Duitsland wordt dan ook niet geleid door een seniele psychopathische dictator, en Duitsland heeft geen 15000 stuks artillerie op Nederland gericht. Dat is ansich wel een subtiel verschil.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:50 schreef Scrummie het volgende:
Ik begrijp het niet. Ik wil geen oorlog ofzo, maar ik als inwoner van NL, en Duitsland zou even wat bommen werpen waar dus 2 NL militairen bij omkomen en zoals boven gemeld 2 burgers, zou ik als eerst aan de grens staan om verhaal te halen. Ik snap die lakse houding dus absoluut niet, en ben van mening dat ze wel MOETEN aanvallen. Ja, dan zullen er veel slachtoffers vallen en dat is absoluut niet de bedoeling, maar dit gaat toch een keer mis. Pak ze dan gelijk aan, zorg ervoor dat NK niets meer te vertellen heeft en ze kruipen voor je.
Het is simpel. Niemand maar dan ook echt niemand zit te wachten op dat Noord-Korea met atoombommen gaan gooien. Men zal er alles aan doen om dat te voorkomen ookal betekent dat dat je maar over je heen moet laten lopen. Zuid-korea heeft een hele goede high tech economie waar een atoombom in 1 klap een einde aan kan maken.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:50 schreef Scrummie het volgende:
Ik begrijp het niet. Ik wil geen oorlog ofzo, maar ik als inwoner van NL, en Duitsland zou even wat bommen werpen waar dus 2 NL militairen bij omkomen en zoals boven gemeld 2 burgers, zou ik als eerst aan de grens staan om verhaal te halen. Ik snap die lakse houding dus absoluut niet, en ben van mening dat ze wel MOETEN aanvallen. Ja, dan zullen er veel slachtoffers vallen en dat is absoluut niet de bedoeling, maar dit gaat toch een keer mis. Pak ze dan gelijk aan, zorg ervoor dat NK niets meer te vertellen heeft en ze kruipen voor je.
Nog twee dode Zuid-Koreanen dusquote:N.Korea says South's actions driving peninsula "to the brink of war"- KCNA
Daar werd gister al tot opgeroepen, en de lijken zijn pas vandaag gevonden. Dus het is zeker geen oorzaak-gevolg zoals ik opmaak uit jouw stukje.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat er 2 burgers zijn omgekomen, heeft de gemoederen in Zuid-Korea flink doen oplopen. Er is opgeroepen tot een harder en sneller optreden bij aanvallen van Noord-Korea. Aan die oproep is nu ook gehoor gegeven, dus het is nu toch echt wel een spannende situatie.
Daar is vandaag toe opgeroepen, niet gisteren:quote:Op woensdag 24 november 2010 10:32 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Daar werd gister al tot opgeroepen, en de lijken zijn pas vandaag gevonden. Dus het is zeker geen oorzaak-gevolg zoals ik opmaak uit jouw stukje.
De president heeft dat gister al aangekondigd.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar is vandaag toe opgeroepen, niet gisteren:
Conservatives angry over Cheong Wa Dae, military's reaction to N. Korean attack
SEOUL, Nov. 24 (Yonhap) -- The presidential office and the military came under fire Wednesday as conservative parties fumed over how they responded to North Korea's deadly artillery attack, charging they acted too lame and too late.
The South struck back 13 minutes after the North fired its first artillery shell toward Yeonpyeong Island on Tuesday afternoon. The ruling Grand National Party (GNP) and right-wing minor opposition parties argued that the retaliation should have been faster and questioned the military's ability to deal with the communist North Korea.
http://english.yonhapnews(...)101124009300315.HTML
En als reactie daarop, verscheen vanmiddag dit bericht:
S. Korea to toughen rules of engagement against N. Korean attack
By Kim Deok-hyun
SEOUL, Nov. 24 (Yonhap) -- Defense Minister Kim Tae-young said Wednesday his military will toughen its policy on the use of force against North Korea, amid mounting criticism over what many lawmakers say was an improper and hesitant response to the North's artillery attack on Tuesday.
Lawmakers from both ruling and opposition parties grilled the defense minister during a parliamentary session over the military's failure to have its fighter jets strike back immediately, despite the fact that the North's bombardment on a populated South Korean island was a military provocation.
http://english.yonhapnews(...)101124012200315.HTML
http://www.guardian.co.uk(...)ea-fires-south-koreaquote:2.40pm(engelse tijd): The President of South Korea has said he believes "enormous retaliation is going to be necessary to make North Korea incapable of provoking us again".
quote:wo 24 nov 2010, 10:18
Amerikaans vliegdekschip naar Korea
SEOUL - Het Amerikaanse vliegdekschip de USS George Washington, is woensdag uit Japan vertrokken om te oefenen met de Zuid-Koreaanse marine. Het schip met 75 gevechtsvliegtuigen en zesduizend man aan boord doet mee aan vier dagen van manoeuvres die vanaf zondag worden gehouden in de Gele Zee, voor de Koreaanse westkust. Dit berichtten Zuid-Koreaanse media.
Nou, dan lees jij mijn stukjes nietquote:Op woensdag 24 november 2010 09:58 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Duitsland wordt dan ook niet geleid door een seniele psychopathische dictator, en Duitsland heeft geen 15000 stuks artillerie op Nederland gericht. Dat is ansich wel een subtiel verschil.
Ik lees scrummie's stuk in de huidige tijd, en niet in een situatie uit 1970(of welk willekeurig jaartal).quote:Op woensdag 24 november 2010 10:56 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Nou, dan lees jij mijn stukjes niet![]()
Nogmaals, als communistisch Rusland of Oost-Duitsland dit destijds hadden geflikt in de koude oorlog en granaten had afgevuurd op een bewoond West-Duits eiland, dan was het nu WOIII geweest. Zoals ik als zei, die Zuid-Koreanen hebben engelengeduld
Dat onderhoud is pas vandaag geweest! En vandaag is daar ook stelling in genomen. Niet gisteren, niet vorige week, niet vorig jaar... maar vandaag!quote:Op woensdag 24 november 2010 10:54 schreef ikke043 het volgende:
[..]
De president heeft dat gister al aangekondigd.
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)ea-fires-south-korea
In de link staat de datum al.
Die ene carrier battle group, dus niet alleen het vliegdekschip, heeft genoeg munitie om een klein land te vernietigen.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:23 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar zoals ik al aangaf, gezien het lage aantal vliegdekschepen (één!) niet echt hoog op de waarschuwingslijst van de Amerikanen![]()
En de USS George Washington maakt sowieso deel uit van de US 7th fleet met als thuisbasis Yokosuka in Japan, en als basistaak de verdediging heeft van Zuid-Korea. Dus het schip hoort daar thuis.
Kijk, als er nou een extra vliegdekschip bijkomt die daar niet thuishoort, dan zou ik mij enigszins zorgen gaan maken. En bij 3 of 4 vliegdekschepen echt zorgen gaan maken
Es kijken of ze daar ook een torpedo in durven te jagenquote:Op woensdag 24 november 2010 10:55 schreef meth77 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
[..]
niet dus , want NK krijgt nu vreselijk op de sodemieter van russia en china voor het beschieten van vreemd grondgebiedquote:Op woensdag 24 november 2010 11:04 schreef hondebrok het volgende:
hoe groot is de kans eigenlijk dat dit escaleerd?
n-korea heeft wel vaker dit soort dingen geflikt en z-korea deed steeds niks
Noujah, ik ga eerder af op wat het ZK's persbureau zegt.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat onderhoud is pas vandaag geweest! En vandaag is daar ook stelling in genomen. Niet gisteren, niet vorige week, niet vorig jaar... maar vandaag!
http://english.yonhapnews(...)101123013100315.HTMLquote:2010/11/23 20:56 KST
President Lee visits Joint Chiefs of Staff after N. Korea's shelling
SEOUL, Nov. 23 (Yonhap) -- President Lee Myung-bak visited the Joint Chiefs of Staff (JCS) Tuesday as the military was put on top alert after North Korea's artillery attack on a South Korean island.
A stern-faced Lee entered the command and control room of the JCS inside the defense ministry in central Seoul at around 8:30 p.m., officials said.
http://english.yonhapnews(...)101123013700315.HTMLquote:2010/11/23 22:50 KST
(LEAD) S. Korea vows 'stern retaliation' against N. Korea's attacks
By Lee Chi-dong
SEOUL, Nov. 23 (Yonhap) -- President Lee Myung-bak ordered his military Tuesday to punish North Korea for its artillery attacks "through action," not just words, saying it is important to stop the communist regime from contemplating additional provocation.
"The provocation this time can be regarded as an invasion of South Korean territory. In particular, indiscriminate attacks on civilians are a grave matter," a stern-faced Lee said during a visit to the headquarters of the Joint Chiefs of Staff in central Seoul.
Ja en nee, een carrier battle group is er primair om een vliegdekschip te beschermen van tientallen miljarden dollars. Ze sturen nooit een solo vliegdekschip. Standard procedurequote:Op woensdag 24 november 2010 11:03 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Die ene carrier battle group, dus niet alleen het vliegdekschip, heeft genoeg munitie om een klein land te vernietigen.
Hoe ziet zo'n group er dan ongeveer uit ?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:03 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Die ene carrier battle group, dus niet alleen het vliegdekschip, heeft genoeg munitie om een klein land te vernietigen.
quote:Op woensdag 24 november 2010 11:09 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hoe ziet zo'n group er dan ongeveer uit ?
Heb je uberhaupt opgemerkt dat de berichten die ik heb gepost van VANDAAG van dat zelfde persbureau afkomstig zijn?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:07 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Noujah, ik ga eerder af op wat het ZK's persbureau zegt.
[..]
http://english.yonhapnews(...)101123013100315.HTML
[..]
http://english.yonhapnews(...)101123013700315.HTML
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |