Niet meer dan fair is dat ze jou compenseren voor de kosten die jij maakt om hun fout te herstellen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:28 schreef RanTheMan het volgende:
Nee dat heb ik nog gevraagd, maar dat mag niet/willen ze niet.. Maar t is een pure principe kwestie, zij eisend at ik 9,50 vertzendkosten betaal, dan is het niet meer dan fair dat ik dat ook mag eisen?
Wat jij allemaal aan ze betaalt, doet er helemaal niet toe. Zij bieden diensten en producten aan onder bepaalde voorwaarden, jij accepteert het aanbod. Dat geldt net zo voor het bestellen van producten met ¤ 9,50 verzendkosten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:35 schreef RanTheMan het volgende:
Die koerier is wel een goede, maar doen ze vast niet.. Het gaat me er om dat ik maandelijks bijna 100 euro naar hun breng (voor de nieuwsgieringen: alles in 1, sport 1,canal+ eredivisielive en bel kosten) Wat natuurlijk al een absurd bedrag is, maar het is een luxe die ik me kan permiteren en dat ze dan zo verdomde bekrompen doen wanneer ze zelf een fout maken.
Nee, dat gaat niet op.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:37 schreef ClintOosthout het volgende:
Jij hebt een product toegestuurd gekregen waar je niet om gevraagd hebt.
Volgens de wet bescherming consumenten hoef je het niet terug te sturen en/of te betalen.
Deze wet is in het leven geroepen voor die acties waar je een cd oid koopt en dan vastzit aan een abb van 500 cd's die ook nog duurder zijn ff google zoeken.
Dat bestrijd ik ook helemaal niet, maar misschien moet je even beter lezen, ik bied hun dus een dienst aan door het terug te sturen, dus daar zitten dan ook voorwaarden aanquote:Wat jij allemaal aan ze betaalt, doet er helemaal niet toe. Zij bieden diensten en producten aan onder bepaalde voorwaarden, jij accepteert het aanbod. Dat geldt net zo voor het bestellen van producten met ¤ 9,50 verzendkosten.
Ik zou niet weten waarom niet. Ts krijgt een product waar hij niet om vraagt, maar moet wel voor de kosten opdraaien. Dat is precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.quote:
Zoals je zelf al zegt, aangezien enige onderbouwing ontbreekt: google even.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:42 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Ts krijgt een product waar hij niet om vraagt, maar moet wel voor de kosten opdraaien. Dat is precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.
Helaas, maar dat doet verder ook niet ter zake, ik ben met mn volle verstand akkoord gegaan met die 40 euro. Dat dat achteraf voor de helft goedkoper had gekund is vervelend en draagt bij aan mijn principiële bezwaren tegen ziggo handelswijze, maar ik verwacht geen 20 euro compensatie wegens misleiding o.i.d.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:55 schreef Sam-x het volgende:
Heb je naam opgeschreven van de verkoopster? Dat doe ik altijd.
Nope, de eerste (of eigenlijk nr 2) werd geleverd door een postbode, zonder te tekenen de tweede (of eigenlijk nr3 ) lag in eenzelfde verpakking in mn brievenbusquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:57 schreef Innisdemon het volgende:
Heb je eigenlijk getekent voor ontvangst van die 3e smartcard?
Je kunt het natuurlijk hard spelen. Maar als ze je gaan royeren als abonnee omdat ze je strontvervelend vinden, heb je wel een probleem.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:35 schreef RanTheMan het volgende:
Die koerier is wel een goede, maar doen ze vast niet.. Het gaat me er om dat ik maandelijks bijna 100 euro naar hun breng (voor de nieuwsgieringen: alles in 1, sport 1,canal+ eredivisielive en bel kosten) Wat natuurlijk al een absurd bedrag is, maar het is een luxe die ik me kan permiteren en dat ze dan zo verdomde bekrompen doen wanneer ze zelf een fout maken.
Alsof ik de achtelijke idioot ben die de fout heeft gemaakt en dan ook nog eens van alles van mij verwachten om hun fout te herstellen, bah...
Nee, hij moet de kosten enkel voorschieten, en dan krijgt hij die (verzend)kosten terugbetaald.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:42 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Ts krijgt een product waar hij niet om vraagt, maar moet wel voor de kosten opdraaien. Dat is precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.
Nee, dat niet. Maar verhalen gaat lastig worden vermoed men.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:34 schreef Fireblast het volgende:
TS wil een vergoeding voor zijn kosten die hij moet doen voor z'n ritje naar het postkantoor, die niet heel dichtbij is. Zo onredelijk is dat toch niet?
Als ze me daarom gaan royeren hebben zij pas een probleemquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk hard spelen. Maar als ze je gaan royeren als abonnee omdat ze je strontvervelend vinden, heb je wel een probleem.
Dus hoe hard wil je het spelen?
Omdat?quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:49 schreef RanTheMan het volgende:
Als ze me daarom gaan royeren hebben zij pas een probleem![]()
Omdat ze me niet kunnen royeren omdat ze me vervelend vinden of omdat ik "zeur" in dat geval sta ik aardig sterk en begin ik zonder twijfel een procedurequote:Op dinsdag 16 november 2010 13:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat?Ga je dan een klacht indienen ofzo?
Ah, de I sew you mentaliteit.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:57 schreef RanTheMan het volgende:
Omdat ze me niet kunnen royeren omdat ze me vervelend vinden of omdat ik "zeur" in dat geval sta ik aardig sterk en begin ik zonder twijfel een procedure
En als er bij Ziggo een beetje goede advocaat rondloopt zal die dat gooien op een belangenverstrengeling of e.d.quote:Proceskosten zullen ook meevallen in dat geval aangezien mijn ega advocaat van beroep is, maar goed, ik loop op de zaken vooruit.. zover zal het mijn inziens nimmer komen
Misschien kun je ook beter uitgaan van de algemeen geaccepteerde normen en waarden. Anders blijf je dit soort zaken houdenquote:-edit: ik hang zwaar aan mijn eigen normen/waarden/principes maar dit gaat een beetje ver voor 9,50dus we zullen zien
Och ik geniet er stiekem wel van om de call center agents het moeilijk te maken met vragen die niet voor hun gescript zijn, Maar goed ik verwacht echt geen betere wereld, zeker niet alleen. Sterker nog ik verwacht niets, maar als men er nooit mee geconfronteerd wordt veranderd er nooit iets. Ik heb dan ook opzettelijk hier gepost om bij succes een benchmark voor de volgende individu te creëren.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het wel veel moeite voor een principekwestie. Ik ben het wel met je eens dat het klantonvriendelijk is, maar ik zou niet de illusie hebben dat de wereld er een stukje beter van wordt als jij hier heel veel tijd en moeite in gaat steken om je gelijk te krijgen.
Omdat ze dan alsnog de 40 euro gaan incasseren en dan moet ik daar weer achter aan, maar bij retour afzender moet ik ook naar de brievenbusquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:09 schreef dikke_donder het volgende:
Waarom doe je niet retour zender?
Dat is een andere situatie. Ze verrekenen daar namelijk niets met een verplichting die ze hebben richting jou.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:21 schreef RanTheMan het volgende:
nog even terug komen op sanger en de volgende quote:
Wettelijk bestaan er namelijk geen rechtsgronden om verrekenen te doen zonder wederzijds goedvinden
dat is nu precies de crux, dat doen ze bij mij ook door de 40 euro extra te incasseren bij de auto incasso van mijn abo's en ik vind dat niet goed!
Tuurlijk wel, ze incasseren 40 euro te veel voor een product dat ik niet wil hebben. uiteraard zal ik mijn abo's ook keurig betalen, maar die 40 euro niet.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is een andere situatie. Ze verrekenen daar namelijk niets met een verplichting die ze hebben richting jou.
Zij leveren iets en rekenen daar ¤ 40 voor dmv een factuur en automatische incasso. Ze verrekenen het niet met een verplichting aan jou waarvan ze ineens ¤ 40 minder aan je uitbetalen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:47 schreef RanTheMan het volgende:
Tuurlijk wel, ze incasseren 40 euro te veel voor een product dat ik niet wil hebben. uiteraard zal ik mijn abo's ook keurig betalen, maar die 40 euro niet.
Inderdaad. En het is redelijk en billijk als jij de facturen die je terecht ontvangt gewoon betaald en niet gaat verrekenen met andere zaken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:47 schreef RanTheMan het volgende:
er bestaat nog altijd zoiets als: Redelijkheid en billijkheid
Volgens mij begrepen we elkaar niet, uiteraard betaal ik gewoon mijn abbonementsgelden maar niet de 40 euro. Omdat ziggo alles in 1x incasseert zal ik die betaling volledig (dus ipv van maandelijks 100 euro afschrijven nu 140) moeten storneren en dan keurig netjes al mijn gewone kosten wel betalen, maar dan handmatig onder vermelding van het ref nr en een begeleidend schrijven waarom ik dit zo gedaan hebquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Inderdaad. En het is redelijk en billijk als jij de facturen die je terecht ontvangt gewoon betaald en niet gaat verrekenen met andere zaken.
Het "royeren" moet je lezen als het opschorten van de diensten en vervolgens ontbinden van de overeenkomst wegens betalingsachterstand (er van uitgaande dat je je poot strak houdt, storneert en/of de smartcard 'gijzelt').quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:57 schreef RanTheMan het volgende:
Omdat ze me niet kunnen royeren omdat ze me vervelend vinden of omdat ik "zeur" in dat geval sta ik aardig sterk en begin ik zonder twijfel een procedure
Da's makkelijk gezegd natuurlijk, heb jij ook 5+ miljoen klanten?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:47 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ze incasseren 40 euro te veel voor een product dat ik niet wil hebben. uiteraard zal ik mijn abo's ook keurig betalen, maar die 40 euro niet.
@Fruityloop
Ik flik dit soort geintjes mijn eigen klanten niet, zo kan de grote mensen wereld ook werken, er bestaat nog altijd zoiets als: Redelijkheid en billijkheid
Het gaat niet op omdat TS wél om het product gevraagd heeft.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:42 schreef ClintOosthout het volgende:
Ik zou niet weten waarom niet. Ts krijgt een product waar hij niet om vraagt, maar moet wel voor de kosten opdraaien. Dat is precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.
Maakt geen fuck uit. Service hoort daar niet onder te lijden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's makkelijk gezegd natuurlijk, heb jij ook 5+ miljoen klanten?
Sorry maar ik heb er niet om gevraagd..quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Het gaat niet op omdat TS wél om het product gevraagd heeft.
De wet waar op gedoeld werd, gaat uit van "ongevraagd" in de zin van "out of the blue". Aan jouw ongevraagde zending ligt een order ten grondslag, dat maakt de situatie niet-vergelijkbaar. Weliswaar klopt het geleverde aantal niet (en hoef je die extra card daarom ook niet af te nemen), maar het product is wel door jou besteld. Voor die situaties is de aangehaalde wet simpelweg niet bedoeld, that's all.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:07 schreef RanTheMan het volgende:
Sorry maar ik heb er niet om gevraagd..
Ik had er een maand eerder om gevraagd en gekregen, nu wordt het nog een keer geleverd waar ik zeker niet om gevraagd heb. De beste ziggo man kon ook niet verklaren waarom 3 weken later de order nogmaals is doorgevoerd
Die ¤ 40 is inclusief verzendkosten....dus die krijgt hij terug. Zoals ik het lees gaat het om de benzinekosten voor het op en neer rijden naar het postkantoor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:14 schreef Fireblast het volgende:
@exode: in jouw voorbeelden heb je zelf iets besteld.
TS heeft niet zelf wat besteld maar krijgt gewoon ongevraagd dat pakketje binnen (die 2e dan, die 1e staat daar los van want daar klaagt hij niet over), TS heeft er totaal geen belang bij om dat pakketje terug te brengen, dan kan Ziggo toch gewoon de kosten vergoeden?
Volgens mij krijgt hij die 9,50 ook niet terug, dat wil hij juist, dus al zouden ze die 9,50 betalen dan is het voor TS afgedaan. Ziggo stuurt hem een 2e pakketje en rekent daar 40 euro voor. TS heeft daar niet omgevraagd en weigert kosten te maken om het pakketje terug te sturen.
Toch?
nee, het gaat hem om een envelop dat ziggo daar 9,50 verzendkosten voor durft te rekenen, en dat exorbitant hoog is. Daarom rekent hij ook exorbitant hoge terug verzend kosten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:18 schreef exode het volgende:
[..]
Die ¤ 40 is inclusief verzendkosten....dus die krijgt hij terug. Zoals ik het lees gaat het om de benzinekosten voor het op en neer rijden naar het postkantoor.
Dat niet alleen. Ook dat het online bij Ziggo anderhalf keer zo duur is als in de winkel (en inclusief verzendkosten zelfs twee keer zo duur). TS wil ook hiervoor nu zijn gram halen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:21 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
nee, het gaat hem om een envelop dat ziggo daar 9,50 verzendkosten voor durft te rekenen, en dat exorbitant hoog is. Daarom rekent hij ook exorbitant hoge terug verzend kosten.
Nee het gaat me in eerste instantie om het feit dat als ik wil dat ze mij iets verzenden ik 9,50 moet betalen, belachelijk maar ok, nu willen ze dat ik iets verzend, nou prima dan wil ik daar ook 9,50 voor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:18 schreef exode het volgende:
[..]
Die ¤ 40 is inclusief verzendkosten....dus die krijgt hij terug. Zoals ik het lees gaat het om de benzinekosten voor het op en neer rijden naar het postkantoor.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:25 schreef RanTheMan het volgende:
Neemt niet weg dat ik in de communicatie naar ziggo verder geen rugbaarheid zal geven aan de verkeerde voorlichting,,
Helder allemaal, je snapt alleen wel dat je aan het korste eind zal trekken? Dus ook ik ben benieuwd hoe lang je het volhoudtquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:25 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nee het gaat me in eerste instantie om het feit dat als ik wil dat ze mij iets verzenden ik 9,50 moet betalen, belachelijk maar ok, nu willen ze dat ik iets verzend, nou prima dan wil ik daar ook 9,50 voor.
En de 9,50 is symbolisch. Zij maken een fout, willen het herstellen prima maar verwachten van mij dat ik daar tijd voor vrij maak (ongeveer 30 min) en evt kosten voor maak (benzine) zonder daar iets voor terug te krijgen. T gaat me niet om die druppels benzine of die 30 minuten. Het gaat om het principe, en dat voer ik in dit geval verder door omdat ik door omdat ze me al een x vern**kt hebben door mij verkeerd voor te lichten, persoonlijk is dit een optelsommetje. Neemt niet weg dat ik in de communicatie naar ziggo verder geen rugbaarheid zal geven aan de verkeerde voorlichting,, immers dat is met het volle verstand gedaan, maar het is wel een extra motivatie om even extra te schoppen
Dat vindt TS niet voldoende, hij wil nu daar bovenop zijn tijd en autokosten vergoed zienquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:33 schreef exode het volgende:
[..]
Helder allemaal, je snapt alleen wel dat je aan het korste eind zal trekken? Dus ook ik ben benieuwd hoe lang je het volhoudt
Ik snap dat je kwaad bent, maar het haalt niets uit. Maar goed....gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen principes.
Antwoordnummer Ziggo:
Antwoordnummer 3533
3500 SB Utrecht
Als ik jou was zou ik de smartcard hier naartoe sturen, met een briefje erbij en kopie van dat mooie briefje ook naar klachtenmanagemnt van Ziggo. Ben jij er vanaf en storneer je die ¤ 40. Indien ze jou een brief en vervolgens een incasso sturen kan jij een kopie van jouw brief laten zien en de datum noemen dat je smartcard hebt teruggestuurd.
Nou niet per definitie tijd en autokosten en parkeerkosten (jaja den haag) . Dit zijn argumenten die ik ga aanvoeren om die 9,50 te rechtvaardigen. De achterliggende gedachte blijft: als men verwacht dat ik 9,50 betaal voor het feit dat zij iets verzenden (zonder aan te geven waar deze kosten uit bestaan) dan verwacht ik ook dat ik 9,50 betaald krijg als ik iets naar hun verzend. Met dit verschil dat ik wel benoem waar deze kosten uit bestaan, en dat deze "toevallig"ook 9,50 zijn, tsja dat is de ironiequote:Op dinsdag 16 november 2010 15:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat vindt TS niet voldoende, hij wil nu daar bovenop zijn tijd en autokosten vergoed zien
Je kunt de verzendkosten niet 1-op-1 omdraaien. Zo zou jij kunnen retourneren naar een antwoordnummer, dat kost jou geen enkele postzegel. Ziggo heeft niet de mogelijkheid jou iets toe te sturen op een antwoordnummer.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:42 schreef RanTheMan het volgende:
Nou niet per definitie tijd en autokosten en parkeerkosten (jaja den haag) . Dit zijn argumenten die ik ga aanvoeren om die 9,50 te rechtvaardigen. De achterliggende gedachte blijft: als men verwacht dat ik 9,50 betaal voor het feit dat zij iets verzenden (zonder aan te geven waar deze kosten uit bestaan) dan verwacht ik ook dat ik 9,50 betaald krijg als ik iets naar hun verzend. Met dit verschil dat ik wel benoem waar deze kosten uit bestaan, en dat deze "toevallig"ook 9,50 zijn, tsja dat is de ironie
Nee dat klopt, sterker nog de verzendkosten zijn aan mijn kant nog veel hoger dan 9,50 puur bedrijfseconomisch gezien.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Je kunt de verzendkosten niet 1-op-1 omdraaien. Zo zou jij kunnen retourneren naar een antwoordnummer, dat kost jou geen enkele postzegel. Ziggo heeft niet de mogelijkheid jou iets toe te sturen op een antwoordnummer.
Wil jij dan ¤ 9,50 hebben voor tijd, auto- en parkeerkosten? Of voor tijd, auto-, parkeer- en verzendkosten?
En koop je dan ook een nieuwe omdoos? Want die zit uiteraard ook in die ¤ 9,50 van Ziggo verwerkt dus dat schept verplichtingen als jij ook ¤ 9,50 wilt hebben.
Volgens mij ben je nu al meer geld kwijt met typen op Fok! dan met het probleem daadwerkelijk oplossen. Inclusief typen OP toch gauw een uurtje of 4 nu à 50 euro ex onkosten, dan heb je nu al voor 200 euro lopen verlullenquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:58 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nee dat klopt, sterker nog de verzendkosten zijn aan mijn kant nog veel hoger dan 9,50 puur bedrijfseconomisch gezien.
Stel ik doe het in mijn eigen facturabele tijd. Ik reken voor elke klus altijd bruto uurloon van 50 euro ex onkosten. stel het kost me 30 min dat zou dan 25 euro zijn, plus 19ct km, dat maakt ongeveer 1,60 daar bovenop komt parkeertijd, zeg voor 10 min 50ct totale kostprijs ¤ 27,10 dus dan in 9,50 nog een schijntje
Je hebt volkomen gelijk. Want die distributiecentra, magazijnen en personeel kosten Ziggo geen centquote:Voor ziggo liggen de werkelijke kosten veel lager, ik heb t net ff nagewogen voor een individueel pakket is het ¤ 1,60 en dan heeft ziggo geen verder kosten omdat de post daar naar alle waarschijnlijkheid gewoon wordt opgehaald. Door de bulk zullen ze zelfs veel lager uitkomen, maar dat verschil zal de kosten van arbeid ongeveer verrekenen.
Dan kan ziggo mij niet verder een verklaring geven waar de resterende ¤ 7,90 voor gebruikt wordt behalve voor mooie bonussen
Nee dat zit al in de 29,50 die ik voor t orginele product betaal en anders zeker in de 10 euro die ik te veel heb betaald, want waarom kan mediamarkt t voor 19,50 leveren?quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nu al meer geld kwijt met typen op Fok! dan met het probleem daadwerkelijk oplossen.
KLOPT RUSTIG DAGJE VANDAAG< DUS NIETS TE FACTUREREN
[..]
Je hebt volkomen gelijk. Want die distributiecentra, magazijnen en personeel kosten Ziggo geen cent
Dat veronderstel je, dat maak jij er voor het gemak maar even van.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:04 schreef RanTheMan het volgende:
JE ZOU OOK EVEN KUNNEN WACHTEN MET REAGEREN TOT NA M'N EDIT
Nee dat zit al in de 29,50 die ik voor t orginele product betaal en anders zeker in de 10 euro die ik te veel heb betaald, want waarom kan mediamarkt t voor 19,50 leveren?
KUN JE NU DUS MOOI EVEN HEEN- EN WEER KNORREN NAAR HET POSTKANTOOR.quote:KLOPT RUSTIG DAGJE VANDAAG< DUS NIETS TE FACTUREREN
Maar heb je zwart op wit dat de tweede smartcard bij jou aanwezig is? Misschien is dat niet geadministreerd of niet meer. Kan je ook zien op mijnziggo (daar staan bij mij 2 in gebruik zijnde smartcards bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:39 schreef RanTheMan het volgende:
Ok even een update,
Zoals eerder aangegeven heb ik gevraagd of ze mij een e-mail wilden sturen met daarin de standaard procedure voor het terug sturen van een ongewenst artikel.
Krijg ik zojuist een mail van een mevrouw die zegt dat dit niet kan omdat ik de smartcard al in gebruik heb genomen. Tsja dat is dus de smartcard van vorige maand, dus de administratie is daar niet echt op orde.
Maar de grootste irritatie is dat mevrouw mij terug mailde vanuit no-reply@ziggo.nl waardoor ik niet eens fatsoenlijk kan reageren. Nu moest ik weer mailen via het contactformulier waar je nog minder in kwijt kan dan op twitter..
lekker bezig ziggo
ja er staan bij mijnziggo 2 smartcards geregistreerd, dus dat klopt als een bus. Maar de derde waar al deze heissa over gaat staat er niet bij, maar ik heb daar wel een bevestigingsbrief van gekregen dat ik die besteld zou hebben. Een standaard brief die ik vorige maand ook al had gekregenquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:45 schreef exode het volgende:
[..]
Maar heb je zwart op wit dat de tweede smartcard bij jou aanwezig is? Misschien is dat niet geadministreerd of niet meer. Kan je ook zien op mijnziggo (daar staan bij mij 2 in gebruik zijnde smartcards bijvoorbeeld)
Dat doen ze om hun helpdesk resources niet te hoeven verspillen aan azijnpissers zoals jij. De tijd die ze aan jouw geneuzel kwijt zijn, kunnen ze ook besteden aan een paar andere klanten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:39 schreef RanTheMan het volgende:
Ok even een update,
Zoals eerder aangegeven heb ik gevraagd of ze mij een e-mail wilden sturen met daarin de standaard procedure voor het terug sturen van een ongewenst artikel.
Krijg ik zojuist een mail van een mevrouw die zegt dat dit niet kan omdat ik de smartcard al in gebruik heb genomen. Tsja dat is dus de smartcard van vorige maand, dus de administratie is daar niet echt op orde.
Maar de grootste irritatie is dat mevrouw mij terug mailde vanuit no-reply@ziggo.nl waardoor ik niet eens fatsoenlijk kan reageren. Nu moest ik weer mailen via het contactformulier waar je nog minder in kwijt kan dan op twitter..
lekker bezig ziggo
quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:58 schreef RanTheMan het volgende:
Of moeten we allemaal zijn zoals jij en alles kwakkeloos accepteren?
Dan zie ik geen probleem, je hebt maar 2 smartcards volgens de administratie. Laat het rusten, leg die smartcard ergens waar je hem nog kan vinden. Stel dat ze er ooit om vragen (wat me sterk lijkt) heb je hem nog.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:48 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ja er staan bij mijnziggo 2 smartcards geregistreerd, dus dat klopt als een bus. Maar de derde waar al deze heissa over gaat staat er niet bij, maar ik heb daar wel een bevestigingsbrief van gekregen dat ik die besteld zou hebben. Een standaard brief die ik vorige maand ook al had gekregen
haha tsja maar iets wat niet van mij is behoor ik ook niet te bezitten, zo principieel ben ik dan ook wel weerquote:Op dinsdag 16 november 2010 18:31 schreef exode het volgende:
[..]
Dan zie ik geen probleem, je hebt maar 2 smartcards volgens de administratie. Laat het rusten, leg die smartcard ergens waar je hem nog kan vinden. Stel dat ze er ooit om vragen (wat me sterk lijkt) heb je hem nog.
Hoho vrind, wie zegt dat ik alles klakkeloos accepteer van welk bedrijf dan ook? Ik zeg alleen dat jij, in dit geval, in mijn ogen, spijkers op laag water aan het zoeken bent, en je aan loopt te stellen als je zoveel tijd en moeite alleen al besteed aan hier medestanders zoeken. Ik zou zeggen: pick a fight you can win.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:58 schreef RanTheMan het volgende:
@fruityloop, als je je irriteert aan mij, reageer dan niet.
Of moeten we allemaal zijn zoals jij en alles kwakkeloos accepteren? Je favo automerk drukte het ooit mooi uit: "Welcome to the state of independence" of nog beter "we don't make compromises"
quote:Op woensdag 17 november 2010 09:12 schreef RanTheMan het volgende:
@ fruityloop, ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van je communicatieve vaardigheden: Ik stuiter tussen azijnpisser naar vrind en vervolgens weer terug naar de insinuatie dat ik een aansteller ben. Chapeau, u bent inderdaad iemand met zoveel verbale souplesse dat het een "Fight"is dat ik niet kan en wil winnen winnen,. Vandaar dat dat ik de strijd ook per ommegaande staak en u geen verdere aandacht zal schenken.
Salut..
Niet zoveel gewoon mijn strijd met ziggo delen, een ander laten lachen om mijn onnozelheid of de starre houding van Ziggo.. We zullen zien, geen mooier vermaak dan leedvermaak toch?quote:Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef Scorpie het volgende:
Maarre TS, wat probeer je hier nu te bereiken op dit forum?
Alleen ben je niet principieel genoeg om het terug te sturen?quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:57 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
haha tsja maar iets wat niet van mij is behoor ik ook niet te bezitten, zo principieel ben ik dan ook wel weer
En toch zie ik je in dit topic zaniken dat jij gebeld hebt, dat jij dat ding best wilt terugsturen? Waarom doe je zo moeilijk als je zelf zegt dat iemand zijn eigen fouten moet oplossen?quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:42 schreef RanTheMan het volgende:
en @exode, oh ik ben helemaal niet kwaad hoor, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, en fouten moet je oplossen als jij degene bent die ze gemaakt heeft en niet verwachten dat een ander het voor je doet, dat is nog krommer dan een banaan
Mensen zoals ik weer even 10 minuten een FOK-Erlebnis geven, net als meerderen van de 927 viewers voor dit topic en verder zijn principes en mogelijk de arrogantie van sommige bedrijven te bespreken.quote:Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef Scorpie het volgende:
Maarre TS, wat probeer je hier nu te bereiken op dit forum?
Dit deel van je advies wil ik nou niet bepaald 'kanshebbend' noemen. TS zal toch echt niet ontkomen aan retourneren.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:42 schreef edcetera het volgende:
Mijn advies aan TS: Trek de laatste incasso in en betaal het juiste bedrag handmatig (dus enkel de extra kosten, die ze voor de 3e kaart verrekenen incl. verzend/administatiekosten, er vanaf trekken) . Doe niet de moeite om het terug te sturen en ga ook niet zeuren voor wat voor vergoedingen dan ook. Die 3e kaart is hun fout en hun probleem en daar moet jij de minste, maar wel meest kanshebbende oplossing voor jezelf voor gebruiken.
Ziggo de mogelijkheid bieden het af te komen halen of het naar een antwoordnummer sturen lijkt me redelijk toch?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Dit deel van je advies wil ik nou niet bepaald 'kanshebbend' noemen. TS zal toch echt niet ontkomen aan retourneren.
Ja, mij ook. Maar daarvoor moet TS wel énige moeite doen (wat edcetera hem dus ontraadt)quote:Op woensdag 17 november 2010 14:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Ziggo de mogelijkheid bieden het af te komen halen of het naar een antwoordnummer sturen lijkt me redelijk toch?
Ja.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:19 schreef JL... het volgende:
Even een korte vraag, niet dat hij wat met het verhaal van de TS heeft te maken:
Kan je zeg maar gewoon je decoder EN smartcard bij Mediamarkt kopen als je nog GEEN digitale TV bij Ziggo hebt (wel Alles in 1) en die dan registreren, om zo de extra pakketten te kunnen ontvangen?
Waarom niet?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:19 schreef JL... het volgende:
Even een korte vraag, niet dat hij wat met het verhaal van de TS heeft te maken:
Kan je zeg maar gewoon je decoder EN smartcard bij Mediamarkt kopen als je nog GEEN digitale TV bij Ziggo hebt (wel Alles in 1) en die dan registreren, om zo de extra pakketten te kunnen ontvangen?
zeker nog, moet je doen, bij ziggo betaal je nml 20 euro te veelquote:Op woensdag 17 november 2010 14:19 schreef JL... het volgende:
Even een korte vraag, niet dat hij wat met het verhaal van de TS heeft te maken:
Kan je zeg maar gewoon je decoder EN smartcard bij Mediamarkt kopen als je nog GEEN digitale TV bij Ziggo hebt (wel Alles in 1) en die dan registreren, om zo de extra pakketten te kunnen ontvangen?
Heb je de postzegel wel vergoed gekregen?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:20 schreef RanTheMan het volgende:
Even een update
En ten eerste hulde voor Ziggo!
En een dikke "In your Face" voor alle non believers! en mensen die vonden dat ik me druk om niets aan het maken was en dat moeilijk doen en zeiken toch geen zin had
Resumerend, ik heb ziggo een brief geschreven met daarin de keuze voor 3 opties:
1 ik stuur hem op en ontvangen 9,50 verzendkosten (postzegel zou ik zelf betalen)
2 Ze sturen een koerier om het op te halen
3 ze incasseren niet en laten mij de smartcard houden
Na enig heen en weer gemail waarin ik mijn bezwaren kenbaar maak
Zojuist de onderstaande reactie ontvangen! (heb alle prive gegevens en dossiernummers zwart gemaakt om voor de hand liggende redenen)
[ afbeelding ]
En die wordt ook vast niet geblokkeerd door Ziggoquote:Dus iemand nog belang bij een nieuwe smartcard? voor 9,50 mag je hem kopen
Dan heb je het toch niet helemaal begrepen:quote:Op woensdag 17 november 2010 14:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, mij ook. Maar daarvoor moet TS wel énige moeite doen (wat edcetera hem dus ontraadt)
nee geen postzegel, want ik mag m houden en blokkeren kunnen ze niet omdat ze niet weten welk smartcard nummer ik ontvangen heb, staat nml niet aan de buitenzijde van de verpakkingquote:Op woensdag 17 november 2010 14:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Heb je de postzegel wel vergoed gekregen?![]()
[..]
En die wordt ook vast niet geblokkeerd door Ziggo
Inclusief verzenden?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:20 schreef RanTheMan het volgende:
Dus iemand nog belang bij een nieuwe smartcard? voor 9,50 mag je hem kopen
nee tegenwoordig is dat 2 wekenquote:Op woensdag 17 november 2010 14:29 schreef JL... het volgende:
Hmm....
Ik heb momenteel nog geen decoder...
Maar kan je met die kaart de eerste maand gratis alles kijken als je hem activeert?
(dus alle pakketten met zenders als MGM, VH1, Syfy enz.)
nee ik bied 3 opties:quote:
Dat smartcard-nummer kunnen ze natuurlijk weer WEL terugvinden in hun administratiequote:Op woensdag 17 november 2010 14:25 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
nee geen postzegel, want ik mag m houden en blokkeren kunnen ze niet omdat ze niet weten welk smartcard nummer ik ontvangen heb, staat nml niet aan de buitenzijde van de verpakking
1 en 3 spreken elkaar tegen en 2 spreekt de vraag tegen..quote:Op woensdag 17 november 2010 14:31 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
nee ik bied 3 opties:
1stuur een koerier
2betaal me 9,50
3geef me een antwoordnummer
moet je wel bij ze thuis wonen en scheiden van rekeningen kan ook niet omdat ziggo alles in 1x wil incasseren/factureren..quote:Op woensdag 17 november 2010 14:31 schreef JL... het volgende:
Ai, dat is minder...
Daarnaast ben ik geen klant bij Ziggo, maar zijn mijn ouders dat. Ik weet niet of ik zomaar extra pakketten op hun naam kan pakken, ook al is het maar 10 euro extra.
Is het wel mogelijk die extra pakketten te nemen op dezelfde naam, maar onder een ander banknummer?
Je kan op je eigen naam, los, digitale tv bestellen, zoalang je maar een leveradres hebt waar een basisabbo op zit.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:31 schreef JL... het volgende:
Ai, dat is minder...
Daarnaast ben ik geen klant bij Ziggo, maar zijn mijn ouders dat. Ik weet niet of ik zomaar extra pakketten op hun naam kan pakken, ook al is het maar 10 euro extra.
Is het wel mogelijk die extra pakketten te nemen op dezelfde naam, maar onder een ander banknummer?
Ja oke, maar ik meen de extra pakketten...quote:Op woensdag 17 november 2010 14:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Je kan op je eigen naam, los, digitale tv bestellen, zoalang je maar een leveradres hebt waar een basisabbo op zit.
Denk aan huisbaas en studenten..
Dat kan.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:37 schreef JL... het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik meen de extra pakketten...
Digitale Televisie wil ik eigenlijk pas hebben als je ook de extra pakketten (zoals film, music, sport) erbij kan nemen, en die apart te factureren zijn.
wel dus..quote:Op woensdag 17 november 2010 14:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Dit deel van je advies wil ik nou niet bepaald 'kanshebbend' noemen. TS zal toch echt niet ontkomen aan retourneren.
Oke, dan is dus bellen de beste oplossing met hun?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat kan.
Zeg gewoon dat je bij je ouders woont maar zelf de digitale pakketten wil bestellen en betalen.
Ik had een huisbaas die het basisabbo betaalde, ik heb zelf de digitale tv betaald. Misschien moet je dan iemand op de ziggo-administratie hebben die er niet net een week zit, maar het is te doen.
Ik heb jouw woorden "Doe niet de moeite" toch echt wel begrepen, dat valt alleen te duiden als "doe geen moeite", niet als "doe enige moeite".quote:Op woensdag 17 november 2010 14:25 schreef edcetera het volgende:
[..]
Dan heb je het toch niet helemaal begrepen:
Enige moeite is niet "geen moeite". TS heeft dat ding opgestuurd gekregen en als dat via een antwoordnummer is, is dat een redelijk aanbod. Maar het probleem, dat die kaart bij hem ligt is niet zijn probleem.
Gezien welk deel ik vetgemaakt had? Ik doelde op de postzegel op jouw brief aan Ziggo.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:25 schreef RanTheMan het volgende:
nee geen postzegel, want ik mag m houden
Ik zou er niet op gokken. Bij het aangaan van mijn alles-in-1 kreeg ik ook een starterspakket met smardcard in verzegelde doos. En tóch bleek keurig dat cardnummer in Mijnziggo te staan.quote:en blokkeren kunnen ze niet omdat ze niet weten welk smartcard nummer ik ontvangen heb, staat nml niet aan de buitenzijde van de verpakking
quote:Op woensdag 17 november 2010 15:31 schreef Ziggo_Webcare_Alex het volgende:
Hallo RanTheMan,
Na je verhaal gelezen te hebben willen wij allereerst onze excuses aanbieden voor de hele situatie. Wat er gebeurd is, is allemaal erg vervelend en daarom willen wij het probleem ook graag samen met u oplossen.
Graag ontvangen wij van u uw klantgegevens via een PM. Postcode, huisnummer en telefoonnummer is voldoende. Dan zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Waar bespeur jij ironie in mijn goedbedoelde adviezen?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:39 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
wel dus..maar goed dank voor alle goed bedoelde en soms ironische adviezen
Het was me een waar genoegen
De smartcard staat toch nog op jouw naam?quote:Op woensdag 17 november 2010 14:40 schreef RanTheMan het volgende:
@ peter
Als je het niet erg vindt dan bewaar ik m nog ff tot mn nieuwe factuur klaar staat (einde vd maand) Daarna stuur ik m naar je op voor 9,50 plus de 1,60 verzendkosten. in orginele ziggo enveloppe (lol) en origineel doosje. Je mag zelfs de onterecht verstuurde bevestigingsbrief (incl de getekende poppetjes tijdens de wachttijd)hebben voor je garantie!
De boodschap is dan ook, dat TS geen enkele moeite hoeft te doen zolang Ziggo er niet om vraagt. Hij krijgt ongevraagd een extra kaart in de bus en pas als Ziggo vraagt voor retournering hoeft hij pas actie te ondernemen, maar wel op hun kosten. Het blijft hun fout.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb jouw woorden "Doe niet de moeite" toch echt wel begrepen, dat valt alleen te duiden als "doe geen moeite", niet als "doe enige moeite".
Dat klink dus al heel anders dan "Doe geen moeite. Punt."quote:Op woensdag 17 november 2010 15:41 schreef edcetera het volgende:
[..]
De boodschap is dan ook, dat TS geen enkele moeite hoeft te doen zolang Ziggo er niet om vraagt. Hij krijgt ongevraagd een extra kaart in de bus en pas als Ziggo vraagt voor retournering hoeft hij pas actie te ondernemen, maar wel op hun kosten. Het blijft hun fout.
Lees mijn hele reactie nu eens, dan weet je, wat ik bedoel.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat klink dus al heel anders dan "Doe geen moeite. Punt."
Mijn smiley-reacties waren slechts bedoeld om de koddigheid van je taalbrouwsels aan te geven. Zeg nou zelf, 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos' zijn toch (glim)lachwekkend.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:52 schreef RanTheMan het volgende:
Jongens geen ruzie maken
@r-one, de klachtbrief is een e-mail he dus geen postzegel nodig, moderne tied'n tied veur t neie schriev'n of zo ietsEn dat ironische tsja ik had af en toe t idee door je smiley gebruik! mocht ik dat verkeerd hebben geïnterpreteerd hierbij mijn excuses!
Ik heb je hele reactie gelezen, ben 'm grotendeels met je eens, maar niet het deel waar je eerder (zonder voorbehoud) ontraadde te retourneren. En dat schreef ik dus ook. That's all.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:53 schreef edcetera het volgende:
[..]
Lees mijn hele reactie nu eens, dan weet je, wat ik bedoel.
Waar maak jij nu een PUNT van![]()
De ironie ontgaat mij nog altijd volledigquote:Op woensdag 17 november 2010 16:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn smiley-reacties waren slechts bedoeld om de koddigheid van je taalbrouwsels aan te geven. Zeg nou zelf, 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos' zijn toch (glim)lachwekkend.
Het was dan ook niet ironisch bedoeld.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:23 schreef RanTheMan het volgende:
De ironie ontgaat mij nog altijd volledig
Sorry hoor maarquote:Rugbaarheid lijkt mij een vrij normaal woord
kwakkeloos is inderdaad meer streek gebonden en meer spreektaal maar een fatsoenlijk synoniem komt zo snel niet in mij op....
haha jeetje t ontgaat me nog steeds, doe me een plezier en diep het eens wat breder uit..quote:Op woensdag 17 november 2010 16:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Het was dan ook niet ironisch bedoeld.
[..]
Sorry hoor maar
quote:Op woensdag 17 november 2010 16:29 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
haha jeetje t ontgaat me nog steeds, doe me een plezier en diep het eens wat breder uit..
Oke ik weet het het is Ruchtbaarheid ipv rugbaarheid en klakkeloos ipv kwakkeloos maar google eens en je ziet dat er vele dezelfde fout maken
Of beter: Verlicht Mij!
Nee. Echt. Iemand die met "moderne tied'n" schermt maar niet weet te googlen.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:29 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
haha jeetje t ontgaat me nog steeds, doe me een plezier en diep het eens wat breder uit..
Of beter: Verlicht Mij!
quote:Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee. Echt. Iemand die met "moderne tied'n" schermt maar niet weet te googlen.
252 respectievelijk 2720 hits noem jij veel???
En leer quoten ... moderne tied'n enzo he![]()
ik spreek in diezelfde post ook over moderne schriev'nquote:Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee. Echt. Iemand die met "moderne tied'n" schermt maar niet weet te googlen.
Blijf dat vooral doenquote:Op woensdag 17 november 2010 16:37 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ik spreek in diezelfde post ook over moderne schriev'n
Geen getallen kennen maar wel vol overtuiging stellen dat er 'vele' dezelfde fout maken. Surequote:Op woensdag 17 november 2010 16:37 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ik spreek in diezelfde post ook over moderne schriev'n
maar die getallen zeggen me niets, ik gebruik duckduckgo en daar laten ze de hoeveelheid zoekresultaten niet zien
Het is relatief gezien niet veel en absoluut gezien al evenmin. Daarvoor in de plaats is het bovenal ronduit stupide.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:59 schreef RanTheMan het volgende:
@r_one duckduckgo werkt wat cleaner en daar heb ik dan de voorkeur voor, evenals chrome boven firefox, smaken verschillen lijkt mij en vele resultaten op kwakkeloos en rugbaarheid, zoals jij zegt over de 2k das relatief gezien niet veel, absoluut gezien weer wel.. Maar goed
Ergo, je flest de boel. Dan zie je 't als compensatie voor kosten van retourzenden, dan weer als compensatie voor de meerprijs t.o.v. Mediamarkt. Net hoe het je in de kraam te pas komt.quote:@exode wellicht heb je een punt, maar ik zou de eerste post nog eens nalezen. het ging mij om het zomaar terug sturen terwijl ze dat andersom ook niet doen
Als ik hem nog verkoop voor 9,50 dan heb ik precies het bedrag terug dat ik te veel heb betaald door de misleiding van de verkoopafdeling (de verzendkosten daar gelaten) dus staan we quitte lijkt mij
Geef maar een gil tegen die tijd (pm).quote:Op woensdag 17 november 2010 14:40 schreef RanTheMan het volgende:
@ peter
Als je het niet erg vindt dan bewaar ik m nog ff tot mn nieuwe factuur klaar staat (einde vd maand) Daarna stuur ik m naar je op voor 9,50 plus de 1,60 verzendkosten. in orginele ziggo enveloppe (lol) en origineel doosje. Je mag zelfs de onterecht verstuurde bevestigingsbrief (incl de getekende poppetjes tijdens de wachttijd)hebben voor je garantie!
Jeetje R_one, lekker bezig.. Dus nu ben ik een stupide oplichter? goed bezigquote:Op woensdag 17 november 2010 17:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is relatief gezien niet veel en absoluut gezien al evenmin. Daarvoor in de plaats is het bovenal ronduit stupide.
[..]
Ergo, je flest de boel. Dan zie je 't als compensatie voor kosten van retourzenden, dan weer als compensatie voor de meerprijs t.o.v. Mediamarkt. Net hoe het je in de kraam te pas komt.
En je hebt voor de eerste niet teveel betaald, je hebt er met je volle verstand mee ingestemd.
Waarschijnlijk miscommuncatie betreffende mijn verhaal en achterliggende gedachte en jou reactie.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb je hele reactie gelezen, ben 'm grotendeels met je eens, maar niet het deel waar je eerder (zonder voorbehoud) ontraadde te retourneren. En dat schreef ik dus ook. That's all.
Waarom moet ik je bevestigen al hetgeen ik niet bestrijdt?
Stupide sloeg op 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos', niet op het doorverkopen van een smardcard. Je bent een kunstenaar in het verdraaien van uitspraken en het plaatsen van dingen in een andere context (die jou beter uitkomt).quote:Op woensdag 17 november 2010 17:37 schreef RanTheMan het volgende:
Jeetje R_one, lekker bezig.. Dus nu ben ik een stupide oplichter? goed bezig
En had je je beter laten voorlichten door de MM, had je deze keuze niet gemaakt.quote:Ik heb er destijds inderdaad met het volle verstand mee ingestemd, echter dat komt omdat de mevrouw aangaf dat alleen de bij hun bestelde kaarten zouden werken als 2e smartcard en niet de setjes te koop bij de mediamarkt. Volgens haar waren dat startpakketten en geen uitbreidingspakketten, dus wie flest nu wie?
Het flessen sloeg ook niet op je rigide opstelling inzake retourneren maar op het doorverkopen van een smardcard (waarvan je weet dat die niet helemaal legitiem meer is en derhalve geblokkeerd kan worden) en winst maakt op iets wat je uit coulance van Ziggo niet hoeft te retourneren terwijl je zegt niet meer dan kostenneutraal te willen uitkomen.quote:Dat ziggo nu besloten heeft mij de smartcard te laten houden is natuurlijk extreem netjes, maar dat bieden ze niet standaard aan, ik wilde hem ook best terug sturen, maar dan onder dezelfde voorwaarden als dat ze die aan mij stelden. Dus ook daar fles ik ze niet, maar verwacht ik een gelijke behandeling, dat is iets anders.
Jouw ironie is kennelijk niet de mijne. Of het kaartje jouw bezit is, de chip of ook de gekoppelde licentie die je rechtigt digitale tv van Ziggo te bekijken, zal moeten blijken. Een kartonnetje met wat goudcontacten die geen drol doet omdat Ziggo het gebruiksrecht van dat kaartnummer heeft ingetrokken, is nou niet echt een waardevol bezit.quote:Dat ik hem nu mogelijk verkoop voor 9,50 is pure ironie (die jij kennelijk ook niet begrijpt), ik had m ook voor 15 euro kunnen aanbieden. het is nu immers mijn bezit en kan er alles mee doen wat ik wil. Ik heb het nml gekregen! Moet ik hem dan in de prullenbak gooien?
Des te treuriger.quote:Zoals je kunt lezen wil ik m pas verkopen wanneer ik zeker weet dat ziggo zich niet bedenkt..
Conclusie, je had zezelf beter moeten informeren als de Mediamarkt een betere aanbieding had en die dan moeten nemen. Vrije markt heet dat!quote:Op woensdag 17 november 2010 17:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Stupide sloeg op 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos', niet op het doorverkopen van een smardcard. Je bent een kunstenaar in het verdraaien van uitspraken en het plaatsen van dingen in een andere context (die jou beter uitkomt).
[..]
En had je je beter laten voorlichten door de MM, had je deze keuze niet gemaakt.
[..]
Het flessen sloeg ook niet op je rigide opstelling inzake retourneren maar op het doorverkopen van een smardcard (waarvan je weet dat die niet helemaal legitiem meer is en derhalve geblokkeerd kan worden) en winst maakt op iets wat je uit coulance van Ziggo niet hoeft te retourneren terwijl je zegt niet meer dan kostenneutraal te willen uitkomen.
[..]
Jouw ironie is kennelijk niet de mijne. Of het kaartje jouw bezit is, de chip of ook de gekoppelde licentie die je rechtigt digitale tv van Ziggo te bekijken, zal moeten blijken. Een kartonnetje met wat goudcontacten die geen drol doet omdat Ziggo het gebruiksrecht van dat kaartnummer heeft ingetrokken, is nou niet echt een waardevol bezit.
[..]
Des te treuriger.
Tenzij TS iemand opzadelt met een smardcard die op de nominatie staat om door Ziggo geblokkeerd te worden. De enige zekerheid die TS krijgt is dat deze niet gefactureerd gaat worden, dan is hij van het probleem af.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:09 schreef edcetera het volgende:
Wat je laatste reactie betreft "r_one" dat is niet treurig, maar TS's keuze. Moet ie lekker zelf weten,
Dat je niet zonder meer moet accepteren wat een bedrijf je 'aandoet' daar ben ik het mee eens. Maar zodra je over principes en ¤ 9,50 begint (een bedrag wat steeds ergens anders over gaat blijkbaar) neem ik je eigenlijk niet meer serieus.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:29 schreef RanTheMan het volgende:
@edcetera zie de aangepaste eerste post en een update ergens op pagina 4
@r_one als ik ziggo bel met de vraag hoe ik dat kan oplossen verwacht ik een eerlijke voorlichting, en geen misleiding door te zeggen dat het niet hetzelfde is. van een derde partij kun je dat mogelijk verwachten, van de daadwerkelijke verstrekker van de smartcards weer niet in mijn optiek
Neem bijvoorbeeld: http://www.foka.nl/site/ziggo-smartcard-p-16923.html die kan dus ook gewoon ingezet worden als extra smartcard weet ik achteraf (kreeg ik in een later stadium te horen van de technische helpdesk van ziggo)
dan: misschien ben ik een kunstenaar in het verdraaien van context, ik noem dat samenvatten. Maar dan nog heb ik voldoende respect om mensen niet direct een kwalificatie mee te geven (of misschien zelf daarmee indirect iemand te veroordelen tot..), in tegenstelling tot wat jij bij mij wel doet, maar goed eindeloze discussie en totaal onnodig
Mijn principes gaan ook wel weer zo ver dat ik de openingspost vanmiddag al had aangepast met de oplossing van ziggo. dat vond ik wel zo chique gezien de reactie van ziggo
Maar ik interpreteer de bevestiging van ziggo zo dat ik vrij ben om met de smartcard mag doen wat ik wil, maar om de mensen hierboven gerust te stellen heb ik vanmiddag ziggo gemaild met de vraag wat ik met de kaart mag/moet doen. De mail bevat 3 opties/weggooien/zelf gebruiken voor een 3e toestel/ of verkopen.. Tot op heden nog geen antwoord..
Dat ik dan in de update post zet: "Wie wil een smartcard kopen" was deels ironisch bedoelt, dat iemand dan meteen m wil kopen, tsja waarom niet...
Punt wat ik met dit topic eigenlijk wil aantonen is dat je niet zomaar een aangeboden oplossing van een machtige partij hoeft te accepteren en op zn minst een gelijkwaardige behandeling mag verwachten. Dat geldt niet alleen voor mij of ziggo, dat geldt voor iedereen tegen welke onderneming ook
Precies, maar die 9,50 zal ik nog even verduidelijk: Toen ik het pakket bestelde diende ik 9,50 te betalen als verzendkosten aan ziggo, als ziggo dus verwacht dat ik iets verzend kost ze dat ook 9,50 (lijkt me een fair gekozen bedrag) als alles afgehandeld is en iemand wil m kopen en vraagt wat ik wil hebben vond ik het wel grappig/ironisch om er 9,50 voor te vragen.. Vaker komt de 9,50 niet voor.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:34 schreef exode het volgende:
[..]
Dat je niet zonder meer moet accepteren wat een bedrijf je 'aandoet' daar ben ik het mee eens. Maar zodra je over principes en ¤ 9,50 begint (een bedrag wat steeds ergens anders over gaat blijkbaar) neem ik je eigenlijk niet meer serieus.
Ziggo heeft uiteindelijk netjes gehandeld, jij blij, zij blij, wij allemaal blij
Dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:29 schreef RanTheMan het volgende:
misschien ben ik een kunstenaar in het verdraaien van context, ik noem dat samenvatten.
'Ironie' ... ik turf mee. Heb je er patent op?quote:Dat ik dan in de update post zet: "Wie wil een smartcard kopen" was deels ironisch bedoelt, dat iemand dan meteen m wil kopen, tsja waarom niet...
Deze (zoveelste) verdraaiing zal vast ook wel weer 'ironisch' bedoeld zijnquote:Op woensdag 17 november 2010 18:44 schreef RanTheMan het volgende:
Precies, maar die 9,50 zal ik nog even verduidelijk: Toen ik het pakket bestelde diende ik 9,50 te betalen als verzendkosten aan ziggo, als ziggo dus verwacht dat ik iets verzend kost ze dat ook 9,50 (lijkt me een fair gekozen bedrag) als alles afgehandeld is en iemand wil m kopen en vraagt wat ik wil hebben vond ik het wel grappig/ironisch om er 9,50 voor te vragen.. Vaker komt de 9,50 niet voor.
Maar kennelijk schept dat enige verwarring en dat is spijtig
*kuch*quote:Op woensdag 17 november 2010 16:59 schreef RanTheMan het volgende:
Als ik hem nog verkoop voor 9,50 dan heb ik precies het bedrag terug dat ik te veel heb betaald door de misleiding van de verkoopafdeling (de verzendkosten daar gelaten) dus staan we quitte lijkt mij
Je hebt gelijk de 9,50 komt nog een keer terug, maar als je ook maar een beetje kunt rekenen dan weet je dat ik een fout maak door te zeggen dat de 9,50 "precies" het teveel betaalde is. Het is namelijk minder uitgaande van 19,95 bij een externe partij. Als je dan toch komma wilt neuken, doe het dan ook goed.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Deze (zoveelste) verdraaiing zal vast ook wel weer 'ironisch' bedoeld zijn![]()
[..]
*kuch*
De ironie ...
quote:Op woensdag 17 november 2010 19:12 schreef RanTheMan het volgende:
Je hebt gelijk de 9,50 komt nog een keer terug, maar als je ook maar een beetje kunt rekenen dan weet je dat ik een fout maak door te zeggen dat de 9,50 "precies" het teveel betaalde is. Het is namelijk minder uitgaande van 19,95 bij een externe partij. Als je dan toch komma wilt neuken, doe het dan ook goed.
Maar goed ik merk dat je perse het laatste woord wil hebben en van mij mag je dat hebben, Dus als je hieronder nog ff post wat in het eerste deel van je laatste post de zoveelste verdraaiing is dan heb je t laatste woord gehad en mij weer wat verhelderd! Maar ik vermoed dat je ook last hebt van Oost-Indisch Lezen (jaja weer een taal screw-up I know, maar wel toepasselijk)
Slotjes doen we niet aan, zakt vanzelf wel wegquote:Na je post kan er wat mij betreft een slotje op, want inmiddels gaat t nergens meer over
Ik snap je punt wel en je hoeft je ook zeker niet gek te laten maken en daar heb je nu ook het bewijs van. Chapeau kerel!quote:Op woensdag 17 november 2010 18:29 schreef RanTheMan het volgende:
@edcetera zie de aangepaste eerste post en een update ergens op pagina 4
@r_one als ik ziggo bel met de vraag hoe ik dat kan oplossen verwacht ik een eerlijke voorlichting, en geen misleiding door te zeggen dat het niet hetzelfde is. van een derde partij kun je dat mogelijk verwachten, van de daadwerkelijke verstrekker van de smartcards weer niet in mijn optiek
Neem bijvoorbeeld: http://www.foka.nl/site/ziggo-smartcard-p-16923.html die kan dus ook gewoon ingezet worden als extra smartcard weet ik achteraf (kreeg ik in een later stadium te horen van de technische helpdesk van ziggo)
dan: misschien ben ik een kunstenaar in het verdraaien van context, ik noem dat samenvatten. Maar dan nog heb ik voldoende respect om mensen niet direct een kwalificatie mee te geven (of misschien zelf daarmee indirect iemand te veroordelen tot..), in tegenstelling tot wat jij bij mij wel doet, maar goed eindeloze discussie en totaal onnodig
Mijn principes gaan ook wel weer zo ver dat ik de openingspost vanmiddag al had aangepast met de oplossing van ziggo. dat vond ik wel zo chique gezien de reactie van ziggo
Maar ik interpreteer de bevestiging van ziggo zo dat ik vrij ben om met de smartcard mag doen wat ik wil, maar om de mensen hierboven gerust te stellen heb ik vanmiddag ziggo gemaild met de vraag wat ik met de kaart mag/moet doen. De mail bevat 3 opties/weggooien/zelf gebruiken voor een 3e toestel/ of verkopen.. Tot op heden nog geen antwoord..
Dat ik dan in de update post zet: "Wie wil een smartcard kopen" was deels ironisch bedoelt, dat iemand dan meteen m wil kopen, tsja waarom niet...
Punt wat ik met dit topic eigenlijk wil aantonen is dat je niet zomaar een aangeboden oplossing van een machtige partij hoeft te accepteren en op zn minst een gelijkwaardige behandeling mag verwachten. Dat geldt niet alleen voor mij of ziggo, dat geldt voor iedereen tegen welke onderneming ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |