Voor sommige S-class races was het wel nodig in Prologue, anders kon je ze gewoon niet winnen. Van die half brakke races zijn af en toe echt niet nodig om helemaal in de set-up te gaan klooien...quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:02 schreef Vuurpijl. het volgende:
Gaan jullie voor wedstrijden ook echt de setup van de wagen afstellen voor de baan? Of kiezen jullie gewoon een auto en racen maar?!
invite nu onderwegquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:08 schreef TDM het volgende:
Mijn PSN nick is JJmky20 ... lijkt me tof om FOK!Races te houden
Verkopen hem sinds een uurtje geloof ik... Wat ze doen is het volgende:quote:
Jaja, maar ik gaf even het proces aan. Ze wachten totdat iemand het verkoopt, en de FRS verkocht het dus nog maar net.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:13 schreef Andyy het volgende:
Het was meer van dat ze net vracht binnen hadden gekregen en 'm daaruit haalde voor me
quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:11 schreef SonicVolcano het volgende:
Wel ff een foto maken van je eerste auto![]()
zal ik kijken voor je bij mij of mag ik het niet spoilenquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:18 schreef J.Clarkson het volgende:
Installing......... Vanavond los!Eerste auto wordt de Hachi Roku ALS ie beschikbaar is bij de used car dealerships.
Ow jawel hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:21 schreef trance_fan het volgende:
[..]
zal ik kijken voor je bij mij of mag ik het niet spoilen
geen 86 wel andere toyota's een corolla Runx Z aerotourer. lijkt een beetje op een civicquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:22 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Ow jawel hoor.
Install duurt nog 13 minuten.... Das snel....
Hmm jammer, AE86 wil ik toch wel heel graag rijden! Maar ja, krijg hem toch pas morgen of donderdag binnen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:25 schreef trance_fan het volgende:
[..]
geen 86 wel andere toyota's een corolla Runx Z aerotourer. lijkt een beetje op een civic
ook nog een Starlet en een Vitz. Dit is bij mij dus kan ook dat het anders is bij jou.
ik ga vanavond helemaal niet slapen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga vanavond maar vroeg slapen. Des te eerder is het morgen.
Op de voorwaarde dat jij in het vervolg eens de filter inschakelt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:52 schreef jackson het volgende:
Hier verder... Volgende keer moet die dooie die als laatst post de nieuwe maken.
Hij is al aan het installeren... 20 min maarquote:
Daar kun je ook wel iets aan doen hoorquote:
Snap ik nooit helemaal..quote:
MM wil het nog niet verkopen (ben geweest in Bijlmer en Utrecht) omdat ze bang zijn voor een boete, zo vertelde een verkoper mijquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:37 schreef kreuk050 het volgende:
Hmm dit topic de laatste dagen in de gaten gehouden en heb wel veel zin om te spelen! Straks om half 6 als ik klaar ben naar de MM en dan lekker installen en gamen heel de avond (ff ajax tussendoor natuurlijk), en morgen en overmorgen vrijVriendin gaat maar lekker wat anders doen
Krijg je straks wel een antwoord op van me!quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:41 schreef Aikara het volgende:
Voor degenen die hem al spelen (en toch ook nog hier aanwezig zijn): hoe is het gesteld met de AI? 1 lange rij auto's? Of inhaalmanouevres, fouten, verschillende rijlijnen, etc?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:41 schreef Aikara het volgende:
Voor degenen die hem al spelen (en toch ook nog hier aanwezig zijn): hoe is het gesteld met de AI? 1 lange rij auto's? Of inhaalmanouevres, fouten, verschillende rijlijnen, etc?
Hehe, ik zit nu al minuut of 10 te kijken naar een scherm dat het nog 12 minuten duurt...quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef DutchErrorist het volgende:
Potverdorie ik haat de TNT echt als ik thuis was geweest had ik hem als eerste gehad maar nu moet ik tot morgenochtend wachten
Is dat boek eigenlijk in het Engels of in het Nederlands? Zag wel dat in sommige landen (bijv. Duitsland) het apex boek daar in het Duits was. Ben eigenlijk benieuwd of de nederlandse ook Nederlands isquote:
Hoort zo, de timer schijnt te spacenquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:09 schreef -_Tommy_- het volgende:
Hmmm die van mij hangt nu nog steeds op die 12 minuten en klinkt beetje freaky
die van mij op 40 secondenquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:09 schreef -_Tommy_- het volgende:
Hmmm die van mij hangt nu nog steeds op die 12 minuten en klinkt beetje freaky
yep, in de schappen.. contant no problem.. gozer voor mij nam er meteen maar 2 mee.quote:
BeNeLux mag niet meedoen inderdaad.. stond ook al niet tussen de landen toen het bekend werd gemaakt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:26 schreef delano.888 het volgende:
Is er iemand anders hier die de signature versie heeft? Zo ja zat er bij jou wel een kaartje in de portemonnee zodat je mee kan doen aan je race om die echte mercedes sls te winnen? Ik vermoed dat NL gewoon niet mee mag doen aan die actie ofzo..
Godverdomme ik wou die mercedesquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:27 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
BeNeLux mag niet meedoen inderdaad.. stond ook al niet tussen de landen toen het bekend werd gemaakt.
Ghehe ik zit ook daar vast al 5 minutenquote:
5 min hahaquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:49 schreef Duvel het volgende:
Tering, hoe lang kunnen 3 seconden duren?
waarom reageer je op fok dan?!?!! gogogoquote:
ff een quote van me op GOT:quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:00 schreef JeaHM het volgende:
Hoe zijn de graphics?:D En het geluid? Ga hem zo halen bij GM Eindhoven
Wut?quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Alleen mensen die hem gepre-ordered hadden mochten hem ophalen hier helaas. Kwam er net zo'n bebrilde brugklasser de winkel in en hebben mn kameraad en ik hem achtervolgd en het spel van mn gejat![]()
Hij begon gewoon te janken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom mocht je hem met je pre-order niet meenemen dan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:24 schreef Auti het volgende:
[..]
yep, in de schappen.. contant no problem.. gozer voor mij nam er meteen maar 2 mee.
Pre-order afhalen gaat met een hoop geblaf
Kijkend naar de grafische kwaliteit (of het gebrek daaraan) van de Standard Cars snap ik wel dat PD die mogelijkheid niet geeft in het spel.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:26 schreef Isthisit het volgende:
huh ik kan geen foto's maken van auto's die niet premium zijn
Je kan wel een 1080P foto maken uit de replay van standaardquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:26 schreef Isthisit het volgende:
huh ik kan geen foto's maken van auto's die niet premium zijn
Ow ook coolquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:29 schreef trance_fan het volgende:
[..]
Je kan wel een 1080P foto maken uit de replay van standaard
Echt niet veel beter dan Prologuequote:Op dinsdag 23 november 2010 18:00 schreef JeaHM het volgende:
Hoe zijn de graphics?:D En het geluid? Ga hem zo halen bij GM Eindhoven
Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:44 schreef SonicVolcano het volgende:
Je moet inderdaad niet schrikken van de schaduwen in GT5. De welbekende 'jaggies' zijn ook aanwezig. Dat ligt aan de hardware van PS3. Op de PC zou dit gemakkelijk verholpen kunnen worden. Algemeen probleem van de PS3. Zelfs Uncharted 2 heeft het.
Loser.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Alleen mensen die hem gepre-ordered hadden mochten hem ophalen hier helaas. Kwam er net zo'n bebrilde brugklasser de winkel in en hebben mn kameraad en ik hem achtervolgd en het spel van mn gejat![]()
Hij begon gewoon te janken
Die heb ik ook!quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:34 schreef JJH het volgende:
Ik ben erg aan het genieten van mijn Civic Type R.
Wit, met witte velgen.
Ik zal zometeen eens kijken naar die Specials.
Ik heb nog niets getuned. Ik heb het ook nog niet nodig, fiets overal nog zonder problemen heen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:37 schreef RiKe het volgende:
[..]
Die heb ik ook!
Zwart met de standaard velgen...maar wel met een race uitlaat en race luchtfilter inmiddels.
Hij klinkt nu als een echte jap, lekker gillen in hoge toeren!
quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Loser.
Zelfs als 'grap' is het niet leuk.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:44 schreef Splobber het volgende:
Als je je auto van tuned enzo, verandert het geluid dan ook?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:37 schreef RiKe het volgende:
[..]
Die heb ik ook!
Zwart met de standaard velgen...maar wel met een race uitlaat en race luchtfilter inmiddels.
Hij klinkt nu als een echte jap, lekker gillen in hoge toeren!
quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:32 schreef linebear het volgende:
en niet online gaan vandaag, he
Anders krijg je een ban
Had hem voor 100 euro meer nog gekocht, zo goed.quote:
Echt tof hequote:Op dinsdag 23 november 2010 20:03 schreef JJH het volgende:
[..]
Zijn geld dubbel en dwars waard.
Dat karten.![]()
Jup, premiumquote:
Echt? Nou ik vind het wel meevallen. De standard auto's zijn een beetje forza 2......quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:17 schreef Nuchterheid het volgende:
Ik ben officieel teleurgesteld in de graphics
Het ziet er inderdaad niet mooier uit dan Prologue, en op sommige punten zelfs minder
Sorry.
Ik vind Prologue anders heel kaal qua alles eigenlijk. Dan moet GT5 wel heel erg zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:17 schreef Nuchterheid het volgende:
Ik ben officieel teleurgesteld in de graphics
Het ziet er inderdaad niet mooier uit dan Prologue, en op sommige punten zelfs minder
Sorry.
Schakel je automatisch? Zo ja, handmatig schakelen. Vooral bij remtests scheelt het veel en je kan bochten met hogere toeren nemen en uit accellereren.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:30 schreef delano.888 het volgende:
FUUUUUUUUUUUUUCK
Waarom lukken de licenses me niet? Zit bom vast op B-3, kom 0,4 seconden te kort, elke keer brons..
Is er trouwens een manier om snel te restarten? Moet elke keer naar die trofee kijken, dan die mannetjes, dan weer doorklikken, duurt erg lang!!
dat was ook zo bij prologue...quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:44 schreef Nuchterheid het volgende:
Dat constante "installeren" en laden is echt vermoeiend
Bochtjes ruimer nemen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:55 schreef JJH het volgende:
Waarom word ik al een race of tien elke ronde bij Bacharach gediskwalificeerd? Met die T2's op De TG track. Frustrerend!
Net zo lelijk als de rest van het spel?quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:58 schreef Splobber het volgende:
Zijn de standard auto's nou echt zo lelijk of valt het wel mee?
De servers zijn ook nog niet up. Morgen pas.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:58 schreef Black-Hole het volgende:
Tot nu toe al 3x een freeze gehad op mijn PS3 als ik of online wil zoeken naar rooms, of een room wil joinenEnige oplossing was opnieuw opstarten.....
Vind je?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:01 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Net zo lelijk als de rest van het spel?
Op een of andere manier ziet Forza 3 (sorry dat ik die er weer bij moet halen) er veel verzorgder uit...
Vanuit de ene hoek zien ze er beter uit dan de andere en het verschilt ook wel per model. Maar over het algemeen zijn de Standard Cars ondermaats voor een spel dat in 2010 op de markt komt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:58 schreef Splobber het volgende:
Zijn de standard auto's nou echt zo lelijk of valt het wel mee?
Schandalig dat je een spel zo durft af te leveren puur en alleen om te kunnen zeggen: 'maar ons spel heeft lekker wel de meeste auto's'. Het blijven een stel kleine kinderen die Japanners.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vanuit de ene hoek zien ze er beter uit dan de andere en het verschilt ook wel per model. Maar over het algemeen zijn de Standard Cars ondermaats voor een spel dat in 2010 op de markt komt.
Je ziet duidelijk dat de Standard Cars verschillen van de Premium Cars in het feit dat de Standard Cars een basisvorm hebben met daaroverheen een skin (de licht-units bijvoorbeeld zijn dus gewoon een bitmapje).
Bij de Premium Cars zijn de licht-units losse componenten, met diepte en alles erop en eraan, zoals je dat gewend bent van een game in deze tijd.
Spijt van de aankoop?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:33 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Schandalig dat je een spel zo durft af te leveren puur en alleen om te kunnen zeggen: 'maar ons spel heeft lekker wel de meeste auto's'. Het blijven een stel kleine kinderen die Japanners.
Menu's vind ik wel beter, bij Forza heb ik volstrekt geen beleving bij de career mode. Je rijdt maar wat rondjes in een nietszeggend tournament. De AI zuigt echt enorm bij Forza maar verder vind ik het wel lekkerder rijden dan GT5, gevoel van snelheid is beter.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:11 schreef Edwin1984 het volgende:
Gran Turismo 5 vind ik er erg verzorgd uitzien, bij Forza 3 had ik juist het idee dat ik naar lompe / simpele menu'tjes zat te kijken en onder het racen vond ik Forza 3 nou ook niet bepaald een geweldig mooie game.
Ik zou me als PD zijnde eerst maar zo hard mogelijk inzetten om die lelijke standard cars eruit te krijgen. Compleet nieuwe auto's en track's kan altijd nog.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:40 schreef Meike26 het volgende:
Wat dat betreft had mij de verdeling ook wel wat anders mogen zijn inderdaad. Of dan een afweging maken en minder auto's in totaal, maar dan wel meer premium-wagens.
Maar als ik het zo allemaal mag geloven, komt er nog een hoop DLC aan en het lijkt mij niet meer dan logisch dat het wat auto's betreft alleen maar extra premium auto's zullen worden en/of het vervangen van een standaard auto dat een premium word, zoals de Veyron dan bijvoorbeeld.
Nou de AI zuigt niet zo erg in Forza, laten we niet overdrijven.. Overigens is het grappig om te zien hoe alle fanboys op gtplanet.net elke negatieve review zien als biased en nu allemaal zeggen dat je niet uitmoet gaan van reviews omdat ze toch allemaal xboxfanboys zijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Menu's vind ik wel beter, bij Forza heb ik volstrekt geen beleving bij de career mode. Je rijdt maar wat rondjes in een nietszeggend tournament. De AI zuigt echt enorm bij Forza maar verder vind ik het wel lekkerder rijden dan GT5, gevoel van snelheid is beter.
Jammer, want qua verhoudingen tussen circuit/auto kreeg ik bij GT5 een veel beter gevoel dan bij Forza.
Uiteindelijk heb ik GT5 maar laten liggen. Combinatie van bovengenoemde factoren, de PS3 controller die doseren veel moeilijker maakt in vergelijking met de Xbox controller, de hoeveelheid echte circuits die ik echt heel schraal vind (ik heb niets met fictieve stadsbanen, weet overigens niet of je nog circuits unlocked) en de snelheid v/d menu's/opstarten van races (daar erger ik me altijd al enorm aan bij GT).
Ik moet zeggen dat ik er ook niet veel ervaring mee hebquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:47 schreef DutchErrorist het volgende:
Nou de AI zuigt niet zo erg in Forza, laten we niet overdrijven.. Overigens is het grappig om te zien hoe alle fanboys op gtplanet.net elke negatieve review zien als biased en nu allemaal zeggen dat je niet uitmoet gaan van reviews omdat ze toch allemaal xboxfanboys zijn
We snappen uiteraard dat als GT5 een 10 kreeg van elke review site dat ze niet meer biased waren
Dat is bij alle races hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:47 schreef Slomy het volgende:
Wat ik zelf overigens ook nog steeds slecht vind is dat wanneer je bv in die special races (zoals die nascar of vw busjes) disqualified word wanneer je iemand ramt. Zorg toch gewoon dat wanneer je iemand ramt je auto beschadigd / total loss is en je kan dan misschien nog wel doorrijden maar winnen gaat lastiger worden. Dat is een stuk beter dan disqualified terwijl er niets aan je auto is, maargoed dat is iets persoonlijks.
Ik heb de AI altijd op hard staan in Forza met alles uit en nog houd ik ze makkelijk bijquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:51 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er ook niet veel ervaring mee hebBij elke race sta je std. helemaal achteraan het veld, als je dan de eerste coureurs niet binnen een minuut inhaalt dan is de top 3 uit het zicht verdwenen en praktisch niet in te halen, probeer dan (zeker in korte races) nog maar eens eerste te worden uur op skills. Ik heb de AI op easy gezet zodat ik er geen last van heb
![]()
Qua gemekker op reviews is het allemaal heel erg Pavlov. Krijgt het spel een 10 dan roepen echte fanboys dat ze niet voor niets fan zijn, krijgt het een 7 dan roepen ze dat reviewers het niet snappen. Ach ja, zo zit de mens eenmaal in elkaar.
Ja, PSP via de USB kabel aansluiten op de PS3 en vervolgens beide opstarten. Dan schijn je vanuit GT5 je garage uit de PSP over te kunnen nemen. Staat ook in de handleiding van GT op de PSP uitgelegd. Zelf moet ik nog tot morgen wachten tot ik GT5 heb, dus ik weet niet exact hoe het in z'n werk gaat. Maar ik ga het iig wel doen, want op de PSP had ik al een aardig volle garagequote:Op dinsdag 23 november 2010 21:56 schreef Beach het volgende:
Wat kan je nou precies doen als je ook de psp versie van GT hebt?
Auto's overzetten?
Zo kan het ook even tot hij aardig compleet isquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik heb de AI altijd op hard staan in Forza met alles uit en nog houd ik ze makkelijk bij
Oh trouwens was even een lijstje aan het maken van users en hun PSN, helaas weet ik mijn PSN niet(Zit meer achter mijn 360) Dus die hebben jullie nog te goed van me
Zeg even je PSN en ik voeg hem toe aan het lijstje, dan kunnen we die straks in de OP ofzo zetten...
TDM = JJmky20
trance_fan = nalyu
Rike = RiKe456
BoyGenius = RDR-Fanatic?
DeeBee = Tehdas
gamefreek = geemfriek
Je moet toch eerst in A-spec de B-spec los spelen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:44 schreef IrishBastard het volgende:
Karten is trouwens wel vet, behalve als je iedere keer van achter gebeukt wordt door AI, waardoor je spint
Verder is de besturing wel erg fijn overall
Hoe werkt dat B-spec trouwens, snap er geen reet van
quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik heb de AI altijd op hard staan in Forza met alles uit en nog houd ik ze makkelijk bij
Oh trouwens was even een lijstje aan het maken van users en hun PSN, helaas weet ik mijn PSN niet(Zit meer achter mijn 360) Dus die hebben jullie nog te goed van me
Zeg even je PSN en ik voeg hem toe aan het lijstje, dan kunnen we die straks in de OP ofzo zetten...
TDM = JJmky20
trance_fan = nalyu
Rike = RiKe456
BoyGenius = RDR-Fanatic?
DeeBee = Tehdas
gamefreek = geemfriek
Toempf = Toempf
Ik heb echt geen idee.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:55 schreef SonicVolcano het volgende:
Bij B-spec begeleidt je toch racers? Of?
Ghehe, en mijn voetzoelen doen zeer, (stuurtje)quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:04 schreef JJH het volgende:
Nu eerst even pauze, mijn duim begint zeer te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
Ik heb geen goede 'stad' om mijn stuurtje op kwijt te kunnen en ik game dus met een controller.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:06 schreef delano.888 het volgende:
Vraagje voor de mensen met een stuur (met pedalen)
Doen jullie gas/rem allebei met rechts? Of doen jullie rem met links..
Ik deed eerst altijd gewoon rem links en gas rechts, maar als ik beide met rechts doe lijk ik beter te rijden...
Met je rechtervoet kun je doorgaans beter doseren. Probeer maar eens met je linkervoet gas te geven, dat gaat niet zo soepel als met je rechter voet. Vandaar dat je in een echte auto altijd de koppeling met je linkervoet (of eigenlijk je hele been, de voet staat constant in dezelfde stand) en het gas en rem met je rechtervoet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:06 schreef delano.888 het volgende:
Vraagje voor de mensen met een stuur (met pedalen)
Doen jullie gas/rem allebei met rechts? Of doen jullie rem met links..
Ik deed eerst altijd gewoon rem links en gas rechts, maar als ik beide met rechts doe lijk ik beter te rijden...
Oh dus daar ligt het aan, nou dan gewoon voortaan alles met rechts dus, is goed te doenquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:12 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Met je rechtervoet kun je doorgaans beter doseren. Probeer maar eens met je linkervoet gas te geven, dat gaat niet zo soepel als met je rechter voet. Vandaar dat je in een echte auto altijd de koppeling met je linkervoet (of eigenlijk je hele been, de voet staat constant in dezelfde stand) en het gas en rem met je rechtervoet.
Na veel oefenen kan het overigens wel hoor, volgens mij remmen alle formule 1 coureurs nu met hun linkervoet ipv rechts.
Ben het helemaal met je eens dat die career mode in Forza nogal nietszeggend is en je geen motivatie hebt om alles door te spelen. Mist een beetje de beleving of hoe je dat ook moet verwoorden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Menu's vind ik wel beter, bij Forza heb ik volstrekt geen beleving bij de career mode. Je rijdt maar wat rondjes in een nietszeggend tournament. De AI zuigt echt enorm bij Forza maar verder vind ik het wel lekkerder rijden dan GT5, gevoel van snelheid is beter.
Jammer, want qua verhoudingen tussen circuit/auto kreeg ik bij GT5 een veel beter gevoel dan bij Forza.
Uiteindelijk heb ik GT5 maar laten liggen. Combinatie van bovengenoemde factoren, de PS3 controller die doseren veel moeilijker maakt in vergelijking met de Xbox controller, de hoeveelheid echte circuits die ik echt heel schraal vind (ik heb niets met fictieve stadsbanen, weet overigens niet of je nog circuits unlocked) en de snelheid v/d menu's/opstarten van races (daar erger ik me altijd al enorm aan bij GT).
Is ook leuk als je je rijbewijs hebt en nog alleen maar in een schakelauto hebt gereden. De 1e keer dat je in een automaat rijdt zul je vast wel een keer met je linkervoet vol op de rem trappen omdat je de koppeling wilt gebruikenquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh dus daar ligt het aan, nou dan gewoon voortaan alles met rechts dus, is goed te doenalleen me linker voet voelt wel vrij nutteloos dan
Heb geen behoefte aan koppeling, vind handmatig zonder koppeling al heel moeilijk
Beide punten onzin, kan spreken vanuit mijn ervaring.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:18 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Is ook leuk als je je rijbewijs hebt en nog alleen maar in een schakelauto hebt gereden. De 1e keer dat je in een automaat rijdt zul je vast wel een keer met je linkervoet vol op de rem trappen omdat je de koppeling wilt gebruikenZonder koppeling rijden is eigenlijk ook geen klap aan.
Totdat je dagelijks in de file staat, dan merk je ineens hoe verrekte handig een automaat is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:18 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Zonder koppeling rijden is eigenlijk ook geen klap aan.
Ik niet danquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Beide punten onzin, kan spreken vanuit mijn ervaring.
Niet onzin, het rempadaal is een een automaat veel breder. En als je dan op het toerental komt waarbij je normaal de koppeling intrapt, ram je dus vrij enthousiast het linkergedeelte van het rempedaal het tapijt in.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Beide punten onzin, kan spreken vanuit mijn ervaring.
Dat dus, ik deed dan ook altijd extra goed mijn gordel om als iemand voor het eerst in mijn auto met automaat reed, al vaak zat gebeurd dat zij de koppeling wilden intrappen en erachter kwamen dat daar nog een stuk rempedaal zatquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:25 schreef JJH het volgende:
[..]
Niet onzin, het rempadaal is een een automaat veel breder. En als je dan op het toerental komt waarbij je normaal de koppeling intrapt, ram je dus vrij enthousiast het linkergedeelte van het rempedaal het tapijt in.
Dat doet zeer kan ik je vertellen.
Geen last van, 1e keer dat ik van schakel naar automaat ging heb ik nooit neiging gehad om mn voet op de koppeling te drukken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:25 schreef JJH het volgende:
[..]
Niet onzin, het rempadaal is een een automaat veel breder. En als je dan op het toerental komt waarbij je normaal de koppeling intrapt, ram je dus vrij enthousiast het linkergedeelte van het rempedaal het tapijt in.
Dat doet zeer kan ik je vertellen.
Zelf schakelen is meer fun, flippers lijken mij nog leuker.. dus semi automaat. En als ik in de file sta baal ik altijd dat ik geen automaat heb.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:35 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Geen last van, 1e keer dat ik van schakel naar automaat ging heb ik nooit neiging gehad om mn voet op de koppeling te drukken.
Wel 1e keer ff mn linkervoet zoveel mogelijk naar me toe, zodat wanneer je schijnbeweging maakt je niet tegen de rem aantikt.
Maar dat was achteraf niet nodig.
En van mijn ervaring vind ik automaat 10x beter, enige reden wat ik kan bedenken is dat het duurder is.
Verder zou ik niet weten waarom je handgeschakeld wilt, al die fabels van niet snel kunnen optrekken of niet sportief is onzin vind ik...
Heb wel handgeschakeld rijbewijs gehaald omdat het makkelijk is, bijv. met een auto lenen of wanneer je later toch een handgeschakelde auto koopt omdat het bijv. goedkoper is.
Voor m'n werk wil ik niet anders dan automaat.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:35 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Geen last van, 1e keer dat ik van schakel naar automaat ging heb ik nooit neiging gehad om mn voet op de koppeling te drukken.
Wel 1e keer ff mn linkervoet zoveel mogelijk naar me toe, zodat wanneer je schijnbeweging maakt je niet tegen de rem aantikt.
En van mijn ervaring vind ik automaat 10x beter, enige reden wat ik kan bedenken is dat het duurder is.
Verder zou ik niet weten waarom je handgeschakeld wilt, al die fabels van niet snel kunnen optrekken of niet sportief is onzin vind ik...
Heb wel handgeschakeld rijbewijs gehaald omdat het makkelijk is, bijv. met een auto lenen of wanneer je later toch een handgeschakelde auto koopt omdat het bijv. goedkoper is.
Ja dat heb je ook nog.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:38 schreef deepart het volgende:
[..]
Zelf schakelen is meer fun, flippers lijken mij nog leuker.. dus semi automaat. En als ik in de file sta baal ik altijd dat ik geen automaat heb.
Ik heb ervaring met de DSG bakken en de automaten van Opel, en dat optie om zelf te schakelen gebruik ik nooit.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja dat heb je ook nog.
Automaat, maar dan optie dat je wel zelf schakelt.. maar das gewoon pookje naar voren of naar achter doen.
Maar das zonder koppeling...
Dat lijkt me dan wel erg verwarrend omdat je met schakelen gelijk denkt aan de koppeling
Mn ouders hadden t in de renault... maar lijkt me ook niksquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:45 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met de DSG bakken en de automaten van Opel, en dat optie om zelf te schakelen gebruik ik nooit.
Voor glad wegdak heb je de Winterstand, dan rijd ie weg in de twee. En dat isvan in de bergen is misschien wel handig ja.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:46 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Mn ouders hadden t in de renault... maar lijkt me ook niks![]()
Alleen kan het misschien handig zijn in de bergen of misschien bij glad wegdek...
ok van die winterstand wist ik niet, is dat elke auto standaard?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:50 schreef JJH het volgende:
[..]
Voor glad wegdak heb je de Winterstand, dan rijd ie weg in de twee. En dat isvan in de bergen is misschien wel handig ja.
Ik heb vroeger zelf ook eens een automaat gehad en daarvoor gewoon een schakel wagen, maar had de eerste keer in die automaat ook niet de neiging om mijn linkervoet te gebruiken. Andersom toen ik weer terug ging naar een schakel bak, was lastiger, toen vergat ik in het begin nogal eens te schakelen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:35 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Moet je niet naar school?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:59 schreef DutchErrorist het volgende:
MORGENOCHTEND GT5 EN DAN DE HELE DAG DOOR RACEN WOOHOOOEEEEE TOT MORGEN
Zeker ook GC Shopquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:04 schreef Robin__ het volgende:
Ik krijg hem pas donderdag als pakket ipv briefposten dat ga ik missen, en vrijdag ook
beter gooien ze het gewoon door de bus
Ik heb de controls zoals in Forza, Dus gewoon rechtertrigger gas, linkertrigger rem. Opschakelen = rondje, terugschakelen is vierkantje.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:04 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee.
Nu eerst even pauze, mijn duim begint zeer te doen.
Ik ben nu dat gedeelte aan het installeren wat de laadtijden verkort
Dat duurt inderdaad even. Bij mij heeft ie een kleine eeuwigheid op 13 minuten gestaan.quote:Op woensdag 24 november 2010 01:24 schreef Assassin92 het volgende:
Hij staat nu al een kwartier op nog "20 minuten", bij het installeren
Haha ja nu staat ie al tijden op 40 secondes, en er is geen stukje balk meer over wat nog wit moet wordenquote:Op woensdag 24 november 2010 01:53 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat duurt inderdaad even. Bij mij heeft ie een kleine eeuwigheid op 13 minuten gestaan.
Je zou bijna zeggen dat ze die auto's direct uit de PSP versie hebben geportquote:
Komt omdat er dan movement in zit. Bij stilstand valt veel meer op..quote:Op woensdag 24 november 2010 01:56 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat ze die auto's direct uit de PSP versie hebben geport
Ik moet overigens wel zeggen dat de foto's die je ingame maakt er wel slechter uit zien dan de daadwerkkelijke gameplaybeelden
Eerlijk gezegd zijn er wel een paar auto's uit de PSP versie van GT geport, net zoals een aantal banen uit Ps2 versies. Zoals die screen die ik daarboven heb gepost, check die bomen ????quote:Op woensdag 24 november 2010 01:56 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat ze die auto's direct uit de PSP versie hebben geport
Ik moet overigens wel zeggen dat de foto's die je ingame maakt er wel slechter uit zien dan de daadwerkkelijke gameplaybeelden
Eerst alleen nog 12 uur werken vandaagquote:Op woensdag 24 november 2010 06:41 schreef LangeJan het volgende:
Verzonden U heeft het artikel ontvangen of het is naar u onderweg.
De game valt echt niet tegen. Ongelofelijk wat een zuurpruimen hier rondlopen zeg. De game is prachtig, enorm uitgebreid. Maar geen enkele game is perfect en hier wordt er met een microscoop naar de foutjes gekeken, inplaats van dan mensen gewoon lol hebben met de game!quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:59 schreef MMaRsu het volgende:
Jongens ik zei toch dat die standard cars kut waren en dat die screens uit GT5
Heb net wel m'n GT5 Ps3 pack besteld. Nu nog maar een stapel 2e hands vette exclusives erbij kopen. Misschien GT5 verkopen als die echt tegenvalt zoals jullie hier ( en op XBW ) zeggen..
Ga met de autoquote:Op woensdag 24 november 2010 06:59 schreef Isthisit het volgende:
jaaah dag 2 van mijn gt5 carierie is aangebroken. alleen nu eerst naar school
Yupquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
TDM = JJmky20
trance_fan = nalyu
Rike = RiKe456
BoyGenius = RDR-Fanatic
Vergeet de rest nietquote:Op woensdag 24 november 2010 07:27 schreef BoyGenius het volgende:
[..]
Yup
Bestelstatus bij Bol: Verzonden op 23-11-2010!!!!
Nu maar op de postbode wachten
De F van fanatic is trouwens zonder hoofdletterquote:Op woensdag 24 november 2010 07:35 schreef Auti het volgende:
TDM = JJmky20
trance_fan = nalyu
Rike = RiKe456
BoyGenius = RDR-fanatic
DeeBee = Tehdas
gamefreek = geemfriek
Toempf = Toempf
Auti = nurspekkie
Raar, ik heb al meerdere S2000's gezien bij used en dat is een premium car?quote:Op woensdag 24 november 2010 08:12 schreef DutchErrorist het volgende:
Standard kan je toch alleen used kopen en premium toch alleen bij dealers?
Er zitten 18 S2000's in, 3 daarvan zijn volgens mij premium.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:19 schreef woessie het volgende:
[..]
Raar, ik heb al meerdere S2000's gezien bij used en dat is een premium car?
edit: kan natuurlijk een andere versie zijn. Lijkt mij alleen niet dat het interior zo onwijs zou afwijken?
Met al mijn kennis en ervaring een Suzuki Swift Sport 07 gekochtquote:Op woensdag 24 november 2010 08:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat wordt mijn beginners auto trouwens?
90 euro maar? Doen! Ik heb hem en ben er ontzettend tevreden over!quote:Op woensdag 24 november 2010 08:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik de berichten hier lees, lijkt een stuurtje me absoluut een aanrader bij GT. Is de Logitech Driving Force GT (degene die speciaal voor GT5 "ontwikkeld" is) iets? Die kost bij de lokale mediamarkt nl. maar 90 euro en voor dat geld kun je je er volgens mij geen bult aan vallen...
De mijne was een Mini Cooper. Maar dat schiet niet op, dus nu een Mitsubishi FSO of zo.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:28 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat wordt mijn beginners auto trouwens?
Omdat ze zeiden dat ze meer dan 1000 auto's hadden, terwijl het eigenlijk voor 80% opvulling was.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
90 euro maar? Doen! Ik heb hem en ben er ontzettend tevreden over!
Let wel op: force feedback maakt het spel wel veel leuker, maar ook wel moeilijker!
Overigens snap ik niet waarom mensen zeiken over standard cars, dat zijn de 2e handse, en ik heb er nog niet 1 van gebruikt, zou ook niet weten waarom, meer dan genoeg toffe premium cars!
TDM = JJmky20
trance_fan = nalyu
Rike = RiKe456
BoyGenius = RDR-Fanatic
DeeBee = Tehdas
gamefreek = geemfriek
Toempf = Toempf
Auti = nurspekkie
JJH = JJH1985
Mystikvm = Mystikvm
Skipper26 = soofvic
delano.888 = Dx11
Nogmaals. ga jij ze gebruiken dan? Ik heb genoeg aan 200 perfecte auto's hoor..quote:Op woensdag 24 november 2010 08:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Omdat ze zeiden dat ze meer dan 1000 auto's hadden, terwijl het eigenlijk voor 80% opvulling was.
Je moet even opletten wat je in het amateur series (Of hoe dat ook heet, tweede blok) nodig hebt. Dat zijn er nog al wat.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nogmaals. ga jij ze gebruiken dan? Ik heb genoeg aan 200 perfecte auto's hoor..
Hiero ook met de swift 07 begonnen.
Heb nu 80.000 en kan niet kiezen welke auto ik als 2e ga kopenje kan al best veel met 80.000
![]()
Kopuh.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:05 schreef IrishBastard het volgende:
Hoe komen jullie aan je oldtimers trouwens?
Dat is toch alleszins netjes.quote:
Tweedehands, en een enkele ook wel nieuw denk ik.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:17 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
No shit, Sherlock [ afbeelding ]
Waar, nieuw of tweedehands?
quote:Op woensdag 24 november 2010 07:48 schreef JJH het volgende:
TDM = JJmky20
trance_fan = nalyu
Rike = RiKe456
BoyGenius = RDR-Fanatic
DeeBee = Tehdas
gamefreek = geemfriek
Toempf = Toempf
Auti = nurspekkie
JJH = JJH1985
J. Clarkson = evil_tuinhekje
Dan kan je weer vrolijk verderquote:Op woensdag 24 november 2010 00:11 schreef neggix het volgende:
[..]
Zeker ook GC Shopbeetje jammer maar jah, morgen werken en donderdag hele dag vrij dus
Inderdaadquote:Op woensdag 24 november 2010 09:38 schreef BoyGenius het volgende:
wie op de postbode wacht, wacht het langst
quote:Op woensdag 24 november 2010 09:42 schreef Mystikvm het volgende:
Als je lijstjes kopieert, kopieer dan de goede
TDM = JJmky20
trance_fan = nalyu
Rike = RiKe456
BoyGenius = RDR-Fanatic
DeeBee = Tehdas
gamefreek = geemfriek
Toempf = Toempf
Auti = nurspekkie
JJH = JJH1985
IrishBastard = Boemeltje
Mystikvm = Mystikvm
woessie = woessie12
Dat zie ik hier nog niet gebeuren... Althans, "in behandeling" staat er al dat ik voor het eerst keek maandag.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Inderdaad
Bij mij is de Chauffeur onderweg en hij is er voor 13:00 dus dat is mooi
Klopt nog niet zo. Ik mis er nog een paar.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:42 schreef Mystikvm het volgende:
TDM = JJmky20
trance_fan = nalyu
Rike = RiKe456
BoyGenius = RDR-Fanatic
DeeBee = Tehdas
gamefreek = geemfriek
Toempf = Toempf
Auti = nurspekkie
JJH = JJH1985
IrishBastard = Boemeltje
Mystikvm = Mystikvm
Kijk je zo nog eens, staat er "knock, knock Neo" en wordt er op de deur geklopt.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:43 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat zie ik hier nog niet gebeuren... Althans, "in behandeling" staat er al dat ik voor het eerst keek maandag.
En dat doe je zelf ook nietquote:Op woensdag 24 november 2010 09:42 schreef Mystikvm het volgende:
TDM = JJmky20
trance_fan = nalyu
Rike = RiKe456
BoyGenius = RDR-Fanatic
DeeBee = Tehdas
gamefreek = geemfriek
Toempf = Toempf
Auti = nurspekkie
JJH = JJH1985
IrishBastard = Boemeltje
Mystikvm = Mystikvm
Ik speel nu met de DS3 omdat ik nog geen goeie stuurstand heb voor mijn Logitech DFGT.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:51 schreef Un4 het volgende:
Speelt iedereen met een stuur of is het met de DS3 ook goed te doen? Als het alleen goed te spelen is met een stuur dan sla ik deze over denk ik.
Ik las namelijk ook al zoiets in de Eurogamer review.
Whehe, ben nu nog op de zaak. Ik pak vanmiddag een paar compensatie uren voor mijn exorbitante werk gedrag van de afgelopen weken. Geloof alleen niet als ik om 3uur thuiskom dat er iets in de brievenbus zit.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:44 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Kijk je zo nog eens, staat er "knock, knock Neo" en wordt er op de deur geklopt.
quote:For me, this is the Holy Grail of driving games. And yet it's one throwaway and all-too-brief event tucked away in a corner of Kazunori Yamauchi's sprawling empire of digital motorsport. I could quite easily have played GT5 for dozens of hours and written this review without even knowing it existed.
That, in a nutshell, is everything that's extraordinary and infuriating about this vast, mad, once-in-a-lifetime game.
De online mode loopt nog niet vlekkeloos en de eerste recensies wijzen ook uit dat het spel visueel behoorlijk inconsistent en de polish ontbreekt is. Spijtig om te horen.quote:This is where GT5 trumps both its predecessors and its rivals. You see, the heart of the game has moved. It's no longer in the GT Mode, despite its improved pace, nor the tuning screen or parts shop. It's certainly not in the vestigial licence tests which are still there but no longer serve much purpose, Polyphony finally having given in and implemented a simple, sensible levelling system to unlock cars and events instead. The game's heart is in those Special Events. [...]It's a more impressive achievement than 1000 cars; this one section of GT5 communicates the spirit of motor racing in all its forms better than any other game.
Ik ben het meest benieuwd naar de score van Edge eigenlijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:57 schreef delano.888 het volgende:
IGN geeft dit spel een 8,5
Maar gaf ook:
9.4 - Forza Motorsport 3
9.0 - Need For Speed: Hot Pursuit
9.0 - Need For Speed: Shift
8.5 - Split/Second
7.0 - Blur
Let the trolling begin
Wat wil je daarmee zeggen, Forza 3 was gewoon goed, en afgerond net als beide NFS'en.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:57 schreef delano.888 het volgende:
IGN geeft dit spel een 8,5
Maar gaf ook:
9.4 - Forza Motorsport 3
9.0 - Need For Speed: Hot Pursuit
9.0 - Need For Speed: Shift
8.5 - Split/Second
7.0 - Blur
Let the trolling begin
Need for speed shift en hot pursuit BETER dan GT5?quote:Op woensdag 24 november 2010 10:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen, Forza 3 was gewoon goed, en afgerond net als beide NFS'en.
Ze zijn beter in wat ze deden blijkbaar en het sprak meer mensen aan. GT5 is gewoon een niet afgerond product waar ze als 6 jaar mee bezig zijn, daar worden ze op afgerekend. Ze beloofden meer dan dat ze brachten.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Need for speed shift en hot pursuit BETER dan GT5?
En EA maakt die games in 1 jaar he..
Jups ik vond Shift niet heel bijzonder, maar de graphics waren goed en het geluid ook, bij GT5 is dat inconsistent. helaas.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:05 schreef IrishBastard het volgende:
Heb je hem zelf ook al gespeeld, en heb je beide andere spellen gespeeld?
Ik vind hem eigenlijk helemaal niet tegenvallen. Ben alleen benieuwd hoe lang hij leuk blijft, maar dat is een kwestie van afwachten. Wel jammer dat, zoals ze in de review beschrijven, de graphics wat inconsistent zijn, en ze afgestapt zijn van de echte noodzaak van licenses enzo
Dit legt het wel het beste uit.quote:A wish to put too much in, to do too much instead of doing a few things really, really well. Within the slow and one-sided career mode, the uneven graphics and the dizzying presentation I find improved and more dynamic car physics, a good online mode and amazingly beautiful Premium-cars. But that's not enough to beat Forza Motorsport 3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |