Nee, Whiskers had de laatste officiële postquote:Op donderdag 18 november 2010 19:45 schreef Toverheks het volgende:
Remlof je moest een nieuwe openen.
ik vind alles best, als het maar helpt aan de ondergang van de PVVquote:Op donderdag 18 november 2010 19:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, Whiskers had de laatste officiële post
Maar ik had deze TT in gedachten, die vind ik voor POL toch iets beter dan de jouwe
Heb je die interne nota's gelezen? Wilders en Bosma staan lijnrecht tegenover Brinkman, dus het kan een scheuring betekenen.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:48 schreef Holograph het volgende:
In andere partijen heet dit een interne discussie, bij de PVV heet dit LPF-toestanden.
Heks hou eens op. Zit de bezemsteel je dwars?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:49 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik vind alles best, als het maar helpt aan de ondergang van de PVV
Dat lijkt me sterk, want beiden weten dat ze nooit genoeg stemmen halen voor een nieuwe zetel.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je die interne nota's gelezen? Wilders en Bosma staan lijnrecht tegenover Brinkman, dus het kan een scheuring betekenen.
Had Brinkman niet al genoeg voorkeursstemmen voor een zetel?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, want beiden weten dat ze nooit genoeg stemmen halen voor een nieuwe zetel.
Nee, hij had nog minder dan Fleur Agema.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Had Brinkman niet al genoeg voorkeursstemmen voor een zetel?
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Had Brinkman niet al genoeg voorkeursstemmen voor een zetel?
o ja ik kom aan jou PVV he, ja ach al die linkse mensen of wat was het nou linke mensenquote:Op donderdag 18 november 2010 19:50 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Heks hou eens op. Zit de bezemsteel je dwars?
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, hij had nog minder dan Fleur Agema.
quote:Hero Brinkman (PVV) op eigen kracht in Kamer
DEN HAAG - PVV-Kamerlid Hero Brinkman komt op eigen kracht in de Tweede Kamer. Hij haalde 18.865 stemmen, en overschreed daarmee de voorkeurdrempel, zo blijkt uit de officiële uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen die de Kiesraad dinsdag heeft bekendgemaakt.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)acht_in_Kamer__.html
Is dat zo?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
De voorkeursdrempel is iets anders dan de 'zetel'drempel.
Ze hadden allebei genoeg voor een voorkeurszetel, daarvoor had je 15.694 stemmen nodig, Agema had er 31.486 en Brinkman 18.865.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, hij had nog minder dan Fleur Agema.
Ik heb je OP nog even OPgeleuktquote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef Toverheks het volgende:
[..]
o ja ik kom aan jou PVV he, ja ach al die linkse mensen of wat was het nou linke mensen
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb je OP nog even OPgeleukt
Als die nou eens de PVV doorneemt.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:55 schreef sunny16947 het volgende:
oh nee hé vanavond Peter R weer bij P&W.
Zal hij wel gedaan hebben. Misschien dat Pauw hem kan vragen of hij weet waar dat dossier na 8 jaar vandaan kwam.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Als die nou eens de PVV doorneemt.
En de PvdA heeft aan RTL toegezegd..quote:Op donderdag 18 november 2010 19:49 schreef sunny16947 het volgende:
Groen Links en D66 hebben inmiddels toegezegd mee te werken en in de fractie te bespreken.
Maar in hoeverre wordt dat open en eerlijk met de pers gedeeld?
Zeik niet zo.. Brinkman zit op eigen kracht in de kamer, en jij zat er naast. Klaar!quote:Op donderdag 18 november 2010 19:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
De voorkeursdrempel is iets anders dan de 'zetel'drempel.
Yep. Maar in hoeverre komen ze eerlijk en open naar buiten met die zaken.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En de PvdA heeft aan RTL toegezegd..
RTL vraagt alleen naar strafrechtelijke veroordelingen...quote:Op donderdag 18 november 2010 20:08 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Yep. Maar in hoeverre komen ze eerlijk en open naar buiten met die zaken.
Bovendien gaat het alleen om veroordelingen. De rest van de drek houden ze zkers onder de pet.
Denk toch dat de media door onderzoek meer uit kan vinden.
Waar geloof je niet in?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:12 schreef sunny16947 het volgende:
Geloof er gewoon niet zo in. Het zou alleen kunnen zijn dat er opeens kamerleden spontaan verdwijnen zonder opgaaf van reden.
Geloof jij dan dat een kamerlid zichzelf publiekelijk aan de schandpaal laat nagelen?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar geloof je niet in?
Zonder opgaaf van redenen vertrekeen is niet slim op dit moment
Ik begreep uit die reportage in EénVandaag dat de PVV het er dinsdag in het fractieberaad over gaat hebben. Als ze er tijd voor hebben natuurlijk, want in vier dagen kan er nog een hoop stront boven tafel komenquote:Op donderdag 18 november 2010 20:01 schreef sunny16947 het volgende:
Ik had trouwens begrepen dat toen Brinkman dat in 1e instantie had aangekaart Wilders had toegezegd daar in de fractie over te discusiëren.
Ze zouden het er afgelopen week al over hebben maar door de commotie ging dat niet door.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik begreep uit die reportage in EénVandaag dat de PVV het er dinsdag in het fractieberaad over gaat hebben. Als ze er tijd voor hebben natuurlijk, want in vier dagen kan er nog een hoop stront boven tafel komen
Je bedoeld of ze eerlijk zullen zijn tegen RTL? Ik denk dat RTL sowieso een diepgravend onderzoek zal doen, en elk over zijn/haar strafblad liegend (tegen hen) kamerlid te kakken zal zetten. Hoe ze omgaan met mensen die niet mee willen werken is nog de vraag.. Maar hoe meer er meewerken, hoe opvallender het zal zijn wie niet meewerktquote:Op donderdag 18 november 2010 20:14 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Geloof jij dan dat een kamerlid zichzelf publiekelijk aan de schandpaal laat nagelen?
Idd, het is raar om over de negentiende eeuw te spreken terwijl de eerste 'landelijk democratische partij' pas in 1879 opgericht werd(laatstaan dat deze een jogeren afdeling had).quote:Op donderdag 18 november 2010 19:58 schreef Sloggi het volgende:
Bosma gaat in zijn brief niet uitgebreid inhoudelijk in op het voorstel van Brinkman, dat uitgebreid is onderbouwd. Ik vind Bosma z'n brief niet erg sterk.
Ik betwijfel overigens of Brinkman zomaar opgeeft.
SjoeraDikkers We werken allemaal mee aan het verzoek RTL4 om informatie over ons strafblad. Doe m'n best om er niet teveel foute grappen over te makenquote:Op donderdag 18 november 2010 20:20 schreef sunny16947 het volgende:
Ik begrijp dat het in de fracties besproken wordt. Als door de fractieleider naar buiten wordt gebracht. Nee hoor, geen veroordeelde binnen de fractie. Is het klaar.
Het geeft na jaren saaie politiek wel weer wat sjeu. Het zijn net echte mensen.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:21 schreef remlof het volgende:
Ik geloof dat ik deze soap nog leuker vind dan die van de LPF destijds
Deze IS ook leuker.. Vanwege de hypocrisiequote:Op donderdag 18 november 2010 20:21 schreef remlof het volgende:
Ik geloof dat ik deze soap nog leuker vind dan die van de LPF destijds
jij?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Debat is begonnen! Opent er nog iemand een topic??
Kweet niet of het zin heeft...quote:
Is er geen algemeen topic in POL?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kweet niet of het zin heeft...
't Is ook nooit goed he?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:08 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Yep. Maar in hoeverre komen ze eerlijk en open naar buiten met die zaken.
Bovendien gaat het alleen om veroordelingen. De rest van de drek houden ze zkers onder de pet.
Denk toch dat de media door onderzoek meer uit kan vinden.
Niet ALLES, maar alleen strafrechtelijke veroordelingenquote:Op donderdag 18 november 2010 20:35 schreef Lamon het volgende:
Ik ben blij dat mensen er nog om kunnen lachen, ik vind het echt een teloorgang van het laatste restje vertrouwen wat je nog in de politiek kunt hebben.
RTL 4 heeft wel gelijk, gooi dan ALLES maar op tafel, dan zullen we zien of dit iets is wat overal speelt of speciaal aan de PVV kleeft.
Ik verwacht en hoop dat het tweede het geval is.
Het laatste restje vertrouwen ben ik 20 jaar geleden al kwijt geraakt. Kan zijn dat het aan de leeftijd ligt dat jij op een ander punt zit.quote:Ik ben blij dat mensen er nog om kunnen lachen, ik vind het echt een teloorgang van het laatste restje vertrouwen wat je nog in de politiek kunt hebben.
RTL 4 heeft wel gelijk, gooi dan ALLES maar op tafel, dan zullen we zien of dit iets is wat overal speelt of speciaal aan de PVV kleeft.
Ik verwacht en hoop dat het tweede het geval is.
Fatalisme, ik stem al 15 jaar, en wil daar niet aan beginnen. Het is nooit te laat om dingen te veranderen. Ik ben niet jong en naief.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het laatste restje vertrouwen ben ik 20 jaar geleden al kwijt geraakt. Kan zijn dat het aan de leeftijd ligt dat jij op een ander punt zit.
Werkelijk _elke_ politieke partij is hetzelfde....prachtige praatjes, maar als het er op aan komt zijn ze alleen maar geinteresseerd in macht en eigenbelang.
Principes, integriteit en landsbelang wordt alleen iets mee gedaan als het politiek goed uitkomt en het de macht en het eigenbelang niet schaadt.
Opportunisme, haantjesgedag en elkaar door de modder halen is aan de orde van de dag.
Op het moment dat je je dat realiseert stop je acuut met stemmen en kun je vanaf de zijlijn heel hard lachen....serieus nemen doe ik ze al heel lang niet meer....werkelijk elke politicus (ongeacht van welke partij) is vooral geinteresseerd in zichzelf en zijn eigen belangen.
Dingen veranderen is prima, maar dan wel op een niveau dat het daadwerkelijk kan en waar jij daadwerkelijk invloed hebt....dat is dus op lokaal en/of buurtniveau.quote:Fatalisme, ik stem al 15 jaar, en wil daar niet aan beginnen. Het is nooit te laat om dingen te veranderen. Ik ben niet jong en naief.
quote:Op donderdag 18 november 2010 20:52 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Bosma gebruikt een apart argument tegen het hebben van leden... Brinkman kan hem hiermee, in het licht van de afgelopen incidenten, om de oren slaan.
..en jij kan hier echt om lachen?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:11 schreef Kingstown het volgende:
http://www.luckymedia.nl/luckytv/
Filmpjuh.
Hoe definieer je politiek betrokken? kun je ook niet politiek betrokken zijn als teleurstelling je weerhoud te stemmen?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:16 schreef Lamon het volgende:
[..]
Okay, relativering is goed, maar dan maar helemaal geen politieke betrokkenheid meer?
Acceptatie van het gene wat voor je gevoel toch nooit zal veranderen. Ik zei al, ik ben niet naief, uiteraard weet ik precies dat de meerderheid toch al uitkeek voor hun eigen hachje op enkele idealisten na, maar besef wel dat het steeds een stapje verder gaat. En daar moet je vrede mee kunnen hebben.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hoe definieer je politiek betrokken? kun je ook niet politiek betrokken zijn als teleurstelling je weerhoud te stemmen?
Ik ben vanaf het moment dat ik gerechtigd was altijd gaan stemmen, juist omdat ik het me dan niet kwalijk kan nemen als er een partij gaat regeren die beleid uitvoert waar ik het niet mee eens ben, ookal weet ik dat dat de meeste oplossingen niet op korte termijn realiseerbaar zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die deze reden ook aandragen om juist thuis te blijven bij verkiezingen.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:31 schreef Lamon het volgende:
[..]
Acceptatie van het gene wat voor je gevoel toch nooit zal veranderen. Ik zei al, ik ben niet naief, uiteraard weet ik precies dat de meerderheid toch al uitkeek voor hun eigen hachje op enkele idealisten na, maar besef wel dat het steeds een stapje verder gaat. En daar moet je vrede mee kunnen hebben.
Volgens mij ging het juist over discussies van PVV-kamerleden met bijvoorbeeld atleten, buurtgenoten en rechters...quote:Op donderdag 18 november 2010 19:48 schreef Holograph het volgende:
In andere partijen heet dit een interne discussie, bij de PVV heet dit LPF-toestanden.
Het enige verschil is dat de LPF leden dit publiek deden en dat dit interne notities zijn, subtiel verschil.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij ging het juist over discussies van PVV-kamerleden met bijvoorbeeld atleten, buurtgenoten en rechters...
Dit is weinig interne discussie dit zijn oude vertrouwde LPF-toestanden
Als dit echt is blijkt de PVV nog triester dan ik dachtquote:Op donderdag 18 november 2010 19:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je die interne nota's gelezen? Wilders en Bosma staan lijnrecht tegenover Brinkman, dus het kan een scheuring betekenen.
Die had ik nog niet gezien toen in mijn post maakte. Had het meer over de toestanden rond de fractieleden. En op het moment dat men zoiets bewust uit laat lekken ligt de LPF weer op de loerquote:Op donderdag 18 november 2010 22:04 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat de LPF leden dit publiek deden en dat dit interne notities zijn, subtiel verschil.
Oneens. Die nota's zijn voor intern gebruik. En intern mogen er best meningsverschillen en discussies zijn. Gillend en harentrekkend over de grond rollen niet. Maar dat lijkt voorlasnog niet aan de ordequote:Op donderdag 18 november 2010 22:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dit echt is blijkt de PVV nog triester dan ik dacht!
[..]
Die had ik nog niet gezien toen in mijn post maakte. Had het meer over de toestanden rond de fractieleden. En op het moment dat men zoiets bewust uit laat lekken ligt de LPF weer op de loer
Maar een nieuwe verkiesbare plek zit er toch niet voor m in dus veel te verliezen heeft ie nietquote:Op donderdag 18 november 2010 19:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, want beiden weten dat ze nooit genoeg stemmen halen voor een nieuwe zetel.
lekken is een bewuste actie hoor...quote:Op donderdag 18 november 2010 22:04 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat de LPF leden dit publiek deden en dat dit interne notities zijn, subtiel verschil.
Dat je dit goed vindt begrijp ik niet, misschien ben je nog jong. Dit is gewoon een populistisch column waar deze beste Ephimenco weer een beetje zijn eigen ego kan opkrikken. Beetje simpel dus, maar als jij dit echt leuk vindt dan ben ik echt blij voor Ephimenco..quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:37 schreef remlof het volgende:
Goeie column in Trouw van Sylvain Ephimenco: Straatterrorist
Als je op een groepje onaangepaste jochies van 8 tot 12 jaar, die in Gouda een clown met bloembollen hebben bekogeld, het leger zou moeten afsturen, wie blijft er dan over om tegen Eric Lucassen te worden ingezet? Een speciale eenheid die door Amerikaanse commandos en taliban wordt gevormd?
Dan blijft er niets van over, zo'n populistische club werkt gewoon niet zonder charismatische leider die de touwtjes strak in handen houdt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:41 schreef aloe_vera het volgende:
Even een hersenspinsel: als Geert Wilders overlijdt (en dat hoop ik echt van niet, want dan breekt de pleuris helemaal uit, maar het is niet ontzettend irreëel): hoe zit het dan met de pvv en hun zetels ed? Ik neem aan dat ze gewoon in de kamer blijven zitten en dat Brinkman een nieuwe partij op gaat zetten met een ledenstructuur zoals hij al wilde ed. Maar omdat het nu zo'n eenpersoons partij is (want enige lid), ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als de baas wegvalt.
Zolang geleden waren die buurttereuracties volgens mij niet. Minder dan 2 jaar schat ik, maar ik zoek het even na.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:41 schreef mlg het volgende:
Maar nu even redelijk gezien. Ik ben niet bepaald een fan van Lucassen, maar wat als hij nou een nieuwe start heeft gemaakt? Ik geloof namelijk niet dat hij nog echt in staat is om zich zo te misdragen, anders ambieert hij er ook niet naar om politicus te worden.
Bij de conclusie in de laatste alinea sluit ik mij helemaal aan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat je dit goed vindt begrijp ik niet, misschien ben je nog jong. Dit is gewoon een populistisch column waar deze beste Ephimenco weer een beetje zijn eigen ego kan opkrikken. Beetje simpel dus, maar als jij dit echt leuk vindt dan ben ik echt blij voor Ephimenco..
Helaas gaat niet werken, verkeerde keuzes in het verleden hebben hem gediskwalificeerd. Jammer maar helaas hij zou een andere ambitie moeten zien vinden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:41 schreef mlg het volgende:
Maar nu even redelijk gezien. Ik ben niet bepaald een fan van Lucassen, maar wat als hij nou een nieuwe start heeft gemaakt? Ik geloof namelijk niet dat hij nog echt in staat is om zich zo te misdragen, anders ambieert hij er ook niet naar om politicus te worden.
Ehm.. ik heb maar 1 alinea getypt, dus je bent het gewoon met mijn hele post eens?quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij de conclusie in de laatste alinea sluit ik mij helemaal aan.
Je moet nou gewoon redelijk zijn. Ik heb Lucassen nu een paar keer op tv zien verschijnen, en ik denk dat deze man gewoon een nieuwe start heeft gemaakt. Nogmaals, ben absoluut geen fan van Lucassen, want ik houd niet zo van kale knikkers met tattoo's, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en het moge wel duidelijk zijn dat hij nu een hele andere weg bevaart dan in zijn verleden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:44 schreef Tem het volgende:
[..]
Helaas gaat niet werken, verkeerde keuzes in het verleden hebben hem gediskwalificeerd. Jammer maar helaas hij zou een andere ambitie moeten zien vinden.
Zal best alleen is de politiek dan niet meer de juiste keuze. Maakt me ook geen reet uit wie het is en hoe hij of zij eruit ziet en van welke partij. Wanneer je veroordeeld bent voor dit soort zaken en daarbij asociaal gedrag vertoont met bedreigingen en intimidatie, pissen op deur matjes en wat dan ook. Dan heb je gewoon een groot "leuk, maar beter van niet" op je kale hoofd geplakt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Je moet nou gewoon redelijk zijn. Ik heb Lucassen nu een paar keer op tv zien verschijnen, en ik denk dat deze man gewoon een nieuwe start heeft gemaakt. Nogmaals, ben absoluut geen fan van Lucassen, want ik houd niet zo van kale knikkers met tattoo's, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en het moge wel duidelijk zijn dat hij nu een hele andere weg bevaart dan in zijn verleden.
Duyvendak leidde inmiddels ook een heel ander leven, maar werd desalniettemin gedwongen op te stappen. Zeer terecht overigens.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat je dit goed vindt begrijp ik niet, misschien ben je nog jong. Dit is gewoon een populistisch column waar deze beste Ephimenco weer een beetje zijn eigen ego kan opkrikken. Beetje simpel dus, maar als jij dit echt leuk vindt dan ben ik echt blij voor Ephimenco..
En wat is nu het punt wat je wil maken? Ik vind inbreken in het ministerie bovendien ook wat anders als politicus, dan de dingen die Lucassen uitgehaald heeft. Maar dit is niet relevant, want we hebben het over Lucassen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Duyvendak leidde inmiddels ook een heel ander leven, maar werd desalniettemin gedwongen op te stappen. Zeer terecht overigens.
Vanwaar toch die dwingende behoefte om voor Lucassen in de bres te springen? Kijk, in principe mag de beste man van mij blijven zitten, mijn stem krijgt de PVV toch niet. Echter, het is eindeloos hypocriet van Wilders om zo'n figuur binnen de partij te houden. Van wat ik heb gelezen is Lucassen tuig van de laagste richel. Een partij die claimt op te willen treden tegen figuren als hij komt simpelweg niet geloofwaardig over. Die columnist van Trouw brengt het schertsend, maar hij heeft wel gelijk. Als de PVV het leger in wil zetten om Marokkaantjes af te stoppen, wat staat Lucassen dan wel niet te wachten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:17 schreef mlg het volgende:
[..]
En wat is nu het punt wat je wil maken? Ik vind inbreken in het ministerie bovendien ook wat anders als politicus, dan de dingen die Lucassen uitgehaald heeft. Maar dit is niet relevant, want we hebben het over Lucassen.
Van de column, wijsneusquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Ehm.. ik heb maar 1 alinea getypt, dus je bent het gewoon met mijn hele post eens?
Ik spring helemaal niet voor hem in de bres, het slaat ook nergens op en je bent niet redelijk. Dat de PVV niet jouw partij is, moet er helemaal buiten staan. Het is tevens ook niet mijn partij. Lucassen wil zijn zetel niet afstaan en daarom kan GW hem er niet uit sodemieteren. GW heeft ook een verantwoordelijkheid naar CDA en de VVD toe en dan ga je niet iemand eruit gooien en een minderheid riskeren. Je doet er heel simpel over, en dat getuigt niet bepaald van redelijkheid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vanwaar toch die dwingende behoefte om voor Lucassen in de bres te springen? Kijk, in principe mag de beste man van mij blijven zitten, mijn stem krijgt de PVV toch niet. Echter, het is eindeloos hypocriet van Wilders om zo'n figuur binnen de partij te houden. Van wat ik heb gelezen is Lucassen tuig van de laagste richel. Een partij die claimt op te willen treden tegen figuren als hij komt simpelweg niet geloofwaardig over. Die columnist van Trouw brengt het schertsend, maar hij heeft wel gelijk. Als de PVV het leger in wil zetten om Marokkaantjes af te stoppen, wat staat Lucassen dan wel niet te wachten.
Bedank je voor de grap eens dat Lucassen geen Nederlander was, maar een Marokkaan. En geen PVV'er, maar een PvdA'er. De Henk en Ingridjes die nu met de hand over het hart strijken hadden zijn hoofd op een schaal willen hebben. En Wilders stond ook vooraan om zijn ontsteltenis uit te spreken.
U vraagt, Brinkman draaitquote:
quote:Brinkman wil plan PVV-jongeren doorzetten
Den Haag, 19 nov. PVV-Kamerlid Hero Brinkman zet zijn initiatief voor een jongerenorganisatie door, ook als zijn fractie hier niet mee instemt. Hij zet daarmee de verhoudingen binnen de PVV-Kamerfractie op scherp. Daar wordt over twee weken gesproken over een jongerenorganisatie.
Ik zie het als mijn plicht om binding te houden met mijn achterban, aldus Brinkman tegen NRC Handelsblad. De fractie kán daar niet tegen zijn. Ik zou het bij wijze van spreken in mijn eigen huiskamer kunnen doen. Binnen de PVV bestaat weerstand tegen het plan. Dat werd gisteren nog eens duidelijk toen twee tegenstrijdige notities van Brinkman en zijn collega-Kamerlid Martin Bosma uitlekten.
Bosma nam daarin een voorschot op de discussie over de jongerenorganisatie. Een jongerenclub? Alsjeblieft niet!, schreef Bosma. Zijn bezwaar is dat allerlei niet-volwassenen namens de PVV op televisie verschijnen en dingen gaan roepen waar we geen enkele invloed op hebben.
Binnen de PVV, zo blijkt uit de twee notities, is er fundamentele onenigheid over de inhoudelijke koers en de organisatie van de partij. Brinkman pleit sinds mei voor meer democratisering en een jongerenpartij. Hiermee staat hij tegenover partijleider Wilders en diens rechterhand Bosma.
Brinkman vindt een jongerenorganisatie een onmisbaar element in een democratischer georganiseerde PVV. Als de fractie niet instemt met de oprichting van een officiële jongerenpartij wil hij de jongeren samenbrengen binnen een organisatie die op regelmatig samenkomt om te debatteren. Ik wil binding houden met de groep jongeren met wie ik contact heb.
In zijn notitie heeft Brinkman kritiek op het feit dat de PVV te veel een gesloten one-issue-partij is. Hij denkt dat de partij moet veranderen om de tand des tijds te doorstaan. Hij pleit ook voor een wijziging van de manier waarop de PVV met de islam omgaat. Hij vindt, in tegenstelling tot Wilders, dat de islam deels een religie is, en niet alleen een politieke ideologie. Volgens Brinkman is de opvolging van Wilders niet geregeld. In de fractie zit geen acceptabele vervanging. Als Wilders gewild of ongewild geen fractievoorzitter meer zou zijn, valt de boel binnen de kortste keren à la LPF uit elkaar.
bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)-jongeren_doorzetten
]quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Je moet nou gewoon redelijk zijn. Ik heb Lucassen nu een paar keer op tv zien verschijnen, en ik denk dat deze man gewoon een nieuwe start heeft gemaakt. Nogmaals, ben absoluut geen fan van Lucassen, want ik houd niet zo van kale knikkers met tattoo's, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en het moge wel duidelijk zijn dat hij nu een hele andere weg bevaart dan in zijn verleden.
Ik doe niet simpel, ik hecht simpelweg geen waarde aan de stabiliteit van de huidige coalitie. Politiek gezien lijkt dat een onverstandige benadering van mijn kant, maar het maakt de observatie wel vele malen objectiever.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:30 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik spring helemaal niet voor hem in de bres, het slaat ook nergens op en je bent niet redelijk. Dat de PVV niet jouw partij is, moet er helemaal buiten staan. Het is tevens ook niet mijn partij. Lucassen wil zijn zetel niet afstaan en daarom kan GW hem er niet uit sodemieteren. GW heeft ook een verantwoordelijkheid naar CDA en de VVD toe en dan ga je niet iemand eruit gooien en een minderheid riskeren. Je doet er heel simpel over, en dat getuigt niet bepaald van redelijkheid.
Eigenlijk heel sociaal van mIg en goed bedoeld. Ik ben het ook eens om mensen een tweede kans te gevenquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doe niet simpel, ik hecht simpelweg geen waarde aan de stabiliteit van de huidige coalitie. Politiek gezien lijkt dat een onverstandige benadering van mijn kant, maar het maakt de observatie wel vele malen objectiever.
Grotendeels ga ik met je mee, zeker met het hard werken en hij is een echte doorzetter, geeft niet op, maar wie de bal kaatst......quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:59 schreef mlg het volgende:
Maar ook even helemaal los of je nou een voor- of tegenstander van Wilders bent: Vinden jullie dit nou niet sneu voor Wilders? De man werkt hartstikke hard, heeft zijn privé leven opgeofferd en heeft met kritiek te kampen waar de gemiddelde mens na 1 dag al gebroken is en depressief met zijn handje richting de WAO staat. Nu heeft hij de ene naar de andere tegenslag en je kunt ook aan hem zien dat dit hem wel iets doet. Je hoeft geen voorstander van de PVV te zijn om enig sympathie voor zijn inzet van de laatste jaren te hebben, maar vind dit wel vervelend voor hem.
Het spreekwoord 'wie wind zaait zal storm oogsten' is aardig van toepassing hier, dus nee, ik vind dit niet vervelend of zielig voor Wilders, hij is een onbeschofte klootzak met een bijna pathologische haat tegen moslims die nu eens aan den lijve voelt hoe het is om zo behandeld te worden zoals hij mensen behandeld.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:59 schreef mlg het volgende:
Maar ook even helemaal los of je nou een voor- of tegenstander van Wilders bent: Vinden jullie dit nou niet sneu voor Wilders? De man werkt hartstikke hard, heeft zijn privé leven opgeofferd en heeft met kritiek te kampen waar de gemiddelde mens na 1 dag al gebroken is en depressief met zijn handje richting de WAO staat. Nu heeft hij de ene naar de andere tegenslag en je kunt ook aan hem zien dat dit hem wel iets doet. Je hoeft geen voorstander van de PVV te zijn om enig sympathie voor zijn inzet van de laatste jaren te hebben, maar vind dit wel vervelend voor hem.
Waar ik een probleem mee heb is zijn hypocrisie. Hij meet met twee maten, je kan bijvoorbeeld niet zeggen dat je straattuig keihard wil aanpakken maar dan iemand waarvan blijkt dat hij zelf tot voor kort zo'n straatterrorist was in je fractie houden. Dan lijkt het erop dat je meer om macht geeft dan om je standpunten. En is dat nou niet net waar de PVV de andere partijen van beschuldigde?quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:59 schreef mlg het volgende:
Niet slecht voor een paar weekjes "werken".quote:DEN HAAG - Het in opspraak geraakte PVV-Kamerlid James Sharpe, die woensdagavond besloot zijn kamerzetel op te geven, heeft twee jaar lang recht op wachtgeld. Dat meldt het AD vandaag. Als hij in die periode geen andere inkomsten heeft, ontvangt hij in totaal ruim 135.000 euro bruto.
Sharpe nam zijn besluit op de dag dat het AD hem confronteerde met het verhaal van een ex-vriendin die jaren zou hebben geleden onder zijn terreur. Sharpe zou haar geestelijk en lichamelijk hebben mishandeld. De PVV'er wilde woensdag niet op die beschuldiging reageren.
Eerder kwam Sharpe al onder vuur te liggen omdat hij als directeur verantwoordelijk was van een Hongaars telecombedrijf dat torenhoge boetes kreeg voor het misleiden van consumenten.
Sharpe stapt pas vandaag echt op omdat zijn stem donderdag nog nodig was bij het kabinetsplan, gesteund door de PVV, om de btw in de kunstsector te verhogen.
Sharpe zei gisteren te walgen van de verhalen die over hem de ronde doen. "Als ik mij constant moet bezighouden met het blussen van dit soort brandjes, kan ik mijn werk niet doen. Dan ben ik niet meer geloofwaardig als Kamerlid," aldus de PVV'er.
PVV-leider Wilders wilde niet ingaan op vragen over de beschuldigingen aan het adres van zijn fractiegenoot. "Ik weet niet wat waar en niet waar is."
Hoort bij het vak, elke politicus/fractievoorzitter werkt hard, offert zich op en krijgt bij tijd en wijle kritiek te verduren. Wat dat betreft heb ik niet meer of minder sympathie voor hem dan voor andere politici.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:59 schreef mlg het volgende:
quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niet slecht voor een paar weekjes "werken".
Lachwekkend dit....quote:DEN HAAG - Het in opspraak geraakte PVV-Kamerlid James Sharpe, die woensdagavond besloot zijn kamerzetel op te geven, heeft twee jaar lang recht op wachtgeld. Dat meldt het AD vandaag. Als hij in die periode geen andere inkomsten heeft, ontvangt hij in totaal ruim 135.000 euro bruto.
Dit vind ik echt het toppunt, even langer aanblijven om de mens nog even een steekje in de rug te geven.quote:Sharpe stapt pas vandaag echt op omdat zijn stem donderdag nog nodig was bij het kabinetsplan, gesteund door de PVV, om de btw in de kunstsector te verhogen.
Ghehe, wel een heel cynische waarheid inderdaad.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:40 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Lachwekkend dit....![]()
![]()
![]()
[..]
Dit vind ik echt het toppunt, even langer aanblijven om de mens nog even een steekje in de rug te geven.![]()
*kuch* Durft dit te betwijfelen. Na 2,5 jaar weet bv Bosma nog steeds niet de naam van zijn collega woordvoerdster onderwijs vd VVD (Ineke Dezentjé Hamming-Bluemink , ok, ik kan me voorstellen dat die dubbele naam ingewikkeld isquote:Op vrijdag 19 november 2010 15:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoort bij het vak, elke politicus/fractievoorzitter werkt hard, offert zich op en krijgt bij tijd en wijle kritiek te verduren. Wat dat betreft heb ik niet meer of minder sympathie voor hem dan voor andere politici.
Overigens lijkt Wilders me in de persoonlijke dagelijkse omgang best een aardige man, jammer dat hij zulke abjecte ideeën heeft.
Zijn jullie ook zo benieuwd waar dat geld naar toe is gegaan?quote:Van Oudenallen werd op 7 juli, nog voor het zomerreces, beëdigd. In de media werd gesuggereerd dat dit te maken had met de wachtgeldregeling. Indien Van Oudenallen na het zomerreces was beëdigd, dan zou de duur van het Kamerlidmaatschap minder dan drie maanden bedragen, waardoor ze nadien recht zou hebben op een half jaar wachtgeld in plaats van twee jaar. Zelf ontkende ze dat dit een rol speelde. "Het is belangrijk dat de Tweede Kamer compleet is, dat is in het landsbelang", verklaarde Van Oudenallen in haar maidenspeech. Aan de pers verklaarde ze dat ze het wachtgeld zou besteden aan goede doelen.
Vreemd. Waarom wachtgeld ontvangen als je zelf besluit op te stappen?quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:40 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Lachwekkend dit....![]()
![]()
![]()
[..]
Dit vind ik echt het toppunt, even langer aanblijven om de mens nog even een steekje in de rug te geven.![]()
Waarom zo lang?quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemd. Waarom wachtgeld ontvangen als je zelf besluit op te stappen?
Klopt, alleen formuleer ik het wat beschaafder in mijn hoofd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:27 schreef plintentrap het volgende:
wat verwachten mensen nu?
als de pvv een lpf einde sterft dat dat het einde is?
nee dan staat er een partij op die nog extremer is.
links kan zich beter focussen op het oplossen van marokkanenproblemen en dergelijke dan op de pvv kankeren
het oplossen van marokkanenproblemen (zoals jij dat zo mooi zegt) is niet echt een enorm probleem vindt je ook niet? Die paar 15 jarige hangjongeren hebben m.i. niet de economische crisis veroorzaakt. Jammer heh, dat de wereld niet zo simpel is als je hem indenkt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:27 schreef plintentrap het volgende:
links kan zich beter focussen op het oplossen van marokkanenproblemen en dergelijke dan op de pvv kankeren
Wat is dat met dat woordje "links" iedere keer?quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:27 schreef plintentrap het volgende:
als mensen in hun leefomgeving ze behandeld worden door marokkaans tuig dan speelt dat wel erg mee.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:32 schreef Zolcon het volgende:
[..]
het oplossen van marokkanenproblemen (zoals jij dat zo mooi zegt) is niet echt een enorm probleem vindt je ook niet? Die paar 15 jarige hangjongeren hebben m.i. niet de economische crisis veroorzaakt. Jammer heh, dat de wereld niet zo simpel is als je hem indenkt.
De PVV is een partij die geen enkele visie heeft op de samenleving en de rol van de overheid. Het zijn allemaal oplossingen (als die er al zijn) die gericht zijn op de korte termijn.
Nee. Alleen Sharpe is opgestapt, dus om dit in meervoud te stellen is onjuist.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:11 schreef Zolcon het volgende:
Dus de PVV'ers die strijden tegen alle uitgaven van de overheid op defensie na strijken nu zelf het wachtgeld op waar Henk en Ingrid zo'n hekel aan hebben?
Nee lekker geloofwaardig
En het niet-Marokkaanse tuig?quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:41 schreef plintentrap het volgende:
[..]
als mensen in hun leefomgeving ze behandeld worden door marokkaans tuig dan speelt dat wel erg mee.
zeker gezien het feit dat ook nu de hele samenleving het minder heeft dat tuig ondankbaar als het is blijft lopen etteren.
maar goed jij mag dat negeren en ga gerust verder met lachen om de pvv maar ga niet huilen als er straks een partij is die niet ipv knieen hoofd zegt...
Het zou hem sieren als hij dat niet zou doen, al is het maar als statement.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Alleen Sharpe is opgestapt, dus om dit in meervoud te stellen is onjuist.
Bovendien zou ik het op prijs stellen dat jouw bewering vergezeld zou gaan met wat tastbaar waaruit blijkt dat Sharpe van de wachtgeldregeling gebruik gaat maken.
In dat tweede heb je gelijk. Maar gezien de informatie die bekend is over de betreffende man is dat wel erg aannemelijk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Alleen Sharpe is opgestapt, dus om dit in meervoud te stellen is onjuist.
Bovendien zou ik het op prijs stellen dat jouw bewering vergezeld zou gaan met wat tastbaar waaruit blijkt dat Sharpe van de wachtgeldregeling gebruik gaat maken.
Dit is verder weinig relevant van de terechte opmerking dat met de wens die vader is van de gedachte dat met het einde van de PVV de klassieke partijen haar kiezers zou kunnen bereiken en binden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:32 schreef Zolcon het volgende:
[..]
het oplossen van marokkanenproblemen (zoals jij dat zo mooi zegt) is niet echt een enorm probleem vindt je ook niet? Die paar 15 jarige hangjongeren hebben m.i. niet de economische crisis veroorzaakt. Jammer heh, dat de wereld niet zo simpel is als je hem indenkt.
De PVV is een partij die geen enkele visie heeft op de samenleving en de rol van de overheid. Het zijn allemaal oplossingen (als die er al zijn) die gericht zijn op de korte termijn.
richt er een partij voor op....quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En het niet-Marokkaanse tuig?
Maar je doet nu alsof de PVV de enige partij is die hangjongeren en overlast tegen gaat. Daarmee doe je onrecht aan andere partijen. Alle partijen hebben oplossingen voor de overlast. Dat je het soms daar niet mee eens kan zijn is prima, maar dat betekend niet dat ze geen oplossingen hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:41 schreef plintentrap het volgende:
[..]
als mensen in hun leefomgeving ze behandeld worden door marokkaans tuig dan speelt dat wel erg mee.
zeker gezien het feit dat ook nu de hele samenleving het minder heeft dat tuig ondankbaar als het is blijft lopen etteren.
maar goed jij mag dat negeren en ga gerust verder met lachen om de pvv maar ga niet huilen als er straks een partij is die niet ipv knieen hoofd zegt...
In de eerste zin heb ik ook gelijk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:43 schreef Zolcon het volgende:
[..]
In dat tweede heb je gelijk. Maar gezien de informatie die bekend is over de betreffende man is dat wel erg aannemelijk.
nee dat is geen feit. Men is overlast zat. dat je nu de islam erbij haalt is weer ergs typisch. Ik zie nergens in de Islam dat het verantwoord is om overlast te veroorzaken. Misschien moet je kijken naar de oorzaken van het gedrag. Waarom vertonen bepaalde mensen meer overlast dan andere mensen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:45 schreef plintentrap het volgende:
[..]
richt er een partij voor op....
feit is dat het volk marokkaans/islamtisch tuig zat is, dat is gewoon een feit.
en of het nu jan maat, fortuyn, wilders, etc is, het probleem en onvrede verdwijnt niet met de dood of van een persoon of een partij.
Je kunt wel voor meerdere PVV'ers spreken die voor het geld gaan mocht Sharpe gebruik maken van het wachtgeld. Lucassen zit er echt niet omdat hij inhoudelijk nog zo interessant is. Die man denkt ook: ik kan nu stoppen en 2 jaar wachtgeld vangen of nog 4 jaar uitzitten met een riant salaris en daar bovenop nog eens 4 jaar wachtgeld ontvangen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In de eerste zin heb ik ook gelijk.
En omdat de regeling nu eenmaal bestaat en de Tweede Kamer deze regeling niet heeft aangepast is het aannemelijk, maar beslist niet een voldongen feit.
Waarom? Hij is geen politicus meer voor de PVV, maar een Kamerlid die ontslag heeft genomen en nu gebruik mag maken van een bestaande regeling.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:43 schreef Lamon het volgende:
[..]
Het zou hem sieren als hij dat niet zou doen, al is het maar als statement.
de pvda wil de problemen met hangjongeren NIET oplossen, dat kost ze geld en stemmen....quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:46 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Maar je doet nu alsof de PVV de enige partij is die hangjongeren en overlast tegen gaat. Daarmee doe je onrecht aan andere partijen. Alle partijen hebben oplossingen voor de overlast. Dat je het soms daar niet mee eens kan zijn is prima, maar dat betekend niet dat ze geen oplossingen hebben.
Ik ben van mening dat je dat soort overlast tegen gaat door het verbeteren van de leefomgeving. Je moet het preventief aanpakken en niet met repressie zoals de PVV dat graag ziet.
(Daarmee beweer ik niet dat mensen die overlast veroorzaken vrij uit gaan, voordat je dat gaat roepen)
Als het hele Tokkie gebeuren iets bewezen heeft, is het wel dat er in iedere groep binnen de samenleving tuig bestaat, en de immigratie mogelijkheden zijn door bijna iedere partij al aangescherpt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:46 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Maar je doet nu alsof de PVV de enige partij is die hangjongeren en overlast tegen gaat. Daarmee doe je onrecht aan andere partijen. Alle partijen hebben oplossingen voor de overlast. Dat je het soms daar niet mee eens kan zijn is prima, maar dat betekend niet dat ze geen oplossingen hebben.
Ik ben van mening dat je dat soort overlast tegen gaat door het verbeteren van de leefomgeving. Je moet het preventief aanpakken en niet met repressie zoals de PVV dat graag ziet.
(Daarmee beweer ik niet dat mensen die overlast veroorzaken vrij uit gaan, voordat je dat gaat roepen)
Onzin. Je weet niet wat Lucassen denkt. Of ben je paragnost of gebruik je drugs?quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:50 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Je kunt wel voor meerdere PVV'ers spreken die voor het geld gaan mocht Sharpe gebruik maken van het wachtgeld. Lucassen zit er echt niet omdat hij inhoudelijk nog zo interessant is. Die man denkt ook: ik kan nu stoppen en 2 jaar wachtgeld vangen of nog 4 jaar uitzitten met een riant salaris en daar bovenop nog eens 4 jaar wachtgeld ontvangen.
Het geeft wel weer dat PVV kamerleden weinig principes hebben aangezien ze die overboord gooien als ze dat uitkomt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waarom? Hij is geen politicus meer voor de PVV, maar een Kamerlid die ontslag heeft genomen en nu gebruik mag maken van een bestaande regeling.
We hebben net een gigantisch strijd met de kerk achter de rug, de ontzuiling en nu nog...quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:48 schreef Zolcon het volgende:
[..]
nee dat is geen feit. Men is overlast zat. dat je nu de islam erbij haalt is weer ergs typisch. Ik zie nergens in de Islam dat het verantwoord is om overlast te veroorzaken. Misschien moet je kijken naar de oorzaken van het gedrag. Waarom vertonen bepaalde mensen meer overlast dan andere mensen.
Ik weet dat dit een hopeloze discussie maar toch blijf ik het proberen.
Dus wat is volgens jou de reden dat Lucassen niet is opgestapt (aangezien Wilders hem er niet uit kan werken)quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Onzin. Je weet niet wat Lucassen denkt. Of ben je paragnost of gebruik je drugs?
Je zegt zelf net dat dat nog niet bewezen is? Wat voor discussie ben je nu aan het voeren?quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waarom? Hij is geen politicus meer voor de PVV, maar een Kamerlid die ontslag heeft genomen en nu gebruik mag maken van een bestaande regeling.
Je zou volgens mij iets tastbaars ophouden waaruit onomwonden moet blijken dat Sharpe gebruik gaat maken van deze regeling.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:51 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het geeft wel weer dat PVV kamerleden weinig principes hebben aangezien ze die overboord gooien als ze dat uitkomt.
De precieze reden is niet bekend, maar wat wel duidelijk is, is dat hij zijn eigenbelang boven dat van de PVV stelt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:52 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dus wat is volgens jou de reden dat Lucassen niet is opgestapt (aangezien Wilders hem er niet uit kan werken)
PvdAquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:50 schreef plintentrap het volgende:
[..]
de pvda wil de problemen met hangjongeren NIET oplossen, dat kost ze geld en stemmen....
GL wil het ook niet.
en ik wil gewoon nu een keiharde oplossing zien en het maakt mij niet uit of dat de pvv, vvd of een andere partij is.
Als er een partij komt die zegt dat die dat tuig op het vliegtuig zet dan stem ik erop!
Je kunt het hier mee oneens zijn maar dat doet er niet aan af dat ze niet de problemen willen oplossen. PvdA wil dit op een andere, minder simpele, manier oplossen dat de VVD/PVV dat is waar.quote:# We spreken ouders aan op hun eigen verantwoordelijkheid. Ze krijgen zo nodig begeleiding van gezinscoaches. Veroorzaken hun kinderen schade, dan stellen we de ouders aansprakelijk. Wij binden de strijd aan met de harde straatcultuur.
# Behalve voor extra wijkagenten en straatcoaches is de PvdA voor intelligenter straffen. Heel gericht kan een straatverbod of meldingsplicht worden opgelegd. Er moet steeds onderscheid worden gemaakt tussen de meelopers en de harde kern die tegen de georganiseerde criminaliteit aanzit. Rechters kunnen tegenwoordig naast celstraf bijzondere maatregelen opleggen zoals verplichte deelname aan onderwijs of werk. Op die manier houden we jongeren langer onder toezicht.
# Tenslotte is de PvdA voor het versterken van de schoolcultuur, met nieuwe vormen van onderwijs waarin het leren van een vak gepaard gaat met structuur en goede begeleiding. Maar ook door een radicale aanpak van lesuitval en schoolverzuim
Het is helemaal niet een voldongen feit dat Sarpe van de wachtgeldregeling gebruik gaat maken. Denk jij alleen maar in termen van zwart en wit, want dan begrijp ik deze wat onnozele vragen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:52 schreef Lamon het volgende:
[..]
Je zegt zelf net dat dat nog niet bewezen is? Wat voor discussie ben je nu aan het voeren?
Het zou hem sieren omdat hij weet dat een dergelijk bedrag niet in lijn staat met zijn prestaties op politiek gebied. Dat heet fatsoen.
Daardoor kun je redelijk veilig stellen dat de beste man heel erg graag voor het geld kiest.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De precieze reden is niet bekend, maar wat wel duidelijk is, is dat hij zijn eigenbelang boven dat van de PVV stelt.
Ik zeg dan ook, ALS (na jou terechte kritiek op mijn post)quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je zou volgens mij iets tastbaars ophouden waaruit onomwonden moet blijken dat Sharpe gebruik gaat maken van deze regeling.
Hier ook nog groenlinks voor je:quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:50 schreef plintentrap het volgende:
[..]
de pvda wil de problemen met hangjongeren NIET oplossen, dat kost ze geld en stemmen....
GL wil het ook niet.
en ik wil gewoon nu een keiharde oplossing zien en het maakt mij niet uit of dat de pvv, vvd of een andere partij is.
Als er een partij komt die zegt dat die dat tuig op het vliegtuig zet dan stem ik erop!
quote:Jongeren en overlast
Overlast van jongeren doet voor veel mensen afbreuk aan hun gevoel van van veiligheid in hun eigen buurt. GroenLinks wil dat de politie méér op straat is om overlastgevende jongeren snel in hun kraag te grijpen. Maar niet iedere jongere die op een pleintje staat is meteen verdacht.
GroenLinks wil dat mensen zich in hun eigen buurt veilig voelen. Veel mensen hebben last van jongeren die op straat hangen. Winkeliers hebben genoeg van jongeren die hen bestelen. Meisjes willen niet worden nagesist. Speelpleintjes zijn bedoeld voor kinderen, niet voor adolescenten.
Maar GroenLinks doet niet mee aan de trend om jongeren alleen maar als een probleem te zien. Niet alle jongeren die op een pleintje hangen zorgen voor overlast of zijn crimineel. Naar schatting heeft vijf tot tien procent van de jongeren problemen of veroorzaken problemen. Dat komt vaak door een combinatie van weinig kansen op school en op werk, conflicten thuis of op school.
Wanneer sprake is van overlast moeten jongeren snel in hun kraag worden gegrepen. De afgeschafte jeugdpolitie moet opnieuw worden ingesteld. GroenLinks wil overlast en criminaliteit tegengaan met meer agenten op straat. Nu brengen agenten teveel tijd door achter hun bureau. GroenLinks bezuinigt niet op de politie. Wanneer mensen uit de buurt worden weggepest, moeten niet de slachtoffers de klos zijn door te verhuizen, maar moeten de daders op de blaren zitten.
Ook de ouders spelen een belangrijke rol. GroenLinks vindt dat zij moeten worden aangesproken wanneer zij hun verantwoordelijkheid niet nemen. Desnoods met gedwongen opvoedondersteuning.
Men kan ook redelijk veilig stellen dat deze man nauwelijks aan de bak zal komen wanneer hij ontslag zou nemen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:55 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Daardoor kun je redelijk veilig stellen dat de beste man heel erg graag voor het geld kiest.
denk eens verder zolcon....quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:54 schreef Zolcon het volgende:
[..]
PvdA
[..]
Je kunt het hier mee oneens zijn maar dat doet er niet aan af dat ze niet de problemen willen oplossen. PvdA wil dit op een andere, minder simpele, manier oplossen dat de VVD/PVV dat is waar.
Speel nou niet op de man, ik neem aan dat je niet dom bent. Je zegt het is nog niet bewezen dat hij dat van plan is, maar je zou het compleet terecht vinden als hij dat doet. Waarom ga je tegen een user in, die beweert dat hij dat waarschijnlijk wel gaat doen als je het toch volkomen terecht vindt?quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is het ook niet. Denk jij alleen maar in termen van zwart en wit, want dan begrijp ik deze wat onnozele vragen.
En dan ga je als partij gedoogsteun verlenen aan een kabinet met het CDA die er de belangrijkste reden voor zijn dat er niks aan de vrijheid van geloof danwel onderwijs gedaan word.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:52 schreef plintentrap het volgende:
[..]
We hebben net een gigantisch strijd met de kerk achter de rug, de ontzuiling en nu nog...
en weer die ellende met de islam...
ik denkd at veel mensen hetzelfde als mij denken : "flikker lekker op met je barbaarse geloof en cultuur"
Goh, ik ben ieder tuig zat.. Altijd al eigenlijk..quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:45 schreef plintentrap het volgende:
[..]
richt er een partij voor op....
feit is dat het volk marokkaans/islamtisch tuig zat is, dat is gewoon een feit.
en of het nu jan maat, fortuyn, wilders, etc is, het probleem en onvrede verdwijnt niet met de dood of van een persoon of een partij.
Dus de PvdA komt met oplossingen maar omdat er veel allochtonen op de PvdA stemmen doen ze dat ineens niet meer? Allochtoonvriendelijk is ook iets anders dan het accepteren van overlast.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:59 schreef plintentrap het volgende:
[..]
denk eens verder zolcon....
hun verkiezingsprogramma en hun gehele optreden in de media is allochtoonvriendelijk...
het is ook niet echt verbazingwekkend dat het merendeel van de allochtonen van noord-afrikaanse afkomst of met islamgeloof op de pvda stemmen.
(ze gaan wel zeiken als dezelfde marokkanen hun zetels overnemen in de gemeenteraad)
daarnaast is de "integratiemarkt" een ontzettende lucratief wereldje met de overheid als opdrachtgever.
die markt word gedomineerd door pvda sympathisanten.
ze willen niet dat marokkanen integreren want dat kost ze geld...
Ik speel niet op de man. Ik heb het over het karakter van de vragen. Misschien kun je zelf wat minder alles persoonlijk opvatten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:59 schreef Lamon het volgende:
[..]
Speel nou niet op de man, ik neem aan dat je niet dom bent. Je zegt het is nog niet bewezen dat hij dat van plan is, maar je zou het compleet terecht vinden als hij dat doet. Waarom ga je tegen een user in, die beweert dat hij dat waarschijnlijk wel gaat doen als je het toch volkomen terecht vindt?
Die regelingen mogen gewoon wel eens aangepast worden, en iedere politicus die er geen gebruik van maakt, geeft aan dat hij daar niet voor staat, dat is juist grijs, en zeker niet zwart/wit.
Omdat het sowieso raar is dat je een uitkering krijgt als je zelf ontslag neemt???quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
ten overvloede...evident wat lang...quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik speel niet op de man. Ik heb het over het karakter van de vragen. Misschien kun je zelf wat minder alles persoonlijk opvatten.
Dit is slechts een suggestie; ik zeg het er ten overvloede erbij, want jouw tenen zijn evident wat lang.
Dit heet selectieve verontwaardiging om daar nu over te beginnen, terwijl de regeling al langer bestaat dan Sharpe.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het sowieso raar is dat je een uitkering krijgt als je zelf ontslag neemt???
Desalniettemin bestaat de regeling inderdaad en heeft hij het volste recht daar gebruik van te maken als hij wil..
Dit klinkt toch doodeng?quote:Heropvoedingskampen
Verlagen strafrechtelijke meerderjarigheidsgrens van 18 naar 16 jaar
900 miljoen extra voor politie (hoeft niet per sé gericht te zijn op het aanpakken van overlast)
De politie moet heer en meester zijn op straat. Er mag nooit enig
misverstand over bestaan wie de baas is in onze wijken, dorpen en steden. Toegeven aan het
tuig is het begin van het einde.
Pardon? Wie zegt dat ik het er vóór Sharpe wél mee eens was dan??quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit heet selectieve verontwaardiging om daar nu over te beginnen, terwijl de regeling al langer bestaat dan Sharpe.
Hij heeft dit niet verzonnen.
Ik bedoel dat er meerdere scenario's mogelijk zijn en het is nogal gemakzuchtig om ervan uit te gaan dat omdat het de PVV betreft meteen het scenario van iemand met weinig principes zou moeten gelden. Hij verlaat nota bene uit eigen beweging de Tweede Kamer. Hoezo is er dan vervolgens geen sprake van principes?quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:05 schreef Lamon het volgende:
[..]
ten overvloede...evident wat lang...
Je geeft geen antwoord, wees eens duidelijk, wat je nou precies bedoelt.
Denk je dat hij er geen gebruik van gaat maken, vind je het vanzelfsprekend dat hij het wel zal doen, en ben je het eens met de regelingen die er zijn, en waar met name de PVV zo tegen was?
Dat blijft eenvoudigweg staan, maar ongeacht dat is er eenvoudigweg een wachtgeldregeling. De Tweede Kamer heeft niet de moeite genomen om deze regeling aan te passen, dus valt het te billijken dat Kamerleden die ontslag nemen hiervan gebruik maken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pardon? Wie zegt dat ik het er vóór Sharpe wél mee eens was dan??
Over selectieve verontwaardiging gesproken zeg...
Waar zeg ik dat hij geen principes heeft, ik zei enkel dat als hij achter het gedachtegoed van minder van deze kostbare regelingen zou staan, zoals de lijn van de partij waar hij voor stond aangeeft, hij best die regeling zou mogen weigeren om die statement duidelijker te maken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er meerdere scenario's mogelijk zijn en het is nogal gemakzuchtig om ervan uit te gaan dat omdat het de PVV betreft meteen het scenario van iemand met weinig principes zou moeten gelden. Hij verlaat nota bene uit eigen beweging de Tweede Kamer. Hoezo is er dan vervolgens geen sprake van principes?
quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:07 schreef Zolcon het volgende:
PVV verkiezingsprogramma mbt aanpakken van overlast:
[..]
Dit klinkt toch doodeng?
Misschien kan hij meteen een betrekking invullen. Heb je daar al aan gedacht?quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:15 schreef Lamon het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat hij geen principes heeft, ik zei enkel dat als hij achter het gedachtegoed van minder van deze kostbare regelingen zou staan, zoals de lijn van de partij waar hij voor stond aangeeft, hij best die regeling zou mogen weigeren om die statement duidelijker te maken.
Tenzij hij zo arm is dat hij zijn gezin niet te eten kan geven, maar dat is niet het geval.
Dat bedoel ik met sieren...
Ook prima. Dat betekent dat hij gewoon de politiek de rug toe keert en een nieuwe persoonlijke uitdaging aangaat.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Misschien kan hij meteen een betrekking invullen. Heb je daar al aan gedacht?
Dat laatste zei ik er ook bij, Damian.. Goed lezen!quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat blijft eenvoudigweg staan, maar ongeacht dat is er eenvoudigweg een wachtgeldregeling. De Tweede Kamer heeft niet de moeite genomen om deze regeling aan te passen, dus valt het te billijken dat Kamerleden die ontslag nemen hiervan gebruik maken.
Nee, wat is daar eng aan? De naam? Noem het dan internaat voor heropvoeding. Klinkt al anders.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:07 schreef Zolcon het volgende:
PVV verkiezingsprogramma mbt aanpakken van overlast:
[..]
Dit klinkt toch doodeng?
Ik veronderstel dat hij geen beleidsmedewerker of PA wordt voor de fractie, maar misschien CEO van een telecombedrijf.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:20 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ook prima. Dat betekent dat hij gewoon de politiek de rug toe keert en een nieuwe persoonlijke uitdaging aangaat.
Maar die regeling bestaat nu eenmaal Whiskers, dus daar mag hij gebruik van maken, hoe onverteerbaar we dat ook vinden. Bij elke politicus vind ik het onverteerbaar als ze snel opstappen met een riant wachtgeld. Hoeven wij bij een werkgever niet te flikken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laatste zei ik er ook bij, Damian.. Goed lezen!
Dat eerste slaat nergens op, want je "aanname" dat ik - vóór Sharpe óf bij "opstappers" van andere partijen óf wat je je ook in je hoofd hebt gehaald - anders zou reageren is helemaal nergens op gebaseerd..
Ik vind het gewoon een idiote regeling. PUNT. Noch Sharpe, noch een voorkeur voor welke partij dan ook, hebben daar ook maar iets mee te maken.
Als iemand goed functioneert binnen zijn of haar nieuwe uitdaging, vind ik het allemaal best, ik sta alleen niet te wachten op grappenmakers die dat wachtgeld met volle overtuiging aannemen...en daar zijn er teveel van, dus een verandering in die regeling zou niet zo gek zijn..quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik veronderstel dat hij geen beleidsmedewerker of PA wordt voor de fractie, maar misschien CEO van een telecombedrijf.![]()
NOGMAALS: dat zei ik er ook bij, dit was mijn post:quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar die regeling bestaat nu eenmaal Whiskers, dus daar mag hij gebruik van maken, hoe onverteerbaar we dat ook vinden. Bij elke politicus vind ik het onverteerbaar als ze snel opstappen met een riant wachtgeld. Hoeven wij bij een werkgever niet te flikken.
Dus in zekere zin ben ik blij dat Lucassen blijft zitten, die werkt dan tenminste voor zijn geld.
quote:[quote]Op vrijdag 19 november 2010 17:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
quote:Omdat het sowieso raar is dat je een uitkering krijgt als je zelf ontslag neemt???
Desalniettemin bestaat de regeling inderdaad en heeft hij het volste recht daar gebruik van te maken als hij wil..
Dat valt nog te bezien, voorlopig is hij niet bereikbaar voor andere kamerleden, en mag hij van Wilders zijn mond niet meer open doen, wat doet hij dan wel?quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:27 schreef Lavenderr het volgende:.
Dus in zekere zin ben ik blij dat Lucassen blijft zitten, die werkt dan tenminste voor zijn geld.
Ik neem aan dat hij zich bezighoudt met het overgebleven gedeelte van zijn portefeuille.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:29 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien, voorlopig is hij niet bereikbaar voor andere kamerleden, en mag hij van Wilders zijn mond niet meer open doen, wat doet hij dan wel?
Dit is voorbehouden aan de Tweede Kamer die een voorstel tot verandering in meerderheid moet steunen..quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:27 schreef Lamon het volgende:
[..]
Als iemand goed functioneert binnen zijn of haar nieuwe uitdaging, vind ik het allemaal best, ik sta alleen niet te wachten op grappenmakers die dat wachtgeld met volle overtuiging aannemen...en daar zijn er teveel van, dus een verandering in die regeling zou niet zo gek zijn..
Wat heeft hij nog over in zijn portefeuille dan, want de 2 zaken waar hij op "gespecialiseerd" was zijn hem afgenomen?quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij zich bezighoudt met het overgebleven gedeelte van zijn portefeuille.
Prima. Door de bijzin hoef je mijn opmerking niet op jezelf te betrekken, maar op zichzelf klopt deze volkomen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laatste zei ik er ook bij, Damian.. Goed lezen!
Dat eerste slaat nergens op, want je "aanname" dat ik - vóór Sharpe óf bij "opstappers" van andere partijen óf wat je je ook in je hoofd hebt gehaald - anders zou reageren is helemaal nergens op gebaseerd..
Ik vind het gewoon een idiote regeling. PUNT. Noch Sharpe, noch een voorkeur voor welke partij dan ook, hebben daar ook maar iets mee te maken.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Prima. Door de bijzin hoef je mijn opmerking niet op jezelf te betrekken, maar op zichzelf klopt deze volkomen.
Ik kan mij veel meer vinden in de structurele aanpak van de PvdA of GroenLinks. Alleen op die manier kun je de problemen echt aanpakken ze niet uitstellen. Deze aanpak werkt hier in Amsterdam-West zeer goed. De beruchte wijk Slotervaart is helemaal niet onveilig, weinig overlast. Straatcoaches doen goed werk. Ik ben ervan overtuigd dat zo een aanpak goed werkt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, wat is daar eng aan? De naam? Noem het dan internaat voor heropvoeding. Klinkt al anders.
Maar misschien heb jij een betere oplossing om kansenjongeren (om maar in het jargon te blijven) weer in het gareel te krijgen .
Alles, letterlijk alles is geprobeerd en niets heeft geholpen. Misschien nu tijd voor de harde(re) aanpak.
Nee. Ik heb immers aangegeven dat jouw opmerking prima is, dus daarmee zul je het moeten doen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu kan ik je echt niet meer volgen. Verklaar je nader..
Hij kan de fractie natuurlijk van advies voorzien. Lucassen weet immers als geen ander wat er rondspookt in het hoofd van een straatterrorist.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij zich bezighoudt met het overgebleven gedeelte van zijn portefeuille.
Oei!quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij kan de fractie natuurlijk van advies voorzien. Lucassen weet immers als geen ander wat er rondspookt in het hoofd van een straatterrorist.
Als je niet voor hem in de bres springt, probeer dan eens naar het grote geheel te kijken. Je blijft maar zeggen dat het allemaal misschien niet zo erg is want hij zou zich misschien wel gebeterd hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:30 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik spring helemaal niet voor hem in de bres, het slaat ook nergens op en je bent niet redelijk. Dat de PVV niet jouw partij is, moet er helemaal buiten staan. Het is tevens ook niet mijn partij. Lucassen wil zijn zetel niet afstaan en daarom kan GW hem er niet uit sodemieteren. GW heeft ook een verantwoordelijkheid naar CDA en de VVD toe en dan ga je niet iemand eruit gooien en een minderheid riskeren. Je doet er heel simpel over, en dat getuigt niet bepaald van redelijkheid.
Voor deze vergeef ik je 'bagetalliseren' in het andere topic, Koos.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij kan de fractie natuurlijk van advies voorzien. Lucassen weet immers als geen ander wat er rondspookt in het hoofd van een straatterrorist.
Mlg heeft wel degelijk een punt waar jij totaal geen inhoudelijke argumentatie tegenover stelt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:48 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Als je niet voor hem in de bres springt, probeer dan eens naar het grote geheel te kijken. Je blijft maar zeggen dat het allemaal misschien niet zo erg is want hij zou zich misschien wel gebeterd hebben.
Jongen, het is pas ca. 1 jaar geleden dat hij dit gedrag vertoonde!!! En verder moet Wilders dus helemaal nooit meer zeuren over vervelende mannetjes (lees Marokkanen) want hij heeft het lef niet om zij eigen beweging zuiver te houden. Bang dat hij het pluche moet verlaten en de macht kwijtraakt.
Wie kaatst moet bal verwachten, en als je, zoals Wilders al enige tijd loopt te schelden op een bepaald gedrag, is het volkomen belachelijk om het vervolgens in je eigen partij NB wel toe te staan!!!
Okay, kan Lucasssen dan ook meteen afgevoerd worden naar het internaat voor heropvoeding??quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, wat is daar eng aan? De naam? Noem het dan internaat voor heropvoeding. Klinkt al anders.
Maar misschien heb jij een betere oplossing om kansenjongeren (om maar in het jargon te blijven) weer in het gareel te krijgen .
Alles, letterlijk alles is geprobeerd en niets heeft geholpen. Misschien nu tijd voor de harde(re) aanpak.
Nee, want hij wil Kamerlid blijven.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:59 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Okay, kan Lucasssen dan ook meteen afgevoerd worden naar het internaat voor heropvoeding??
Ik begrijp je uitleg. Dus een foute man mag blijven zitten in het belang van de samenwerking. Goed....quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Mlg heeft wel degelijk een punt waar jij totaal geen inhoudelijke argumentatie tegenover stelt.
Wilders heeft ook een verantwoordelijkheid jegens de VVD en het CDA. Voor die samenwerking heeft hij getekend.
Omdat Lucassen weigert op te stappen is het eruit gooien van hem geen optie, omdat daarmee geen garantie wordt geboden dat hij met de stemmingen aanwezig is.
Door het 'contact' van de PVV met de VVD en het CDA enerzijds en de opstelling van Lucassen worden de principes ondergeschikt gesteld aan de samenwerking.
Eenvoudiger kan ik het niet uitleggen.
Dit soort mensen hoort niet thuis in de kamer. Het is gewoon schandalig.!!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, want hij wil Kamerlid blijven.
Je begrijpt mijn uitleg evident niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:02 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ik begrijp je uitleg. Dus een foute man mag blijven zitten in het belang van de samenwerking. Goed....
Dan ook niet meer zeuren over andere 'foute mannen' want dat recht hij hij in mijn ogen verspeelt. Ik vind hem totaal niet meer geloofwaardig.
De idealist.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, want hij wil Kamerlid blijven.
Nee. Een stugge bijtertje, in mijn optiek.quote:
Okay, ik begreep en begrijp je uitleg heel goed. Ook weet ik hoe het zit met de kamer zetels.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn uitleg evident niet.
Deze man (foute man, zo je wilt) mag in de Kamer blijven zitten, omdat zijn zetel hem en niet de PVV toebehoort.
Wilders kan hem uit de fractie gooien, maar dan blijft hij eenvoudigweg Kamerlid.
Voor de rest hetzelfde wat ik stelde over de overeenkomst en verantwoordelijkheid van de PVV jegens de VVD en het CDA.
Politiek is dansen op een slap koord. Niet eenvoudig. En inderdaad moest er in deze kwestie gekozen worden tussen principes en afspraken, omdat nu eenmaal die situatie zo was.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:24 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Okay, ik begreep en begrijp je uitleg heel goed. Ook weet ik hoe het zit met de kamer zetels.
Dus omdat Wilders (als gedoog partner ) dit minderheidskabinet niet wil laten vallen gooit hij zijn eigen principes overboord.
Hij houdt dus een crimineel in de kamer omdat hij zijn " Islam beleid" (voor wat er ooit van uit zal komen) niet los wil laten. Deze crimineel stapt niet op want 93.000 euro per jaar krijgen voor weinig doen, willen de meeste mensen wel.
Ook goed. Dan NOOIT meer zeuren over criminelen. Je kunt niet aan een kant iets toestaan wat je aan de andere kant afstraft. Als politicus heb je een voorbeeldfunctie. Dit kan dus NIET in mij ogen.
Je bedoelt een geldwolf die helemaal niet met de partij bezig is maar alleen met zichzelf.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Een stugge bijtertje, in mijn optiek.
Nee hoor, dat hoeft helemaal nietquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Politiek is dansen op een slap koord. Niet eenvoudig. En inderdaad moest er in deze kwestie gekozen worden tussen principes en afspraken, omdat nu eenmaal die situatie zo was.
Een man die zelf wel snapt dat hij nooit meer een baan gaat vinden in mijn optiek.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Een stugge bijtertje, in mijn optiek.
Je wordt toch milder heb ik het idee. Je ziet tegenwoordig d en t-fouten door de vingers. Hoe komt dat? Ik heb wel een vermoeden maar ik zal het niet zeggenquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Voor deze vergeef ik je 'bagetalliseren' in het andere topic, Koos.
In het belang van de discussie lijkt het me beter reëel te zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet
Als je bereid bent je ziel aan de duivel te verkopen, heb je in deze gelijk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Politiek is dansen op een slap koord. Niet eenvoudig. En inderdaad moest er in deze kwestie gekozen worden tussen principes en afspraken, omdat nu eenmaal die situatie zo was.
Beslist niet wanneer hij nu als Kamerlid opstapt. Na een kabinetsperiode kunnen zaken er anders voorstaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:27 schreef Lamon het volgende:
[..]
Een man die zelf wel snapt dat hij nooit meer een baan gaat vinden in mijn optiek.
Je bedoelt die tijd dat ze er nog zitten.... Wat.... een, twee maanden....quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Beslist niet wanneer hij nu als Kamerlid opstapt. Na een kabinetsperiode kunnen zaken er anders voorstaan.
De duivel is, in deze, het CDA en de VVD. Vanuit de optiek van de PVV is dit geen duivel, aangezien enkel deze partijen enige samenwerking willen (afgezien van de inconsequentie van het steunen van moties, uiteraard).quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:28 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Als je bereid bent je ziel aan de duivel te verkopen, heb je in deze gelijk.
Ik wens toch te geloven dat zelfs in de politiek er mensen zijn met nog iets van principes.
Als je bereid bent je principes overboord te smijten is er idd niks aan de handquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In het belang van de discussie lijkt het me beter reëel te zijn.
Ondanks dat de afgelopen vijf kabinetten de rit niet hebben uitgezeten moet en er toch elke keer rekening houden dat een kabinet ongeveer jaar zetelt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:30 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Je bedoelt die tijd dat ze er nog zitten.... Wat.... een, twee maanden....
Okay, dit is flauw.![]()
![]()
Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De duivel is het CDA en de VVD. vanuit de optiek van de PVV is dit geen duivel, aangezien enkel deze partijen enige samenwerking willen (afgezien van de inconsequentie van het steunen van moties, uiteraard).
Met een dilemma van afspraken niet nakomen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je bereid bent je principes overboord te smijten is er idd niks aan de hand
Ja, het vreemde kind uit de klas heeft maar 2 kinderen die met hem willen spelen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De duivel is het CDA en de VVD. vanuit de optiek van de PVV is dit geen duivel, aangezien enkel deze partijen enige samenwerking willen (afgezien van de inconsequentie van het steunen van moties, uiteraard).
Vast wel, maar voornamelijk ter linkerzijdequote:Op vrijdag 19 november 2010 19:28 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Als je bereid bent je ziel aan de duivel te verkopen, heb je in deze gelijk.
Ik wens toch te geloven dat zelfs in de politiek er mensen zijn met nog iets van principes.
Ik. Ik zou niet weten op welke andere manier ik jouw opmerking moet interpreteren.quote:
dat is wel een probleem, want wanneer de Kamermeerderheid breder was dan veronderstel ik dat daar geen enkele misverstand over zou bestaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:34 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Ja, het vreemde kind uit de klas heeft maar 2 kinderen die met hem willen spelen.
Dat is inderdaad zielig. Nu heeft het kind ook nog bewezen dat een van de redenen dat anderen niet met hem willen spelen helemaal niet zo'n vaart loopt. Criminaliteit is nl. voor dit kind geen punt.
HEEL ongewoon in de politiekquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Met een dilemma van afspraken niet nakomen.
Ook links zullen fouten worden gemaakt. Zal ik nooit ontkennen. Maar ik heb in al de jaren dat ik de politoek volg nog NOOIT zo'n hypocrisie en verharding gezien als in het laatste jaar of zo.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vast wel, maar voornamelijk ter linkerzijde![]()
Die vullen nooit hun zakken
Het was mijn opmerking helemaal niet. Wel blijven opletten graag!quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik. Ik zou niet weten op welke andere manier ik jouw opmerking moet interpreteren.
Nee. Je hebt geen gelijk. Je geeft in deze opmerking helemaal geen blijk dat je de smalle Kamermeerderheid voor de uit te voeren het regeringsbeleid bij het dilemma van afspraken nakomen en principes erbij betrekt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
HEEL ongewoon in de politiek![]()
Serieus: het heeft helemaal niks met gemaakte afspraken te maken.. Wel met vasthouden aan je principes en geloofwaardig willen blijven. Wilders had in principe heel goed kunnen verkopen waarom hij Lucassen er uit smeet en waarom hij de risco's wel moest aanvaarden..
okay.... realiteit.... principes.....quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
dat is wel een probleem, want wanneer de Kamermeerderheid breder was dan veronderstel ik dat daar geen enkele misverstand over zou bestaan.
Alleen de realiteit ligt anders.
Misschien nadenken voordat je zo'n rariteiten kabinet op zet????quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Je hebt geen gelijk. Je geeft in deze opmerking helemaal geen blijk dat je de smalle Kamermeerderheid voor de uit te voeren het regeringsbeleid bij het dilemma van afspraken nakomen en principes erbij betrekt.
Bemoei je er dan ook niet mee!quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het was mijn opmerking helemaal niet. Wel blijven opletten graag!
Dit is een gepasseerd station. Dus dit gemijmer zet weinig zoden aan de dijk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:41 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Misschien nadenken voordat je zo'n rariteiten kabinet op zet????
Wat hard gezegd maar het benadert in mijn ogen de realiteit.
Ik ben het met Whiskers eens.
Mee eens, Wilders blijft zitten met zijn crimineeltje.....quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is een gepasseerd station. Dus dit gemijmer zet weinig zoden aan de dijk.
Jij moet überhaupt betalen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:43 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Mee eens, Wilders blijft zitten met zijn crimineeltje.....
Waar wij uiteraard voor mogen dokken.
Heel tof van de PVV, criminelen in de kamer houden die geen zak (kunnen) uitvoeren op kosten van Henk en Ingrid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is een gepasseerd station. Dus dit gemijmer zet weinig zoden aan de dijk.
Dat heeft niets met gelijk hebben te maken, Damian..quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Je hebt geen gelijk. Je geeft in deze opmerking helemaal geen blijk dat je de smalle Kamermeerderheid voor de uit te voeren het regeringsbeleid bij het dilemma van afspraken nakomen en principes erbij betrekt.
Remlof, ze waren net bijna klaar en dan kom jij weer even olie op het vuur gooienquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Heel tof van de PVV, criminelen in de kamer houden die geen zak (kunnen) uitvoeren op kosten van Henk en Ingrid.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bemoei je er dan ook niet mee!
Dit is onzin. Ik heb zojuist uitgelegd dat de zetel van Lucassen hem toebehoort en niet de PVV.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Heel tof van de PVV, criminelen in de kamer houden die geen zak (kunnen) uitvoeren op kosten van Henk en Ingrid.
Dat weet ik, heb ik geen moeite mee. Wel vind ik het zuur dat ik moet betalen voor iemand die daar zowat uit zijn neus kan gaan zitten eten omdat hij niet op de plek thuishoort.quote:
Ik vind jegens de afspraken met de VVD en het CDA van niet, omdat nu eenmaal de situatie zo was.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heeft niets met gelijk hebben te maken, Damian..
En natuurlijk zie ik ook wel voor welk dilemma Wilders stond. En blinde -vul in wat je van toepassing acht- had dat nog wel gezien (Hoe vaak moet ik nog open deuren intrappen???).
Desalniettemin had hij wel degelijk een keus, en heeft hij in mijn ogen de verkeerde keus gemaakt.
/carequote:Op vrijdag 19 november 2010 19:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik zal vooral niet discussieren op een discussieforum
![]()
Jouw geloofwaardigheid begint in mijn ogen ook wat te wensen over te laten...
Dat is onjuist, alleen Wilders, Agema en Brinkman hadden binnen de PVV genoeg voorkeurstemmen om recht op een eigen zetel te hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is onzin. Ik heb zojuist uitgelegd dat de zetel van Lucassen hem toebehoort en niet de PVV.
Als je wil kan ik het nog simpeler uiteenzetten.
Ja, maar dat maakt niet uit. Op het moment dat een partij een zetel toewijst aan een kandidaat wordt die zetel van de kandidaat. Je zit op persoonlijke titel zonder last of ruggenspraak in de Kamer. De partij kan de zetel niet meer van je afpakken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is onjuist, alleen Wilders, Agema en Brinkman hadden binnen de PVV genoeg voorkeurstemmen om recht op een eigen zetel te hebben.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:00 schreef remlof het volgende:
Hernandez opnieuw in opspraak? Even 8 uur journaal kijken
Onzin.. En dat weet je zelf ook wel...quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is onjuist, alleen Wilders, Agema en Brinkman hadden binnen de PVV genoeg voorkeurstemmen om recht op een eigen zetel te hebben.
Dit is juist onzin. Kamerleden worden niet pas beëdigd als zij genoeg voorkeurstemmen hebben behaald. Lucassen stond op een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst van de PVV en is op deze wijze in de Tweede Kamer gekomen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoiets proefde ik gisteren ook al tijdens een gesprek. Snap daar niet veel van. Ging het om een partij splitsen wanneer je iemand uit de partij wil halen? Was op Belgische tvquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt niet uit. Op het moment dat een partij een zetel toewijst aan een kandidaat wordt die zetel van de kandidaat. Je zit op persoonlijke titel zonder last of ruggenspraak in de Kamer. De partij kan de zetel niet meer van je afpakken.
Mooi gezegd!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:10 schreef zaans_boefje het volgende:
De PVV, je kan alleen winnen als je durft op te geven;
Het stemrecht bezit ik al 18 jaar, waar ik in den beginne een fervent medestander, en kiezer, was van de VVD.
Toen de VVD nog echt de VVD was! Dit door de aanwezigheid van de mastodonten,
en heren, Wiegel, Bolkensteijn, en andere die de democratie lief hebben.
En daarom de ondeugd niet schuwen.
Echter mijn laatste electorale keuze was de SP, waar de PVV en de PVDD de aandacht trokken.
Evenals Alexander Pechtold als kleinzoon van Hans van Mierlo beide doopnaam D66, mijn aandacht vroeg. En dit vergezeld van Groen-Links, en de Amsterdammer in Den Haag, edele Job Cohen.
Keuze ten overvloeden, maar wat moet je dan doen?
De PVDD is uniek, slechts twee zetels in de kamer, en waarom nog?
Immers alle politieke partijen besteden in verkiezingsprogram aandacht aan dieren, buitengewoon veel zelfs.
Zelfs het koninghuis word daarom mogelijk ceremonieel, alle dieren hun vrijheid, ook Bea en zoon.
Uniek, de PVDD kan zichzelf opheffen, doelstelling bereikt! Jezelf overbodig maken! Beter kan je het niet doen.
En de PVV dan? Geert Wilders die al jaren de vrijheid ontbeert om naar de supermarkt te lopen voor een tube tandpasta.
En iedereen heeft regels, wetten, voorschriften en andere idioterie.
Europa, Nederland, de wereld. Grondwettelijke rechten, Europese rechten van de Mens, Nobelprijswinnaars en vele andere strijders voor vrijheid.
Maar geert Wilders kan niet naar de supermarkt lopen voor een tube tandpasta, wie nog meer niet?
(Deelnemers aan strafrechterlijke detentie uitgesloten. En Geert Wilders is veel, maar geen veroordeeld gevangenen. Gaat het nog komen? Mr. Moskowicz).
En de fractieleider van de partij die Vrijheid als doelstelling verkiest, kan het verkrijgen door te zeggen: Ik hou er mee op!
Geen PVV meer?
Hero Brinkman twijfelt ook aan het bestaansrecht op lange termijn voor de partij, en doet elk mogelijk voorstel om het einde uit te stellen.
Zijn het kinderziektes? Ja.
De PVV is nog niet zo oud als de andere gevestigde partijen die het firmament van de Twee Kamer der staten generaal vormen. Partijen die door hun historie van bestaan die tijd en gelegenheid heeft verkregen de puntjes tot in detail te organiseren en regelen.
Kan je dat van de PVV verwachten?
Is vrijheid wat de PVV nastreeft, niet de keuze maken niet door te gaan?
Word je daarmee net zo goed als de PVDD, die zichzelf kan opheffen omdat de doelstelling is behaald.
Of blijf je gelijk aan de gevestigde orde ten allen tijden de strijd aanbinden, met elke keer een ander argument om hetzelfde te doen?
Want de PVV is heden een oppositiepartij, maar oppositie voeren zijn ze nog niet aan toe gekomen. Men was te druk zich te excuseren voor verwachte kinderziektes.
Misschien moet de PVV een briefje van moeder vragen, dat aan de pers, media, en andere storende elementen voorhouden.
En lekker gaan doen wat ze willen, vrij zijn. Wat is dat volgens jullie?
Vrij zijn, is dat soms niet besluiten om iets niet meer te doen?
Laten wij alle dan af en toe vrij zijn, ik wens het een ieder toe.
Om af en toe niets te doen, hooguit naar de supermarkt lopen voor een tube tandpasta.
Of hij pakt, net als Sharpe, zijn biezen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:06 schreef xandra47 het volgende:
Okay Hernandez heeft geen kopstoot gegeven maar gemept. Wat op video staat!!!!![]()
Dikke kans op een veroordeling dus....
Maar, ook hij zal mogen blijven . weer iemand die niet op de juiste plek zit....
Good job Wilders!!!
Ja, ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:11 schreef ETA het volgende:
verwachte reakties:
- ooohhhh, die vieze linkse media blijft maar met modder gooien en doorgraven naar incidentjes!!!! Waarom graven ze niet bij D66 of PVDA![]()
- ach, het waren paar aaitjes, iedereen wordt toch wel eens boos, ze zijn ook mensen hoor!!![]()
- Linkse kerk kan niet ophouden met het demoniseren van PVV (stemmers), is ondemocratisch
of enig andere reaktie waarbij de schuld wordt afgeschoven op de linkse media/kerk....
Ik hoop het, en ook hoop ik dat eventueel nieuwe kamerleden wel even door de ballotage commissie gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Of hij pakt, net als Sharpe, zijn biezen.
Wat mij betreft mogen ze dan idd i alle partijen graven. Is dat zo erg dat mensen zich dat afvragen? word ik meteen voor PVV-stemmer uitgemaakt wanneer ik mijn vraagtekens daarbij zet?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:11 schreef ETA het volgende:
verwachte reakties:
- ooohhhh, die vieze linkse media blijft maar met modder gooien en doorgraven naar incidentjes!!!! Waarom graven ze niet bij D66 of PVDA![]()
- ach, het waren paar aaitjes, iedereen wordt toch wel eens boos, ze zijn ook mensen hoor!!![]()
- Linkse kerk kan niet ophouden met het demoniseren van PVV (stemmers), is ondemocratisch
of enig andere reaktie waarbij de schuld wordt afgeschoven op de linkse media/kerk....
Wat mij betreft mogen ze in elke partij graven. Goed want ik vind dat er geen mensen in de TK mogen zitten die iets heftigs op hun kerfstok hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ze dan idd i alle partijen graven. Is dat zo erg dat mensen zich dat afvragen? word ik meteen voor PVV-stemmer uitgemaakt wanneer ik mijn vraagtekens daarbij zet?
Ik snap trouwens niet dat de PVV dit niet voor de tijd heeft gedaan. Iedereen kan toch nagaan dat mensen gaan spitten?
Het is geen heksenjacht in mijn ogen. Er wordt duidelijk gemaakt wie er in de TK zit er waar we voor betalen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:17 schreef Zolcon het volgende:
Deze heksenjacht mag nu wel ophouden.
[ afbeelding ]
Het gaat te ver. Alles en iedereen wordt van top tot teen gefouilleerd naar foutjes. Als die mensen goed functioneren dan kunnen ze er zitten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:22 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Het is geen heksenjacht in mijn ogen. Er wordt duidelijk gemaakt wie er in de TK zit er waar we voor betalen.
Dat weet ik, ze hoeven hun zetel niet op te geven, maar als je partijleider je vraagt dat te doen en je doet het niet moet je in je eentje doorgaan vind ik. Dat is ook de gebruikelijke gang van zaken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt niet uit. Op het moment dat een partij een zetel toewijst aan een kandidaat wordt die zetel van de kandidaat. Je zit op persoonlijke titel zonder last of ruggenspraak in de Kamer. De partij kan de zetel niet meer van je afpakken.
Heksenjacht? Het zijn feiten, Zolcon. Dan kun je het geen heksenjacht noemem.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:17 schreef Zolcon het volgende:
Deze heksenjacht mag nu wel ophouden.
[ afbeelding ]
Ik vind eigenlijk dat je gewoon van onbesproken gedrag dient te zijn als volksvertegenwoordiger. Er zit nu gajes in het parlement dat bij de politie echt niet aangenomen zou worden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:24 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het gaat te ver. Alles en iedereen wordt van top tot teen gefouilleerd naar foutjes. Als die mensen goed functioneren dan kunnen ze er zitten.
Gewoon klaar deze hele zaak. Helaas zal dat niet het geval zijn aangezien links en rechts elkaar nu permanent van het één en ander beschuldigen.
Er zit gajes in het parlement, maar het zijn dan ook volksvertegenwoordigers.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je gewoon van onbesproken gedrag dient te zijn als volksvertegenwoordiger. Er zit nu gajes in het parlement dat bij de politie echt niet aangenomen zou worden.
Geen Dolle Mina's in het parlement?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je gewoon van onbesproken gedrag dient te zijn als volksvertegenwoordiger.
Geen geweldplegers in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geen Dolle Mina's in het parlement?
Het begrip geweld is ook rekbaar (abortus bijvoorbeeld), maar ik zie wel waar je op doelt. Tsja, uhm, ik ben het daar niet mee eens. Iemand heeft straf gekregen, dat is bekend en hij wordt gekozen, hij vertegenwoordigt een deel van het volk. Juist omdát het een volksvertegenwoordiging is, moet de drempel zo laag mogelijk zijn, me dunkt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Geen geweldplegers in ieder geval.
Liefje, je vergeet er één:quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Geen geweldplegers in ieder geval.
quote:Er zit gajes in het parlement, maar het zijn dan ook volksvertegenwoordigers.
En wat van het volk vind, er zit gajes met stemrecht tussen.
En nu?![]()
Ik vind ze in de PVV-fractie in ieder geval behoorlijk oververtegenwoordigd. Die fractie is procentueel nog crimineler dan Marokkaanse adolescentenquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:29 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Er zit gajes in het parlement, maar het zijn dan ook volksvertegenwoordigers.
En wat van het volk vind, er zit gajes met stemrecht tussen.
En nu?
Net zoals het een gebruikelijke gang van zaken is dat Kamerleden ontslag nemen, de Kamer uitgaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet ik, ze hoeven hun zetel niet op te geven, maar als je partijleider je vraagt dat te doen en je doet het niet moet je in je eentje doorgaan vind ik. Dat is ook de gebruikelijke gang van zaken.
Dus de tweede kamer fractie van de PVV is acceptabel als de raad van bestuur van elke willekeurige sportschool?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind ze in de PVV-fractie in ieder geval behoorlijk oververtegenwoordigd. Die fractie is procentueel nog crimineler dan Marokkaanse adolescenten
Dat was dus niet bekend van de meesten toen ze werden verkozen, dàt is het probleem.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het begrip geweld is ook rekbaar (abortus bijvoorbeeld), maar ik zie wel waar je op doelt. Tsja, uhm, ik ben het daar niet mee eens. Iemand heeft straf gekregen, dat is bekend en hij wordt gekozen, hij vertegenwoordigt een deel van het volk. Juist omdát het een volksvertegenwoordiging is, moet de drempel zo laag mogelijk zijn, me dunkt.
Ik snap je niet?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:33 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Dus de tweede kamer fractie van de PVV is acceptabel als de raad van bestuur van elke willekeurige sportschool?
En links zou geen humor hebben
Die mensen hebben geen achtergrondinformatie van de kandidaten.. Het zijn slechts een hoop namen op de kiestlijst..quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:33 schreef Zolcon het volgende:
Mensen mogen wat mij betreft wel een strafblad hebben. Zolang het maar niet is vanwege bepaalde criminele activiteiten zoals oplichting, mishandeling e.d.
Het volk is degene die beslist of bepaalde mensen wel of niet in de kamer komen. Ze hoeven wat mij betreft dan ook niet weg. Dat het de betrouwbaarheid aantast is voor de kiezers om te beoordelen.
Het is nu mooi genoeg geweest in ieder geval. Niet van elke mug hoeft een olifant gemaakt te worden.
Van alle kandidatenlijsten voor de Tweede Kamerverkiezingen weet jij misschien iets over de eerste vijf per lijst, maar meer ook niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was dus niet bekend bij de meesten toen ze werden verkozen, dàt is het probleem.
quote:Klappen PVV-Kamerlid op camera
` Er zijn camerabeelden van de ruzie
die PVV-Kamerlid Hernandez in september
met een ambtenaar had.Daarop is te zien
dat hij bij een café in De Haag de man
twee keer in het gezicht slaat,stellen
betrouwbare bronnen tegenover de NOS.
De ambtenaar deed aangifte.Hij had
verwondingen aan zijn gezicht en zei
dat Hernandez hem een kopstoot had
gegeven.Die ontkende dat.PVV-leider
Wilders zei destijds hem te geloven en
af te wachten wat justitie doet.
Het OM moet nog besluiten of het tot
vervolging overgaat.Het Kamerlid bracht
na het incident een nacht door op het
politiebureau in Den Haag.
Ik ook niet.. Vertaling?quote:
Dat is een probleem van gebrekkige media en zinneloze bevolking. En eerlijk gezegd, wat kan het mij boeien als een van de 150 een boete heeft gekregen?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was dus niet bekend bij de meesten toen ze werden verkozen, dàt is het probleem.
Nee, om de NL wetquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Zoiets proefde ik gisteren ook al tijdens een gesprek. Snap daar niet veel van. Ging het om een partij splitsen wanneer je iemand uit de partij wil halen? Was op Belgische tv
Ah ok, ja ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:37 schreef zaans_boefje het volgende:
Nou ja de tweede kamer fractie van de PVV, is als tweed ekamer fractie mijn inziens niet acceptabel.
Ikzelf stemde SPDat verklaart het wel.
Echter is de tweede kamer fractie van de PVV niet overbodig, weggooien zou luxe zijn.
Laten we calvinistich wezen, als tweede kamer fractie is het experiment niet gelukt.
Ze kunnen wel gezamenlijk een sportschool beginnen.
Kunnen ze ook iets doen met jonge matokkaantjes, zoals boks les geven of anderzins agressie leren beheersen.
Dat was toch ook het doel van de PVV?
Een sportschool openen is slechts een andere aanpak, ze komen er wel.
De PVV'ers
Het is aan de partijen om hun kandidaten te selecteren. Het volk zal dat afstraffen bij de volgende verkiezingen en mocht het een ernstig delict zijn dan zou het betreffende lid uit de kamer gezet moeten worden volgens de statuten. Dat lijkt mij eerlijkquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die mensen hebben geen achtergrondinformatie van de kandidaten.. Het zijn slechts een hoop namen op de kiestlijst..
En dat is dus precies wat gebeurt bij die populistische partijen. Het zelfreinigend vermogen van de democratiequote:Op vrijdag 19 november 2010 20:39 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het is aan de partijen om hun kandidaten te selecteren. Het volk zal dat afstraffen bij de volgende verkiezingen en mocht het een ernstig delict zijn dan zou het betreffende lid uit de kamer gezet moeten worden volgens de statuten. Dat lijkt mij eerlijk
Je moet het wel erg bont maken wanneer je het passief kiesrecht wordt ontnomen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:39 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het is aan de partijen om hun kandidaten te selecteren. Het volk zal dat afstraffen bij de volgende verkiezingen en mocht het een ernstig delict zijn dan zou het betreffende lid uit de kamer gezet moeten worden volgens de statuten. Dat lijkt mij eerlijk
Ik vind het principe van een "persoonlijke"Kamerzetel" in principe juist goed.. Kijk maar naar de redenen waarom dat zo is..quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:39 schreef Zolcon het volgende:
[..]
quote:
Één topic, twee keer!quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah ok, ja ik ben het met je eens.
Zomaar (ik bedoel: zonder zwaarwegende strafrechtelijke redenen) het passief kiesrecht ontnemen moet idd niet kunnenquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je moet het wel erg bont maken wanneer je het passief kiesrecht wordt ontnomen.
Ik zeg dan ook dat dat mij beter lijkt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je moet het wel erg bont maken wanneer je het passief kiesrecht wordt ontnomen.
Nee, maar ik vind wel dat duidelijk moet zijn wat je op je kerfstok hebt voordat je je verkiesbaar stelt. In ieder geval waar je voor veroordeeld bent de laatste tien jaar ofzo.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zomaar (ik bedoel: zonder zwaarwegende strafrechtelijke redenen) het passief kiesrecht ontnemen moet idd niet kunnen
Het is nu goed geregeld.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:43 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook dat dat mij beter lijkt.
Zit wel iets in.. Zoals ik al zei: voor de kiezer zijn de kandidaten slechts namen op een kieslijst..quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind wel dat duidelijk moet zijn wat je op je kerfstok hebt voordat je je verkiesbaar stelt. In ieder geval waar je voor veroordeeld bent de laatste tien jaar ofzo.
Puur gekeken naar de kernwaarden van een rechtsstaat wel. Toch vind ik het raar dat mensen die bijvoorbeeld iemand vermoord hebben in de kamer kunnen zitten.quote:
Statuten?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:39 schreef Zolcon het volgende:
[..]
In theorie wel, maar de samenstelling van de Kamer wordt beïnvloed door de wijze waarop partijen hun gedachtegoed en voornemens presenteren ten overstaan van de kiezers.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:47 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Puur gekeken naar de kernwaarden van een rechtsstaat wel. Toch vind ik het raar dat mensen die bijvoorbeeld iemand vermoord hebben in de kamer kunnen zitten.
Of mensen die hun buurt terroriseerden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In theorie wel, maar de samenstelling van de Kamer wordt beïnvloed door de wijze waarop partijen hun gedachtegoed en voornemens presenteren ten overstaan van de kiezers.
Het dient de partijen geen doel om dit te laten verzorgen door veroordeelde moordenaars.
Geloofwaardigheid is iets anders dan rechtmatigheid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Of mensen die hun buurt terroriseerden.
Ja, maar je kan de overheid niet het controlerende orgaan van de overheid laten controleren. Dat past niet in een democratie.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:52 schreef Toverheks het volgende:
wat ik al eerder zei, iemand moet zich gewoon bezig houden met elk aankomend kamerlid van welke partij ook eerst na te trekken etc.etc.
Dit is gelet de ontstane commotie evident.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Of mensen die hun buurt terroriseerden.
oke.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar je kan de overheid niet het controlerende orgaan van de overheid laten controleren. Dat past niet in een democratie.
En zoals Zolcon al zei, het straft zichzelf af, als het goed is.
pizza met kaas en salamiquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Totally off-topic, maar kan iemand dit ff vertalen:
Perge et nomen Romanum inuictum iuuantibus dis praesta
Je bent echt een typje die niet van ophouden weet. Werk je bij een advocatenkantoor>?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jammerquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:57 schreef Toverheks het volgende:
[..]
pizza met kaas en salami![]()
nee echt weet het niet
Hmm, ik ben het met je eens, en tegeijk ook niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:52 schreef Toverheks het volgende:
wat ik al eerder zei, iemand moet zich gewoon bezig houden met elk aankomend kamerlid van welke partij ook eerst na te trekken etc.etc.
Nee..quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:58 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Je bent echt een typje die niet van ophouden weet. Werk je bij een advocatenkantoor>?
Je had wel rechten gestudeerd toch?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee..
Iemand die het weet: pm me aub! Thanks!!
En nu weer OT..
Wat denk je over de ovk met de VS over de DNA-gegevens dan??quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:59 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Hmm, ik ben het met je eens, en tegeijk ook niet.
De Nederlande overheid vraagt 3 miljoen keer per jaar bankgegevens op van burgers.
Alleen god weet wat ze nog meer vragen, en hoeveel vragen dat zijn.
De kilometerheffing, een kastje waarop elke buitengewone opsporingsambtenaar met juiste bevoegdheid de locatie van burgers op bepaalde tijdstippen kan vast stellen.
Maar uncle Sam, nee hoor, geen creepy gedoe doe achter je rug langs je privacy te vernachelen.
tuurlijk heb je rechten, maar we gaan niet vertellen wanneer en of deze geschonden worden.
Wat je niet weet, kan je niet vertellen/bewijzen.
Maar nee hoor lieve burgers, onze overheid is als moeders schoot, vol warmte en goede bedoelingen.
Slaap lekker.
Open een topic in Theater, Taal & Kunst om dat te vragen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
IK was er al over opgehouden hoor..quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Open een topic in Theater, Taal & Kunst om dat te vragen.
ovk met de VS?quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat denk je over de ovk met de VS over de DNA-gegevens dan??
En het lijkt me idd welkom om meer over kieslijstleden te weten vóór de verkiezinegn..
Ik wou alleen maar helpenquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
IK was er al over opgehouden hoor..En probeerde weer naar OT te gaan..
Ik dacht alleen dat er een kans wat dat er POL-mensen waren die dat wisten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |