quote:Op woensdag 17 november 2010 09:27 schreef henkzijlstra het volgende:
lol grappig topic. ts die een man naar vindt omdat hij vindt dat een winkelcentrum verpauperd omdat er een turkse bakker zit terwijl ze zelf collega's te pas en onpas pinda e.d. noemt.![]()
waar werk je? is het een soort werk waar je als werkgever subsidie krijgt waarschijnlijk?
En dat weet je zeker omdat?quote:Op woensdag 17 november 2010 15:16 schreef Isegrim het volgende:
Het is vanuit zijn kant niet lollig bedoeld. Het zijn geen grapjes.
En dat weet ik zeker omdat ik geen autist ben en aldus in staat ben om onderscheid te maken tussen een grap en een serieus bedoelde opmerking.quote:
Nou nou, ik vind dat je niet zo moet zeiken over iets wat een collega zegt. Blijkbaar ben jij de enige die zich eraan stoort (wat jij verwoordt naar: mijn collega's zijn het normaal gaan vinden omdat ze het al zolang aanhoren).quote:Op woensdag 17 november 2010 15:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En dat weet ik zeker omdat ik geen autist ben en aldus in staat ben om onderscheid te maken tussen een grap en een serieus bedoelde opmerking.
Jezus, vermoeiend dit soort onzinvragen...
quote:Op woensdag 17 november 2010 15:39 schreef Perico het volgende:
Dus als ik nu hoor dat een vriendin door een Turk is gestalkt die niet losliet totdat hij haar telefoonnr. had en hij onder bedreiging ook checkte of het het goede was.. dat zou ik tegen jou op het werk dan niet mogen vertellen omdat ik hiermee de duizenden tientallen goedwillende Turken in een hoek zet, schandelijk?
Erg geloofwaardig als je zelf Nederlands bentquote:Op woensdag 17 november 2010 16:05 schreef BruinBeertje het volgende:
maak de hele dag door grapjes over nederlanders, net zo lang dat het ontzettend begint te iriteren (doe het op een subtiele manier)
en hij houdt vanzelf op, dus niet naar je baas etc
Serieus, man? Dat heb ik nooit gemerkt. Ik woon in Utrecht, ga vaak naar Rotterdam of Amsterdam, en de merendeel van Turken of Marokkanen zijn gewoon rustig bezig met hun eigen dingen, van wat ik zie. Af en toe, soms wel vaak, is er 1 of 2 die stoer willen doen, maar om te zeggen dat de merendeel van hun misdragen...quote:Op woensdag 17 november 2010 12:54 schreef Radioheart het volgende:
Tsja, als ik in de trein zit lopen ze altijd te schreeuwen, te schelden .. tegen elkaar en de conducteur. Ze maken er altijd een zooitje van, ook op straat,
maargoed dat zijn vooral mannen die dat doen, de vrouwen gedragen zich wel normaal.
Niemand zegt dat je dat niet mag doen. Als je vriendin door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever wordt gestalked, mag je gerust zeggen dat ze gestalkt wordt door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:39 schreef Perico het volgende:
Ik krijg de indruk dat het nog wel meevalt met de intensiteit van het zogenaamde racisme en dat je misschien een lage tolerantiedrempel hebt in deze?
Dat mag hoor. Ben zelf een semi allochtoon met Spaanse vader, en als kind zat ik 1x per week op Spaans onderwijs met grote groepen Turken en Marokkanen in hetzelfde gebouw. Ging keihard tegen keihard, over en weer met de meest erge persoonlijke beledigingen. Ik vond het niet erg.
Dus als ik nu hoor dat een vriendin door een Turk is gestalkt die niet losliet totdat hij haar telefoonnr. had en hij onder bedreiging ook checkte of het het goede was.. dat zou ik tegen jou op het werk dan niet mogen vertellen omdat ik hiermee de duizenden goedwillende Turken in een hoek zet, schandelijk?
Wie de schoen past trekke hem aan.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je dat niet mag doen. Als je vriendin door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever wordt gestalked, mag je gerust zeggen dat ze gestalkt wordt door een Turk, Marokkaan, Antilliaan, Jood, whatever.
Maar als je zegt dat alle Turken stalkers zijn, zeker wanneer dat helemaal niet waar is, ben je racistisch bezig.
Die spreekwoord telt alleen als iemand bijvoorbeeld zegt "mijn vriendin wordt door een Turk gestalkt" tegen een ander Turk. Een normale Turk voelt zich niet aangesproken, een stalkende Turk wel.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:22 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
Wie de schoen past trekke hem aan.
Wat is dit nu weer voor bullshitvergelijking?quote:Op woensdag 17 november 2010 15:39 schreef Perico het volgende:
Dus als ik nu hoor dat een vriendin door een Turk is gestalkt die niet losliet totdat hij haar telefoonnr. had en hij onder bedreiging ook checkte of het het goede was.. dat zou ik tegen jou op het werk dan niet mogen vertellen omdat ik hiermee de duizenden goedwillende Turken in een hoek zet, schandelijk?
Maar volgens TS zijn het geen grappen.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:20 schreef Bonzai. het volgende:
Met racistische grapjes mag je gewoon lachen.
Als hij echt tenenkrommende opmerkingen maakt, zeg dan iets in het genre van:
Beetje racistisch niet?
Je hoeft niet zo te overdrijven
quote:Op woensdag 17 november 2010 20:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
Altijd vrouwen die hier heel moeilijk om gaan doen en tegen anderen gaan staan janken. Als het je niet aanstaat, zeg er dan gewoon wat van. Ben je bang om een weerwoord te krijgen en voor lul te staan ofzo?
quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar heb ik dus vandaag een poging toe gedaan, maar blijkbaar moet het wat explicieter bij deze idioot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |