quote:Op woensdag 24 november 2010 11:09 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hoe ziet zo'n group er dan ongeveer uit ?
Washington Carrier Groupquote:CSG or CVBG normally consist of 1 Aircraft Carrier, 2 Guided Missile Cruisers, 2 Anti Aircraft Warships,and 1-2 Anti Submarine Destroyers or Frigates.
JA, en ik zeg dat ze gister ook al zijn gepost. Driekwart van de actuele updates daar is al eerder langsgekomen.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt opgemerkt dat de berichten die ik heb gepost van VANDAAG van dat zelfde persbureau afkomstig zijn?
Wikipediaquote:
Maar dat er dan uiteindelijk een officieel standpunt wordt ingenomen dat boeit je niet, jij vindt de meningen die vooraf daarover zijn gemeld belangrijker dan het uiteindelijke resultaat waartoe die meningen hebben geleid.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:12 schreef ikke043 het volgende:
[..]
JA, en ik zeg dat ze gister ook al zijn gepost. Driekwart van de actuele updates daar is al eerder langsgekomen.
[..]
Wikipedia![]()
Nouja, als een president dat zegt hecht ik daar best wel waarde aan.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar dat er dan uiteindelijk een officieel standpunt wordt ingenomen dat boeit je niet, jij vindt de meningen die vooraf daarover zijn gemeld belangrijker dan het uiteindelijke resultaat waartoe die meningen hebben geleid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
quote:Op woensdag 24 november 2010 11:17 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Nouja, als een president dat zegt hecht ik daar best wel waarde aan.Maar het krijgt pas betekenis, als dat standpunt officieel wordt bekrachtigd. En dat is dus vanmiddag (Koreaanse tijd) gebeurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je Frutsel.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Washington Carrier Group
Als ze dan zon grote bek hebben... ben ik benieuwd of ze het ook tegen de Amis durven. ZK doet alleen niets terug omdat de VS dat vermoedelijk vraagt.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dank je Frutsel.
Als dat louter reguliere ondersteuning is dan maakt het op zich nog niet zoveel uit natuurlijk .
Ik hoop alleen voor die gekke Noord Koreanen dat ze er niet op gaan schieten ofzo . Dan breekt de pleuris natuurlijk helemaal uit .
Dat vind jij, voor mij was de quote van de president genoeg. Dat je daar normaliter geen beleid uit kan(=mag) afleiden, vind ik nu niet belangrijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:18 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar het krijgt pas betekenis, als dat standpunt officieel wordt bekrachtigd. En dat is dus vanmiddag (Koreaanse tijd) gebeurd.
Dat schip zal daar ongetwijfeld een hele lange tijd blijven . Wellicht gaan de Amerikanen iets neerzetten dat van hun is . Een grote trainingsfaciliteit of iets dergelijks . Als de Noord Koreanen dan weer iets beschieten zullen de Amerikanen Zuid Koreanen in staat zijn met grof geschut terug direct terug te slaan .quote:Op woensdag 24 november 2010 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als ze dan zon grote bek hebben... ben ik benieuwd of ze het ook tegen de Amis durven. ZK doet alleen niets terug omdat de VS dat vermoedelijk vraagt.
Pfff...quote:Op woensdag 24 november 2010 11:26 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat vind jij, voor mij was de quote van de president genoeg. Dat je daar normaliter geen beleid uit kan(=mag) afleiden, vind ik nu niet belangrijk.
Ik dacht dat de oefening die Seoel aan het houden is gezamenlijk zou zijn met de Amerikanen?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:27 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat schip zal daar ongetwijfeld een hele lange tijd blijven .
tja word eens tijd dat ze N-korea aanval en het volk daar bevrijdenquote:Op woensdag 24 november 2010 11:31 schreef Frutsel het volgende:
Korea Shelling Aftermath in pictures
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-11826877
Mooie foto's!quote:Op woensdag 24 november 2010 11:31 schreef Frutsel het volgende:
Korea Shelling Aftermath in pictures
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-11826877
Als je dat zo ziet, kun je je bijna niet voorstellen dat er "maar" 2 burgers zijn omgekomen...quote:
Idd echt bizar veel geluk heb je dan .quote:Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je dat zo ziet, kun je je bijna niet voorstellen dat er "maar" 2 burgers zijn omgekomen...
Er waren geen burgerdoden volgens mij. Er zijn wel twee Zuid-Koreaanse mariniers omgekomen.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je dat zo ziet, kun je je bijna niet voorstellen dat er "maar" 2 burgers zijn omgekomen...
Zat ik ook al aan te denken. Als ik niet wist waarvan die foto's waren had ik waarschijnlijk gedacht dat er 100'en mensen bij omgekomen waren.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daarom hebben Obama en de president van SK ook een telefonisch gesprek gevoerd met de president van China, en hem gevraagd om samen te werken tegen NK.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:53 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vraag mij af: stel het loopt uit de hand in de toekomst, en de VS en ZK willen NK veroveren tot en met aan de grens van NK/China toe. Hoe doen ze dit dan zonder dat China voortijdig ingrijpt en ook NK binnenvalt?
Er zijn vandaag ook 2 lichamen van burgers gevonden.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:57 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Er waren geen burgerdoden volgens mij. Er zijn wel twee Zuid-Koreaanse mariniers omgekomen.
Ok, dat wist ik nog niet....quote:Op woensdag 24 november 2010 12:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er zijn vandaag ook 2 lichamen van burgers gevonden.
SEOUL - De ontzielde lichamen van twee burgers zijn woensdag aangetroffen op het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong, dat dinsdag door Noord-Korea onder vuur werd genomen.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:02 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ok, dat wist ik nog niet....
Hier de foto's van de demonstratie vandaag in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul.quote:Zuid-Koreanen willlen wraak
Demonstranten hebben in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul opgeroepen tot stevige maatregelen tegen de noorderburen. Bij de betoging werden onder meer vlaggen van Noord-Korea verbrand. Gisteren beschoot het Noorden een Zuid-Koreaans eiland. Twee soldaten en twee burgers vonden hierbij de dood.
Onder tussen is een vliegdekschip van Amerika op weg naar de regio.
Ja nu durven ze wel met het Amerikaanse leger onder hun hoede.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:30 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hier de foto's van de demonstratie vandaag in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In een pak demonstreren
Nee de demonstratie is verzonnen en alle foto's zijn geshopt...quote:Op woensdag 24 november 2010 17:17 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de feiten.
China gaat dit niet leuk vinden.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:53 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik vraag mij af: stel het loopt uit de hand in de toekomst, en de VS en ZK willen NK veroveren tot en met aan de grens van NK/China toe. Hoe doen ze dit dan zonder dat China voortijdig ingrijpt en ook NK binnenvalt?
Ja, iddquote:Op woensdag 24 november 2010 17:24 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nee de demonstratie is verzonnen en alle foto's zijn geshopt...
Je moet er natuurlijk wel goed uitzien als je aant Fok!en bent!quote:Op woensdag 24 november 2010 18:05 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ah. 18:05. De winkels zijn dicht. Daar is ze weer.
Het Amerikaanse leger is sowieso al aanwezig in SK.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja nu durven ze wel met het Amerikaanse leger onder hun hoede.
Standaard sowieso al meer dan 30.000 man.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het Amerikaanse leger is sowieso al aanwezig in SK.
[ afbeelding ]
Bronquote:Sarah Palin’s choosing sides in the conflict between North and South Korea–and picking Kim Jong Il?
Couldn’t be. But there she is on Glenn Beck’s radio show saying just that: “This speaks to a bigger picture here that certainly scares me in terms of our national security policy. But obviously we’ve gotta stand with our North Korean allies.”
The host helpfully corrects her, “South Korean allies.”
Wat maken de Amerikanen zich ook belachelijk met deze vrouwquote:
Geweldig he die vrouw, ze houd niet op zichzelf belachelijk te maken.quote:Sarah Palin: We Gotta Stand With Our North Korean Allies
http://www.politico.com/a(...)A9-F610E984C95B.htmlquote:Kim’s conduct is often hard to stomach and even harder to understand, but it has its inner logic. We demonize him as a “nut case” but I have talked to Russians, Chinese, South Koreans and Americans who have met with him at length, and all say he is extremely intelligent. What Kim wants is sustained, serious talks with the U.S., leading to a comprehensive peace treaty.
(...)
Talks are often needed most when they seem hardest to start. Today is such a moment.
Als er iets is wat Noord-Korea nooit heeft gewild, dan is het wel een vredesverdrag. Daarom is de Koreaanse oorlog ook nooit officieel beëindigd, maar was er slechts een wapenstilstand van kracht (welke meerdere malen door Noord-Korea is genegeerd). Noord-Korea heeft maar 1 visie: Noord- en Zuid-Korea samenvoegen tot 1 communistische staat. En daarover valt niet te onderhandelen.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:52 schreef Monidique het volgende:
Overigens:
[..]
http://www.politico.com/a(...)A9-F610E984C95B.html
Aldus een voormalige Amerikaanse ambassadeur in Zuid-Korea. Op zich een goede opmerking. Het is ondertussen al zo ontzettend bekend dat Kim Jong-Il knettergek is, dat vergeten wordt wáárom hij knettergek zou zijn. Wat videobanden? Disney? Omdat Team America : World Police het zegt? Het is zonder meer duidelijk dat het ondubbelzinnige agressie van Noord-Korea is, wat het heeft gedaan, maar de enige oplossing is: praten. En doen alsof het handelingsonbekwame barbaren zijn waarmee niet onderhandeld kan worden, is een slechte houding, ongeacht het repressieve en walgelijke karakter van het regime.
Dat ligt een stuk genuanceerder. DPRK wil graag vrede en hereniging, maar zónder Amerikaanse bemoeienis, interventie en aanwezigheid.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als er iets is wat Noord-Korea nooit heeft gewild, dan is het wel een vredesverdrag. Daarom is de Koreaanse oorlog ook nooit officieel beëindigd, maar was er slechts een wapenstilstand van kracht (welke meerdere malen door Noord-Korea is genegeerd). Noord-Korea heeft maar 1 visie: Noord- en Zuid-Korea samenvoegen tot 1 communistische staat. En daarover valt niet te onderhandelen.
Noord Korea is een lachertje. Ze zijn geen partij voor de technologie van ZK en de VS. De ondervoede NK-soldaatjes rijden in vijftig jaar oude tanks.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:02 schreef Chooselife het volgende:
Het gaat niet escaleren. Daar is DPRK te krachtig en te gemotiveerd voor. Het is een zeer geduchte vijand.
Ik geloof voor geen cent dat het "democratische" Noorden vrede en hereniging wil. Het volk aldaar weet niet wat het wil aangezien het door het regime verkracht is middels propaganda. Misschien als het land wat toegankelijker zou worden of misschien als Noord Koreanen vrij mogen reizen, dan kunnen we praten.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat ligt een stuk genuanceerder. DPRK wil graag vrede en hereniging, maar zónder Amerikaanse bemoeienis, interventie en aanwezigheid.
Dream on!quote:Op woensdag 24 november 2010 20:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat ligt een stuk genuanceerder. DPRK wil graag vrede en hereniging, maar zónder Amerikaanse bemoeienis, interventie en aanwezigheid.
En gezien de vooringenomenheid, de talrijke oorlogsmisdaden tijdens de Koreaanse oorlog en aanhoudende onbetrouwbaarheid, een heel voorstelbare gedachte.
quote:Op woensdag 24 november 2010 21:05 schreef waht het volgende:
[..]
Noord Korea is een lachertje. Ze zijn geen partij voor de technologie van ZK en de VS. De ondervoede NK-soldaatjes rijden in vijftig jaar oude tanks.
De belangrijkste reden waarom Kim Jong-Il nog in het zadel zit is omdat niemand die bende wil hebben. Laat Kim Jong-Il z'n volk maar lekker verkrachten. Mits hij niet te agressief wordt, want dan tekent hij z'n eigen doodvonnis.
Kennelijk onderschat jij e.e.a.quote:'Aanval op Noord-Korea leidt onvermijdelijk tot de vernietiging van Seoul'
Velen vragen zich af hoe het mogelijk is dat een land als Zuid-Korea -met een modeleconomie en het 15de hoogste bbp ter wereld- er maar niet in slaagt zijn buurland Noord-Korea in toom te houden. Zuid-Korea beschikt over F-15 gevechtsvliegtuigen, Aegis gevechtssystemen en K-9 howitzers. Verder heeft het land een gemeenschappelijk verdedigingspact gesloten met s werelds grootste leger, dat van de VS.
Maar de Noord-Koreaanse gevechtsmachine mag niet worden onderschat, schrijft de Zuid-Koreaanse krant Chosun Ibo in zijn Engelse versie. Het land voert een asymmetrische oorlogsstrategie, met onderzeeërs, mijnen, een 180.000 manschappen tellende speciale gevechtseenheid (de grootste ter wereld) en een indrukwekkend ballistisch arsenaal. Ook wordt algemeen verondersteld dat het land over zes tot acht nucleaire wapens beschikt gelijkaardig aan de bom die op Hiroshima is gedropt. Daarbovenop beschikt het leger van dictator Kim Jung Il over nog eens 10 verschillende types biologische wapens en 2.000 à 5.000 ton chemische wapens, genoeg om 40 miljoen mensen op het Koreaanse schiereiland om te brengen.
Een aanval op Noord-Korea zou bijna zeker leiden tot de vernietieing van Seoul (foto), met 10 miljoen inwoners een van 's werelds dichtbevolkste metropolen. Bij een gewapend conflict zouden in het eertse uur 100.000 doden vallen, aldus de krant, die enkel heil ziet in een diplomatieke oplossing, waarbij China -traditioneel een discrete bondgenoot van Noord-Korea- moet worden betrokken. Een mening die de Financial Times in zijn editoriaal deelt.
Volgens Aidan Forster-Carter, die sociologie en modern Korea doceert aan de universiteit van Leeds, is ook het bombarderen van de Noord-Koreaanse nucleaire faciliteit in Yongbyon geen optie. Ex-president Bill Clinton speelde even met die gedachte in 1994, maar samen met een gruwelijk optelsommetje raakte dat idee toen snel in de prullenbak.
Oh, Seoul is ongetwijfeld het haasje.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
[..]
Kennelijk onderschat jij e.e.a.
ik vooral benieuwd hoe jij dit keer alles weet om te draaien net als in dat Iran topic vorig jaar.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:17 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de feiten.
Dat kun jij wel niet geloven, maar ik kom er net vandaan en ik weet dat dat het enige is wat ze willen. Zowel het volk, als de partijleden- en leiding. Bovendien heb ik zo'n beetje alle beschikbare lectuur over dat land gelezen.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:08 schreef waht het volgende:
[..]
Ik geloof voor geen cent dat het "democratische" Noorden vrede en hereniging wil. Het volk aldaar weet niet wat het wil aangezien het door het regime verkracht is middels propaganda. Misschien als het land wat toegankelijker zou worden of misschien als Noord Koreanen vrij mogen reizen, dan kunnen we praten.
Hij is onbewust onbekwaam.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
[..]
Kennelijk onderschat jij e.e.a.
Je moet eens een geschiedenisboek onder je snufferd duwen en pas dan een conclusie trekken.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:42 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ik vooral benieuwd hoe jij dit keer alles weet om te draaien net als in dat Iran topic vorig jaar.
Ik mis nog The Protocols of the Elders of Zion van je
ohja net zoals Iran destijdsquote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat kun jij wel niet geloven, maar ik kom er net vandaan en ik weet dat dat het enige is wat ze willen. Zowel het volk, als de partijleden- en leiding. Bovendien heb ik zo'n beetje alle beschikbare lectuur over dat land gelezen.
Dus ik geloof dat ik recht van spreken heb, en dat valt bij jou nog maar te betwijfelen.
En dat moet ik serieus nemen? Je beheerst de Nederlandse spelling niet eens.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:48 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ohja net zoals Iran destijdsToen je keihard wat uitgelult door een Iranees
Of Japans verwesterd is
jij moet niet alles geloven wat tegen Amerika is. geschiedenis boeken zijn niet vertrouwen toch immers er zitten paar tussen die door Joden/Of Amerikanen zijn gemaakt toch.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je moet eens een geschiedenisboek onder je snufferd duwen en pas dan een conclusie trekken.
Dat laatste ken ik niet.
Dat is wel gelijk het halve land, 25 miljoen mensen.quote:
blijf maar lekker in dat fantasie world of warcraft leventje van je zielig doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
En dat moet ik serieus nemen? Je beheerst de Nederlandse spelling niet eens.
Jij hebt tijdens je rondreis met het volk, de partijleden en de leiding gesproken?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat kun jij wel niet geloven, maar ik kom er net vandaan en ik weet dat dat het enige is wat ze willen. Zowel het volk, als de partijleden- en leiding. Bovendien heb ik zo'n beetje alle beschikbare lectuur over dat land gelezen.
Dus ik geloof dat ik recht van spreken heb, en dat valt bij jou nog maar te betwijfelen.
Daar zitten een aantal behoorlijke schrijvers tussen ja. Ik zie niet in wat daar mis mee is.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:49 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
jij moet niet alles geloven wat tegen Amerika is. geschiedenis boeken zijn niet vertrouwen toch immers er zitten paar tussen die door Joden/Of Amerikanen zijn gemaakt toch.
Het land staat in teken van hereniging. Dat zul je van me aan moeten nemen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij hebt tijdens je rondreis met het volk, de partijleden en de leiding gesproken?Laat me niet lachen man. De enige die je hebt gesproken zijn de staatsgidsen.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij hebt tijdens je rondreis met het volk, de partijleden en de leiding gesproken?Laat me niet lachen man. De enige die je hebt gesproken zijn de staatsgidsen. Als je al geweest bent.
Je kunt wel beweren dat er geweest bent en het land bestudeerd hebt, maar dat valt voor ons natuurlijk niet te controleren. Geef dus gewoon argumenten en onderbouwingen als reactie op posts, want hier kunnen we niets mee.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag dwaas. Het is onmogelijk om met het gewone volk te praten, onmogelijk om met de partijtop te praten en onmogelijk om met de partijleden te praten. Je bent er dus gewoon niet geweest. Anders wist je wel hoe het zatquote:Op woensdag 24 november 2010 22:53 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het land staat in teken van hereniging. Dat zul je van me aan moeten nemen.
En als je dat niet geloven wilt -liever je eigen onderbuik raadpleegt-, veel succes!
Godverdomme. Het is toch niet te geloven hè. Het niveau keldert hier ook met de dag. Welk blik hbo-pubers is er nu weer opengetrokken.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:56 schreef StarCastic het volgende:
[..]
Je kunt wel beweren dat er geweest bent en het land bestudeerd hebt, maar dat valt voor ons natuurlijk niet te controleren. Geef dus gewoon argumenten en onderbouwingen als reactie op posts, want hier kunnen we niets mee.
Hier een verslag, domkop.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag dwaas. Het is onmogelijk om met het gewone volk te praten, onmogelijk om met de partijtop te praten en onmogelijk om met de partijleden te praten. Je bent er dus gewoon niet geweest. Anders wist je wel hoe het zat
Gutteguttegut, meneer is op een streng gecontroleerd rondreisje door een piepklein deel van Noord-Korea geweest en denkt nu dat hij weet wat het volk, de partijleden én de partijleiding willen. Ik was natuurlijk vergeten dat die rondreis niet een indoctrinatiereis is maar een open trip waarbij je de bevolking te spreken krijgt. En aflsuitend mag je nog babbelen met Kim Jong-Il.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
Jij beweert dus het tegendeel.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Gutteguttegut, meneer is op een streng gecontroleerd rondreisje door een piepklein deel van Noord-Korea geweest en denkt nu dat hij weet wat het volk, de partijleden én de partijleiding willen. Ik was natuurlijk vergeten dat die rondreis niet een indoctrinatiereis is maar een open trip waarbij je de bevolking te spreken krijgt. En aflsuitend mag je nog babbelen met Kim Jong-Il.
Jammer genoeg spreken we geen Engels, want Britten hebben hier een mooi woord voor: BOLLOCKS!
Lekker gefrustreerd jongen. Heb je je manieren in Pyongyang laten liggen ofzo?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:01 schreef Chooselife het volgende:
Godverdomme. Het is toch niet te geloven hè. Het niveau keldert hier ook met de dag. Welk blik hbo-pubers is er nu weer opengetrokken.
Nee, jij kan helemaal niks aantonen. Niet zonder en niet met argumenten.quote:Alsof ik met argumenten kan aantonen wat de intenties van DPRK zijn.
Kun je ook niet.quote:Alsof ik kan beargumenteren hoe geducht het militaire apparaat van DPRK is.
Gefeliciteerd met je indoctrinatiereisje.quote:Ik ben er geweest, dat is een feit
Het is een feit dat jij boeken gelezen hebt. Wat er in die boeken staat hoeft geen feit te zijn. Als iemand de bijbel heeft gelezen moet hij ook niet bij mij aankomen dat hij de waarheid in pacht heeft.quote:en ik heb hier een dik pak boeken liggen wat ik erover gelezen heb, wat ook een feit is.
Meer kun JIJ niet over het land te weten komen, omdat je het al hebt opgegeven en je nu denkt een expert te zijn.quote:Méér kun je niet over het land te weten komen.
Klaar.quote:Het heeft me een indruk bezorgd, welke ik puur op ratio en eigen observeringen baseer, en die deel ik hier. Als je het leuk vindt dat in twijfel te trekken, succes ermee!
Ook je verstand in Pyongyang gelaten? Ik beweer helemaal niks en al helemaal geen "tegendeel". Ik zeg alleen dat jij niet zo uit de hoogte moet doen met je nepkennis.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Chooselife het volgende:
Jij beweert dus het tegendeel.
Mag ik vragen wat jouw argumenten zijn?
Klopt, klopt. Trouwens, ik borrelde laatst met de achterneef van de broer van Balkenende en hij gaf toe dat Nederland op last van Jan-Peter bijna een atoombom op Limburg had gegooid maar dat hij op 't laatste moment toch het vliegtuig heeft laten omkeren. Hij was flink dronken en meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:09 schreef Chooselife het volgende:
Maar om je een stukje tegemoet te komen; Ze hebben de Cheonan inderdaad tot zinken gebracht eerder dit jaar. Het was een officier van 27 jaar jong die op eigen initiatief gehandeld heeft. Dus uiteraard zonder goedkeuring van opperbevelhebber of vanuit staatswegen. Ook voor hen zelf genant, was de boodschap. Daarom is het min-of-meer zo diplomatiek weggemoffeld.
Dit -een aannemelijke theorie- heb ik van wat Noord-Koreanen die teveel gedronken hadden. Meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.
Meer informatie is er niet! Ik heb het maximale eruit gehaald (soms tot frustratie toe)!quote:Op woensdag 24 november 2010 23:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Meer kun JIJ niet over het land te weten komen, omdat je het al hebt opgegeven en je nu denkt een expert te zijn.
Wat een sneue reactie.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt, klopt. Trouwens, ik borrelde laatst met de achterneef van de broer van Balkenende en hij gaf toe dat Nederland op last van Jan-Peter bijna een atoombom op Limburg had gegooid maar dat hij op 't laatste moment toch het vliegtuig heeft laten omkeren. Hij was flink dronken en meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.
Oh...mijn...god! Een plaatje van een soldaat en een soldatin! Dit moet heel veel kennis opgeleverd hebben! Vertel ons eens wat! Ongelofelijk!quote:Op woensdag 24 november 2010 23:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Meer informatie is er niet! Ik heb het maximale eruit gehaald (soms tot frustratie toe)!
Maar zoiets eenvoudigs is voor veel mensen kennelijk al te moeilijk om te snappen.
Hier een bewijsje dat ik zelfs risico heb gelopen mbt fotograferen (strengst verboden militairen te fotograferen).
[ afbeelding ]
Niet sneuer dan de zelfgeilende posts die jij het net opslingert.quote:
Ik als MBO'er kan tenminste discusseren zonder persoonlijk aanvallen en schelden.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:01 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Godverdomme. Het is toch niet te geloven hè. Het niveau keldert hier ook met de dag. Welk blik hbo-pubers is er nu weer opengetrokken.
Speciaal voor jou wat brainwash lectuur.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oh...mijn...god! Een plaatje van een soldaat en een soldatin! Dit moet heel veel kennis opgeleverd hebben! Vertel ons eens wat! Ongelofelijk!
Ik heb laatst een foto gemaakt van de LHC bij Geneve en nu ben ik een expert op het gebied van natuurkunde.
Wat een dikke boeken. Helemaal uitgelezen?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:21 schreef Chooselife het volgende:
Speciaal voor jou wat brainwash lectuur.
[ afbeelding ]
Doorgebladerd en maar mee gestopt. Dit is dus propaganda én kolder.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat een dikke boeken. Helemaal uitgelezen?
Oh, dat komt op z'n minst van twee kanten.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:21 schreef StarCastic het volgende:
[..]
Ik als MBO'er kan tenminste discusseren zonder persoonlijk aanvallen en schelden.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 november 2010 23:09 schreef Chooselife het volgende:
Maar om je een stukje tegemoet te komen; Ze hebben de Cheonan inderdaad tot zinken gebracht eerder dit jaar. Het was een officier van 27 jaar jong die op eigen initiatief gehandeld heeft. Dus uiteraard zonder goedkeuring van opperbevelhebber of vanuit staatswegen. Ook voor hen zelf genant, was de boodschap. Daarom is het min-of-meer zo diplomatiek weggemoffeld.
Dit -een aannemelijke theorie- heb ik van wat Noord-Koreanen die teveel gedronken hadden. Meestal spreken dit soort mensen de waarheid. Dichterbij dè, of èèn waarheid zullen we nooit komen.
Nee, precies, niet lezen is beter inderdaad. Bovendien blijft het zo ook mooi voor op de schoorsteenmantel als er vrienden langskomen. Lekker onder het genot van een jus d'orange babbelen over je leven in Noord-Korea en de verwantschap met het Noord-Koreaanse reilen en zeilen alsmede de wensen en verlangens.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Doorgebladerd en maar mee gestopt. Dit is dus propaganda én kolder.
Ik vind ook dat ik daar heel genuanceerd over ben. Het is informatief zeer eenzijdig en beperkt. Meer een absurdistisch gevoel. Je komt veel meer te weten via de spaarzame lectuur die erover bestaat. En zelfs de (3) docu's van de BBC zijn prima te pruimen.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:26 schreef speknek het volgende:
[..].
Ik vind het tof dat je in NK bent geweest hoor, heel jaloers, alhoewel ik het zelf niet moreel verantwoord vind om dat regime te spekken, zou ik er graag naartoe gaan. Maar wat je op een NK propaganda reisje meemaakt kunt je niet zo serieus nemen.
Je baseert jezelf op spaarzame lectuur, drie BBC-documentaires, een indoctrinatiereis en een dronken babbel om dan te komen met de mededeling dat je precies weet wat ze willen? En dan kleineer je de rest van de mensen die hier reageren? Nice.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:29 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind ook dat ik daar heel genuanceerd over ben. Het is informatief zeer eenzijdig en beperkt. Meer een absurdistisch gevoel. Je komt veel meer te weten via de spaarzame lectuur die erover bestaat. En zelfs de (3) docu's van de BBC zijn prima te pruimen.
Goed dat je de coordinaten erbij geeft. Nou mag je me wel gaan uitleggen hoe dat water in godsnaam is Seoul terecht zou komen mocht de dam verdwijnen.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
Er is ook nog die fijne stuwdam, die maar 1 doel dient: Seoel onder laten lopen als het zo uitkomt. Vergis je niet in NK, dat volk ziet hun leider als bovennatuurlijk en is werkelijk wereldvreemd.
Coördinaten stuwdam:
38°10'53.98"N
126°56'18.93"O
Aannemelijke theorie? Ten zeerste.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:09 schreef Chooselife het volgende:
Ja. Want dat loopt als de rode draad door alle verhalen. Ze willen weer één worden. Maar niet tegen elke prijs, daar zijn ze te trots en te getraumatiseerd voor.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je baseert jezelf op spaarzame lectuur, drie BBC-documentaires, een indoctrinatiereis en een dronken babbel om dan te komen met de mededeling dat je precies weet wat ze willen? En dan kleineer je de rest van de mensen die hier reageren? Nice.
Weet je waarom je uitgelachen wordt? Loopt waarschijnlijk ook als een rode draad door je leven maar je komt pedant over. Het is heel leuk dat je in Noord-Korea bent geweest (net als duizenden andere toeristen) en een paar boekjes hebt gelezen, maar je komt hier aanzetten alsof je Kim Jong-Il, het hele volk en de legerleiding persoonlijk kent. En dat doe je niet. Jouw gezever is gebaseerd op het gezever van anderen. Je bent gewoon tweedehands aan het zeveren en dat is niet meer of minder dan wat anderen hier doen. Er zijn genoeg mensen geïnteresseerd in je bezoekje aan Noord-Korea. Als je op youtube zoekt, kun je overigens ook een 9-delige compilatie vinden van een Amerikaan die op zo'n reisje is geweest.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:35 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja. Want dat loopt als de rode draad door alle verhalen. Ze willen weer één worden. Maar niet tegen elke prijs, daar zijn ze te trots en te getraumatiseerd voor.
Ik laat me niet uitlachen door een paar halve-liter-monster-drinkende actueel-lezers. Dank je de koekoek.
Geen dank. Op Wikipedia 't wel makkelijk te vinden hoor.quote:
Het zijn geen vlaggen maar van die onderscheidingsdingetjes voor op een uniform. Ze hebben zoveel medailles dat er verder geen logica achter zit.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:04 schreef FOKkû het volgende:
Eerste is toch de Zuid-Vietnamese vlag, of zie ik dat verkeerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |