Lijkt er anders veel op.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Geen dank. Op Wikipedia 't wel makkelijk te vinden hoor.
http://en.wikipedia.org/w(...)7s_Republic_of_Korea
[..]
Het zijn geen vlaggen maar van die onderscheidingsdingetjes voor op een uniform. Ze hebben zoveel medailles dat er verder geen logica achter zit.
Ze willen zeker herenigen! Maar dan wel een hereniging in de zin van: Zuid-Korea bij Noord-Korea trekken en dan 1 grote communistische staat vormen en vooral onder het huidige bewind van Noord-Korea met hun Grote Geliefde Leider. Afgesloten van de grote boze buitenwereld en vooral van die heel gemene Amerikanen en ander westers gespuis.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:53 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het land staat in teken van hereniging. Dat zul je van me aan moeten nemen.
En als je dat niet geloven wilt -liever je eigen onderbuik raadpleegt-, veel succes!
Klopt, die batons zijn voor het dagelijks uniform en de medailles worden tijdens parades gedragen (geloof ik). Heb wel eens foto's gezien van officieren die hun hele uniformjasje behangen hadden met medailles. Bedankt voor die wikipedia link trouwens, ik maar zoekenquote:Op donderdag 25 november 2010 00:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Geen dank. Op Wikipedia 't wel makkelijk te vinden hoor.
http://en.wikipedia.org/w(...)7s_Republic_of_Korea
[..]
Het zijn geen vlaggen maar van die onderscheidingsdingetjes voor op een uniform. Ze hebben zoveel medailles dat er verder geen logica achter zit.
Nou volgens mij is het geen goud, althans die van mij voelen stuk voor stuk heel blikkerig en goedkoop aanquote:Op donderdag 25 november 2010 00:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, die hebben meer goud aan hun borst hangen dan een gemiddelde bewoner van de Bronx in z'n mond heeft.
Gewoon de rivierloop volgen. Noord-Korea is hoger gelegen dan Zuid-Korea. Deze dam is speciaal met dit doel gebouwd.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:33 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Goed dat je de coordinaten erbij geeft. Nou mag je me wel gaan uitleggen hoe dat water in godsnaam is Seoul terecht zou komen mocht de dam verdwijnen.
Ten eerste is Noord-Korea niet hoger gelegen dan Zuid-Korea. Kom op zeg!quote:Op donderdag 25 november 2010 00:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Gewoon de rivierloop volgen. Noord-Korea is hoger gelegen dan Zuid-Korea. Deze dam is speciaal met dit doel gebouwd.
Nou, volgens mij loopt Seoul er geen risico door. De rivier mondt gewoon uit in de zee ten Noorden van de stad.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar ligt hij inderdaad. Ergens anders zou onmogelijk zijn.
Als je gaat emigreren, krijg je hier in Nederland al leuke voorlichtingsavonden, waarbij ook deze dam voorbij komt.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:41 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Nou, volgens mij loopt Seoul er geen risico door. De rivier mondt gewoon uit in de zee ten Noorden van de stad.
Houd het voortaan maar gewoon bij het Nederlands, want die 2 woorden in het Engels zijn blijkbaar al te moeilijk voor jou.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:29 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ten eerste is Noord-Korea niet hoger gelegen dan Zuid-Korea. Kom op zeg!
[ afbeelding ]
You're turn.
Je hebt net zo veel (of weinig) recht van spreken als ik. Dat jij daar ben geweest is waarschijnlijk zelfs een minpunt voor jou.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat kun jij wel niet geloven, maar ik kom er net vandaan en ik weet dat dat het enige is wat ze willen. Zowel het volk, als de partijleden- en leiding. Bovendien heb ik zo'n beetje alle beschikbare lectuur over dat land gelezen.
Dus ik geloof dat ik recht van spreken heb, en dat valt bij jou nog maar te betwijfelen.
Okey, ik heb even wat rond gekeken op het internet en volgens mij ligt de dam waar jij het over hebt, de Imnam Dam, op 38.422798°N 127.792883°E.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je gaat emigreren, krijg je hier in Nederland al leuke voorlichtingsavonden, waarbij ook deze dam voorbij komt.
Ik schaam me dood. Ik doe godver een engelstalige studie en dan maak ik die fout.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:47 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Houd het voortaan maar gewoon bij het Nederlands, want die 2 woorden in het Engels zijn blijkbaar al te moeilijk voor jou.
Dat zou best kunnen, wij kregen die voorlichting in 1988, ten tijde van de studentenrellen in Seoel. De dam was toen in aanbouw. Ik heb me blijkbaar vergist in de coördinaten van de bewuste dam, hoewel ik er zeker van ben dat de dam die ik aangaf een zelfde doel dient. Gezien de afmetingen, en het ontbreken van een powerplant daarbij. Hoe dan ook, er is iig 1 dam (en zo te zien zijn het er iig 2) gebouwd met als enkel doel om als wapen tegen Zuid-Korea te dienen.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:54 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Okey, ik heb even wat rond gekeken op het internet en volgens mij ligt de dam waar jij het over hebt, de Imnam Dam, op 38.422798°N 127.792883°E.
Jij gaf de coordinaten van een andere gevaarlijke dam, maar deze is veel minder gevaarlijk en al helemaal ongevaarlijk voor Seoul.
Hmmm... daar vallen verkeerde coördinaten dan weer bij in het nietquote:[..]
Ik schaam me dood. Ik doe godver een engelstalige studie en dan maak ik die fout.![]()
Effe Wikipedia voor extra info:quote:Op donderdag 25 november 2010 01:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
Het gaat toch ook om de dam die ik aangaf (de Hwanggang dam), dit kaartje laat dat duidelijker zien: Daarop is ook te zien, dat bij de dam die Ulpianus aangaf (die dam lijkt overigens een stuk groter en gevaarlijker te zijn) Zuid-Korea op eigen grondgebied ook een dam heeft gebouwd, en wel de Peace dam. De naam maakt de functie daarvan al kenbaar.
[ afbeelding ]
"South Koreans have long feared that North Korea could unleash a water offensive by releasing monstrous columns of water from dams it has been building along the mountainous border in recent decades.
The North set off the first so-called water panic in Seoul in 1986, when it was discovered that the secretive government, known for digging invasion tunnels under the border, was building a massive dam upstream on the Han River, which cuts through the South Korean capital.
South Korea feared that a sudden release of water from the dam could submerge part of Seoul, and hurried to build a counter-dam downstream called Peace Dam."
http://www.nytimes.com/2009/09/07/world/asia/07korea.html
Interessant, ik dacht dat het een broodje aap verhaal was.quote:Imnam Dam
Imnam Dam is a North Korean dam on the Bukhan River, completed in 2003.
Construction began in 1986. The dam was immediately seen as a threat by the South Korean government. The Bukhan River is a tributary of the Han River, and war scenarios foresaw North Korea releasing flood waters that could engulf the South Korean capital of Seoul. Though fears of a "water attack" have diminished, 2002 satellite photos of cracks in the North Korean dam caused fears it could collapse following heavy rains. In September 2005, without warning, North Korea released a massive amount of water from the dam, causing large floods in South Korea.
To protect itself against the perceived threat, South Korea built the Peace Dam across the border, 22 miles to the south.
Since Imnam Dam was built, water inflow to the Han River has decreased by 12 percent. This has caused environmental problems and water shortages in the Seoul metropolitan area.
Imnam Dam is 710 meters wide, 121.5 meters high, and has a claimed capacity of 2.62 billion tons of water.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat kun jij wel niet geloven, maar ik kom er net vandaan en ik weet dat dat het enige is wat ze willen. Zowel het volk, als de partijleden- en leiding. Bovendien heb ik zo'n beetje alle beschikbare lectuur over dat land gelezen.
Dus ik geloof dat ik recht van spreken heb, en dat valt bij jou nog maar te betwijfelen.
Het boekje The US empire of terrorism is leuker, maar om serieus te zijn het hele land staat in het teken van de hereniging zonder de amerikanen. ieder liedje, billboard dat de hereniging op de Noord-Koreaanse manier moet dat is een tweedequote:Op woensdag 24 november 2010 23:21 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Speciaal voor jou wat brainwash lectuur.
[ afbeelding ]
quote:SEOUL - Zuid-Korea stuurt extra troepen naar eilanden vlakbij Noord-Korea als reactie op de artilleriebeschieting van het eiland Yeonpyeong. Dat maakte een regeringswoordvoerder donderdag bekend.
De situatie in het gebied blijft gespannen. Zuid-Korea en de Verenigde Staten hebben een grote militaire oefening in de Gele Zee aangekondigd, vlakbij de zeegrens met Noord-Korea.
Dat land heeft donderdag aangekondigd nieuwe aanvallen uit te voeren ''als Zuid-Koreaanse oorlogshitsers doorgaan met hun militaire provocaties''.
Aanval
Dinsdag ontstond een nieuwe crisis tussen de beide Korea's, toen Noord-Korea het eiland Yeonpyeong beschoot met zware artillerie. Twee Zuid-Koreaanse burgers en twee militairen kwamen om.
De aanval was waarschijnlijk gericht op een militaire basis, maar er werden ook woonhuizen geraakt.
China
De Chinese minister van Buitenlandse Zaken Yang Jiechi heeft donderdag een voor vrijdag gepland bezoek aan Zuid-Korea uitgesteld. Hij zou met de Zuid-Koreaanse regering overleggen over hoe het zeslandenoverleg nieuw leven ingeblazen kon worden.
In dat overleg wordt gesproken over ontmanteling van het kernprogramma van Pyongyang. Vorige week werd bekend dat Noord-Korea een complex heeft gebouwd waar uranium wordt verrijkt.
Bondgenoot
China, de enige belangrijke bondgenoot van Noord-Korea, heeft als een van de weinige landen de beschieting door Noord-Korea niet veroordeeld. De Chinese premier Wen Jiabao liet alleen weten tegen ''iedere militaire provocatie" op het Koreaanse schiereiland te zijn.
Hij riep alle partijen op zich ''terughoudend op te stellen".
denk niet dat de Grote Leider zo dom is natuurlijk, die zal dondersgoed weten wat hij in huis heeftquote:Op donderdag 25 november 2010 07:27 schreef DustPuppy het volgende:
Waarschijnlijk leeft Noord-Korea in de abusievelijk veronderstelling dat ze een oorlog met het zuiden wel even makkelijk zullen winnen.
Maar grootheidswaanzin is die mensen natuurlijk niet vreemd.
De oefeningen tussen de VS en ZK beginnen zondag volgens mijquote:Op donderdag 25 november 2010 07:22 schreef Stokstaart het volgende:
Nieuwe dreigementen van Noord-Korea
Toegevoegd: donderdag 25 nov 2010, 06:19
Update: donderdag 25 nov 2010, 06:37
Noord-Korea heeft nieuwe dreigementen richting Zuid-Korea geuit. Als dat land doorgaat met zijn militaire provocaties volgen een tweede en derde aanval op Zuid-Koreaanse doelen, zegt Pyongyang.
De verklaring volgt op de bekendmaking van Zuid-Korea dat het extra troepen stuurt naar eilanden bij de grens met Noord-Korea. Ook heeft Seoul plannen voor een militaire zee-oefening in samenwerking met de Verenigde Staten.
De spanningen tussen de landen zijn erg hoog sinds eergisteren, toen een Zuid-Koreaans eiland werd bestookt door granaten uit het noorden. Zuid-Koreaanse militairen schoten daarop terug.
(NOS)
quote:Op donderdag 25 november 2010 08:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De oefeningen tussen de VS en ZK beginnen zondag volgens mij
Het is gewoon machtsvertoon van de VS. Kijk NK, wij liggen hier voor de kust, mocht je het in je hoofd halen om Seoul plat te leggen dan heb je een nuke op je hoofd. Zoiets.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:42 schreef Stokstaart het volgende:
Ik geloof echt niet dat de US juist nu daar een oefening gaat houden met het risico op honderdduizenden burgerdoden. Zo'n kat en muis spelletje kun je wel eens spelen, maar niet met een land als NK met een gestoorde president .
Nog buiten of NK de vuurkracht heeft om Seoul te vernietigen, zal een aanval daarop onherroepelijk het einde van NK betekenen . Hoeveel doden daar bij gepaard zullen gaan wil je denk ik ook niet weten .![]()
Krankzinnig gedrag van die Amerikanen als het echt een oefening zou zijn, en niet het begin van het verzamelen van troepen voor een oorlog of bezetting daar .
ik denk dat burgerslachtoffers onze Grote Leider weinig boeit.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:58 schreef byah het volgende:
[..]
Het is gewoon machtsvertoon van de VS. Kijk NK, wij liggen hier voor de kust, mocht je het in je hoofd halen om Seoul plat te leggen dan heb je een nuke op je hoofd. Zoiets.
Mwa, is gewoon laten zien dat ze er zijn! En als ze schieten, laat het alleen maar zien hoe instabiel het land is, tegen de rest van de wereld..quote:Op donderdag 25 november 2010 08:42 schreef Stokstaart het volgende:
Ik geloof echt niet dat de US juist nu daar een oefening gaat houden met het risico op honderdduizenden burgerdoden. Zo'n kat en muis spelletje kun je wel eens spelen, maar niet met een land als NK met een gestoorde president .
Nog buiten of NK de vuurkracht heeft om Seoul te vernietigen, zal een aanval daarop onherroepelijk het einde van NK betekenen . Hoeveel doden daar bij gepaard zullen gaan wil je denk ik ook niet weten .![]()
Krankzinnig gedrag van die Amerikanen als het echt een oefening zou zijn, en niet het begin van het verzamelen van troepen voor een oorlog of bezetting daar .
Dat weer ik wel zeker .quote:Op donderdag 25 november 2010 09:02 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat burgerslachtoffers onze Grote Leider weinig boeit.
Juist wel. Daarbij komt dat die oefening maanden geleden al is aangekondigd.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:42 schreef Stokstaart het volgende:
En jij denkt dat democratisering niet een snellere, wellicht effectievere manier is om meer welvaart en economische groei te genereren als NK zijnde ?quote:Op donderdag 25 november 2010 09:16 schreef Perox het volgende:
Waarom vindt iedereen die man debiel? Volgens mij is ie brillant hoor.
Ik bedoel, hij schiet een paar Zuidkoreanen af, en hij komt er mee weg. En dat wist ie van tevoren. Iedereen weer even bij de les over Noord Korea. Het roept een reactie op van "oh noes, ze gaan knallen, wacht, stop, niet in paniek raken, we moeten gaan praten!". En praten is nou precies wat Noord Korea al die tijd al wil. Geloof het of niet.
Simpele voorstellingen van iemand die zo megalomaan is dat zijn einddoel is om de hele wereld zijn wil op te leggen. Vind ik wel een beetje fail hoor. Beetje hoog tekenfilmgehalte.
Die man leeft in de echte wereld, waar een etnisch homogeen land verdeeld is in 2 stukken, onder invloed van koude oorlog ellende, NIET de schuld van de Koreanen zelf, maar van wargames op hun grondgebeid. Daarna is Noord Korea verlaten door de meeste van zijn voormalige bondgenoten (USSR et al.), en heeft iedereen de pik op hen.
Kat in het nauw, dat is Noord Korea. En dit is zo'n rare sprong.
Niet dat ik jou niet geloof hoor, maar heb je een bron waarin deze oefeningen daadwerkelijk zijn aangekondigd ?quote:Op donderdag 25 november 2010 09:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Juist wel. Daarbij komt dat die oefening maanden geleden al is aangekondigd.
Juist nu afblazen speelt NK in de kaarten.
Ga maar eens fantaseren. Noord-Korea doet zijn eerste stapjes op weg naar democratie, Meer familie-herrenigingen, kerstkaartjes over en weer. Dan wat? Herreniging, want dat is het uiteindelijke einddoel, toch?quote:Op donderdag 25 november 2010 09:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En jij denkt dat democratisering niet een snellere, wellicht effectievere manier is om meer welvaart en economische groei te genereren als NK zijnde ?
Ze hebben een strategische ligging Azië, en een blik op de Zuiderburen zou ze toch moeten overtuigen dat dit in ieder geval niet de weg is ?
Dat zal China nooit toestaan. Nogmaals, al paar keer geschreven, China beschouwt NK als de pitbull/waakhond in hun achtertuin. Ze willen daarom de status quo in stand houden. Vooral geen democratisering.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En jij denkt dat democratisering niet een snellere, wellicht effectievere manier is om meer welvaart en economische groei te genereren als NK zijnde ?
Ze hebben een strategische ligging Azië, en een blik op de Zuiderburen zou ze toch moeten overtuigen dat dit in ieder geval niet de weg is ?
Ik denk dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 25 november 2010 09:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Niet dat ik jou niet geloof hoor, maar heb je een bron waarin deze oefeningen daadwerkelijk zijn aangekondigd ?
Ik bedoel ze hebben in 2008 een kleinschalige oefening gedaan samen, en wellicht is ergens geroepen dat het voor herhaling vatbaar was oid, maar je maakt mij niet wijs dat er "toevallig " zondag een oefening gepland stond .
quote:]US: Exercises were planned before crisis
WASHINGTON - The U.S. aircraft carrier George Washington and its four support ships left Japan on Tuesday to participate in joint naval exercises with the South Koreans, a step that was announced after President Obama phoned South Korean President Lee Myung-bak.
The carrier has 6,000 sailors and aviators and 75 warplanes aboard, and its retinue of ships includes a high-tech attack submarine.
Pentagon spokesman Marine Col. David Lapan said the exercise in the Yellow Sea from Sunday to next Wednesday had been planned previously and that the ships actually left Japan before Obama and Lee spoke Tuesday night.
Other officials noted that the ships would be in the Yellow Sea off China and that their presence was not only a message of support to South Korea but a prod to China that its help was needed to restrain North Korea.
The U.S. military has conducted at least three joint exercises with South Korea this year. The George Washington last participated in a joint exercise with South Korea in October 2009.
quote:China concerned about naval exercises
BEIJING -(Dow Jones)- China said Thursday it is concerned about reports the U.S. will hold military exercises in the Yellow Sea, and confirmed that Foreign Minister Yang Jiechi had postponed his planned trip to South Korea for " scheduling reasons."
Foreign Ministry spokesman Hong Lei said at a regular news briefing that China will keep communications with South Korea open.
South Korea's foreign ministry said earlier Wednesday that Yang's visit was postponed because of a Chinese scheduling problem.
Hong expressed China's grief over the casualties in the exchange of artillery fire, and reiterated China's opposition to any actions that may harm peace and stability on the Korean peninsula. "Under the current circumstances, we hope all relevant parties will do more to contribute to regional stability," he said.
He also said the parties involved in the exchange of fire "have different stories" on the incident.
editquote:Op donderdag 25 november 2010 09:42 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Dat zal China nooit toestaan. Nogmaals, al paar keer geschreven, China beschouwt NK als de pitbull/waakhond de egoistische, domme en arme straathond in hun achtertuin.
You are turn?quote:Op donderdag 25 november 2010 00:29 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ten eerste is Noord-Korea niet hoger gelegen dan Zuid-Korea. Kom op zeg!
[ afbeelding ]
You're turn.
want?quote:Op donderdag 25 november 2010 12:09 schreef Frutsel het volgende:
Zuid-Koreaanse minister van Defensie heeft zojuist zijn ontslag ingediend, meldt Reuters.
S. Korea's defense chief resigns over NK's artillery attackquote:
Ach het is een discussieforum en ik vind het leuk om zo wat drukke werkdagen te verwerken door voor het slapen gaan nog even de discussie aan te gaan. Dat doe ik hier al 10 jaar inmiddels.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Weet je waarom je uitgelachen wordt? Loopt waarschijnlijk ook als een rode draad door je leven maar je komt pedant over. Het is heel leuk dat je in Noord-Korea bent geweest (net als duizenden andere toeristen) en een paar boekjes hebt gelezen, maar je komt hier aanzetten alsof je Kim Jong-Il, het hele volk en de legerleiding persoonlijk kent. En dat doe je niet. Jouw gezever is gebaseerd op het gezever van anderen. Je bent gewoon tweedehands aan het zeveren en dat is niet meer of minder dan wat anderen hier doen. Er zijn genoeg mensen geïnteresseerd in je bezoekje aan Noord-Korea. Als je op youtube zoekt, kun je overigens ook een 9-delige compilatie vinden van een Amerikaan die op zo'n reisje is geweest.
Wat we ook zeggen over de intenties of toekomstige acties, het is allemaal speculatie. Het wordt pas vervelend als iemand beweert dat er feiten zijn en dat dingen vaststaan, terwijl er helemaal niks vaststaat. En helaas voor jezelf ben jij die persoon.
Bij wie roept het precies die reactie op? Zeker niet bij Zuid Korea, die heeft al 50 jaar de vinger op de trekker. De VS weten beter en proberen een totale oorlog te voorkomen. De hoge kosten zijn het op de korte termijn niet waard.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:16 schreef Perox het volgende:
Ik bedoel, hij schiet een paar Zuidkoreanen af, en hij komt er mee weg. En dat wist ie van tevoren. Iedereen weer even bij de les over Noord Korea. Het roept een reactie op van "oh noes, ze gaan knallen, wacht, stop, niet in paniek raken, we moeten gaan praten!". En praten is nou precies wat Noord Korea al die tijd al wil. Geloof het of niet.
Ik hoop niet dat je medelijden met hem hebt. Hij is verantwoordelijk voor het uitmoorden en hersenspoelen van grote delen van het Noord Koreaanse volk.quote:Simpele voorstellingen van iemand die zo megalomaan is dat zijn einddoel is om de hele wereld zijn wil op te leggen. Vind ik wel een beetje fail hoor. Beetje hoog tekenfilmgehalte.
Die man leeft in de echte wereld, waar een etnisch homogeen land verdeeld is in 2 stukken, onder invloed van koude oorlog ellende, NIET de schuld van de Koreanen zelf, maar van wargames op hun grondgebeid. Daarna is Noord Korea verlaten door de meeste van zijn voormalige bondgenoten (USSR et al.), en heeft iedereen de pik op hen.
Ik ben blij dat iemand het nog enigszins begrijpt.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:16 schreef Perox het volgende:
Simpele voorstellingen van iemand die zo megalomaan is dat zijn einddoel is om de hele wereld zijn wil op te leggen. Vind ik wel een beetje fail hoor. Beetje hoog tekenfilmgehalte.
Kat in het nauw, dat is Noord Korea. En dit is zo'n rare sprong.
Hij is idd niet debiel. Maar wel gek. Maar gekken kunnen helaas ook heel slim zijn.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:08 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik ben blij dat iemand het nog enigszins begrijpt.
In de jaren 70 was Het Noorden de betere van de 2 korea's. Korea is niet alleen door de kimmetjes zo behandeld hoor maar ook door de internationale politiek. Rusland de V.S. en China hebben hun koude oorlog uitgevochten over de ruggen van de Koreanen Toen ik daar was vertelde de gids dat volgens het verdrag van Jalta de V.S. zich na de Japanse overgave terug had moeten trekken en dat Korea onder sovjet bestuur zou komen. Nu weet ik niet wat er waar van is omdat ik het nog niet heb na gezocht. Maar de persoonlijkheidcultus om vooral Kim Il Sung komt vooral door de aanwezigheid van de V.S. daarmee geven ze de Kimmetjes al 60 jaar iets om tegenaan te schoppen.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:58 schreef waht het volgende:
[..]
Bij wie roept het precies die reactie op? Zeker niet bij Zuid Korea, die heeft al 50 jaar de vinger op de trekker. De VS weten beter en proberen een totale oorlog te voorkomen. De hoge kosten zijn het op de korte termijn niet waard.
[..]
Ik hoop niet dat je medelijden met hem hebt. Hij is verantwoordelijk voor het uitmoorden en hersenspoelen van grote delen van het Noord Koreaanse volk.
Ja, het Koreaanse schiereiland is gebruikt als strijdtoneel door de voormalige Sovjet Unie en de VS. Dat heeft op zichzelf al genoeg ellende veroorzaakt. En wat is er daarna gebeurd? Zuid Korea heeft zich ontwikkeld tot een welvarend land. Noord Korea is door Il-Sung en Jong-Il verkracht, puur en alleen om hun eigen machtspositie veilig te stellen. Ze hebben nooit enige interesse in hun volk getoond, eigenlijk dus gewoon de normale gang van zaken in een communistische dictatuur.
Volgens het verdrag van Jalta zou Korea opgesplitst worden. Het noorden zou onder invloed staan van de Sovjet-Unie en het Zuiden onder die van de VS.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
In de jaren 70 was Het Noorden de betere van de 2 korea's. Korea is niet alleen door de kimmetjes zo behandeld hoor maar ook door de internationale politiek. Rusland de V.S. en China hebben hun koude oorlog uitgevochten over de ruggen van de Koreanen Toen ik daar was vertelde de gids dat volgens het verdrag van Jalta de V.S. zich na de Japanse overgave terug had moeten trekken en dat Korea onder sovjet bestuur zou komen. Nu weet ik niet wat er waar van is omdat ik het nog niet heb na gezocht. Maar de persoonlijkheidcultus om vooral Kim Il Sung komt vooral door de aanwezigheid van de V.S. daarmee geven ze de Kimmetjes al 60 jaar iets om tegenaan te schoppen.
klopt maar Sovjet Unie bestaat niet meer, en Rusland zal het verder worst zijn hoe het met de Kimmetjes gaatquote:Op donderdag 25 november 2010 20:37 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Volgens het verdrag van Jalta zou Korea opgesplitst worden. Het noorden zou onder invloed staan van de Sovjet-Unie en het Zuiden onder die van de VS.
De Sovjets trokken zich echter terug, de VS niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:37 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Volgens het verdrag van Jalta zou Korea opgesplitst worden. Het noorden zou onder invloed staan van de Sovjet-Unie en het Zuiden onder die van de VS.
En Noord-Korea viel Zuid-Korea aan.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:13 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De Sovjets trokken zich echter terug, de VS niet.
Dat is absoluut niet bewezen. Ik vind het wel aannemelijk om te denken. En dan baseer ik op de offensieve successen van de DPRK, welke ze zeer snel boekten direct na uitbraak van het conflict.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:15 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
En Noord-Korea viel Zuid-Korea aan.
Noord-Korea was de eerste die op grote schaal de 38ste overschreed.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet bewezen. Ik vind het wel aannemelijk om te denken. En dan baseer ik op de offensieve successen van de DPRK, welke ze zeer snel boekten direct na uitbraak van het conflict.
Dat is bij verreweg de meest aannemelijke theorie inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:24 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Noord-Korea was de eerste die op grote schaal de 38ste overschreed.
Precies. En zo is het ook gegaan. Vlak na de conferentie van Jalta, werd de VN opgericht.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:37 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Offensief succes, burgers doodschieten ??quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet bewezen. Ik vind het wel aannemelijk om te denken. En dan baseer ik op de offensieve successen van de DPRK, welke ze zeer snel boekten direct na uitbraak van het conflict.
Ik ben toch nieuwsgierig... Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK om je als westerling al zo in vervoering te laten brengen en tekenen te tonen van brainwashing? Ik verbaas me daar werkelijk (en serieus) over. Ik heb ook wel in landen verbleven waar dergelijke conflicten spelen, buiten Korea. Bijvoorbeeld in Nepal, ten tijde van de burgeroorlog. Ik begrijp jouw verheerlijking van DPRK niet. Het is heel triest wat daar gebeurt. Vooral voor de bevolking zelf, die gewoon niet beter weet. Maar jij zou wel beter moeten weten. Jij hebt immers toegang tot vrijwel alle informatie die je nodig hebt. Je bent niet afhankelijk van een dictatuur die jou heel beperkte informatie verschaft en enkel dat wat in eigen belang past. Hoe kun je een dergelijk regime zo verdedigen? Het kan niet zo zijn omdat het zo goed gaat met de bevolking... een rondje youtube laat schrijnende beelden zien (misschien niet de beelden die je als toerist te zien krijgt).quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Weet verder vrij weinig van de oorlog toen, maar schoot wel even in de lach toen ik op wikipedia las hoe dat conflict begon;quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting en nog meer vrijheden vs. een clown die wel even bepaalt wanneer je mag spreken, poepen en ademhalen.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:13 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De Sovjets trokken zich echter terug, de VS niet.
Ik denk dat zonder aanwezigheid van de VS het propaganda-ministerie van NK wel een andere zondebok weet te vinden. Het is niet alsof de meeste Noorderlingen ooit een buitenlander, laat staan een Amerikaan, in het echt hebben gezien.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
In de jaren 70 was Het Noorden de betere van de 2 korea's. Korea is niet alleen door de kimmetjes zo behandeld hoor maar ook door de internationale politiek. Rusland de V.S. en China hebben hun koude oorlog uitgevochten over de ruggen van de Koreanen Toen ik daar was vertelde de gids dat volgens het verdrag van Jalta de V.S. zich na de Japanse overgave terug had moeten trekken en dat Korea onder sovjet bestuur zou komen. Nu weet ik niet wat er waar van is omdat ik het nog niet heb na gezocht. Maar de persoonlijkheidcultus om vooral Kim Il Sung komt vooral door de aanwezigheid van de V.S. daarmee geven ze de Kimmetjes al 60 jaar iets om tegenaan te schoppen.
Lekker met zijn allen in Dubai onderbrengenquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, misschien moet je ze allemaal vrijwaren van gerechtelijke vervolging en een redelijke huisvesting bieden ergens. Op die manier kun je ze misschien overhalen vrijwillig afstand te doen van hun speeltje.
Daar dacht ik van de week ook aan als ze nu voor miljarden in de economie kunnen pompen. Waar we ons ook af moeten vragen of dat lukt. Waarom bied er dan niemand de Kimmetjes zoiets iedereen heeft zijn prijs. Je zorgt dat en paar hoge generaals ook zo'n aanbod krijgen om het leger zijn slagkracht te ontnemen probleem opgelost.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, misschien moet je ze allemaal vrijwaren van gerechtelijke vervolging en een redelijke huisvesting bieden ergens. Op die manier kun je ze misschien overhalen vrijwillig afstand te doen van hun speeltje.
Vreemd, er is volgens mij tijdens het verdrag van Jalta helemaal niets afgesproken over Korea. Dat gebeurde toch echt tijdens de Potsdam conferentie. (nadat er overigens eerst tijdens de Cairo conferentie werd afgesproken dat Korea niet opgesplitst zou worden)quote:Op donderdag 25 november 2010 17:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hopelijk is hier snel wat meer informatie over. Als het echt iets is, dan zullen we dat wel zo snel mogelijk horen, sinds het nogal uit de hand kan lopen dan.quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:36 schreef Crazy-M het volgende:
Nieuwe explosies op het eiland.
Wordt onderzocht wat er is gebeurd ....
Bron: Explosies gehoord op Yeonpyeong
denk als vanuit NK afkomt, dat we dan moeten gaan klaar maken voor een oorlog.quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Hopelijk is hier snel wat meer informatie over. Als het echt iets is, dan zullen we dat wel zo snel mogelijk horen, sinds het nogal uit de hand kan lopen dan.
Dat verwacht ik idd ook niet zo aan dit bericht te zien:quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
denk als vanuit NK afkomt, dat we dan moeten gaan klaar maken voor een oorlog.
Denk niet dat er nog veel wordt toegelaten
time is ticking ...quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:58 schreef DustPuppy het volgende:
South Korea update: Military official in Seoul says artillery fire appears to be within North Korean territory - Reuters
"Het gaat vermoedelijk om een oefening, aldus het Zuid-Koreaanse leger."quote:SEOUL - Vlak bij het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong, dat dinsdag door Noord-Korea met granaten werd bestookt, is vrijdag opnieuw artillerievuur gehoord. Het gaat om twee explosies binnen vijf seconden, aldus het leger van Zuid-Korea.
Het leger onderzoekt de herkomst van het geluid. De eerste indruk is dat ongeveer twintig granaten zijn ontploft aan de noordelijke kant van de grens. Het gaat vermoedelijk om een oefening, aldus het Zuid-Koreaanse leger.
Achtergebleven bewoners van het eiland haastten zich naar schuilkelders, aldus getuigen.
Dinsdag kwamen door de granaataanvallen vier Zuid-Koreanen om. Achttien raakten gewond.
Het klopt wel hoor, bij de conferentie van Jalta zijn inderdaad ook afspraken gemaakt tav Korea:quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:04 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Vreemd, er is volgens mij tijdens het verdrag van Jalta helemaal niets afgesproken over Korea. Dat gebeurde toch echt tijdens de Potsdam conferentie. (nadat er overigens eerst tijdens de Cairo conferentie werd afgesproken dat Korea niet opgesplitst zou worden)
De persoonlijkheidscultus van Kim Il Sung heeft zijn werk bij jou blijkbaar ook goed gedaan.
Wees eens iets specifieker? Welke zin trek je in twijfel? Dan licht ik het toe.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik ben toch nieuwsgierig... Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK om je als westerling al zo in vervoering te laten brengen en tekenen te tonen van brainwashing? Ik verbaas me daar werkelijk (en serieus) over. Ik heb ook wel in landen verbleven waar dergelijke conflicten spelen, buiten Korea. Bijvoorbeeld in Nepal, ten tijde van de burgeroorlog. Ik begrijp jouw verheerlijking van DPRK niet. Het is heel triest wat daar gebeurt. Vooral voor de bevolking zelf, die gewoon niet beter weet. Maar jij zou wel beter moeten weten. Jij hebt immers toegang tot vrijwel alle informatie die je nodig hebt. Je bent niet afhankelijk van een dictatuur die jou heel beperkte informatie verschaft en enkel dat wat in eigen belang past. Hoe kun je een dergelijk regime zo verdedigen?
Ik praat over een offensief succes in 1950 hè, de eerste stappen in het conflict.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Offensief succes, burgers doodschieten ??
Het is een schreeuw om aandacht van Noord-Korea om de gesprekken weer te starten en de armoede te verdoezelen.
Als echt de pleuris uitbreekt dan regent het cruisemissiles van de schepen op het paleis van Kimmetje, het is nu eenmaal niet te vermijden kennelijk.
Net als de uiteindelijke hereniging, hetgeen een zegen voor de arme bewoners van Noord-Korea zou zijn
Communisme werkt niet, dat weten jij en ik ook.
Na de val van de USSR is ook Cuba is bezig te veranderen, alleen Venezuela is nu bezig om de inwoners in het verderf te storten
Hoe gespecificeerd wil je het begrip "tijd" hebben dan? Ik hoef het aantal seconden niet te weten, ook niet het aantal minuten of uren. Het aantal dagen of weken is voor mij specifiek genoeg.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:18 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wees eens iets specifieker? Welke zin trek je in twijfel? Dan licht ik het toe.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens!quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoe gespecificeerd wil je het begrip "tijd" hebben dan? Ik hoef het aantal seconden niet te weten, ook niet het aantal minuten of uren. Het aantal dagen of weken is voor mij specifiek genoeg.
Jezus Christus. Hoe simpel ben je:quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:30 schreef Chooselife het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens!
Neem dan eens de moeite om mijn reisverslag te lezen, simpele ziel. Dan krijg je een uitgebreid antwoord.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jezus Christus. Hoe simpel ben je:
Hoe lang was je in Noord-Korea, afgerond op maanden of weken?
Zo moeilijk is dat toch niet.
Je zou ook gewoon even snel een antwoord kunnen geven op een simpele vraag?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:36 schreef Chooselife het volgende:
Neem dan eens de moeite om mijn reisverslag te lezen, simpele ziel. Dan krijg je een uitgebreid antwoord.
6 wat?quote:
Geef jij nou maar eens gewoon antwoord op die heel simpele vraag die ik je stelde: Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Probeer het nog eens!
Hij wil dat je eerst zijn reisverslag leest, anders doet niemand het.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geef jij nou maar eens gewoon antwoord op die heel simpele vraag die ik je stelde: Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK?
Ja doei, ik ben gekke Henkie nietquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:40 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Hij wil dat je eerst zijn reisverslag leest, anders doet niemand het.
Het antwoord staat in het reisverslag! Als je die moeite al niet eens hebt genomen en toch tot conclusies komen, ben je wel héél eenvoudig van geest, is het niet?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geef jij nou maar eens gewoon antwoord op die heel simpele vraag die ik je stelde: Hoeveel tijd heb jij doorgebracht in DPRK?
Wat weerhoudt je?quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja doei, ik ben gekke Henkie niet
I know perfectly well where my towel is, thank you very muchquote:
Deze simpele ziel heeft wel wat beters te doen dan jouw vakantieverslag door te lezen. Laat ook maar. Het zal wel een heel korte tijd geweest zijn als je weigert het antwoord hier neer te tikken.quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:42 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het antwoord staat in het reisverslag! Als je die moeite al niet eens hebt genomen en toch tot conclusies komen, ben je wel héél eenvoudig van geest, is het niet?
Daarnaast moet je leren-lezen. Ik heb in dit topic nog gezegd dat ik mijn beeld van dit land niet zozeer van die reis gekregen heb, maar meer over de bestaande lectuur hierover. De reis was absurdistisch, niet zozeer informatief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |