Ik wel, degene die ik altijd aanduid als endeldarmtoerist helaas nietquote:Op donderdag 18 november 2010 09:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ben je toevallig ook zo'n debiel die het verschil niet bemerkt tussen leuk grapjes maken met elkaar en minachting of haat?
negers wel dan?quote:Op donderdag 18 november 2010 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is geen grap, wij kunnen gewoon echt niet dansen, behoudens enkele uitzonderingen
Zie je? En dat is het verschil tussen grappen die wel kunnen en grappen die niet kunnen. Op fok kan natuurlijk alles, maar als je IRL zo'n grap maakt moet je niet verbaasd zijn als mensen je raar aankijken.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:57 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
negers wel dan?![]()
beetje rond de kookpot huppelen noem ik geen dansen
Ik vind die grap dan weer best kunnen eigenlijk. Maar het hangt er ook helemaal vanaf hoe je hem brengt.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zie je? En dat is het verschil tussen grappen die wel kunnen en grappen die niet kunnen. Op fok kan natuurlijk alles, maar als je IRL zo'n grap maakt moet je niet verbaasd zijn als mensen je raar aankijken.
Ja, dat dan weer wel. Hangt er ook vanaf hoe goed je een persoon ken. Bijvoorbeeld ik heb goede Nederlandse vrienden waar we regelmatig zware racistische grappen met elkaar maken. Geen probleem. Maar als je zo'n grap maakt rond mensen die je niet eens goed ken, moet je vermoeden dat je een slechte indruk gaat maken.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind die grap dan weer best kunnen eigenlijk. Maar het hangt er ook helemaal vanaf hoe je hem brengt.
Eeh spreek voor jezelf. Want VEEL allochtonen doen dat wel hoor.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En zoiezo zijn allochtonen in het algemeen niet kei-racistisch ofzo. Iedereen heeft hun voordelen, maar wanneer allochtonen onder elkaar praten, zitten we niet constant Nederlanders af te zeiken en te zeggen dat blanke mensen duivels zijn ofzo. Hooguit wordt er een misschien grap gemaakt dat Nederlanders niet kunnen dansen of zoiets.
dat is niet grappigquote:Op donderdag 18 november 2010 16:57 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
negers wel dan?![]()
beetje rond de kookpot huppelen noem ik geen dansen
En hoe weet je dat? Van wat je op TV ziet of wat een paar hangmarokkanen van 16 hebben gezegd?quote:Op donderdag 18 november 2010 17:17 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Eeh spreek voor jezelf. Want VEEL allochtonen doen dat wel hoor.
Quote Theo Maassen:quote:Op donderdag 18 november 2010 16:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zie je? En dat is het verschil tussen grappen die wel kunnen en grappen die niet kunnen. Op fok kan natuurlijk alles, maar als je IRL zo'n grap maakt moet je niet verbaasd zijn als mensen je raar aankijken.
Dit mag ook niet volgens jou dan?quote:Wat mij opvalt in de landen waar overwegend blank is zijn er vrij weinig problemen, en in landen waar het overwegen donker is veel meer problemen.
Waarom doen die mensen niet net als ons de hele dag hun stinkende best om het beter te maken.
En niet een beetje nootjes rapen en als die op zijn zeggen van: Ja, daar zijn geen nootjes meer!!
Nee, gewoon effe allemaal die koppen bij elkaar en verder kijken dan die neus breed is.
En ik snap ook best het gezellig is dat geoeloeboeloe rond zo'n kookpot, maar een goede leefstructuur levert dat niet op.
Dus ik stel voor dat er een bij de soep blijft en die blijft roeren, en de rest gaat net als ons 6 dagen in de week werken.
En als de soep klaar is, worden geroepen.
En dan zeggen mensen van, ja maar we hebben die mensen destijds uitgebuit.
En dan denk ik van itgebuit uitgebuit, dat vind ik zo'n relatief begrip.
We hebben destijds een soort van rauwhandel met die mensen gevoerd die achteraf gezien, maar dat is altijd makkelijk praten, veel gunstiger geweest is voor ons dan voor hen.
En destijds waren ze dolblij met die spiegeltjes en kraaltjes, en wij waren wij dan om daar niet aan te voldoen.
Ik snap ook wel dat het gezellig is, dat oeleboele rond die kookpot.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:
Quote Theo Maassen:
Wat mij opvalt in de landen waar overwegend blank is zijn er vrij weinig problemen, en in landen waar het overwegen donker is veel meer problemen.
Waarom doen die mensen niet net als ons de hele dag hun stinkende best om het beter te maken.
En niet een beetje nootjes rapen en als die op zijn zeggen van: Ja, daar zijn geen nootjes meer!!
geef een voorbeeld? ik heb best veel zwartjes als vriend hoor. Racisme komt juist omdat mensen te snel een mening over iemand klaar hebben zonder terdege onderzoek. precies wat jij als kaaskop dus ook doetquote:Op donderdag 18 november 2010 17:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, dat dan weer wel. Hangt er ook vanaf hoe goed je een persoon ken. Bijvoorbeeld ik heb goede Nederlandse vrienden waar we regelmatig zware racistische grappen met elkaar maken. Geen probleem. Maar als je zo'n grap maakt rond mensen die je niet eens goed ken, moet je vermoeden dat je een slechte indruk gaat maken.
Bovendien heb ik vaker wat dingen van henkzijlstra gelezen over zijn mening van allochtonen en ik denk wel dat hij zulke uitspraken wel meent. Of hij is gewoon een grote troll die stoer wil zijn zoals vele anderen op fok, kan ook.
En hoe weet jij dat nou?quote:Op donderdag 18 november 2010 17:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En hoe weet je dat? Van wat je op TV ziet of wat een paar hangmarokkanen van 16 hebben gezegd?![]()
Natuurlijk zijn er racistische allochtonen, dat heb je bij elke volk. Maar de merendeel van allochtonen zijn niet racistisch ingesteld. Ze hebben vooroordelen, ze hebben klachten, maar de merendeel wil niet dat alle Nederlanders of blanke mensen dood gaan of dat ze allemaal slechte mensen zijn en dat ze moeten verdwijnen of boeten voor wat er in de verleden is gebeurd.
Als het als grap bedoelt is, kan best. Iedereen is anders, sommige mensen zijn sneller op hun teentjes getrapt dan anderen. Maar praten kan altijd, als je echt wil praten over geschiedenis en sociologie en cultuur en wat dan ook, zijn er best veel allochtonen die daarover willen praten. Maar je kan gewoon beseffen dat sommige dingen gewoon beledigend zijn en dat er beter wat voorzichtiger mee om moet gaan.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:28 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Quote Theo Maassen:
[..]
Dit mag ook niet volgens jou dan?
Dat zei ik toch niet? Ik heb nooit gezegd dat de merendeel van Nederlanders dat voor allochtonen willen. Ik geloof dat de meeste mensen niet (echt) racistisch zijn. Meeste mensen hebben wel vooroordelen, maar ik denk dat de meeste mensen in Nederland wel prima met elkaar om kunnen gaan en willen gaan.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:32 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat nou?
En het trouwens, het meerendeel van de Nederlanders wil dat toch ook niet voor allochtonen?
jij bent ook maar een grijze muis die met alle winden meewaait zegquote:Op donderdag 18 november 2010 17:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Als het als grap bedoelt is, kan best. Iedereen is anders, sommige mensen zijn sneller op hun teentjes getrapt dan anderen. Maar praten kan altijd, als je echt wil praten over geschiedenis en sociologie en cultuur en wat dan ook, zijn er best veel allochtonen die daarover willen praten. Maar je kan gewoon beseffen dat sommige dingen gewoon beledigend zijn en dat er beter wat voorzichtiger mee om moet gaan.
Je gaat toch ook niet tegen je (blanke Nederlandse) buren zeggen dat zij dom en inferieur zijn omdat hun familie anders in elkaar steekt? Je wil toch ook niet dat je een groot gedeelte van je collega's of klasgenoten jou de hele tijd belachelijk maakt en op jou en je familie neerkijkt?
Dat bedoelde ik eigenlijk.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dat zei ik toch niet? Ik heb nooit gezegd dat de merendeel van Nederlanders dat voor allochtonen willen. Ik geloof dat de meeste mensen niet (echt) racistisch zijn. Meeste mensen hebben wel vooroordelen, maar ik denk dat de meeste mensen in Nederland wel prima met elkaar om kunnen gaan en willen gaan.
En ik weet dat omdat ik zelf allochtoon ben en met veel allochtonen omgaat. En we spreken haast nooit over Nederlanders en wanneer we dat doen zegt niemand dat dat ze allemaal moeten sterven of dat ze slechte mensen zijn.
Hoewel ik niet al te vaak met Marokkanen omga, dus misschien is het anders in hun kring.
Het verschil zit hem er denk ik in of het gemeend is of niet.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:43 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
jij bent ook maar een grijze muis die met alle winden meewaait zeg
eerst zeg je dat die grap van mij niet kan (dansen om kookpot), daarna geef ik aan dat dit uit een cabaretstuk komt en dan kan het ineens wel?
Kan best, daarom ik ken je ook niet. Misschien maak je gewoon grappen op de internet. Ik herinner een paar topics waar je grappen maakt en het waren vooral troll grappen. Maar hier op fok, als er een topic komt over allochtonen, dan zit de meerderheid te trollen en uit en allerlei dingen uit te schelden. Dus ik weet niet wie het echt meent en wie gewoon trolt. Boeit me verder ook niet, als je zegt dat je niet racistisch bent dan geloof ik je ook wel. Ik vind ook niet dat mensen niet racistisch mogen zijn, als iemand echt racistisch wil zijn omdat hij denkt dat dat de beste manier van zijn is, dan ga ik hem niet stoppen.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:30 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
geef een voorbeeld? ik heb best veel zwartjes als vriend hoor. Racisme komt juist omdat mensen te snel een mening over iemand klaar hebben zonder terdege onderzoek. precies wat jij als kaaskop dus ook doet
Oops, ik heb de verkeerde persoon gequote. Sorry.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:43 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk.
Valt me op dat veel mensen een heel ego-centrisch beeld van de wereld hebben.
Alweer, het gaat over hoe je het zegt, tegen wie je het zegt en in welke context je het zeg. Kijk, ik heb het verkeerd ingeschat. Misschien snap je ook niet waarom ik die grap van kookpot op eerste gezicht niet zo leuk vond. Dus ik leg het even uit:quote:Op donderdag 18 november 2010 17:43 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
jij bent ook maar een grijze muis die met alle winden meewaait zeg
eerst zeg je dat die grap van mij niet kan (dansen om kookpot), daarna geef ik aan dat dit uit een cabaretstuk komt en dan kan het ineens wel?
JIJ hebt een probleem met hem.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een collega die het nodig vindt om een paar keer per dag vervelende uitspraken te doen over buitenlanders. Vandaag vertelde hij me bijvoorbeeld een verhaal over een conflict met zijn buurman en zei hij op een gegeven moment "Ja, het is geen Turk hoor, dattie meteen begint te schreeuwen ofzo, maar...". En laatst had hij het erover dat het winkelcentrum bij mij in de wijk "ook al zo'n geneppesboel () is geworden" (er zit een Turkse supermarkt in
).
Hij maakt dagelijks een paar van dit soort tenenkrommende opmerkingen en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Vandaag probeerde ik hem erop aan te spreken, maar daar praat hij een beetje omheen ("Ja, er zijn ook wel Nederlanders die meteen beginnen te schreeuwen..."). Mijn andere collega's zijn het blijkbaar al zo gewend dat ze het niet eens meer horen (ik werk er zelf nog maar een paar maanden).
Ik word echt kwaad om zijn opmerkingen en af en toe wil ik het liefst opstaan en uit de kamer weglopen. Ik probeer nu te vermijden dat ik met hem alleen ben, want dan komt er steevast zo'n verhaal. En ik ben van plan om de eerstvolgende keer te vragen of hij dat soort opmerkingen in mijn bijzijn achterwege wil laten omdat ik er niet tegen kan, maar ik betwijfel of de boodschap aankomt. Hij lijkt nogal een bord voor zijn kop te hebben.
Adviezen hoe hiermee om te gaan...?
Ik denk dat je hetzelfde kan zeggen over het merendeel van de autochtonen. Maar er zijn altijd figuren bij die denken dat we een heerlijke wereld krijgen als ze alleen maar omringd worden door hun eigen soortgenoten. Die zouden nog weleens van een koude kermis thuis kunnen komen, mocht dat echt gebeuren.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En hoe weet je dat? Van wat je op TV ziet of wat een paar hangmarokkanen van 16 hebben gezegd?![]()
Natuurlijk zijn er racistische allochtonen, dat heb je bij elke volk. Maar de merendeel van allochtonen zijn niet racistisch ingesteld. Ze hebben vooroordelen, ze hebben klachten, maar de merendeel wil niet dat alle Nederlanders of blanke mensen dood gaan of dat ze allemaal slechte mensen zijn en dat ze moeten verdwijnen of boeten voor wat er in de verleden is gebeurd.
Wat je als voorbeelden geeft in de OP vind ik niet zo schokkend eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Omdat hij het tig keer per dag doet, en heel nadrukkelijk. En omdat zijn opmerkingen soms erg ver gaan. Denk dat de meeste zelfs Wilders te ver gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |