Update - first post met uitkomstBeste mensen,
Ik ben altijd opgegroeid met het credo: Wat je van een ander verwacht, mag een ander ook van jou verwachten.. En op basis daarvan heb ik bepaalde normen en waarden en het irriteert me dan ook wezenlijk als anderen zich superieur voelen. Dat in het achterhoofd het volgende verhaal.
Begin oktober had ik het plan opgevat om ook een digitale decoder in de slaapkamer te plaatsen. Zo'n kastje had ik nog, maar moest een nieuwe smartcard hebben. Ik heb al digitale televisie in de woonkamer, ter verduidelijking.
Omdat ik niet exact wist hoe het werkte met een extra smartcard dacht ik laat ik ziggo eens bellen.
Daar vertelde een mevrouw mij dat ik alleen bij hun een extra smartcard kon aanvragen a ¤ 29,90 en dat die setjes op internet of de mediamarkt ( a ¤ 19,95) niet zouden werken omdat het een extra smartcard betrof en niet een nieuw abonnement.. Nou ik dacht het zal wel... Naast die 29,95 moest ik ook nog eens 9,50 verzendkosten betalen, wat ik daadwerkelijk van de pot gerukt vond (en dit heb ik ook aangegeven bij de beste mevrouw), maar goed je wilt wat en die 10 euro mag dan mijns inziens geen reden zijn om het niet te kopen.
Totaal dus 40 euro voor een extra smartcard betaald. Later kwam ik er achter dat ik gewoon zo'n doosje bij de mediamarkt had kunnen halen en dan die card te laten registreren, terwijl dat volgens de mevrouw van ziggo absoluut niet kon.. Dus eigenlijk 20 euro te veel betaald.. Och mevrouw zou wellicht dr target moeten halen en daarom mij een beetje hebben misleid.
Daar kan ik al slecht tegen, maar dan had ik me maar beter moeten voorlichten (kennelijk moet dat bij een externe partij en kun je niet vertrouwen op de leverancier).
Maar nu komt het, gisteren in mijn brievenbus, een pakketje en een brief van ziggo. In de brief stond een bevestiging van mijn bestelling en het pakketje was een nieuwe smartcard, dus card nummer 3.
Ik dacht dat is vreemd want die heb ik helemaal niet besteld. Dus ik bellen met die lui van ziggo (lang leve 1200, want dan hoef ik er niet voor te betalen). De beste callcenter agent wist mij te melden dat ziggo per ongeluk mijn bestelling van oktober dubbel heeft verwerkt (hun fout dus) en dus mij een smartcard te veel heeft gestuurd en mij wederom 40 euro gaat berekenen voor de smartcard.
Dat lijkt me niet de bedoeling, dus aangegeven dat ik dat niet accepteer. Zijn oplossing was dat ik het pakketje naar het postkantoor bracht, daar het terugstuurde met pakketservice, dat ik deze kosten moest voorschieten en dat ik deze later schriftelijk kon declareren mits ik 2 dagen naar versturen wederom contact opnam met de ziggo klantenservice om te controleren of mijn pakket was aangekomen (middels verzend code).
Nu is het zo dat ik nou niet echt in de buurt van een postkantoor woon, dus ik zal dr altijd voor om moeten rijden, en dan ook nog eens de kosten moest voorschieten, plus het feit dat ik er eigenlijk totaal geen zin in heb hun fouten te herstellen.
Ik vroeg de beste man of ik dan ook naast de kosten voor het verzenden ook mijn eigen tijd mocht declareren, plus de benzine etc, ik zou dan uitkomen op extra verzendkosten van ¤ 9,50

:) jaja expres hetzelfde bedrag als wat ze mij factureren voor het verzenden.
Nou de beste man viel bijna van zijn stoel van verbazing dat ik het lef had om dat te vragen (kennelijk stond t antwoord niet in zn belscript) En zij dat zoiets absoluut niet mogelijk was.
Ik vind het niet meer dan redelijk, zij verwachten dat ik 9,50 betaal als zij iets verzenden, dan mag ik dat andersom ook verwachten toch? De kosten van de fysieke verzending zijn in mijn geval zelf vele malen hoger omdat ik ze niet in bulk verzend.
Nu gaat t me helemaal niet om die 9,50 maar puur om het principe. Dit wordt mede gevoed door het feit dat ze me 20 euro te veel hebben laten betalen voor een door hun zelf geleverd product
Wat vinden jullie, moet ik mijn betaling storneren van de auto incasso en daarnaast het pakketje "gijzelen"en niet terug sturen totdat ze accoord gaan met het aan mij betalen van de 9,50 verzendkosten + porto?
of moet ik niet zo zeiken en gewoon doen wat ze willen en me laten onderdrukken door de grote machthebbers?
(ps ik ben me er volledig van bewust dat ze mij voor 95% zeker niet gaan betalen)
Uitkomst:Hulde voor Ziggo.
Ze hebben per mail de fout toegegeven. Ze hebben in een post hun excuses aangeboden, per mail excuses gemaakt, en hebben aangegeven dat ik de smartcard mag houden, dat ze deze niet factureren en hiermee is de zaak afgelopen
het koste een paar mailtjes, mar geeft toch aan dat je niet alles kwakkeloos hoeft te accepteren bij grote logge organisaties!
[ Bericht 2% gewijzigd door RanTheMan op 17-11-2010 16:08:15 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”