Je moet het wel erg bont maken wanneer je het passief kiesrecht wordt ontnomen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:39 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het is aan de partijen om hun kandidaten te selecteren. Het volk zal dat afstraffen bij de volgende verkiezingen en mocht het een ernstig delict zijn dan zou het betreffende lid uit de kamer gezet moeten worden volgens de statuten. Dat lijkt mij eerlijk
Ik vind het principe van een "persoonlijke"Kamerzetel" in principe juist goed.. Kijk maar naar de redenen waarom dat zo is..quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:39 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het is aan de partijen om hun kandidaten te selecteren. Het volk zal dat afstraffen bij de volgende verkiezingen en mocht het een ernstig delict zijn dan zou het betreffende lid uit de kamer gezet moeten worden volgens de statuten. Dat lijkt mij eerlijk
quote:
Één topic, twee keer!quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah ok, ja ik ben het met je eens.
Zomaar (ik bedoel: zonder zwaarwegende strafrechtelijke redenen) het passief kiesrecht ontnemen moet idd niet kunnenquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je moet het wel erg bont maken wanneer je het passief kiesrecht wordt ontnomen.
Ik zeg dan ook dat dat mij beter lijkt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je moet het wel erg bont maken wanneer je het passief kiesrecht wordt ontnomen.
Nee, maar ik vind wel dat duidelijk moet zijn wat je op je kerfstok hebt voordat je je verkiesbaar stelt. In ieder geval waar je voor veroordeeld bent de laatste tien jaar ofzo.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zomaar (ik bedoel: zonder zwaarwegende strafrechtelijke redenen) het passief kiesrecht ontnemen moet idd niet kunnen
Het is nu goed geregeld.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:43 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook dat dat mij beter lijkt.
Zit wel iets in.. Zoals ik al zei: voor de kiezer zijn de kandidaten slechts namen op een kieslijst..quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind wel dat duidelijk moet zijn wat je op je kerfstok hebt voordat je je verkiesbaar stelt. In ieder geval waar je voor veroordeeld bent de laatste tien jaar ofzo.
Puur gekeken naar de kernwaarden van een rechtsstaat wel. Toch vind ik het raar dat mensen die bijvoorbeeld iemand vermoord hebben in de kamer kunnen zitten.quote:
Statuten?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:39 schreef Zolcon het volgende:
[..]
In theorie wel, maar de samenstelling van de Kamer wordt beïnvloed door de wijze waarop partijen hun gedachtegoed en voornemens presenteren ten overstaan van de kiezers.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:47 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Puur gekeken naar de kernwaarden van een rechtsstaat wel. Toch vind ik het raar dat mensen die bijvoorbeeld iemand vermoord hebben in de kamer kunnen zitten.
Of mensen die hun buurt terroriseerden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In theorie wel, maar de samenstelling van de Kamer wordt beïnvloed door de wijze waarop partijen hun gedachtegoed en voornemens presenteren ten overstaan van de kiezers.
Het dient de partijen geen doel om dit te laten verzorgen door veroordeelde moordenaars.
Geloofwaardigheid is iets anders dan rechtmatigheid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Of mensen die hun buurt terroriseerden.
Ja, maar je kan de overheid niet het controlerende orgaan van de overheid laten controleren. Dat past niet in een democratie.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:52 schreef Toverheks het volgende:
wat ik al eerder zei, iemand moet zich gewoon bezig houden met elk aankomend kamerlid van welke partij ook eerst na te trekken etc.etc.
Dit is gelet de ontstane commotie evident.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Of mensen die hun buurt terroriseerden.
oke.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar je kan de overheid niet het controlerende orgaan van de overheid laten controleren. Dat past niet in een democratie.
En zoals Zolcon al zei, het straft zichzelf af, als het goed is.
pizza met kaas en salamiquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Totally off-topic, maar kan iemand dit ff vertalen:
Perge et nomen Romanum inuictum iuuantibus dis praesta
Je bent echt een typje die niet van ophouden weet. Werk je bij een advocatenkantoor>?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jammerquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:57 schreef Toverheks het volgende:
[..]
pizza met kaas en salami![]()
nee echt weet het niet
Hmm, ik ben het met je eens, en tegeijk ook niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:52 schreef Toverheks het volgende:
wat ik al eerder zei, iemand moet zich gewoon bezig houden met elk aankomend kamerlid van welke partij ook eerst na te trekken etc.etc.
Nee..quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:58 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Je bent echt een typje die niet van ophouden weet. Werk je bij een advocatenkantoor>?
Je had wel rechten gestudeerd toch?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee..
Iemand die het weet: pm me aub! Thanks!!
En nu weer OT..
Wat denk je over de ovk met de VS over de DNA-gegevens dan??quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:59 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Hmm, ik ben het met je eens, en tegeijk ook niet.
De Nederlande overheid vraagt 3 miljoen keer per jaar bankgegevens op van burgers.
Alleen god weet wat ze nog meer vragen, en hoeveel vragen dat zijn.
De kilometerheffing, een kastje waarop elke buitengewone opsporingsambtenaar met juiste bevoegdheid de locatie van burgers op bepaalde tijdstippen kan vast stellen.
Maar uncle Sam, nee hoor, geen creepy gedoe doe achter je rug langs je privacy te vernachelen.
tuurlijk heb je rechten, maar we gaan niet vertellen wanneer en of deze geschonden worden.
Wat je niet weet, kan je niet vertellen/bewijzen.
Maar nee hoor lieve burgers, onze overheid is als moeders schoot, vol warmte en goede bedoelingen.
Slaap lekker.
Open een topic in Theater, Taal & Kunst om dat te vragen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
IK was er al over opgehouden hoor..quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Open een topic in Theater, Taal & Kunst om dat te vragen.
ovk met de VS?quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat denk je over de ovk met de VS over de DNA-gegevens dan??
En het lijkt me idd welkom om meer over kieslijstleden te weten vóór de verkiezinegn..
Ik wou alleen maar helpenquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
IK was er al over opgehouden hoor..En probeerde weer naar OT te gaan..
Ik dacht alleen dat er een kans wat dat er POL-mensen waren die dat wisten..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |