abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89431026
Disclaimer...
pi_89431147
Ik ben trouwens zo ontzettend blij dat die ochtendvoeding nog gewoon lukt! In m'n hoofd had ik het bv-tellertje al stilgezet op 14 maanden. Ik had me er wel bij neer kunnen leggen, hoor, maar vond het zo jammer en verdrietig. En nu doe ik het gewoon nog steeds! Ondanks dat ik bijna een week Cerazinnine heb geslikt en al zeker drie weken geen Domperidon meer gebruik. *O*
pi_89431817
Handige tips hier zeg!
Back in business.
pi_89431907
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:27 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben trouwens zo ontzettend blij dat die ochtendvoeding nog gewoon lukt! In m'n hoofd had ik het bv-tellertje al stilgezet op 14 maanden. Ik had me er wel bij neer kunnen leggen, hoor, maar vond het zo jammer en verdrietig. En nu doe ik het gewoon nog steeds! Ondanks dat ik bijna een week Cerazinnine heb geslikt en al zeker drie weken geen Domperidon meer gebruik. *O*
Hoelang heb jij domperion gebruikt? Wanneer merkte je resultaat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89432055
Niet meteen, geloof pas na een dag of acht of zo.
pi_89432143
Echt super fijn Ssserpente!! *O* O+

Miss_Sly, ik heb Niels dit gegeven toen hij last had van vastzittende hoest, daar zit ook broomhexine in. Ik denk dat ze maar een heel kleine hoeveelheid binnenkrijgt via jouw melk.

Ik gebruik sinds 1,5 maand ook Domperidon, omdat Niels de borst weigerde, en ik merkte na 1,5-2 dagen resultaat. Ik ben begonnen met 3 keer per dag 2 tabletten en heb toen Niels weer normaal dronk langzaam afgebouwd tot nu 1 tablet alleen 's morgens.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89437454
jeempie Lente drink ook al meer dan 14 maanden bij mama... wat goed joh Ssserpente!!!

Ik ga ook proberen door te gaan; in elk geval de ochtendvoeding. Voor de nacht krijgt Evie pap, en soms drinkt ze smiddags nog. Maar ik kolf alleen nog maar als ik een dagdienst heb, en dat gaat prima zo. En dat is zo'n kleine moeite dat ik het wel prima vind zoals het nu gaat.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 2 december 2010 @ 19:16:52 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89442198
Ik had na 1 dag al resultaat op de domperdon. Zelfs met een heel lage dosering (3x1).
Maar goed, ik had ook al na 1 dag last van de bijwerkingen :X
pi_89442453
Ach, als ik erover nadenk, zijn de risico's echt heel klein. ze krijgt alleen nog een ochtendvoeding, dat is het eerste wat we doen als ze wakker wordt, dus dan heb ik de avond ervoor voor het laatst een dosis gehad.

het zal zeker wel een disclaimer zijn, Sserpente, maar als je op internet dan overal vindt dat het wel gewoon samen kan, vind ik dat een beetje raar. Consensus op dergelijk gebied zou wel prettig zijn ;)

Ik vind het echt zo geweldig dat die ochtendvoeding nog gaat, Sserpente!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89453724
Dames, wat voeden jullie al lang! Goed bezig zeg!

Hier nu 5 weken en het gaat eigenlijk prima! Alleen wilden ik vandaag even een flesje kolven omdat ik volgende week 2 dagen tentames heb en madam dan bij de oppas is. Ik kolfde maar 50 cc uit een borst en madam drinkt toch makkelijk 150cc. Ook kwam ze vandaag steeds vaker en leek niet verzadigd te zijn. Hoe kan ik nu mijn productie ophogen zodat ik wel flesjes kan kolven of moet ik over op kunstvoeding?

Bedankt alvast voor het meedenken!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89453844
Rond 6 weken heb je regeldagen ;)

Gewoon steeds aanleggen, dan zorgt ze er zelf voor dat je meer melk gaat maken. Zo plotseling als een kindje begint met regelen zo plots is de productie weer op peil. Trek er gewoon een dagje voor uit dat je lekker rustig met je kleine kan zijn. Goed op de hongersignalen letten en aanleggen, aanleggen en aanleggen.
pi_89454037
Trouwens 50cc kolven terwijl een productie goed is afgestemd is nog best flink hoor.
pi_89454286
Thanks Ticoo! Morgen dus ff proberen.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89454739
No problem.
Als je echt een dip hebt, dan kun je je afvragen of je ongesteld moet worden, of ben je misschien zelf grieperig, ben je de pil gaan gebruiken of ben je zwanger?
Bij een dip werkt het om na de voeding na te kolven. Dan zijn steeds je borsten flink leeg, dan gaat je lichaam harder werken om meer melk te maken. Hoe leger de borst hoe harder er melk gemaakt wordt en hoe vetter de melk is. Ga je voedingen rekken voor het idee dan heb ik meer in m'n borst, dat werkt tegengesteld. Volle borsten geeft een signaal af dat er gestopt moet worden met melk maken.
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:22:28 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89467976
Ik heb vandaag voor het eerst geen melk meegegeven. Best raar idee.
Gister hadden ze weer alles opgewarmd (Aviva had maandag en dinsdag braaf gedronken), waarop madam weer alles weigerde. Ikmoest Aviva ophalen omdat ze ziekjes was, dus niet gekolfd, dus geen verse melk voor vandaag. Ik ga geen vriezermekk meegeven als ze weer in de weigermodus is. Dan kan je er helemaal niets meer mee.

Op het Kdv zei ik tegen Aviva 'zo, dan gooien we deze opgewarmde melk lekker weer in de vriezer'
Toen zei de leidster dat dat helemaal niet goed was, ivm afgebroken voedingsstoffen en zo. Ik was gepast onder de indruk dat ze dat wist!
(Deze opgewarmde melk heb ik in de vriezer gegooid voor het Erasmus MC voor testmelk. Met de opmerking ebiij geschreven. Mogen zij beslissen of het geschikt voor ze is.)

Toen vertelde de leidster verder dat de antistoffen na 7 mnd wel op waren... Dat is dan weer jammer. Zij wist het allemaal omdat ze vpk op het cb was geweest en daar de bv-cursus gaf...
Tsja, ze had het een beetje goed. Dat is al iets, nietwaar?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:43:15 #116
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89468767
Davinia heb je haar nog de vraag gesteld waarom de WHO 2 jaar aanraad als het na 7 maand toch geen zin meer zou hebben?
pi_89469123
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst geen melk meegegeven. Best raar idee.
Gister hadden ze weer alles opgewarmd (Aviva had maandag en dinsdag braaf gedronken), waarop madam weer alles weigerde. Ikmoest Aviva ophalen omdat ze ziekjes was, dus niet gekolfd, dus geen verse melk voor vandaag. Ik ga geen vriezermekk meegeven als ze weer in de weigermodus is. Dan kan je er helemaal niets meer mee.

Op het Kdv zei ik tegen Aviva 'zo, dan gooien we deze opgewarmde melk lekker weer in de vriezer'
Toen zei de leidster dat dat helemaal niet goed was, ivm afgebroken voedingsstoffen en zo. Ik was gepast onder de indruk dat ze dat wist!
(Deze opgewarmde melk heb ik in de vriezer gegooid voor het Erasmus MC voor testmelk. Met de opmerking ebiij geschreven. Mogen zij beslissen of het geschikt voor ze is.)

Toen vertelde de leidster verder dat de antistoffen na 7 mnd wel op waren... Dat is dan weer jammer. Zij wist het allemaal omdat ze vpk op het cb was geweest en daar de bv-cursus gaf...
Tsja, ze had het een beetje goed. Dat is al iets, nietwaar?
ai :X beetje jammer...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89470340
Ik denk dat ik wel duidelijkheid heb waarom Leia de afgelopen paar dagen 's nachts weer meerdere keren komt... Vannacht weer ongesteld geworden :'( keurige 2e keer cyclus al, op volledige bv op verzoek.. en muppetje is 4 maanden.. some people have all the bad luck :D wat gewicht kwijt raken gaat ook voor geen meter... ik ben er ws zo één die als ze stopt ineens kilo's gaat afvallen :D
  vrijdag 3 december 2010 @ 15:42:19 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89479057
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 11:43 schreef pessie het volgende:
Davinia heb je haar nog de vraag gesteld waarom de WHO 2 jaar aanraad als het na 7 maand toch geen zin meer zou hebben?
Ja, na 7 mnd is het meer voor de gezelligheid dan voor de weerstand ed.

:')

Orea, balen van je ongesteldheid...
pi_89483823
Haha wat een fail!!

Ik heb nu zoveel melk! Het is echt een stortvloed.
En V die doet alsof hij geen druppel kan missen.
pi_89484187
Ik begin een beetje moedeloos te raken.. Leia is al een paar dagen aan het prutten.. Aanhappen, aanvallen alsof ze al tijden niks heeft gehad, en na 3 seconde loslaten, hoofd wegdraaien en miepen.. Ik heb het idee dat mijn productie flink aan het dippen is -O- geen spruw of iets, geen symptomen daarvan

Ben vandaag zelfs met haar in een donkere kamer gaan zitten om te voeden om te kijken of dat helpt, maar dan hetzelfde verhaal..

Ben maar aan het kolven, elk half uur 5 minuten om de boel op te krikken.. en doe al een week, als ze 's avonds rond 10 uur niet komt ook extra afkolven..

Gek genoeg drinkt ze 's nachts prima, echter wel weer een keer of 4 sinds een week -O-
pi_89484867
herkenbaar Orea, sterkte iig ;) Hopelijk gaat je productie gauw omhoog!
Ik werd zo moedeloos van dat drinkgedrag van Floris!
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:23:24 #123
259886 pessie
pi_89485887
Orea balen van dit drinken. :*
pi_89487197
Ja dat ken ik ook, dat was een dipdag.
Vandaag dronk ze de hele tijd heel goed, maar om half 4 dacht ik eraan dat ze ook de fles nog moest. Ze gaf verder niet aan dat ze honger had, maar het was wel tijd zeg maar. Dus fles gemaakt, klokklok leeg. Ok... Halve fles erbij gemaakt, klokklok leeg... Nou ok dan maak ik de rest ook maar en toen zat ze vol. Ja raar 200cc vanuit het niets naar binnen werken :D dus het past wel ;) overigens kolfde ik ook keurig die 200cc weer af, dus ze had het ook aan de borst kunnen drinken.
pi_89490253
Nou hier was het net echt drama.. ze had behoorlijk honger maar wilde écht niet aangelegd.. Uiteindelijk nog maar een flesje afgekolfd gegeven en nu maar hopen dat het morgen wel weer goed gaat :'( ben dit helemaal niet gewend..

Dit is toch niet de zogeheten 4 maanden dip hè? Of wel? -O-
pi_89490625
Orea, je zou kunnen proberen om haar aan te leggen nog voordat ze helemaal wakker is. Die truuk werkt hier ook af en toe als ze heel onrustig is. Ik lig naast haar dan hoor ik aan haar manier van slapen dat ze wakker aan het worden is en dan doe ik haar al heel rustig aanleggen. Dat werkt dan wel. Succes, vervelend!!

Zou ze pijn kunnen hebben? Koorts? Oortjes? Tandjes? Spruw?
pi_89490795
Het maffe is dat ze 's nachts echt prima drinkt! Tis de laatste dagen overdag prut..

Spruw niet.. ik dacht van de week wel een hard plekje op haar kaak te voelen, dus wie weet.. koorts heeft ze verder niet.. oren ook niet.. Als ze zo 'moeilijk' doet en je houdt je vinger voor haar, dan grijpt ze die en begint er driftig op te zuigen. En daar komt natuurlijk niks uit, maar ze zuigt dan wel gewoon door, dus waarom ze het dan niet aan de borst doet, daar komt tenminste nog wat uit..

Hopelijk heeft het vele korte kolven van vandaag straks wat meer effect. En anders morgen maar eens een (half) dagje op bed blijven met zijn 2-en..
pi_89491576
Hmz, wat Leyla ook wel eens heeft dan heeft ze echt zuigbehoefte dus ze valt alles aan alsof honger, maar zodra er melk in dr mond komt begint ze dan weer keihard te huilen want geen melkhonger.
Nou ja, ze kunnen het ook niet vertellen wat er is hè?
pi_89491959
Ze had nu echt honger ;) want op een gegeven moment was ze echt over haar toeren, en toen had het voor mijn gevoel helemaal geen nut meer om nog te proberen.. flesje ging er zo in, praktisch huilen toen ie op was en toen was de speen wel goed..

Nou ja, vannacht zal wel goed gaan en dan maar hopen dat het morgen ook weer om slaat. Nog even tot straks elk half uur kolven, heb wel het idee dat het iets doet, dus dat scheelt :)
pi_89492935
Ik deed 1,5 dag elke 2 uur kolven. Toen was ie meteen weer op peil. Bij de laatste dip deed ik een paar keer nakolven toen duurde het iets langer.
Als de boel weer dipt ga ik over op medicatie om de boel draaiend te houden.
pi_89493095
Nou ik ga dit ook wel aankijken hoor.. Grijp niet meteen naar de medicatie, maar als dit straks met werken ook problemen gaat opleveren dan weet ik de Domperidon ook te vinden..

Hoe zit het daar eigenlijk mee, als je daarmee begint, kan je dat op een bepaald moment ook weer afbouwen of zit je er dan aan vast?
pi_89493336
Nee kan weer afgebouwd worden.

Ik ben zo blij dat de tijd toch vliegt. 3 maanden vandaag. En het is nu wel dat ik doorzet omdat ik weet dat het straks makkelijker is en zo leuk enz. Was Leyla nr 1 geweest, en had ik geen ervaring met ouder kindje aan de borst was ik waarschijnlijk al lang overgestapt. Het valt me echt zwaar.
pi_89493535
Maar is dat nu zo door de zorgen om Leyla? Bedoel, als die er niet geweest waren was het toch heel anders geweest?

Ik vind het op zich niet zwaar (ja de eerste 3 weken..) maar toen ik daar doorheen was was het makkelijk. Moet zeggen dat ik het nu lastiger begin te vinden, 1 dagje werk gehad, niet genoeg gekolfd (terwijl ik een makkelijke kolver ben op zich, maargoed, toch stress enzo) Leia daarna ineens maf begint te doen.. Dan ben ik heel blij dat ik nog vrij ben, maarja over een maand ook niet meer...
pi_89493803
Ja het is die stress of ze wel goed drinkt, of ze wel voldoende drinkt. Continu ben ik aan het rekenen hoeveel cc ze zou moeten drinken per voeding. En dat ze dan niet goed aankomt, meteen stille ondervoeding werd geroepen, werkt ook niet mee. Die dure kutnutrilon die ik zelf mag betalen, anders groeit ze niet naar wens van de kinderartsen. Dat dus. Ik had het zo graag anders gezien.
pi_89494054
Wordt het niet vergoed? :o wat is dat dan weer voor een onzin?
pi_89494261
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 21:20 schreef Orea het volgende:
Wordt het niet vergoed? :o wat is dat dan weer voor een onzin?
Ze missen een formuliertje.
pi_89496122
Belachelijk! Serieus!!
  vrijdag 3 december 2010 @ 22:18:54 #138
259886 pessie
pi_89497822
Tico balen zeg dat et niet wordt vergoed! Echt stom!

De lactatiekundige heeft vandaag gebeld. Zer vond dat ik heel goed bezig was met 2 keer per dag kolven en dat ik dit nog even door moest zetten. Op een gegeven moment moet ik de kolfbeurt 's ochtends af gaan bouwen zodat vraag en aanbod weer goed afgestemd raken. Na verloop van tijd kan 's avonds kolven dan ook weggelaten worden. Maar eerst nog even doorgaan zodat Nathan goed groeit.
Ik had vandaag iemand aan de lijn die ik nog niet eerder had gehad. Ze was onder de indruk dat ik nog steeds bv gaf toen ze mn dossier had gelezen. Ze begreep dat ik af en toe even een deskundig steuntje in de rug nodig had en ik mag altijd bellen daarvor.
pi_89498390
Fijn Pessie dat je zoveel aan ze hebt. En dat wat je kolft dat geef je ook aan hem of spaar je dat op?

Ik ben er voor vandaag even klaar mee qua kolven, maar das niet gek vanaf een uur of 5 vanmiddag elk half uur 5 minuten per borst.. ;) begin wel te merken dat het wat doet! Alleen links is het echt dramatisch.. Is altijd al mijn slechte borst geweest, maar het lijkt steeds erger te worden.. Rechts pakt het prima bij dus in totaal doet het genoeg, maar toch!
  zaterdag 4 december 2010 @ 09:59:51 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89509505
Dames toch, wat een gedoe af en toe.
Petje af hoor Orea, elke half uur kolven. Je kan ook overstappen naar elke 2 uur en dan je borsten leegkolven. Geeft je iets meer rust.
En ik heb normaal gesproken rechts mijn 'slechte' borst en hij lijkt altijd veel 'leger' dan de andere maar als ik dan ga kolven, krijg ik meestal hetzelfde resultaat. Wat ik wel doe, is Harry vaker laten beginnen aan mijn slechte borst dus ipv om en om te starten (ik geef in principe 2 borsten per voeding) start ik de meeste voedingen met rechts. Dat doe ik ook met kolven en als ik dan links klaar ben met kolven, doe ik rechts nog eventjes. Dan wordt die in elk geval goed gestimuleerd.
Domperidon werkte bij mij heel snel en ik heb het ook vrij snel weer afgebouwd. Ik ben op vrijdag gestart met 3x1 en ik ben op maandag al gaan afbouwen naar 2x1. Omdat ik toen ongesteld werd heb ik het nog 1 weekje gedaan met 1x1. Dus al met al heb ik het denk ik max 2 weken gebruikt. Ik heb langer plezier gehad van de bijwerkingen :X

Tico, kan me voorstellen dat het nu niet makkelijk is. Knap dat je toch volhoudt!

pessie, ook voor jou complimenten dat je volhoudt :Y
pi_89510332
Welke bijwerkingen hadden jullie dan?
  zaterdag 4 december 2010 @ 11:36:55 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89511297
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze missen een formuliertje.
Kunnen ze dat formuliertje niet alsnog ergens vandaan toveren?

Orea, gaat het inmiddels al beter?
pi_89511770
Nou ja zeg Ticootje, het moet toch gewoon vergoed worden :( Dan krijg je het toch nog wel alsnog met terugwerkende kracht terug?

Hoe gaat het nu Orea? Rot hoor dat je productie zoveel last heeft van je menstruatie -O- :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 10:48 schreef Ssserpente het volgende:
Ik heb echt heel erg last van "melkafscheiding uit de tepels bij vrouwen" :'(
Sorry :+

Niels drinkt nog steeds voor en na ieder slaapje bij mij en hij komt zo'n 2 a 3 keer per nacht voor een voeding. Alleen 's nachts drinkt hij op zijn eigen verzoek, de andere keren bied ik hem de borst aan. Overdag in de huiskamer drinkt hij niet omdat er teveel afleiding is, daarom ben ik met actief aanbieden (in de prikkelarme slaapkamer) begonnen toen hij een maand of 8 was: hij had vrijwel droge luiers.
Wat aangeraden wordt is om na het eerste jaar de borst na de vaste voeding aan te bieden, bij ons is het dus nog steeds andersom. Op zich eet hij wel voldoende.
Nou wilde ik gisteren proberen wat er gebeurd als ik alleen nog voor zijn slaapjes de borst aanbiedt, maar hij drinkt dan nog steeds maar 1 borst en hij drinkt vrijwel geen water tussendoor. Water is vooral leuk om uit je mond te laten lopen. Hij heeft sowieso niet zulke natte luiers overdag en gisteren waren ze nog minder nat.
Vanmorgen had hij een bijna doorgelekte plasluier, dat is al heel lang niet meer voorgekomen. Ik had natuurlijk erg volle borsten omdat hij overdag minder gedronken had en dit heeft hij vannacht ingehaald.
Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Of zal ik gewoon doorgaan met voor en na ieder slaapje de borst aanbieden? Ik ben een beetje bang dat hij te weinig vocht binnenkrijgt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Twinkly op 04-12-2010 12:03:14 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89512996
Ga ik inderdaad dinsdag achteraan, dat formuliertje...
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 12:38:35 #145
5428 crew  miss_sly
pi_89513128
twinkly lastig is dat! Ik heb ook een meisje dat heel weinig drinkt, maar ze drinkt ook nog maar een voeding (ochtend) en soms een nachtvoeding. Wat je natuurlijk kunt gaan proberen bij Niels is andere dingen aanbieden, zoals gewone melk, karnemelk, kruidenthee, diksap of ranja, nou ja, alles wat je kunt bedenken en wat voor jouw gevoel een geschikte bron van vocht is. Vanaf 1 jaar heb je best veel mogelijkheden.

Wij bieden hier tegenwoordig van alles aan, maar ze is geen grote drinker en houdt van afwisseling :') Dus de ene dag vindt ze ranja erg lekker, de andere dag toch liever water, dan weer niets, dan weer appelsap of jus d'orange.

En vergeet niet dat in yoghurt en fruit bijvoorbeeld ook vocht zit!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:29:43 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89514644
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 10:48 schreef Ssserpente het volgende:
Verstopping :X
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:35:05 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89514804
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 11:55 schreef Twinkly het volgende:
Nou ja zeg Ticootje, het moet toch gewoon vergoed worden :( Dan krijg je het toch nog wel alsnog met terugwerkende kracht terug?

Hoe gaat het nu Orea? Rot hoor dat je productie zoveel last heeft van je menstruatie -O- :*

[..]

Ik heb echt heel erg last van "melkafscheiding uit de tepels bij vrouwen" :'(
Sorry :+

Niels drinkt nog steeds voor en na ieder slaapje bij mij en hij komt zo'n 2 a 3 keer per nacht voor een voeding. Alleen 's nachts drinkt hij op zijn eigen verzoek, de andere keren bied ik hem de borst aan. Overdag in de huiskamer drinkt hij niet omdat er teveel afleiding is, daarom ben ik met actief aanbieden (in de prikkelarme slaapkamer) begonnen toen hij een maand of 8 was: hij had vrijwel droge luiers.
Wat aangeraden wordt is om na het eerste jaar de borst na de vaste voeding aan te bieden, bij ons is het dus nog steeds andersom. Op zich eet hij wel voldoende.
Nou wilde ik gisteren proberen wat er gebeurd als ik alleen nog voor zijn slaapjes de borst aanbiedt, maar hij drinkt dan nog steeds maar 1 borst en hij drinkt vrijwel geen water tussendoor. Water is vooral leuk om uit je mond te laten lopen. Hij heeft sowieso niet zulke natte luiers overdag en gisteren waren ze nog minder nat.
Vanmorgen had hij een bijna doorgelekte plasluier, dat is al heel lang niet meer voorgekomen. Ik had natuurlijk erg volle borsten omdat hij overdag minder gedronken had en dit heeft hij vannacht ingehaald.
Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Of zal ik gewoon doorgaan met voor en na ieder slaapje de borst aanbieden? Ik ben een beetje bang dat hij te weinig vocht binnenkrijgt.
En als je bv in een bekertje aanbiedt? Of sap? Of idd karnemelk etc.
En maak zijn eten wat je hem met het lepeltje geeft wat natter. Dat scheelt ook al.
En 's morgens geef je hem toch pap?
Harry heeft ook overdag redelijk droge luiers hoor. Alleen de ochtendluier is altijd een plofluier. De rest niet. Maar hij is echt niet aan het uitdrogen.
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:04:03 #148
259886 pessie
pi_89517697
Wat ik kolf krijgt Nathan direct uit de fles. Moet ik volhouden zolang hij dat pikt, hij pikt het dus al bijna 2 weken, ben benieuwd of hij ooit zonder kan...
pi_89517936
Hier gaat het beter! Vannacht kwam ze 1 keer om half 5 en toen om half 8 en ze dronk prima uit de borst.. En om half 12 weer..

Ik ga haar toch tijdelijk even proberen te rekken naar eens in de 3 uur.. Merk als ik haar vaker aanleg dat ze dan gaat weigeren op een bepaald moment. Dus ze moet écht honger hebben. En tussendoor (ongeveer na 1,5 uur) kolf ik een keer extra. Even de power erop... Ze is natuurlijk ook behoorlijke volle borsten gewend, en nu moet ze er wat meer voor werken ;) en dat levert soms wat meer frustratie op :P

Ik doe ook altijd eerste links ('slechte' borst) aanleggen en dan rechts. Zodat ze met enthousiasme begint aan de linkerkant, want doe ik dat na rechts, dan hoeft ze het echt niet meer :)
pi_89518662
Ik blijf ook aanbieden wat ik kolf hoor. Met een fles dwing je er nog net een paar extra cc in die je met een borst er niet inkrijgt. Klinkt sneu, maar dat is het dus niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')