abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88773667
Update - first post met uitkomst

Beste mensen,

Ik ben altijd opgegroeid met het credo: Wat je van een ander verwacht, mag een ander ook van jou verwachten.. En op basis daarvan heb ik bepaalde normen en waarden en het irriteert me dan ook wezenlijk als anderen zich superieur voelen. Dat in het achterhoofd het volgende verhaal.

Begin oktober had ik het plan opgevat om ook een digitale decoder in de slaapkamer te plaatsen. Zo'n kastje had ik nog, maar moest een nieuwe smartcard hebben. Ik heb al digitale televisie in de woonkamer, ter verduidelijking.

Omdat ik niet exact wist hoe het werkte met een extra smartcard dacht ik laat ik ziggo eens bellen.
Daar vertelde een mevrouw mij dat ik alleen bij hun een extra smartcard kon aanvragen a ¤ 29,90 en dat die setjes op internet of de mediamarkt ( a ¤ 19,95) niet zouden werken omdat het een extra smartcard betrof en niet een nieuw abonnement.. Nou ik dacht het zal wel... Naast die 29,95 moest ik ook nog eens 9,50 verzendkosten betalen, wat ik daadwerkelijk van de pot gerukt vond (en dit heb ik ook aangegeven bij de beste mevrouw), maar goed je wilt wat en die 10 euro mag dan mijns inziens geen reden zijn om het niet te kopen.

Totaal dus 40 euro voor een extra smartcard betaald. Later kwam ik er achter dat ik gewoon zo'n doosje bij de mediamarkt had kunnen halen en dan die card te laten registreren, terwijl dat volgens de mevrouw van ziggo absoluut niet kon.. Dus eigenlijk 20 euro te veel betaald.. Och mevrouw zou wellicht dr target moeten halen en daarom mij een beetje hebben misleid.
Daar kan ik al slecht tegen, maar dan had ik me maar beter moeten voorlichten (kennelijk moet dat bij een externe partij en kun je niet vertrouwen op de leverancier).

Maar nu komt het, gisteren in mijn brievenbus, een pakketje en een brief van ziggo. In de brief stond een bevestiging van mijn bestelling en het pakketje was een nieuwe smartcard, dus card nummer 3.

Ik dacht dat is vreemd want die heb ik helemaal niet besteld. Dus ik bellen met die lui van ziggo (lang leve 1200, want dan hoef ik er niet voor te betalen). De beste callcenter agent wist mij te melden dat ziggo per ongeluk mijn bestelling van oktober dubbel heeft verwerkt (hun fout dus) en dus mij een smartcard te veel heeft gestuurd en mij wederom 40 euro gaat berekenen voor de smartcard.

Dat lijkt me niet de bedoeling, dus aangegeven dat ik dat niet accepteer. Zijn oplossing was dat ik het pakketje naar het postkantoor bracht, daar het terugstuurde met pakketservice, dat ik deze kosten moest voorschieten en dat ik deze later schriftelijk kon declareren mits ik 2 dagen naar versturen wederom contact opnam met de ziggo klantenservice om te controleren of mijn pakket was aangekomen (middels verzend code).

Nu is het zo dat ik nou niet echt in de buurt van een postkantoor woon, dus ik zal dr altijd voor om moeten rijden, en dan ook nog eens de kosten moest voorschieten, plus het feit dat ik er eigenlijk totaal geen zin in heb hun fouten te herstellen.

Ik vroeg de beste man of ik dan ook naast de kosten voor het verzenden ook mijn eigen tijd mocht declareren, plus de benzine etc, ik zou dan uitkomen op extra verzendkosten van ¤ 9,50 :):) jaja expres hetzelfde bedrag als wat ze mij factureren voor het verzenden.

Nou de beste man viel bijna van zijn stoel van verbazing dat ik het lef had om dat te vragen (kennelijk stond t antwoord niet in zn belscript) En zij dat zoiets absoluut niet mogelijk was.

Ik vind het niet meer dan redelijk, zij verwachten dat ik 9,50 betaal als zij iets verzenden, dan mag ik dat andersom ook verwachten toch? De kosten van de fysieke verzending zijn in mijn geval zelf vele malen hoger omdat ik ze niet in bulk verzend.

Nu gaat t me helemaal niet om die 9,50 maar puur om het principe. Dit wordt mede gevoed door het feit dat ze me 20 euro te veel hebben laten betalen voor een door hun zelf geleverd product

Wat vinden jullie, moet ik mijn betaling storneren van de auto incasso en daarnaast het pakketje "gijzelen"en niet terug sturen totdat ze accoord gaan met het aan mij betalen van de 9,50 verzendkosten + porto?

of moet ik niet zo zeiken en gewoon doen wat ze willen en me laten onderdrukken door de grote machthebbers?

(ps ik ben me er volledig van bewust dat ze mij voor 95% zeker niet gaan betalen)

Uitkomst:
Hulde voor Ziggo.
Ze hebben per mail de fout toegegeven. Ze hebben in een post hun excuses aangeboden, per mail excuses gemaakt, en hebben aangegeven dat ik de smartcard mag houden, dat ze deze niet factureren en hiermee is de zaak afgelopen

het koste een paar mailtjes, mar geeft toch aan dat je niet alles kwakkeloos hoeft te accepteren bij grote logge organisaties!

[ Bericht 2% gewijzigd door RanTheMan op 17-11-2010 16:08:15 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:25:23 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88773861
Kun je 't niet onder rembours opsturen? Dan moeten zij de kosten voldoen als het wordt bezorgd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_88773954
Nee dat heb ik nog gevraagd, maar dat mag niet/willen ze niet.. Maar t is een pure principe kwestie, zij eisend at ik 9,50 vertzendkosten betaal, dan is het niet meer dan fair dat ik dat ook mag eisen?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88774006
Is altijd zo, redelijk onbeschoft van Sucko. Verder zijn alle andere bedrijven ook niet veel beter.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:31:35 #5
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_88774050
Hun maken de fout, hun moeten die maar oplossen, dus ze sturen maar een koerier langs. Uiteraard op een voor jou goed uitkomend tijdstip.

Helaas als je het zo speelt gaan ze lekker die 40 euro weer van je rekening trekken, ga je die storneren krijg je weer legio andere problemen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_88774169
Die koerier is wel een goede, maar doen ze vast niet.. Het gaat me er om dat ik maandelijks bijna 100 euro naar hun breng (voor de nieuwsgieringen: alles in 1, sport 1,canal+ eredivisielive en bel kosten) Wat natuurlijk al een absurd bedrag is, maar het is een luxe die ik me kan permiteren en dat ze dan zo verdomde bekrompen doen wanneer ze zelf een fout maken.

Alsof ik de achtelijke idioot ben die de fout heeft gemaakt en dan ook nog eens van alles van mij verwachten om hun fout te herstellen, bah...
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:36:50 #7
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88774213
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:28 schreef RanTheMan het volgende:
Nee dat heb ik nog gevraagd, maar dat mag niet/willen ze niet.. Maar t is een pure principe kwestie, zij eisend at ik 9,50 vertzendkosten betaal, dan is het niet meer dan fair dat ik dat ook mag eisen?
Niet meer dan fair is dat ze jou compenseren voor de kosten die jij maakt om hun fout te herstellen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_88774230
Jij hebt een product toegestuurd gekregen waar je niet om gevraagd hebt.
Volgens de wet bescherming consumenten hoef je het niet terug te sturen en/of te betalen.

Deze wet is in het leven geroepen voor die acties waar je een cd oid koopt en dan vastzit aan een abb van 500 cd's die ook nog duurder zijn ff google zoeken.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:38:42 #9
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88774265
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:35 schreef RanTheMan het volgende:
Die koerier is wel een goede, maar doen ze vast niet.. Het gaat me er om dat ik maandelijks bijna 100 euro naar hun breng (voor de nieuwsgieringen: alles in 1, sport 1,canal+ eredivisielive en bel kosten) Wat natuurlijk al een absurd bedrag is, maar het is een luxe die ik me kan permiteren en dat ze dan zo verdomde bekrompen doen wanneer ze zelf een fout maken.
Wat jij allemaal aan ze betaalt, doet er helemaal niet toe. Zij bieden diensten en producten aan onder bepaalde voorwaarden, jij accepteert het aanbod. Dat geldt net zo voor het bestellen van producten met ¤ 9,50 verzendkosten.
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:39:30 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88774295
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:37 schreef ClintOosthout het volgende:
Jij hebt een product toegestuurd gekregen waar je niet om gevraagd hebt.
Volgens de wet bescherming consumenten hoef je het niet terug te sturen en/of te betalen.

Deze wet is in het leven geroepen voor die acties waar je een cd oid koopt en dan vastzit aan een abb van 500 cd's die ook nog duurder zijn ff google zoeken.
Nee, dat gaat niet op.
pi_88774328
quote:
Wat jij allemaal aan ze betaalt, doet er helemaal niet toe. Zij bieden diensten en producten aan onder bepaalde voorwaarden, jij accepteert het aanbod. Dat geldt net zo voor het bestellen van producten met ¤ 9,50 verzendkosten.
Dat bestrijd ik ook helemaal niet, maar misschien moet je even beter lezen, ik bied hun dus een dienst aan door het terug te sturen, dus daar zitten dan ook voorwaarden aan
pi_88774401
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nee, dat gaat niet op.
Ik zou niet weten waarom niet. Ts krijgt een product waar hij niet om vraagt, maar moet wel voor de kosten opdraaien. Dat is precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:44:08 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88774466
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:42 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet. Ts krijgt een product waar hij niet om vraagt, maar moet wel voor de kosten opdraaien. Dat is precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.
Zoals je zelf al zegt, aangezien enige onderbouwing ontbreekt: google even.
pi_88774744
Heb je naam opgeschreven van de verkoopster? Dat doe ik altijd.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 november 2010 @ 12:57:24 #15
38148 crew  Innisdemon
pi_88774811
Heb je eigenlijk getekent voor ontvangst van die 3e smartcard?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_88774827
Ze kunnen je moeilijk dwingen om jou kosten te laten maken om hun fout te herstellen. :')

tevens tvp voor de afloop, succes!
pi_88774833
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:55 schreef Sam-x het volgende:
Heb je naam opgeschreven van de verkoopster? Dat doe ik altijd.
Helaas, maar dat doet verder ook niet ter zake, ik ben met mn volle verstand akkoord gegaan met die 40 euro. Dat dat achteraf voor de helft goedkoper had gekund is vervelend en draagt bij aan mijn principiële bezwaren tegen ziggo handelswijze, maar ik verwacht geen 20 euro compensatie wegens misleiding o.i.d.
pi_88774875
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:57 schreef Innisdemon het volgende:
Heb je eigenlijk getekent voor ontvangst van die 3e smartcard?
Nope, de eerste (of eigenlijk nr 2) werd geleverd door een postbode, zonder te tekenen de tweede (of eigenlijk nr3 ) lag in eenzelfde verpakking in mn brievenbus
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:02:30 #19
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_88774971
dit ga ik even volgen. Kijken of TS voet bij stuk houdt...
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:12:08 #20
64792 Mryc
play me one more song
pi_88775313
Heeft Ziggo geen antwoordnummer? Kun je het wellicht gratis terugsturen
pi_88775704
Dan moet TS alsnog het ritje naar het postkantoor maken.
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:25:11 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88775762
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:35 schreef RanTheMan het volgende:

Alsof ik de achtelijke idioot ben die de fout heeft gemaakt en dan ook nog eens van alles van mij verwachten om hun fout te herstellen, bah...
Je kunt het natuurlijk hard spelen. Maar als ze je gaan royeren als abonnee omdat ze je strontvervelend vinden, heb je wel een probleem.

Dus hoe hard wil je het spelen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_88775802
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:42 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Nee, hij moet de kosten enkel voorschieten, en dan krijgt hij die (verzend)kosten terugbetaald.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88775946
Ik zou even slikken, een stukje omrijden voor dat pakketje, en hun procedure volgen, om veel ellende en de rit naar de radar-studio die onvermijdelijk zal volgen op dwarsliggen, te voorkomen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88776150
TS wil een vergoeding voor zijn kosten die hij moet doen voor z'n ritje naar het postkantoor, die niet heel dichtbij is. Zo onredelijk is dat toch niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')