je kunt er beter nu iets van leren of niet dan? lekker instelling weer, studentenquote:Op donderdag 18 november 2010 19:16 schreef Seam het volgende:
Leuk, maar dan is er voetbal.
Zelfs als geneeskundestudent vind ik voetbal belangrijker dan zoiets. Ik zie het wel tijdens mijn co-schappen
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:26 schreef 314 het volgende:
[..]
je kunt er beter nu iets van leren of niet dan? lekker instelling weer, studenten
Een gebroken hart..liefdesverdrietquote:Op donderdag 18 november 2010 19:28 schreef Verstreujem het volgende:
nah, komende week mag ik er weer bij een aantal bij staan :p
Wat voor een operatie is het (bypass / klep?)
ziet er boeiend uit!quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:34 schreef Ali Salami het volgende:
Wat jullie mogelijk te wachten staat. Dit zijn wat foto's van een openhartoperatie waarbij er vier bypasses zijn gezet en een aortaklep is vervangen. Erg interessant, vooral als je er zelf bijstaat.
[ afbeelding ]
FF boren...
[ afbeelding ]
Ader wordt vrijgeprepareerd uit het been (de andere bypass wordt uit de borstkas gehaald)
[ afbeelding ]
De borstkas is open, een blik op een nog kloppend hart
[ afbeelding ]
De hartlongmachine wordt aangesloten
[ afbeelding ]
En die neemt het vervolgens over
[ afbeelding ]
Druk doende...
[ afbeelding ]
De ader uit het been wordt op een kransslagader gezet
[ afbeelding ]
Mooi uitzicht op het hart met de kransslagderen
[ afbeelding ]
Onderin de nieuwe aortaklep klep, nu nog met blauw omhulsel
Ziet er echt heel interessant uit, jammer dat een normaal persoon dit nooit live in de operatiekamer kan bekijkenquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:34 schreef Ali Salami het volgende:
Wat jullie mogelijk te wachten staat. Dit zijn wat foto's van een openhartoperatie waarbij er vier bypasses zijn gezet en een aortaklep is vervangen. Erg interessant, vooral als je er zelf bijstaat.
[ afbeelding ]
FF boren...
[ afbeelding ]
Ader wordt vrijgeprepareerd uit het been (de andere bypass wordt uit de borstkas gehaald)
[ afbeelding ]
De borstkas is open, een blik op een nog kloppend hart
[ afbeelding ]
De hartlongmachine wordt aangesloten
[ afbeelding ]
En die neemt het vervolgens over
[ afbeelding ]
Druk doende...
[ afbeelding ]
De ader uit het been wordt op een kransslagader gezet
[ afbeelding ]
Mooi uitzicht op het hart met de kransslagderen
[ afbeelding ]
Onderin de nieuwe aortaklep klep, nu nog met blauw omhulsel
Had ik maar voor de gezondheidszorg gekozen, mja ik koos voor economiequote:Op dinsdag 23 november 2010 23:09 schreef Ace1 het volgende:
Zelf een paar operaties bijgewoond tijdens m'n stages.. zeer interessant!
Dus voor mensen die normaal dit soort dingen niet zien wel een aanrader
Waar zie je dat? De huid lijkt wat raar, maar dat komt doordat er een laagje folie overheen zit.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:14 schreef LeNick het volgende:
Wtf hebben ze heel z'n huid eraf gescheurd?
Op de eerste 4 foto's.. Maar nu ik van dat laagje weet zie ik het wel idd..quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Waar zie je dat? De huid lijkt wat raar, maar dat komt doordat er een laagje folie overheen zit.
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:26 schreef 314 het volgende:
[..]
je kunt er beter nu iets van leren of niet dan? lekker instelling weer, studenten
Ach, het komt vast wel online te staan.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:16 schreef Seam het volgende:
Leuk, maar dan is er voetbal.
Zelfs als geneeskundestudent vind ik voetbal belangrijker dan zoiets. Ik zie het wel tijdens mijn co-schappen
In Pauw en Witteman gaf men aan dat ze vanaf het stilleggen van het hart tot het weer op gang brengen laten zien. Geen samenvatting dus, maar de hele voorbereiding (inclusief het vrij prepareren van de omleiding uit de borstkas (en mogelijk ook een been, maar misschien kunnen ze het zonder af) en het sluiten van de borstwond, inleggen van pacemakerdraden en drains, zul je niet zien. 1,5 uur is dan wel haalbaar denk ik.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:51 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
zo'n operatie duurt uren, ik denk dat ze de samenvatting laten zien, niemand die naar de PO kijkt heeft daar geduld voor behalve beroeps- of studiematig ten hoogste.
Dat is ook wel jammer, zoiets laten zien aan leken lijkt me interessant voor iedereen. Maar het is wel begrijpelijk dat ze dat niet uitzenden want dan wordt het wel een stuk langer. Ik zal tijdens de rust wel een stuk gaan kijken en de rest hopelijk onlinequote:Op woensdag 24 november 2010 01:07 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
In Pauw en Witteman gaf men aan dat ze vanaf het stilleggen van het hart tot het weer op gang brengen laten zien. Geen samenvatting dus, maar de hele voorbereiding (inclusief het vrij prepareren van de omleiding uit de borstkas (en mogelijk ook een been, maar misschien kunnen ze het zonder af) en het sluiten van de borstwond, inleggen van pacemakerdraden en drains, zul je niet zien. 1,5 uur is dan wel haalbaar denk ik.
Voor de artsen? Wat dacht je van de patient?quote:Op woensdag 24 november 2010 21:27 schreef Yurithemaster het volgende:
hopen voor de artsen dat er niets fout gaat
quote:Op woensdag 24 november 2010 21:30 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Voor de artsen? Wat dacht je van de patient?
Inderdaad...quote:Op woensdag 24 november 2010 21:33 schreef deepart het volgende:
Ik wil eigenlijk constant in de operatiekamer kijken, en dan alleen de commentators horen spreken. Nu krijg je alleen fragmenten
Vrij basic inderdaadquote:Op woensdag 24 november 2010 21:35 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Het ziet er wel lomp uit allemaal.
Toen ik op de ok stond was het motto van de chirurg: "de mens is rekbaar"quote:Op woensdag 24 november 2010 21:35 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Het ziet er wel lomp uit allemaal.
Inderdaad. Iedereen die bij biologie niet heeft liggen slapen kan dit zelf ookquote:
quote:Op woensdag 24 november 2010 21:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen die bij biologie niet heeft liggen slapen kan dit zelf ook
Doe je dingquote:Op woensdag 24 november 2010 21:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen die bij biologie niet heeft liggen slapen kan dit zelf ook
Maar niet bij mijquote:
Voor de mensen die er weinig van snappen.. Die n00b-vragen van Charles zijn juist wel goedquote:Op woensdag 24 november 2010 21:38 schreef PiRANiA het volgende:
Hij praat alsof hij het tegen een kind heeft.
Bizar eigenlijkquote:Op woensdag 24 november 2010 21:39 schreef deepart het volgende:
Moet je voorstellen dat jij ook zo'n kloppend ding in je borstkas hebt zitten, die constant samentrekt en weer ontspant.
Keer een stuk van een operatie aan een oog op Youtube. Dat was ook redelijk bizar.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:40 schreef PiRANiA het volgende:
Wie van jullie heeft dit al eerder gezien dan? Of andere operaties?
Omdat een hart altijd nog wel samentrekt, ook al ben je dood. Daarom vond hij hem mooi, want dan is het hart volledig stil en beter 'behandelbaar'quote:Op woensdag 24 november 2010 21:38 schreef Cee het volgende:
De chirurg zei net "Een mooie vlakke lijn." Ik heb geen vertrouwen in 'm.
Nederlands studeer je niet in ieder geval, dat was al een goede keuze.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:41 schreef Ludacriss het volgende:
Geneeskunde
Nog 4 jaar studeren helaas voor ik op het werkvloer komt.
Gemenerdquote:Op woensdag 24 november 2010 21:45 schreef donald_dick het volgende:
Joepie, hij kost ons nog 15 jaar AOW
Valt tegen inderdaad.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:44 schreef deepart het volgende:
Flikker toch op met je gepraat, dat kunnen we straks zien bij PenW.. ik wil die operatie zien ffs!
Dat verhaal over de kunst en natuurlijke hartkleppen heb ik gisteren al gehoord bij PenW.quote:
Opwarmen van wat ik heb begrepen. Grappig die hartkleppen laatst nog besproken tijdens college.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:43 schreef deepart het volgende:
Hoe gaan ze het hart weer activeren dadelijk?
En mocht dat niet werken gebruiken ze een defibrillator?quote:Op woensdag 24 november 2010 21:46 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Opwarmen van wat ik heb begrepen. Grappig die hartkleppen laatst nog besproken tijdens college.
Posten op een iphone FTW! Helaas gaat het typen niet zo geweldig.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:43 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nederlands studeer je niet in ieder geval, dat was al een goede keuze.
Misschien wel minder sterke stroom direct op het hart?quote:Op woensdag 24 november 2010 21:48 schreef deepart het volgende:
[..]
En mocht dat niet werken gebruiken ze een defibrillator?
Bijzonder om te zien en beseffen wat een lichaam allemaal kan doorstaan.
Dat durf ik niet te zeggen maar zou best eens kunnen.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:48 schreef deepart het volgende:
[..]
En mocht dat niet werken gebruiken ze een defibrillator?
Bijzonder om te zien en beseffen wat een lichaam allemaal kan doorstaan.
Ook een mogelijkheid.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:49 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Misschien wel minder sterke stroom direct op het hart?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is zo'n vreemd gezicht als je het hart bloot ziet liggen. Nu zie je dat het helemaal ingepakt zit in een hartzak en daaromheen stevige bescherming.quote:
Vond ik ook erg storend.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Waarom begon Charles net over de Schepper?
Inderdaad, of je beeld kunnen kiezen op digitale TV.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:55 schreef MrPotatoHead het volgende:
Waarom geen "picture in picture" tijdens de gesprekken?
Ja, idd beetje jammerquote:Op woensdag 24 november 2010 21:57 schreef Guanabana het volgende:
Tgg, ze denken zeker dat de mensen thuis massaal onwel wordt als ze het te lang laten zien.
Inderdaad, had daar nooit bij stilgestaan!quote:Op woensdag 24 november 2010 21:59 schreef deepart het volgende:
Hou die camera stil amateur!
Nee grapje, echt bijzonder dat je echt van die kalk aangekoekt ziet zitten
Gaaf om te zien hequote:Op woensdag 24 november 2010 21:59 schreef deepart het volgende:
Hou die camera stil amateur!
Nee grapje, echt bijzonder dat je echt van die kalk aangekoekt ziet zitten
Zoek op Surgery live van channel 4.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:02 schreef deepart het volgende:
Ik ben verslaafd, waar kun je films downloaden met operaties?
Ja ik stond er nooit zo bij stil dat elk type weefsel zo'n andere samenstelling heeft, je zag dat die hartklep wat taaier was.quote:
Daar lijkt het wel opquote:Op woensdag 24 november 2010 22:05 schreef PiRANiA het volgende:
Wat gaat er gebeuren in dit programma dan tot 23:00, terugkijken, en de belangrijke delen overslaan?
Wat had je dan zelf gedacht?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:07 schreef deepart het volgende:
Het is allemaal veel meer basic dan dat ik ooit gedacht had.
Ja, preciesquote:Op woensdag 24 november 2010 22:04 schreef deepart het volgende:
[..]
Ja ik stond er nooit zo bij stil dat elk type weefsel zo'n andere samenstelling heeft, je zag dat die hartklep wat taaier was.
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:07 schreef deepart het volgende:
Het is allemaal veel meer basic dan dat ik ooit gedacht had.
Het is eigenlijk net bouwkunde..quote:Op woensdag 24 november 2010 22:09 schreef deepart het volgende:
Eerst hechtingen prepareren en dan straks alles ineens aantrekken als de klep erin zit, hoe logisch klikt dit ook
Kan het niet echt uitleggen.quote:
Ja inderdaadquote:Op woensdag 24 november 2010 22:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het is eigenlijk net bouwkunde..
Alvast hechtingen rondom zetten, 24-30, dus duurt ffquote:Op woensdag 24 november 2010 22:11 schreef PiRANiA het volgende:
Wat zijn ze nu bij de operatie aan het doen?
Verdient nog goed ook.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:12 schreef deepart het volgende:
Ik wil de skills hebben om mensen te kunnen opereren
Ben je niet de enige inquote:Op woensdag 24 november 2010 22:12 schreef marcodej het volgende:
Wat mij betreft had er nog meer van de operatie zelf getoond kunnen worden.
Al zou ik het met een gemiddeld loontje moeten doen zou ik nog chirurg willen zijnquote:
Ach, gewoon nog wat vergelijkbare filmpjes kijken en je bent er helemaal klaar voor!quote:Op woensdag 24 november 2010 22:12 schreef deepart het volgende:
Ik wil de skills hebben om mensen te kunnen opereren
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:13 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ach, gewoon nog wat vergelijkbare filmpjes kijken en je bent er helemaal klaar voor!
Goeie gamers zijn vaak goede chirurgen, hand-oog-coordinatie enzo, precisie.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Was het maar zo makkelijk
Dat geeft hoop!quote:Op woensdag 24 november 2010 22:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Goeie gamers zijn vaak goede chirurgen, hand-oog-coordinatie enzo, precisie.
Wellicht dat er een nieuwe carriere voor me in het verschiet ligtquote:Op woensdag 24 november 2010 22:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Die van mij is ook wel aardig, genoeg om een nette hartoperatie te kunnen uitvoeren.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:15 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Dat geeft hoop!
Even mijn Kill / death ratio van Call of Duty op mijn CV zetten.
Wat een baasquote:Op woensdag 24 november 2010 22:16 schreef PiRANiA het volgende:
"ik hoor niet zenuwachtig te zijn, dus ben ik het niet"
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef deepart het volgende:
Heb jij dat ook als een hart weer gaat kloppen?? 'Ja dat klopt'![]()
Mwa, ik denk dat de spanning soms om te snijden is.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
.
Zou hij ook erg gehecht zijn aan zijn patienten?
Heeft hij wat ook?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef deepart het volgende:
Heb jij dat ook als een hart weer gaat kloppen?? 'Ja dat klopt'![]()
Die presentator vroeg aan hem of hij ook altijd even verschiet als het hart weer gaat kloppen, toen zei de chirurg aan tafel "ja dat klopt''quote:
Ja, das vet jaquote:Op woensdag 24 november 2010 22:22 schreef PiRANiA het volgende:
Bij hersenoperaties zijn mensen wakker. Die moeten gewoon testjes doen TIJDENS de operaties, tellen enzo.
duizenden?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:24 schreef PiRANiA het volgende:
Hoe veel duizenden keren klopt zo'n vervangend klepje wel niet. Niet normaal.
Dat zenden ze toch niet uit, dus je zal er niets van merken. Behalve misschien dat men niet meer terugkeert naar de OK. Maar ik kan je verzekeren dat de spanning wel even stijgt.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:22 schreef Renesite het volgende:
Eigenlijk leek/lijk het me cool dat er opeens een complicatie komt. Puur voor de TV, niet voor de patient
Het is al bezig he.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:24 schreef Chahna het volgende:
hoe wreed zal dit zijn? het wordt of heel spannend of heel saai, ik denk het laatste.
Wow, dat is echt gruwelijk. Lijkt me apart om de patiënt te zijn. Is er dan eigenlijk wel plaatselijke verdoving? Want de hersenen op zich hebben geen gevoel lijkt me... Gebied eromheen vast wel bedenk ik me haha.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:22 schreef PiRANiA het volgende:
Bij hersenoperaties zijn mensen wakker. Die moeten gewoon testjes doen TIJDENS de operaties, tellen enzo.
Klopt, maar heel plaatselijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:27 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Wow, dat is echt gruwelijk. Lijkt me apart om de patiënt te zijn. Is er dan eigenlijk wel plaatselijke verdoving? Want de hersenen op zich hebben geen gevoel lijkt me...
Tuurlijk hebben je hersenen wel gevoelquote:Op woensdag 24 november 2010 22:27 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Wow, dat is echt gruwelijk. Lijkt me apart om de patiënt te zijn. Is er dan eigenlijk wel plaatselijke verdoving? Want de hersenen op zich hebben geen gevoel lijkt me... Gebied eromheen vast wel bedenk ik me haha.
Laten we hopen dat de kijkcijfer enorm hoog zijn.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:28 schreef marcodej het volgende:
Wat mij betreft gewoon een keer in de maand een andere operatie.
Ik gok hoger dan verwachtquote:Op woensdag 24 november 2010 22:29 schreef deepart het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de kijkcijfer enorm hoog zijn.
Eens.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:28 schreef marcodej het volgende:
Wat mij betreft gewoon een keer in de maand een andere operatie.
Zeker, serieus, goede vragen stellen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:31 schreef Ali Salami het volgende:
Precies een programma voor Charles dit trouwens.
eerst ontluchtenquote:Op woensdag 24 november 2010 22:32 schreef PiRANiA het volgende:
Dus zodra er weer bloed doorheen gaat gaat hij weer kloppen.
Ze waren al een uur bezig, en de borst moet nog dicht.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:33 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Eigenlijk wel bizar hoe snel zoiets gaat!
I know, maar het vervangen zelf bedoelde ik eigenlijkquote:Op woensdag 24 november 2010 22:33 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ze waren al een uur bezig, en de borst moet nog dicht.
Da's waar.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
I know, maar het vervangen zelf bedoelde ik eigenlijk
Lijkt mij erg moeilijk in een operatiezaal, al is de kans er wel.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:37 schreef PiRANiA het volgende:
Ik dacht: nu zal hij toch niet dood gaan hé.
Hij geeft een stroompje om in dit geval de kamers te activeren. De boezems hoeft niet in dit gevalquote:Op woensdag 24 november 2010 22:37 schreef PiRANiA het volgende:
Pacemaker gooit dus stroompje er door, en daarna volgt het hart?
Yupquote:Op woensdag 24 november 2010 22:37 schreef PiRANiA het volgende:
Pacemaker gooit dus stroompje er door, en daarna volgt het hart?
Inderdaadquote:Op woensdag 24 november 2010 22:40 schreef deepart het volgende:
Wat is nou de grootste vooruitgang als je vergelijkt met 50 jaar geleden?_!!!!!!
Ze zeggen wel eens, domme vragen bestaan niet...quote:Op woensdag 24 november 2010 22:40 schreef deepart het volgende:
Wat is nou de grootste vooruitgang als je vergelijkt met 50 jaar geleden?_!!!!!!
Ik vraag me af hoe ze het nou precies met de ribben/het sternum deden toen. Kon ik niet echt zien nu.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:41 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Yup![]()
Wow, die incisie van 50 jaar geledenkolere...
#operatielive ?quote:
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef Guanabana het volgende:
Charles doet het niet goed, maar stel je voor dat Yvon Jaspers dit gedaan had.
Handjes voor de ogenquote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef Guanabana het volgende:
Dan was het een komedie geworden.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef Guanabana het volgende:
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef Guanabana het volgende:
Volgensmij gewoon eronder, of niet? Denk niet dat ze tijd hadden om te zagen, vanwege dat ijsbad enzo...quote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze het nou precies met de ribben/het sternum deden toen. Kon ik niet echt zien nu.
quote:
Ja, zo leek het wel. Heb je wel minder last van je bovenlijfquote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef Enfermera het volgende:
[..]
![]()
[..]
Volgensmij gewoon eronder, of niet? Denk niet dat ze tijd hadden om te zagen, vanwege dat ijsbad enzo...
Waarschijnlijk worden alle slangetjes gewoon vervangen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef PiRANiA het volgende:
En heel die machine moet weer schoon waarschijnlijk, al die slangetjes schoonmalen/vervangen...
Uit de borstkasquote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Ja, zo leek het wel. Heb je wel minder last van je bovenlijf
Ik heb trouwens een deel gemist, hebben ze ook een beenwond gemaakt of hebben ze de omleiding links uit de borstkas gehaald?
Ja idd.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Ja, zo leek het wel. Heb je wel minder last van je bovenlijf
Ik heb trouwens een deel gemist, hebben ze ook een beenwond gemaakt of hebben ze de omleiding links uit de borstkas gehaald?
Zag je dat apparaat? Wat een werk?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef Tegan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk worden alle slangetjes gewoon vervangen.
Ben je zelf arts Ali?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:48 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Duidelijk. Die echo zit trouwens in de slokdarm, maar misschien was dat al gezegd
Wat zijn de kosten?quote:
Daar dacht ik net aan.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zag je dat apparaat? Wat een werk?
En wat zal zo'n operatie kosten?
Nee, verpleegkundige op een hartafdeling. Maar deze OK dus ook live gezien, vandaar ook de foto'squote:
Dat aparaat gooien ze niet weg, maar die bloedzakken en plastic slangen, dat is veel te gevaarlijk voor ziektes om her te gebruiken lijkt me. Infusen en die slangen worden zelfs niet herbruikt.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zag je dat apparaat? Wat een werk?
En wat zal zo'n operatie kosten?
Goed gegoogledquote:Op woensdag 24 november 2010 22:49 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Wat zijn de kosten?
Minimale prijs, inclusief verblijf op de intensive care en negen dagen opname, is ongeveer 15.000 euro.
Nee snap ik. Maar al die kleine slangetjes johquote:Op woensdag 24 november 2010 22:50 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat aparaat gooien ze niet weg, maar die bloedzakken en plastic slangen, dat is veel te gevaarlijk voor ziektes om her te gebruiken lijkt me. Infusen en die slangen worden zelfs het herbruikt.
Wat leuk, ik ookquote:Op woensdag 24 november 2010 22:50 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Nee, verpleegkundige op een hartafdeling. Maar deze OK dus ook live gezien, vandaar ook de foto's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |