaarlijker te zijn) Zuid-Korea op eigen grondgebied ook een dam heeft gebouwd, en wel de Peace dam. De naam maakt de functie daarvan al kenbaar.
[ afbeelding ]
"South Koreans have long feared that North Korea could unleash a water offensive by releasing monstrous columns of water from dams it has been building along the mountainous border in recent decades.
The North set off the first so-called water panic in Seoul in 1986, when it was discovered that the secretive government, known for digging invasion tunnels under the border, was building a massive dam upstream on the Han River, which cuts through the South Korean capital.
South Korea feared that a sudden release of water from the dam could submerge part of Seoul, and hurried to build a counter-dam downstream called Peace Dam."
http://www.nytimes.com/2009/09/07/world/asia/07korea.html
Interessant, ik dacht dat het een broodje aap verhaal was.quote:Imnam Dam
Imnam Dam is a North Korean dam on the Bukhan River, completed in 2003.
Construction began in 1986. The dam was immediately seen as a threat by the South Korean government. The Bukhan River is a tributary of the Han River, and war scenarios foresaw North Korea releasing flood waters that could engulf the South Korean capital of Seoul. Though fears of a "water attack" have diminished, 2002 satellite photos of cracks in the North Korean dam caused fears it could collapse following heavy rains. In September 2005, without warning, North Korea released a massive amount of water from the dam, causing large floods in South Korea.
To protect itself against the perceived threat, South Korea built the Peace Dam across the border, 22 miles to the south.
Since Imnam Dam was built, water inflow to the Han River has decreased by 12 percent. This has caused environmental problems and water shortages in the Seoul metropolitan area.
Imnam Dam is 710 meters wide, 121.5 meters high, and has a claimed capacity of 2.62 billion tons of water.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het boekje The US empire of terrorism is leuker, maar om serieus te zijn het hele land staat in het teken van de hereniging zonder de amerikanen. ieder liedje, billboard dat de hereniging op de Noord-Koreaanse manier moet dat is een tweedequote:Op woensdag 24 november 2010 23:21 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Speciaal voor jou wat brainwash lectuur.
[ afbeelding ]
quote:SEOUL - Zuid-Korea stuurt extra troepen naar eilanden vlakbij Noord-Korea als reactie op de artilleriebeschieting van het eiland Yeonpyeong. Dat maakte een regeringswoordvoerder donderdag bekend.
De situatie in het gebied blijft gespannen. Zuid-Korea en de Verenigde Staten hebben een grote militaire oefening in de Gele Zee aangekondigd, vlakbij de zeegrens met Noord-Korea.
Dat land heeft donderdag aangekondigd nieuwe aanvallen uit te voeren ''als Zuid-Koreaanse oorlogshitsers doorgaan met hun militaire provocaties''.
Aanval
Dinsdag ontstond een nieuwe crisis tussen de beide Korea's, toen Noord-Korea het eiland Yeonpyeong beschoot met zware artillerie. Twee Zuid-Koreaanse burgers en twee militairen kwamen om.
De aanval was waarschijnlijk gericht op een militaire basis, maar er werden ook woonhuizen geraakt.
China
De Chinese minister van Buitenlandse Zaken Yang Jiechi heeft donderdag een voor vrijdag gepland bezoek aan Zuid-Korea uitgesteld. Hij zou met de Zuid-Koreaanse regering overleggen over hoe het zeslandenoverleg nieuw leven ingeblazen kon worden.
In dat overleg wordt gesproken over ontmanteling van het kernprogramma van Pyongyang. Vorige week werd bekend dat Noord-Korea een complex heeft gebouwd waar uranium wordt verrijkt.
Bondgenoot
China, de enige belangrijke bondgenoot van Noord-Korea, heeft als een van de weinige landen de beschieting door Noord-Korea niet veroordeeld. De Chinese premier Wen Jiabao liet alleen weten tegen ''iedere militaire provocatie" op het Koreaanse schiereiland te zijn.
Hij riep alle partijen op zich ''terughoudend op te stellen".
denk niet dat de Grote Leider zo dom is natuurlijk, die zal dondersgoed weten wat hij in huis heeftquote:Op donderdag 25 november 2010 07:27 schreef DustPuppy het volgende:
Waarschijnlijk leeft Noord-Korea in de abusievelijk veronderstelling dat ze een oorlog met het zuiden wel even makkelijk zullen winnen.
Maar grootheidswaanzin is die mensen natuurlijk niet vreemd.
De oefeningen tussen de VS en ZK beginnen zondag volgens mijquote:Op donderdag 25 november 2010 07:22 schreef Stokstaart het volgende:
Nieuwe dreigementen van Noord-Korea
Toegevoegd: donderdag 25 nov 2010, 06:19
Update: donderdag 25 nov 2010, 06:37
Noord-Korea heeft nieuwe dreigementen richting Zuid-Korea geuit. Als dat land doorgaat met zijn militaire provocaties volgen een tweede en derde aanval op Zuid-Koreaanse doelen, zegt Pyongyang.
De verklaring volgt op de bekendmaking van Zuid-Korea dat het extra troepen stuurt naar eilanden bij de grens met Noord-Korea. Ook heeft Seoul plannen voor een militaire zee-oefening in samenwerking met de Verenigde Staten.
De spanningen tussen de landen zijn erg hoog sinds eergisteren, toen een Zuid-Koreaans eiland werd bestookt door granaten uit het noorden. Zuid-Koreaanse militairen schoten daarop terug.
(NOS)
quote:Op donderdag 25 november 2010 08:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De oefeningen tussen de VS en ZK beginnen zondag volgens mij
Het is gewoon machtsvertoon van de VS. Kijk NK, wij liggen hier voor de kust, mocht je het in je hoofd halen om Seoul plat te leggen dan heb je een nuke op je hoofd. Zoiets.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:42 schreef Stokstaart het volgende:
Ik geloof echt niet dat de US juist nu daar een oefening gaat houden met het risico op honderdduizenden burgerdoden. Zo'n kat en muis spelletje kun je wel eens spelen, maar niet met een land als NK met een gestoorde president .
Nog buiten of NK de vuurkracht heeft om Seoul te vernietigen, zal een aanval daarop onherroepelijk het einde van NK betekenen . Hoeveel doden daar bij gepaard zullen gaan wil je denk ik ook niet weten .![]()
Krankzinnig gedrag van die Amerikanen als het echt een oefening zou zijn, en niet het begin van het verzamelen van troepen voor een oorlog of bezetting daar .
ik denk dat burgerslachtoffers onze Grote Leider weinig boeit.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:58 schreef byah het volgende:
[..]
Het is gewoon machtsvertoon van de VS. Kijk NK, wij liggen hier voor de kust, mocht je het in je hoofd halen om Seoul plat te leggen dan heb je een nuke op je hoofd. Zoiets.
Mwa, is gewoon laten zien dat ze er zijn! En als ze schieten, laat het alleen maar zien hoe instabiel het land is, tegen de rest van de wereld..quote:Op donderdag 25 november 2010 08:42 schreef Stokstaart het volgende:
Ik geloof echt niet dat de US juist nu daar een oefening gaat houden met het risico op honderdduizenden burgerdoden. Zo'n kat en muis spelletje kun je wel eens spelen, maar niet met een land als NK met een gestoorde president .
Nog buiten of NK de vuurkracht heeft om Seoul te vernietigen, zal een aanval daarop onherroepelijk het einde van NK betekenen . Hoeveel doden daar bij gepaard zullen gaan wil je denk ik ook niet weten .![]()
Krankzinnig gedrag van die Amerikanen als het echt een oefening zou zijn, en niet het begin van het verzamelen van troepen voor een oorlog of bezetting daar .
Dat weer ik wel zeker .quote:Op donderdag 25 november 2010 09:02 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat burgerslachtoffers onze Grote Leider weinig boeit.
Juist wel. Daarbij komt dat die oefening maanden geleden al is aangekondigd.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:42 schreef Stokstaart het volgende:
En jij denkt dat democratisering niet een snellere, wellicht effectievere manier is om meer welvaart en economische groei te genereren als NK zijnde ?quote:Op donderdag 25 november 2010 09:16 schreef Perox het volgende:
Waarom vindt iedereen die man debiel? Volgens mij is ie brillant hoor.
Ik bedoel, hij schiet een paar Zuidkoreanen af, en hij komt er mee weg. En dat wist ie van tevoren. Iedereen weer even bij de les over Noord Korea. Het roept een reactie op van "oh noes, ze gaan knallen, wacht, stop, niet in paniek raken, we moeten gaan praten!". En praten is nou precies wat Noord Korea al die tijd al wil. Geloof het of niet.
Simpele voorstellingen van iemand die zo megalomaan is dat zijn einddoel is om de hele wereld zijn wil op te leggen. Vind ik wel een beetje fail hoor. Beetje hoog tekenfilmgehalte.
Die man leeft in de echte wereld, waar een etnisch homogeen land verdeeld is in 2 stukken, onder invloed van koude oorlog ellende, NIET de schuld van de Koreanen zelf, maar van wargames op hun grondgebeid. Daarna is Noord Korea verlaten door de meeste van zijn voormalige bondgenoten (USSR et al.), en heeft iedereen de pik op hen.
Kat in het nauw, dat is Noord Korea. En dit is zo'n rare sprong.
Niet dat ik jou niet geloof hoor, maar heb je een bron waarin deze oefeningen daadwerkelijk zijn aangekondigd ?quote:Op donderdag 25 november 2010 09:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Juist wel. Daarbij komt dat die oefening maanden geleden al is aangekondigd.
Juist nu afblazen speelt NK in de kaarten.
Ga maar eens fantaseren. Noord-Korea doet zijn eerste stapjes op weg naar democratie, Meer familie-herrenigingen, kerstkaartjes over en weer. Dan wat? Herreniging, want dat is het uiteindelijke einddoel, toch?quote:Op donderdag 25 november 2010 09:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En jij denkt dat democratisering niet een snellere, wellicht effectievere manier is om meer welvaart en economische groei te genereren als NK zijnde ?
Ze hebben een strategische ligging Azië, en een blik op de Zuiderburen zou ze toch moeten overtuigen dat dit in ieder geval niet de weg is ?
Dat zal China nooit toestaan. Nogmaals, al paar keer geschreven, China beschouwt NK als de pitbull/waakhond in hun achtertuin. Ze willen daarom de status quo in stand houden. Vooral geen democratisering.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En jij denkt dat democratisering niet een snellere, wellicht effectievere manier is om meer welvaart en economische groei te genereren als NK zijnde ?
Ze hebben een strategische ligging Azië, en een blik op de Zuiderburen zou ze toch moeten overtuigen dat dit in ieder geval niet de weg is ?
Ik denk dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 25 november 2010 09:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Niet dat ik jou niet geloof hoor, maar heb je een bron waarin deze oefeningen daadwerkelijk zijn aangekondigd ?
Ik bedoel ze hebben in 2008 een kleinschalige oefening gedaan samen, en wellicht is ergens geroepen dat het voor herhaling vatbaar was oid, maar je maakt mij niet wijs dat er "toevallig " zondag een oefening gepland stond .
quote:]US: Exercises were planned before crisis
WASHINGTON - The U.S. aircraft carrier George Washington and its four support ships left Japan on Tuesday to participate in joint naval exercises with the South Koreans, a step that was announced after President Obama phoned South Korean President Lee Myung-bak.
The carrier has 6,000 sailors and aviators and 75 warplanes aboard, and its retinue of ships includes a high-tech attack submarine.
Pentagon spokesman Marine Col. David Lapan said the exercise in the Yellow Sea from Sunday to next Wednesday had been planned previously and that the ships actually left Japan before Obama and Lee spoke Tuesday night.
Other officials noted that the ships would be in the Yellow Sea off China and that their presence was not only a message of support to South Korea but a prod to China that its help was needed to restrain North Korea.
The U.S. military has conducted at least three joint exercises with South Korea this year. The George Washington last participated in a joint exercise with South Korea in October 2009.
quote:China concerned about naval exercises
BEIJING -(Dow Jones)- China said Thursday it is concerned about reports the U.S. will hold military exercises in the Yellow Sea, and confirmed that Foreign Minister Yang Jiechi had postponed his planned trip to South Korea for " scheduling reasons."
Foreign Ministry spokesman Hong Lei said at a regular news briefing that China will keep communications with South Korea open.
South Korea's foreign ministry said earlier Wednesday that Yang's visit was postponed because of a Chinese scheduling problem.
Hong expressed China's grief over the casualties in the exchange of artillery fire, and reiterated China's opposition to any actions that may harm peace and stability on the Korean peninsula. "Under the current circumstances, we hope all relevant parties will do more to contribute to regional stability," he said.
He also said the parties involved in the exchange of fire "have different stories" on the incident.
editquote:Op donderdag 25 november 2010 09:42 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Dat zal China nooit toestaan. Nogmaals, al paar keer geschreven, China beschouwt NK als de pitbull/waakhond de egoistische, domme en arme straathond in hun achtertuin.
You are turn?quote:Op donderdag 25 november 2010 00:29 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ten eerste is Noord-Korea niet hoger gelegen dan Zuid-Korea. Kom op zeg!
[ afbeelding ]
You're turn.
want?quote:Op donderdag 25 november 2010 12:09 schreef Frutsel het volgende:
Zuid-Koreaanse minister van Defensie heeft zojuist zijn ontslag ingediend, meldt Reuters.
S. Korea's defense chief resigns over NK's artillery attackquote:
Ach het is een discussieforum en ik vind het leuk om zo wat drukke werkdagen te verwerken door voor het slapen gaan nog even de discussie aan te gaan. Dat doe ik hier al 10 jaar inmiddels.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Weet je waarom je uitgelachen wordt? Loopt waarschijnlijk ook als een rode draad door je leven maar je komt pedant over. Het is heel leuk dat je in Noord-Korea bent geweest (net als duizenden andere toeristen) en een paar boekjes hebt gelezen, maar je komt hier aanzetten alsof je Kim Jong-Il, het hele volk en de legerleiding persoonlijk kent. En dat doe je niet. Jouw gezever is gebaseerd op het gezever van anderen. Je bent gewoon tweedehands aan het zeveren en dat is niet meer of minder dan wat anderen hier doen. Er zijn genoeg mensen geïnteresseerd in je bezoekje aan Noord-Korea. Als je op youtube zoekt, kun je overigens ook een 9-delige compilatie vinden van een Amerikaan die op zo'n reisje is geweest.
Wat we ook zeggen over de intenties of toekomstige acties, het is allemaal speculatie. Het wordt pas vervelend als iemand beweert dat er feiten zijn en dat dingen vaststaan, terwijl er helemaal niks vaststaat. En helaas voor jezelf ben jij die persoon.
Bij wie roept het precies die reactie op? Zeker niet bij Zuid Korea, die heeft al 50 jaar de vinger op de trekker. De VS weten beter en proberen een totale oorlog te voorkomen. De hoge kosten zijn het op de korte termijn niet waard.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:16 schreef Perox het volgende:
Ik bedoel, hij schiet een paar Zuidkoreanen af, en hij komt er mee weg. En dat wist ie van tevoren. Iedereen weer even bij de les over Noord Korea. Het roept een reactie op van "oh noes, ze gaan knallen, wacht, stop, niet in paniek raken, we moeten gaan praten!". En praten is nou precies wat Noord Korea al die tijd al wil. Geloof het of niet.
Ik hoop niet dat je medelijden met hem hebt. Hij is verantwoordelijk voor het uitmoorden en hersenspoelen van grote delen van het Noord Koreaanse volk.quote:Simpele voorstellingen van iemand die zo megalomaan is dat zijn einddoel is om de hele wereld zijn wil op te leggen. Vind ik wel een beetje fail hoor. Beetje hoog tekenfilmgehalte.
Die man leeft in de echte wereld, waar een etnisch homogeen land verdeeld is in 2 stukken, onder invloed van koude oorlog ellende, NIET de schuld van de Koreanen zelf, maar van wargames op hun grondgebeid. Daarna is Noord Korea verlaten door de meeste van zijn voormalige bondgenoten (USSR et al.), en heeft iedereen de pik op hen.
Ik ben blij dat iemand het nog enigszins begrijpt.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:16 schreef Perox het volgende:
Simpele voorstellingen van iemand die zo megalomaan is dat zijn einddoel is om de hele wereld zijn wil op te leggen. Vind ik wel een beetje fail hoor. Beetje hoog tekenfilmgehalte.
Kat in het nauw, dat is Noord Korea. En dit is zo'n rare sprong.
Hij is idd niet debiel. Maar wel gek. Maar gekken kunnen helaas ook heel slim zijn.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik ben blij dat iemand het nog enigszins begrijpt.
In de jaren 70 was Het Noorden de betere van de 2 korea's. Korea is niet alleen door de kimmetjes zo behandeld hoor maar ook door de internationale politiek. Rusland de V.S. en China hebben hun koude oorlog uitgevochten over de ruggen van de Koreanen Toen ik daar was vertelde de gids dat volgens het verdrag van Jalta de V.S. zich na de Japanse overgave terug had moeten trekken en dat Korea onder sovjet bestuur zou komen. Nu weet ik niet wat er waar van is omdat ik het nog niet heb na gezocht. Maar de persoonlijkheidcultus om vooral Kim Il Sung komt vooral door de aanwezigheid van de V.S. daarmee geven ze de Kimmetjes al 60 jaar iets om tegenaan te schoppen.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:58 schreef waht het volgende:
[..]
Bij wie roept het precies die reactie op? Zeker niet bij Zuid Korea, die heeft al 50 jaar de vinger op de trekker. De VS weten beter en proberen een totale oorlog te voorkomen. De hoge kosten zijn het op de korte termijn niet waard.
[..]
Ik hoop niet dat je medelijden met hem hebt. Hij is verantwoordelijk voor het uitmoorden en hersenspoelen van grote delen van het Noord Koreaanse volk.
Ja, het Koreaanse schiereiland is gebruikt als strijdtoneel door de voormalige Sovjet Unie en de VS. Dat heeft op zichzelf al genoeg ellende veroorzaakt. En wat is er daarna gebeurd? Zuid Korea heeft zich ontwikkeld tot een welvarend land. Noord Korea is door Il-Sung en Jong-Il verkracht, puur en alleen om hun eigen machtspositie veilig te stellen. Ze hebben nooit enige interesse in hun volk getoond, eigenlijk dus gewoon de normale gang van zaken in een communistische dictatuur.
Volgens het verdrag van Jalta zou Korea opgesplitst worden. Het noorden zou onder invloed staan van de Sovjet-Unie en het Zuiden onder die van de VS.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
In de jaren 70 was Het Noorden de betere van de 2 korea's. Korea is niet alleen door de kimmetjes zo behandeld hoor maar ook door de internationale politiek. Rusland de V.S. en China hebben hun koude oorlog uitgevochten over de ruggen van de Koreanen Toen ik daar was vertelde de gids dat volgens het verdrag van Jalta de V.S. zich na de Japanse overgave terug had moeten trekken en dat Korea onder sovjet bestuur zou komen. Nu weet ik niet wat er waar van is omdat ik het nog niet heb na gezocht. Maar de persoonlijkheidcultus om vooral Kim Il Sung komt vooral door de aanwezigheid van de V.S. daarmee geven ze de Kimmetjes al 60 jaar iets om tegenaan te schoppen.
klopt maar Sovjet Unie bestaat niet meer, en Rusland zal het verder worst zijn hoe het met de Kimmetjes gaatquote:Op donderdag 25 november 2010 20:37 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Volgens het verdrag van Jalta zou Korea opgesplitst worden. Het noorden zou onder invloed staan van de Sovjet-Unie en het Zuiden onder die van de VS.
De Sovjets trokken zich echter terug, de VS niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:37 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Volgens het verdrag van Jalta zou Korea opgesplitst worden. Het noorden zou onder invloed staan van de Sovjet-Unie en het Zuiden onder die van de VS.
En Noord-Korea viel Zuid-Korea aan.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:13 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De Sovjets trokken zich echter terug, de VS niet.
Dat is absoluut niet bewezen. Ik vind het wel aannemelijk om te denken. En dan baseer ik op de offensieve successen van de DPRK, welke ze zeer snel boekten direct na uitbraak van het conflict.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:15 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
En Noord-Korea viel Zuid-Korea aan.
Noord-Korea was de eerste die op grote schaal de 38ste overschreed.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet bewezen. Ik vind het wel aannemelijk om te denken. En dan baseer ik op de offensieve successen van de DPRK, welke ze zeer snel boekten direct na uitbraak van het conflict.
Dat is bij verreweg de meest aannemelijke theorie inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:24 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Noord-Korea was de eerste die op grote schaal de 38ste overschreed.
Precies. En zo is het ook gegaan. Vlak na de conferentie van Jalta, werd de VN opgericht.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:37 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Offensief succes, burgers doodschieten ??quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet bewezen. Ik vind het wel aannemelijk om te denken. En dan baseer ik op de offensieve successen van de DPRK, welke ze zeer snel boekten direct na uitbraak van het conflict.
Ik ben toch nieuwsgierig... Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK om je als westerling al zo in vervoering te laten brengen en tekenen te tonen van brainwashing? Ik verbaas me daar werkelijk (en serieus) over. Ik heb ook wel in landen verbleven waar dergelijke conflicten spelen, buiten Korea. Bijvoorbeeld in Nepal, ten tijde van de burgeroorlog. Ik begrijp jouw verheerlijking van DPRK niet. Het is heel triest wat daar gebeurt. Vooral voor de bevolking zelf, die gewoon niet beter weet. Maar jij zou wel beter moeten weten. Jij hebt immers toegang tot vrijwel alle informatie die je nodig hebt. Je bent niet afhankelijk van een dictatuur die jou heel beperkte informatie verschaft en enkel dat wat in eigen belang past. Hoe kun je een dergelijk regime zo verdedigen? Het kan niet zo zijn omdat het zo goed gaat met de bevolking... een rondje youtube laat schrijnende beelden zien (misschien niet de beelden die je als toerist te zien krijgt).quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Weet verder vrij weinig van de oorlog toen, maar schoot wel even in de lach toen ik op wikipedia las hoe dat conflict begon;quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting en nog meer vrijheden vs. een clown die wel even bepaalt wanneer je mag spreken, poepen en ademhalen.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:13 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De Sovjets trokken zich echter terug, de VS niet.
Ik denk dat zonder aanwezigheid van de VS het propaganda-ministerie van NK wel een andere zondebok weet te vinden. Het is niet alsof de meeste Noorderlingen ooit een buitenlander, laat staan een Amerikaan, in het echt hebben gezien.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
In de jaren 70 was Het Noorden de betere van de 2 korea's. Korea is niet alleen door de kimmetjes zo behandeld hoor maar ook door de internationale politiek. Rusland de V.S. en China hebben hun koude oorlog uitgevochten over de ruggen van de Koreanen Toen ik daar was vertelde de gids dat volgens het verdrag van Jalta de V.S. zich na de Japanse overgave terug had moeten trekken en dat Korea onder sovjet bestuur zou komen. Nu weet ik niet wat er waar van is omdat ik het nog niet heb na gezocht. Maar de persoonlijkheidcultus om vooral Kim Il Sung komt vooral door de aanwezigheid van de V.S. daarmee geven ze de Kimmetjes al 60 jaar iets om tegenaan te schoppen.
Lekker met zijn allen in Dubai onderbrengenquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, misschien moet je ze allemaal vrijwaren van gerechtelijke vervolging en een redelijke huisvesting bieden ergens. Op die manier kun je ze misschien overhalen vrijwillig afstand te doen van hun speeltje.
Daar dacht ik van de week ook aan als ze nu voor miljarden in de economie kunnen pompen. Waar we ons ook af moeten vragen of dat lukt. Waarom bied er dan niemand de Kimmetjes zoiets iedereen heeft zijn prijs. Je zorgt dat en paar hoge generaals ook zo'n aanbod krijgen om het leger zijn slagkracht te ontnemen probleem opgelost.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, misschien moet je ze allemaal vrijwaren van gerechtelijke vervolging en een redelijke huisvesting bieden ergens. Op die manier kun je ze misschien overhalen vrijwillig afstand te doen van hun speeltje.
Vreemd, er is volgens mij tijdens het verdrag van Jalta helemaal niets afgesproken over Korea. Dat gebeurde toch echt tijdens de Potsdam conferentie. (nadat er overigens eerst tijdens de Cairo conferentie werd afgesproken dat Korea niet opgesplitst zou worden)quote:Op donderdag 25 november 2010 17:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hopelijk is hier snel wat meer informatie over. Als het echt iets is, dan zullen we dat wel zo snel mogelijk horen, sinds het nogal uit de hand kan lopen dan.quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:36 schreef Crazy-M het volgende:
Nieuwe explosies op het eiland.
Wordt onderzocht wat er is gebeurd ....
Bron: Explosies gehoord op Yeonpyeong
denk als vanuit NK afkomt, dat we dan moeten gaan klaar maken voor een oorlog.quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Hopelijk is hier snel wat meer informatie over. Als het echt iets is, dan zullen we dat wel zo snel mogelijk horen, sinds het nogal uit de hand kan lopen dan.
Dat verwacht ik idd ook niet zo aan dit bericht te zien:quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
denk als vanuit NK afkomt, dat we dan moeten gaan klaar maken voor een oorlog.
Denk niet dat er nog veel wordt toegelaten
time is ticking ...quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:58 schreef DustPuppy het volgende:
South Korea update: Military official in Seoul says artillery fire appears to be within North Korean territory - Reuters
"Het gaat vermoedelijk om een oefening, aldus het Zuid-Koreaanse leger."quote:SEOUL - Vlak bij het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong, dat dinsdag door Noord-Korea met granaten werd bestookt, is vrijdag opnieuw artillerievuur gehoord. Het gaat om twee explosies binnen vijf seconden, aldus het leger van Zuid-Korea.
Het leger onderzoekt de herkomst van het geluid. De eerste indruk is dat ongeveer twintig granaten zijn ontploft aan de noordelijke kant van de grens. Het gaat vermoedelijk om een oefening, aldus het Zuid-Koreaanse leger.
Achtergebleven bewoners van het eiland haastten zich naar schuilkelders, aldus getuigen.
Dinsdag kwamen door de granaataanvallen vier Zuid-Koreanen om. Achttien raakten gewond.
Het klopt wel hoor, bij de conferentie van Jalta zijn inderdaad ook afspraken gemaakt tav Korea:quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:04 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Vreemd, er is volgens mij tijdens het verdrag van Jalta helemaal niets afgesproken over Korea. Dat gebeurde toch echt tijdens de Potsdam conferentie. (nadat er overigens eerst tijdens de Cairo conferentie werd afgesproken dat Korea niet opgesplitst zou worden)
De persoonlijkheidscultus van Kim Il Sung heeft zijn werk bij jou blijkbaar ook goed gedaan.
Wees eens iets specifieker? Welke zin trek je in twijfel? Dan licht ik het toe.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik ben toch nieuwsgierig... Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK om je als westerling al zo in vervoering te laten brengen en tekenen te tonen van brainwashing? Ik verbaas me daar werkelijk (en serieus) over. Ik heb ook wel in landen verbleven waar dergelijke conflicten spelen, buiten Korea. Bijvoorbeeld in Nepal, ten tijde van de burgeroorlog. Ik begrijp jouw verheerlijking van DPRK niet. Het is heel triest wat daar gebeurt. Vooral voor de bevolking zelf, die gewoon niet beter weet. Maar jij zou wel beter moeten weten. Jij hebt immers toegang tot vrijwel alle informatie die je nodig hebt. Je bent niet afhankelijk van een dictatuur die jou heel beperkte informatie verschaft en enkel dat wat in eigen belang past. Hoe kun je een dergelijk regime zo verdedigen?
Ik praat over een offensief succes in 1950 hè, de eerste stappen in het conflict.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Offensief succes, burgers doodschieten ??
Het is een schreeuw om aandacht van Noord-Korea om de gesprekken weer te starten en de armoede te verdoezelen.
Als echt de pleuris uitbreekt dan regent het cruisemissiles van de schepen op het paleis van Kimmetje, het is nu eenmaal niet te vermijden kennelijk.
Net als de uiteindelijke hereniging, hetgeen een zegen voor de arme bewoners van Noord-Korea zou zijn
Communisme werkt niet, dat weten jij en ik ook.
Na de val van de USSR is ook Cuba is bezig te veranderen, alleen Venezuela is nu bezig om de inwoners in het verderf te storten
Hoe gespecificeerd wil je het begrip "tijd" hebben dan? Ik hoef het aantal seconden niet te weten, ook niet het aantal minuten of uren. Het aantal dagen of weken is voor mij specifiek genoeg.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:18 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wees eens iets specifieker? Welke zin trek je in twijfel? Dan licht ik het toe.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens!quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoe gespecificeerd wil je het begrip "tijd" hebben dan? Ik hoef het aantal seconden niet te weten, ook niet het aantal minuten of uren. Het aantal dagen of weken is voor mij specifiek genoeg.
Jezus Christus. Hoe simpel ben je:quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:30 schreef Chooselife het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens!
Neem dan eens de moeite om mijn reisverslag te lezen, simpele ziel. Dan krijg je een uitgebreid antwoord.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jezus Christus. Hoe simpel ben je:
Hoe lang was je in Noord-Korea, afgerond op maanden of weken?
Zo moeilijk is dat toch niet.
Je zou ook gewoon even snel een antwoord kunnen geven op een simpele vraag?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:36 schreef Chooselife het volgende:
Neem dan eens de moeite om mijn reisverslag te lezen, simpele ziel. Dan krijg je een uitgebreid antwoord.
6 wat?quote:
Geef jij nou maar eens gewoon antwoord op die heel simpele vraag die ik je stelde: Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens!
Hij wil dat je eerst zijn reisverslag leest, anders doet niemand het.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geef jij nou maar eens gewoon antwoord op die heel simpele vraag die ik je stelde: Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK?
Ja doei, ik ben gekke Henkie nietquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:40 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Hij wil dat je eerst zijn reisverslag leest, anders doet niemand het.
Het antwoord staat in het reisverslag! Als je die moeite al niet eens hebt genomen en toch tot conclusies komen, ben je wel héél eenvoudig van geest, is het niet?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geef jij nou maar eens gewoon antwoord op die heel simpele vraag die ik je stelde: Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK?
Wat weerhoudt je?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja doei, ik ben gekke Henkie niet
I know perfectly well where my towel is, thank you very muchquote:
Deze simpele ziel heeft wel wat beters te doen dan jouw vakantieverslag door te lezen. Laat ook maar. Het zal wel een heel korte tijd geweest zijn als je weigert het antwoord hier neer te tikken.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:42 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het antwoord staat in het reisverslag! Als je die moeite al niet eens hebt genomen en toch tot conclusies komen, ben je wel héél eenvoudig van geest, is het niet?
Daarnaast moet je leren-lezen. Ik heb in dit topic nog gezegd dat ik mijn beeld van dit land niet zozeer van die reis gekregen heb, maar meer over de bestaande lectuur hierover. De reis was absurdistisch, niet zozeer informatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |