quote:Op donderdag 18 november 2010 11:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik kwam ook Sjilvano tegen & Djaydén (dat streepje)
Chayen, Djanayro, Kelsey-Danysha.
Oh en het zijn gewoon allemaal oer hollandse kindjes.
quote:Op donderdag 18 november 2010 11:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Sjilvano. Met ingebouwde Slis.en Djaydeen? of zouden ze het djeedèn hebben willen noemen (en het ook zo zeggen) maar een vauwtje hebben gemaakt?
![]()
Nou ja, het zijn niet mijn soort namen. dus.
quote:Op donderdag 18 november 2010 12:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Tegenwoordig werkt het toch anders met accenten? Volgens mij hebben ze dat heel raar veranderd bij de laatste spellingswijziging en dan klopt het vast weer wel.
quote:Op donderdag 18 november 2010 12:46 schreef trui het volgende:
nee hoor, accenten blijven toch echt wel 'tzelfde betekenen qua uitspraak.of ik heb nieuws gemist.
quote:Op donderdag 18 november 2010 13:58 schreef Vanyel het volgende:
Je zult misschien soms zien dat bij korte klinkers het accent grave wordt gebruikt, bijvoorbeeld: kàn jij dat? Hoewel dit nog steeds vrij gebruikelijk is, is bij de laatste grote spellingswijziging besloten het accent grave uit het Nederlands te verwijderen. Dit accent wordt alleen nog gebruikt voor een aantal woorden van Franse oorsprong. Hetzelfde geldt voor het accent circonflexe (debâcle).
Van een NT2site
Djaydén kan dus zowel uitgesproken worden als Djeedeen als Djeedèn.
Behalve natuurlijk als het een authentieke Franse naam zal blijken
quote:Op donderdag 18 november 2010 14:05 schreef trui het volgende:
volgens mij staat daar niet dat een accent grave ook een verlengde klank kan betekenen dus van e naar ee. alleen dat dit accent voortaan niet meer in nederlandse woorden gebruikt wordt om nadruk aan te geven. blijft dus over de oorspronkelijke franse klankbetekenis ervan. de è als in schaapachtig 'bèèh'.
quote:Op donderdag 18 november 2010 14:21 schreef Vanyel het volgende:
En bèèh doen we dus niet meer in het Nederlands volgens die site. Het accent wordt niet alleen niet meer gebruikt voor klemtoon, maar uit het Nederlands verwijderd.
Dus de ouders van Djaydén maken de juiste keus in het gebruiken van een accent aigu, of ze daar nou alleen klemtoon of verlenging mee bedoelen. Over de keus voor de rest van de letters valt dan nog steeds te twisten, maar dat terzijde.
Zijn we het dan niet gewoon eens dat het accent hier zowel nadruk als verlenging kan betekenen (hoewel ik er persoonlijk in dit geval nadruk in lees)?quote:Op donderdag 18 november 2010 14:37 schreef trui het volgende:
vanyel, ik bedoel dat als zo'n accent wel gebruikt wordt (zeker in een naam, waar dat natuurlijk wel blijft mogen) zal het accent nu niet ineens andersom geinterpreteerd worden. dus een accent grave (zo'n achteroverliggende) blijft dezelfde vervorming inhouden. niet ineens die van een accent aigu.
in dit geval dus andersom: een accent aigu kan niet een accent grave vervorming krijgen. (hetgeen mijns inziens iets heel anders is dan de nadruk-functie).
Check de post van de buurvrouw waarop ik reageerde, staat in de quotes. Denk dat daar de verwarring vandaan komt.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:51 schreef trui het volgende:
ja, maar dat was toch al zo? ik dacht dat jij beweerde dat de nieuwe spellingsregels fundamentele wijzigingen hadden aangebracht in de interpretatie van accenten.
+1quote:Op donderdag 18 november 2010 14:53 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Jayden Djayden D-Jayden Jaydén
van mij mogen ze alle varianten houden
in het geval van een benadrukking hadden ze toch juist de ` moeten gebruiken? al moet ik zeggen dat Jaydeen en jayDEN beiden echt nergens op slaat.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zijn we het dan niet gewoon eens dat het accent hier zowel nadruk als verlenging kan betekenen (hoewel ik er persoonlijk in dit geval nadruk in lees)?
Oh dat vind ik zo heerlijk rock'n'roll jaquote:Op donderdag 18 november 2010 15:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zat bij een John-John in de klas. Dat vind ik echt een geniale naam.(uitgesproken met een dj, beide keren, niet met een sj)
Dat vind ik dan weer niet zo'n ramp als het kind eigenlijk Jillian Joan heet, maar als koosnaam JJ heeft.... om een kind officieel of als roepnaam werkelijk JJ te noemen vind ik dan weer minder.quote:
Billy / Billie vind ik echt geweldigquote:Op donderdag 18 november 2010 15:10 schreef SacreCoeur het volgende:
Nee joh, da's toch niet rock 'n roll.
Doe dan nog Bobbi, Billie of Joey voor een meisje.
Ava voor een meisje.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:18 schreef Quarant het volgende:
Wie heeft er al tijd een lievelingsnaam gehad voor er nog sprake was van zwangerschap?
Hier voor een jongen: Benedict
Ik, en tijdens m'n zwangerschap is m'n smaak omgeslagen.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:18 schreef Quarant het volgende:
Wie heeft er al tijd een lievelingsnaam gehad voor er nog sprake was van zwangerschap?
Ja, Thomas.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:18 schreef Quarant het volgende:
Hier voor een jongen: Benedict
Gek hè, wordt het die naam uiteindelijk nietquote:Op donderdag 18 november 2010 15:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, Thomas.En ik heb nu drie zonen, en er heet er geeneen Thomas.
![]()
Vind het nog steeds een toffe naam, maar paste nooit bij het buikkind op de een of andere manier. [/zweefteef]
Daar ben je sowieso nooit zeker van, je kunt alleen volledig je eigen voorkeur laten gelden als je in je uppie zwanger bent.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:21 schreef Quarant het volgende:
[..]
Gek hè, wordt het die naam uiteindelijk nietKan ik dat alvast incalculeren.
Ja, da's waar, zwanger ben je met z'n tweeën. Al kun je allebei wel een beetje dezelfde smaak hebben...quote:Op donderdag 18 november 2010 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar ben je sowieso nooit zeker van, je kunt alleen volledig je eigen voorkeur laten gelden als je in je uppie zwanger bent.
Zo had mijn dame bijna geheten!! is het dus niet gewordenquote:Op donderdag 18 november 2010 15:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ava voor een meisje.
En ik ga niet eens meer aan de kids
Die gebruiken we niet meer. Zie de 2e post van t topic.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
in het geval van een benadrukking hadden ze toch juist de ` moeten gebruiken? al moet ik zeggen dat Jaydeen en jayDEN beiden echt nergens op slaat.
Mijn voorkeursnaam was Daan en zo'n 5 jaar later werd hij geboren en was de naam nogal populair (alweer ruim 9 jaar geleden).quote:Op donderdag 18 november 2010 15:21 schreef Quarant het volgende:
[..]
Gek hè, wordt het die naam uiteindelijk nietKan ik dat alvast incalculeren.
En dat was geen reden die alsnog te skippen?quote:Op donderdag 18 november 2010 23:12 schreef Grijs het volgende:
[..]
Mijn voorkeursnaam was Daan en zo'n 5 jaar later werd hij geboren en was de naam nogal populair (alweer ruim 9 jaar geleden).
quote:Op donderdag 18 november 2010 23:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn dochter zou Mellany gaan heten.
Gozijdank kwam ik op tijd bij m`n positieven
Nee, de naam wordt er niet minder mooi vanquote:Op donderdag 18 november 2010 23:15 schreef Quarant het volgende:
[..]
En dat was geen reden die alsnog te skippen?
Ik heb dat bij 'Levi', zo populair gewordenquote:Op donderdag 18 november 2010 23:43 schreef Grijs het volgende:
[..]
Nee, de naam wordt er niet minder mooi van. Dat er veel meer mensen die naam mooi vinden, daar kan ik me wel wat bij voorstellen
.
Of ze vonden ze gewoon mooiquote:Op donderdag 18 november 2010 23:42 schreef oh-oh het volgende:
Toch verbaast het me nog steeds dat mijn zus en dr wederhelft, beiden zeer hoog opgeleid en cultureel onderlegd en zo, met van die hippe modenaampjes zijn aan komen kakken voor alle drie hun kids.
Ik denk dat ze daarmee los wilden breken uit hun nerdige technische bedrijfskunde TU wereldje of zo, en wilden bewijzen dat ze keitrendy zijn
Dus Eva is een kakkersnaam?quote:Op donderdag 18 november 2010 15:21 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wilde altijd Noa, en toen ik zwanger was werd 't 'm ook niet.
Dus toen werd 't Isa (Jamie Isabella)
En nu staan (meisje) Eva & (jongen) Noa weer hoog.
Maaaaaar ik wil nog steeds dat de roepnaam de eerste 3 letters zijn van de tweede naam.
't Lijkt allemaal zo simpel, zo'n 3-letter naam
Zwanger ja?quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind Thomas ook een mooie naam maar zo heet mijn schoonvader dus die wordt het niet.
Zo ben ik achteraf zo blij dat mijn zoon geen meisje was....quote:Op donderdag 18 november 2010 23:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn dochter zou Mellany gaan heten.
Gozijdank kwam ik op tijd bij m`n positieven
Sjettrie?quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:26 schreef Ynske het volgende:
Een paar pareltjes uit de krant van vandaag
Chettry m
Ja zoiets las ik ook.quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:47 schreef Sorbootje het volgende:
SC, Noa is toch de meisjesvariant en Noah voor een jongen?
Ik vind Eva leuker
Ik heb het meer over Isabella, Charlotte, Madeleine, Phileine etc.quote:Op vrijdag 19 november 2010 07:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dus Eva is een kakkersnaam?
Vind ik niet.
Jamie vind ik ook niet echt kakkerig.
En Noa verre van kakkerig.
Eva Clementinequote:Op vrijdag 19 november 2010 12:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb het meer over Isabella, Charlotte, Madeleine, Phileine etc.
Had ik 't in vorig topic over.
Was ook de bedoeling dat Jamie niet kak zou zijn![]()
Eva is ook niet kak (Isa ook niet) maar we gaan de naam verlengen en die vind ik best kak.
Die serie had wel wat jaquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:52 schreef debuurvrouw het volgende:
EvangelineKomt ook door mijn alltime favoriete serie The House of Eliott Beatrice is ook mooi, alleen als het kakkineus Brits uitgesproken wordt.
Tja, zelfde met andere Engelse namen als James en Alistairquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou toch verbaasd opkijken als ik op het consultatiebureau vanuit een kamertje omgeroepen hoorde: "Ie-vèn-djuh-lain?"
Grahamquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:15 schreef oh-oh het volgende:
James, dat vind ik een geweldige naam![]()
Maar ja, dan zou ik het dus vreselijk vinden als mensen dr Jimmy en Jaimy van zouden maken![]()
Miles vind ik ook super
Een eenvoudige doch voedzame maaltijdquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:23 schreef Leandra het volgende:
Oeh, Joost gedienstig.... jij bent ook met Ollie B. Bommel opgegroeid
Owen vind ik ook leuk, en Oscar. Joshua vond ik vroeger altijd leuk maar dat begint ook aardig te verpauperen geloof ik.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:21 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Grahamook zo tof.
Mijn mannen heten als tweede Owen, Joshua en Nigel.James vond Buum te gedienstig. En dat heb ik dan weer met Joost.
en Graham werd samen met Bram een beetje vreemd. Had ik toen geweten van de geniale Graeme schrijfwijze, was die het absoluut geworden.
Nigel is toch een beetje verpauperd inmiddels.
Olivier als Olivjee?quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:26 schreef Leandra het volgende:
Olivier vind ik trouwens ook leuk... mag ook als Oliver geschreven worden, lekker makkelijk en internationaal, en toch vrijwel niet te verpauperen, zelfs als er Ollie van gemaakt wordt is het zo lekker hockeyclub
Dat ligt er aan in welk land je bent, in een Engelstalig land is het niet logisch om het op z'n Frans uit te spreken, en in Frankrijk is de Engelse uitspraak niet logisch...quote:
Wat is een sissy naam dan precies?quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja zoiets las ik ook.
Maar ik ken toevallig een jongetjes Noa zonder h.
Ik vind het niet uitmaken.
Ik geloof dat ik toch voor de sissy namen ben
Senna, Senne, Kaja, Noa(h) etc.
Bij mij op het CB niet, en ik verwacht toch eigenlijk bij jou ook niet. is he tniet heel internationaal bij jou op het CB? Ik zie zoveel verschillende nationaliteiten dat het nou juist daar wel zou kunnenquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou toch verbaasd opkijken als ik op het consultatiebureau vanuit een kamertje omgeroepen hoorde: "Ie-vèn-djuh-lain?"
Stiekem vond ik Dee errug leuk, had hem ook gezien (tja, ze maakt het verschil he?)quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:26 schreef Ynske het volgende:
Een paar pareltjes uit de krant van vandaag
Dee m
Yop j
Jutte m
Chettry m
Marwin j
Ik vind dat er niets sissy's aan is, maar ik hoor 't vaak genoeg.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is een sissy naam dan precies?
Ow ja, op die manier.quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind dat er niets sissy's aan is, maar ik hoor 't vaak genoeg.
Heb het wel over een jongen hé en die dan Senna noemen.
Niet over een meisje, dan schijnt het weer wel te kunnen.
Net als Kaja, kreeg ik ook veel commentaar over.
Terwijl ik het toch echt absoluut een jongensnaam vind.
Die hoor ik vakerquote:Op vrijdag 19 november 2010 16:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, op die manier.
Nou ja, ik vind Senna een echte meisjesnaam en hoorde later dat het ook voor jongens gebruikt wordt. Ik heb zelf niet zoveel met jongensnamen die eindigen op -a, geloof ik.
Kaja vind ik leuk...voor een hond ofzo
Ik kende ook een hond die Kaja heette, dat scheelt misschienquote:Op vrijdag 19 november 2010 16:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Die hoor ik vaker![]()
Ik vind juist beetje meisjesachtige namen voor jongens leuk denk ik.
Jonas vind ik 10x niets terwijl ik Jonah echt onwijs leuk vind.
En dat schijnt volgens sommige dan weer vrouwelijk te zijn
Ja en vervolgens gaat zo'n tienermoederschaap ook haar kind nog eens zo noemen. Keeeee-aaaaanooooooooquote:Op vrijdag 19 november 2010 16:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Keano is de naam van een zoontje van de familie Pfaff. Die hebben hun eigen reality serie op tv hier.
Ik vind Ilja nou net weer leuker voor een meisje. Zakaria lussiknie, da kennikniequote:Op vrijdag 19 november 2010 16:25 schreef Basboussa het volgende:
Verder vind ik -a niet altijd per definitie een meisjesnaam, genoeg namen die wel echt mannelijk zijn, zoals Zakariya, Ilja etc.
Jochem, Joachim, Joaquimquote:Op vrijdag 19 november 2010 16:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ken een Ilja, dat is een meisje.
Mika vind ik ook echt een jongensnaam.
Hoe spreek je Joa eigenlijk uit? Gewoon net als het begin van Joakim of?
(ik ben echt een nurt in uitspraken)
Uit kennissenkring:quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, op die manier.
Nou ja, ik vind Senna een echte meisjesnaam en hoorde later dat het ook voor jongens gebruikt wordt. Ik heb zelf niet zoveel met jongensnamen die eindigen op -a, geloof ik.
Kaja vind ik leuk...voor een hond ofzo
Mja, dat zou ik dan weer niet doen. Maar ik realiseerde me idd een hele tijd nadat mijn dochter geboren was dat je er ook Sanne van kan maken. 'Dat vind ik zo'n totaal andere naam, wel aardig, maar die zou ik voor mijn dochter niet kiezen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:09 schreef Quarant het volgende:
[..]
Uit kennissenkring:
Sanne
Senna (haar dochter)
En in Nederland?quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt er aan in welk land je bent, in een Engelstalig land is het niet logisch om het op z'n Frans uit te spreken, en in Frankrijk is de Engelse uitspraak niet logisch...
Moet ik meteen terugdenken aan een radiofragment, vroeg een DJ aan een (duidelijk Twentse) beller hoe haar zoontje heette: ''Keenoeh''quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Keano is de naam van een zoontje van de familie Pfaff. Die hebben hun eigen reality serie op tv hier.
Ik ken wel een Dingeman, zoon Diman...quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:03 schreef Quarant het volgende:
Dingeman
![]()
Verklaring
Deze naam komt vooral voor in Zuid-Holland en Zeeland Tweestammige Germaanse naam uit ding- 'rechtszaak' (zie ding-) en -man 'man'.
Didjee zo heet de zoon van Renee Froger. Qua uitspraak inderdaad.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:53 schreef Quarant het volgende:
[..]
En in Nederland?België vast: Didjee, Olivjee, Xavjee qua uitspraak (Didier,Olivier, Xavier)
Naar het liedje van Marco Borsato?quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:55 schreef SacreCoeur het volgende:
En net iemand op babybytes die zei: Binne is ook best een leuk naam.
awhmygawd.
Dat had ik dus ook! Misschien een donor?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:49 schreef Jeetjejom het volgende:
En ook van babyinfo, een van de winnaars van het geboortekaartje:
Rudesely Quist
En weet iemand waarom het bij de naam Hailey Entyia Marijn (ook een pareltje) over mijn dochter gaat, terwijl er ook een papa bij de ouders staat? Dat zijn dan weer dingen die ik me afvraag
We noemen haar Bloemquote:Op zondag 21 november 2010 15:45 schreef SacreCoeur het volgende:
Kwam net tegen: Rose Leigh Lotus Fiore (ja 't is maar èèn kindje)
Mooie namen, maar niet bij elkaar.
vanyel, we zijn 't vast eens dat 't fijn is dat dit voortaan niet meer mag.quote:
Héél eensquote:Op zondag 21 november 2010 17:23 schreef trui het volgende:
[..]
vanyel, we zijn 't vast eens dat 't fijn is dat dit voortaan niet meer mag.![]()
Welnéé. Gewoon één mama die op die site een geboorte-aankondiging doet, en bij het schrijven púúr vanuit zichzélf schrijft. Denk niet dat dit pér definitie de tekst van hét gebóórtekáártje is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:35 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook! Misschien een donor?![]()
Mels wel, bij Onne twijfel ik nog. Vind het vooral bijzonder dat je bij zo'n naam geen geslacht vermeldt op t kaartje.quote:Op maandag 22 november 2010 12:10 schreef trui het volgende:
ja, we hebben hier ook een neve.
onne en mels lijken me jongensnamen.
Ik ken een Onne, maar da's geen jongenquote:Op maandag 22 november 2010 12:10 schreef trui het volgende:
ja, we hebben hier ook een neve.
onne en mels lijken me jongensnamen.
Volgens mij nog minder, volgens mij zijn die 2006 gegevens namen van alle levende personen die die naam hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Blijft grappig dat mijn eigen naam maar 5 keer gegeven is sinds 2006.
Hm, vreemde associatie lob=kwab, beetje plastischquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, ik zie hier toch ook zo veel leuks langs komen.
Ik wil eigenlijk nog minstens 2 dochters!![]()
Ik vind Lobke ook zooooo moooi!![]()
Tsssk... Jij hebt vast nooit Sil de Strandjutter gelezen!quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:52 schreef Quarant het volgende:
[..]
Hm, vreemde associatie lob=kwab, beetje plastisch
Nee, voor mijn tijdquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tsssk... Jij hebt vast nooit Sil de Strandjutter gelezen!![]()
Of op tv gezien met Monique van de Venquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tsssk... Jij hebt vast nooit Sil de Strandjutter gelezen!![]()
Ik vind Lobke vooral een hele lieve naam, maar ik kan me nog goed mijn ietwat té mollige klasgenootje herinneren die niemand anders kande dan "lompke"quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, ik zie hier toch ook zo veel leuks langs komen.
Ik wil eigenlijk nog minstens 2 dochters!![]()
Ik vind Lobke ook zooooo moooi!
Oei ja... da's niet echt een leuke verbastering...quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:59 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Ik vind Lobke vooral een hele lieve naam, maar ik kan me nog goed mijn ietwat té mollige klasgenootje herinneren die niemand anders kande dan "lompke"
Ik ken een Lobke die om dezelfde reden Lobbes genoemd werd, ook niet al te charming, ik vind het dan ook een lompe naamquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:59 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Ik vind Lobke vooral een hele lieve naam, maar ik kan me nog goed mijn ietwat té mollige klasgenootje herinneren die niemand anders kande dan "lompke"
Marilisa is is best leuk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:02 schreef Faja-Lobi het volgende:
Marilisa (f), Selina(f), Kieron(m), Nayna(f)
een paar namen van collega's wereldwijd die ik wel mooi vind
Pfieuwquote:Op woensdag 24 november 2010 08:47 schreef Brighteyes het volgende:
Okok!
Jullie hebben me overtuigd... Lobke is een leuke naam voor in een oud boek, maar verder niet.![]()
Dat is een valsstrik denk ikquote:
Zo kwam ik ooit een Steintje en Gijsje tegen.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:53 schreef oh-oh het volgende:
Gisteren zag ik trouwens op tv een Thijsje, maar dat was een meisje.
Volgens mij zeg je dan ook echt de hele tijd "ze heet Thijsje maar het is echt een meisje " als ouders
LOL... onze namen zijn niet zo bijzonder dat ze dit topic gaan halenquote:Op woensdag 24 november 2010 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ah, het gaat bij jullie dus tussen Skip en Liisa?
nou ja, Bing Budi. Zou je Buddie zeggen of echt Boedie? Bing Boedie, boven komen eten!quote:Op woensdag 24 november 2010 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Skip vind ik nog de minst stomme naam uit de rij.
![]()
Bing, dat vind ik toch wel echt zo een stomme naam![]()
Toen ik hoorde dat Claudia de Breij haar zoon zo noemde dacht ik echt OMG wat doe JIJ nou???
Ja, I know.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ken een Geertje van mijn leeftijd. Dat wil toch minder goed. En Geert. tja. da's het dan ook niet helemaal.
hope not!quote:Op woensdag 24 november 2010 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, I know.
En de kans dat het altijd lieve blonde meisjes van 3 blijven is ook niet zo groot he?
Inderdaad een enge man. Maar dat is Geert Wilders in mijn ogen ook, dus ik zou mijn kind in deze tijden echt geen Geert(tje) noemen... Terwijl het best een geinige naam is eigenlijk...quote:Op woensdag 24 november 2010 09:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Die naam heb ik nog niet eerder gehoord, Burg.
Geert vind ik leuk, Geertje ook wel.
Gertje minder, bij Gert denk ik automatisch aan Samson en Gert.
Enge man.
Lobke doet me denken aan een zeekoe, of een dikke lompe hardcore luisterende VMBO'er.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, ik zou het ook nooit geven aan een eigen dochter. die ik ook niet heb en niet meer krijg.Maar als sjieke verlenging van Eva.
![]()
Persoonlijk hou ik meer van Julia, Pippa, Emma, Sophie. Maar ook Lobke, Roos, Lena of Lina.
Gewoon, net als de jongensnamen top tienYfke vind ik ook leuk. En ja, dat hóórt met een Y.
![]()
Ik ben gewoon ontzettend Blokker eigenlijk.
Daar zul je de naam Lobke juist niet tegenkomen. Het is echt zo'n gymnasiummeisjesnaam.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Lobke doet me denken aan een zeekoe, of een dikke lompe hardcore luisterende VMBO'er.
Apart...quote:Op woensdag 24 november 2010 10:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Lobke doet me denken aan een zeekoe, of een dikke lompe hardcore luisterende VMBO'er.
Zou je bij Quinten ook kunnen denken.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Trouwens, ik hoorde laatst Geerten als naam voor een jongen. Het voelt voor mij een beetje meervoudige persoonlijkheid aan eigenlijk.![]()
oj ja sportschool gotta go, bye![]()
En met Heimen?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, oké, Quint is dan nog een redelijk enkelvoud. Maar ik ken niemand die Maart heet, behalve de maand.![]()
En nou ja, sorry, ik heb het echt alleen met Geerten.
Is dat een naam?quote:
quote:Op woensdag 24 november 2010 12:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Nee, ook niet, maar dat komt denk ik meer omdat het in mijn hoofd een soort superheld wordt. Hei-men. [insert pak met cape en onderbroek eroverheen)
Imme met een J ervoor geplakt.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:34 schreef _Bar_ het volgende:
Hier in de buurt is een Meisje Jimme geboren
Dat plaatjequote:Op woensdag 24 november 2010 12:58 schreef Leandra het volgende:
Ja, het is ook bijna He-man natuurlijk
[ afbeelding ]
Ja, dat is een naam... en hij mag dan jaarlijks niet veel voorkomen, hij komt wel vrijwel jaarlijks voor in de Meertens-lijst over de afgelopen 130 jaar.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dat een naam?
Jimme vind ik weer in de categorie Tijne. Vreemd.
quote:Op woensdag 24 november 2010 09:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoor vele malen liever een oerhollandse naam die wat archaïsch aandoet dan een moderne, Engelse naam.
Oh that reminds me! Ik hoorde laatst Giel op de radio, die had iemand aan de telefoon en die heette volgens hem iSAAbeau. Ik ga er maar van uit dat hij het fout had.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Moet ik meteen terugdenken aan een radiofragment, vroeg een DJ aan een (duidelijk Twentse) beller hoe haar zoontje heette: ''Keenoeh''
Die DJ heeft het wel 3x gevraagd voordat hij begreep welke naam ze zei, ''oh van die acteur bedoel je?"
Heb je niet de film 300 gezien?quote:Op woensdag 24 november 2010 15:26 schreef Pvoesss het volgende:
kserkses![]()
kerkes (net karkas imho)
serses?
Wat zal het zijn
De vrouw van Caesar Augustus heette Livia.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dochtertje van Zwitserse vrienden van ons heet Livia. Ik vind het prachtigPas toen we zelf met namen aan de slag gingen had ik door dat het Olivia zonder O is
Zij spreken het wel op zijn Engels uit want moeder is Amerikaans.
In Rotterdam heb je een voetalclub die zo heet. Spreek je idd ook uit als Kserkses.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Heb je niet de film 300 gezien?In de oudheid spraken ze het uit als kserkses.
Nou, 'Julius' zou te klassiek zijn. Vandaar.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:48 schreef trui het volgende:
[..]
wat is daar zo vreemd aan?
en hmm, amèlie?
ah, dat had ik niet zo begrepen. ik dacht dat 't om de combinatie met livia ging.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:52 schreef Quarant het volgende:
[..]
Nou, 'Julius' zou te klassiek zijn. Vandaar.
En Ivo?quote:Op woensdag 1 december 2010 21:52 schreef Poppedein het volgende:
Raf is prachtig, maar vind ik echt niet mooi matchen bij de achternaam die jungske krijgt,
En ik hou enorm van de naam Ivan, maar helaas hou ik ook zo enorm van mn lief...
Dan zou ik die pop gewoon een andere naam geven hoor. dat accepteert lena heus nog wel.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:55 schreef Poppedein het volgende:
WIllem is![]()
maar die mag niet meer omdat Lena's pop zo heet...wie verzint t dan ook!
Joris valt ook in de de categorie "wel leuk", maar ik heb teveel "wel leuk" namen, ik zou nou juist die ene *wowwwwwww* naam...
en dan ga k ook even flauw doen...dat moet dan dus Floris wordenquote:Op woensdag 1 december 2010 21:55 schreef Poppedein het volgende:
WIllem is![]()
maar die mag niet meer omdat Lena's pop zo heet...wie verzint t dan ook!
Joris valt ook in de de categorie "wel leuk", maar ik heb teveel "wel leuk" namen, ik zou nou juist die ene *wowwwwwww* naam...
Die naam heb ik hier op Fok! zelf pas nog belachelijk gemaaktquote:
Nu niet, maar je hebt al eens vaker namen genoemd die ik stiekem overnam op mijn lijstjesquote:Op woensdag 1 december 2010 22:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Poppedein, volgens mij verwar je mij met Roomsoes. Ik heb nog helemaal niet zoveel namen genoemd. (Godver, mijn smileys doen het niet, ik kan niks veranderen, niet citeren...)
Nee op zich is het "probleem" niet zo dat we het echt niet met elkaar eens kunnen worden,want op zich zijn we daar allebei helemaal niet zo moeilijk in en komt onze smaak o.h.a best overeen, maar het probleem is gewoon dat we allebei geen naam in de groep te gooien hebben waar we helemaal verliefd op zijnquote:Op woensdag 1 december 2010 22:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Poppedein herkenbaar
Heeft ie zelf ook een favoriet?
Zo was t hier: R wilde alleen Floris, al het andere was niet leuk
doe es ff nie; OMG jij hebt gewoon veel teveel dezelfde smaak...quote:Op woensdag 1 december 2010 22:07 schreef Poppedein het volgende:
Nummer 1 was Ella, nummer 2 was Nora/Noor, nummer 3 was Fenne
Jaaaa Luuke is prachtig hè...daar was ik nog eerder verliefd op dan op Lena, ik geloof bij Lishe dr allereerste post hier op Fok! dat t gebeurdequote:Op woensdag 1 december 2010 22:52 schreef oeke het volgende:
Oh, sorry voor mijn nutteloze bijdrage, maar nav de post van Claudia, Marius vind ik heel leuk!
P. heeft precies diezelfde aversie tegen bijbelse namen. Maar Kobus kon nog net door de beugel. Eigenlijk, als hij zijn zin had gekregen heette Ko Rinus. Naar mijn opa. Maar ik heb een minder leuk ex vriendje genaamd Rienus dus die naam heb ik overboord gegooid. Daar is Marien uitgekomen.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam net de naam Aksel (Axel) tegen. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Namen als Jacob (en Adam dus) vind ik wel weer geinig, maar dat soort namen blokkeer ik mentaal meteen doordat ik weet dat mijn lief een bloedhekel heeft aan Bijbelse connotaties.
'Melle' betekent dan ook 'zoet, honig'. 't Is Latijn, als ik het me goed herinner.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
Bij Melle moet ik aan meller denken (snoepje)
vind t wel leuk, dat dan weer wel, maar dat kan echt niet hier...Mijn zus heeft Melanie, dus das altijd Mel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |