quote:
quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:51 schreef pessie het volgende:
Nathan werd om 4.30 wakker: gevoed, viel in slaap, weer ingebonden waar hij wakker van werd en maar lekker naast manlief gelegd. Ik ben gaan kolven: 80cc!!! Toen ik klaar was vroeg manlief of het veel was. Nathan was namelijk nog wakker. Ik heb eerst 40cc aangeboden wat hij volgens mij te snel wegklokte. Hij krijste om meer, heb hem de overige 40cc ook aangeboden. Hij vond nog steeds dat hij niet genoeg had, maar hij ging wel weer slapen.
Om 8.30 weer wakker en gevoed, daarna is Nathan weer in slaap gevallen en heb ik 70cc gekolfd! Dit heb ik nog niet kunnen geven omdat hij nog slaapt dus dit krijgt hij straks.
Ik zit me serieus af te vragen of hij ooit wel iets uit de borst krijgt![]()
Oh ja, hij houdt zelf zn flesje vast![]()
En ik voel me nu al geradbraakt. Ben elk uur wakker geweest om te horen of Nathan nog leefde(i know). En na het kolven was het in slaap vallen ook niet echt denderend snel.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:58 schreef Jore het volgende:
Kan het zijn dat hij door het tepelhoedje de borst niet goed leeg kan drinken? De voedingen duren toch ook behoorlijk lang bij jullie? Misschien is het een idee om de lk even mee te laten kijken, het lijkt mij namelijk best belangrijk om het hoedje af te bouwen indien mogelijk. Wel fijn dat je zo makkelijk kolft! En sterkte voor de komende dagen en nachten. Wanneer ga je weer wegen?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:59 schreef DaviniaHR het volgende:
pessie, als hij niets zou drinken, zou je niet voldoende productie hebben om zoveel te kolven. Dat valt dus wel mee.
komt een LK kijken?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind dat je er best veel uit krijgt na het drinken. Ik zou ook de lk eens mee laten kijken. Misschien heeft Nathen een herhalingscursus drinktechnieken nodig?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:09 schreef Twinkly het volgende:
Pfoeh, wat een nacht Pessie![]()
Het klinkt inderdaad alsof hij niet effectief drinkt aan de borst, het lijkt me verstandig de LK mee te laten kijken.
Mijn vriendin heeft van de LK tips gekregen hoe ze het tepelhoedje af kon bouwen en dat is heel goed gegaan, ik zal haar vandaag eens vragen wat de tips waren.
Dat viel me ook op. Maar ja, ik ben verder niet geschoold of iets, dus k durfde het niet te zeggenquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind dat je er best veel uit krijgt na het drinken. Ik zou ook de lk eens mee laten kijken. Misschien heeft Nathen een herhalingscursus drinktechnieken nodig?
He dat ken ik...quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:14 schreef pessie het volgende:
Oh ja, mijn productie is gewoon goed volgens de LK, Nathan moet gewoon meer drinken.
Oh ja, jij hebt dus hetzelfde probleem, alleen wel andere oorzaakquote:
Als jij wilt gaan wegen moet je dat gewoon doen. Ik had zelfs een weegschaal en legde haar er elke dag op, dat gaf mij een gevoel dat ik er in elk geval iets van controle over had.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Oh ja, jij hebt dus hetzelfde probleem, alleen wel andere oorzaak.
Nathan moet gewoon even bijtanken, zal dus wel goed komen. Heeft het nu zin om wel donderdag even e gaan wegen of gewoon even afwachten tot maandag?
Ik heb net 20cc gekolfd, heeft hij ook weer zo weggedronken. Hij ligt nu tevreden te spelen in de box, ik verwacht dat hij binnen 10 minuten aangeeft te willen slapen.
Je geeft volledig bv, dus het zal wel loslopen. Als je productie Ijkt te zakken, zal Leia vanzelf gaan regelen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:00 schreef Orea het volgende:
Hier is het weer nieuw, honger hebben, ik leg aan, hoofd wegdraaien en beginnen te dreinen..uiteindelijk drinkt ze dan wel!
Nog een vraagje, Leia slaapt in principe van 19:00 tot zeker 03:00 en misschien zoals vannacht wel vaker door tot 6:00.. is het dan handig om rond 22:00 nog een keer te kolven om de boel wel een beetje op gang te houden? Vind bijna niet drinken 12 uur zo lang... of regelt het zichzelf wel?
Je gelooft het niet, maar wij zijn gestopt!quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:01 schreef WupWup het volgende:
Orea ik denk ook wat Davinia zegt
Jeej voor de niet-meer-flesweigeraar!
Dank voor de felicitaties! Mammietje, hoe is het bij jullie eigenlijk?
Het kan net zo goed zijn dat hij nu meer uit de borst drinkt. En het zijn vette druppels hè? Ook die 5 cc heeft zin.quote:
Hij deed reschts inderdaad nog even heel hard zn best op een toeschietreflex en die kreeg hij toen ook. Hij vond zelf alleen dat hij nog niet verzadigd was, maar misschien is dat moederlijke ongerustheid en had ie alleen zin om even te piepen...quote:Op woensdag 24 november 2010 12:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het kan net zo goed zijn dat hij nu meer uit de borst drinkt. En het zijn vette druppels hè? Ook die 5 cc heeft zin.
Misschien heeft hij de borst goed leeggedronken?quote:
Wat lief dat je ernaar vraagt.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:37 schreef Twinkly het volgende:
En je kinderen hebben jouw lijf nog wel nodig hoor Kersjes, voor de dikke knuffelsessies!![]()
Hoe gaat het nu met de ochtendvoeding Ssserpente?
Laatst bij de dokter een hevig gesluierde vrouw die haar zoontje voedde. T voelde erg ongepast om te koekeloeren, dus ik keek bewust weg, maar ik ben toch erg benieuwd hoe ze dat nou deed. 't Zag er erg ingewikkeld uit. En ook wel komisch, twee beentjes die zo uit een grote zwarte sluier stekenquote:Op zaterdag 27 november 2010 19:10 schreef Pvoesss het volgende:
Wow wat vliegt de tijd orea!!
Ik zag vandaag iemand voeden met een uierbedekker
Ik heb meer gekeken dan ik normaal zou doen juist door dat ding het zag er zo stom uit.. Ze had ook helemaal geen contact meer met dr baby.. Hij lag er echt helemaal onder..
En dan te bedenken dat het eigenlijk allemaal goed ging tot ze niet voldoende aankwam... Toen begonnen de zorgen en het gedoe met flessen, flesweigeren enz...quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:44 schreef Ssserpente het volgende:
Ik las een tijdje geleden een column van een journaliste in Afganistan oid. Was in een mama- of babytijdschrift, bedenk ik me nu. Zij verbaasde zich er zo over dat de volledig gesluierde vrouwen daar totaal geen moeite hadden met voeden in het openbaar. Midden in een druk winkelcentrum flhttp://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/editor/bold.pngoepten die zo hun tiet tussen de lappen vandaan.![]()
Saffier, heb je die vervelende opmerking van die collega al van je af kunnen zetten. Echt lekker laten lullen, hoor, ze is het echt niet waard om je rot over te voelen. Zijn er andere collega's die roken? Die besteden daar dan ongetwijfeld veel meer (en veel langer hun) tijd aan dan jij aan het kolven! Lekker blijven doen wat voor jullie het beste is!
![]()
Whoei, goed bezig, Leia en Orea!
En je creëert ongemak voor jezelf. Ok, ik weet, toen ik nog zwanger was kon ik me er geen voorstelling van maken, bv in het openbaar, maar ik ben nu zo makkelijk dat ik zelfs mensen (vrouwen) mee laat kijken die ik niet ken omdat ze het zo mooi vinden een vrouw te zien met een kindje aan de borst.quote:Op zondag 28 november 2010 13:36 schreef WupWup het volgende:
Tico wat goed dat ze de fles pakt, dat scheelt een berg zorgen zeg!
Twinkly, ik geloof dat ook wel inderdaad. Emma ging flesweigeren op het moment dat ik begon met solliciteren en toen ik de eerste baan niet kreeg (en dus de druk van de ketel was) dronk ze weer als vanouds![]()
Die uddercovers ja... (die naam ook echt he) Fijn dat het voor sommige vrouwen een goede oplossing is om openbaar te voeden, dat meen ik echt! Alleen in de strijd om borstvoeding weer de maatschappelijke norm te laten zijn, is dit symptoombestrijding. Je haalt het ongemak voor het invidu weg, maar toont aan de buitenwereld dat het iets is om te verstoppen. Eén medaille, twee kanten
Was lastig. Ik heb het er met mijn andere collega en tevens leidinggevende over gehad. Ik heb me te verantwoorden naar háár en niet naar die collega ook al is ze assistent van de leidinggevende, dat scheelde wel. Er is maar een rookster in het team die bewuste collega jaquote:Op zaterdag 27 november 2010 19:44 schreef Ssserpente het volgende:
...
Saffier, heb je die vervelende opmerking van die collega al van je af kunnen zetten. Echt lekker laten lullen, hoor, ze is het echt niet waard om je rot over te voelen. Zijn er andere collega's die roken? Die besteden daar dan ongetwijfeld veel meer (en veel langer hun) tijd aan dan jij aan het kolven! Lekker blijven doen wat voor jullie het beste is!
...
Ik had die van ons bij de Thuiszorgwinkel vandaan.quote:
123 gaat sneller dan een s speen gok ik!quote:Op zondag 28 november 2010 20:51 schreef Saffier het volgende:
De thuiszorg hier in de omgeving heeft ze nietlevertijd 10 dagen.
De 123 speen ga ik morgen wel even halen, die verkopen ze gewoon bij de DA. Probeer ik die eerst even Vicky, anders gil ik
Ze kauwt wel overal op, maar drinken deed ze eik alleen uit de difrax-speen. Een maand geleden dan. Ik had nu de ene speen op de andere fles gezet.quote:Op zondag 28 november 2010 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Dan zou ik inderdaad die 0 speen van avent proberen als ze gewoon elke speen pakt.
Heb je die brede nuby of een smalle? Leyla drinkt uit een smalle nuby. Ik dacht dat je die ook in een maat s had... Maar niet zeker.quote:Op zondag 28 november 2010 21:13 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ze kauwt wel overal op, maar drinken deed ze eik alleen uit de difrax-speen. Een maand geleden dan. Ik had nu de ene speen op de andere fles gezet.
Het is trouwens niet de breastflow maar een Nubyfles met speen die ik ook nog heb.
Morgenochtend eerst naar het zh voor een laatste echo. Als we een beetje leuk tijdstip weer thuis zijn geef ik haar een flesje anders wacht ik tot morgenavond.
Bedankt Tico!
http://www.drogistdrogist.nl/verzorging/nuby-flessenspeen-natural-touch-0+-maanden-%28small%29.-nt67600_46_181889quote:Op zondag 28 november 2010 21:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je die brede nuby of een smalle? Leyla drinkt uit een smalle nuby. Ik dacht dat je die ook in een maat s had... Maar niet zeker.
Die difrax is gewoon een kersspeen, daar zijn meerdere merken van, misschien een huismerk van etos die minder snel gaat.
Tja, ik heb denk ik elk merk wel geprobeerd, ik stap dus niet meer over...
Ik denk dat je niet het hele flesje in 1x moet leegdrinken, dat het dan heus geen kwaad kan.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:58 schreef miss_sly het volgende:
Willen jullie even meedenken?
Ik heb een hoestdrankje gekocht, broomhexine van Etos huismerk. Helemaal niet bij nagedacht in de winkel toen ik advies vroeg te melden dat ik bv geef. Die bv is maar een kleine ochtendvoeding. Nu staat op de bijsluiter dat het niet gebruikt mag worden als je bv geeft omdat het in de moedermelk terecht kan komen, maar als ik op google zoek, staat dat het weliswaar in de melk komt, maar mits gebruikt in de normale doseringen het wel samen kan met bv omdat het geen kwalijke gevolgen heeft.
Innemen of ruilen? En in geval van ruilen, iemand een goede tip voor een hoestdrank die samen kan met bv?
Zo denk ik er ook overquote:Op donderdag 2 december 2010 15:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet het hele flesje in 1x moet leegdrinken, dat het dan heus geen kwaad kan.
Hoelang heb jij domperion gebruikt? Wanneer merkte je resultaat?quote:Op donderdag 2 december 2010 15:27 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben trouwens zo ontzettend blij dat die ochtendvoeding nog gewoon lukt! In m'n hoofd had ik het bv-tellertje al stilgezet op 14 maanden. Ik had me er wel bij neer kunnen leggen, hoor, maar vond het zo jammer en verdrietig. En nu doe ik het gewoon nog steeds! Ondanks dat ik bijna een week Cerazinnine heb geslikt en al zeker drie weken geen Domperidon meer gebruik.
aiquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst geen melk meegegeven. Best raar idee.
Gister hadden ze weer alles opgewarmd (Aviva had maandag en dinsdag braaf gedronken), waarop madam weer alles weigerde. Ikmoest Aviva ophalen omdat ze ziekjes was, dus niet gekolfd, dus geen verse melk voor vandaag. Ik ga geen vriezermekk meegeven als ze weer in de weigermodus is. Dan kan je er helemaal niets meer mee.
Op het Kdv zei ik tegen Aviva 'zo, dan gooien we deze opgewarmde melk lekker weer in de vriezer'
Toen zei de leidster dat dat helemaal niet goed was, ivm afgebroken voedingsstoffen en zo. Ik was gepast onder de indruk dat ze dat wist!
(Deze opgewarmde melk heb ik in de vriezer gegooid voor het Erasmus MC voor testmelk. Met de opmerking ebiij geschreven. Mogen zij beslissen of het geschikt voor ze is.)
Toen vertelde de leidster verder dat de antistoffen na 7 mnd wel op waren... Dat is dan weer jammer. Zij wist het allemaal omdat ze vpk op het cb was geweest en daar de bv-cursus gaf...
Tsja, ze had het een beetje goed. Dat is al iets, nietwaar?
Ja, na 7 mnd is het meer voor de gezelligheid dan voor de weerstand ed.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:43 schreef pessie het volgende:
Davinia heb je haar nog de vraag gesteld waarom de WHO 2 jaar aanraad als het na 7 maand toch geen zin meer zou hebben?
Ze missen een formuliertje.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:20 schreef Orea het volgende:
Wordt het niet vergoed?wat is dat dan weer voor een onzin?
Kunnen ze dat formuliertje niet alsnog ergens vandaan toveren?quote:
Ik heb echt heel erg last van "melkafscheiding uit de tepels bij vrouwen"quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:48 schreef Ssserpente het volgende:
Welke bijwerkingen hadden jullie dan?
Verstoppingquote:Op zaterdag 4 december 2010 10:48 schreef Ssserpente het volgende:
Welke bijwerkingen hadden jullie dan?
En als je bv in een bekertje aanbiedt? Of sap? Of idd karnemelk etc.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:55 schreef Twinkly het volgende:
Nou ja zeg Ticootje, het moet toch gewoon vergoed wordenDan krijg je het toch nog wel alsnog met terugwerkende kracht terug?
Hoe gaat het nu Orea? Rot hoor dat je productie zoveel last heeft van je menstruatie![]()
[..]
Ik heb echt heel erg last van "melkafscheiding uit de tepels bij vrouwen"![]()
Sorry
Niels drinkt nog steeds voor en na ieder slaapje bij mij en hij komt zo'n 2 a 3 keer per nacht voor een voeding. Alleen 's nachts drinkt hij op zijn eigen verzoek, de andere keren bied ik hem de borst aan. Overdag in de huiskamer drinkt hij niet omdat er teveel afleiding is, daarom ben ik met actief aanbieden (in de prikkelarme slaapkamer) begonnen toen hij een maand of 8 was: hij had vrijwel droge luiers.
Wat aangeraden wordt is om na het eerste jaar de borst na de vaste voeding aan te bieden, bij ons is het dus nog steeds andersom. Op zich eet hij wel voldoende.
Nou wilde ik gisteren proberen wat er gebeurd als ik alleen nog voor zijn slaapjes de borst aanbiedt, maar hij drinkt dan nog steeds maar 1 borst en hij drinkt vrijwel geen water tussendoor. Water is vooral leuk om uit je mond te laten lopen. Hij heeft sowieso niet zulke natte luiers overdag en gisteren waren ze nog minder nat.
Vanmorgen had hij een bijna doorgelekte plasluier, dat is al heel lang niet meer voorgekomen. Ik had natuurlijk erg volle borsten omdat hij overdag minder gedronken had en dit heeft hij vannacht ingehaald.
Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Of zal ik gewoon doorgaan met voor en na ieder slaapje de borst aanbieden? Ik ben een beetje bang dat hij te weinig vocht binnenkrijgt.
Ik ben nog niet ongesteld geweest sinds de maand voordat ik een positieve zwangerschapstest in handen had... Ik weet het dus echt niet.quote:
ruim 4 maanden (27-7-2010)quote:Op zaterdag 4 december 2010 21:58 schreef p_iglet het volgende:
pessie even wat vraagjes...
hoe oud is nathan?
wat was zijn geboorte gewicht en groei tot nu toe?
was hij alleen volgens het CB te weinig aangekomen, of ook gezakt op de borstvoeding.com curve?
heb je al contact gehad met een lactatiekundige?
heb je syntocinon spray voor het kolven?
Dit!!quote:Op zondag 5 december 2010 12:57 schreef Cantare het volgende:
Ik had me zelf van tevoren echt niet kunnen voorstellen dat het me zoveel voldoening zou geven om bv te geven. Nu snap ik de trots bv-moeders zoveel beter!
Wat een lief aanbod! Dat stel ik echt op prijs! Maar ik ga toch vandaag even de symphony huren en dan kijk ik over een paar dagen wel weer. Als ik dan toch nog veel met de hand moet kolven kom ik nog even terug op je aanbod, ok? Ik vind het echt heel lief van je! (wanneer ben je ook alweer uitgerekend?)quote:Op maandag 6 december 2010 12:57 schreef Jore het volgende:
Pessie, jij hebt een Avent handkolf toch? Ik heb er namelijk een nauwelijks (lees: twee keer) gebruikte motor bij, die mag je gerust lenen! Misschien vind je dat prettig? Er moet dan één onderdeeltje veranderd worden op de kolf maar die heb ik ook. Laat maar weten!
Afkoppelen.. En wanneer bijt ze? aan het einde een beetje zeg maar, dan kan het zijn dat ze een soort pissig wordt dat de melk niet zo hard stroomt maar dat ze er moeite voor moet doen, of je gewoon duidelijk maken dat het tijd is voor mem nummer 2.quote:Op maandag 6 december 2010 16:12 schreef Orea het volgende:
Mijn kind bijt ineens sinds vandaag![]()
(dat doet zeer zeg, zo'n bankschroef die ineens dicht klapt
)
Dat klinkt best zieligquote:Op maandag 6 december 2010 16:20 schreef Twinkly het volgende:
Zo'n periode heeft Niels ook gehad Orea, niet fijn![]()
Wat ik deed was mijn pink naast de mondhoek in de aanslag houden om snel af te koppelen en heel goed opletten of hij zijn mond anders deed, want vlak voor ze bijten moeten ze de houding van hun tong en kaken veranderen (en Niels ging dan ook een beetje lachen).
In een boek van mij staat dat het kind in je borst drukken ook helpt, dat ze dan loslaten omdat ze geen lucht krijgen, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
Ja he! En het is nog wel dr.Sears (attachment parenting)quote:
Ja maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat er dan genoeg moeders zijn die toch bij de 4 maanden beginnen met bijvoeden, het staat toch op de potjes en het CB zegt ook dat het wel kan.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:18 schreef Orea het volgende:
Ja ik vind het zeker raar. En natuurlijk is het ene kind het andere niet. Maar Leia heeft nu eenmaal gevoelige darmen en op de bv zou ze theoretisch het hele eerste jaar kunnen doen. Dus waarom haasten. Ze kan haar hele leven nog vast voedsel etenzolang ze het goed doet vind ik het wel best en volg ik lekker mijn eigen gevoel/manier..
dat doet floris ook al wekenquote:Op maandag 6 december 2010 16:27 schreef Orea het volgende:
Dat is wellicht wel slimmer ja
Ik heb ergens het vermoeden dat er een tandje komt.. Want hard plekje op haar kaak, het liefst kauwt ze constant op je vinger (en dan echt bijten) kwijl en rode wang al een paar dagen....
mijn cb vond t nog niet nodigquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat er dan genoeg moeders zijn die toch bij de 4 maanden beginnen met bijvoeden, het staat toch op de potjes en het CB zegt ook dat het wel kan.
Als het heel erg wordt koop je toch gewoon een kipfiletje, anders ga je scheef lopenquote:Op woensdag 8 december 2010 09:19 schreef Orea het volgende:
Nou hier is het wel duidelijk.. Ik heb het 'binnen een uur aanleggen' heel goed aangehouden (half uur na geboorte placenta lag ze te drinken) maar alleen rechts.. Links is pas veeeel later aangelegd en ik heb het gevoel dat die daardoor veel minder produceert.. Verschil in borsten is normaal, maar hier is het verschil wel héél erg
Dat voelt echt niet fijn met een grote cup hoor.. Ik heb dan nog maar F, Orea zit daar nog boven, zonder bh struikelen wij erover.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Orea, wat de anderen al zeggen:
1. Veel drinken
2. Borst goed warm maken op de gevoelige plek, tijdens het kolven ook warm houden, en kolven icm borstcompressie. (ik deed laatste keer tijdens het kolven warme handdoek op de plek, en dan met de hand onder de handdoek.)
3. Als het kan, geen bh aan.
4. Op ieder moment dat je er aan denkt even wrijven / masseren richting de tepel. Flink kracht zetten. Ja, dat doet zeer, maar het doet nog veel meer zeer als het echt gaat ontsteken... En masseren vanaf echt achter de plek, dat je alles meekrijgt.
5. Vanavond als M erbij is hem laten masseren. Dan kan jij gewoon zitten voeden, en kan M met al zn concentratie los op je plek.
6. Ook als je op rechts voedt, en je hebt tsr, links mee "compresseren"
7. Idd ibuprofen nemen. Ik kreeg ook van de huisarts een homeopathisch middelen "phytolacca". ik weet niet of het echt helpt, maar sindsdien is een verstopping nooit meer echt een ontsteking geworden.
Als Leia drinkt, en ze krijgt een veel grotere slok binnen dan je zou verwachten, waardoor ze zich even lijkt te verslikken, dan is het (deels) los. (Dat voel je dan ook in je borst, als een soort koudachtig gevoel. Tenminste, dat voelde ik bijna altijd als de verstopte melk losschoot. Heel typisch gevoel.) Bij het kolven zie je het ook. Het is wat visceuzer dan de gewone melk. Hoe groter de plek, des te vaker zal Leia zo'n grote "klok" naar binnen krijgen.
Succes!
Dat weet ik. Ik heb ook een F-cup, daarom zeg ik ook "als het kan"quote:Op woensdag 8 december 2010 11:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat voelt echt niet fijn met een grote cup hoor.. Ik heb dan nog maar F, Orea zit daar nog boven, zonder bh struikelen wij erover.
Iets van een sportbh ofzo, iets wat niet knelt in elk geval..quote:Op woensdag 8 december 2010 12:03 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik heb ook een F-cup, daarom zeg ik ook "als het kan"
De plek die ze beschrijft zit wel bij de zijkant van de bh, dus daarom is het wellicht een optie.
Of een andere bh die anders valt.
Ik kreeg bij een bh altijd verstopping langs de rand, ongeveer op de plek die orea beschrijft. Die bh is dus wegVandaar dat ik het schreef.
I see..quote:
Herkenbaarquote:Op woensdag 8 december 2010 12:03 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik heb ook een F-cup, daarom zeg ik ook "als het kan"
De plek die ze beschrijft zit wel bij de zijkant van de bh, dus daarom is het wellicht een optie.
Of een andere bh die anders valt.
Ik kreeg bij een bh altijd verstopping langs de rand, ongeveer op de plek die orea beschrijft. Die bh is dus wegVandaar dat ik het schreef.
Mss heeft ze truitjes die ook wat steun geven?
Stomme Carriwellquote:Op woensdag 8 december 2010 12:10 schreef Orea het volgende:
Oh ik voel me meteen stoned van 1 ibu![]()
Die van Cariwell gaat niet tot mijn groottehelaas..
Ook niet bij de bovenzijkant van de bh, waar je klipjes zitten? Daar bedoelde ik ook.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:06 schreef Orea het volgende:
Nee het zit niet op plek waar bh steunt, ik heb Hotmilk bh's en die hebben ook geen beugelZonder bh voelt het niet comfortabel...
Schelpen!quote:Op woensdag 8 december 2010 12:12 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Stomme CarriwellDan maar zelf haken
Stoned van een ibu, wat heb je erbij geslikt?
die zijn zo hard, krijg je verstoppingen van!quote:
Nee het zit lager en iets verder mijn borst inquote:Op woensdag 8 december 2010 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ook niet bij de bovenzijkant van de bh, waar je klipjes zitten? Daar bedoelde ik ook.
Mijn beugelbh gaf daar problemen, niet aan de onderkant.
Het is iig belangrijk de plek zo veel mogelijk vrij te houden van mogelijke drukpunten.
Maar als wij, grootborstigen, gewoon allemaal aan de schelpen gaan daalt de zeespiegel aanzienlijk.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:16 schreef Twinkly het volgende:
[..]
die zijn zo hard, krijg je verstoppingen van!
Mijn ervaring is dat het er inderdaad een stuk fijner uitziet tijdens de zwangerschap of de borstvoeding, daarna gaat de boel weer hangen... Een stukje steviger zou van mij wel mogen ja. Maar een C cupje, nee, ik vind mijn maat gewoon goed zo.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:21 schreef Orea het volgende:
Jullie mogen mijn vracht hebben hoorvan mij hoeven die memmen niet zo.. Als ik ooit uitgebaard en gevoed ben mag dr. Schumacher* er iets aan doen
![]()
*of welke andere plastisch chirurg dan ook
Zonder borstvoeding gaat de mijne ook ongeveer terug naar D, dat is prima formaat hoor.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:30 schreef Orea het volgende:
Sowieso ben ik niet blij met de grootte.. was ik pre-zwanger ook al niet, mjah ik wilde bv geven![]()
Cupje D zou prima zijn
En dan? Moet je dan niet erg hard masseren?quote:Op woensdag 8 december 2010 13:26 schreef WupWup het volgende:
Heb gisteren geleerd dat je met massage ook weer moet oppassen, omdat je daarmee het borstweefsel zou kunnen beschadigen...
Ik zou dr Schumacher overigens niet in de buurt laten komen, hij is geen plastisch chirurg maar slechts basisarts
Haha, ik ben Leyla ook wel eens kwijt hoor, maar blijkbaar leg ik haar steeds slaapdronken op haar bedje.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:53 schreef Morretje het volgende:
Oi, Orea, naar een dreigende ontsteking'k Hoop dat de tips van de dames werken!
Ik was weer eens aan het lezen op borstvoeding.com, en zag weer de tip dat je in zoveel mogelijk houdingen zou moeten kunnen voeden.
Ik doe er altijd maar één. Heb een poosje liggend in bed gevoed, maar daar kreeg ik enorme nachtmerries van. Echt, van die: shit-waar-is-m'n-kind-ik-weet-zeker-dat-ze-nog-in-bed-ligt-maar-ik-kan-haar-niet-vinden-nachtmerries. En dat meerdere keren per nacht. Nu ik ook in bed zittend voed, heb ik daar geen last meer van.
Hmm, bij zachter masseren is het bij mij meer aaien dan echt drukken dat je het idee hebt dat het propje door het melkkanaal kan bewegen zeg maar. Overigens druk ik wel stevig maar niet heel hard, met de knokkels kom ik vooral goed diep (maar ik heb ook maar een B cupjequote:Op woensdag 8 december 2010 13:41 schreef WupWup het volgende:
Ja weet ik dus ook niet precies. Maar zacht masseren heeft dat nut? Heb nog nooit een (dreigende) BO gehad zelf, dus weet niet hoe het voelt.
Ze dronk de borst niet helemaal leeg, nee. Maar ze hapte wel goed aan, en dr luiers waren goed vol, dus ik maakte me niet superveel zorgen. Bikkeltjequote:Op donderdag 9 december 2010 10:22 schreef Orea het volgende:
Drinkt ze dan ook slecht aan de borst Davinia? Want een dubbele oorontsteking, ai dat doet zeer met drinken/slikken!!!
Fijn gevoel hequote:Op donderdag 9 december 2010 11:37 schreef Ticootje het volgende:
Leyla laat ik ook zelf pakken, soms is ze zo uitgehongerd dan pakt ze net erboven en keihard zuigen!! Zuigzoen boven je tepel. Echt een kracht zetten ze zeg.
Ja echt, een dyson is er niets bij.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:40 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Fijn gevoel hedaarom heb ik Niels tot voor kort geholpen met aanleggen.
Als je er kloven van krijgt niet neequote:Op donderdag 9 december 2010 10:38 schreef pessie het volgende:
Secuur aanleggen, wat is dat? Zal vast die ene dag dat de kraam er was voordat we met TH begonnen voorbij zijn gekomen, nu doe ik gewoon alsof Nathan wel weet waar hij mee bezig is, hij hapt gewoon maar wat aan zeg maar. Dat is dus niet goed?
Ah, dus je jouwe doet ook alsof ze uitgehongerd is.. Leyla valt echt aan!! Ze gromt er nog net niet bij, maar wat niet is kan nog komen.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:39 schreef Orea het volgende:
Hier is het nieuw om, als ik mijn borst nog aan het bevrijden ben, alvast met zoekende mond, armen samenklemmend (want wie weet zit er ineens een borst tussen!!!) aan te vallen.. om vervolgens gefrustreerd te raken, want op die manier duurt het alleen maar langer
Ja en dan te gulzig gnorf gnof.. En dan verslikt ze zich weer eens.. Standaard elke voeding.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:26 schreef Orea het volgende:
Hier is het geen gegrom (nog) maar wel echt snif, gnorf en dan dat bekkie als een uitgehongerd vogeltje!
En wat goed! Ze heeft het dus echt door inderdaad! Fijn!
Hopelijk knap je nu snel opquote:Op donderdag 9 december 2010 15:49 schreef RockabeIIa het volgende:
pessie
Qua BV zijn we afgebouwd!
Gisternacht heb ik (denk ik) voor het laatst gevoed, maar heel misschien doe ik morgenochtend nog een aller- allerlaatste keer! Er zat toen 2,5 dag tussen en eigenlijk was het meer troostdrinken, anders had ik hem nog niet aangelegd (maar wel troostdrinken met een dikke boer en trots kijken naderhand).
Jammer, want eigenlijk ging het nog best heel goed, maar ik ben toch geadviseerd door de gyn om voor mijn lichaam te stoppen. Loek heeft er trouwens meer moeite mee dan ik, maar die overleeft het welHet is goed zo. Heb een goed gevoel overgehouden aan deze 14,5 maand voeden waarvan 12 ft.
Ty ladies! Voor tips, advies, feedback en alles wat ik mee heb mogen lezen
Dat had Elise vooral in het begin heel erg, zo aandoenlijk.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:26 schreef Orea het volgende:
en dan dat bekkie als een uitgehongerd vogeltje!
Elise laat er zelf vrijwel altijd 3 á 4 uur tussen zitten. Ik weet eigenlijk zeker dat ze honger heeft als ik haar aanleg. Dat ze na de speentjes-truc echt lekker lang ligt te drinken, bewijst dat ook wel.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:16 schreef Orea het volgende:
Heel herkenbaar! Leia heeft dat ook.. Wat hier hielp was er tijdelijk echt minimaal 3 uur tussen te laten, daarvoor dronk ze nog wel vaker, maar schijnbaar moest ze dan teveel moeite doen ofzo. Nu doet ze het nog af en toe, maar ze had het echt vrij vaak.. Ze drinkt nu wel weer vaker dan om de 3 uur overigens..
Ik heb bij de jongste vanaf dat ze ongeveer een jaar was, alleen 's ochtends gevoed. Dan dronk ze ook het meest/langst. En dat nog weer ruim een jaar gedaan. Volgens mij ben ik gewoon van de ene dag op de andere 's avonds gestopt met voeden. Af en toe werd ze wel eens 's avonds laat of 's nachts wakker en kreeg ze nog wel eens een slokje, maar dat was meer voor de troost dan voor de voeding.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:21 schreef Chan het volgende:
Ik heb even een afbouwvraagje.. Timo krijgt nog een ochtend- en een avondvoeding. Tijdens de avondvoeding drinkt hij niet altijd meer even veel, maar andere keren ook juist nog wel. Ik zit te twijfelen met de avondvoeding te stoppen, maar als ik dat doe, is het dan verstandig dit geleidelijk te doen ivm terugloop van productie? Het is haast 50% minder dat hij dan zou drinken en ik ben een beetje bang dat ik dan straks helemaal niks meer heb.. Of zou dat wel meevallen en kan het best van de ene op de andere dag?
Ik weet wel hoe ik een hamburger moet maken maar van je plaatjes snap ik even niksquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Ben ff los gegaan met Powerpoint
Wel via Tinypic, photobucket doet raar...
[ afbeelding ]
De vingers moeten dus gestrekt bij het hamburgeren. Dat was niet alleen makkelijk voor de Powerpoint
ja dat is eigenlijk ook wel waar ik naartoe wil.. 's ochtends een voeding en 's avonds alleen nog maar als het een keertje als troost of zo nodig is. Maar ik vind het toch wel erg moeilijk om die avondvoeding zomaar te stoppen. Hij geniet er over het algemeen genomen nog best wel heel erg vanquote:Op donderdag 9 december 2010 22:12 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik heb bij de jongste vanaf dat ze ongeveer een jaar was, alleen 's ochtends gevoed. Dan dronk ze ook het meest/langst. En dat nog weer ruim een jaar gedaan. Volgens mij ben ik gewoon van de ene dag op de andere 's avonds gestopt met voeden. Af en toe werd ze wel eens 's avonds laat of 's nachts wakker en kreeg ze nog wel eens een slokje, maar dat was meer voor de troost dan voor de voeding.
Jamaar, jamaar!quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:29 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe ik een hamburger moet maken maar van je plaatjes snap ik even niks
Maar wel ontzettend lief dat je zoveel moeite hebt gedaan
Ik vind je tekening errug cool Davinia en ik moest erom lachenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:05 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Jamaar, jamaar!
Dit is een "artist impression", zie je dat niet?
Wup, ik laat mn borst eigenlijk nooit los tijdens het drinken. Idd vanwege het risico dat je de hap verandert.
ik hou ook niet stevig vast, maar blijf wel ondersteunen. Dus dan hou je dezelfde vorm vast.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:17 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik vind je tekening errug cool Davinia en ik moest erom lachen![]()
![]()
Ik dacht altijd dat je je borst los moet laten tijdens het drinken omdat anders de melk niet goed door kan stromen?
Het zal misschien ook wel moeten bij vrouwen met hele grote borsten he, anders wordt het kind bedolvenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:22 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ik hou ook niet stevig vast, maar blijf wel ondersteunen. Dus dan hou je dezelfde vorm vast.
Ik heb ook grote borsten en toch hou ik ze zelden vast. Inderdaad om de melkstroom niet te belemmeren. Ik moet gewoon mijn kind een halve meter verder leggen dan jij Twinklyquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:24 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Het zal misschien ook wel moeten bij vrouwen met hele grote borsten he, anders wordt het kind bedolven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |