time is ticking ...quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:58 schreef DustPuppy het volgende:
South Korea update: Military official in Seoul says artillery fire appears to be within North Korean territory - Reuters
"Het gaat vermoedelijk om een oefening, aldus het Zuid-Koreaanse leger."quote:SEOUL - Vlak bij het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong, dat dinsdag door Noord-Korea met granaten werd bestookt, is vrijdag opnieuw artillerievuur gehoord. Het gaat om twee explosies binnen vijf seconden, aldus het leger van Zuid-Korea.
Het leger onderzoekt de herkomst van het geluid. De eerste indruk is dat ongeveer twintig granaten zijn ontploft aan de noordelijke kant van de grens. Het gaat vermoedelijk om een oefening, aldus het Zuid-Koreaanse leger.
Achtergebleven bewoners van het eiland haastten zich naar schuilkelders, aldus getuigen.
Dinsdag kwamen door de granaataanvallen vier Zuid-Koreanen om. Achttien raakten gewond.
Het klopt wel hoor, bij de conferentie van Jalta zijn inderdaad ook afspraken gemaakt tav Korea:quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:04 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Vreemd, er is volgens mij tijdens het verdrag van Jalta helemaal niets afgesproken over Korea. Dat gebeurde toch echt tijdens de Potsdam conferentie. (nadat er overigens eerst tijdens de Cairo conferentie werd afgesproken dat Korea niet opgesplitst zou worden)
De persoonlijkheidscultus van Kim Il Sung heeft zijn werk bij jou blijkbaar ook goed gedaan.
Wees eens iets specifieker? Welke zin trek je in twijfel? Dan licht ik het toe.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik ben toch nieuwsgierig... Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK om je als westerling al zo in vervoering te laten brengen en tekenen te tonen van brainwashing? Ik verbaas me daar werkelijk (en serieus) over. Ik heb ook wel in landen verbleven waar dergelijke conflicten spelen, buiten Korea. Bijvoorbeeld in Nepal, ten tijde van de burgeroorlog. Ik begrijp jouw verheerlijking van DPRK niet. Het is heel triest wat daar gebeurt. Vooral voor de bevolking zelf, die gewoon niet beter weet. Maar jij zou wel beter moeten weten. Jij hebt immers toegang tot vrijwel alle informatie die je nodig hebt. Je bent niet afhankelijk van een dictatuur die jou heel beperkte informatie verschaft en enkel dat wat in eigen belang past. Hoe kun je een dergelijk regime zo verdedigen?
Ik praat over een offensief succes in 1950 hè, de eerste stappen in het conflict.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Offensief succes, burgers doodschieten ??
Het is een schreeuw om aandacht van Noord-Korea om de gesprekken weer te starten en de armoede te verdoezelen.
Als echt de pleuris uitbreekt dan regent het cruisemissiles van de schepen op het paleis van Kimmetje, het is nu eenmaal niet te vermijden kennelijk.
Net als de uiteindelijke hereniging, hetgeen een zegen voor de arme bewoners van Noord-Korea zou zijn
Communisme werkt niet, dat weten jij en ik ook.
Na de val van de USSR is ook Cuba is bezig te veranderen, alleen Venezuela is nu bezig om de inwoners in het verderf te storten
Hoe gespecificeerd wil je het begrip "tijd" hebben dan? Ik hoef het aantal seconden niet te weten, ook niet het aantal minuten of uren. Het aantal dagen of weken is voor mij specifiek genoeg.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:18 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wees eens iets specifieker? Welke zin trek je in twijfel? Dan licht ik het toe.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens!quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoe gespecificeerd wil je het begrip "tijd" hebben dan? Ik hoef het aantal seconden niet te weten, ook niet het aantal minuten of uren. Het aantal dagen of weken is voor mij specifiek genoeg.
Jezus Christus. Hoe simpel ben je:quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:30 schreef Chooselife het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens!
Neem dan eens de moeite om mijn reisverslag te lezen, simpele ziel. Dan krijg je een uitgebreid antwoord.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jezus Christus. Hoe simpel ben je:
Hoe lang was je in Noord-Korea, afgerond op maanden of weken?
Zo moeilijk is dat toch niet.
Je zou ook gewoon even snel een antwoord kunnen geven op een simpele vraag?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:36 schreef Chooselife het volgende:
Neem dan eens de moeite om mijn reisverslag te lezen, simpele ziel. Dan krijg je een uitgebreid antwoord.
6 wat?quote:
Geef jij nou maar eens gewoon antwoord op die heel simpele vraag die ik je stelde: Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens!
Hij wil dat je eerst zijn reisverslag leest, anders doet niemand het.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geef jij nou maar eens gewoon antwoord op die heel simpele vraag die ik je stelde: Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK?
Ja doei, ik ben gekke Henkie nietquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:40 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Hij wil dat je eerst zijn reisverslag leest, anders doet niemand het.
Het antwoord staat in het reisverslag! Als je die moeite al niet eens hebt genomen en toch tot conclusies komen, ben je wel héél eenvoudig van geest, is het niet?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geef jij nou maar eens gewoon antwoord op die heel simpele vraag die ik je stelde: Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK?
Wat weerhoudt je?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja doei, ik ben gekke Henkie niet
I know perfectly well where my towel is, thank you very muchquote:
Deze simpele ziel heeft wel wat beters te doen dan jouw vakantieverslag door te lezen. Laat ook maar. Het zal wel een heel korte tijd geweest zijn als je weigert het antwoord hier neer te tikken.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:42 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het antwoord staat in het reisverslag! Als je die moeite al niet eens hebt genomen en toch tot conclusies komen, ben je wel héél eenvoudig van geest, is het niet?
Daarnaast moet je leren-lezen. Ik heb in dit topic nog gezegd dat ik mijn beeld van dit land niet zozeer van die reis gekregen heb, maar meer over de bestaande lectuur hierover. De reis was absurdistisch, niet zozeer informatief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |