abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88785587
Ik heb een collega die het nodig vindt om een paar keer per dag vervelende uitspraken te doen over buitenlanders. Vandaag vertelde hij me bijvoorbeeld een verhaal over een conflict met zijn buurman en zei hij op een gegeven moment "Ja, het is geen Turk hoor, dattie meteen begint te schreeuwen ofzo, maar...". En laatst had hij het erover dat het winkelcentrum bij mij in de wijk "ook al zo'n geneppesboel ( :? ) is geworden" (er zit een Turkse supermarkt in :') ).

Hij maakt dagelijks een paar van dit soort tenenkrommende opmerkingen en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Vandaag probeerde ik hem erop aan te spreken, maar daar praat hij een beetje omheen ("Ja, er zijn ook wel Nederlanders die meteen beginnen te schreeuwen..."). Mijn andere collega's zijn het blijkbaar al zo gewend dat ze het niet eens meer horen (ik werk er zelf nog maar een paar maanden).

Ik word echt kwaad om zijn opmerkingen en af en toe wil ik het liefst opstaan en uit de kamer weglopen. Ik probeer nu te vermijden dat ik met hem alleen ben, want dan komt er steevast zo'n verhaal. En ik ben van plan om de eerstvolgende keer te vragen of hij dat soort opmerkingen in mijn bijzijn achterwege wil laten omdat ik er niet tegen kan, maar ik betwijfel of de boodschap aankomt. Hij lijkt nogal een bord voor zijn kop te hebben.

Adviezen hoe hiermee om te gaan...?
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:18:42 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88785684
Waarschijnlijk stoort de andere collega's het niet zo. Maar waarom erger jij je er aan dan?
pi_88785701
ik zou baklava meenemen ipv een appeltaart..

Je kunt het via je baas spelen maar of dat je zo verstandig is, spreek hem er gewoon keihard op aan en zodra die er omheen klets, er meteen mee confronteren en spreek af dat je dat soort opmerkingen niet accepteerd..

Moet je wel ff ballen voor tonen, maar uiteindelijk wordt je daar zelf gelukkiger van ipv gefrustreerd
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88785706
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:18 schreef BasEnAad het volgende:
Waarschijnlijk stoort de andere collega's het niet zo. Maar waarom erger jij je er aan dan?
Omdat hij het tig keer per dag doet, en heel nadrukkelijk. En omdat zijn opmerkingen soms erg ver gaan. Denk dat de meeste zelfs Wilders te ver gaan. :')
pi_88785725
Dus het is eigenlijk gewoon een R&P topic.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88785739
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:19 schreef RanTheMan het volgende:
ik zou baklava meenemen ipv een appeltaart..
Ik heb baklava getrakteerd op mijn verjaardag. Dat heeft 'ie gewoon opgegeten. :')

quote:
Je kunt het via je baas spelen maar of dat je zo verstandig is, spreek hem er gewoon keihard op aan en zodra die er omheen klets, er meteen mee confronteren en spreek af dat je dat soort opmerkingen niet accepteerd..

Moet je wel ff ballen voor tonen, maar uiteindelijk wordt je daar zelf gelukkiger van ipv gefrustreerd
Wil ik ook doen en heb ik dus vandaag ook een poging toe gedaan die niet echt aankwam.
pi_88785769
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:20 schreef Stokstaart het volgende:
Dus het is eigenlijk gewoon een R&P topic.
Kan ook ja, ik twijfelde.
pi_88785771
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een collega die het nodig vindt om een paar keer per dag vervelende uitspraken te doen over buitenlanders. Vandaag vertelde hij me bijvoorbeeld een verhaal over een conflict met zijn buurman en zei hij op een gegeven moment "Ja, het is geen Turk hoor, dattie meteen begint te schreeuwen ofzo, maar...". En laatst had hij het erover dat het winkelcentrum bij mij in de wijk "ook al zo'n geneppesboel ( :? ) is geworden" (er zit een Turkse supermarkt in :') ).

Hij maakt dagelijks een paar van dit soort tenenkrommende opmerkingen en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Vandaag probeerde ik hem erop aan te spreken, maar daar praat hij een beetje omheen ("Ja, er zijn ook wel Nederlanders die meteen beginnen te schreeuwen..."). Mijn andere collega's zijn het blijkbaar al zo gewend dat ze het niet eens meer horen (ik werk er zelf nog maar een paar maanden).

Ik word echt kwaad om zijn opmerkingen en af en toe wil ik het liefst opstaan en uit de kamer weglopen. Ik probeer nu te vermijden dat ik met hem alleen ben, want dan komt er steevast zo'n verhaal. En ik ben van plan om de eerstvolgende keer te vragen of hij dat soort opmerkingen in mijn bijzijn achterwege wil laten omdat ik er niet tegen kan, maar ik betwijfel of de boodschap aankomt. Hij lijkt nogal een bord voor zijn kop te hebben.

Gewoon lekker meedoen, en zo luid mogelijk, mischien schrikt ie van je.
pi_88785822
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:21 schreef Foxgod het volgende:

[..]

Gewoon lekker meedoen, en zo luid mogelijk, mischien scrikt ie van je.
Misschien wel een optie, om het gewoon ook te doen maar dan zó overdreven dat het niet serieus te nemen is. :')

Het stoort me vooral ook omdat hij het méént. Het zijn geen flauwe grappen, hij denkt er gewoon zo over.
pi_88785894
Heb je hem al eens aangesproken op zijn gedrag ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88785975
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:24 schreef Stokstaart het volgende:
Heb je hem al eens aangesproken op zijn gedrag ?
Dat zeg ik net. Ik heb hem vandaag gevraagd waar zijn opmerking op sloeg en zijn reactie was "dat er vast ook wel Nederlanders zijn die meteen beginnen te schreeuwen" (maar Turken doen het blijkbaar per definitie :? ). Dat schoot dus niet echt op. Toen wist ik ff niet meer wat te zeggen.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:26:08 #12
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_88785980
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Misschien wel een optie, om het gewoon ook te doen maar dan zó overdreven dat het niet serieus te nemen is. :')

Het stoort me vooral ook omdat hij het méént. Het zijn geen flauwe grappen, hij denkt er gewoon zo over.
Een keer je man meenemen en hem dan precies hetzelfde laten doen. Als dat geen ? op zijn voorhoofd oplevert weet ik het ook niet meer _O-
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:27:00 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88786001
OR.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_88786016
Gewoon vertellen wat je van zijn opmerkingen vindt, hem vertellen dat je er aanstoot aan neemt, en hem vertellen dat als hij bij een beschaafd bedrijf wil werken, hij zich beschaafd dient te gedragen.

Als het geen beschaafd bedrijf is waar je bij werkt, zou ik een andere baan gaan zoeken. Waar je mee omgaat raak je besmet. Kijk naar je collega's, die zijn al op het punt beland dat het ze niks meer kan schelen.

Probeer vrienden met je baas te worden. Dan heb je een stok achter de deur. Dan kun je hem vertellen dat als hij zich niet weet in te houden, jij eens met de baas gaat praten omdat zijn gebral de teamspirit verpest en daardoor het bedrijf onnodig geld kost.

Als 'ie dan nog niet ophoudt, dan moet je eens met de baas gaan praten over het functioneren van die kerel. Ik kan me niet voorstellen dat hij goed kan functioneren met zo'n gebrekkig IQ. Ontslag is goedkoper voor het bedrijf.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:28:49 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88786077
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:26 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat zeg ik net. Ik heb hem vandaag gevraagd waar zijn opmerking op sloeg en zijn reactie was "dat er vast ook wel Nederlanders zijn die meteen beginnen te schreeuwen" (maar Turken doen het blijkbaar per definitie :? ). Dat schoot dus niet echt op. Toen wist ik ff niet meer wat te zeggen.
Volgende keer heel duidelijk in een of twee zinnen aangeven dat je er niet van gediend bent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_88786133
Ik heb collega's die ik trouwens gewoon kutneger noem . Ze hebben voor mij ook weer bepaalde "koosnaampjes" .
Snap die heisa niet zo .
Groetjes, Ezio.
pi_88786172
quote:
[..]
Eh ja, hij geeft je een open doel en je schiet niet in?

Had hem gevraagd waarom hij dan 'turken' er bij haalt, als er ook wel anderen waren die begonnen zouden zijn met schreeuwen. Dan is 'ie meteen uitgeluld, want hij kan dan alleen maar zeggen dat hij discrimineert (zal 'ie nooit doen), of dat hij niet weet waarom hij het deed (en dan staat 'ie er dom op).

Waarschijnlijker is dat 'ie helemaal geen antwoord geeft (als 'ie slim is). En dan zeg jij alleen maar: "dat dacht ik al".

Als 'ie zich dan NOG niet schaamt voor zijn woorden, dan heeft 'ie echt een plaat voor zijn kop.

Dan zou ik sowieso eens met de baas gaan praten over de invloed van die kerel op het team...
pi_88786180
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:30 schreef Stokstaart het volgende:
Ik heb collega's die ik trouwens gewoon kutneger noem . Ze hebben voor mij ook weer bepaalde "koosnaampjes" .
Snap die heisa niet zo .
Dat is voor de lol neem ik aan. Deze gast meent het en haalt te pas en te onpas de afkomst van mensen erbij. Komt er een mooie Marokkaanse collega langs, zegt een andere collega dat dat een leuke meid is, merkt hij op "Ja, één van de weinige". De godganse dag door dat soort opmerkingen overal tussendoor. :r
pi_88786227
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:31 schreef RetepV het volgende:

[..]

Eh ja, hij geeft je een open doel en je schiet niet in?

Had hem gevraagd waarom hij dan 'turken' er bij haalt, als er ook wel anderen waren die begonnen zouden zijn met schreeuwen. Dan is 'ie meteen uitgeluld, want hij kan dan alleen maar zeggen dat hij discrimineert (zal 'ie nooit doen), of dat hij niet weet waarom hij het deed (en dan staat 'ie er dom op).

Waarschijnlijker is dat 'ie helemaal geen antwoord geeft (als 'ie slim is). En dan zeg jij alleen maar: "dat dacht ik al".

Als 'ie zich dan NOG niet schaamt voor zijn woorden, dan heeft 'ie echt een plaat voor zijn kop.
Zoiets bedenk ik op dat moment dus niet, ben te zeer geïrriteerd dan door wat hij zegt om een ad remme reactie te verzinnen.
pi_88786251
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:30 schreef Stokstaart het volgende:
Snap die heisa niet zo .
Tja, dan ben je ook niet echt slim, is het niet?

Zie jij het verschil niet tussen 'generaliseren' en 'typeren'? Wat jij doet is 'typeren', wat die kerel doet is 'generaliseren'. En hij generaliseert op basis van uiterlijkheden. Dus is het discriminatie.
pi_88786295
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is voor de lol neem ik aan. Deze gast meent het en haalt te pas en te onpas de afkomst van mensen erbij. Komt er een mooie Marokkaanse collega langs, zegt een andere collega dat dat een leuke meid is, merkt hij op "Ja, één van de weinige". De godganse dag door dat soort opmerkingen overal tussendoor. :r
Vanuit moreel oogpunt heb je gewoon gelijk . Wat hij doet kan niet . Maar gevoelsmatig gaat de erfenis verder dan dat he ?
Volgens mij ben je stiekem verliefd op hem :D
Groetjes, Ezio.
pi_88786296
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zoiets bedenk ik op dat moment dus niet, ben te zeer geïrriteerd dan door wat hij zegt om een ad remme reactie te verzinnen.
Maar nu weet je wat je de volgende keer moet zeggen. :)

Ad-remheid moet je ook leren...
pi_88786341
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Vanuit moreel oogpunt heb je gewoon gelijk . Wat hij doet kan niet . Maar gevoelsmatig gaat de erfenis verder dan dat he ?
Volgens mij ben je stiekem verliefd op hem :D
Tief op joh. :D Ik vind het een vreselijke vent. :{w
pi_88786389
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:33 schreef RetepV het volgende:

[..]

Tja, dan ben je ook niet echt slim, is het niet?

Zie jij het verschil niet tussen 'generaliseren' en 'typeren'? Wat jij doet is 'typeren', wat die kerel doet is 'generaliseren'. En hij generaliseert op basis van uiterlijkheden. Dus is het discriminatie.
Meh.
Ga eens kijken in een willekeurige multi-culti wijk op een pleintje waar allerlei nationaliteiten door elkaar een potje voetbal spelen .
Ondanks die termen is er vaak JUIST sprake van wederzijds respect . :)
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:37:23 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88786392
Ben je op je werk bekend met beleid/protocollen op gebied van ongewenste omgangsvormen tussen collega's?
pi_88786425
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:37 schreef Lienekien het volgende:
Ben je op je werk bekend met beleid/protocollen op gebied van ongewenste omgangsvormen tussen collega's?
Die zijn er ongetwijfeld. :Y Zal eens kijken wat ik kan vinden.
pi_88786477
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:37 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Meh.
Ga eens kijken in een willekeurige multi-culti wijk op een pleintje waar allerlei nationaliteiten door elkaar een potje voetbal spelen .
Ondanks die termen is er vaak JUIST sprake van wederzijds respect . :)
En dan geeft het ook niet. Ik noem een indocollega ook wel eens pinda, maar dat is heel wat anders. :) Deze kerel zou echt niet het lef hebben om dat in het gezicht van de gevreesde buitenlander te doen. Veel te bang dat hij een pipa tussen zijn ribben gedouwd krijgt. _O-
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:43:55 #28
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_88786647
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:39 schreef Isegrim het volgende:

En dan geeft het ook niet. Ik noem een indocollega ook wel eens pinda, maar dat is heel wat anders. :) Deze kerel zou echt niet het lef hebben om dat in het gezicht van de gevreesde buitenlander te doen. Veel te bang dat hij een pipa tussen zijn ribben gedouwd krijgt. _O-
Geef jij hier nu gewoon toe dat de generalisatie gebaseerd is op feiten van de meerderheid?
Werkt niet echt mee in je dilemma +)
pi_88787411
Ik wil een ding zeggen. Als je via je baas gaat spelen, dan moet je niet raar staan kijken dat je een hoop kwade gezichten op de werkvloer te zien krijgt. Als je het probleem wilt oplossen lijkt mij het een goed idee als hij weer een racistische opmerking maakt, Gewoon ongelooflijk kwaad aankijken.
En zeggen dat ie ff normaal moet doen. Dan heb je even een conflict maar dat is dan tijdelijk. Met bazen samenwerken werkt meestal averechts.
pi_88787488
quote:

[..]

Waarom meen jij je collega wel "pinda" te mogen noemen , maar tolereer je racisme van een ander opeens niet ?
Groetjes, Ezio.
pi_88787829
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:13 schreef mrPanerai het volgende:
Waarom moet je perse zo politiek correct doen.

Altijd maar racisme roepen bij elke opmerking die je niet aanstaat, huilie....

[..]

Had ik wel overwogen! :)

Ga jij als blanke maar eens op een pleintje met marokanen mee voetballen.
pi_88787928
Je kan twee dingen doen :

Negeren of er tegen in als je vindt dat hij rasistisch bezig is. Er tegen ingaan kan op allerlei manieren: met hem in discussie gaan, het richting absurd trekken (Ja, Turken zijn inderdaad de enige mensen die ik ooit hoor schreeuwen), beleefd zeggen dat je niet gediend bent van dit soort opmerkingen tot naar de baas gaan.

Ik zou bekijken wat je het meest ligt en wat je denkt dat het meest effect heeft.
pi_88788125
Zeggen dat-ie het recht heeft om racistisch te zijn, maar gewoon voor zichzelf mag houden en jouw hoofd niet met die ongemanierde praat te vervuilen.

Je krijgt het er toch zelf niet uit, en spelletjes kosten gewoon te veel energie. Gewoon negeren. Iemand geen aandacht geven is de zwaarste manier van pesten, ook. :')

Maar wees in ieder geval duidelijk en wind er geen doekjes om. Brutalen hebben de halve wereld.
pi_88788305
quote:
En laatst had hij het erover dat het winkelcentrum bij mij in de wijk "ook al zo'n geneppesboel ( :? )
Achenebbisj :P
pi_88788363
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:24 schreef Koewam het volgende:
Zeggen dat-ie het recht heeft om racistisch te zijn.
Waarom dat erbij zeggen?
pi_88788390
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:28 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Achenebbisj :P
Joods dus :P
Zulke woorden zijn vrij common in de grote steden , en dan met name Amsterdam .
Veel autochtonen die in de grote stenen wonen praten ook zo . Quasi racistisch . Krijg je er nooit meer uit ook .
Groetjes, Ezio.
pi_88788637
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:30 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Waarom dat erbij zeggen?
Is dat niet zo dan? Maar dan krijg je weer zo'n teleurgestelde discussie over vrijheid van meningsuiting. Je hoeft het er niet mee eens te zijn om dit tegen hem te zeggen, maar is gewoon een de-escalerend gesprekstechniekje.
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2010 @ 18:37:57 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88788695
Vraag hem eens wat er mis is met buitenlanders. 99 van de 100 keer komen ze met een slecht verhaal wat je zo onderuit schoffelt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_88791193
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 18:06 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Waarom meen jij je collega wel "pinda" te mogen noemen , maar tolereer je racisme van een ander opeens niet ?
Dat doe ik in zijn gezicht, als grap, en zo noemt hij zichzelf ook regelmatig. Is van een heel andere orde.
pi_88791391
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat doe ik in zijn gezicht, als grap, en zo noemt hij zichzelf ook regelmatig. Is van een heel andere orde.
Ik vind algemeen spreken over kutmarokkanen als er geen marokkanen bij zijn een stuk minder kwetsend dan spreken over pinda in iemand zijn/haar gezicht .
Dat die het accepteert zegt ook niet alles of hij/zij het prettig acht natuurlijk :)
Groetjes, Ezio.
pi_88791429
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 18:37 schreef 2cv het volgende:
Vraag hem eens wat er mis is met buitenlanders. 99 van de 100 keer komen ze met een slecht verhaal wat je zo onderuit schoffelt.
Hij heeft zelf 0 buitenlanders in zijn kennissenkring en woont in een ultrablanke wijk... :')
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:38:52 #42
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88791434
Ik heb een collega die soms weleens racistisch uit de hoek kan komen, over vrouwen, buitenlanders, jongeren, het zijn ook meer vooroordelen waar hij de nadruk op legt, het is niet aan te horen soms.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:39:39 #43
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88791489
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hij heeft zelf 0 buitenlanders in zijn kennissenkring en woont in een ultrablanke wijk... :')
Dat zijn juist vaak de ergste, afzondering van een bepaalde bevolkingsgroep werkt vaak dat soort gedachten in de hand.
pi_88792103
Aankaarten bij OR of vertrouwenspersoon binnen het bedrijf.

Is er trouwens beleid opgesteld voor ongewenst gedrag? Hebben jullie een sociaal plan?
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:57:34 #45
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88792463
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:38 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik vind algemeen spreken over kutmarokkanen als er geen marokkanen bij zijn een stuk minder kwetsend dan spreken over pinda in iemand zijn/haar gezicht .
Dat die het accepteert zegt ook niet alles of hij/zij het prettig acht natuurlijk :)
Aan de andere kant: als die persoon het écht niet uitmaakt en accepteert, dan is spreken achter de rug van iemand een stukje erger.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_88792495
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:36 schreef Koewam het volgende:

[..]

Is dat niet zo dan? Maar dan krijg je weer zo'n teleurgestelde discussie over vrijheid van meningsuiting. Je hoeft het er niet mee eens te zijn om dit tegen hem te zeggen, maar is gewoon een de-escalerend gesprekstechniekje.
Het is wel zo, maar als je dat op voorhand erbij zegt geef je het toch een soort legitieme status ipv dat je ronduit zegt dat je dat soort bagger niet op prijs stelt.

En als mocht hij er dan zelf mee komen dat het zijn godgiven right to be racist is, dan kan je altijd nog antwoorden dat dat allemaal best zo moge zijn, maar dat dat nog geen reden is om de hele dag groepen mensen te beledigen waar jij bij bent. En dat je zelf ook het volste recht hebt hem een loser te vinden, maar dat het er niet gezelliger op wordt als iedereen altijd maar dat soort dingen roept gewoon omdat het kan en het niet verboden is.
pi_88792669
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Joods dus :P
Zulke woorden zijn vrij common in de grote steden , en dan met name Amsterdam .
Veel autochtonen die in de grote stenen wonen praten ook zo . Quasi racistisch . Krijg je er nooit meer uit ook .
Wat is er quasi racistisch aan? Volgens mij is het gewoon een van de vele jiddische woorden die in het Amsterdams zitten; de term zelf zegt niets negatiefs over Joden.
pi_88793497
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:38 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Luister, ik ga dat niet tot in den treure verdedigen. Gaat om iemand met wie ik zeer goed overweg kan en met wie ik de halve dag zit te ouwehoeren (en die mij ook regelmatig allerlei 'beledigingen' naar het hoofd slingert met een hele dikke tongue-in-cheek). Heel andere context, punt. :)
pi_88793617
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:38 schreef Id_do_her het volgende:
Ik heb een collega die soms weleens racistisch uit de hoek kan komen, over vrouwen, buitenlanders, jongeren, het zijn ook meer vooroordelen waar hij de nadruk op legt, het is niet aan te horen soms.
Oh ja, bij hem zijn het ook wel eens de vrouwen die het moeten ontgelden, heeft 'ie het over 'dat vrouwtje' e.d., krijg ik spontaan jeuk van. :')
pi_88794702
Gewoon zeggen wat je er van vindt? :') Lijkt me vrij duidelijk. Of je dit mentaal gezien aan kan is dan deel 2.
pi_88794827
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:42 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Gewoon zeggen wat je er van vindt? :') Lijkt me vrij duidelijk. Of je dit mentaal gezien aan kan is dan deel 2.
Daar heb ik dus vandaag een poging toe gedaan, maar blijkbaar moet het wat explicieter bij deze idioot.
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2010 @ 20:47:03 #52
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88794901
quote:
"ook al zo'n geneppesboel ( :? ) is geworden"
Achenebbisj-boel, bedoel je?
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:49:33 #53
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88795037
edit: doe normaal

[ Bericht 85% gewijzigd door Five_Horizons op 16-11-2010 23:53:34 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_88795310
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Achenebbisj-boel, bedoel je?
Dat zal hij bedoeld hebben, maar hij zei 'geneppes-boel'.
pi_88795404
Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen alleen maar praten over racisme bij Marokkanen en bijv. negers, maar indo's die worden zo'n beetje standaard pinda genoemd en niemand kan het wat schelen (inclusief hunzelf). Zelfde voor chinezen, heb er nooit eentje boos zien worden omdat iemand hem spleetoog ofzo noemt.
Facts don't care about your feelings
pi_88795627
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen alleen maar praten over racisme bij Marokkanen en bijv. negers, maar indo's die worden zo'n beetje standaard pinda genoemd en niemand kan het wat schelen (inclusief hunzelf). Zelfde voor chinezen, heb er nooit eentje boos zien worden omdat iemand hem spleetoog ofzo noemt.
Ik zou dat never doen bij iemand die ik niet ken, is net zo goed een scheldwoord. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat als ik nu de straat op loop en een indo 'pinda' noem en een Chinees 'spleetoog' dit mij in dank afgenomen zal worden. :N
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2010 @ 21:03:54 #57
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88795688
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat zal hij bedoeld hebben, maar hij zei 'geneppes-boel'.
Niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken ook nog! Zeker een Turk! :+
pi_88798448
Mja in principe is het dus zo dat een werkgever wel moet zorgen voor o.a. een discriminatievrije omgeving dus je kan het wel aankaarten bij je werkgever. De vraag is alleen of dit handig is.
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:21:25 #59
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88804064
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? :D
Als ik het wist, dan zou ik het niet gevraagd hebben. :D
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:28:35 #60
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88804370
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Oh ja, bij hem zijn het ook wel eens de vrouwen die het moeten ontgelden, heeft 'ie het over 'dat vrouwtje' e.d., krijg ik spontaan jeuk van. :')
En altijd is alles de schuld van iedereen behalve hemzelf.
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:29:01 #61
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88804395
quote:

[..]
Lekker hypocriet... :{
Overigens zijn turken en marokkanen nu eenmaal wat "temperamentvoller" toch? Ik snap al dat gezeik over benoemen van eigenschappen niet zo. Turken zijn ook vaak goed in ondernemen, dat is ineens geen probleem om te benoemen?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_88804459
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:29 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Turken zijn ook vaak goed in ondernemen, dat is ineens geen probleem om te benoemen?
Inderdaad alle rijke mensen in mijn stad zijn turks + alle banken en juweliers zijn van turkse families :)
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:31:28 #63
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88804505
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:29 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Racisme en generaliseren is volgens TS not-done dus dan maar persoonlijk + beargumenteerd? :)
Waar is de argumentatie in die post dan?
En wat dacht je van: geen van beide? :)
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:34:27 #64
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_88804634
Waarschijnlijk doet hij dat om zijn eigen minderwaardigheidscomplex te maskeren. Wij hebben ook zo'n collega die tof praat over de dikkere medemens en andere 'gebreken' van collega's.

Tsja, hij is ook degene die zijn targets het minst haalt :')
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_88804709
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:35 schreef bascross het volgende:

[..]

Ga je nou meteen schelden? :') Verder denkt hij dat niet, maar denk jij dat hij dat denkt. Jij weet niet wat hij denkt, je slaat onzin uit.
Ts heeft waarschijnlijk wat zuurstoftekort gehad tijdens haar geboorte. Dus neem het haar niet kwalijk
pi_88804765
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:34 schreef TeenWolf het volgende:
Waarschijnlijk doet hij dat om zijn eigen minderwaardigheidscomplex te maskeren. Wij hebben ook zo'n collega die tof praat over de dikkere medemens en andere 'gebreken' van collega's.

Tsja, hij is ook degene die zijn targets het minst haalt :')
Er is zeer zeker een empirisch verband tussen het niet halen van targets en vooroordelen. Dat is geen toeval.
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:40:39 #67
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_88804907
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:37 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Er is zeer zeker een empirisch verband tussen het niet halen van targets en vooroordelen. Dat is geen toeval.
Vooroordelen heeft iedereen wel, maar als hij dat telkens zo plichtmatig en structureel aan de orde brengt op het werk kan ik niets anders verzinnen dat hij wat van zichzelf probeert te verbergen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:40:43 #68
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88804910
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:37 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Nou als je target is om over x mensen een vooroordeel te vormen, is er toch een causaal verband.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_88805664
Er zijn wat posts weg. Persoonlijk gedoe doe je maar via de postduif en ander offtopic geneuzel in elk geval niet hier.

Verder: --> R&P.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_88805696
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:29 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Lekker hypocriet... :{
Overigens zijn turken en marokkanen nu eenmaal wat "temperamentvoller" toch? Ik snap al dat gezeik over benoemen van eigenschappen niet zo. Turken zijn ook vaak goed in ondernemen, dat is ineens geen probleem om te benoemen?
Ja hoor, zeggen dat ze allemaal dom, lui, crimineel en/of vies zijn is inderdaad niets anders dan het benoemen van eigenschappen van een bepaalde bevolkingsgroep. Ik snap niet wat hier nu mis mee is! :')

Het is natuurlijk ook onzin dat alle Turken zulke goede ondernemers zijn, maar ik hoor ook niemand de hele dag Turken neerzetten als topondernemers. Zo ja, dan zou dat op den duur ook gaan vervelen overigens.
pi_88806065
gewoon melden, wordt ie ontslagen!!
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  woensdag 17 november 2010 @ 01:04:41 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88806966
Opruim slotje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 17 november 2010 @ 01:16:00 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88807104
Ontopic reageren enzo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_88807188
-Edit- ja doei

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 17-11-2010 01:33:35 ]
  woensdag 17 november 2010 @ 01:35:33 #75
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_88807265
quote:

[..]

Dus eigenlijk zijn die opmerkingen over jouw soort gewoon terecht?

Je geeft hiermee gewoon aan dat de gevreesde buitenlander in bezit is van een pistool en niet terugdeinst deze te gebruiken als hij wordt beledigd.

Ik begin die opmerkingen van die man dan meer in de context te zien.

En dat je zelf ook racistische dingen naar iemand anders roept draagt natuurlijk niet bij aan je topic.

Doet me denken aan de allochtonen die om het minste of geringste: ies discriminasie! roepen.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_88807291
quote:
Ik probeer nu te vermijden dat ik met hem alleen ben, want dan komt er steevast zo'n verhaal. En ik ben van plan om de eerstvolgende keer te vragen of hij dat soort opmerkingen in mijn bijzijn achterwege wil laten omdat ik er niet tegen kan, maar ik betwijfel of de boodschap aankomt. Hij lijkt nogal een bord voor zijn kop te hebben.

Ik heb alleen de OP en een paar reacties gelezen, maar ik denk dat dit te soft is. Komt hij weer met z'n verhaal, kijk hem gewoon geïrriteerd aan en vraag of hij de vorige keer je hint niet heeft begrepen.
Jij bent niet geïnteresseerd in die verhalen en het is ongetwijfeld een prima kerel, maar als hij niks anders te melden heeft kan ie beter gewoon zn kop houden. Zo kun je dat imho best zeggen.

Maargoed, dan moet ie wel doorgaan met zijn opmerkingen. Je hebt hem vandaag aangesproken en misschien houdt hij het, ondanks dat hij er omheen praatte, een beetje in de gaten.
Extremistisch gematigd.
pi_88807299
-kliko-

[ Bericht 98% gewijzigd door remlof op 17-11-2010 01:45:30 ]
pi_88807341
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:38 schreef ikgavoornaturel het volgende:

[..]

Beetje vreemd dat dit wordt weggehaald. Blijkbaar mag hier maar één kant van de zaak worden belicht.

Laat me raden: modderetertje Re is ook zo'n links figuurtje?
Als ik dit topic nu een beetje doorlees ben ik het met je eens dat er veel meer posts verwijderd moeten worden. Hoewel Re meteen een "links figuurtje" noemen niet echt netjes is. Foei. :')

Dit topic gaat niet over politieke bullshit, maar over het aanspreken van iemand die je irriteert. Het lijkt me dan ook MyAT-waardig om te volgen als het hierover gaat.
Extremistisch gematigd.
pi_88807412
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:35 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zijn die opmerkingen over jouw soort gewoon terecht?

Je geeft hiermee gewoon aan dat de gevreesde buitenlander in bezit is van een pistool en niet terugdeinst deze te gebruiken als hij wordt beledigd.

Ik begin die opmerkingen van die man dan meer in de context te zien.

En dat je zelf ook racistische dingen naar iemand anders roept draagt natuurlijk niet bij aan je topic.

Doet me denken aan de allochtonen die om het minste of geringste: ies discriminasie! roepen.
JIj hebt wel een enorm bord voor je kop, zeg.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  † In Memoriam † woensdag 17 november 2010 @ 03:37:22 #80
25682 2cv
Niet subtiel
pi_88807853
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vraag hem dan hoe hij aan die wijsheid komt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_88808219
Ik vind TS best een huillie, kom op zeg je bent volwassen en kan niet eens dit soort situaties oplossen met mensen die je zelf als intelectueel inferieur beschouwt?

Verder is wat de man doet generaliseren en niet discrimineren, op het moment dat hij op basis van zijn vooroordelen mensen benadeelt is hij pas aan het discrimineren (verschil in letterlijke en maatschappelijke betekenis). Tuurlijk kan jij hier niet van gediend zijn, kan/moet je ook duidelijk tegen hem zeggen.

Echter als je hiervoor naar een leidinggevende gaat denk ik dat veel collega's je een NSB'er zullen vinden en eindig je samen met mini-Geert aan een tafel in de kantine...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_88808585
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:38 schreef P8 het volgende:

[..]

Ik heb alleen de OP en een paar reacties gelezen, maar ik denk dat dit te soft is. Komt hij weer met z'n verhaal, kijk hem gewoon geïrriteerd aan en vraag of hij de vorige keer je hint niet heeft begrepen.
Jij bent niet geïnteresseerd in die verhalen en het is ongetwijfeld een prima kerel, maar als hij niks anders te melden heeft kan ie beter gewoon zn kop houden. Zo kun je dat imho best zeggen.

Maargoed, dan moet ie wel doorgaan met zijn opmerkingen. Je hebt hem vandaag aangesproken en misschien houdt hij het, ondanks dat hij er omheen praatte, een beetje in de gaten.
Ik hoop het. Zo niet, dan ga ik hem verzoeken om zijn uitlatingen in mijn bijzijn voor zich te houden.

Overigens ergeren mijn andere collega's zich er ook flink aan, alleen hebben zij het blijkbaar opgegeven. Eén andere collega zegt er wel eens iets van.
pi_88808624
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 07:46 schreef De_Rikster het volgende:
Ik vind TS best een huillie, kom op zeg je bent volwassen en kan niet eens dit soort situaties oplossen met mensen die je zelf als intelectueel inferieur beschouwt?
Waar baseer je dat laatste nou weer op?

quote:
Verder is wat de man doet generaliseren en niet discrimineren, op het moment dat hij op basis van zijn vooroordelen mensen benadeelt is hij pas aan het discrimineren (verschil in letterlijke en maatschappelijke betekenis). Tuurlijk kan jij hier niet van gediend zijn, kan/moet je ook duidelijk tegen hem zeggen.
Ik heb nergens het woord 'discriminatie' in de mond genomen, ik zeg dat meneer met grote regelmaat vervelende uitspraken doet over buitenlanders en dat hij tot vervelens toe overal de afkomst van mensen bij betrekt.

quote:
Echter als je hiervoor naar een leidinggevende gaat denk ik dat veel collega's je een NSB'er zullen vinden en eindig je samen met mini-Geert aan een tafel in de kantine...
Ik ben ook helemaal niet van plan om naar mijn baas te stappen. Dat zou ik pas doen if all else fails en als het mijn werkplezier zodanig vergalt dat opstappen mijn andere optie is.
pi_88808695
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 07:46 schreef De_Rikster het volgende:

Dat idd. Ik zou hem er eens voorzichtig op aanspreken dat het best is dat hij zijn mening heeft, maar dat dat niet elke keer verkondigd hoeft te worden. Meer energie zou ik er niet in steken. Heb ook ooit een collega gehad die soms uit haar plaat kon gaan over kutmarokkanen en zulks, zodanig dat ik het schaamrood zowat op de kaken had staan, ik negeerde haar praktisch als ze daarover tegen mij begon. Op een gegeven moment had ze wel door dat als ze publiek zocht, ze niet bij mij moest wezen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_88808734
Negeren werkt bij deze man niet echt. Hij houdt soms ook héle verhalen tegen me als ik zit te werken en nonverbaal héél duidelijk laat merken dat ik geen interesse heb en het druk heb. :{
pi_88808751
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:39 schreef Isegrim het volgende:
Negeren werkt bij deze man niet echt. Hij houdt soms ook héle verhalen tegen me als ik zit te werken en nonverbaal héél duidelijk laat merken dat ik geen interesse heb en het druk heb. :{
Dan zit er maar 1 ding op: Dat verbaal laten merken.

"Sorry, heb het druk, moet ff mijn hoofd erbij houden" .
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_88808772
quote:
99s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:40 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dan zit er maar 1 ding op: Dat verbaal laten merken.

"Sorry, heb het druk, moet ff mijn hoofd erbij houden" .
Idd. :Y Overigens doet hij dit bij andere collega's ook wel eens, en hoe lomp ze ook reageren, als je hem niet letterlijk zegt wat je bedoelt, snapt hij het niet. :D
  woensdag 17 november 2010 @ 08:47:17 #88
264472 Leucopterus
Libertarian extraordinaire
pi_88808851
-edit- dit is geen POL

[ Bericht 37% gewijzigd door Re op 17-11-2010 08:50:05 ]
Government cannot give anything to anybody that it doesn't first take from somebody else. Whenever somebody receives something without working for it, somebody else has to work for it without receiving. - Dr. Adrian Rogers
  woensdag 17 november 2010 @ 08:58:08 #89
264472 Leucopterus
pi_88809046
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:47 schreef Leucopterus het volgende:
-edit- dit is geen POL
Ok. :s)

@TS: Je collega is geen racist. Hooguit generaliseert hij op basis van vooroordelen. En ja, vooroordelen zijn ergens op gebaseerd. Om iemand gelijk racist te noemen gaat erg ver. Zelfs Geert Wilders is geen racist, hoezeer mensen ook dit ook van hem vinden.
Wil je weten wat echte racisten zijn? Wellicht kun je stormfront eens proberen.
Government cannot give anything to anybody that it doesn't first take from somebody else. Whenever somebody receives something without working for it, somebody else has to work for it without receiving. - Dr. Adrian Rogers
  woensdag 17 november 2010 @ 09:02:26 #90
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88809119
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 00:05 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Ja hoor, zeggen dat ze allemaal dom, lui, crimineel en/of vies zijn is inderdaad niets anders dan het benoemen van eigenschappen van een bepaalde bevolkingsgroep. Ik snap niet wat hier nu mis mee is! :')

Het is natuurlijk ook onzin dat alle Turken zulke goede ondernemers zijn, maar ik hoor ook niemand de hele dag Turken neerzetten als topondernemers. Zo ja, dan zou dat op den duur ook gaan vervelen overigens.
Nederlanders staan bekend als gierig. Bekijk voor de grap eens hoeveel uitdrukkingen de amerikanen hebben die met NL te maken hebben. Dat komt echt niet uit de lucht vallen.
Turken en Marokkanen (of eigenlijk alles wat mediterraan is) staan ook o.a. bekend om hun opvliegende schreeuwerige eigenschappen. Niet iedereen is zo maar het zit wel in de cultuur ingebakken en sommige zaken zijn nu eenmaal niet positief maar dat maakt ze niet minder waar.
#allmightygod
  woensdag 17 november 2010 @ 09:10:38 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88809272
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:58 schreef Leucopterus het volgende:

[..]

Ok. :s)

@TS: Je collega is geen racist. Hooguit generaliseert hij op basis van vooroordelen. En ja, vooroordelen zijn ergens op gebaseerd. Om iemand gelijk racist te noemen gaat erg ver. Zelfs Geert Wilders is geen racist, hoezeer mensen ook dit ook van hem vinden.
Wil je weten wat echte racisten zijn? Wellicht kun je stormfront eens proberen.
Racist

1·voorstander, aanhanger van het racisme
(Voorbeeld: stormfront)
2·iem. die op grond van ras discrimineert
(Voorbeeld: collega van Isegrim)
  woensdag 17 november 2010 @ 09:27:32 #92
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_88809626
lol grappig topic. ts die een man naar vindt omdat hij vindt dat een winkelcentrum verpauperd omdat er een turkse bakker zit terwijl ze zelf collega's te pas en onpas pinda e.d. noemt. _O-

waar werk je? is het een soort werk waar je als werkgever subsidie krijgt waarschijnlijk?
pi_88809937
Je moet er gewoon in mee gaan, het liefst met de vergrotende trap. En uiteraard zoveel mogelijk het blanke "ras" uitschelden als een blank persoon weer iets mis heeft gedaan. Werkt altijd. :D
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88810150
Ik zou me er niet zo druk om maken eerlijk gezegd.
pi_88810278
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:55 schreef Sessy het volgende:
Mja in principe is het dus zo dat een werkgever wel moet zorgen voor o.a. een discriminatievrije omgeving dus je kan het wel aankaarten bij je werkgever. De vraag is alleen of dit handig is.
ik zou het eerst eens duidelijk tegen die collega zelf zeggen idd.
pi_88810718
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:02 schreef pisnicht het volgende:
Nederlanders staan bekend als gierig.
En dat is ook gewoon bullshit. Stereotypering. Geldt nog niet eens voor de helft van de Nederlanders. Zweden zijn ook niet blond, nog niet eens de helft van de Zweden ziet eruit als het sterotype beeld van 'De Zweed'.
  woensdag 17 november 2010 @ 10:28:18 #97
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88811188
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:02 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Nederlanders staan bekend als gierig. Bekijk voor de grap eens hoeveel uitdrukkingen de amerikanen hebben die met NL te maken hebben. Dat komt echt niet uit de lucht vallen.
Turken en Marokkanen (of eigenlijk alles wat mediterraan is) staan ook o.a. bekend om hun opvliegende schreeuwerige eigenschappen. Niet iedereen is zo maar het zit wel in de cultuur ingebakken en sommige zaken zijn nu eenmaal niet positief maar dat maakt ze niet minder waar.
Ik beschouw Nederlanders eerder als zuinig en oplettend met geld dan gierig.
pi_88811194
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Racist

1·voorstander, aanhanger van het racisme
(Voorbeeld: stormfront)
2·iem. die op grond van ras discrimineert
(Voorbeeld: collega van Isegrim vanaf het moment dat hij zijn vooroordelen in de praktijk tot uiting brengt door mensen op specifieke eigenschappen te benadelen)
Fixed
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  woensdag 17 november 2010 @ 10:28:47 #99
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_88811203
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:11 schreef Isegrim het volgende:

[..]
En dat is ook gewoon bullshit. Stereotypering. Geldt nog niet eens voor de helft van de Nederlanders. Zweden zijn ook niet blond, nog niet eens de helft van de Zweden ziet eruit als het sterotype beeld van 'De Zweed'.
Je begrijpt het niet echt he.. :|W
#allmightygod
  woensdag 17 november 2010 @ 10:42:57 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88811671
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:28 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Fixed
M.i. valt het doen van de uitingen zonder dat je daar rechtstreeks iemand mee benadeelt ook onder.
pi_88811947
Ik had ook van de TT kunnen maken "Hoe om te gaan met collega die vervelende uitlatingen doet over buitenlanders?" maar dit leek me wat bondiger. Het interesseert me weinig onder welke noemer het valt; ik heb er moeite mee.
  woensdag 17 november 2010 @ 11:02:36 #102
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_88812231
Ik zou kijken of het niet mogelijk is gewoon niet op deze persoon te reageren wanneer deze racistisch bezig is (ik weet niet hoe jullie met elkaar om moeten gaan tijdens het werk)
Ik heb bij mijn bedrijf ook een aantal van die uitgesproken racistische collega's maar naar een paar maanden hadden die echt wel door dat een andere collega van mij en ik daar niet in mee gaan. Misschien wil het dus ook wel helpen om te kijken of je de enige bent die je er aan stoort!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_88812934
quote:
Het interesseert me weinig onder welke noemer het valt; ik heb er moeite mee.
Maakt collega daadwerkelijk foute opmerkingen (als in niet toegestaan volgens de wet) of is TS gewoon overgevoelig. Je komt op mij over als het laatste als je al jeuk krijgt als hij het over een vrouwtje heeft. Kijk ook eens in de spiegel...

Maar wat is nou het probleem om de beste man duidelijk te zeggen dat jij zijn mening niet hoeft te horen? Als je nou bijvoorbeeld gewoon zegt:

"Frits(?), ik ben niet gediend van je opmerkingen en heb liever dat je ze voor je houdt"

"Piet(?), klein zielig mannetje dat je bent, kijk eens naar jezelf. Denk je echt dat jij beter bent dan een willekeurige turk met wat jíj "bereikt" hebt?"

"Jaap(?), nou moet je GVD je muil houden met dat Nazi gelul van je anders stuur ik een paar antilianen op je af!"

Meneer is blijkbaar gewend om in overdrijvingen te praten en dus komt een hele beschaafde aanpak niet helemaal aan (bord voor de kop). Je zal toch iets zwaarder geschut moeten inzetten en er werkt niks zo goed als hem vernederen voor al je collega's..
  woensdag 17 november 2010 @ 11:37:15 #104
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88813446
Ts, een vraag, waarom is het zo moeilijk om er iets over te zeggen? Durf je gewoon niet, ben je bang voor ruzie, bang dat je collega's je niet helpen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 17 november 2010 @ 11:49:27 #105
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88813888
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:
Ts, een vraag, waarom is het zo moeilijk om er iets over te zeggen? Durf je gewoon niet, ben je bang voor ruzie, bang dat je collega's je niet helpen?
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar heb ik dus vandaag een poging toe gedaan, maar blijkbaar moet het wat explicieter bij deze idioot.
pi_88813935
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Idd. :Y Overigens doet hij dit bij andere collega's ook wel eens, en hoe lomp ze ook reageren, als je hem niet letterlijk zegt wat je bedoelt, snapt hij het niet. :D
Een vriend van mij is ook zo (geen buitenlanderhater, maar kan wel constant doorratelen terwijl je er soms even totaal geen behoefte aan hebt) en die moet je dan ook gewoon letterlijk zeggen dat hij z'n bek moet houden. Dan landt het wel en doet hij daar verder ook totaal niet moeilijk over, gewoon een iets andere gebruiksaanwijzing dan de gemiddelde -iets meer sociaal invoelende- mens.

Is dat bij hem ook zo, of reageert hij gepikeerd als je hem recht in z'n gezicht zegt dat je er even genoeg van hebt?
  woensdag 17 november 2010 @ 11:51:16 #107
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88813944
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:49 schreef L.no het volgende:

[..]

[..]

.
How many racist white people does it take to change a light bulb?

None, let the smart white people change the lightbulb and watch the racist white people brag about how good white people can light bulbs.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 17 november 2010 @ 11:52:07 #108
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88813972
:D :') Hahaha
pi_88814530
Zelf ook een turk? Ik snap het probleem niet zo, wij doen het ook altijd. Onze toerkoe is de scooterdief, ik een alcoholist, en zo hebben we nog meer van dat onzin.

Mannelijke collegas hebben er totaal geen problemen mee, merken het niet eens op, maar vrouwen willen wel eens moeilijk gaan doen.
Never trade the thrills of living for the security of existence.
pi_88814638
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:07 schreef fullmetal het volgende:
Zelf ook een turk? Ik snap het probleem niet zo, wij doen het ook altijd. Onze toerkoe is de scooterdief, ik een alcoholist, en zo hebben we nog meer van dat onzin.
Dat is toch heel iets anders dan wanneer iemand de hele dag over complete bevolkingsgroepen zit te kankeren?
pi_88814683
Hang het maar aan de grootste klok die je binnen het bedrijf kunt vinden. Je collega's steunen je uiteindelijk niet en dan post je hier de pinda-backfire. :)
pi_88814811
quote:
Op woensdag 17 november 2010 12:07 schreef fullmetal het volgende:

Mannelijke collegas hebben er totaal geen problemen mee, merken het niet eens op, maar vrouwen willen wel eens moeilijk gaan doen.
Hier net zo. Met de Marokkaan op kantoor worden ook regelmatig Marokkanengrappen gemaakt en daar lacht hij zelf nog het hardst om. Maar dat is iets heel anders dan waar ik het nu over heb. Hele andere intonatie, hele andere context, nare bijsmaak.

Ik ben niet tegen buitenlandergrappen. Daar gaat het hier helemaal niet om.
pi_88814909
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:09 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Dat is toch heel iets anders dan wanneer iemand de hele dag over complete bevolkingsgroepen zit te kankeren?
Mwah, soms gaat het ook iets verder dan alleen een specifiek persoon. Ik weet wel dat ik een keer geen ziekteverzuim kreeg van een nieuwe manager, marokkaan, terwijl ik goed ziek was de hele bevolkingsgroep paar dagen lang helemaal verrot te schelden.

Maarjah, 11 november was ook niet het meest prettige dag om ziek naar je werk te fietsen.
pi_88815083
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hier net zo. Met de Marokkaan op kantoor worden ook regelmatig Marokkanengrappen gemaakt en daar lacht hij zelf nog het hardst om. Maar dat is iets heel anders dan waar ik het nu over heb. Hele andere intonatie, hele andere context, nare bijsmaak.

Ik ben niet tegen buitenlandergrappen. Daar gaat het hier helemaal niet om.
Kijk, dit is iets duidelijker. Als het wel eens gebeurt moet je het laten zitten, net zoals met mij: emoties. Als het vaker is zou ik je adviseren om ff serieus 1v1 te gaan praten, wat hij echt ermee bedoelt.
  woensdag 17 november 2010 @ 12:20:58 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_88815106
quote:

[..]

Heb je hem al eens gevraagd waar hij zijn ideeën op baseert? :?
pi_88815122
Ach ja, zulke vrienden heb ik gehad en een enkeling weet ook nog wel iets dergelijks te roepen. Ik maak zelf ook grappen over buitenlanders en allochtonen. Ben theoretisch gezien zelf ook een allochtoon.

Ik merk overigens aan mezelf dat ik wel racistischer word. Het is soms moeilijk om niet te generaliseren. Maar goed, dat is meestal bij het gebrek aan respect en het racisme van andere bevolkingsgroepen jegens 'Hollanders'. Mijn vader heeft ook moeten inburgeren/integreren in Nederland. Die kan zich ook kwaad maken om de zogenaamde kut-Marokkanen en mensen die zich koste wat het kost niet aan willen passen (of er in ieder geval weinig tot geen moeite voor doen). Dat idee speelt bij mij vaak ook een rol dat ik, met name de laatste jaren, nogal eens wil generaliseren.

Hoe dan ook vind ik opmerkingen waar jij het over hebt ook niet fijn om te horen. Vooral als mensen zichzelf (en hun ras) als 'übermensch' beschouwen.
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
  woensdag 17 november 2010 @ 12:30:09 #117
264472 Leucopterus
pi_88815420
-edit- flame bash whatever, niet doen

[ Bericht 32% gewijzigd door Re op 17-11-2010 12:34:30 ]
  woensdag 17 november 2010 @ 12:35:41 #118
264472 Leucopterus
pi_88815601
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:30 schreef Leucopterus het volgende:
-edit- flame bash whatever, niet doen
Sorry Keep_Walking! Modded.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je hem al eens gevraagd waar hij zijn ideeën op baseert? :?
Vooroordelen. Iedereen heeft ze en dat is maar goed ook.
Leesvoer:
http://www.vrijspreker.nl(...)gen-discrimineren-i/
http://www.vrijspreker.nl(...)en-discrimineren-ii/
pi_88815778
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:23 schreef De_Rikster het volgende:
Meneer is blijkbaar gewend om in overdrijvingen te praten en dus komt een hele beschaafde aanpak niet helemaal aan (bord voor de kop). Je zal toch iets zwaarder geschut moeten inzetten en er werkt niks zo goed als hem vernederen voor al je collega's..
Hmmm probleem met voor een groep iemand voor schut zetten is dat dat mensen daar extreem pijnlijk op reageren en nogal de neiging hebben je er dan op terug te pakken. Bovendien kan je daar vervolgens niet meer onderuit. Ik zou 't zelf pas doen als een opmerking in het prive (Ik stel je racistische opmerkingen niet op prijs --> met het goede stemgebruik zou dat bij een geestelijk gehandicapte nog moeten aankomen) geen enkele resultaat geeft.
pi_88816010
Turken en marokkanen misdragen zich gewoon vaak.. ik vind het ook een rariteit als ik een ' normale' turk of marokkaan tegenkom...
  woensdag 17 november 2010 @ 12:50:39 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_88816064
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:41 schreef Sessy het volgende:

met het goede stemgebruik zou dat bij een geestelijk gehandicapte nog moeten aankomen) geen enkele resultaat geeft.
Het verschil is dat een geestelijk gehandicapte doorgaans welwillend is.
  woensdag 17 november 2010 @ 12:51:13 #122
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_88816084
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:48 schreef Radioheart het volgende:
Turken en marokkanen misdragen zich gewoon vaak.. ik vind het ook een rariteit als ik een ' normale' turk of marokkaan tegenkom...
Alle Turken en Marokkanen die je tegenkomt misdragen zich natuurlijk. |:(
pi_88816202
Tsja, als ik in de trein zit lopen ze altijd te schreeuwen, te schelden .. tegen elkaar en de conducteur. Ze maken er altijd een zooitje van, ook op straat,

maargoed dat zijn vooral mannen die dat doen, de vrouwen gedragen zich wel normaal.
  woensdag 17 november 2010 @ 12:56:47 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_88816267
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:54 schreef Radioheart het volgende:
Tsja, als ik in de trein zit lopen ze altijd te schreeuwen, te schelden .. tegen elkaar en de conducteur. Ze maken er altijd een zooitje van, ook op straat,

maargoed dat zijn vooral mannen die dat doen, de vrouwen gedragen zich wel normaal.
En dat doen ze dan allemaal, altijd. *O* Nouja, de mannen dan.
pi_88816413
Mompelt iets over selectieve perceptie... A man sees what he wants to see and disregards the rest...
pi_88816461
Tsja zag ik maar goed gedrag maar helaas...
  woensdag 17 november 2010 @ 13:04:30 #127
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_88816528
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:27 schreef henkzijlstra het volgende:
lol grappig topic. ts die een man naar vindt omdat hij vindt dat een winkelcentrum verpauperd omdat er een turkse bakker zit terwijl ze zelf collega's te pas en onpas pinda e.d. noemt. _O-

waar werk je? is het een soort werk waar je als werkgever subsidie krijgt waarschijnlijk?
pi_88821031
Dergelijke grappen of opmerkingen moet je niet echt serieus nemen (tenzij het echt te erge vormen aanneemt). Ik vind niet dat je collega meteen een racist is vanwege de voorbeelden die jij noemt. Het is vaak makkelijk scoren om opmerkingen / grappen te maken over allochtonen en ik moet zeggen dat ik zelf ook niet vies ben om daar over te grappen. Het is makkelijk scoren natuurlijk.

Waarschijnlijk is je collega niet eens bewust van het feit dat jij vindt dat hij discrimineert of racistisch is en probeert ie gewoon lollig te zijn icm een beperkte intelligentie.
pi_88821349
Het is vanuit zijn kant niet lollig bedoeld. Het zijn geen grapjes.
pi_88821380
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:16 schreef Isegrim het volgende:
Het is vanuit zijn kant niet lollig bedoeld. Het zijn geen grapjes.
En dat weet je zeker omdat?
pi_88821835
quote:
Op woensdag 17 november 2010 15:17 schreef Sandersson het volgende:

[..]

En dat weet je zeker omdat?
En dat weet ik zeker omdat ik geen autist ben en aldus in staat ben om onderscheid te maken tussen een grap en een serieus bedoelde opmerking.

Jezus, vermoeiend dit soort onzinvragen...
  woensdag 17 november 2010 @ 15:31:15 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88821871
Gewoon bij elke opmerking zeggen dat ie niet zo racistisch moet doen. Na 2 weken is ie het zat, slaat je in je gezicht en dan staat ie op straat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 17 november 2010 @ 15:39:00 #133
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_88822181
Ik krijg de indruk dat het nog wel meevalt met de intensiteit van het zogenaamde racisme en dat je misschien een lage tolerantiedrempel hebt in deze?

Dat mag hoor. Ben zelf een semi allochtoon met Spaanse vader, en als kind zat ik 1x per week op Spaans onderwijs met grote groepen Turken en Marokkanen in hetzelfde gebouw. Ging keihard tegen keihard, over en weer met de meest erge persoonlijke beledigingen. Ik vond het niet erg.

Dus als ik nu hoor dat een vriendin door een Turk is gestalkt die niet losliet totdat hij haar telefoonnr. had en hij onder bedreiging ook checkte of het het goede was.. dat zou ik tegen jou op het werk dan niet mogen vertellen omdat ik hiermee de duizenden goedwillende Turken in een hoek zet, schandelijk?
pi_88822203
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En dat weet ik zeker omdat ik geen autist ben en aldus in staat ben om onderscheid te maken tussen een grap en een serieus bedoelde opmerking.

Jezus, vermoeiend dit soort onzinvragen...
Nou nou, ik vind dat je niet zo moet zeiken over iets wat een collega zegt. Blijkbaar ben jij de enige die zich eraan stoort (wat jij verwoordt naar: mijn collega's zijn het normaal gaan vinden omdat ze het al zolang aanhoren).

Mijn advies: of je gaat een keer 1 op 1 met hem praten en spreekt hem direct aan op zijn gedrag. Dat je dit storend vindt en of hij zich wil minderen. Ik denk dat als je hem en plein publique op de werkvloer aanspreekt, dat hij zich aangevallen zal voelen en dat de boodschap wellicht niet helemaal doorkomt (buiten het feit dat dit misschien niet lekker voor de sfeer zal zijn).

Of; je negeert zijn gedrag
  woensdag 17 november 2010 @ 15:47:42 #135
264472 Leucopterus
pi_88822546
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:39 schreef Perico het volgende:
Dus als ik nu hoor dat een vriendin door een Turk is gestalkt die niet losliet totdat hij haar telefoonnr. had en hij onder bedreiging ook checkte of het het goede was.. dat zou ik tegen jou op het werk dan niet mogen vertellen omdat ik hiermee de duizenden tientallen goedwillende Turken in een hoek zet, schandelijk?
:Y

En ja, dat is schandelijk. Ga u schamen, Perico. :7
  woensdag 17 november 2010 @ 15:51:16 #136
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_88822729
Alles wat hij zegt herhalen, maar dan het woord 'Turk' vervangen door 'proleet'. Als hij je dan raar aankijkt zeggen 'oh, voel je je aangesproken?'.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:05:44 #137
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_88823396
maak de hele dag door grapjes over nederlanders, net zo lang dat het ontzettend begint te iriteren (doe het op een subtiele manier)

en hij houdt vanzelf op, dus niet naar je baas etc ;)
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_88823921
Gewoon negeren lijkt me. Probeer het contact met hem minimaal te houden.

Er is niet veel anders wat je kan doen.
pi_88824041
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:05 schreef BruinBeertje het volgende:
maak de hele dag door grapjes over nederlanders, net zo lang dat het ontzettend begint te iriteren (doe het op een subtiele manier)

en hij houdt vanzelf op, dus niet naar je baas etc ;)
Erg geloofwaardig als je zelf Nederlands bent :')
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:28:58 #140
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88824493
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:54 schreef Radioheart het volgende:

Serieus, man? Dat heb ik nooit gemerkt. Ik woon in Utrecht, ga vaak naar Rotterdam of Amsterdam, en de merendeel van Turken of Marokkanen zijn gewoon rustig bezig met hun eigen dingen, van wat ik zie. Af en toe, soms wel vaak, is er 1 of 2 die stoer willen doen, maar om te zeggen dat de merendeel van hun misdragen...
  woensdag 17 november 2010 @ 16:32:44 #141
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_88824664
Waar is mn reactie?
  woensdag 17 november 2010 @ 16:34:35 #142
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88824744
quote:
Ik krijg de indruk dat het nog wel meevalt met de intensiteit van het zogenaamde racisme en dat je misschien een lage tolerantiedrempel hebt in deze?

Dat mag hoor. Ben zelf een semi allochtoon met Spaanse vader, en als kind zat ik 1x per week op Spaans onderwijs met grote groepen Turken en Marokkanen in hetzelfde gebouw. Ging keihard tegen keihard, over en weer met de meest erge persoonlijke beledigingen. Ik vond het niet erg.

Dus als ik nu hoor dat een vriendin door een Turk is gestalkt die niet losliet totdat hij haar telefoonnr. had en hij onder bedreiging ook checkte of het het goede was.. dat zou ik tegen jou op het werk dan niet mogen vertellen omdat ik hiermee de duizenden goedwillende Turken in een hoek zet, schandelijk?
Niemand zegt dat je dat niet mag doen. Als je vriendin door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever wordt gestalked, mag je gerust zeggen dat ze gestalkt wordt door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever.

Maar als je zegt dat alle Turken stalkers zijn, zeker wanneer dat helemaal niet waar is, ben je racistisch bezig.
  woensdag 17 november 2010 @ 18:22:54 #143
264472 Leucopterus
pi_88829165
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Niemand zegt dat je dat niet mag doen. Als je vriendin door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever wordt gestalked, mag je gerust zeggen dat ze gestalkt wordt door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever.

Maar als je zegt dat alle Turken stalkers zijn, zeker wanneer dat helemaal niet waar is, ben je racistisch bezig.
Wie de schoen past trekke hem aan.
  woensdag 17 november 2010 @ 18:34:03 #144
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88829725
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:22 schreef Leucopterus het volgende:

[..]

Wie de schoen past trekke hem aan.
Die spreekwoord telt alleen als iemand bijvoorbeeld zegt "mijn vriendin wordt door een Turk gestalkt" tegen een ander Turk. Een normale Turk voelt zich niet aangesproken, een stalkende Turk wel.

Maar als iemand zegt "Turken zijn echt vieze stalkers", dan is het logisch dat een Turk zich beledigd voelt. Net als ik bijvoorbeeld zeg "blanke Nederlanders zijn kinderverkrachters".Dan is het logisch dat een Nederlandse man zich ook beledigd voelt, of niet dan?

En zoiezo, nu ik erover denk, is het een domme spreekwoord. Iedereen die geen autist is, snap dat bepaalde onderwerpen bij bepaalde mensen gevoelig kunnen zijn. Overal waar je gaat moet je tactisch kunnen zijn met je woorden, anders kom je nergens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keep_Walking op 17-11-2010 18:43:44 ]
pi_88834547
quote:
Wat is dit nu weer voor bullshitvergelijking? :')
  woensdag 17 november 2010 @ 20:20:30 #146
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_88834914
Met racistische grapjes mag je gewoon lachen.

Als hij echt tenenkrommende opmerkingen maakt, zeg dan iets in het genre van:
Beetje racistisch niet?
Je hoeft niet zo te overdrijven ;)
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  woensdag 17 november 2010 @ 20:34:25 #147
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88835702
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:20 schreef Bonzai. het volgende:
Met racistische grapjes mag je gewoon lachen.

Als hij echt tenenkrommende opmerkingen maakt, zeg dan iets in het genre van:
Beetje racistisch niet?
Je hoeft niet zo te overdrijven ;)

Maar volgens TS zijn het geen grappen.
  woensdag 17 november 2010 @ 20:40:54 #148
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88836057
Waarom als TS claimt dat het racisme is, zeggen anderen dat ze zich niet moet aanstellen? Kennen jullie die collega in het echt? Wat als het gewoonweg écht racistisch is?
Sommigen hebben een andere grens en dat begrijp ik, maar om het aanstellerig en het overdrijven te noemen vind ik ook nergens op slaan.
Ook als je de opmerkingen in de OP niet racistisch genoeg vindt, dan hangt het alsnog af op de manier waarop je het vertelt en wanneer, dus ik snap dat commentaar tegen TS niet.
pi_88836373
Altijd vrouwen die hier heel moeilijk om gaan doen en tegen anderen gaan staan janken. Als het je niet aanstaat, zeg er dan gewoon wat van. Ben je bang om een weerwoord te krijgen en voor lul te staan ofzo?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 17 november 2010 @ 20:47:48 #150
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88836430
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
Altijd vrouwen die hier heel moeilijk om gaan doen en tegen anderen gaan staan janken. Als het je niet aanstaat, zeg er dan gewoon wat van. Ben je bang om een weerwoord te krijgen en voor lul te staan ofzo?
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

pi_88837837
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:47 schreef L.no het volgende:

[..]

[..]

Ik heb nergens gelezen hoe die kerel daar vervolgens weer op reageerde . Alleen dat hij kennelijk een idioot is .
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:11:36 #152
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88837924
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik heb nergens gelezen hoe die kerel daar vervolgens weer op reageerde . Alleen dat hij kennelijk een idioot is .
Vraag het eens aan haar.
Ze heeft iig wel iets tegen hem gezegd.
pi_88838075
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:11 schreef L.no het volgende:

[..]

Vraag het eens aan haar.
Ze heeft iig wel iets tegen hem gezegd.
Dat heb ik al gedaan maar geen reactie op gekregen . Kennelijk zinde zijn reactie haar ook niet .
Groetjes, Ezio.
pi_88838163
Heeft ze 't waarschijnlijk niet goed gezegd, hè. En anders moet je leren om mensen te negeren. Hij pakt jou persoonlijk toch helemaal niet? Ik ga me ook niet zitten ergeren aan elke willekeurige mongool die ik hoor, en geloof me ik hoor een hoop willekeurige mongolen.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:16:02 #155
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88838201
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:14 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan maar geen reactie op gekregen . Kennelijk zinde zijn reactie haar ook niet .
quote:

[..]

Gevonden. *O*
pi_88838215
quote:

[..]

Ben ik je collega ? :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88838334
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:16 schreef L.no het volgende:

[..]

[..]

Gevonden. *O*
Dus ze sprak hem aan op datgene waar ze zich aan irriteerde en vervolgens reageerde hij met een standaardopmerking die volkomen in de lijn der verwachting lag , en vervolgens is ze alweer uitgelult ? :?
Dan had ze er juist op door moeten gaan . :)
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:20:09 #158
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88838455
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:18 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dus ze sprak hem aan op datgene waar ze zich aan irriteerde en vervolgens reageerde hij met een standaardopmerking die volkomen in de lijn der verwachting lag , en vervolgens is ze alweer uitgelult ? :?
Dan had ze er juist op door moeten gaan . :)
Ze kan hier niet mee omgaan, daarom zoekt ze tips lijkt me.
Ik wil jou wel vragen wat jij dan gezegd zou hebben, maar jij hebt genoeg tijd om hierover na te denken. Op dat moment wanneer het gebeurde is het soms moeilijk om iets terug te zeggen als je versteld bent van de reactie.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 november 2010 @ 21:20:38 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88838488
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:16 schreef Joene het volgende:

[..]

Ben ik je collega ? :D
pi_88838666
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:20 schreef L.no het volgende:

[..]

Ik wil jou wel vragen wat jij dan gezegd zou hebben, maar jij hebt genoeg tijd om hierover na te denken. Op dat moment wanneer het gebeurde is het soms moeilijk om iets terug te zeggen als je versteld bent van de reactie.
Daarom zeg ik ook dat het meer aan de handelswijze van TS ligt, dan aan die collega .
Lijkt me een prima leermomentje voor haar . :Y
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:24:48 #161
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88838748
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:23 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat het meer aan de handelswijze van TS ligt, dan aan die collega .
Lijkt me een prima leermomentje voor haar . :Y
Vertel dan hóé ze het moet doen. Daar ging het juist toch om?
pi_88838802
Die comeback ligt zo voor de hand dat je er zelf ook nog wel een dooddoener tegenaan had kunnen smijten. Je kunt zelfs gewoon normaal herhalen wat je al hebt gezegd. Je bent toch niet al uitgeluld als iemand iets zegt? Dan moet je niet eens beginnen aan een gesprek.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:27:15 #163
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88838910
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die comeback ligt zo voor de hand dat je er zelf ook nog wel een dooddoener tegenaan had kunnen smijten. Je kunt zelfs gewoon normaal herhalen wat je al hebt gezegd. Je bent toch niet al uitgeluld als iemand iets zegt? Dan moet je niet eens beginnen aan een gesprek.
Hoe kan je van te voren bij een gesprek weten dat je uitgeluld zou zijn dan?
pi_88839037
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:27 schreef L.no het volgende:

[..]

Hoe kan je van te voren bij een gesprek weten dat je uitgeluld zou zijn dan?
Dat weet je niet maar je bent toch niet bij de eerste zin van hem uitgeluld? Het was ook nog eens een hele slechte comeback van hem. Zeg dan gewoon dat het jou en je collega's stoort. Overigens, als het je collega's niet stoort dan ligt het waarschijnlijk aan je eigen lage incasseringsvermogen en moet je naar jezelf kijken. Als het je collega's wel stoort, is dat eigenlijk al gewoon de oplossing. Meeste stemmen gelden.
pi_88839054
quote:
5s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:24 schreef L.no het volgende:

[..]

Vertel dan hóé ze het moet doen. Daar ging het juist toch om?
De argumenten die ze hier zelf inbrengt ook bij de betreffende persoon neerleggen ?
Zo moeilijk is dat toch niet. En als ze dat niet durft kan ze altijd nog een klacht indienen bij haar leidinggevende . :)
Tja die zal wel vragen of ze de betreffende persoon er al mee geconfronteerd heeft natuurlijk .

Daarom zeg ik : Of stoppen met zeuren en aanstellen, of als het je écht stoort hem aanspreken .
Groetjes, Ezio.
pi_88839217
Precies, als het je de confrontatie niet waard is, stel je je waarschijnlijk aan.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:34:05 #167
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88839345
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat weet je niet maar je bent toch niet bij de eerste zin van hem uitgeluld? Het was ook nog eens een hele slechte comeback van hem. Zeg dan gewoon dat het jou en je collega's stoort. Overigens, als het je collega's niet stoort dan ligt het waarschijnlijk aan je eigen lage incasseringsvermogen en moet je naar jezelf kijken. Als het je collega's wel stoort, is dat eigenlijk al gewoon de oplossing. Meeste stemmen gelden.
Natuurlijk kan je bij de eerste zin uitgeluld zijn. Het komt niet vaak voor, maar ik ben niet verrast als dat gebeurt hoor.
Als het de collega's niet stoort, dan kan het ook zijn dat ze gewend zijn aan zijn gedrag, maar dat hoeft echt niet te betekenen dat het aan de TS ligt. Het kan aan een andere leefsomgeving zitten waar sommigen aan gewend zijn en anderen als belediging beschouwen. Dan zijn de anderen niet ineens sterker, maar ze weten niet anders omdat ze het gewend zijn.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:34:40 #168
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88839378
Qua meeste stemmen met de collega's die hier wel aan storen is een goede oplossing trouwens. :)
  woensdag 17 november 2010 @ 21:35:53 #169
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88839450
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:29 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De argumenten die ze hier zelf inbrengt ook bij de betreffende persoon neerleggen ?
Zo moeilijk is dat toch niet. En als ze dat niet durft kan ze altijd nog een klacht indienen bij haar leidinggevende . :)
Tja die zal wel vragen of ze de betreffende persoon er al mee geconfronteerd heeft natuurlijk .

Daarom zeg ik : Of stoppen met zeuren en aanstellen, of als het je écht stoort hem aanspreken .
Dat zijn goede oplossingen inderdaad, alleen is je onderste post weer onnodig, want dit topic is om advies te vragen en niet om te zeuren en aanstellen.
pi_88839582
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:35 schreef L.no het volgende:

[..]

Dat zijn goede oplossingen inderdaad, alleen is je onderste post weer onnodig, want dit topic is om advies te vragen en niet om te zeuren en aanstellen.
Het komt op mij een beetje over als iemand die enorme kiespijn heeft maar bang is voor de tandarts.
Ergens zal TS de stoute schoenen moeten aantrekken . Of als ze dat het allemaal niet waard vind, simpelweg stoppen met zeuren idd :)
Groetjes, Ezio.
pi_88839692
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:34 schreef L.no het volgende:
Qua meeste stemmen met de collega's die hier wel aan storen is een goede oplossing trouwens. :)
Wat een onzin zeg . Als TS nou zelf Marokkaans is, of een Marokkaanse vriend/man zou hebben en de rest van haar collega's zijn autochtone Nederlanders a la Henk en Ingrid . Dan is het logisch dat dergelijke uitspraken haar meer kwetsen dan de rest ? Maar omdat de meerderheid er dan geen bezwaar tegen hebt zou TS opeens geen recht van spreken hebben ?

Vrij kansloze redenatie als je het mij vraagt .
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:40:10 #172
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88839701
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:38 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Het komt op mij een beetje over als iemand die enorme kiespijn heeft maar bang is voor de tandarts.
Ergens zal TS de stoute schoenen moeten aantrekken . Of als ze dat het allemaal niet waard vind, simpelweg stoppen met zeuren idd :)
Wat een aparte vergelijking.
Dus als je aan iemand ergert en daar advies om wilt vragen, is het meteen zeuren.
Maakt voor mij niet uit hoor, alleen ben ik zeker niet met jou eens.
pi_88839767
quote:
Natuurlijk kan je bij de eerste zin uitgeluld zijn. Het komt niet vaak voor, maar ik ben niet verrast als dat gebeurt hoor.
Als het de collega's niet stoort, dan kan het ook zijn dat ze gewend zijn aan zijn gedrag, maar dat hoeft echt niet te betekenen dat het aan de TS ligt. Het kan aan een andere leefsomgeving zitten waar sommigen aan gewend zijn en anderen als belediging beschouwen. Dan zijn de anderen niet ineens sterker, maar ze weten niet anders omdat ze het gewend zijn.
Helaas is het wel zo dat als je collega's het niet erg vinden, je geen poot hebt om op te staan. Ook al heb je volgens de huisregels het volste recht om die collega het zwijgen op te leggen. Je legt dan gelijk een bom onder je eigen positie en het zou me dan ook niet verbazen als de TS dan het lijdend voorwerp van veel plagerijen wordt.
pi_88839817
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:40 schreef Stokstaart het volgende:
Wat een onzin zeg . Als TS nou zelf Marokkaans is, of een Marokkaanse vriend/man zou hebben en de rest van haar collega's zijn autochtone Nederlanders a la Henk en Ingrid . Dan is het logisch dat dergelijke uitspraken haar meer kwetsen dan de rest ? Maar omdat de meerderheid er dan geen bezwaar tegen hebt zou TS opeens geen recht van spreken hebben ?

Kantoorzelfmoord.
pi_88839835
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:40 schreef L.no het volgende:

[..]

Wat een aparte vergelijking.
Dus als je aan iemand ergert en daar advies om wilt vragen, is het meteen zeuren.
Maakt voor mij niet uit hoor, alleen ben ik zeker niet met jou eens.
O van mij mag TS alles doen . :P
Al hangt ze spandoeken op voor de ramen .
De hamvraag is alleen of het erg praktisch is om een topic te openen op FOK! , terwijl het daadwerkelijke probleem zich toespitst op een collega die niet in de discussie aanwezig is :)
Groetjes, Ezio.
pi_88839976
quote:
Rot toch op , je collega's nemen je maar zoals je bent en als het ze echt niet zint gaan ze maar naar de Manager / Baas.

Als mijn collega's gaan zeiken om het feit dat ik turken / marokkaantjes/ negers / surinamers af loopt te zeiken hebben ze flink pech want dat doe ik de hele dag in volle overtuiging .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88840010
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:44 schreef Joene het volgende:

[..]

Rot toch op , je collega's nemen je maar zoals je bent en als het ze echt niet zint gaan ze maar naar de Manager / Baas.

Als mijn collega's gaan zeiken om het feit dat ik turken / marokkaantjes/ negers / surinamers af loopt te zeiken hebben ze flink pech want dat doe ik de hele dag in volle overtuiging .
^O^
  woensdag 17 november 2010 @ 21:45:04 #178
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88840040
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:40 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg . Als TS nou zelf Marokkaans is, of een Marokkaanse vriend/man zou hebben en de rest van haar collega's zijn autochtone Nederlanders a la Henk en Ingrid . Dan is het logisch dat dergelijke uitspraken haar meer kwetsen dan de rest . Omdat de meerderheid er dan geen bezwaar tegen hebt zou TS opeens geen recht van spreken hebben ?

Het was nog aanvulling op mijn vorige post. Dat was de reactie op dit:
quote:
Als het je collega's wel stoort, is dat eigenlijk al gewoon de oplossing. Meeste stemmen gelden.
En waar héb jij het over? Je verdraait dingen en maakt dit verhaal complexer dan het is. Het is geen pesterij ofzo. Het is niet dat als iemand beledigd voelt, dat die dan stemmen gaat vragen van andere collega's.
Dit gaat om iemand die opmerkingen geeft op veel rassen in het algemeen en met stemmen kan je misschien die persoon overtuigen dat zijn manier niet echt goed is. Ze hoeven hem niet officieel te dwingen dat hij geen recht meer van spreken heeft ofzo.
pi_88840062
quote:

[..]

Wat een grote jongen ben jij zeg . :')
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:45:49 #180
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88840071
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:41 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Helaas is het wel zo dat als je collega's het niet erg vinden, je geen poot hebt om op te staan. Ook al heb je volgens de huisregels het volste recht om die collega het zwijgen op te leggen. Je legt dan gelijk een bom onder je eigen positie en het zou me dan ook niet verbazen als de TS dan het lijdend voorwerp van veel plagerijen wordt.
Dat is wel het nadeel helaas.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:46:16 #181
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88840097
quote:

[..]

Rot toch op
Sorry, hier las ik niet verder. Ga maar normaal reageren.
pi_88840105
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat een grote jongen ben jij zeg . :')
Nee je moet lekker de sociale kneus op je werk gaan uithangen :')
pi_88840190
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:45 schreef L.no het volgende:

[..]

Het was nog aanvulling op mijn vorige post. Dat was de reactie op dit:

[..]

En waar héb jij het over? Je verdraait dingen en maakt dit verhaal complexer dan het is. Het is geen pesterij ofzo. Het is niet dat als iemand beledigd voelt, dat die dan stemmen gaat vragen van andere collega's.
Dit gaat om iemand die opmerkingen geeft op veel rassen in het algemeen en met stemmen kan je misschien die persoon overtuigen dat zijn manier niet echt goed is. Ze hoeven hem niet officieel te dwingen dat hij geen recht meer van spreken heeft ofzo.
Waar heb je het allemaal over joh ? :?
Meeste stemmen gelden is gewoon een kul-argument in een discussie waar een individu zich kennelijk stoort aan het gedrag van een ander individu .

Of TS werkt in de Tweede Kamer, dan zou dat verhaal nog enigszins op gaan :P
Groetjes, Ezio.
pi_88840252
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:46 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee je moet lekker de sociale kneus op je werk gaan uithangen :')
Sociale werkplaats in jouw geval .
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:49:14 #185
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88840255
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:48 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Waar heb je het allemaal over joh ? :?
Meeste stemmen gelden is gewoon een kul-argument in een discussie waar een individu zich kennelijk stoort aan het gedrag van een ander individu .

Of TS werkt in de Tweede Kamer, dan zou dat verhaal nog enigszins op gaan :P
Voordeel is wel dat het die kerel kan laten realiseren waar hij mee bezig is. Het nadeel is nu al genoemd.
pi_88840303
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:49 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Sociale werkplaats in jouw geval .
Zo noem ik het idd regelmatig !
pi_88840356
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:45 schreef L.no het volgende:
Dat is wel het nadeel helaas.
Daarom heb ik het over een meerderheid onder je collega's. Dat maakt het niet ingewikkelder maar juist makkelijker. Of hij nu goed of fout bezig is, is in dit geval even irrelevent. In een perfecte wereld is het relevant maar daar leven wij niet in. Als ze gewoon even wat praat met bevriende collega's, of let op de reacties van anderen als hij racistisch bezig is, dan weet je snel genoeg of het verstandig is om er een punt van te maken. Tuurlijk is het geen verbod maar ik kan je wel verklappen dat een uitbrander van je gehele sociale omgeving harder aankomt dan die van één enkel burgertrutje. (Ik zeg even burgertrutje, niet dat TS dat is maar omdat hij dat zo zal zien.)
pi_88840391
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Daarom heb ik het over een meerderheid onder je collega's. Dat maakt het niet ingewikkelder maar juist makkelijker. Of hij nu goed of fout bezig is, is in dit geval even irrelevent. In een perfecte wereld is het relevant maar daar leven wij niet in. Als ze gewoon even wat praat met bevriende collega's, of let op de reacties van anderen als hij racistisch bezig is, dan weet je snel genoeg of het verstandig is om er een punt van te maken. Tuurlijk is het geen verbod maar ik kan je wel verklappen dat een uitbrander van je gehele sociale omgeving harder aankomt dan die van één enkel burgertrutje. (Ik zeg even burgertrutje, niet dat TS dat is maar omdat hij dat zo zal zien.)

Wat kan mij het schelen wat mn collega's vinden ?
pi_88840398
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:49 schreef L.no het volgende:

[..]

Voordeel is wel dat het die kerel kan laten realiseren waar hij mee bezig is. Het nadeel is nu al genoemd.
Ze kan het bijvoorbeeld eens tijdens werkoverleg noemen . Maar dan ben ik van mening dat je altijd sterker staat als je de persoon in kwestie éérst persoonlijk aanspreekt op zijn gedrag . En als er lacherig gedaan mocht worden, duidelijk maken dat je bloedserieus bent .
Collega's posten over het gedrag van een andere collega waar deze niet bij aanwezig is, komt op mij nogal laag over . Daarbij verziekt het de onderlinge verhoudingen alleen maar . :N
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:53:17 #190
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_88840477
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar volgens TS zijn het geen grappen.
Zie dan het tweede puntje van mijn betoog ;)
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_88840668
quote:
19s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:20 schreef L.no het volgende:

[..]

Dat dus. Maar zoals gezegd, de volgende keer (hij was er vandaag niet) ga ik hem vriendelijk doch dringend verzoeken om dit soort dingen in mijn bijzijn voortaan voor zich te houden.

Ik heb al vaak zat nonverbaal laten merken wat ik ervan vind, pakt hij niet op. Volgende stap was dus om te vragen waar een bepaalde opmerking op sloeg, pakt hij niet op. Dus nu maar directe confrontatie. Dat vind ik alleen best lastig, mede door het onderwerp en doordat ik hem sowieso al een lastige man vind om mee om te gaan.
pi_88840747
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ze kan het bijvoorbeeld eens tijdens werkoverleg noemen . Maar dan ben ik van mening dat je altijd sterker staat als je de persoon in kwestie éérst persoonlijk aanspreekt op zijn gedrag . En als er lacherig gedaan mocht worden, duidelijk maken dat je bloedserieus bent .
Collega's posten over het gedrag van een andere collega waar deze niet bij aanwezig is, komt op mij nogal laag over . Daarbij verziekt het de onderlinge verhoudingen alleen maar . :N
Ze heeft het toch al gezegd tegen hem. Nu moet ze gewoon kijken of er meer mensen hetzelfde vinden. Misschien is die man het zo gewend om thuis op de bank te fulmineren op alles wat zonder een zonnebank een kleurtje heeft, dat hij niet inziet dat dit niet netjes is in het openbaar.
pi_88840773
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Het stoort mijn collega's wel degelijk, heb het er vandaag nog uitgebreid met ze over gehad en ze ergeren zich er ook aan. Ze hebben het alleen opgegeven maak ik op uit hun reacties.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:57:38 #194
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88840785
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Daar geef ik je gelijk in hoor.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Er hoeft niet één antwoord goed te zijn eh. :)
Ik vind beide oplossingen prima eigenlijk. En ze hebben beiden nadelen. De nadeel van jouw oplossing is dat die vent ook kan negeren en gewoon doorgaat.
Trouwens, discrimineren achter de rug vind ik ook laf.
pi_88840819
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef Joene het volgende:

[..]

Jij bent dan ook gewoon een autistische kneus.
  woensdag 17 november 2010 @ 21:58:07 #196
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88840821
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef Joene het volgende:

[..]

Jou misschien niet, gelukkig gaat het niet om jou.
pi_88840893
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat dus. Maar zoals gezegd, de volgende keer (hij was er vandaag niet) ga ik hem vriendelijk doch dringend verzoeken om dit soort dingen in mijn bijzijn voortaan voor zich te houden.

Ik heb al vaak zat nonverbaal laten merken wat ik ervan vind, pakt hij niet op. Volgende stap was dus om te vragen waar een bepaalde opmerking op sloeg, pakt hij niet op. Dus nu maar directe confrontatie. Dat vind ik alleen best lastig, mede door het onderwerp en doordat ik hem sowieso al een lastige man vind om mee om te gaan.
Kom op zeg dat zal hem lekker boeien :D Alsof hij zn gedrag gaat aanpassen omdat jij er toevallig niet tegen kan ?
pi_88840950
quote:

[..]

Ik denk ook dat het tegen je gaat werken . En misschien weet je dat zelf ook wel .
Maar toch dapper als je gewoon je smoel op een niets verhullende manier open trekt . Ook goed voor je persoonlijke groei een stukje assertiviteit ontwikkelen . ^O^
Groetjes, Ezio.
pi_88841066
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het stoort mijn collega's wel degelijk, heb het er vandaag nog uitgebreid met ze over gehad en ze ergeren zich er ook aan. Ze hebben het alleen opgegeven maak ik op uit hun reacties.
Leg zijn uitspraken digitaal vast en vervolgens vraag je je leidinggevende om advies.
pi_88841070
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Jij bent dan ook gewoon een autistische kneus.
Neehoor een doodnormale iteejer :) , met een hekel aan marokkanen, turken, negers ,surinamers :P
pi_88841126
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:59 schreef Joene het volgende:

[..]

Kom op zeg dat zal hem lekker boeien :D Alsof hij zn gedrag gaat aanpassen omdat jij er toevallig niet tegen kan ?
Het is onacceptabel gedrag, dat vinden ook mijn andere collega's en ook zij hebben hem er meer dan eens op aangesproken. Ik zal dat dus ook doen, explicieter dan ik tot nog toe heb gedaan en als dat niet voldoende effect sorteert, kan het best zijn dat ik uiteindelijk toch mijn probleem neerleg bij een leidinggevende of vertrouwenspersoon (met een eventueel verzoek om bemiddeling bv). Maar zover zijn we nog lang niet en waarschijnlijk zit ik binnenkort niet meer zo dichtbij hem als nu, dat scheelt hopelijk.
  woensdag 17 november 2010 @ 22:02:58 #202
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88841139
quote:

[..]

Ja, soms is het gewoon moeilijk om met bepaalde types om te gaan. Blijf sterk en ik wens je succes.
pi_88841155
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Leg zijn uitspraken digitaal vast en vervolgens vraag je je leidinggevende om advies.
Daar maak je jezelf natuurlijk onsterfelijk belachelijk mee ....
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 22:03:22 #204
137556 L.no
Midlife crisis
pi_88841166
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:01 schreef Joene het volgende:

[..]

Neehoor een doodnormale iteejer :) , met een hekel aan marokkanen, turken, negers ,surinamers :P
Kan je nu ophouden? :) We snappen het nu wel.
pi_88841378
Stop gewoon z'n nietmachine in drilpudding.
pi_88841552
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het is onacceptabel gedrag, dat vinden ook mijn andere collega's en ook zij hebben hem er meer dan eens op aangesproken. Ik zal dat dus ook doen, explicieter dan ik tot nog toe heb gedaan en als dat niet voldoende effect sorteert, kan het best zijn dat ik uiteindelijk toch mijn probleem neerleg bij een leidinggevende of vertrouwenspersoon (met een eventueel verzoek om bemiddeling bv). Maar zover zijn we nog lang niet en waarschijnlijk zit ik binnenkort niet meer zo dichtbij hem als nu, dat scheelt hopelijk.
Dus je zit je druk te maken om niks ?
pi_88841627
quote:
5s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:08 schreef Joene het volgende:

[..]

Dus je zit je druk te maken om niks ?
Nee. Ik zit dan nog steeds in dezelfde ruimte met hem en hij schijnt mij wél aardig te vinden dus hij zoekt me nogal eens op. -O-
pi_88841690
Dit topic zou trouwens geniaal zijn als bleek dat Joene en Isigrim collega's bleken te zijn :P
Groetjes, Ezio.
  woensdag 17 november 2010 @ 22:10:35 #209
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_88841699
Wat een kneuzen in dit topic zeg, als het niet zo irritant was, was het lachwekkend.

Enige wat ik hier nog kan toevoegen is dat je het gewoon duidelijk tegen hem moet zeggen.
Ga van tevoren na wat voor opmerkingen je kan gaan maken als hij dwars gaat doen of een domme reactie geeft, wie weet helpt het je een beetje.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_88841764
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee. Ik zit dan nog steeds in dezelfde ruimte met hem en hij schijnt mij wél aardig te vinden dus hij zoekt me nogal eens op. -O-
Vraag je gewoon net als een marokkaan WAT IS JE PROBLEEM?
pi_88841798
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:10 schreef Stokstaart het volgende:
Dit topic zou trouwens geniaal zijn als bleek dat Joene en Isigrim collega's bleken te zijn :P
Dat vroeg ik toch al ?
pi_88841862
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:12 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat vroeg ik toch al ?
Meneer is de ergste digibeet die ik ooit ben tegengekomen, dus ik denk het niet eigenlijk. :')
pi_88841920
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat vind ik nog wel een goeie, voortaan alleen nog maar met een fake Marokkaans accent / straattaal tegen 'm praten. :D
pi_88841939
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Meneer is de ergste digibeet die ik ooit ben tegengekomen, dus ik denk het niet eigenlijk. :')
Je AreaCode komt ook niet erg overeen ;)
  woensdag 17 november 2010 @ 22:28:09 #215
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88842820
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Waarom haat je Marokkanen, Turken, Surinamers, negers of allochtonen in het algemeen zo? Gewoon van wat je leest en ziet op televisie, heeft een Turk jouw vriendin afgepakt, werd je gepest door Marokkanen op de middelbare school, heeft een neger jouw fiets gestolen of ben je gewoon heel onzeker? Of iets anders?
  woensdag 17 november 2010 @ 23:25:59 #216
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_88846001
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom haat je Marokkanen, Turken, Surinamers, negers of allochtonen in het algemeen zo? Gewoon van wat je leest en ziet op televisie, heeft een Turk jouw vriendin afgepakt, werd je gepest door Marokkanen op de middelbare school, heeft een neger jouw fiets gestolen of ben je gewoon heel onzeker? Of iets anders?
Joh, ga daar toch niet op in. De mensen die het hardste schreeuwen over allochtonen wonen meestal in een gehucht in Noordoost-Groningen en hebben nog nooit een neger van dichtbij gezien.
  donderdag 18 november 2010 @ 00:44:16 #217
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_88848737
Bottom line van het topic is:
Er zijn 22 gemeentes met een "Marokkanenprobleem" waarvan de burgemeesters in een overlegplatform zitten, om acuut dweilend met de kraan open iets aan het "Marokkanenprobleem" te doen.

Maar op de werkvloer van TS mag er dan wel wat met de "toffe" Marokkaan gedold worden, maar als de gemene collega iets zegt van: "dat winkelcentrum gaat achteruit door de hangMarokkanen" dan zijn de rapen gaar.

Vind het toch meten met twee maten.
pi_88850435
Misschien moet je er gewoon aan wennen dat de tijd voorbij is dat mensen alles maar geweldig vinden wat ook maar een beetje buitenlands is. Allochtonen zijn nu eenmaal een maatschappelijk probleem.
pi_88851784
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:44 schreef Perico het volgende:
Maar op de werkvloer van TS mag er dan wel wat met de "toffe" Marokkaan gedold worden, maar als de gemene collega iets zegt van: "dat winkelcentrum gaat achteruit door de hangMarokkanen" dan zijn de rapen gaar.

Vind het toch meten met twee maten.
Wel als je dingen gaat verdraaien ja. :{ De enige reden dat hij zei dat dat winkelcentrum een 'geneppesboel' is, is het feit dat er daar een Turkse supermarkt zit, niet dat er Marokkaanse hangjeugd is. :{

Lezen is blijkbaar erg moeilijk. :?
pi_88851812
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 02:57 schreef Bombshell het volgende:
Misschien moet je er gewoon aan wennen dat de tijd voorbij is dat mensen alles maar geweldig vinden wat ook maar een beetje buitenlands is. Allochtonen zijn nu eenmaal een maatschappelijk probleem.
Dat roept om een Endlösung. :Y)

:{

Echt, over zaken uit de context rukken gesproken... ;( Mijn collega hoeft niet 'alles geweldig te vinden wat ook maar een beetje buitenlands is' (wanneer was dit trouwens aan de orde, wie vindt zoiets? :? ), hij moet ophouden de hele dag te pas en te onpas en zonder enige aanleiding misselijkmakende opmerkingen over buitenlanders te maken.
pi_88852029
Nodig m eens uit om na t werk (of tijdens de lunch) ergens te gaan eten, het liefste eten uit 'jouw native' keuken! Praat gewoon met m, niet negeren ofzo, alleen het racisme.
Sommige mensen hebben gewoon een vervelende ervaring met andere mensen gehad, en hebben daarom vooroordelen. Laat merken dat vooroordeel dat niet voor jou geldt, of zelfs alleen voor de mensen waarmee het probleem was.
pi_88852321
Mijn native keuken? Dat wordt dan boerenkoolstamppot. :D
  donderdag 18 november 2010 @ 09:36:38 #223
198098 henkzijlstra
pi_88853083
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 08:59 schreef Isegrim het volgende:
Mijn native keuken? Dat wordt dan boerenkoolstamppot. :D
toch vind ik het apart dat jij tegen een Indonesische collega pinda mag zeggen en grappen over een Marokkaanse collega mag maken (zelfs in zijn bijzijn). Terwijl je vindt dat hij dat niet mag doen, want dan is hij een racist?

Is dit kromme denken vrouweigen of zit er gewoon een kronkel in je hersens?
pi_88853193
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:36 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

toch vind ik het apart dat jij tegen een Indonesische collega pinda mag zeggen en grappen over een Marokkaanse collega mag maken (zelfs in zijn bijzijn). Terwijl je vindt dat hij dat niet mag doen, want dan is hij een racist?

Is dit kromme denken vrouweigen of zit er gewoon een kronkel in je hersens?
Het verschil is de insteek. Er zijn leuke grappen en er zijn nare "grappen". Is al een paar keer gezegd in het topic. :)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 november 2010 @ 09:44:47 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88853279
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het verschil is de insteek.
Ah ja 'de insteek'.
pi_88853314
Whehehehe wie zegt dat het grappen zijn :D je kan toch gewoon oprecht een opmerking maken over een tering turk of een pleuris marokkaan ?
pi_88853386
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

ik haat ze niet ik heb er een hekel aan ;)
pi_88853515
quote:
Op donderdag 18 november 2010 09:46 schreef Joene het volgende:
Whehehehe wie zegt dat het grappen zijn :D je kan toch gewoon oprecht een opmerking maken over een tering turk of een pleuris marokkaan ?
Het zijn dan ook geen grappen. Zijn opmerkingen zijn serieus bedoeld, anders zouden ze me ook niet zo storen.
pi_88853534
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah ja 'de insteek'.
Ben je toevallig ook zo'n debiel die het verschil niet bemerkt tussen leuk grapjes maken met elkaar en minachting of haat?
pi_88854401
Maar het is toch zo dat er een groot probleem is met buitenlanders in Europa ts? Je hebt toch geen bord voor je hoofd?
History became legend, legend became myth.
  donderdag 18 november 2010 @ 10:37:14 #231
198098 henkzijlstra
pi_88854650
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het zijn dan ook geen grappen. Zijn opmerkingen zijn serieus bedoeld, anders zouden ze me ook niet zo storen.
jij vindt jouw grapjes misschien wel leuk maar misschien zijn er andere collega's die zich daar aan ergeren? krijgen we dadelijk een topic van je collega: "collega zegt steeds pinda tegen Indonesische collega, vind dit erg denigrerend".
pi_88855773
Doet mijn broertje ook altijd. Alles geprobeerd om het hem af te leren, maar valt er niet uit te slaan.
No resentment ever evened out a weaker hand
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 november 2010 @ 11:19:33 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88855900
quote:
15s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ben je toevallig ook zo'n debiel die het verschil niet bemerkt tussen leuk grapjes maken met elkaar en minachting of haat?
Ben jij toevallig zo'n debiel die op internet uit de tweede hand 'de insteek' kan filteren?
pi_88855973
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ben jij toevallig zo'n debiel die op internet uit de tweede hand 'de insteek' kan filteren?
Nee, maar ik vertrouw er op dat de TS dat wel kan.
pi_88856248
Die buiteenlanders zijn ook racistisch misschien nog wel erger als ons. Snap niet waar je je druk om maakt. Zit je het op te nemen voor een marokkaan maar achter je rug om wordt je hoer genoemd, het is gewoon zo.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 november 2010 @ 11:31:21 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88856259
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, maar ik vertrouw er op dat de TS dat wel kan.
Ik vind het nogal een aanname.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 november 2010 @ 11:32:24 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88856288
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vooral ook omdat topics uit het verleden van TS nou niet aangeven dat TS tot zoveel instaat is. Of het moet je huis met kaarsen verwarmen zijn.
pi_88856365
quote:
Op donderdag 18 november 2010 11:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vooral ook omdat topics uit het verleden van TS nou niet aangeven dat TS tot zoveel instaat is. Of het moet je huis met kaarsen verwarmen zijn.
Heel relevant ja. :')
pi_88856690
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:31 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat mag.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 november 2010 @ 11:53:42 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88856884
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat mag.
Rly? Net noemde je me nog een debiel.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 november 2010 @ 11:54:00 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88856889
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:35 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Heel relevant ja. :')
Geeft wel aardig jouw manier van denken weer.
pi_88857216
Snap die kerel wel, niets leuker dan af en toe tere linkse zieltjes op de kast te jagen _O_

Waarschijnlijk geen allochtoon die zich er druk om maakt, waarom zou jij dat dan wel doen?
pi_88857257
quote:
Op donderdag 18 november 2010 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geeft wel aardig jouw manier van denken weer.
Wat jij wilt.
pi_88857725
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rly? Net noemde je me nog een debiel.
Nee, dat deed ik niet.
pi_88857868
quote:
6s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D
pi_88858081
quote:
Op donderdag 18 november 2010 12:06 schreef Nuchterheid het volgende:
Snap die kerel wel, niets leuker dan af en toe tere linkse zieltjes op de kast te jagen _O_

Waarschijnlijk geen allochtoon die zich er druk om maakt, waarom zou jij dat dan wel doen?
Onzinnige aanname. Ik ben niet links.
  donderdag 18 november 2010 @ 16:35:23 #247
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_88867164
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:30 schreef Bombshell het volgende:
Die buiteenlanders zijn ook racistisch misschien nog wel erger als ons. Snap niet waar je je druk om maakt. Zit je het op te nemen voor een marokkaan maar achter je rug om wordt je hoer genoemd, het is gewoon zo.
Ik zou het nooit in mijn hoofd halen om in bijzijn van een bepaalde groep denigrerende opmerkingen over die groep te maken. Ronduit asociaal.

En dat zij racistisch zijn betekent niet dat jij ook racistisch moet doen. 't Is allebei fout.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  donderdag 18 november 2010 @ 16:50:02 #248
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88867761
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:35 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Ik zou het nooit in mijn hoofd halen om in bijzijn van een bepaalde groep denigrerende opmerkingen over die groep te maken. Ronduit asociaal.

En dat zij racistisch zijn betekent niet dat jij ook racistisch moet doen. 't Is allebei fout.
En zoiezo zijn allochtonen in het algemeen niet kei-racistisch ofzo. Iedereen heeft hun voordelen, maar wanneer allochtonen onder elkaar praten, zitten we niet constant Nederlanders af te zeiken en te zeggen dat blanke mensen duivels zijn ofzo. Hooguit wordt er een misschien grap gemaakt dat Nederlanders niet kunnen dansen of zoiets.
pi_88867981
Ik maak het ook vaak mee op het werk en negeer het eigenlijk altijd. Al vraag ik me af of ik dat zou kunnen als iemand er echt heel de dag over bezig is...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88868024
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:50 schreef Keep_Walking het volgende:
Hooguit wordt er een misschien grap gemaakt dat Nederlanders niet kunnen dansen of zoiets.
Dat is geen grap, wij kunnen gewoon echt niet dansen, behoudens enkele uitzonderingen :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88868072
quote:
15s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik wel, degene die ik altijd aanduid als endeldarmtoerist helaas niet ;(
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 18 november 2010 @ 16:57:39 #252
198098 henkzijlstra
pi_88868082
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is geen grap, wij kunnen gewoon echt niet dansen, behoudens enkele uitzonderingen :+
negers wel dan? _O-
beetje rond de kookpot huppelen noem ik geen dansen
  donderdag 18 november 2010 @ 16:59:39 #253
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88868158
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:57 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

negers wel dan? _O-
Zie je? En dat is het verschil tussen grappen die wel kunnen en grappen die niet kunnen. Op fok kan natuurlijk alles, maar als je IRL zo'n grap maakt moet je niet verbaasd zijn als mensen je raar aankijken. ;)
pi_88868293
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zie je? En dat is het verschil tussen grappen die wel kunnen en grappen die niet kunnen. Op fok kan natuurlijk alles, maar als je IRL zo'n grap maakt moet je niet verbaasd zijn als mensen je raar aankijken. ;)
Ik vind die grap dan weer best kunnen eigenlijk. Maar het hangt er ook helemaal vanaf hoe je hem brengt. :)
  donderdag 18 november 2010 @ 17:09:17 #255
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88868531
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind die grap dan weer best kunnen eigenlijk. Maar het hangt er ook helemaal vanaf hoe je hem brengt. :)
Ja, dat dan weer wel. Hangt er ook vanaf hoe goed je een persoon ken. Bijvoorbeeld ik heb goede Nederlandse vrienden waar we regelmatig zware racistische grappen met elkaar maken. Geen probleem. Maar als je zo'n grap maakt rond mensen die je niet eens goed ken, moet je vermoeden dat je een slechte indruk gaat maken.

Bovendien heb ik vaker wat dingen van henkzijlstra gelezen over zijn mening van allochtonen en ik denk wel dat hij zulke uitspraken wel meent. Of hij is gewoon een grote troll die stoer wil zijn zoals vele anderen op fok, kan ook.
  donderdag 18 november 2010 @ 17:17:57 #256
pi_88868880
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En zoiezo zijn allochtonen in het algemeen niet kei-racistisch ofzo. Iedereen heeft hun voordelen, maar wanneer allochtonen onder elkaar praten, zitten we niet constant Nederlanders af te zeiken en te zeggen dat blanke mensen duivels zijn ofzo. Hooguit wordt er een misschien grap gemaakt dat Nederlanders niet kunnen dansen of zoiets.
Eeh spreek voor jezelf. Want VEEL allochtonen doen dat wel hoor.
  donderdag 18 november 2010 @ 17:18:38 #257
pi_88868910
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:57 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

negers wel dan? _O-
dat is niet grappig
oke toch wel _O-
  donderdag 18 november 2010 @ 17:26:24 #258
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88869193
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:17 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Eeh spreek voor jezelf. Want VEEL allochtonen doen dat wel hoor.
En hoe weet je dat? Van wat je op TV ziet of wat een paar hangmarokkanen van 16 hebben gezegd? :')

Natuurlijk zijn er racistische allochtonen, dat heb je bij elke volk. Maar de merendeel van allochtonen zijn niet racistisch ingesteld. Ze hebben vooroordelen, ze hebben klachten, maar de merendeel wil niet dat alle Nederlanders of blanke mensen dood gaan of dat ze allemaal slechte mensen zijn en dat ze moeten verdwijnen of boeten voor wat er in de verleden is gebeurd.
  donderdag 18 november 2010 @ 17:28:51 #259
198098 henkzijlstra
pi_88869298
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Quote Theo Maassen:

quote:
Wat mij opvalt in de landen waar overwegend blank is zijn er vrij weinig problemen, en in landen waar het overwegen donker is veel meer problemen.
Waarom doen die mensen niet net als ons de hele dag hun stinkende best om het beter te maken.
En niet een beetje nootjes rapen en als die op zijn zeggen van: Ja, daar zijn geen nootjes meer!!
Nee, gewoon effe allemaal die koppen bij elkaar en verder kijken dan die neus breed is.
En ik snap ook best het gezellig is dat geoeloeboeloe rond zo'n kookpot, maar een goede leefstructuur levert dat niet op.
Dus ik stel voor dat er een bij de soep blijft en die blijft roeren, en de rest gaat net als ons 6 dagen in de week werken.
En als de soep klaar is, worden geroepen.
En dan zeggen mensen van, ja maar we hebben die mensen destijds uitgebuit.
En dan denk ik van itgebuit uitgebuit, dat vind ik zo'n relatief begrip.
We hebben destijds een soort van rauwhandel met die mensen gevoerd die achteraf gezien, maar dat is altijd makkelijk praten, veel gunstiger geweest is voor ons dan voor hen.
En destijds waren ze dolblij met die spiegeltjes en kraaltjes, en wij waren wij dan om daar niet aan te voldoen.
Dit mag ook niet volgens jou dan?
  donderdag 18 november 2010 @ 17:30:15 #260
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_88869354
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:
Quote Theo Maassen:

Wat mij opvalt in de landen waar overwegend blank is zijn er vrij weinig problemen, en in landen waar het overwegen donker is veel meer problemen.
Waarom doen die mensen niet net als ons de hele dag hun stinkende best om het beter te maken.
En niet een beetje nootjes rapen en als die op zijn zeggen van: Ja, daar zijn geen nootjes meer!!
Ik snap ook wel dat het gezellig is, dat oeleboele rond die kookpot.
  donderdag 18 november 2010 @ 17:30:35 #261
198098 henkzijlstra
pi_88869364
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, dat dan weer wel. Hangt er ook vanaf hoe goed je een persoon ken. Bijvoorbeeld ik heb goede Nederlandse vrienden waar we regelmatig zware racistische grappen met elkaar maken. Geen probleem. Maar als je zo'n grap maakt rond mensen die je niet eens goed ken, moet je vermoeden dat je een slechte indruk gaat maken.

Bovendien heb ik vaker wat dingen van henkzijlstra gelezen over zijn mening van allochtonen en ik denk wel dat hij zulke uitspraken wel meent. Of hij is gewoon een grote troll die stoer wil zijn zoals vele anderen op fok, kan ook.
geef een voorbeeld? ik heb best veel zwartjes als vriend hoor. Racisme komt juist omdat mensen te snel een mening over iemand klaar hebben zonder terdege onderzoek. precies wat jij als kaaskop dus ook doet
  donderdag 18 november 2010 @ 17:32:46 #262
pi_88869458
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En hoe weet je dat? Van wat je op TV ziet of wat een paar hangmarokkanen van 16 hebben gezegd? :')

Natuurlijk zijn er racistische allochtonen, dat heb je bij elke volk. Maar de merendeel van allochtonen zijn niet racistisch ingesteld. Ze hebben vooroordelen, ze hebben klachten, maar de merendeel wil niet dat alle Nederlanders of blanke mensen dood gaan of dat ze allemaal slechte mensen zijn en dat ze moeten verdwijnen of boeten voor wat er in de verleden is gebeurd.
En hoe weet jij dat nou?

En het trouwens, het meerendeel van de Nederlanders wil dat toch ook niet voor allochtonen?
  donderdag 18 november 2010 @ 17:39:09 #263
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88869748
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Quote Theo Maassen:

[..]

Dit mag ook niet volgens jou dan?
Als het als grap bedoelt is, kan best. Iedereen is anders, sommige mensen zijn sneller op hun teentjes getrapt dan anderen. Maar praten kan altijd, als je echt wil praten over geschiedenis en sociologie en cultuur en wat dan ook, zijn er best veel allochtonen die daarover willen praten. Maar je kan gewoon beseffen dat sommige dingen gewoon beledigend zijn en dat er beter wat voorzichtiger mee om moet gaan.

Je gaat toch ook niet tegen je (blanke Nederlandse) buren zeggen dat zij dom en inferieur zijn omdat hun familie anders in elkaar steekt? Je wil toch ook niet dat je een groot gedeelte van je collega's of klasgenoten jou de hele tijd belachelijk maakt en op jou en je familie neerkijkt?
  donderdag 18 november 2010 @ 17:42:14 #264
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88869862
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:32 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

En hoe weet jij dat nou?

En het trouwens, het meerendeel van de Nederlanders wil dat toch ook niet voor allochtonen?
Dat zei ik toch niet? Ik heb nooit gezegd dat de merendeel van Nederlanders dat voor allochtonen willen. Ik geloof dat de meeste mensen niet (echt) racistisch zijn. Meeste mensen hebben wel vooroordelen, maar ik denk dat de meeste mensen in Nederland wel prima met elkaar om kunnen gaan en willen gaan.

En ik weet dat omdat ik zelf allochtoon ben en met veel allochtonen omgaat. En we spreken haast nooit over Nederlanders en wanneer we dat doen zegt niemand dat dat ze allemaal moeten sterven of dat ze slechte mensen zijn.

Hoewel ik niet al te vaak met Marokkanen omga, dus misschien is het anders in hun kring.
  donderdag 18 november 2010 @ 17:43:23 #265
198098 henkzijlstra
pi_88869915
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Als het als grap bedoelt is, kan best. Iedereen is anders, sommige mensen zijn sneller op hun teentjes getrapt dan anderen. Maar praten kan altijd, als je echt wil praten over geschiedenis en sociologie en cultuur en wat dan ook, zijn er best veel allochtonen die daarover willen praten. Maar je kan gewoon beseffen dat sommige dingen gewoon beledigend zijn en dat er beter wat voorzichtiger mee om moet gaan.

Je gaat toch ook niet tegen je (blanke Nederlandse) buren zeggen dat zij dom en inferieur zijn omdat hun familie anders in elkaar steekt? Je wil toch ook niet dat je een groot gedeelte van je collega's of klasgenoten jou de hele tijd belachelijk maakt en op jou en je familie neerkijkt?
jij bent ook maar een grijze muis die met alle winden meewaait zeg

eerst zeg je dat die grap van mij niet kan (dansen om kookpot), daarna geef ik aan dat dit uit een cabaretstuk komt en dan kan het ineens wel?
  donderdag 18 november 2010 @ 17:43:42 #266
pi_88869930
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat zei ik toch niet? Ik heb nooit gezegd dat de merendeel van Nederlanders dat voor allochtonen willen. Ik geloof dat de meeste mensen niet (echt) racistisch zijn. Meeste mensen hebben wel vooroordelen, maar ik denk dat de meeste mensen in Nederland wel prima met elkaar om kunnen gaan en willen gaan.

En ik weet dat omdat ik zelf allochtoon ben en met veel allochtonen omgaat. En we spreken haast nooit over Nederlanders en wanneer we dat doen zegt niemand dat dat ze allemaal moeten sterven of dat ze slechte mensen zijn.

Hoewel ik niet al te vaak met Marokkanen omga, dus misschien is het anders in hun kring.
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Valt me op dat veel mensen een heel ego-centrisch beeld van de wereld hebben.
  donderdag 18 november 2010 @ 17:44:23 #267
pi_88869966
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:43 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

eerst zeg je dat die grap van mij niet kan (dansen om kookpot), daarna geef ik aan dat dit uit een cabaretstuk komt en dan kan het ineens wel?
Het verschil zit hem er denk ik in of het gemeend is of niet.
  donderdag 18 november 2010 @ 17:45:36 #268
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88870016
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:30 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

geef een voorbeeld? ik heb best veel zwartjes als vriend hoor. Racisme komt juist omdat mensen te snel een mening over iemand klaar hebben zonder terdege onderzoek. precies wat jij als kaaskop dus ook doet
Kan best, daarom ik ken je ook niet. Misschien maak je gewoon grappen op de internet. Ik herinner een paar topics waar je grappen maakt en het waren vooral troll grappen. Maar hier op fok, als er een topic komt over allochtonen, dan zit de meerderheid te trollen en uit en allerlei dingen uit te schelden. Dus ik weet niet wie het echt meent en wie gewoon trolt. Boeit me verder ook niet, als je zegt dat je niet racistisch bent dan geloof ik je ook wel. Ik vind ook niet dat mensen niet racistisch mogen zijn, als iemand echt racistisch wil zijn omdat hij denkt dat dat de beste manier van zijn is, dan ga ik hem niet stoppen.
  donderdag 18 november 2010 @ 17:48:24 #269
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88870134
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:43 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik eigenlijk.
Valt me op dat veel mensen een heel ego-centrisch beeld van de wereld hebben.
Oops, ik heb de verkeerde persoon gequote. Sorry.

[ Bericht 12% gewijzigd door Keep_Walking op 18-11-2010 18:28:22 ]
pi_88870724
Conclusie: context is alles. :) Ruk iets uit de context en het krijgt een heel andere lading.
  donderdag 18 november 2010 @ 18:37:29 #271
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88872013
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:43 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Alweer, het gaat over hoe je het zegt, tegen wie je het zegt en in welke context je het zeg. Kijk, ik heb het verkeerd ingeschat. Misschien snap je ook niet waarom ik die grap van kookpot op eerste gezicht niet zo leuk vond. Dus ik leg het even uit:

Er werd en er wordt nog steeds gezegd dat negers helemaal niks hebben bereikt en niks kunnen bereiken. Dat ze in principe in alle opzichtes inferieur zijn. Er zijn vaak genoeg topics hier op fok erover geweest. Over the bell curve en hoe Afro-Amerikanen gemiddeld lager scoren op IQ testen en in de Wealth of Nations over hoe Afrikanen gewoon heel slecht doen op IQ testen. Bovendien worden er vaak verwezen naar het feit dat Europeanen in het algemeen betere technologien hadden en het feit dat Afrika nu een zooi is.

1 van de weinige dingen waar negers over het algemeen een positief imago hebben is hun muziek en dans skills. Als er je op straat zou vragen wat negers WEL goed in zijn, dan zeggen mensen meestal dansen, zingen, sport.

Dus toen ik jouw post las, en het feit dat ik wat grappen vroeger kon herinneren en dat hier op fok over het algemeen niet veel positief gezegd wordt over negers of andere allochtonen, dacht ik je zo'n beetje wilde zeggen dat negers helemaal niks kunnen. Niet alleen dat we dom, lui of niet ontwikkeld zijn, maar we kunnen ook niet dansen.

Maar mijn excuses, waarschijnlijk was ik gewoon te snel op mijn teentjes getrapt.
pi_88873849
quote:

JIJ hebt een probleem met hem.

Ik vind zijn opmerkingen helemaal niet te ver gaan.

Waarschijnlijk ben je zelf politiek-correct en niet ruimdenkend genoeg. Doe daar iets aan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_88875851
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk dat je hetzelfde kan zeggen over het merendeel van de autochtonen. Maar er zijn altijd figuren bij die denken dat we een heerlijke wereld krijgen als ze alleen maar omringd worden door hun eigen soortgenoten. Die zouden nog weleens van een koude kermis thuis kunnen komen, mocht dat echt gebeuren.

Maar dan vinden ze waarschijnlijk wel weer een nieuwe groep die de wortel van alle kwaad is. :')
pi_88933458
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Omdat hij het tig keer per dag doet, en heel nadrukkelijk. En omdat zijn opmerkingen soms erg ver gaan. Denk dat de meeste zelfs Wilders te ver gaan. :')
Wat je als voorbeelden geeft in de OP vind ik niet zo schokkend eerlijk gezegd :P
pi_89209053
edit- lul heeft me gequotet }:|

[ Bericht 100% gewijzigd door HappyGirl91 op 26-11-2010 23:51:36 (moeite niet waard) ]
pi_89209286
Behave

[ Bericht 98% gewijzigd door STING op 27-11-2010 00:18:17 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89210665
Kunnen we racistische opmerkingen en grappen a.u.b. achterwegen laten.
Thanks.
pi_89216606
Ik kreeg meteen een ban voor mijn zogenaamde racistische opmerking in dit topic. :O Ik zie er hier wel meer langskomen.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:30:10 #279
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89216824
Het blijft toch moeilijk om zonder bijbedoelingen te posten en dat het niet opgevat wordt als een racistische opmerking of zo.

Ik was laatst in dat topic over die lerares die een seksrelatie had met die jongen van zestien. Ik legde uit dat het een beetje raar is dat ze gestraft worden omdat het een van weerskanten goedgekeurde relatie was, maar dat het wel een wetsovertreding was en toch bestraft moest worden.

Word ik voor halve pedofiel uitgemaakt. :')_!
  zaterdag 27 november 2010 @ 09:46:46 #280
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_89216985
Mijn buurmeisje van 6 was ook geil als boter en kon haar met moeite uit mijn broek houden maar ik vond haar te oud.
#allmightygod
pi_89217301
Dat je jezelf druk maakt om zoiets. :') Ik zou het gewoon om het op de spits te drijven mee gaan doen met opmerkingen maken en kijken wie het verst gaat. Niet dat ik er ook maar één seconde wat van meen, maar ik kan me werkelijk niet druk maken om een domme mening van zomaar een collega.
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:55:56 #282
pi_89228188
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 09:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik kreeg meteen een ban voor mijn zogenaamde racistische opmerking in dit topic. :O Ik zie er hier wel meer langskomen.
Je krijgt wat je verdient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')