abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:29:59 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_88916568
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geen Dolle Mina's in het parlement?
Geen geweldplegers in ieder geval.
pi_88916635
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Het begrip geweld is ook rekbaar (abortus bijvoorbeeld), maar ik zie wel waar je op doelt. Tsja, uhm, ik ben het daar niet mee eens. Iemand heeft straf gekregen, dat is bekend en hij wordt gekozen, hij vertegenwoordigt een deel van het volk. Juist omdát het een volksvertegenwoordiging is, moet de drempel zo laag mogelijk zijn, me dunkt.
pi_88916649
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Liefje, je vergeet er één:

quote:
Er zit gajes in het parlement, maar het zijn dan ook volksvertegenwoordigers.
En wat van het volk vind, er zit gajes met stemrecht tussen.
En nu? 8)7
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:32:17 #254
104871 remlof
Europees federalist
pi_88916667
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:29 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Er zit gajes in het parlement, maar het zijn dan ook volksvertegenwoordigers.
En wat van het volk vind, er zit gajes met stemrecht tussen.
En nu? 8)7
Ik vind ze in de PVV-fractie in ieder geval behoorlijk oververtegenwoordigd. Die fractie is procentueel nog crimineler dan Marokkaanse adolescenten :')
pi_88916731
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat weet ik, ze hoeven hun zetel niet op te geven, maar als je partijleider je vraagt dat te doen en je doet het niet moet je in je eentje doorgaan vind ik. Dat is ook de gebruikelijke gang van zaken.
Net zoals het een gebruikelijke gang van zaken is dat Kamerleden ontslag nemen, de Kamer uitgaan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_88916740
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind ze in de PVV-fractie in ieder geval behoorlijk oververtegenwoordigd. Die fractie is procentueel nog crimineler dan Marokkaanse adolescenten :')
Dus de tweede kamer fractie van de PVV is acceptabel als de raad van bestuur van elke willekeurige sportschool?
En links zou geen humor hebben :{w
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:33:41 #257
104871 remlof
Europees federalist
pi_88916745
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het begrip geweld is ook rekbaar (abortus bijvoorbeeld), maar ik zie wel waar je op doelt. Tsja, uhm, ik ben het daar niet mee eens. Iemand heeft straf gekregen, dat is bekend en hij wordt gekozen, hij vertegenwoordigt een deel van het volk. Juist omdát het een volksvertegenwoordiging is, moet de drempel zo laag mogelijk zijn, me dunkt.
Dat was dus niet bekend van de meesten toen ze werden verkozen, dàt is het probleem.
pi_88916759
Mensen mogen wat mij betreft wel een strafblad hebben. Zolang het maar niet is vanwege bepaalde criminele activiteiten zoals oplichting, mishandeling e.d.
Het volk is degene die beslist of bepaalde mensen wel of niet in de kamer komen. Ze hoeven wat mij betreft dan ook niet weg. Dat het de betrouwbaarheid aantast is voor de kiezers om te beoordelen.

Het is nu mooi genoeg geweest in ieder geval. Niet van elke mug hoeft een olifant gemaakt te worden.

Het functioneren moet gebaseerd worden op de capaciteiten van de mensen en niet op wat ze gedaan hebben.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:34:06 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_88916765
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:33 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Dus de tweede kamer fractie van de PVV is acceptabel als de raad van bestuur van elke willekeurige sportschool?
En links zou geen humor hebben :{w
Ik snap je niet?
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:35:21 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88916820
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:33 schreef Zolcon het volgende:
Mensen mogen wat mij betreft wel een strafblad hebben. Zolang het maar niet is vanwege bepaalde criminele activiteiten zoals oplichting, mishandeling e.d.
Het volk is degene die beslist of bepaalde mensen wel of niet in de kamer komen. Ze hoeven wat mij betreft dan ook niet weg. Dat het de betrouwbaarheid aantast is voor de kiezers om te beoordelen.

Het is nu mooi genoeg geweest in ieder geval. Niet van elke mug hoeft een olifant gemaakt te worden.
Die mensen hebben geen achtergrondinformatie van de kandidaten.. Het zijn slechts een hoop namen op de kiestlijst..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88916825
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat was dus niet bekend bij de meesten toen ze werden verkozen, dàt is het probleem.
Van alle kandidatenlijsten voor de Tweede Kamerverkiezingen weet jij misschien iets over de eerste vijf per lijst, maar meer ook niet.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 november 2010 @ 20:35:36 #262
862 Arcee
Look closer
pi_88916831
quote:
Klappen PVV-Kamerlid op camera

` Er zijn camerabeelden van de ruzie
die PVV-Kamerlid Hernandez in september
met een ambtenaar had.Daarop is te zien
dat hij bij een café in De Haag de man
twee keer in het gezicht slaat,stellen
betrouwbare bronnen tegenover de NOS.

De ambtenaar deed aangifte.Hij had
verwondingen aan zijn gezicht en zei
dat Hernandez hem een kopstoot had
gegeven.Die ontkende dat.PVV-leider
Wilders zei destijds hem te geloven en
af te wachten wat justitie doet.

Het OM moet nog besluiten of het tot
vervolging overgaat.Het Kamerlid bracht
na het incident een nacht door op het
politiebureau in Den Haag.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:35:44 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88916833
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik snap je niet?
Ik ook niet.. Vertaling?
pi_88916886
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat was dus niet bekend bij de meesten toen ze werden verkozen, dàt is het probleem.
Dat is een probleem van gebrekkige media en zinneloze bevolking. En eerlijk gezegd, wat kan het mij boeien als een van de 150 een boete heeft gekregen?

Is het een probleem? Uhm, nou ja, ja, niet echt, vind ik, het gaat mij voornamelijk om stemgedrag en dat is niet afhankelijk van iemands verleden maar afhankelijk van de standpunten. Blijkt het achteraf toch zo'n grote boef te zijn, dan kan daar de volgende verkiezingen rekening mee worden gehouden.
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:37:07 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88916896
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Zoiets proefde ik gisteren ook al tijdens een gesprek. Snap daar niet veel van. Ging het om een partij splitsen wanneer je iemand uit de partij wil halen? Was op Belgische tv
Nee, om de NL wet ;)
pi_88916900
Nou ja de tweede kamer fractie van de PVV, is als tweed ekamer fractie mijn inziens niet acceptabel.
Ikzelf stemde SP ;( Dat verklaart het wel.
Echter is de tweede kamer fractie van de PVV niet overbodig, weggooien zou luxe zijn.
Laten we calvinistich wezen, als tweede kamer fractie is het experiment niet gelukt.

Ze kunnen wel gezamenlijk een sportschool beginnen.
Kunnen ze ook iets doen met jonge matokkaantjes, zoals boks les geven of anderzins agressie leren beheersen.
Dat was toch ook het doel van de PVV?
Een sportschool openen is slechts een andere aanpak, ze komen er wel.
De PVV'ers ;(
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:38:35 #267
104871 remlof
Europees federalist
pi_88916974
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:37 schreef zaans_boefje het volgende:
Nou ja de tweede kamer fractie van de PVV, is als tweed ekamer fractie mijn inziens niet acceptabel.
Ikzelf stemde SP ;( Dat verklaart het wel.
Echter is de tweede kamer fractie van de PVV niet overbodig, weggooien zou luxe zijn.
Laten we calvinistich wezen, als tweede kamer fractie is het experiment niet gelukt.

Ze kunnen wel gezamenlijk een sportschool beginnen.
Kunnen ze ook iets doen met jonge matokkaantjes, zoals boks les geven of anderzins agressie leren beheersen.
Dat was toch ook het doel van de PVV?
Een sportschool openen is slechts een andere aanpak, ze komen er wel.
De PVV'ers ;(
Ah ok, ja ik ben het met je eens.
pi_88917011
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die mensen hebben geen achtergrondinformatie van de kandidaten.. Het zijn slechts een hoop namen op de kiestlijst..
Het is aan de partijen om hun kandidaten te selecteren. Het volk zal dat afstraffen bij de volgende verkiezingen en mocht het een ernstig delict zijn dan zou het betreffende lid uit de kamer gezet moeten worden volgens de statuten. Dat lijkt mij eerlijk
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88917072
Maar laat ik er verder niet teveel woorden aan vuil maken, het hoeft m.i. geen heksenjacht te worden.
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:40:20 #270
104871 remlof
Europees federalist
pi_88917077
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:39 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Het is aan de partijen om hun kandidaten te selecteren. Het volk zal dat afstraffen bij de volgende verkiezingen en mocht het een ernstig delict zijn dan zou het betreffende lid uit de kamer gezet moeten worden volgens de statuten. Dat lijkt mij eerlijk
En dat is dus precies wat gebeurt bij die populistische partijen. Het zelfreinigend vermogen van de democratie *)

Maar het kost zoveel tijd en geld en vooral in een economische crisis is dat zonde.
pi_88917139
quote:

[..]

Je moet het wel erg bont maken wanneer je het passief kiesrecht wordt ontnomen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:41:21 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88917141
quote:

[..]

Ik vind het principe van een "persoonlijke"Kamerzetel" in principe juist goed.. Kijk maar naar de redenen waarom dat zo is.. ;)
pi_88917181
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:15 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Mea Culpa :s)
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Ah ok, ja ik ben het met je eens.
Één topic, twee keer!
Ik ben ontroerd :'(
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:42:34 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88917230
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zomaar (ik bedoel: zonder zwaarwegende strafrechtelijke redenen) het passief kiesrecht ontnemen moet idd niet kunnen
pi_88917302
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook dat dat mij beter lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')