Nee, Whiskers had de laatste officiële postquote:Op donderdag 18 november 2010 19:45 schreef Toverheks het volgende:
Remlof je moest een nieuwe openen.
ik vind alles best, als het maar helpt aan de ondergang van de PVVquote:Op donderdag 18 november 2010 19:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, Whiskers had de laatste officiële post
Maar ik had deze TT in gedachten, die vind ik voor POL toch iets beter dan de jouwe
Heb je die interne nota's gelezen? Wilders en Bosma staan lijnrecht tegenover Brinkman, dus het kan een scheuring betekenen.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:48 schreef Holograph het volgende:
In andere partijen heet dit een interne discussie, bij de PVV heet dit LPF-toestanden.
Heks hou eens op. Zit de bezemsteel je dwars?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:49 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik vind alles best, als het maar helpt aan de ondergang van de PVV
Dat lijkt me sterk, want beiden weten dat ze nooit genoeg stemmen halen voor een nieuwe zetel.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je die interne nota's gelezen? Wilders en Bosma staan lijnrecht tegenover Brinkman, dus het kan een scheuring betekenen.
Had Brinkman niet al genoeg voorkeursstemmen voor een zetel?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, want beiden weten dat ze nooit genoeg stemmen halen voor een nieuwe zetel.
Nee, hij had nog minder dan Fleur Agema.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Had Brinkman niet al genoeg voorkeursstemmen voor een zetel?
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Had Brinkman niet al genoeg voorkeursstemmen voor een zetel?
o ja ik kom aan jou PVV he, ja ach al die linkse mensen of wat was het nou linke mensenquote:Op donderdag 18 november 2010 19:50 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Heks hou eens op. Zit de bezemsteel je dwars?
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, hij had nog minder dan Fleur Agema.
quote:Hero Brinkman (PVV) op eigen kracht in Kamer
DEN HAAG - PVV-Kamerlid Hero Brinkman komt op eigen kracht in de Tweede Kamer. Hij haalde 18.865 stemmen, en overschreed daarmee de voorkeurdrempel, zo blijkt uit de officiële uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen die de Kiesraad dinsdag heeft bekendgemaakt.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)acht_in_Kamer__.html
Is dat zo?quote:Op donderdag 18 november 2010 19:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
De voorkeursdrempel is iets anders dan de 'zetel'drempel.
Ze hadden allebei genoeg voor een voorkeurszetel, daarvoor had je 15.694 stemmen nodig, Agema had er 31.486 en Brinkman 18.865.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, hij had nog minder dan Fleur Agema.
Ik heb je OP nog even OPgeleuktquote:Op donderdag 18 november 2010 19:52 schreef Toverheks het volgende:
[..]
o ja ik kom aan jou PVV he, ja ach al die linkse mensen of wat was het nou linke mensen
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb je OP nog even OPgeleukt
Als die nou eens de PVV doorneemt.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:55 schreef sunny16947 het volgende:
oh nee hé vanavond Peter R weer bij P&W.
Zal hij wel gedaan hebben. Misschien dat Pauw hem kan vragen of hij weet waar dat dossier na 8 jaar vandaan kwam.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Als die nou eens de PVV doorneemt.
En de PvdA heeft aan RTL toegezegd..quote:Op donderdag 18 november 2010 19:49 schreef sunny16947 het volgende:
Groen Links en D66 hebben inmiddels toegezegd mee te werken en in de fractie te bespreken.
Maar in hoeverre wordt dat open en eerlijk met de pers gedeeld?
Zeik niet zo.. Brinkman zit op eigen kracht in de kamer, en jij zat er naast. Klaar!quote:Op donderdag 18 november 2010 19:54 schreef Holograph het volgende:
[..]
De voorkeursdrempel is iets anders dan de 'zetel'drempel.
Yep. Maar in hoeverre komen ze eerlijk en open naar buiten met die zaken.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En de PvdA heeft aan RTL toegezegd..
RTL vraagt alleen naar strafrechtelijke veroordelingen...quote:Op donderdag 18 november 2010 20:08 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Yep. Maar in hoeverre komen ze eerlijk en open naar buiten met die zaken.
Bovendien gaat het alleen om veroordelingen. De rest van de drek houden ze zkers onder de pet.
Denk toch dat de media door onderzoek meer uit kan vinden.
Waar geloof je niet in?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:12 schreef sunny16947 het volgende:
Geloof er gewoon niet zo in. Het zou alleen kunnen zijn dat er opeens kamerleden spontaan verdwijnen zonder opgaaf van reden.
Geloof jij dan dat een kamerlid zichzelf publiekelijk aan de schandpaal laat nagelen?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar geloof je niet in?
Zonder opgaaf van redenen vertrekeen is niet slim op dit moment
Ik begreep uit die reportage in EénVandaag dat de PVV het er dinsdag in het fractieberaad over gaat hebben. Als ze er tijd voor hebben natuurlijk, want in vier dagen kan er nog een hoop stront boven tafel komenquote:Op donderdag 18 november 2010 20:01 schreef sunny16947 het volgende:
Ik had trouwens begrepen dat toen Brinkman dat in 1e instantie had aangekaart Wilders had toegezegd daar in de fractie over te discusiëren.
Ze zouden het er afgelopen week al over hebben maar door de commotie ging dat niet door.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik begreep uit die reportage in EénVandaag dat de PVV het er dinsdag in het fractieberaad over gaat hebben. Als ze er tijd voor hebben natuurlijk, want in vier dagen kan er nog een hoop stront boven tafel komen
Je bedoeld of ze eerlijk zullen zijn tegen RTL? Ik denk dat RTL sowieso een diepgravend onderzoek zal doen, en elk over zijn/haar strafblad liegend (tegen hen) kamerlid te kakken zal zetten. Hoe ze omgaan met mensen die niet mee willen werken is nog de vraag.. Maar hoe meer er meewerken, hoe opvallender het zal zijn wie niet meewerktquote:Op donderdag 18 november 2010 20:14 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Geloof jij dan dat een kamerlid zichzelf publiekelijk aan de schandpaal laat nagelen?
Idd, het is raar om over de negentiende eeuw te spreken terwijl de eerste 'landelijk democratische partij' pas in 1879 opgericht werd(laatstaan dat deze een jogeren afdeling had).quote:Op donderdag 18 november 2010 19:58 schreef Sloggi het volgende:
Bosma gaat in zijn brief niet uitgebreid inhoudelijk in op het voorstel van Brinkman, dat uitgebreid is onderbouwd. Ik vind Bosma z'n brief niet erg sterk.
Ik betwijfel overigens of Brinkman zomaar opgeeft.
SjoeraDikkers We werken allemaal mee aan het verzoek RTL4 om informatie over ons strafblad. Doe m'n best om er niet teveel foute grappen over te makenquote:Op donderdag 18 november 2010 20:20 schreef sunny16947 het volgende:
Ik begrijp dat het in de fracties besproken wordt. Als door de fractieleider naar buiten wordt gebracht. Nee hoor, geen veroordeelde binnen de fractie. Is het klaar.
Het geeft na jaren saaie politiek wel weer wat sjeu. Het zijn net echte mensen.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:21 schreef remlof het volgende:
Ik geloof dat ik deze soap nog leuker vind dan die van de LPF destijds
Deze IS ook leuker.. Vanwege de hypocrisiequote:Op donderdag 18 november 2010 20:21 schreef remlof het volgende:
Ik geloof dat ik deze soap nog leuker vind dan die van de LPF destijds
jij?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Debat is begonnen! Opent er nog iemand een topic??
Kweet niet of het zin heeft...quote:
Is er geen algemeen topic in POL?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kweet niet of het zin heeft...
't Is ook nooit goed he?quote:Op donderdag 18 november 2010 20:08 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Yep. Maar in hoeverre komen ze eerlijk en open naar buiten met die zaken.
Bovendien gaat het alleen om veroordelingen. De rest van de drek houden ze zkers onder de pet.
Denk toch dat de media door onderzoek meer uit kan vinden.
Niet ALLES, maar alleen strafrechtelijke veroordelingenquote:Op donderdag 18 november 2010 20:35 schreef Lamon het volgende:
Ik ben blij dat mensen er nog om kunnen lachen, ik vind het echt een teloorgang van het laatste restje vertrouwen wat je nog in de politiek kunt hebben.
RTL 4 heeft wel gelijk, gooi dan ALLES maar op tafel, dan zullen we zien of dit iets is wat overal speelt of speciaal aan de PVV kleeft.
Ik verwacht en hoop dat het tweede het geval is.
Het laatste restje vertrouwen ben ik 20 jaar geleden al kwijt geraakt. Kan zijn dat het aan de leeftijd ligt dat jij op een ander punt zit.quote:Ik ben blij dat mensen er nog om kunnen lachen, ik vind het echt een teloorgang van het laatste restje vertrouwen wat je nog in de politiek kunt hebben.
RTL 4 heeft wel gelijk, gooi dan ALLES maar op tafel, dan zullen we zien of dit iets is wat overal speelt of speciaal aan de PVV kleeft.
Ik verwacht en hoop dat het tweede het geval is.
Fatalisme, ik stem al 15 jaar, en wil daar niet aan beginnen. Het is nooit te laat om dingen te veranderen. Ik ben niet jong en naief.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het laatste restje vertrouwen ben ik 20 jaar geleden al kwijt geraakt. Kan zijn dat het aan de leeftijd ligt dat jij op een ander punt zit.
Werkelijk _elke_ politieke partij is hetzelfde....prachtige praatjes, maar als het er op aan komt zijn ze alleen maar geinteresseerd in macht en eigenbelang.
Principes, integriteit en landsbelang wordt alleen iets mee gedaan als het politiek goed uitkomt en het de macht en het eigenbelang niet schaadt.
Opportunisme, haantjesgedag en elkaar door de modder halen is aan de orde van de dag.
Op het moment dat je je dat realiseert stop je acuut met stemmen en kun je vanaf de zijlijn heel hard lachen....serieus nemen doe ik ze al heel lang niet meer....werkelijk elke politicus (ongeacht van welke partij) is vooral geinteresseerd in zichzelf en zijn eigen belangen.
Dingen veranderen is prima, maar dan wel op een niveau dat het daadwerkelijk kan en waar jij daadwerkelijk invloed hebt....dat is dus op lokaal en/of buurtniveau.quote:Fatalisme, ik stem al 15 jaar, en wil daar niet aan beginnen. Het is nooit te laat om dingen te veranderen. Ik ben niet jong en naief.
quote:Op donderdag 18 november 2010 20:52 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Bosma gebruikt een apart argument tegen het hebben van leden... Brinkman kan hem hiermee, in het licht van de afgelopen incidenten, om de oren slaan.
..en jij kan hier echt om lachen?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:11 schreef Kingstown het volgende:
http://www.luckymedia.nl/luckytv/
Filmpjuh.
Hoe definieer je politiek betrokken? kun je ook niet politiek betrokken zijn als teleurstelling je weerhoud te stemmen?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:16 schreef Lamon het volgende:
[..]
Okay, relativering is goed, maar dan maar helemaal geen politieke betrokkenheid meer?
Acceptatie van het gene wat voor je gevoel toch nooit zal veranderen. Ik zei al, ik ben niet naief, uiteraard weet ik precies dat de meerderheid toch al uitkeek voor hun eigen hachje op enkele idealisten na, maar besef wel dat het steeds een stapje verder gaat. En daar moet je vrede mee kunnen hebben.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hoe definieer je politiek betrokken? kun je ook niet politiek betrokken zijn als teleurstelling je weerhoud te stemmen?
Ik ben vanaf het moment dat ik gerechtigd was altijd gaan stemmen, juist omdat ik het me dan niet kwalijk kan nemen als er een partij gaat regeren die beleid uitvoert waar ik het niet mee eens ben, ookal weet ik dat dat de meeste oplossingen niet op korte termijn realiseerbaar zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die deze reden ook aandragen om juist thuis te blijven bij verkiezingen.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:31 schreef Lamon het volgende:
[..]
Acceptatie van het gene wat voor je gevoel toch nooit zal veranderen. Ik zei al, ik ben niet naief, uiteraard weet ik precies dat de meerderheid toch al uitkeek voor hun eigen hachje op enkele idealisten na, maar besef wel dat het steeds een stapje verder gaat. En daar moet je vrede mee kunnen hebben.
Volgens mij ging het juist over discussies van PVV-kamerleden met bijvoorbeeld atleten, buurtgenoten en rechters...quote:Op donderdag 18 november 2010 19:48 schreef Holograph het volgende:
In andere partijen heet dit een interne discussie, bij de PVV heet dit LPF-toestanden.
Het enige verschil is dat de LPF leden dit publiek deden en dat dit interne notities zijn, subtiel verschil.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij ging het juist over discussies van PVV-kamerleden met bijvoorbeeld atleten, buurtgenoten en rechters...
Dit is weinig interne discussie dit zijn oude vertrouwde LPF-toestanden
Als dit echt is blijkt de PVV nog triester dan ik dachtquote:Op donderdag 18 november 2010 19:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je die interne nota's gelezen? Wilders en Bosma staan lijnrecht tegenover Brinkman, dus het kan een scheuring betekenen.
Die had ik nog niet gezien toen in mijn post maakte. Had het meer over de toestanden rond de fractieleden. En op het moment dat men zoiets bewust uit laat lekken ligt de LPF weer op de loerquote:Op donderdag 18 november 2010 22:04 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat de LPF leden dit publiek deden en dat dit interne notities zijn, subtiel verschil.
Oneens. Die nota's zijn voor intern gebruik. En intern mogen er best meningsverschillen en discussies zijn. Gillend en harentrekkend over de grond rollen niet. Maar dat lijkt voorlasnog niet aan de ordequote:Op donderdag 18 november 2010 22:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dit echt is blijkt de PVV nog triester dan ik dacht!
[..]
Die had ik nog niet gezien toen in mijn post maakte. Had het meer over de toestanden rond de fractieleden. En op het moment dat men zoiets bewust uit laat lekken ligt de LPF weer op de loer
Maar een nieuwe verkiesbare plek zit er toch niet voor m in dus veel te verliezen heeft ie nietquote:Op donderdag 18 november 2010 19:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, want beiden weten dat ze nooit genoeg stemmen halen voor een nieuwe zetel.
lekken is een bewuste actie hoor...quote:Op donderdag 18 november 2010 22:04 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat de LPF leden dit publiek deden en dat dit interne notities zijn, subtiel verschil.
Dat je dit goed vindt begrijp ik niet, misschien ben je nog jong. Dit is gewoon een populistisch column waar deze beste Ephimenco weer een beetje zijn eigen ego kan opkrikken. Beetje simpel dus, maar als jij dit echt leuk vindt dan ben ik echt blij voor Ephimenco..quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:37 schreef remlof het volgende:
Goeie column in Trouw van Sylvain Ephimenco: Straatterrorist
Als je op een groepje onaangepaste jochies van 8 tot 12 jaar, die in Gouda een clown met bloembollen hebben bekogeld, het leger zou moeten afsturen, wie blijft er dan over om tegen Eric Lucassen te worden ingezet? Een speciale eenheid die door Amerikaanse commandos en taliban wordt gevormd?
Dan blijft er niets van over, zo'n populistische club werkt gewoon niet zonder charismatische leider die de touwtjes strak in handen houdt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:41 schreef aloe_vera het volgende:
Even een hersenspinsel: als Geert Wilders overlijdt (en dat hoop ik echt van niet, want dan breekt de pleuris helemaal uit, maar het is niet ontzettend irreëel): hoe zit het dan met de pvv en hun zetels ed? Ik neem aan dat ze gewoon in de kamer blijven zitten en dat Brinkman een nieuwe partij op gaat zetten met een ledenstructuur zoals hij al wilde ed. Maar omdat het nu zo'n eenpersoons partij is (want enige lid), ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als de baas wegvalt.
Zolang geleden waren die buurttereuracties volgens mij niet. Minder dan 2 jaar schat ik, maar ik zoek het even na.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:41 schreef mlg het volgende:
Maar nu even redelijk gezien. Ik ben niet bepaald een fan van Lucassen, maar wat als hij nou een nieuwe start heeft gemaakt? Ik geloof namelijk niet dat hij nog echt in staat is om zich zo te misdragen, anders ambieert hij er ook niet naar om politicus te worden.
Bij de conclusie in de laatste alinea sluit ik mij helemaal aan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat je dit goed vindt begrijp ik niet, misschien ben je nog jong. Dit is gewoon een populistisch column waar deze beste Ephimenco weer een beetje zijn eigen ego kan opkrikken. Beetje simpel dus, maar als jij dit echt leuk vindt dan ben ik echt blij voor Ephimenco..
Helaas gaat niet werken, verkeerde keuzes in het verleden hebben hem gediskwalificeerd. Jammer maar helaas hij zou een andere ambitie moeten zien vinden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:41 schreef mlg het volgende:
Maar nu even redelijk gezien. Ik ben niet bepaald een fan van Lucassen, maar wat als hij nou een nieuwe start heeft gemaakt? Ik geloof namelijk niet dat hij nog echt in staat is om zich zo te misdragen, anders ambieert hij er ook niet naar om politicus te worden.
Ehm.. ik heb maar 1 alinea getypt, dus je bent het gewoon met mijn hele post eens?quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij de conclusie in de laatste alinea sluit ik mij helemaal aan.
Je moet nou gewoon redelijk zijn. Ik heb Lucassen nu een paar keer op tv zien verschijnen, en ik denk dat deze man gewoon een nieuwe start heeft gemaakt. Nogmaals, ben absoluut geen fan van Lucassen, want ik houd niet zo van kale knikkers met tattoo's, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en het moge wel duidelijk zijn dat hij nu een hele andere weg bevaart dan in zijn verleden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:44 schreef Tem het volgende:
[..]
Helaas gaat niet werken, verkeerde keuzes in het verleden hebben hem gediskwalificeerd. Jammer maar helaas hij zou een andere ambitie moeten zien vinden.
Zal best alleen is de politiek dan niet meer de juiste keuze. Maakt me ook geen reet uit wie het is en hoe hij of zij eruit ziet en van welke partij. Wanneer je veroordeeld bent voor dit soort zaken en daarbij asociaal gedrag vertoont met bedreigingen en intimidatie, pissen op deur matjes en wat dan ook. Dan heb je gewoon een groot "leuk, maar beter van niet" op je kale hoofd geplakt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Je moet nou gewoon redelijk zijn. Ik heb Lucassen nu een paar keer op tv zien verschijnen, en ik denk dat deze man gewoon een nieuwe start heeft gemaakt. Nogmaals, ben absoluut geen fan van Lucassen, want ik houd niet zo van kale knikkers met tattoo's, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en het moge wel duidelijk zijn dat hij nu een hele andere weg bevaart dan in zijn verleden.
Duyvendak leidde inmiddels ook een heel ander leven, maar werd desalniettemin gedwongen op te stappen. Zeer terecht overigens.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat je dit goed vindt begrijp ik niet, misschien ben je nog jong. Dit is gewoon een populistisch column waar deze beste Ephimenco weer een beetje zijn eigen ego kan opkrikken. Beetje simpel dus, maar als jij dit echt leuk vindt dan ben ik echt blij voor Ephimenco..
En wat is nu het punt wat je wil maken? Ik vind inbreken in het ministerie bovendien ook wat anders als politicus, dan de dingen die Lucassen uitgehaald heeft. Maar dit is niet relevant, want we hebben het over Lucassen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Duyvendak leidde inmiddels ook een heel ander leven, maar werd desalniettemin gedwongen op te stappen. Zeer terecht overigens.
Vanwaar toch die dwingende behoefte om voor Lucassen in de bres te springen? Kijk, in principe mag de beste man van mij blijven zitten, mijn stem krijgt de PVV toch niet. Echter, het is eindeloos hypocriet van Wilders om zo'n figuur binnen de partij te houden. Van wat ik heb gelezen is Lucassen tuig van de laagste richel. Een partij die claimt op te willen treden tegen figuren als hij komt simpelweg niet geloofwaardig over. Die columnist van Trouw brengt het schertsend, maar hij heeft wel gelijk. Als de PVV het leger in wil zetten om Marokkaantjes af te stoppen, wat staat Lucassen dan wel niet te wachten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:17 schreef mlg het volgende:
[..]
En wat is nu het punt wat je wil maken? Ik vind inbreken in het ministerie bovendien ook wat anders als politicus, dan de dingen die Lucassen uitgehaald heeft. Maar dit is niet relevant, want we hebben het over Lucassen.
Van de column, wijsneusquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Ehm.. ik heb maar 1 alinea getypt, dus je bent het gewoon met mijn hele post eens?
Ik spring helemaal niet voor hem in de bres, het slaat ook nergens op en je bent niet redelijk. Dat de PVV niet jouw partij is, moet er helemaal buiten staan. Het is tevens ook niet mijn partij. Lucassen wil zijn zetel niet afstaan en daarom kan GW hem er niet uit sodemieteren. GW heeft ook een verantwoordelijkheid naar CDA en de VVD toe en dan ga je niet iemand eruit gooien en een minderheid riskeren. Je doet er heel simpel over, en dat getuigt niet bepaald van redelijkheid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vanwaar toch die dwingende behoefte om voor Lucassen in de bres te springen? Kijk, in principe mag de beste man van mij blijven zitten, mijn stem krijgt de PVV toch niet. Echter, het is eindeloos hypocriet van Wilders om zo'n figuur binnen de partij te houden. Van wat ik heb gelezen is Lucassen tuig van de laagste richel. Een partij die claimt op te willen treden tegen figuren als hij komt simpelweg niet geloofwaardig over. Die columnist van Trouw brengt het schertsend, maar hij heeft wel gelijk. Als de PVV het leger in wil zetten om Marokkaantjes af te stoppen, wat staat Lucassen dan wel niet te wachten.
Bedank je voor de grap eens dat Lucassen geen Nederlander was, maar een Marokkaan. En geen PVV'er, maar een PvdA'er. De Henk en Ingridjes die nu met de hand over het hart strijken hadden zijn hoofd op een schaal willen hebben. En Wilders stond ook vooraan om zijn ontsteltenis uit te spreken.
U vraagt, Brinkman draaitquote:
quote:Brinkman wil plan PVV-jongeren doorzetten
Den Haag, 19 nov. PVV-Kamerlid Hero Brinkman zet zijn initiatief voor een jongerenorganisatie door, ook als zijn fractie hier niet mee instemt. Hij zet daarmee de verhoudingen binnen de PVV-Kamerfractie op scherp. Daar wordt over twee weken gesproken over een jongerenorganisatie.
Ik zie het als mijn plicht om binding te houden met mijn achterban, aldus Brinkman tegen NRC Handelsblad. De fractie kán daar niet tegen zijn. Ik zou het bij wijze van spreken in mijn eigen huiskamer kunnen doen. Binnen de PVV bestaat weerstand tegen het plan. Dat werd gisteren nog eens duidelijk toen twee tegenstrijdige notities van Brinkman en zijn collega-Kamerlid Martin Bosma uitlekten.
Bosma nam daarin een voorschot op de discussie over de jongerenorganisatie. Een jongerenclub? Alsjeblieft niet!, schreef Bosma. Zijn bezwaar is dat allerlei niet-volwassenen namens de PVV op televisie verschijnen en dingen gaan roepen waar we geen enkele invloed op hebben.
Binnen de PVV, zo blijkt uit de twee notities, is er fundamentele onenigheid over de inhoudelijke koers en de organisatie van de partij. Brinkman pleit sinds mei voor meer democratisering en een jongerenpartij. Hiermee staat hij tegenover partijleider Wilders en diens rechterhand Bosma.
Brinkman vindt een jongerenorganisatie een onmisbaar element in een democratischer georganiseerde PVV. Als de fractie niet instemt met de oprichting van een officiële jongerenpartij wil hij de jongeren samenbrengen binnen een organisatie die op regelmatig samenkomt om te debatteren. Ik wil binding houden met de groep jongeren met wie ik contact heb.
In zijn notitie heeft Brinkman kritiek op het feit dat de PVV te veel een gesloten one-issue-partij is. Hij denkt dat de partij moet veranderen om de tand des tijds te doorstaan. Hij pleit ook voor een wijziging van de manier waarop de PVV met de islam omgaat. Hij vindt, in tegenstelling tot Wilders, dat de islam deels een religie is, en niet alleen een politieke ideologie. Volgens Brinkman is de opvolging van Wilders niet geregeld. In de fractie zit geen acceptabele vervanging. Als Wilders gewild of ongewild geen fractievoorzitter meer zou zijn, valt de boel binnen de kortste keren à la LPF uit elkaar.
bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)-jongeren_doorzetten
]quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Je moet nou gewoon redelijk zijn. Ik heb Lucassen nu een paar keer op tv zien verschijnen, en ik denk dat deze man gewoon een nieuwe start heeft gemaakt. Nogmaals, ben absoluut geen fan van Lucassen, want ik houd niet zo van kale knikkers met tattoo's, maar hij heeft zijn straf uitgezeten en het moge wel duidelijk zijn dat hij nu een hele andere weg bevaart dan in zijn verleden.
Ik doe niet simpel, ik hecht simpelweg geen waarde aan de stabiliteit van de huidige coalitie. Politiek gezien lijkt dat een onverstandige benadering van mijn kant, maar het maakt de observatie wel vele malen objectiever.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:30 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik spring helemaal niet voor hem in de bres, het slaat ook nergens op en je bent niet redelijk. Dat de PVV niet jouw partij is, moet er helemaal buiten staan. Het is tevens ook niet mijn partij. Lucassen wil zijn zetel niet afstaan en daarom kan GW hem er niet uit sodemieteren. GW heeft ook een verantwoordelijkheid naar CDA en de VVD toe en dan ga je niet iemand eruit gooien en een minderheid riskeren. Je doet er heel simpel over, en dat getuigt niet bepaald van redelijkheid.
Eigenlijk heel sociaal van mIg en goed bedoeld. Ik ben het ook eens om mensen een tweede kans te gevenquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doe niet simpel, ik hecht simpelweg geen waarde aan de stabiliteit van de huidige coalitie. Politiek gezien lijkt dat een onverstandige benadering van mijn kant, maar het maakt de observatie wel vele malen objectiever.
Grotendeels ga ik met je mee, zeker met het hard werken en hij is een echte doorzetter, geeft niet op, maar wie de bal kaatst......quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:59 schreef mlg het volgende:
Maar ook even helemaal los of je nou een voor- of tegenstander van Wilders bent: Vinden jullie dit nou niet sneu voor Wilders? De man werkt hartstikke hard, heeft zijn privé leven opgeofferd en heeft met kritiek te kampen waar de gemiddelde mens na 1 dag al gebroken is en depressief met zijn handje richting de WAO staat. Nu heeft hij de ene naar de andere tegenslag en je kunt ook aan hem zien dat dit hem wel iets doet. Je hoeft geen voorstander van de PVV te zijn om enig sympathie voor zijn inzet van de laatste jaren te hebben, maar vind dit wel vervelend voor hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |