Maakt collega daadwerkelijk foute opmerkingen (als in niet toegestaan volgens de wet) of is TS gewoon overgevoelig. Je komt op mij over als het laatste als je al jeuk krijgt als hij het over een vrouwtje heeft. Kijk ook eens in de spiegel...quote:Het interesseert me weinig onder welke noemer het valt; ik heb er moeite mee.

quote:Op woensdag 17 november 2010 11:37 schreef Keep_Walking het volgende:
Ts, een vraag, waarom is het zo moeilijk om er iets over te zeggen? Durf je gewoon niet, ben je bang voor ruzie, bang dat je collega's je niet helpen?
quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar heb ik dus vandaag een poging toe gedaan, maar blijkbaar moet het wat explicieter bij deze idioot.

Een vriend van mij is ook zo (geen buitenlanderhater, maar kan wel constant doorratelen terwijl je er soms even totaal geen behoefte aan hebt) en die moet je dan ook gewoon letterlijk zeggen dat hij z'n bek moet houden. Dan landt het wel en doet hij daar verder ook totaal niet moeilijk over, gewoon een iets andere gebruiksaanwijzing dan de gemiddelde -iets meer sociaal invoelende- mens.quote:Op woensdag 17 november 2010 08:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Idd.Overigens doet hij dit bij andere collega's ook wel eens, en hoe lomp ze ook reageren, als je hem niet letterlijk zegt wat je bedoelt, snapt hij het niet.

.quote:

Dat is toch heel iets anders dan wanneer iemand de hele dag over complete bevolkingsgroepen zit te kankeren?quote:Op woensdag 17 november 2010 12:07 schreef fullmetal het volgende:
Zelf ook een turk? Ik snap het probleem niet zo, wij doen het ook altijd. Onze toerkoe is de scooterdief, ik een alcoholist, en zo hebben we nog meer van dat onzin.

Hier net zo. Met de Marokkaan op kantoor worden ook regelmatig Marokkanengrappen gemaakt en daar lacht hij zelf nog het hardst om. Maar dat is iets heel anders dan waar ik het nu over heb. Hele andere intonatie, hele andere context, nare bijsmaak.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:07 schreef fullmetal het volgende:
Zelf ook een turk? Ik snap het probleem niet zo, wij doen het ook altijd. Onze toerkoe is de scooterdief, ik een alcoholist, en zo hebben we nog meer van dat onzin.
Mannelijke collegas hebben er totaal geen problemen mee, merken het niet eens op, maar vrouwen willen wel eens moeilijk gaan doen.

Mwah, soms gaat het ook iets verder dan alleen een specifiek persoon. Ik weet wel dat ik een keer geen ziekteverzuim kreeg van een nieuwe manager, marokkaan, terwijl ik goed ziek was de hele bevolkingsgroep paar dagen lang helemaal verrot te schelden.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:09 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Dat is toch heel iets anders dan wanneer iemand de hele dag over complete bevolkingsgroepen zit te kankeren?

Kijk, dit is iets duidelijker. Als het wel eens gebeurt moet je het laten zitten, net zoals met mij: emoties. Als het vaker is zou ik je adviseren om ff serieus 1v1 te gaan praten, wat hij echt ermee bedoelt.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hier net zo. Met de Marokkaan op kantoor worden ook regelmatig Marokkanengrappen gemaakt en daar lacht hij zelf nog het hardst om. Maar dat is iets heel anders dan waar ik het nu over heb. Hele andere intonatie, hele andere context, nare bijsmaak.
Ik ben niet tegen buitenlandergrappen. Daar gaat het hier helemaal niet om.

Heb je hem al eens gevraagd waar hij zijn ideeën op baseert?quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is voor de lol neem ik aan. Deze gast meent het en haalt te pas en te onpas de afkomst van mensen erbij. Komt er een mooie Marokkaanse collega langs, zegt een andere collega dat dat een leuke meid is, merkt hij op "Ja, één van de weinige". De godganse dag door dat soort opmerkingen overal tussendoor.

Sorry Keep_Walking! Modded.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:30 schreef Leucopterus het volgende:
-edit- flame bash whatever, niet doen
Vooroordelen. Iedereen heeft ze en dat is maar goed ook.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je hem al eens gevraagd waar hij zijn ideeën op baseert?

Hmmm probleem met voor een groep iemand voor schut zetten is dat dat mensen daar extreem pijnlijk op reageren en nogal de neiging hebben je er dan op terug te pakken. Bovendien kan je daar vervolgens niet meer onderuit. Ik zou 't zelf pas doen als een opmerking in het prive (Ik stel je racistische opmerkingen niet op prijs --> met het goede stemgebruik zou dat bij een geestelijk gehandicapte nog moeten aankomen) geen enkele resultaat geeft.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:23 schreef De_Rikster het volgende:
Meneer is blijkbaar gewend om in overdrijvingen te praten en dus komt een hele beschaafde aanpak niet helemaal aan (bord voor de kop). Je zal toch iets zwaarder geschut moeten inzetten en er werkt niks zo goed als hem vernederen voor al je collega's..

Het verschil is dat een geestelijk gehandicapte doorgaans welwillend is.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:41 schreef Sessy het volgende:
met het goede stemgebruik zou dat bij een geestelijk gehandicapte nog moeten aankomen) geen enkele resultaat geeft.

Alle Turken en Marokkanen die je tegenkomt misdragen zich natuurlijk.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:48 schreef Radioheart het volgende:
Turken en marokkanen misdragen zich gewoon vaak.. ik vind het ook een rariteit als ik een ' normale' turk of marokkaan tegenkom...

En dat doen ze dan allemaal, altijd.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:54 schreef Radioheart het volgende:
Tsja, als ik in de trein zit lopen ze altijd te schreeuwen, te schelden .. tegen elkaar en de conducteur. Ze maken er altijd een zooitje van, ook op straat,
maargoed dat zijn vooral mannen die dat doen, de vrouwen gedragen zich wel normaal.
 Nouja, de mannen dan.
 Nouja, de mannen dan.

quote:Op woensdag 17 november 2010 09:27 schreef henkzijlstra het volgende:
lol grappig topic. ts die een man naar vindt omdat hij vindt dat een winkelcentrum verpauperd omdat er een turkse bakker zit terwijl ze zelf collega's te pas en onpas pinda e.d. noemt.
waar werk je? is het een soort werk waar je als werkgever subsidie krijgt waarschijnlijk?

En dat weet je zeker omdat?quote:Op woensdag 17 november 2010 15:16 schreef Isegrim het volgende:
Het is vanuit zijn kant niet lollig bedoeld. Het zijn geen grapjes.

En dat weet ik zeker omdat ik geen autist ben en aldus in staat ben om onderscheid te maken tussen een grap en een serieus bedoelde opmerking.quote:

Nou nou, ik vind dat je niet zo moet zeiken over iets wat een collega zegt. Blijkbaar ben jij de enige die zich eraan stoort (wat jij verwoordt naar: mijn collega's zijn het normaal gaan vinden omdat ze het al zolang aanhoren).quote:Op woensdag 17 november 2010 15:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En dat weet ik zeker omdat ik geen autist ben en aldus in staat ben om onderscheid te maken tussen een grap en een serieus bedoelde opmerking.
Jezus, vermoeiend dit soort onzinvragen...

quote:Op woensdag 17 november 2010 15:39 schreef Perico het volgende:
Dus als ik nu hoor dat een vriendin door een Turk is gestalkt die niet losliet totdat hij haar telefoonnr. had en hij onder bedreiging ook checkte of het het goede was.. dat zou ik tegen jou op het werk dan niet mogen vertellen omdat ik hiermee de duizenden tientallen goedwillende Turken in een hoek zet, schandelijk?

Erg geloofwaardig als je zelf Nederlands bentquote:Op woensdag 17 november 2010 16:05 schreef BruinBeertje het volgende:
maak de hele dag door grapjes over nederlanders, net zo lang dat het ontzettend begint te iriteren (doe het op een subtiele manier)
en hij houdt vanzelf op, dus niet naar je baas etc

Serieus, man? Dat heb ik nooit gemerkt. Ik woon in Utrecht, ga vaak naar Rotterdam of Amsterdam, en de merendeel van Turken of Marokkanen zijn gewoon rustig bezig met hun eigen dingen, van wat ik zie. Af en toe, soms wel vaak, is er 1 of 2 die stoer willen doen, maar om te zeggen dat de merendeel van hun misdragen...quote:Op woensdag 17 november 2010 12:54 schreef Radioheart het volgende:
Tsja, als ik in de trein zit lopen ze altijd te schreeuwen, te schelden .. tegen elkaar en de conducteur. Ze maken er altijd een zooitje van, ook op straat,
maargoed dat zijn vooral mannen die dat doen, de vrouwen gedragen zich wel normaal.

Niemand zegt dat je dat niet mag doen. Als je vriendin door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever wordt gestalked, mag je gerust zeggen dat ze gestalkt wordt door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:39 schreef Perico het volgende:
Ik krijg de indruk dat het nog wel meevalt met de intensiteit van het zogenaamde racisme en dat je misschien een lage tolerantiedrempel hebt in deze?
Dat mag hoor. Ben zelf een semi allochtoon met Spaanse vader, en als kind zat ik 1x per week op Spaans onderwijs met grote groepen Turken en Marokkanen in hetzelfde gebouw. Ging keihard tegen keihard, over en weer met de meest erge persoonlijke beledigingen. Ik vond het niet erg.
Dus als ik nu hoor dat een vriendin door een Turk is gestalkt die niet losliet totdat hij haar telefoonnr. had en hij onder bedreiging ook checkte of het het goede was.. dat zou ik tegen jou op het werk dan niet mogen vertellen omdat ik hiermee de duizenden goedwillende Turken in een hoek zet, schandelijk?

Wie de schoen past trekke hem aan.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je dat niet mag doen. Als je vriendin door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever wordt gestalked, mag je gerust zeggen dat ze gestalkt wordt door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever.
Maar als je zegt dat alle Turken stalkers zijn, zeker wanneer dat helemaal niet waar is, ben je racistisch bezig.

Die spreekwoord telt alleen als iemand bijvoorbeeld zegt "mijn vriendin wordt door een Turk gestalkt" tegen een ander Turk. Een normale Turk voelt zich niet aangesproken, een stalkende Turk wel.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:22 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
Wie de schoen past trekke hem aan.

Wat is dit nu weer voor bullshitvergelijking?quote:Op woensdag 17 november 2010 15:39 schreef Perico het volgende:
Dus als ik nu hoor dat een vriendin door een Turk is gestalkt die niet losliet totdat hij haar telefoonnr. had en hij onder bedreiging ook checkte of het het goede was.. dat zou ik tegen jou op het werk dan niet mogen vertellen omdat ik hiermee de duizenden goedwillende Turken in een hoek zet, schandelijk?

Maar volgens TS zijn het geen grappen.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:20 schreef Bonzai. het volgende:
Met racistische grapjes mag je gewoon lachen.
Als hij echt tenenkrommende opmerkingen maakt, zeg dan iets in het genre van:
Beetje racistisch niet?
Je hoeft niet zo te overdrijven

quote:Op woensdag 17 november 2010 20:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
Altijd vrouwen die hier heel moeilijk om gaan doen en tegen anderen gaan staan janken. Als het je niet aanstaat, zeg er dan gewoon wat van. Ben je bang om een weerwoord te krijgen en voor lul te staan ofzo?
quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar heb ik dus vandaag een poging toe gedaan, maar blijkbaar moet het wat explicieter bij deze idioot.

Ik heb nergens gelezen hoe die kerel daar vervolgens weer op reageerde . Alleen dat hij kennelijk een idioot is .quote:

Vraag het eens aan haar.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen hoe die kerel daar vervolgens weer op reageerde . Alleen dat hij kennelijk een idioot is .

Dat heb ik al gedaan maar geen reactie op gekregen . Kennelijk zinde zijn reactie haar ook niet .quote:Op woensdag 17 november 2010 21:11 schreef L.no het volgende:
[..]
Vraag het eens aan haar.
Ze heeft iig wel iets tegen hem gezegd.

quote:Op woensdag 17 november 2010 21:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan maar geen reactie op gekregen . Kennelijk zinde zijn reactie haar ook niet .
Gevonden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zeg ik net. Ik heb hem vandaag gevraagd waar zijn opmerking op sloeg en zijn reactie was "dat er vast ook wel Nederlanders zijn die meteen beginnen te schreeuwen" (maar Turken doen het blijkbaar per definitie). Dat schoot dus niet echt op. Toen wist ik ff niet meer wat te zeggen.

Ben ik je collega ?quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is voor de lol neem ik aan. Deze gast meent het en haalt te pas en te onpas de afkomst van mensen erbij. Komt er een mooie Marokkaanse collega langs, zegt een andere collega dat dat een leuke meid is, merkt hij op "Ja, één van de weinige". De godganse dag door dat soort opmerkingen overal tussendoor.

Dus ze sprak hem aan op datgene waar ze zich aan irriteerde en vervolgens reageerde hij met een standaardopmerking die volkomen in de lijn der verwachting lag , en vervolgens is ze alweer uitgelult ?quote:

Ze kan hier niet mee omgaan, daarom zoekt ze tips lijkt me.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dus ze sprak hem aan op datgene waar ze zich aan irriteerde en vervolgens reageerde hij met een standaardopmerking die volkomen in de lijn der verwachting lag , en vervolgens is ze alweer uitgelult ?
Dan had ze er juist op door moeten gaan .

Daarom zeg ik ook dat het meer aan de handelswijze van TS ligt, dan aan die collega .quote:Op woensdag 17 november 2010 21:20 schreef L.no het volgende:
[..]
Ze kan hier niet mee omgaan, daarom zoekt ze tips lijkt me.
Ik wil jou wel vragen wat jij dan gezegd zou hebben, maar jij hebt genoeg tijd om hierover na te denken. Op dat moment wanneer het gebeurde is het soms moeilijk om iets terug te zeggen als je versteld bent van de reactie.

Vertel dan hóé ze het moet doen. Daar ging het juist toch om?quote:Op woensdag 17 november 2010 21:23 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat het meer aan de handelswijze van TS ligt, dan aan die collega .
Lijkt me een prima leermomentje voor haar .

Hoe kan je van te voren bij een gesprek weten dat je uitgeluld zou zijn dan?quote:Op woensdag 17 november 2010 21:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die comeback ligt zo voor de hand dat je er zelf ook nog wel een dooddoener tegenaan had kunnen smijten. Je kunt zelfs gewoon normaal herhalen wat je al hebt gezegd. Je bent toch niet al uitgeluld als iemand iets zegt? Dan moet je niet eens beginnen aan een gesprek.

Dat weet je niet maar je bent toch niet bij de eerste zin van hem uitgeluld? Het was ook nog eens een hele slechte comeback van hem. Zeg dan gewoon dat het jou en je collega's stoort. Overigens, als het je collega's niet stoort dan ligt het waarschijnlijk aan je eigen lage incasseringsvermogen en moet je naar jezelf kijken. Als het je collega's wel stoort, is dat eigenlijk al gewoon de oplossing. Meeste stemmen gelden.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:27 schreef L.no het volgende:
[..]
Hoe kan je van te voren bij een gesprek weten dat je uitgeluld zou zijn dan?

De argumenten die ze hier zelf inbrengt ook bij de betreffende persoon neerleggen ?quote:Op woensdag 17 november 2010 21:24 schreef L.no het volgende:
[..]
Vertel dan hóé ze het moet doen. Daar ging het juist toch om?

Natuurlijk kan je bij de eerste zin uitgeluld zijn. Het komt niet vaak voor, maar ik ben niet verrast als dat gebeurt hoor.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat weet je niet maar je bent toch niet bij de eerste zin van hem uitgeluld? Het was ook nog eens een hele slechte comeback van hem. Zeg dan gewoon dat het jou en je collega's stoort. Overigens, als het je collega's niet stoort dan ligt het waarschijnlijk aan je eigen lage incasseringsvermogen en moet je naar jezelf kijken. Als het je collega's wel stoort, is dat eigenlijk al gewoon de oplossing. Meeste stemmen gelden.

Dat zijn goede oplossingen inderdaad, alleen is je onderste post weer onnodig, want dit topic is om advies te vragen en niet om te zeuren en aanstellen.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De argumenten die ze hier zelf inbrengt ook bij de betreffende persoon neerleggen ?
Zo moeilijk is dat toch niet. En als ze dat niet durft kan ze altijd nog een klacht indienen bij haar leidinggevende .
Tja die zal wel vragen of ze de betreffende persoon er al mee geconfronteerd heeft natuurlijk .
Daarom zeg ik : Of stoppen met zeuren en aanstellen, of als het je écht stoort hem aanspreken .

Het komt op mij een beetje over als iemand die enorme kiespijn heeft maar bang is voor de tandarts.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:35 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat zijn goede oplossingen inderdaad, alleen is je onderste post weer onnodig, want dit topic is om advies te vragen en niet om te zeuren en aanstellen.

Wat een onzin zeg . Als TS nou zelf Marokkaans is, of een Marokkaanse vriend/man zou hebben en de rest van haar collega's zijn autochtone Nederlanders a la Henk en Ingrid . Dan is het logisch dat dergelijke uitspraken haar meer kwetsen dan de rest ? Maar omdat de meerderheid er dan geen bezwaar tegen hebt zou TS opeens geen recht van spreken hebben ?quote:Op woensdag 17 november 2010 21:34 schreef L.no het volgende:
Qua meeste stemmen met de collega's die hier wel aan storen is een goede oplossing trouwens.

Wat een aparte vergelijking.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het komt op mij een beetje over als iemand die enorme kiespijn heeft maar bang is voor de tandarts.
Ergens zal TS de stoute schoenen moeten aantrekken . Of als ze dat het allemaal niet waard vind, simpelweg stoppen met zeuren idd

Helaas is het wel zo dat als je collega's het niet erg vinden, je geen poot hebt om op te staan. Ook al heb je volgens de huisregels het volste recht om die collega het zwijgen op te leggen. Je legt dan gelijk een bom onder je eigen positie en het zou me dan ook niet verbazen als de TS dan het lijdend voorwerp van veel plagerijen wordt.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:34 schreef L.no het volgende:
Natuurlijk kan je bij de eerste zin uitgeluld zijn. Het komt niet vaak voor, maar ik ben niet verrast als dat gebeurt hoor.
Als het de collega's niet stoort, dan kan het ook zijn dat ze gewend zijn aan zijn gedrag, maar dat hoeft echt niet te betekenen dat het aan de TS ligt. Het kan aan een andere leefsomgeving zitten waar sommigen aan gewend zijn en anderen als belediging beschouwen. Dan zijn de anderen niet ineens sterker, maar ze weten niet anders omdat ze het gewend zijn.

Kantoorzelfmoord.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:40 schreef Stokstaart het volgende:
Wat een onzin zeg . Als TS nou zelf Marokkaans is, of een Marokkaanse vriend/man zou hebben en de rest van haar collega's zijn autochtone Nederlanders a la Henk en Ingrid . Dan is het logisch dat dergelijke uitspraken haar meer kwetsen dan de rest ? Maar omdat de meerderheid er dan geen bezwaar tegen hebt zou TS opeens geen recht van spreken hebben ?
Vrij kansloze redenatie als je het mij vraagt .

O van mij mag TS alles doen .quote:Op woensdag 17 november 2010 21:40 schreef L.no het volgende:
[..]
Wat een aparte vergelijking.
Dus als je aan iemand ergert en daar advies om wilt vragen, is het meteen zeuren.
Maakt voor mij niet uit hoor, alleen ben ik zeker niet met jou eens.

Rot toch op , je collega's nemen je maar zoals je bent en als het ze echt niet zint gaan ze maar naar de Manager / Baas.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:34 schreef L.no het volgende:
Qua meeste stemmen met de collega's die hier wel aan storen is een goede oplossing trouwens.

quote:Op woensdag 17 november 2010 21:44 schreef Joene het volgende:
[..]
Rot toch op , je collega's nemen je maar zoals je bent en als het ze echt niet zint gaan ze maar naar de Manager / Baas.
Als mijn collega's gaan zeiken om het feit dat ik turken / marokkaantjes/ negers / surinamers af loopt te zeiken hebben ze flink pech want dat doe ik de hele dag in volle overtuiging .

Het was nog aanvulling op mijn vorige post. Dat was de reactie op dit:quote:Op woensdag 17 november 2010 21:40 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg . Als TS nou zelf Marokkaans is, of een Marokkaanse vriend/man zou hebben en de rest van haar collega's zijn autochtone Nederlanders a la Henk en Ingrid . Dan is het logisch dat dergelijke uitspraken haar meer kwetsen dan de rest . Omdat de meerderheid er dan geen bezwaar tegen hebt zou TS opeens geen recht van spreken hebben ?
Vrij kansloze redenatie als je het mij vraagt .
En waar héb jij het over? Je verdraait dingen en maakt dit verhaal complexer dan het is. Het is geen pesterij ofzo. Het is niet dat als iemand beledigd voelt, dat die dan stemmen gaat vragen van andere collega's.quote:Als het je collega's wel stoort, is dat eigenlijk al gewoon de oplossing. Meeste stemmen gelden.

Wat een grote jongen ben jij zeg .quote:Op woensdag 17 november 2010 21:44 schreef Joene het volgende:
[..]
Rot toch op , je collega's nemen je maar zoals je bent en als het ze echt niet zint gaan ze maar naar de Manager / Baas.
Als mijn collega's gaan zeiken om het feit dat ik turken / marokkaantjes/ negers / surinamers af loopt te zeiken hebben ze flink pech want dat doe ik de hele dag in volle overtuiging .

Dat is wel het nadeel helaas.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Helaas is het wel zo dat als je collega's het niet erg vinden, je geen poot hebt om op te staan. Ook al heb je volgens de huisregels het volste recht om die collega het zwijgen op te leggen. Je legt dan gelijk een bom onder je eigen positie en het zou me dan ook niet verbazen als de TS dan het lijdend voorwerp van veel plagerijen wordt.

Sorry, hier las ik niet verder. Ga maar normaal reageren.quote:

Nee je moet lekker de sociale kneus op je werk gaan uithangenquote:Op woensdag 17 november 2010 21:45 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat een grote jongen ben jij zeg .

Waar heb je het allemaal over joh ?quote:Op woensdag 17 november 2010 21:45 schreef L.no het volgende:
[..]
Het was nog aanvulling op mijn vorige post. Dat was de reactie op dit:
[..]
En waar héb jij het over? Je verdraait dingen en maakt dit verhaal complexer dan het is. Het is geen pesterij ofzo. Het is niet dat als iemand beledigd voelt, dat die dan stemmen gaat vragen van andere collega's.
Dit gaat om iemand die opmerkingen geeft op veel rassen in het algemeen en met stemmen kan je misschien die persoon overtuigen dat zijn manier niet echt goed is. Ze hoeven hem niet officieel te dwingen dat hij geen recht meer van spreken heeft ofzo.

Sociale werkplaats in jouw geval .quote:Op woensdag 17 november 2010 21:46 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee je moet lekker de sociale kneus op je werk gaan uithangen

Voordeel is wel dat het die kerel kan laten realiseren waar hij mee bezig is. Het nadeel is nu al genoemd.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:48 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Waar heb je het allemaal over joh ?
Meeste stemmen gelden is gewoon een kul-argument in een discussie waar een individu zich kennelijk stoort aan het gedrag van een ander individu .
Of TS werkt in de Tweede Kamer, dan zou dat verhaal nog enigszins op gaan

Zo noem ik het idd regelmatig !quote:Op woensdag 17 november 2010 21:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Sociale werkplaats in jouw geval .

Daarom heb ik het over een meerderheid onder je collega's. Dat maakt het niet ingewikkelder maar juist makkelijker. Of hij nu goed of fout bezig is, is in dit geval even irrelevent. In een perfecte wereld is het relevant maar daar leven wij niet in. Als ze gewoon even wat praat met bevriende collega's, of let op de reacties van anderen als hij racistisch bezig is, dan weet je snel genoeg of het verstandig is om er een punt van te maken. Tuurlijk is het geen verbod maar ik kan je wel verklappen dat een uitbrander van je gehele sociale omgeving harder aankomt dan die van één enkel burgertrutje. (Ik zeg even burgertrutje, niet dat TS dat is maar omdat hij dat zo zal zien.)quote:

Wat kan mij het schelen wat mn collega's vinden ?quote:Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daarom heb ik het over een meerderheid onder je collega's. Dat maakt het niet ingewikkelder maar juist makkelijker. Of hij nu goed of fout bezig is, is in dit geval even irrelevent. In een perfecte wereld is het relevant maar daar leven wij niet in. Als ze gewoon even wat praat met bevriende collega's, of let op de reacties van anderen als hij racistisch bezig is, dan weet je snel genoeg of het verstandig is om er een punt van te maken. Tuurlijk is het geen verbod maar ik kan je wel verklappen dat een uitbrander van je gehele sociale omgeving harder aankomt dan die van één enkel burgertrutje. (Ik zeg even burgertrutje, niet dat TS dat is maar omdat hij dat zo zal zien.)

Ze kan het bijvoorbeeld eens tijdens werkoverleg noemen . Maar dan ben ik van mening dat je altijd sterker staat als je de persoon in kwestie éérst persoonlijk aanspreekt op zijn gedrag . En als er lacherig gedaan mocht worden, duidelijk maken dat je bloedserieus bent .quote:Op woensdag 17 november 2010 21:49 schreef L.no het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat het die kerel kan laten realiseren waar hij mee bezig is. Het nadeel is nu al genoemd.

Zie dan het tweede puntje van mijn betoogquote:Op woensdag 17 november 2010 20:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar volgens TS zijn het geen grappen.

Dat dus. Maar zoals gezegd, de volgende keer (hij was er vandaag niet) ga ik hem vriendelijk doch dringend verzoeken om dit soort dingen in mijn bijzijn voortaan voor zich te houden.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:20 schreef L.no het volgende:
[..]
Ze kan hier niet mee omgaan, daarom zoekt ze tips lijkt me.
Ik wil jou wel vragen wat jij dan gezegd zou hebben, maar jij hebt genoeg tijd om hierover na te denken. Op dat moment wanneer het gebeurde is het soms moeilijk om iets terug te zeggen als je versteld bent van de reactie.

Ze heeft het toch al gezegd tegen hem. Nu moet ze gewoon kijken of er meer mensen hetzelfde vinden. Misschien is die man het zo gewend om thuis op de bank te fulmineren op alles wat zonder een zonnebank een kleurtje heeft, dat hij niet inziet dat dit niet netjes is in het openbaar.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ze kan het bijvoorbeeld eens tijdens werkoverleg noemen . Maar dan ben ik van mening dat je altijd sterker staat als je de persoon in kwestie éérst persoonlijk aanspreekt op zijn gedrag . En als er lacherig gedaan mocht worden, duidelijk maken dat je bloedserieus bent .
Collega's posten over het gedrag van een andere collega waar deze niet bij aanwezig is, komt op mij nogal laag over . Daarbij verziekt het de onderlinge verhoudingen alleen maar .

Het stoort mijn collega's wel degelijk, heb het er vandaag nog uitgebreid met ze over gehad en ze ergeren zich er ook aan. Ze hebben het alleen opgegeven maak ik op uit hun reacties.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat weet je niet maar je bent toch niet bij de eerste zin van hem uitgeluld? Het was ook nog eens een hele slechte comeback van hem. Zeg dan gewoon dat het jou en je collega's stoort. Overigens, als het je collega's niet stoort dan ligt het waarschijnlijk aan je eigen lage incasseringsvermogen en moet je naar jezelf kijken. Als het je collega's wel stoort, is dat eigenlijk al gewoon de oplossing. Meeste stemmen gelden.

Daar geef ik je gelijk in hoor.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daarom heb ik het over een meerderheid onder je collega's. Dat maakt het niet ingewikkelder maar juist makkelijker. Of hij nu goed of fout bezig is, is in dit geval even irrelevent. In een perfecte wereld is het relevant maar daar leven wij niet in. Als ze gewoon even wat praat met bevriende collega's, of let op de reacties van anderen als hij racistisch bezig is, dan weet je snel genoeg of het verstandig is om er een punt van te maken. Tuurlijk is het geen verbod maar ik kan je wel verklappen dat een uitbrander van je gehele sociale omgeving harder aankomt dan die van één enkel burgertrutje. (Ik zeg even burgertrutje, niet dat TS dat is maar omdat hij dat zo zal zien.)
Er hoeft niet één antwoord goed te zijn eh.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ze kan het bijvoorbeeld eens tijdens werkoverleg noemen . Maar dan ben ik van mening dat je altijd sterker staat als je de persoon in kwestie éérst persoonlijk aanspreekt op zijn gedrag . En als er lacherig gedaan mocht worden, duidelijk maken dat je bloedserieus bent .
Collega's posten over het gedrag van een andere collega waar deze niet bij aanwezig is, komt op mij nogal laag over . Daarbij verziekt het de onderlinge verhoudingen alleen maar .

Jij bent dan ook gewoon een autistische kneus.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Wat kan mij het schelen wat mn collega's vinden ?

Jou misschien niet, gelukkig gaat het niet om jou.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Wat kan mij het schelen wat mn collega's vinden ?

Kom op zeg dat zal hem lekker boeienquote:Op woensdag 17 november 2010 21:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat dus. Maar zoals gezegd, de volgende keer (hij was er vandaag niet) ga ik hem vriendelijk doch dringend verzoeken om dit soort dingen in mijn bijzijn voortaan voor zich te houden.
Ik heb al vaak zat nonverbaal laten merken wat ik ervan vind, pakt hij niet op. Volgende stap was dus om te vragen waar een bepaalde opmerking op sloeg, pakt hij niet op. Dus nu maar directe confrontatie. Dat vind ik alleen best lastig, mede door het onderwerp en doordat ik hem sowieso al een lastige man vind om mee om te gaan.
 Alsof hij zn gedrag gaat aanpassen omdat jij er toevallig  niet tegen kan ?
 Alsof hij zn gedrag gaat aanpassen omdat jij er toevallig  niet tegen kan ?

Ik denk ook dat het tegen je gaat werken . En misschien weet je dat zelf ook wel .quote:Op woensdag 17 november 2010 21:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat dus. Maar zoals gezegd, de volgende keer (hij was er vandaag niet) ga ik hem vriendelijk doch dringend verzoeken om dit soort dingen in mijn bijzijn voortaan voor zich te houden.
Ik heb al vaak zat nonverbaal laten merken wat ik ervan vind, pakt hij niet op. Volgende stap was dus om te vragen waar een bepaalde opmerking op sloeg, pakt hij niet op. Dus nu maar directe confrontatie. Dat vind ik alleen best lastig, mede door het onderwerp en doordat ik hem sowieso al een lastige man vind om mee om te gaan.

Leg zijn uitspraken digitaal vast en vervolgens vraag je je leidinggevende om advies.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het stoort mijn collega's wel degelijk, heb het er vandaag nog uitgebreid met ze over gehad en ze ergeren zich er ook aan. Ze hebben het alleen opgegeven maak ik op uit hun reacties.

Neehoor een doodnormale iteejerquote:Op woensdag 17 november 2010 21:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Jij bent dan ook gewoon een autistische kneus.
 , met een hekel aan marokkanen, turken, negers ,surinamers
 , met een hekel aan marokkanen, turken, negers ,surinamers  
											|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |