je kunt er beter nu iets van leren of niet dan? lekker instelling weer, studentenquote:Op donderdag 18 november 2010 19:16 schreef Seam het volgende:
Leuk, maar dan is er voetbal.
Zelfs als geneeskundestudent vind ik voetbal belangrijker dan zoiets. Ik zie het wel tijdens mijn co-schappen
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:26 schreef 314 het volgende:
[..]
je kunt er beter nu iets van leren of niet dan? lekker instelling weer, studenten
Een gebroken hart..liefdesverdrietquote:Op donderdag 18 november 2010 19:28 schreef Verstreujem het volgende:
nah, komende week mag ik er weer bij een aantal bij staan :p
Wat voor een operatie is het (bypass / klep?)
ziet er boeiend uit!quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:34 schreef Ali Salami het volgende:
Wat jullie mogelijk te wachten staat. Dit zijn wat foto's van een openhartoperatie waarbij er vier bypasses zijn gezet en een aortaklep is vervangen. Erg interessant, vooral als je er zelf bijstaat.
[ afbeelding ]
FF boren...
[ afbeelding ]
Ader wordt vrijgeprepareerd uit het been (de andere bypass wordt uit de borstkas gehaald)
[ afbeelding ]
De borstkas is open, een blik op een nog kloppend hart
[ afbeelding ]
De hartlongmachine wordt aangesloten
[ afbeelding ]
En die neemt het vervolgens over
[ afbeelding ]
Druk doende...
[ afbeelding ]
De ader uit het been wordt op een kransslagader gezet
[ afbeelding ]
Mooi uitzicht op het hart met de kransslagderen
[ afbeelding ]
Onderin de nieuwe aortaklep klep, nu nog met blauw omhulsel
Ziet er echt heel interessant uit, jammer dat een normaal persoon dit nooit live in de operatiekamer kan bekijkenquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:34 schreef Ali Salami het volgende:
Wat jullie mogelijk te wachten staat. Dit zijn wat foto's van een openhartoperatie waarbij er vier bypasses zijn gezet en een aortaklep is vervangen. Erg interessant, vooral als je er zelf bijstaat.
[ afbeelding ]
FF boren...
[ afbeelding ]
Ader wordt vrijgeprepareerd uit het been (de andere bypass wordt uit de borstkas gehaald)
[ afbeelding ]
De borstkas is open, een blik op een nog kloppend hart
[ afbeelding ]
De hartlongmachine wordt aangesloten
[ afbeelding ]
En die neemt het vervolgens over
[ afbeelding ]
Druk doende...
[ afbeelding ]
De ader uit het been wordt op een kransslagader gezet
[ afbeelding ]
Mooi uitzicht op het hart met de kransslagderen
[ afbeelding ]
Onderin de nieuwe aortaklep klep, nu nog met blauw omhulsel
Had ik maar voor de gezondheidszorg gekozen, mja ik koos voor economiequote:Op dinsdag 23 november 2010 23:09 schreef Ace1 het volgende:
Zelf een paar operaties bijgewoond tijdens m'n stages.. zeer interessant!
Dus voor mensen die normaal dit soort dingen niet zien wel een aanrader
Waar zie je dat? De huid lijkt wat raar, maar dat komt doordat er een laagje folie overheen zit.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:14 schreef LeNick het volgende:
Wtf hebben ze heel z'n huid eraf gescheurd?
Op de eerste 4 foto's.. Maar nu ik van dat laagje weet zie ik het wel idd..quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Waar zie je dat? De huid lijkt wat raar, maar dat komt doordat er een laagje folie overheen zit.
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:26 schreef 314 het volgende:
[..]
je kunt er beter nu iets van leren of niet dan? lekker instelling weer, studenten
Ach, het komt vast wel online te staan.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:16 schreef Seam het volgende:
Leuk, maar dan is er voetbal.
Zelfs als geneeskundestudent vind ik voetbal belangrijker dan zoiets. Ik zie het wel tijdens mijn co-schappen
In Pauw en Witteman gaf men aan dat ze vanaf het stilleggen van het hart tot het weer op gang brengen laten zien. Geen samenvatting dus, maar de hele voorbereiding (inclusief het vrij prepareren van de omleiding uit de borstkas (en mogelijk ook een been, maar misschien kunnen ze het zonder af) en het sluiten van de borstwond, inleggen van pacemakerdraden en drains, zul je niet zien. 1,5 uur is dan wel haalbaar denk ik.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:51 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
zo'n operatie duurt uren, ik denk dat ze de samenvatting laten zien, niemand die naar de PO kijkt heeft daar geduld voor behalve beroeps- of studiematig ten hoogste.
Dat is ook wel jammer, zoiets laten zien aan leken lijkt me interessant voor iedereen. Maar het is wel begrijpelijk dat ze dat niet uitzenden want dan wordt het wel een stuk langer. Ik zal tijdens de rust wel een stuk gaan kijken en de rest hopelijk onlinequote:Op woensdag 24 november 2010 01:07 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
In Pauw en Witteman gaf men aan dat ze vanaf het stilleggen van het hart tot het weer op gang brengen laten zien. Geen samenvatting dus, maar de hele voorbereiding (inclusief het vrij prepareren van de omleiding uit de borstkas (en mogelijk ook een been, maar misschien kunnen ze het zonder af) en het sluiten van de borstwond, inleggen van pacemakerdraden en drains, zul je niet zien. 1,5 uur is dan wel haalbaar denk ik.
Voor de artsen? Wat dacht je van de patient?quote:Op woensdag 24 november 2010 21:27 schreef Yurithemaster het volgende:
hopen voor de artsen dat er niets fout gaat
quote:Op woensdag 24 november 2010 21:30 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Voor de artsen? Wat dacht je van de patient?
Inderdaad...quote:Op woensdag 24 november 2010 21:33 schreef deepart het volgende:
Ik wil eigenlijk constant in de operatiekamer kijken, en dan alleen de commentators horen spreken. Nu krijg je alleen fragmenten
Vrij basic inderdaadquote:Op woensdag 24 november 2010 21:35 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Het ziet er wel lomp uit allemaal.
Toen ik op de ok stond was het motto van de chirurg: "de mens is rekbaar"quote:Op woensdag 24 november 2010 21:35 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Het ziet er wel lomp uit allemaal.
Inderdaad. Iedereen die bij biologie niet heeft liggen slapen kan dit zelf ookquote:
quote:Op woensdag 24 november 2010 21:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen die bij biologie niet heeft liggen slapen kan dit zelf ook
Doe je dingquote:Op woensdag 24 november 2010 21:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedereen die bij biologie niet heeft liggen slapen kan dit zelf ook
Maar niet bij mijquote:
Voor de mensen die er weinig van snappen.. Die n00b-vragen van Charles zijn juist wel goedquote:Op woensdag 24 november 2010 21:38 schreef PiRANiA het volgende:
Hij praat alsof hij het tegen een kind heeft.
Bizar eigenlijkquote:Op woensdag 24 november 2010 21:39 schreef deepart het volgende:
Moet je voorstellen dat jij ook zo'n kloppend ding in je borstkas hebt zitten, die constant samentrekt en weer ontspant.
Keer een stuk van een operatie aan een oog op Youtube. Dat was ook redelijk bizar.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:40 schreef PiRANiA het volgende:
Wie van jullie heeft dit al eerder gezien dan? Of andere operaties?
Omdat een hart altijd nog wel samentrekt, ook al ben je dood. Daarom vond hij hem mooi, want dan is het hart volledig stil en beter 'behandelbaar'quote:Op woensdag 24 november 2010 21:38 schreef Cee het volgende:
De chirurg zei net "Een mooie vlakke lijn." Ik heb geen vertrouwen in 'm.
Nederlands studeer je niet in ieder geval, dat was al een goede keuze.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:41 schreef Ludacriss het volgende:
Geneeskunde
Nog 4 jaar studeren helaas voor ik op het werkvloer komt.
Gemenerdquote:Op woensdag 24 november 2010 21:45 schreef donald_dick het volgende:
Joepie, hij kost ons nog 15 jaar AOW
Valt tegen inderdaad.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:44 schreef deepart het volgende:
Flikker toch op met je gepraat, dat kunnen we straks zien bij PenW.. ik wil die operatie zien ffs!
Dat verhaal over de kunst en natuurlijke hartkleppen heb ik gisteren al gehoord bij PenW.quote:
Opwarmen van wat ik heb begrepen. Grappig die hartkleppen laatst nog besproken tijdens college.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:43 schreef deepart het volgende:
Hoe gaan ze het hart weer activeren dadelijk?
En mocht dat niet werken gebruiken ze een defibrillator?quote:Op woensdag 24 november 2010 21:46 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Opwarmen van wat ik heb begrepen. Grappig die hartkleppen laatst nog besproken tijdens college.
Posten op een iphone FTW! Helaas gaat het typen niet zo geweldig.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:43 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nederlands studeer je niet in ieder geval, dat was al een goede keuze.
Misschien wel minder sterke stroom direct op het hart?quote:Op woensdag 24 november 2010 21:48 schreef deepart het volgende:
[..]
En mocht dat niet werken gebruiken ze een defibrillator?
Bijzonder om te zien en beseffen wat een lichaam allemaal kan doorstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |