Volgens het verdrag van Jalta zou Korea opgesplitst worden. Het noorden zou onder invloed staan van de Sovjet-Unie en het Zuiden onder die van de VS.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
In de jaren 70 was Het Noorden de betere van de 2 korea's. Korea is niet alleen door de kimmetjes zo behandeld hoor maar ook door de internationale politiek. Rusland de V.S. en China hebben hun koude oorlog uitgevochten over de ruggen van de Koreanen Toen ik daar was vertelde de gids dat volgens het verdrag van Jalta de V.S. zich na de Japanse overgave terug had moeten trekken en dat Korea onder sovjet bestuur zou komen. Nu weet ik niet wat er waar van is omdat ik het nog niet heb na gezocht. Maar de persoonlijkheidcultus om vooral Kim Il Sung komt vooral door de aanwezigheid van de V.S. daarmee geven ze de Kimmetjes al 60 jaar iets om tegenaan te schoppen.
klopt maar Sovjet Unie bestaat niet meer, en Rusland zal het verder worst zijn hoe het met de Kimmetjes gaatquote:Op donderdag 25 november 2010 20:37 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Volgens het verdrag van Jalta zou Korea opgesplitst worden. Het noorden zou onder invloed staan van de Sovjet-Unie en het Zuiden onder die van de VS.
De Sovjets trokken zich echter terug, de VS niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:37 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Volgens het verdrag van Jalta zou Korea opgesplitst worden. Het noorden zou onder invloed staan van de Sovjet-Unie en het Zuiden onder die van de VS.
En Noord-Korea viel Zuid-Korea aan.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:13 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De Sovjets trokken zich echter terug, de VS niet.
Dat is absoluut niet bewezen. Ik vind het wel aannemelijk om te denken. En dan baseer ik op de offensieve successen van de DPRK, welke ze zeer snel boekten direct na uitbraak van het conflict.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:15 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
En Noord-Korea viel Zuid-Korea aan.
Noord-Korea was de eerste die op grote schaal de 38ste overschreed.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet bewezen. Ik vind het wel aannemelijk om te denken. En dan baseer ik op de offensieve successen van de DPRK, welke ze zeer snel boekten direct na uitbraak van het conflict.
Dat is bij verreweg de meest aannemelijke theorie inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:24 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Noord-Korea was de eerste die op grote schaal de 38ste overschreed.
Precies. En zo is het ook gegaan. Vlak na de conferentie van Jalta, werd de VN opgericht.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:37 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Offensief succes, burgers doodschieten ??quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet bewezen. Ik vind het wel aannemelijk om te denken. En dan baseer ik op de offensieve successen van de DPRK, welke ze zeer snel boekten direct na uitbraak van het conflict.
Ik ben toch nieuwsgierig... Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK om je als westerling al zo in vervoering te laten brengen en tekenen te tonen van brainwashing? Ik verbaas me daar werkelijk (en serieus) over. Ik heb ook wel in landen verbleven waar dergelijke conflicten spelen, buiten Korea. Bijvoorbeeld in Nepal, ten tijde van de burgeroorlog. Ik begrijp jouw verheerlijking van DPRK niet. Het is heel triest wat daar gebeurt. Vooral voor de bevolking zelf, die gewoon niet beter weet. Maar jij zou wel beter moeten weten. Jij hebt immers toegang tot vrijwel alle informatie die je nodig hebt. Je bent niet afhankelijk van een dictatuur die jou heel beperkte informatie verschaft en enkel dat wat in eigen belang past. Hoe kun je een dergelijk regime zo verdedigen? Het kan niet zo zijn omdat het zo goed gaat met de bevolking... een rondje youtube laat schrijnende beelden zien (misschien niet de beelden die je als toerist te zien krijgt).quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Weet verder vrij weinig van de oorlog toen, maar schoot wel even in de lach toen ik op wikipedia las hoe dat conflict begon;quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting en nog meer vrijheden vs. een clown die wel even bepaalt wanneer je mag spreken, poepen en ademhalen.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:13 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De Sovjets trokken zich echter terug, de VS niet.
Ik denk dat zonder aanwezigheid van de VS het propaganda-ministerie van NK wel een andere zondebok weet te vinden. Het is niet alsof de meeste Noorderlingen ooit een buitenlander, laat staan een Amerikaan, in het echt hebben gezien.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
In de jaren 70 was Het Noorden de betere van de 2 korea's. Korea is niet alleen door de kimmetjes zo behandeld hoor maar ook door de internationale politiek. Rusland de V.S. en China hebben hun koude oorlog uitgevochten over de ruggen van de Koreanen Toen ik daar was vertelde de gids dat volgens het verdrag van Jalta de V.S. zich na de Japanse overgave terug had moeten trekken en dat Korea onder sovjet bestuur zou komen. Nu weet ik niet wat er waar van is omdat ik het nog niet heb na gezocht. Maar de persoonlijkheidcultus om vooral Kim Il Sung komt vooral door de aanwezigheid van de V.S. daarmee geven ze de Kimmetjes al 60 jaar iets om tegenaan te schoppen.
Lekker met zijn allen in Dubai onderbrengenquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, misschien moet je ze allemaal vrijwaren van gerechtelijke vervolging en een redelijke huisvesting bieden ergens. Op die manier kun je ze misschien overhalen vrijwillig afstand te doen van hun speeltje.
Daar dacht ik van de week ook aan als ze nu voor miljarden in de economie kunnen pompen. Waar we ons ook af moeten vragen of dat lukt. Waarom bied er dan niemand de Kimmetjes zoiets iedereen heeft zijn prijs. Je zorgt dat en paar hoge generaals ook zo'n aanbod krijgen om het leger zijn slagkracht te ontnemen probleem opgelost.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, misschien moet je ze allemaal vrijwaren van gerechtelijke vervolging en een redelijke huisvesting bieden ergens. Op die manier kun je ze misschien overhalen vrijwillig afstand te doen van hun speeltje.
Vreemd, er is volgens mij tijdens het verdrag van Jalta helemaal niets afgesproken over Korea. Dat gebeurde toch echt tijdens de Potsdam conferentie. (nadat er overigens eerst tijdens de Cairo conferentie werd afgesproken dat Korea niet opgesplitst zou worden)quote:Op donderdag 25 november 2010 17:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hopelijk is hier snel wat meer informatie over. Als het echt iets is, dan zullen we dat wel zo snel mogelijk horen, sinds het nogal uit de hand kan lopen dan.quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:36 schreef Crazy-M het volgende:
Nieuwe explosies op het eiland.
Wordt onderzocht wat er is gebeurd ....
Bron: Explosies gehoord op Yeonpyeong
denk als vanuit NK afkomt, dat we dan moeten gaan klaar maken voor een oorlog.quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Hopelijk is hier snel wat meer informatie over. Als het echt iets is, dan zullen we dat wel zo snel mogelijk horen, sinds het nogal uit de hand kan lopen dan.
Dat verwacht ik idd ook niet zo aan dit bericht te zien:quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
denk als vanuit NK afkomt, dat we dan moeten gaan klaar maken voor een oorlog.
Denk niet dat er nog veel wordt toegelaten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |