abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89119840
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Chooselife het volgende:
Jij beweert dus het tegendeel.

Mag ik vragen wat jouw argumenten zijn? :D
Ook je verstand in Pyongyang gelaten? Ik beweer helemaal niks en al helemaal geen "tegendeel". Ik zeg alleen dat jij niet zo uit de hoogte moet doen met je nepkennis.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_89119911
Maar om je een stukje tegemoet te komen; Ze hebben de Cheonan inderdaad tot zinken gebracht eerder dit jaar. Het was een officier van 27 jaar jong die op eigen initiatief gehandeld heeft. Dus uiteraard zonder goedkeuring van opperbevelhebber of vanuit staatswegen. Ook voor hen zelf genant, was de boodschap. Daarom is het min-of-meer zo diplomatiek weggemoffeld.

Dit -een aannemelijke theorie- heb ik van wat Noord-Koreanen die teveel gedronken hadden. Meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.
pi_89120010
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:09 schreef Chooselife het volgende:
Maar om je een stukje tegemoet te komen; Ze hebben de Cheonan inderdaad tot zinken gebracht eerder dit jaar. Het was een officier van 27 jaar jong die op eigen initiatief gehandeld heeft. Dus uiteraard zonder goedkeuring van opperbevelhebber of vanuit staatswegen. Ook voor hen zelf genant, was de boodschap. Daarom is het min-of-meer zo diplomatiek weggemoffeld.

Dit -een aannemelijke theorie- heb ik van wat Noord-Koreanen die teveel gedronken hadden. Meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.
Klopt, klopt. Trouwens, ik borrelde laatst met de achterneef van de broer van Balkenende en hij gaf toe dat Nederland op last van Jan-Peter bijna een atoombom op Limburg had gegooid maar dat hij op 't laatste moment toch het vliegtuig heeft laten omkeren. Hij was flink dronken en meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.
pi_89120153
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

Meer kun JIJ niet over het land te weten komen, omdat je het al hebt opgegeven en je nu denkt een expert te zijn.

Meer informatie is er niet! Ik heb het maximale eruit gehaald (soms tot frustratie toe)!

Maar zoiets eenvoudigs is voor veel mensen kennelijk al te moeilijk om te snappen.

Hier een bewijsje dat ik zelfs risico heb gelopen mbt fotograferen (strengst verboden militairen te fotograferen). ;)

pi_89120187
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Klopt, klopt. Trouwens, ik borrelde laatst met de achterneef van de broer van Balkenende en hij gaf toe dat Nederland op last van Jan-Peter bijna een atoombom op Limburg had gegooid maar dat hij op 't laatste moment toch het vliegtuig heeft laten omkeren. Hij was flink dronken en meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.
Wat een sneue reactie. :')
pi_89120242
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:14 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Meer informatie is er niet! Ik heb het maximale eruit gehaald (soms tot frustratie toe)!

Maar zoiets eenvoudigs is voor veel mensen kennelijk al te moeilijk om te snappen.

Hier een bewijsje dat ik zelfs risico heb gelopen mbt fotograferen (strengst verboden militairen te fotograferen). ;)

[ afbeelding ]
Oh...mijn...god! Een plaatje van een soldaat en een soldatin! Dit moet heel veel kennis opgeleverd hebben! Vertel ons eens wat! Ongelofelijk!

Ik heb laatst een foto gemaakt van de LHC bij Geneve en nu ben ik een expert op het gebied van natuurkunde.
pi_89120286
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:15 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat een sneue reactie. :')
Niet sneuer dan de zelfgeilende posts die jij het net opslingert.
  woensdag 24 november 2010 @ 23:21:12 #183
272871 StarCastic
Only a Sith deals in absolutes
pi_89120416
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:01 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Godverdomme. Het is toch niet te geloven hè. Het niveau keldert hier ook met de dag. Welk blik hbo-pubers is er nu weer opengetrokken.
Ik als MBO'er kan tenminste discusseren zonder persoonlijk aanvallen en schelden.
"If our brains were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't."
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.
pi_89120452
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Oh...mijn...god! Een plaatje van een soldaat en een soldatin! Dit moet heel veel kennis opgeleverd hebben! Vertel ons eens wat! Ongelofelijk!

Ik heb laatst een foto gemaakt van de LHC bij Geneve en nu ben ik een expert op het gebied van natuurkunde.
Speciaal voor jou wat brainwash lectuur. ;)

pi_89120502
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:21 schreef Chooselife het volgende:

Speciaal voor jou wat brainwash lectuur. ;)

[ afbeelding ]

Wat een dikke boeken. Helemaal uitgelezen?
pi_89120544
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat een dikke boeken. Helemaal uitgelezen?
Doorgebladerd en maar mee gestopt. Dit is dus propaganda én kolder.
pi_89120603
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:21 schreef StarCastic het volgende:

[..]

Ik als MBO'er kan tenminste discusseren zonder persoonlijk aanvallen en schelden.
Oh, dat komt op z'n minst van twee kanten.
pi_89120623
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat kun jij wel niet geloven, maar ik kom er net vandaan en ik weet dat dat het enige is wat ze willen. Zowel het volk, als de partijleden- en leiding. Bovendien heb ik zo'n beetje alle beschikbare lectuur over dat land gelezen.
Dus ik geloof dat ik recht van spreken heb, en dat valt bij jou nog maar te betwijfelen.
:D :D :D
  woensdag 24 november 2010 @ 23:26:50 #189
8369 speknek
Another day another slay
pi_89120629
quote:

_O-.

Ik vind het tof dat je in NK bent geweest hoor, heel jaloers, alhoewel ik het zelf niet moreel verantwoord vind om dat regime te spekken, zou ik er graag naartoe gaan. Maar wat je op een NK propaganda reisje meemaakt kunt je niet zo serieus nemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_89120630
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:24 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Doorgebladerd en maar mee gestopt. Dit is dus propaganda én kolder.
Nee, precies, niet lezen is beter inderdaad. Bovendien blijft het zo ook mooi voor op de schoorsteenmantel als er vrienden langskomen. Lekker onder het genot van een jus d'orange babbelen over je leven in Noord-Korea en de verwantschap met het Noord-Koreaanse reilen en zeilen alsmede de wensen en verlangens.
pi_89120726
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:26 schreef speknek het volgende:

[..]

_O-.

Ik vind het tof dat je in NK bent geweest hoor, heel jaloers, alhoewel ik het zelf niet moreel verantwoord vind om dat regime te spekken, zou ik er graag naartoe gaan. Maar wat je op een NK propaganda reisje meemaakt kunt je niet zo serieus nemen.
Ik vind ook dat ik daar heel genuanceerd over ben. Het is informatief zeer eenzijdig en beperkt. Meer een absurdistisch gevoel. Je komt veel meer te weten via de spaarzame lectuur die erover bestaat. En zelfs de (3) docu's van de BBC zijn prima te pruimen.
pi_89120819
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:29 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind ook dat ik daar heel genuanceerd over ben. Het is informatief zeer eenzijdig en beperkt. Meer een absurdistisch gevoel. Je komt veel meer te weten via de spaarzame lectuur die erover bestaat. En zelfs de (3) docu's van de BBC zijn prima te pruimen.
Je baseert jezelf op spaarzame lectuur, drie BBC-documentaires, een indoctrinatiereis en een dronken babbel om dan te komen met de mededeling dat je precies weet wat ze willen? En dan kleineer je de rest van de mensen die hier reageren? Nice.
pi_89120864
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
Er is ook nog die fijne stuwdam, die maar 1 doel dient: Seoel onder laten lopen als het zo uitkomt. Vergis je niet in NK, dat volk ziet hun leider als bovennatuurlijk en is werkelijk wereldvreemd.

Coördinaten stuwdam:
38°10'53.98"N
126°56'18.93"O
Goed dat je de coordinaten erbij geeft. Nou mag je me wel gaan uitleggen hoe dat water in godsnaam is Seoul terecht zou komen mocht de dam verdwijnen.

quote:

Aannemelijke theorie? Ten zeerste.

Geloofwaardig? Absoluut niet.

Het is wel erg raar, en dit zeg ik niet om je naar beneden te halen zoals anderen, maar omdat ik niet geloof dat ik, iemand die toch wel aardig op te hoogte ben van internationale disputen, hier een theorie hoor voor het eerst die zo erg in detail treed. Ik denk toch dat als dit echt zo is, dat het voor de Noord-Koreanen nog wel het moeilijkst is om het fijne te weten van dit incident.

Ik kan onmogelijk iets zoals dit geloven.

Edit:
South Korean investigators believe that one or two North Korean submarines, a Yono class submarine and the other a Sang-O class submarine, departed a naval base at Cape Bipagot accompanied by a support ship on 23 March 2010. One of the subs, according to the report, detoured around to the west side of Baengnyeong Island, arriving on 25 March 2010. There, it waited about 30 meters under the ocean's surface in waters 40 to 50 meters deep for the Cheonan to pass by. Investigators believe that the submarine fired the torpedo from about 3 km away. The attack appears to have been timed for a period when tidal forces in the area were slow. The North Korean vessels returned to port on 28 March 2010.
"How Did N. Korea Sink The Cheonan?". Chosun Ilbo. May 21, 2010. http://english.chosun.com(...)1/2010052100698.html. Retrieved May 21, 2010.

Tuurlijk, duidelijke rogue actie dit. :{

[ Bericht 34% gewijzigd door Ulpianus op 25-11-2010 00:09:35 ]
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_89120946
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:32 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je baseert jezelf op spaarzame lectuur, drie BBC-documentaires, een indoctrinatiereis en een dronken babbel om dan te komen met de mededeling dat je precies weet wat ze willen? En dan kleineer je de rest van de mensen die hier reageren? Nice.
Ja. Want dat loopt als de rode draad door alle verhalen. Ze willen weer één worden. Maar niet tegen elke prijs, daar zijn ze te trots en te getraumatiseerd voor.

Ik laat me niet uitlachen door een paar halve-liter-monster-drinkende actueel-lezers. Dank je de koekoek.
pi_89121234
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:35 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ja. Want dat loopt als de rode draad door alle verhalen. Ze willen weer één worden. Maar niet tegen elke prijs, daar zijn ze te trots en te getraumatiseerd voor.

Ik laat me niet uitlachen door een paar halve-liter-monster-drinkende actueel-lezers. Dank je de koekoek.
Weet je waarom je uitgelachen wordt? Loopt waarschijnlijk ook als een rode draad door je leven maar je komt pedant over. Het is heel leuk dat je in Noord-Korea bent geweest (net als duizenden andere toeristen) en een paar boekjes hebt gelezen, maar je komt hier aanzetten alsof je Kim Jong-Il, het hele volk en de legerleiding persoonlijk kent. En dat doe je niet. Jouw gezever is gebaseerd op het gezever van anderen. Je bent gewoon tweedehands aan het zeveren en dat is niet meer of minder dan wat anderen hier doen. Er zijn genoeg mensen geïnteresseerd in je bezoekje aan Noord-Korea. Als je op youtube zoekt, kun je overigens ook een 9-delige compilatie vinden van een Amerikaan die op zo'n reisje is geweest.

Wat we ook zeggen over de intenties of toekomstige acties, het is allemaal speculatie. Het wordt pas vervelend als iemand beweert dat er feiten zijn en dat dingen vaststaan, terwijl er helemaal niks vaststaat. En helaas voor jezelf ben jij die persoon.
  woensdag 24 november 2010 @ 23:47:47 #196
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89121439
Choose, spreek jij Koreaans toevallig :@? Zou je me dan even kunnen helpen dit te vertalen:

Ik zou wel willen weten wat er nou eigelijk op staat. :p
pi_89121779
Eerste is:

Order Of The Red Banner Of Three Great Revolutions
3대혁명붉은기훈장
3 Dae Hyeongmyeong Bulgeun Ki Hunchang

Tweede is:
Order Of Korean Labour
조선로력훈장
Choseon Roryeok Hunchang
pi_89122000
Eerste is toch de Zuid-Vietnamese vlag, of zie ik dat verkeerd? :')
  donderdag 25 november 2010 @ 00:04:48 #199
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89122006
Mijn dank is groot!
pi_89122055
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:04 schreef Nibb-it het volgende:
Mijn dank is groot!
Geen dank. Op Wikipedia 't wel makkelijk te vinden hoor. ;)

http://en.wikipedia.org/w(...)7s_Republic_of_Korea

quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:04 schreef FOKkû het volgende:
Eerste is toch de Zuid-Vietnamese vlag, of zie ik dat verkeerd? :')
Het zijn geen vlaggen maar van die onderscheidingsdingetjes voor op een uniform. Ze hebben zoveel medailles dat er verder geen logica achter zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')