quote:
quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:51 schreef pessie het volgende:
Nathan werd om 4.30 wakker: gevoed, viel in slaap, weer ingebonden waar hij wakker van werd en maar lekker naast manlief gelegd. Ik ben gaan kolven: 80cc!!! Toen ik klaar was vroeg manlief of het veel was. Nathan was namelijk nog wakker. Ik heb eerst 40cc aangeboden wat hij volgens mij te snel wegklokte. Hij krijste om meer, heb hem de overige 40cc ook aangeboden. Hij vond nog steeds dat hij niet genoeg had, maar hij ging wel weer slapen.
Om 8.30 weer wakker en gevoed, daarna is Nathan weer in slaap gevallen en heb ik 70cc gekolfd! Dit heb ik nog niet kunnen geven omdat hij nog slaapt dus dit krijgt hij straks.
Ik zit me serieus af te vragen of hij ooit wel iets uit de borst krijgt![]()
Oh ja, hij houdt zelf zn flesje vast![]()
En ik voel me nu al geradbraakt. Ben elk uur wakker geweest om te horen of Nathan nog leefde(i know). En na het kolven was het in slaap vallen ook niet echt denderend snel.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:58 schreef Jore het volgende:
Kan het zijn dat hij door het tepelhoedje de borst niet goed leeg kan drinken? De voedingen duren toch ook behoorlijk lang bij jullie? Misschien is het een idee om de lk even mee te laten kijken, het lijkt mij namelijk best belangrijk om het hoedje af te bouwen indien mogelijk. Wel fijn dat je zo makkelijk kolft! En sterkte voor de komende dagen en nachten. Wanneer ga je weer wegen?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:59 schreef DaviniaHR het volgende:
pessie, als hij niets zou drinken, zou je niet voldoende productie hebben om zoveel te kolven. Dat valt dus wel mee.
komt een LK kijken?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind dat je er best veel uit krijgt na het drinken. Ik zou ook de lk eens mee laten kijken. Misschien heeft Nathen een herhalingscursus drinktechnieken nodig?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:09 schreef Twinkly het volgende:
Pfoeh, wat een nacht Pessie![]()
Het klinkt inderdaad alsof hij niet effectief drinkt aan de borst, het lijkt me verstandig de LK mee te laten kijken.
Mijn vriendin heeft van de LK tips gekregen hoe ze het tepelhoedje af kon bouwen en dat is heel goed gegaan, ik zal haar vandaag eens vragen wat de tips waren.
Dat viel me ook op. Maar ja, ik ben verder niet geschoold of iets, dus k durfde het niet te zeggenquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik vind dat je er best veel uit krijgt na het drinken. Ik zou ook de lk eens mee laten kijken. Misschien heeft Nathen een herhalingscursus drinktechnieken nodig?
He dat ken ik...quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:14 schreef pessie het volgende:
Oh ja, mijn productie is gewoon goed volgens de LK, Nathan moet gewoon meer drinken.
Oh ja, jij hebt dus hetzelfde probleem, alleen wel andere oorzaakquote:
Als jij wilt gaan wegen moet je dat gewoon doen. Ik had zelfs een weegschaal en legde haar er elke dag op, dat gaf mij een gevoel dat ik er in elk geval iets van controle over had.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Oh ja, jij hebt dus hetzelfde probleem, alleen wel andere oorzaak.
Nathan moet gewoon even bijtanken, zal dus wel goed komen. Heeft het nu zin om wel donderdag even e gaan wegen of gewoon even afwachten tot maandag?
Ik heb net 20cc gekolfd, heeft hij ook weer zo weggedronken. Hij ligt nu tevreden te spelen in de box, ik verwacht dat hij binnen 10 minuten aangeeft te willen slapen.
Je geeft volledig bv, dus het zal wel loslopen. Als je productie Ijkt te zakken, zal Leia vanzelf gaan regelen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:00 schreef Orea het volgende:
Hier is het weer nieuw, honger hebben, ik leg aan, hoofd wegdraaien en beginnen te dreinen..uiteindelijk drinkt ze dan wel!
Nog een vraagje, Leia slaapt in principe van 19:00 tot zeker 03:00 en misschien zoals vannacht wel vaker door tot 6:00.. is het dan handig om rond 22:00 nog een keer te kolven om de boel wel een beetje op gang te houden? Vind bijna niet drinken 12 uur zo lang... of regelt het zichzelf wel?
Je gelooft het niet, maar wij zijn gestopt!quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:01 schreef WupWup het volgende:
Orea ik denk ook wat Davinia zegt
Jeej voor de niet-meer-flesweigeraar!
Dank voor de felicitaties! Mammietje, hoe is het bij jullie eigenlijk?
Het kan net zo goed zijn dat hij nu meer uit de borst drinkt. En het zijn vette druppels hè? Ook die 5 cc heeft zin.quote:
Hij deed reschts inderdaad nog even heel hard zn best op een toeschietreflex en die kreeg hij toen ook. Hij vond zelf alleen dat hij nog niet verzadigd was, maar misschien is dat moederlijke ongerustheid en had ie alleen zin om even te piepen...quote:Op woensdag 24 november 2010 12:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het kan net zo goed zijn dat hij nu meer uit de borst drinkt. En het zijn vette druppels hè? Ook die 5 cc heeft zin.
Misschien heeft hij de borst goed leeggedronken?quote:
Wat lief dat je ernaar vraagt.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:37 schreef Twinkly het volgende:
En je kinderen hebben jouw lijf nog wel nodig hoor Kersjes, voor de dikke knuffelsessies!![]()
Hoe gaat het nu met de ochtendvoeding Ssserpente?
Laatst bij de dokter een hevig gesluierde vrouw die haar zoontje voedde. T voelde erg ongepast om te koekeloeren, dus ik keek bewust weg, maar ik ben toch erg benieuwd hoe ze dat nou deed. 't Zag er erg ingewikkeld uit. En ook wel komisch, twee beentjes die zo uit een grote zwarte sluier stekenquote:Op zaterdag 27 november 2010 19:10 schreef Pvoesss het volgende:
Wow wat vliegt de tijd orea!!
Ik zag vandaag iemand voeden met een uierbedekker
Ik heb meer gekeken dan ik normaal zou doen juist door dat ding het zag er zo stom uit.. Ze had ook helemaal geen contact meer met dr baby.. Hij lag er echt helemaal onder..
En dan te bedenken dat het eigenlijk allemaal goed ging tot ze niet voldoende aankwam... Toen begonnen de zorgen en het gedoe met flessen, flesweigeren enz...quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:44 schreef Ssserpente het volgende:
Ik las een tijdje geleden een column van een journaliste in Afganistan oid. Was in een mama- of babytijdschrift, bedenk ik me nu. Zij verbaasde zich er zo over dat de volledig gesluierde vrouwen daar totaal geen moeite hadden met voeden in het openbaar. Midden in een druk winkelcentrum flhttp://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/editor/bold.pngoepten die zo hun tiet tussen de lappen vandaan.![]()
Saffier, heb je die vervelende opmerking van die collega al van je af kunnen zetten. Echt lekker laten lullen, hoor, ze is het echt niet waard om je rot over te voelen. Zijn er andere collega's die roken? Die besteden daar dan ongetwijfeld veel meer (en veel langer hun) tijd aan dan jij aan het kolven! Lekker blijven doen wat voor jullie het beste is!
![]()
Whoei, goed bezig, Leia en Orea!
En je creëert ongemak voor jezelf. Ok, ik weet, toen ik nog zwanger was kon ik me er geen voorstelling van maken, bv in het openbaar, maar ik ben nu zo makkelijk dat ik zelfs mensen (vrouwen) mee laat kijken die ik niet ken omdat ze het zo mooi vinden een vrouw te zien met een kindje aan de borst.quote:Op zondag 28 november 2010 13:36 schreef WupWup het volgende:
Tico wat goed dat ze de fles pakt, dat scheelt een berg zorgen zeg!
Twinkly, ik geloof dat ook wel inderdaad. Emma ging flesweigeren op het moment dat ik begon met solliciteren en toen ik de eerste baan niet kreeg (en dus de druk van de ketel was) dronk ze weer als vanouds![]()
Die uddercovers ja... (die naam ook echt he) Fijn dat het voor sommige vrouwen een goede oplossing is om openbaar te voeden, dat meen ik echt! Alleen in de strijd om borstvoeding weer de maatschappelijke norm te laten zijn, is dit symptoombestrijding. Je haalt het ongemak voor het invidu weg, maar toont aan de buitenwereld dat het iets is om te verstoppen. Eén medaille, twee kanten
Was lastig. Ik heb het er met mijn andere collega en tevens leidinggevende over gehad. Ik heb me te verantwoorden naar háár en niet naar die collega ook al is ze assistent van de leidinggevende, dat scheelde wel. Er is maar een rookster in het team die bewuste collega jaquote:Op zaterdag 27 november 2010 19:44 schreef Ssserpente het volgende:
...
Saffier, heb je die vervelende opmerking van die collega al van je af kunnen zetten. Echt lekker laten lullen, hoor, ze is het echt niet waard om je rot over te voelen. Zijn er andere collega's die roken? Die besteden daar dan ongetwijfeld veel meer (en veel langer hun) tijd aan dan jij aan het kolven! Lekker blijven doen wat voor jullie het beste is!
...
Ik had die van ons bij de Thuiszorgwinkel vandaan.quote:
123 gaat sneller dan een s speen gok ik!quote:Op zondag 28 november 2010 20:51 schreef Saffier het volgende:
De thuiszorg hier in de omgeving heeft ze nietlevertijd 10 dagen.
De 123 speen ga ik morgen wel even halen, die verkopen ze gewoon bij de DA. Probeer ik die eerst even Vicky, anders gil ik
Ze kauwt wel overal op, maar drinken deed ze eik alleen uit de difrax-speen. Een maand geleden dan. Ik had nu de ene speen op de andere fles gezet.quote:Op zondag 28 november 2010 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Dan zou ik inderdaad die 0 speen van avent proberen als ze gewoon elke speen pakt.
Heb je die brede nuby of een smalle? Leyla drinkt uit een smalle nuby. Ik dacht dat je die ook in een maat s had... Maar niet zeker.quote:Op zondag 28 november 2010 21:13 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ze kauwt wel overal op, maar drinken deed ze eik alleen uit de difrax-speen. Een maand geleden dan. Ik had nu de ene speen op de andere fles gezet.
Het is trouwens niet de breastflow maar een Nubyfles met speen die ik ook nog heb.
Morgenochtend eerst naar het zh voor een laatste echo. Als we een beetje leuk tijdstip weer thuis zijn geef ik haar een flesje anders wacht ik tot morgenavond.
Bedankt Tico!
http://www.drogistdrogist.nl/verzorging/nuby-flessenspeen-natural-touch-0+-maanden-%28small%29.-nt67600_46_181889quote:Op zondag 28 november 2010 21:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je die brede nuby of een smalle? Leyla drinkt uit een smalle nuby. Ik dacht dat je die ook in een maat s had... Maar niet zeker.
Die difrax is gewoon een kersspeen, daar zijn meerdere merken van, misschien een huismerk van etos die minder snel gaat.
Tja, ik heb denk ik elk merk wel geprobeerd, ik stap dus niet meer over...
Ik denk dat je niet het hele flesje in 1x moet leegdrinken, dat het dan heus geen kwaad kan.quote:Op donderdag 2 december 2010 14:58 schreef miss_sly het volgende:
Willen jullie even meedenken?
Ik heb een hoestdrankje gekocht, broomhexine van Etos huismerk. Helemaal niet bij nagedacht in de winkel toen ik advies vroeg te melden dat ik bv geef. Die bv is maar een kleine ochtendvoeding. Nu staat op de bijsluiter dat het niet gebruikt mag worden als je bv geeft omdat het in de moedermelk terecht kan komen, maar als ik op google zoek, staat dat het weliswaar in de melk komt, maar mits gebruikt in de normale doseringen het wel samen kan met bv omdat het geen kwalijke gevolgen heeft.
Innemen of ruilen? En in geval van ruilen, iemand een goede tip voor een hoestdrank die samen kan met bv?
Zo denk ik er ook overquote:Op donderdag 2 december 2010 15:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet het hele flesje in 1x moet leegdrinken, dat het dan heus geen kwaad kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |