abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88903662
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:59 schreef mlg het volgende:
Maar ook even helemaal los of je nou een voor- of tegenstander van Wilders bent: Vinden jullie dit nou niet sneu voor Wilders? De man werkt hartstikke hard, heeft zijn privé leven opgeofferd en heeft met kritiek te kampen waar de gemiddelde mens na 1 dag al gebroken is en depressief met zijn handje richting de WAO staat. Nu heeft hij de ene naar de andere tegenslag en je kunt ook aan hem zien dat dit hem wel iets doet. Je hoeft geen voorstander van de PVV te zijn om enig sympathie voor zijn inzet van de laatste jaren te hebben, maar vind dit wel vervelend voor hem.
Het spreekwoord 'wie wind zaait zal storm oogsten' is aardig van toepassing hier, dus nee, ik vind dit niet vervelend of zielig voor Wilders, hij is een onbeschofte klootzak met een bijna pathologische haat tegen moslims die nu eens aan den lijve voelt hoe het is om zo behandeld te worden zoals hij mensen behandeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2010 15:11:34 ]
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:06:38 #102
104871 remlof
Europees federalist
pi_88903683
quote:
Maar ook even helemaal los of je nou een voor- of tegenstander van Wilders bent: Vinden jullie dit nou niet sneu voor Wilders? De man werkt hartstikke hard, heeft zijn privé leven opgeofferd en heeft met kritiek te kampen waar de gemiddelde mens na 1 dag al gebroken is en depressief met zijn handje richting de WAO staat. Nu heeft hij de ene naar de andere tegenslag en je kunt ook aan hem zien dat dit hem wel iets doet. Je hoeft geen voorstander van de PVV te zijn om enig sympathie voor zijn inzet van de laatste jaren te hebben, maar vind dit wel vervelend voor hem.
Waar ik een probleem mee heb is zijn hypocrisie. Hij meet met twee maten, je kan bijvoorbeeld niet zeggen dat je straattuig keihard wil aanpakken maar dan iemand waarvan blijkt dat hij zelf tot voor kort zo'n straatterrorist was in je fractie houden. Dan lijkt het erop dat je meer om macht geeft dan om je standpunten. En is dat nou niet net waar de PVV de andere partijen van beschuldigde?
pi_88904756
quote:
DEN HAAG - Het in opspraak geraakte PVV-Kamerlid James Sharpe, die woensdagavond besloot zijn kamerzetel op te geven, heeft twee jaar lang recht op wachtgeld. Dat meldt het AD vandaag. Als hij in die periode geen andere inkomsten heeft, ontvangt hij in totaal ruim 135.000 euro bruto.

Sharpe nam zijn besluit op de dag dat het AD hem confronteerde met het verhaal van een ex-vriendin die jaren zou hebben geleden onder zijn terreur. Sharpe zou haar geestelijk en lichamelijk hebben mishandeld. De PVV'er wilde woensdag niet op die beschuldiging reageren.

Eerder kwam Sharpe al onder vuur te liggen omdat hij als directeur verantwoordelijk was van een Hongaars telecombedrijf dat torenhoge boetes kreeg voor het misleiden van consumenten.

Sharpe stapt pas vandaag echt op omdat zijn stem donderdag nog nodig was bij het kabinetsplan, gesteund door de PVV, om de btw in de kunstsector te verhogen.

Sharpe zei gisteren te walgen van de verhalen die over hem de ronde doen. "Als ik mij constant moet bezighouden met het blussen van dit soort brandjes, kan ik mijn werk niet doen. Dan ben ik niet meer geloofwaardig als Kamerlid," aldus de PVV'er.

PVV-leider Wilders wilde niet ingaan op vragen over de beschuldigingen aan het adres van zijn fractiegenoot. "Ik weet niet wat waar en niet waar is."
Niet slecht voor een paar weekjes "werken".
pi_88905022
quote:
Hoort bij het vak, elke politicus/fractievoorzitter werkt hard, offert zich op en krijgt bij tijd en wijle kritiek te verduren. Wat dat betreft heb ik niet meer of minder sympathie voor hem dan voor andere politici.

Overigens lijkt Wilders me in de persoonlijke dagelijkse omgang best een aardige man, jammer dat hij zulke abjecte ideeën heeft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:40:31 #105
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_88905119
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Niet slecht voor een paar weekjes "werken".
quote:
DEN HAAG - Het in opspraak geraakte PVV-Kamerlid James Sharpe, die woensdagavond besloot zijn kamerzetel op te geven, heeft twee jaar lang recht op wachtgeld. Dat meldt het AD vandaag. Als hij in die periode geen andere inkomsten heeft, ontvangt hij in totaal ruim 135.000 euro bruto.
Lachwekkend dit.... :N :N :N

quote:
Sharpe stapt pas vandaag echt op omdat zijn stem donderdag nog nodig was bij het kabinetsplan, gesteund door de PVV, om de btw in de kunstsector te verhogen.
Dit vind ik echt het toppunt, even langer aanblijven om de mens nog even een steekje in de rug te geven. :( :(
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:48:21 #106
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88905468
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:40 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dit vind ik echt het toppunt, even langer aanblijven om de mens nog even een steekje in de rug te geven. :( :(
Ghehe, wel een heel cynische waarheid inderdaad.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_88905603
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:38 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hoort bij het vak, elke politicus/fractievoorzitter werkt hard, offert zich op en krijgt bij tijd en wijle kritiek te verduren. Wat dat betreft heb ik niet meer of minder sympathie voor hem dan voor andere politici.

Overigens lijkt Wilders me in de persoonlijke dagelijkse omgang best een aardige man, jammer dat hij zulke abjecte ideeën heeft.
*kuch* Durft dit te betwijfelen. Na 2,5 jaar weet bv Bosma nog steeds niet de naam van zijn collega woordvoerdster onderwijs vd VVD (Ineke Dezentjé Hamming-Bluemink , ok, ik kan me voorstellen dat die dubbele naam ingewikkeld is ;) ) en weet zelf niet meer welke moties ie heeft ingediend (vanaf 3.30) .
En kennen we Gonny nog? (soort LPFer, die echter niet meer in de LPF zat toen ze de kamer inkwam)

Wiki-Detail
quote:
Van Oudenallen werd op 7 juli, nog voor het zomerreces, beëdigd. In de media werd gesuggereerd dat dit te maken had met de wachtgeldregeling. Indien Van Oudenallen na het zomerreces was beëdigd, dan zou de duur van het Kamerlidmaatschap minder dan drie maanden bedragen, waardoor ze nadien recht zou hebben op een half jaar wachtgeld in plaats van twee jaar. Zelf ontkende ze dat dit een rol speelde. "Het is belangrijk dat de Tweede Kamer compleet is, dat is in het landsbelang", verklaarde Van Oudenallen in haar maidenspeech. Aan de pers verklaarde ze dat ze het wachtgeld zou besteden aan goede doelen.
Zijn jullie ook zo benieuwd waar dat geld naar toe is gegaan?

[ Bericht 29% gewijzigd door aloe_vera op 19-11-2010 16:11:50 ]
pi_88907126
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:40 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

[..]

Vreemd. Waarom wachtgeld ontvangen als je zelf besluit op te stappen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88908517
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd. Waarom wachtgeld ontvangen als je zelf besluit op te stappen?
Waarom zo lang?
Is het nou zo moeilijk om normale termijnen aan te houden?
Want gevestigde politici weten toch wel dat ze langer blijven zitten, dus ze snijden zichzelf niet eens in eigen vingers...

Als ze er daadwerkelijk zoveel problemen mee hebben dat al die jokers de kamer in komen, zorg dan dat ze minder reden hebben om dat te doen..geef die man 2 maanden wachtgeld voor de verantwoordelijkheid van de baan, en gooi hem dan gewoon de ww in.
pi_88908799
Dus de PVV'ers die strijden tegen alle uitgaven van de overheid op defensie na strijken nu zelf het wachtgeld op waar Henk en Ingrid zo'n hekel aan hebben?
Nee lekker geloofwaardig
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88909489
wat verwachten mensen nu?
als de pvv een lpf einde sterft dat dat het einde is?

nee dan staat er een partij op die nog extremer is.

links kan zich beter focussen op het oplossen van marokkanenproblemen en dergelijke dan op de pvv kankeren
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:29:05 #112
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88909547
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:27 schreef plintentrap het volgende:

links kan zich beter focussen op het oplossen van marokkanenproblemen en dergelijke dan op de pvv kankeren
Klopt, alleen formuleer ik het wat beschaafder in mijn hoofd.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_88909682
quote:

het oplossen van marokkanenproblemen (zoals jij dat zo mooi zegt) is niet echt een enorm probleem vindt je ook niet? Die paar 15 jarige hangjongeren hebben m.i. niet de economische crisis veroorzaakt. Jammer heh, dat de wereld niet zo simpel is als je hem indenkt.

De PVV is een partij die geen enkele visie heeft op de samenleving en de rol van de overheid. Het zijn allemaal oplossingen (als die er al zijn) die gericht zijn op de korte termijn.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88909730
quote:

Wat is dat met dat woordje "links" iedere keer?
pi_88909944
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:32 schreef Zolcon het volgende:

[..]

het oplossen van marokkanenproblemen (zoals jij dat zo mooi zegt) is niet echt een enorm probleem vindt je ook niet? Die paar 15 jarige hangjongeren hebben m.i. niet de economische crisis veroorzaakt. Jammer heh, dat de wereld niet zo simpel is als je hem indenkt.

De PVV is een partij die geen enkele visie heeft op de samenleving en de rol van de overheid. Het zijn allemaal oplossingen (als die er al zijn) die gericht zijn op de korte termijn.
als mensen in hun leefomgeving ze behandeld worden door marokkaans tuig dan speelt dat wel erg mee.
zeker gezien het feit dat ook nu de hele samenleving het minder heeft dat tuig ondankbaar als het is blijft lopen etteren.

maar goed jij mag dat negeren en ga gerust verder met lachen om de pvv maar ga niet huilen als er straks een partij is die niet ipv knieen hoofd zegt...
pi_88909974
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:11 schreef Zolcon het volgende:
Dus de PVV'ers die strijden tegen alle uitgaven van de overheid op defensie na strijken nu zelf het wachtgeld op waar Henk en Ingrid zo'n hekel aan hebben?
Nee lekker geloofwaardig
Nee. Alleen Sharpe is opgestapt, dus om dit in meervoud te stellen is onjuist.
Bovendien zou ik het op prijs stellen dat jouw bewering vergezeld zou gaan met wat tastbaar waaruit blijkt dat Sharpe van de wachtgeldregeling gebruik gaat maken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:43:53 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88910027
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:41 schreef plintentrap het volgende:

[..]

als mensen in hun leefomgeving ze behandeld worden door marokkaans tuig dan speelt dat wel erg mee.
zeker gezien het feit dat ook nu de hele samenleving het minder heeft dat tuig ondankbaar als het is blijft lopen etteren.

maar goed jij mag dat negeren en ga gerust verder met lachen om de pvv maar ga niet huilen als er straks een partij is die niet ipv knieen hoofd zegt...
En het niet-Marokkaanse tuig?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88910031
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bovendien zou ik het op prijs stellen dat jouw bewering vergezeld zou gaan met wat tastbaar waaruit blijkt dat Sharpe van de wachtgeldregeling gebruik gaat maken.
Het zou hem sieren als hij dat niet zou doen, al is het maar als statement.
pi_88910039
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In dat tweede heb je gelijk. Maar gezien de informatie die bekend is over de betreffende man is dat wel erg aannemelijk.
pi_88910074
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:32 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Dit is verder weinig relevant van de terechte opmerking dat met de wens die vader is van de gedachte dat met het einde van de PVV de klassieke partijen haar kiezers zou kunnen bereiken en binden.
pi_88910092
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En het niet-Marokkaanse tuig?
richt er een partij voor op....

feit is dat het volk marokkaans/islamtisch tuig zat is, dat is gewoon een feit.

en of het nu jan maat, fortuyn, wilders, etc is, het probleem en onvrede verdwijnt niet met de dood of van een persoon of een partij.
pi_88910123
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:41 schreef plintentrap het volgende:

[..]

Maar je doet nu alsof de PVV de enige partij is die hangjongeren en overlast tegen gaat. Daarmee doe je onrecht aan andere partijen. Alle partijen hebben oplossingen voor de overlast. Dat je het soms daar niet mee eens kan zijn is prima, maar dat betekend niet dat ze geen oplossingen hebben.
Ik ben van mening dat je dat soort overlast tegen gaat door het verbeteren van de leefomgeving. Je moet het preventief aanpakken en niet met repressie zoals de PVV dat graag ziet.
(Daarmee beweer ik niet dat mensen die overlast veroorzaken vrij uit gaan, voordat je dat gaat roepen)
pi_88910191
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:43 schreef Zolcon het volgende:

[..]

In dat tweede heb je gelijk. Maar gezien de informatie die bekend is over de betreffende man is dat wel erg aannemelijk.
In de eerste zin heb ik ook gelijk.
En omdat de regeling nu eenmaal bestaat en de Tweede Kamer deze regeling niet heeft aangepast is het aannemelijk, maar beslist niet een voldongen feit.
pi_88910200
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:45 schreef plintentrap het volgende:

[..]

richt er een partij voor op....

feit is dat het volk marokkaans/islamtisch tuig zat is, dat is gewoon een feit.

en of het nu jan maat, fortuyn, wilders, etc is, het probleem en onvrede verdwijnt niet met de dood of van een persoon of een partij.
nee dat is geen feit. Men is overlast zat. dat je nu de islam erbij haalt is weer ergs typisch. Ik zie nergens in de Islam dat het verantwoord is om overlast te veroorzaken. Misschien moet je kijken naar de oorzaken van het gedrag. Waarom vertonen bepaalde mensen meer overlast dan andere mensen.

Ik weet dat dit een hopeloze discussie maar toch blijf ik het proberen.
pi_88910254
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In de eerste zin heb ik ook gelijk.
En omdat de regeling nu eenmaal bestaat en de Tweede Kamer deze regeling niet heeft aangepast is het aannemelijk, maar beslist niet een voldongen feit.
Je kunt wel voor meerdere PVV'ers spreken die voor het geld gaan mocht Sharpe gebruik maken van het wachtgeld. Lucassen zit er echt niet omdat hij inhoudelijk nog zo interessant is. Die man denkt ook: ik kan nu stoppen en 2 jaar wachtgeld vangen of nog 4 jaar uitzitten met een riant salaris en daar bovenop nog eens 4 jaar wachtgeld ontvangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')