abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89044050
Vorige deel: Borstvoeding deel 81

101 redenen om borstvoeding te geven :)

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89044092
Laatste posts:

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:36 schreef mrien het volgende:
Hoe is het vannacht gegaan pessie?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:51 schreef pessie het volgende:
Nathan werd om 4.30 wakker: gevoed, viel in slaap, weer ingebonden waar hij wakker van werd en maar lekker naast manlief gelegd. Ik ben gaan kolven: 80cc!!! Toen ik klaar was vroeg manlief of het veel was. Nathan was namelijk nog wakker. Ik heb eerst 40cc aangeboden wat hij volgens mij te snel wegklokte. Hij krijste om meer, heb hem de overige 40cc ook aangeboden. Hij vond nog steeds dat hij niet genoeg had, maar hij ging wel weer slapen.
Om 8.30 weer wakker en gevoed, daarna is Nathan weer in slaap gevallen en heb ik 70cc gekolfd! Dit heb ik nog niet kunnen geven omdat hij nog slaapt dus dit krijgt hij straks.

Ik zit me serieus af te vragen of hij ooit wel iets uit de borst krijgt -O-

Oh ja, hij houdt zelf zn flesje vast O+

En ik voel me nu al geradbraakt. Ben elk uur wakker geweest om te horen of Nathan nog leefde( :? i know). En na het kolven was het in slaap vallen ook niet echt denderend snel.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:58 schreef Jore het volgende:
Kan het zijn dat hij door het tepelhoedje de borst niet goed leeg kan drinken? De voedingen duren toch ook behoorlijk lang bij jullie? Misschien is het een idee om de lk even mee te laten kijken, het lijkt mij namelijk best belangrijk om het hoedje af te bouwen indien mogelijk. Wel fijn dat je zo makkelijk kolft! En sterkte voor de komende dagen en nachten. Wanneer ga je weer wegen?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:59 schreef DaviniaHR het volgende:
pessie, als hij niets zou drinken, zou je niet voldoende productie hebben om zoveel te kolven. Dat valt dus wel mee.
komt een LK kijken?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind dat je er best veel uit krijgt na het drinken. Ik zou ook de lk eens mee laten kijken. Misschien heeft Nathen een herhalingscursus drinktechnieken nodig? :?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:09 schreef Twinkly het volgende:
Pfoeh, wat een nacht Pessie -O-
Het klinkt inderdaad alsof hij niet effectief drinkt aan de borst, het lijkt me verstandig de LK mee te laten kijken.
Mijn vriendin heeft van de LK tips gekregen hoe ze het tepelhoedje af kon bouwen en dat is heel goed gegaan, ik zal haar vandaag eens vragen wat de tips waren.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:12:58 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89044102
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind dat je er best veel uit krijgt na het drinken. Ik zou ook de lk eens mee laten kijken. Misschien heeft Nathen een herhalingscursus drinktechnieken nodig? :?
Dat viel me ook op. Maar ja, ik ben verder niet geschoold of iets, dus k durfde het niet te zeggen :@
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:26:14 #4
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89044464
Ik heb mij destijds door mijn lactatiekundige laten vertellen dat zo rond de drie maanden de zuigreflexen langzaam verdwijnen en het kind zelf de regie in handen moet nemen. Het kan best zij dat dit bij Nathan niet zo soepel verloopt, wellicht in combinatie met het tepelhoedje? :?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:14:20 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89045777
LK heeft weer gebeld. Ze vond dat wat ik kolfde heel mooi was en dat ik geen dubbelzijdige electrische kolf nodig had. Wel moet ik gewoon alles aanbieden wat ik kolf, of dat nou 30cc of 80cc is. Na een paar dagen zal Nathan minder kolf-voeding drinken omdat hij dan heeft geleerd weer meer uit de borst te halen. Ik zie dan ws vanzelf wanneer Nathan voldoende uit de borst krijgt. Het is even gedoe, dat wel.
Ben op mp een beetje aan het kijken wat een electrische kolf kost, blijft toch nog wel prijzig terwijl het maar voor een paar dagen is, maar aan de andere kant, eerst minimaal een half uur voeden en dan ook nog een half uur kolf en iedere 2.5 a 3 uur opnieuw...
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:14:48 #6
259886 pessie
pi_89045792
Oh ja, mijn productie is gewoon goed volgens de LK, Nathan moet gewoon meer drinken.
pi_89046265
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:14 schreef pessie het volgende:
Oh ja, mijn productie is gewoon goed volgens de LK, Nathan moet gewoon meer drinken.
He dat ken ik...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:22:07 #8
259886 pessie
pi_89047744
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

He dat ken ik...
Oh ja, jij hebt dus hetzelfde probleem, alleen wel andere oorzaak -O- .

Nathan moet gewoon even bijtanken, zal dus wel goed komen. Heeft het nu zin om wel donderdag even e gaan wegen of gewoon even afwachten tot maandag?

Ik heb net 20cc gekolfd, heeft hij ook weer zo weggedronken. Hij ligt nu tevreden te spelen in de box, ik verwacht dat hij binnen 10 minuten aangeeft te willen slapen.
pi_89048467
*Langvoedster meldt zich*

*O*
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:47:49 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89048528
gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:49:57 #11
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89048591
*O* gefeliciteerd *O*

Vanaf wanneer ben je eik langvoedster?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:54:13 #12
259886 pessie
pi_89048722
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:45 schreef WupWup het volgende:
*Langvoedster meldt zich*

*O*
Gefeliciteerd!

Een jaar toch?
pi_89049968
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Oh ja, jij hebt dus hetzelfde probleem, alleen wel andere oorzaak -O- .

Nathan moet gewoon even bijtanken, zal dus wel goed komen. Heeft het nu zin om wel donderdag even e gaan wegen of gewoon even afwachten tot maandag?

Ik heb net 20cc gekolfd, heeft hij ook weer zo weggedronken. Hij ligt nu tevreden te spelen in de box, ik verwacht dat hij binnen 10 minuten aangeeft te willen slapen.
Als jij wilt gaan wegen moet je dat gewoon doen. Ik had zelfs een weegschaal en legde haar er elke dag op, dat gaf mij een gevoel dat ik er in elk geval iets van controle over had.
Alleen bij ons is het zo dat Leyla gewoon niet meer wilt drinken dan dat ze doet.
pi_89049984
Even wat beeldmateriaal toevoegen :)

Van dit... (4 dagen oud)

Via dit... (6 maanden)

Naar dit (11 maanden)

En zelfbediening werkt tegenwoordig ook :')

Ze kwam aangekropen, ging staan, trok m'n shirts naar beneden en dronk :D
pi_89050029
Ik voed trouwens ook met links hoor :P
pi_89050101
Gefeliciteerd wupwup en nog vele jaren toegewenst ;)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_89050144
Gefeliciteerd *O*
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:57:50 #18
12913 GreatWhiteSilence
pi_89050896
Gefeliciteerd! *O*
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89052736
O+ Gefeliciteerd Wupwup! *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_89057460
Feli Wup!

Hier wordt er opeens per voeding uit 2 borsten gedronken. Gister al een keer en net opeens ook weer. Dat is goed! In de nacht heeft ze nog steeds genoeg aan 1 borst per keer.
pi_89057769
Hier is het weer nieuw, honger hebben, ik leg aan, hoofd wegdraaien en beginnen te dreinen..uiteindelijk drinkt ze dan wel!

Nog een vraagje, Leia slaapt in principe van 19:00 tot zeker 03:00 en misschien zoals vannacht wel vaker door tot 6:00.. is het dan handig om rond 22:00 nog een keer te kolven om de boel wel een beetje op gang te houden? Vind bijna niet drinken 12 uur zo lang... of regelt het zichzelf wel?
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:12:03 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89060348
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 17:00 schreef Orea het volgende:
Hier is het weer nieuw, honger hebben, ik leg aan, hoofd wegdraaien en beginnen te dreinen..uiteindelijk drinkt ze dan wel!

Nog een vraagje, Leia slaapt in principe van 19:00 tot zeker 03:00 en misschien zoals vannacht wel vaker door tot 6:00.. is het dan handig om rond 22:00 nog een keer te kolven om de boel wel een beetje op gang te houden? Vind bijna niet drinken 12 uur zo lang... of regelt het zichzelf wel?
Je geeft volledig bv, dus het zal wel loslopen. Als je productie Ijkt te zakken, zal Leia vanzelf gaan regelen.

Weet je wat mijn flesweigeraartje vandaag gedaan heeft? Uit de fles gedromken! *O*
Gister 40cc, zelf vasthouden en de leidsters ernaast een schietgebedje doen. Vandaag gewoon echt gegeven! :o
Wel avent, ipv medela, maar dat boeit niet. Ze drinkt weer. O+
pi_89064736
Gefeliciteerd Wuppie! *O* Goed daan! ^O^
pi_89068335
Orea ik denk ook wat Davinia zegt :Y

Jeej voor de niet-meer-flesweigeraar!

Dank voor de felicitaties! Mammietje, hoe is het bij jullie eigenlijk?
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:16:33 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89069199
Wupwup en Emma *O*

Davinia, fijn dat ze weer uit de fles drinkt! :Y

Tico, fijn dat het bij jou nu ook beter gaat :*
pi_89074492
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:01 schreef WupWup het volgende:
Orea ik denk ook wat Davinia zegt :Y

Jeej voor de niet-meer-flesweigeraar!

Dank voor de felicitaties! Mammietje, hoe is het bij jullie eigenlijk?
Je gelooft het niet, maar wij zijn gestopt! :o :D Na een vakantie van 11 nachten waarin hij niet gedronken had, pakte meneer het doodleuk weer op thuis. Maar... inmiddels ook om lekker bij me te mogen liggen. *; Toen ik hem zei dat ie dat toch wel mocht, maar dat drinken toch niet nodig was, gaf ik voor hem kennelijk het eindsignaal. Hij heeft na een week nog een paar dagen aangelegen toen hij ziek was (toen eiste hij het op om mij als levend foppie te hebben!) maar daar bleef het bij. (En inmiddels slaapt hij nu lekker ook op zijn eigen kamer.) En ik ben daar helemaal tevreden mee, heb na 6,5 jaar ook mijn buik wel een beetje vol van of zwanger zijn, of borstvoedend zijn! En "toevalligerwijs" blijkt mijn leverfunctie ook eindelijk eens de goede kant op te gaan!!! *O* (Waren dus toch hormonen wat het triggerde?!)
Een ding is wel jammer, ik heb voor de gein altijd geroepen: "Met de 1e heb ik 8 maanden gevoed, de 2e exact 18 maanden, dus bij de 3e ga ik voor 28", maar dat heb ik niet gehaald. Bink heeft 26 maanden bij me gedronken. ^O^
pi_89075254
Klinkt toch als een heel fijn einde van die periode. Ik zeg zelf dat ik wil stoppen als één van ons het niet meer prettig vindt en volgens mij was dat bij jullie nu dus ook het geval. 6,5 jaar is dan ook superlang en ik kan me wel voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon -even- je eigen lijf weer voor jezelf wilt hebben. Enneh, die WHO-norm heb je ook op zak he ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:12:56 #28
12913 GreatWhiteSilence
pi_89076210
Dat klinkt als een heel fijn einde van de bv-periode, mammietje. :Y
pi_89076663
jaaaaj WupWup je bent echt langvoedster!! wat goed!!!

*dikke pluim overhandigt*

:)

en, OMG na alle perikelen en moeilijke start, 5 maanden fulltime kolven, 2x BO etc etc:
ik ben ook gewoon over 1,5 week langvoedster!!!
*straal*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89082473
Gefeliciteerd WupWup! *O* O+
Wat een mooie foto's O+ Die laatste, geweldig! Doet ze nog steeds aan self service? :D
Niels plukt wel aan mijn shirt, maar het is hem nog niet gelukt om de borst echt te vinden.

Mammietje, wat klinkt dat als een fijne afsluiting van de borstvoedingsperiode O+ Echt heel schattig dat hij gewoon lekker bij jou wilde knuffelen!

Pessie, hoe gaat het nu?
Wat GWS schrijft over het verdwijnen van het zuigreflex heeft de logopediste ons ook verteld, dat was waarom ze dacht dat Niels de fles weigerde.

Ticootje, hoe gaat het met het uit de fles drinken? En hou je het nog een beetje vol?

Aviva ^O^ wat fijn dat het weer wat beter gaat met uit de fles drinken! Ze wil het gewoon selluf doen!

Evie ook alweer bijna 1 jaar :o BJ _O_
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89082504
De ene dag beter dan de andere.
pi_89082541
mooie foto's WupWup :)

gefeliciteerd!
  woensdag 24 november 2010 @ 11:04:37 #33
259886 pessie
pi_89086708
Mammie, das echt lang zeg! 26 maanden! Met recht langvoeden! *O*

Fijn dat Aviva weer drinkt!

Hier gaat het best goed. Nathan heeft opeens weer echte poepluiers die volledig geel zijn *O* . Ik heb om 4.30 gevoed en 80cc gekolfd en om 8.30 weer gevoed en weer 80cc gekolfd. Die laatste 80cc zijn er pas om 10.15 in gegaan. Ik was eerst aan het kolven. Toen sliep Nathan en ik wilde hem eigenlijk in bad doen voordat ik de melk gaf. Ik weet niet of dat nou fout is of goed eigenlijk...
En gisteren sliep hij opeens 1 uur per keer *O* , misschien kon hij gewoon niet slapen omdat zn buikje rammelde -O- .
Ik had een klein beetje stuwing vanochtend.
  woensdag 24 november 2010 @ 11:06:02 #34
259886 pessie
pi_89086763
Ow ja, Nathan vind de fles geweldig. Hij houdt em zelf vast en drinkt er echt gemakkelijk uit. Ik kwam er gisteren achter dat ik een 1-2-3 speen heb. Dat verklaard waarom het soms heel snel en soms heel langzaam ging. Moet ik Nathan gewoon de 1 aanbieden? Of moeten kindjes met 4 maanden op 2 drinken?
pi_89086854
niks moet Pessie. gewoon uitproberen wat voor jullie het beste werkt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89087098
Emma drinkt nog steeds uit de 1 pessie ;) Kijk maar wat voor jullie fijn is. En *O* voor de gele poep en stuwing!

Twinkly die self service die was maandagavond :) Bedankt voor jullie kaartje O+
  woensdag 24 november 2010 @ 11:26:21 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89087406
Pessie, fijn dat het beter gaat! *O*

Vwb het bad, het is lekkerder voor Nathan om eerste in bad te gaan en dan te drinken. Anders klotst het zo in z'n maagje ;)
pi_89088892
Pessie, Leyla drinkt de ene keer op 3 de andere eer op 1... Gewoon proberen wat hij fijn vindt op dat moment.

Hier een flinke nacht gehad.. Net nagekolfd en dat pikte ze na lang doordrammen van mijn kant toch ook nog even mee. Vandaag overleg met de kinderarts.
pi_89088973
succes Tico!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89089702
Kind is trouwens strontverkouden. Sneutje.
pi_89089788
Goed dat je het er toch in hebt gekregen Tico. Succes zo met het overleg
  woensdag 24 november 2010 @ 12:27:32 #42
259886 pessie
pi_89089847
Tico succes!

Net maar 5cc nagekolfd -O-
pi_89089947
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:27 schreef pessie het volgende:
Tico succes!

Het kan net zo goed zijn dat hij nu meer uit de borst drinkt. En het zijn vette druppels hè? Ook die 5 cc heeft zin.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:03:13 #44
259886 pessie
pi_89091220
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het kan net zo goed zijn dat hij nu meer uit de borst drinkt. En het zijn vette druppels hè? Ook die 5 cc heeft zin.
Hij deed reschts inderdaad nog even heel hard zn best op een toeschietreflex en die kreeg hij toen ook. Hij vond zelf alleen dat hij nog niet verzadigd was, maar misschien is dat moederlijke ongerustheid en had ie alleen zin om even te piepen...
  woensdag 24 november 2010 @ 13:10:01 #45
12913 GreatWhiteSilence
pi_89091460
quote:
Op woensdag 24 november 2010 12:27 schreef pessie het volgende:
Tico succes!

Misschien heeft hij de borst goed leeggedronken? ;) In principe krijgt een kind de borst beter leeg dan een kolf, vandaar dat ik vond dat je er nog erg veel uit kreeg na het drinken...
pi_89216033
Emma al een jaar aan de borst, wat een mooi overzicht O+

Mammietje, ik voel een band! Een beetje dan...

Of nou ja ;(
Hier zit ik dan om 5 uur 's ochtends. De 4e nacht op rij dat hij niet gekomen is. De buikgriep van vorige week en aansluitende menstruatie hebben mijn toch al niet denderende productie genekt geloof ik. Voor en na het slapen wilde hij sindsdien niet meer drinken en nu wordt hij er dus ook niet meer voor wakker 's nachts.
Raar hoor, lege borsten en een vol hoofd, veel gedachten en mijmeringen...
15 maanden lang heeft Toby bij me gedronken, nu is het dus klaar. Na Ruim 4 jaar onafgebroken zwanger en/of voedend te zijn geweest hebben mijn kinderen mijn lichaam niet meer nodig. Ik heb het er best even moeilijk mee :{
.... met gevoel voor drama....
pi_89216046
Oh ja, nu zou ik theoretisch gezien wel door kunnen gaan slapen 's nachts. En met de feestdagen in het verschiet is ongelimiteerd (nou ja...) en zonder te hoeven rekenen alcohol nuttigen ook wel makkelijk. En nu kan ik eindelijk wat gaan laten doen aan mijn chronische hoofdpijn en gefrons!

Maar toch -O-

Mijn tepels zijn trouwens weer naar binnen aan het trekken }:| Weird. Ik was er juist zo aan gewend om ze te zien.
.... met gevoel voor drama....
pi_89216716
Kersjes :*
Moeilijk hoor om afscheid te moeten nemen van deze periode.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89218640
Vier jaar bezig zijn met je lichaam en je kinderen (zwanger en/of voedend) is niet niks en oh zo speciaal.
succes met het afsluiten van deze periode en plaats maken voor een prachtige nieuwe periode met weer andere superleuke aspecten!
:*
pi_89219045
Kers, wat klote. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Het voelt echt als afscheid nemen, he? Sterkte ermee. Ik denk dat je er ongemerkt sneller aan gewend zult zijn dan je nu verwacht. En het heeft idd ook positieve kanten, probeer daar aan te denken. En herinner je natuurlijk de bijzondere perdiode. O+

Sterkte! :*
pi_89219227
En je kinderen hebben jouw lijf nog wel nodig hoor Kersjes, voor de dikke knuffelsessies! O+

Hoe gaat het nu met de ochtendvoeding Ssserpente?
pi_89219340
Oh Kersjes, ik kan me voorstellen dat je er weemoedig van bent. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89219431
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:37 schreef Twinkly het volgende:
En je kinderen hebben jouw lijf nog wel nodig hoor Kersjes, voor de dikke knuffelsessies! O+

Hoe gaat het nu met de ochtendvoeding Ssserpente?
Wat lief dat je ernaar vraagt.

Er komt nauwelijks nog iets uit, ze drinkt ook maar een minuut of vijf, maar ze daar lijkt genoegen te mee te nemen gelukkig. Ik geloof dat ze meer waarde hecht aan het ritueeltje zelf dan aan de voeding.

Ik vind het iig prima!
pi_89219531
Fijn zeg, dat dat ze het zo accepteert en er gewoon van blijft genieten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89223118
Mn productie is weer op peil, maar oh ik ben het zo zat dat ie steeds dipt. Het komt puur omdat ik me vreselijk veel zorgen maak om Leyla en bij elk kuchje of dingetje volledig in de stress raak. En het is ook steeds van het een om andere moment, de ene dag kolf ik gewoon netjes 100cc per kolf beurt af om een voeding te kunnen geven met de fles, maar de andere dag kan het net zo goed zijn dat ik amper nog 30cc kan kolven.

En als ie dan dipt maak ik me natuurlijk nog drukker! Wat echt niet meewerkt. Ik twijfel erover om domperidom te gaan gebruiken om de productie dan maar met medicatie op peil te houden, maar ik ga eerst mariadistel proberen. Al is het maar een placebo, als het tussen mn oren maar goed zit..

Net vond ik het zomaar makkelijker om Leyla een fles te geven op het sinterklaasfeest dan de borst. Gewoon omdat ik zie hoeveel ze drinkt, dat ik weet dat ze genoeg binnen heeft... De nutrilon moet toch 2 a 3 x per dag, nu ze zo aan de diarree is doen we maar ff 3x, dus dan krijgt ze 3x 100cc met de fles, en dat gaat gewoon lekker op. Dat is bijna de helft van wat ze per dag binnen moet krijgen, over de andere helft maak ik me dan maar niet zo druk.
pi_89223190
Oh en mag ik ff god op mn blote knieen danken dat ze gewoon de flesje pakt! Dat is zo'n geruststelling! Ze houdt ervan als de melk lekker warm is, maar je mag m natuurlijk maar 1x warm maken. Nu had ik het flesje maar meegenomen omdat ze toch niet wilde, dus toen ze eindelijk zover was dat ze wel trek had was de melk lauw... Maar als je honger hebt dan drink je blijkbaar alles... En zelfs de koude 30cc die na het slaapje nog over was.
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:36:14 #57
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89227555
Wat heerlijk dat ze d'r flesjes zo goed pakt *O* Dat moet een hele geruststelling voor je zijn. Ik kan me voorstellen dat je je dáárover nu minder zorgen maakt. Hopelijk blijft je productie stabiel dan is dat tenminste 1 ding minder :*

Ylana dronk 2 weken voor ik ging werken uitstekend uit de fles en de eerste anderhalve week vertikte ze het om meer dan een halve voeding te eten, als ze al at, eigenwijs :X Gister at ze max 110cc, ik ga er vanuit dat ook zelf wel regelt en anders bij mij inhaalt op de een of andere manier.

Kersjes je bent een heel nieuwe fase in, zal wennen zijn maar ook hier ga je van genieten :*

Serpente wat klinkt dat mooi!
Ylana
pi_89231944
Kersjes O+ weer een periode afgesloten. Wel heel mooi dat het zichzelf zo regelt. Komt allemaal goed :*

Ssserpente, wat fijn dat het dan zo rustig aan afgebouwd kan worden :Y geen druk, gewoon maar zien hoe het loopt O+

Tico, kan me dat wel voorstellen dat het met een fles makkelijker is/lijkt omdat je dan precies ziet wat erin gaat. Juist in jullie situatie!

Morgen geef ik 4 maanden borstvoeding!! En mijn muppetje doet het er zo goed op! Ben wel heel benieuwd hoe het straks zal gaan als ik weer aan het werk ga, met kolven enzo. Ben een makkelijke kolver, maar tis toch heel anders dan fulltime aan de borst.
pi_89232564
Wow wat vliegt de tijd orea!!

Ik zag vandaag iemand voeden met een uierbedekker :D
Ik heb meer gekeken dan ik normaal zou doen juist door dat ding het zag er zo stom uit.. Ze had ook helemaal geen contact meer met dr baby.. Hij lag er echt helemaal onder..
pi_89232774
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:10 schreef Pvoesss het volgende:
Wow wat vliegt de tijd orea!!

Ik zag vandaag iemand voeden met een uierbedekker :D
Ik heb meer gekeken dan ik normaal zou doen juist door dat ding het zag er zo stom uit.. Ze had ook helemaal geen contact meer met dr baby.. Hij lag er echt helemaal onder..
Laatst bij de dokter een hevig gesluierde vrouw die haar zoontje voedde. T voelde erg ongepast om te koekeloeren, dus ik keek bewust weg, maar ik ben toch erg benieuwd hoe ze dat nou deed. 't Zag er erg ingewikkeld uit. En ook wel komisch, twee beentjes die zo uit een grote zwarte sluier steken :D
pi_89233173
Voorlopig hebben we er hier ook al bijna 3 maanden op zitten, we zitten op de helft! En dan kan ik het een beetje loslaten..
pi_89233724
Ik las een tijdje geleden een column van een journaliste in Afganistan oid. Was in een mama- of babytijdschrift, bedenk ik me nu. Zij verbaasde zich er zo over dat de volledig gesluierde vrouwen daar totaal geen moeite hadden met voeden in het openbaar. Midden in een druk winkelcentrum floepten die zo hun tiet tussen de lappen vandaan. :D

Saffier, heb je die vervelende opmerking van die collega al van je af kunnen zetten. Echt lekker laten lullen, hoor, ze is het echt niet waard om je rot over te voelen. Zijn er andere collega's die roken? Die besteden daar dan ongetwijfeld veel meer (en veel langer hun) tijd aan dan jij aan het kolven! Lekker blijven doen wat voor jullie het beste is!

Tico, ik hoop echt voor je dat je het wat meer kan loslaten straks. Tjonge, wat moet dit jou allemaal een energie kosten, zeg. :*

Whoei, goed bezig, Leia en Orea! *O*
pi_89233839
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:44 schreef Ssserpente het volgende:
Ik las een tijdje geleden een column van een journaliste in Afganistan oid. Was in een mama- of babytijdschrift, bedenk ik me nu. Zij verbaasde zich er zo over dat de volledig gesluierde vrouwen daar totaal geen moeite hadden met voeden in het openbaar. Midden in een druk winkelcentrum flhttp://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/editor/bold.pngoepten die zo hun tiet tussen de lappen vandaan. :D

Saffier, heb je die vervelende opmerking van die collega al van je af kunnen zetten. Echt lekker laten lullen, hoor, ze is het echt niet waard om je rot over te voelen. Zijn er andere collega's die roken? Die besteden daar dan ongetwijfeld veel meer (en veel langer hun) tijd aan dan jij aan het kolven! Lekker blijven doen wat voor jullie het beste is!

:*

Whoei, goed bezig, Leia en Orea! *O*
En dan te bedenken dat het eigenlijk allemaal goed ging tot ze niet voldoende aankwam... Toen begonnen de zorgen en het gedoe met flessen, flesweigeren enz...
pi_89234006
Gek idd ja. Alsof ze het aanvoelde zodra het niet meer ontspannen ging.
  zondag 28 november 2010 @ 08:35:24 #65
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89248785
Vannacht liep ineens links mee leeg terwijl Ylana rechts dronk en net had ik me een party stuwing links :X Ze heeft 'm niet eens leeg kunnen drinken :X en rechts zit óók nog vol :X Ik ga kolven dus :s)

Ehhh eerst een schone luier hier regelen zo te ruiken :D
Ylana
pi_89248811
Wat fijn Ssserpente, dat ze ondanks dat er minder melk is toch blijft drinken bij je O+

Ticootje, dat ze nu goed uit de fles drinkt is echt wel een enorme opluchting he :* Je hebt al zoveel zorgen op je meiske. Ik denk dat die kleintjes heel sterk reageren op je eigen spanning, wellicht weigerde Niels daarom ook de fles.
Zou het kunnen zijn dat je productie niet dipt maar dat je geen of minder TSR's krijgt omdat je op sommige dagen meer gespannen bent?
pi_89252693
Nee, ik heb expres oxitocine neusspray, gaat prima aan de kolf met dat spul!
pi_89254054
Huh waar is mijn post gebleven?
pi_89254380
Tico wat goed dat ze de fles pakt, dat scheelt een berg zorgen zeg!

Twinkly, ik geloof dat ook wel inderdaad. Emma ging flesweigeren op het moment dat ik begon met solliciteren en toen ik de eerste baan niet kreeg (en dus de druk van de ketel was) dronk ze weer als vanouds 8)7

Die uddercovers ja... (die naam ook echt he :X ) Fijn dat het voor sommige vrouwen een goede oplossing is om openbaar te voeden, dat meen ik echt! Alleen in de strijd om borstvoeding weer de maatschappelijke norm te laten zijn, is dit symptoombestrijding. Je haalt het ongemak voor het invidu weg, maar toont aan de buitenwereld dat het iets is om te verstoppen. Eén medaille, twee kanten ;)
  zondag 28 november 2010 @ 17:39:03 #70
259886 pessie
pi_89262406
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 13:36 schreef WupWup het volgende:
Tico wat goed dat ze de fles pakt, dat scheelt een berg zorgen zeg!

Twinkly, ik geloof dat ook wel inderdaad. Emma ging flesweigeren op het moment dat ik begon met solliciteren en toen ik de eerste baan niet kreeg (en dus de druk van de ketel was) dronk ze weer als vanouds 8)7

Die uddercovers ja... (die naam ook echt he :X ) Fijn dat het voor sommige vrouwen een goede oplossing is om openbaar te voeden, dat meen ik echt! Alleen in de strijd om borstvoeding weer de maatschappelijke norm te laten zijn, is dit symptoombestrijding. Je haalt het ongemak voor het invidu weg, maar toont aan de buitenwereld dat het iets is om te verstoppen. Eén medaille, twee kanten ;)
En je creëert ongemak voor jezelf. Ok, ik weet, toen ik nog zwanger was kon ik me er geen voorstelling van maken, bv in het openbaar, maar ik ben nu zo makkelijk dat ik zelfs mensen (vrouwen) mee laat kijken die ik niet ken omdat ze het zo mooi vinden een vrouw te zien met een kindje aan de borst.

En volgens mij zijn wij de tepelhoed aan het afbouwen!
Gisteren in de stad bleek dat ik de TH vergeten was. Ik in paniek. Manlief zei dat ik rustig moest blijven en gewoon gaan proberen, en het ging!!! En vandaag op hetzelfde voed-moment weer zonder tepelhoed *O* *O* *O*
Volgens mij is het wel vermoeiend voor hem om zonder te drinken dus ik doe nog niet alle voedingen, eerst dit maar een paar dagen volhouden!
Heb alleen wel een kloof overgehouden :')
pi_89266942
Supergoed hoor pessie, hij moet natuurlijk wel weer een beetje leren om zonder hoed te drinken, maar ik denk dat als ik je zo hoor dat dat wel goed komt. En zonder hoed zal hij de borst ook beter leeg moeten krijgen.
  zondag 28 november 2010 @ 20:30:26 #72
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89269962
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:44 schreef Ssserpente het volgende:
...

...
Was lastig. Ik heb het er met mijn andere collega en tevens leidinggevende over gehad. Ik heb me te verantwoorden naar háár en niet naar die collega ook al is ze assistent van de leidinggevende, dat scheelde wel. Er is maar een rookster in het team die bewuste collega ja :') maar roken kan bij ons niet tussendoor, dat kan alleen maar in de pauze's. die vlieger gaat voor mij dus niet op.

Pessie wat goed *O* Op naar het th-vrij voeden *O*

Even wat anders.... Ylana kan niet goed drinken uit de fles/speen die we voor haar hebben. Op dit moment heb ik de Difraxfles met kleinste maat speen maar die gaat gewoon veel te snel voor haar. De melk spuit eruit en ze snapt niet goed hoe ze dat weg krijgt. Een maand geleden ging het wel goed, toen 2 weken geen flesje gegeven en daarna ging ik aan het werk. Net heb ik zelf geprobeerd een fles te geven maar dat was dus drama.
Iemand tips welke fles/speen er heel langzaam gaat?? Tico heb jij advies?
Ylana
pi_89270176
Saffier: Medela Slowflow!! De S van Difrax ging voor Tess ook veel te snel!
Misschien heb ik er nog wel een liggen, zal morgen ff zoeken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 28 november 2010 @ 20:34:00 #74
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89270206
Waar haal ik die Vick??
Ylana
pi_89270255
quote:
Op zondag 28 november 2010 20:34 schreef Saffier het volgende:
Waar haal ik die Vick??
Ik had die van ons bij de Thuiszorgwinkel vandaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 28 november 2010 @ 20:36:35 #76
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89270353
Dank je, daar ga ik morgen achteraan :* Moet die op een speciale fles ook of past die op de dirfrax-achtige flessen? Of is het een avent-maat?
Ylana
pi_89270468
Difraxmaat :)
ik heb ze helaas niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89270570
Oh je kan ze evt ook online kopen en anders wil ik hier wel ff kijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89270599
Leyla drinkt op stand 3 van de 123 speen... Maar ik geef m nu toch vaker op stand 1, dan doet ze er iets langer over en knoeit ze niet zo.
pi_89270631
Pessie wat fijn! *O*
Mijn vriendin had de tip gekregen van de LK om met een steeds grotere maat TH te voeden zodat haar kindje leerde om een grotere hap te nemen. Dat is waarschijnlijk ook waarom je nu last van een kloof hebt, hopelijk ben je daar snel vanaf en ik duim dat je ook snel helemaal zonder TH kunt voeden!
  zondag 28 november 2010 @ 20:51:21 #81
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89271202
De thuiszorg hier in de omgeving heeft ze niet :{ levertijd 10 dagen.
De 123 speen ga ik morgen wel even halen, die verkopen ze gewoon bij de DA. Probeer ik die eerst even Vicky, anders gil ik :*
Ylana
pi_89271306
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:51 schreef Saffier het volgende:
De thuiszorg hier in de omgeving heeft ze niet :{ levertijd 10 dagen.
De 123 speen ga ik morgen wel even halen, die verkopen ze gewoon bij de DA. Probeer ik die eerst even Vicky, anders gil ik :*
123 gaat sneller dan een s speen gok ik!
pi_89271346
En drinkt ze goed uit een aventspeen? Die heeft toch ook een hele trage speen?
  zondag 28 november 2010 @ 20:56:57 #84
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89271508
Avent heb ik in huis :o stom! De 123 is dus een vlotte? De difrax die ik nu heb is ook een hele snelle blijkt. Morgen de Avent proberen.
Ik heb uit zo'n doos ook nog een hele andere, de brestflow als ik het goed heb?? Maar daar wilde ze vorige maand alleen maar op kauwen.

Ik ga morgen eers de koelkast eens uitspitten welke spenen daar allemaal inliggen en proberen, Avent probeer ik wel als eerst.
Ylana
pi_89271587
Ja die breastflowspenen zijn heel bijzonder. Dat moeten ze vacuum trekken en dan leegmelken zoals een borst, maar Leyla snapt er ook niets van.
pi_89271639
En saffier, heb je de onderkant van de difrax wel stevig vast? Want als die wat losser zit dan loopt ie ook sneller door.
  zondag 28 november 2010 @ 21:02:23 #87
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89271855
Ik had net een medelaflesje met vaste/dichte onderkant (van mijn medela-kolfset)en een difrax-speen. M. zei dat de difrax te snel ging vandaar deze fles gepakt. Net mijn ouders gebeld en mijn vader zei dat de speen daar ook zo heel snel leegloopt en dat ze moeite heeft met het wegslikken. Arme pap dacht dat het 'hoorde'.
Ylana
pi_89272142
Dan zou ik inderdaad die 0 speen van avent proberen als ze gewoon elke speen pakt.
  zondag 28 november 2010 @ 21:13:02 #89
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89272594
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Dan zou ik inderdaad die 0 speen van avent proberen als ze gewoon elke speen pakt.
Ze kauwt wel overal op, maar drinken deed ze eik alleen uit de difrax-speen. Een maand geleden dan. Ik had nu de ene speen op de andere fles gezet.

Het is trouwens niet de breastflow maar een Nubyfles met speen die ik ook nog heb.

Morgenochtend eerst naar het zh voor een laatste echo. Als we een beetje leuk tijdstip weer thuis zijn geef ik haar een flesje anders wacht ik tot morgenavond.
Bedankt Tico!
Ylana
pi_89272991
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:13 schreef Saffier het volgende:

[..]

Ze kauwt wel overal op, maar drinken deed ze eik alleen uit de difrax-speen. Een maand geleden dan. Ik had nu de ene speen op de andere fles gezet.

Het is trouwens niet de breastflow maar een Nubyfles met speen die ik ook nog heb.

Morgenochtend eerst naar het zh voor een laatste echo. Als we een beetje leuk tijdstip weer thuis zijn geef ik haar een flesje anders wacht ik tot morgenavond.
Bedankt Tico!
Heb je die brede nuby of een smalle? Leyla drinkt uit een smalle nuby. Ik dacht dat je die ook in een maat s had... Maar niet zeker.
Die difrax is gewoon een kersspeen, daar zijn meerdere merken van, misschien een huismerk van etos die minder snel gaat.
Tja, ik heb denk ik elk merk wel geprobeerd, ik stap dus niet meer over...
pi_89273185
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb je die brede nuby of een smalle? Leyla drinkt uit een smalle nuby. Ik dacht dat je die ook in een maat s had... Maar niet zeker.
Die difrax is gewoon een kersspeen, daar zijn meerdere merken van, misschien een huismerk van etos die minder snel gaat.
Tja, ik heb denk ik elk merk wel geprobeerd, ik stap dus niet meer over...
http://www.drogistdrogist.nl/verzorging/nuby-flessenspeen-natural-touch-0+-maanden-%28small%29.-nt67600_46_181889
pi_89273334
Dit flesje heeft Leyla:

Het goedkoopste flesje van alle geprobeerde flesjes..
  zondag 28 november 2010 @ 22:56:08 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89279328
Kersjes :*

En ook voor Tico :*

Hier een jongetje dat ondanks flinke afleiding toch weer redelijk goed drinkt overdag! Lang leve een lang weekend Parijs! *O*
En ik heb geen uierbedekker gebruikt ;) Zelfs geen voedingskleding. Gewoon hoppa boel (discreet) omhoog, kind aanleggen en gaan met die banaan.
Ow en ik kan me prima voorstellen hoe gesluierde vrouwen dat doen hoor. Ik kan (zonder bv-kleding) ook niet altijd goed zien wat ik doe en Harry weet de tepel 9 van de 10 keer toch te vinden :D Ook 's nachts zie ik geen bal, maar leg kindlief met zijn gezicht ter hoogte van mijn borst en hij heeft de tepel al gevonden voordat ik dat heb :D
  maandag 29 november 2010 @ 07:42:38 #94
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89286089
Ik heb denk ik een brede Nuby.
Ylana
  maandag 29 november 2010 @ 13:45:59 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89295574
Ow en Saffier, ik gebruik hier nog steeds een 0+ speen van tommie tippee (closer to nature).
nou ja, gebruikte dan want Harry drinkt niet meer uit de fles
Daar druppelt de melk wel langzaam uit, maar het stroomt niet.
pi_89429932
Willen jullie even meedenken?

Ik heb een hoestdrankje gekocht, broomhexine van Etos huismerk. Helemaal niet bij nagedacht in de winkel toen ik advies vroeg te melden dat ik bv geef. Die bv is maar een kleine ochtendvoeding. Nu staat op de bijsluiter dat het niet gebruikt mag worden als je bv geeft omdat het in de moedermelk terecht kan komen, maar als ik op google zoek, staat dat het weliswaar in de melk komt, maar mits gebruikt in de normale doseringen het wel samen kan met bv omdat het geen kwalijke gevolgen heeft.

Innemen of ruilen? En in geval van ruilen, iemand een goede tip voor een hoestdrank die samen kan met bv?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89430626
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:58 schreef miss_sly het volgende:
Willen jullie even meedenken?

Ik heb een hoestdrankje gekocht, broomhexine van Etos huismerk. Helemaal niet bij nagedacht in de winkel toen ik advies vroeg te melden dat ik bv geef. Die bv is maar een kleine ochtendvoeding. Nu staat op de bijsluiter dat het niet gebruikt mag worden als je bv geeft omdat het in de moedermelk terecht kan komen, maar als ik op google zoek, staat dat het weliswaar in de melk komt, maar mits gebruikt in de normale doseringen het wel samen kan met bv omdat het geen kwalijke gevolgen heeft.

Innemen of ruilen? En in geval van ruilen, iemand een goede tip voor een hoestdrank die samen kan met bv?
Ik denk dat je niet het hele flesje in 1x moet leegdrinken, dat het dan heus geen kwaad kan.
  donderdag 2 december 2010 @ 15:17:25 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89430747
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet het hele flesje in 1x moet leegdrinken, dat het dan heus geen kwaad kan.
Zo denk ik er ook over :Y
pi_89430824
Ik zou het zelf ook gewoon nemen, Miss. Senna is geen baby'tje meer en ze drinkt enkel 's ochtends nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')