De ironie ontgaat mij nog altijd volledigquote:Op woensdag 17 november 2010 16:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn smiley-reacties waren slechts bedoeld om de koddigheid van je taalbrouwsels aan te geven. Zeg nou zelf, 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos' zijn toch (glim)lachwekkend.
Het was dan ook niet ironisch bedoeld.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:23 schreef RanTheMan het volgende:
De ironie ontgaat mij nog altijd volledig
Sorry hoor maarquote:Rugbaarheid lijkt mij een vrij normaal woord
kwakkeloos is inderdaad meer streek gebonden en meer spreektaal maar een fatsoenlijk synoniem komt zo snel niet in mij op....
haha jeetje t ontgaat me nog steeds, doe me een plezier en diep het eens wat breder uit..quote:Op woensdag 17 november 2010 16:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Het was dan ook niet ironisch bedoeld.
[..]
Sorry hoor maar
quote:Op woensdag 17 november 2010 16:29 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
haha jeetje t ontgaat me nog steeds, doe me een plezier en diep het eens wat breder uit..
Oke ik weet het het is Ruchtbaarheid ipv rugbaarheid en klakkeloos ipv kwakkeloos maar google eens en je ziet dat er vele dezelfde fout maken
Of beter: Verlicht Mij!
Nee. Echt. Iemand die met "moderne tied'n" schermt maar niet weet te googlen.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:29 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
haha jeetje t ontgaat me nog steeds, doe me een plezier en diep het eens wat breder uit..
Of beter: Verlicht Mij!
quote:Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee. Echt. Iemand die met "moderne tied'n" schermt maar niet weet te googlen.
252 respectievelijk 2720 hits noem jij veel???
En leer quoten ... moderne tied'n enzo he![]()
ik spreek in diezelfde post ook over moderne schriev'nquote:Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee. Echt. Iemand die met "moderne tied'n" schermt maar niet weet te googlen.
Blijf dat vooral doenquote:Op woensdag 17 november 2010 16:37 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ik spreek in diezelfde post ook over moderne schriev'n
Geen getallen kennen maar wel vol overtuiging stellen dat er 'vele' dezelfde fout maken. Surequote:Op woensdag 17 november 2010 16:37 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ik spreek in diezelfde post ook over moderne schriev'n
maar die getallen zeggen me niets, ik gebruik duckduckgo en daar laten ze de hoeveelheid zoekresultaten niet zien
Het is relatief gezien niet veel en absoluut gezien al evenmin. Daarvoor in de plaats is het bovenal ronduit stupide.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:59 schreef RanTheMan het volgende:
@r_one duckduckgo werkt wat cleaner en daar heb ik dan de voorkeur voor, evenals chrome boven firefox, smaken verschillen lijkt mij en vele resultaten op kwakkeloos en rugbaarheid, zoals jij zegt over de 2k das relatief gezien niet veel, absoluut gezien weer wel.. Maar goed
Ergo, je flest de boel. Dan zie je 't als compensatie voor kosten van retourzenden, dan weer als compensatie voor de meerprijs t.o.v. Mediamarkt. Net hoe het je in de kraam te pas komt.quote:@exode wellicht heb je een punt, maar ik zou de eerste post nog eens nalezen. het ging mij om het zomaar terug sturen terwijl ze dat andersom ook niet doen
Als ik hem nog verkoop voor 9,50 dan heb ik precies het bedrag terug dat ik te veel heb betaald door de misleiding van de verkoopafdeling (de verzendkosten daar gelaten) dus staan we quitte lijkt mij
Geef maar een gil tegen die tijd (pm).quote:Op woensdag 17 november 2010 14:40 schreef RanTheMan het volgende:
@ peter
Als je het niet erg vindt dan bewaar ik m nog ff tot mn nieuwe factuur klaar staat (einde vd maand) Daarna stuur ik m naar je op voor 9,50 plus de 1,60 verzendkosten. in orginele ziggo enveloppe (lol) en origineel doosje. Je mag zelfs de onterecht verstuurde bevestigingsbrief (incl de getekende poppetjes tijdens de wachttijd)hebben voor je garantie!
Jeetje R_one, lekker bezig.. Dus nu ben ik een stupide oplichter? goed bezigquote:Op woensdag 17 november 2010 17:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is relatief gezien niet veel en absoluut gezien al evenmin. Daarvoor in de plaats is het bovenal ronduit stupide.
[..]
Ergo, je flest de boel. Dan zie je 't als compensatie voor kosten van retourzenden, dan weer als compensatie voor de meerprijs t.o.v. Mediamarkt. Net hoe het je in de kraam te pas komt.
En je hebt voor de eerste niet teveel betaald, je hebt er met je volle verstand mee ingestemd.
Waarschijnlijk miscommuncatie betreffende mijn verhaal en achterliggende gedachte en jou reactie.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb je hele reactie gelezen, ben 'm grotendeels met je eens, maar niet het deel waar je eerder (zonder voorbehoud) ontraadde te retourneren. En dat schreef ik dus ook. That's all.
Waarom moet ik je bevestigen al hetgeen ik niet bestrijdt?
Stupide sloeg op 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos', niet op het doorverkopen van een smardcard. Je bent een kunstenaar in het verdraaien van uitspraken en het plaatsen van dingen in een andere context (die jou beter uitkomt).quote:Op woensdag 17 november 2010 17:37 schreef RanTheMan het volgende:
Jeetje R_one, lekker bezig.. Dus nu ben ik een stupide oplichter? goed bezig
En had je je beter laten voorlichten door de MM, had je deze keuze niet gemaakt.quote:Ik heb er destijds inderdaad met het volle verstand mee ingestemd, echter dat komt omdat de mevrouw aangaf dat alleen de bij hun bestelde kaarten zouden werken als 2e smartcard en niet de setjes te koop bij de mediamarkt. Volgens haar waren dat startpakketten en geen uitbreidingspakketten, dus wie flest nu wie?
Het flessen sloeg ook niet op je rigide opstelling inzake retourneren maar op het doorverkopen van een smardcard (waarvan je weet dat die niet helemaal legitiem meer is en derhalve geblokkeerd kan worden) en winst maakt op iets wat je uit coulance van Ziggo niet hoeft te retourneren terwijl je zegt niet meer dan kostenneutraal te willen uitkomen.quote:Dat ziggo nu besloten heeft mij de smartcard te laten houden is natuurlijk extreem netjes, maar dat bieden ze niet standaard aan, ik wilde hem ook best terug sturen, maar dan onder dezelfde voorwaarden als dat ze die aan mij stelden. Dus ook daar fles ik ze niet, maar verwacht ik een gelijke behandeling, dat is iets anders.
Jouw ironie is kennelijk niet de mijne. Of het kaartje jouw bezit is, de chip of ook de gekoppelde licentie die je rechtigt digitale tv van Ziggo te bekijken, zal moeten blijken. Een kartonnetje met wat goudcontacten die geen drol doet omdat Ziggo het gebruiksrecht van dat kaartnummer heeft ingetrokken, is nou niet echt een waardevol bezit.quote:Dat ik hem nu mogelijk verkoop voor 9,50 is pure ironie (die jij kennelijk ook niet begrijpt), ik had m ook voor 15 euro kunnen aanbieden. het is nu immers mijn bezit en kan er alles mee doen wat ik wil. Ik heb het nml gekregen! Moet ik hem dan in de prullenbak gooien?
Des te treuriger.quote:Zoals je kunt lezen wil ik m pas verkopen wanneer ik zeker weet dat ziggo zich niet bedenkt..
Conclusie, je had zezelf beter moeten informeren als de Mediamarkt een betere aanbieding had en die dan moeten nemen. Vrije markt heet dat!quote:Op woensdag 17 november 2010 17:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Stupide sloeg op 'rugbaarheid' en 'kwakkeloos', niet op het doorverkopen van een smardcard. Je bent een kunstenaar in het verdraaien van uitspraken en het plaatsen van dingen in een andere context (die jou beter uitkomt).
[..]
En had je je beter laten voorlichten door de MM, had je deze keuze niet gemaakt.
[..]
Het flessen sloeg ook niet op je rigide opstelling inzake retourneren maar op het doorverkopen van een smardcard (waarvan je weet dat die niet helemaal legitiem meer is en derhalve geblokkeerd kan worden) en winst maakt op iets wat je uit coulance van Ziggo niet hoeft te retourneren terwijl je zegt niet meer dan kostenneutraal te willen uitkomen.
[..]
Jouw ironie is kennelijk niet de mijne. Of het kaartje jouw bezit is, de chip of ook de gekoppelde licentie die je rechtigt digitale tv van Ziggo te bekijken, zal moeten blijken. Een kartonnetje met wat goudcontacten die geen drol doet omdat Ziggo het gebruiksrecht van dat kaartnummer heeft ingetrokken, is nou niet echt een waardevol bezit.
[..]
Des te treuriger.
Tenzij TS iemand opzadelt met een smardcard die op de nominatie staat om door Ziggo geblokkeerd te worden. De enige zekerheid die TS krijgt is dat deze niet gefactureerd gaat worden, dan is hij van het probleem af.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:09 schreef edcetera het volgende:
Wat je laatste reactie betreft "r_one" dat is niet treurig, maar TS's keuze. Moet ie lekker zelf weten,
Dat je niet zonder meer moet accepteren wat een bedrijf je 'aandoet' daar ben ik het mee eens. Maar zodra je over principes en ¤ 9,50 begint (een bedrag wat steeds ergens anders over gaat blijkbaar) neem ik je eigenlijk niet meer serieus.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:29 schreef RanTheMan het volgende:
@edcetera zie de aangepaste eerste post en een update ergens op pagina 4
@r_one als ik ziggo bel met de vraag hoe ik dat kan oplossen verwacht ik een eerlijke voorlichting, en geen misleiding door te zeggen dat het niet hetzelfde is. van een derde partij kun je dat mogelijk verwachten, van de daadwerkelijke verstrekker van de smartcards weer niet in mijn optiek
Neem bijvoorbeeld: http://www.foka.nl/site/ziggo-smartcard-p-16923.html die kan dus ook gewoon ingezet worden als extra smartcard weet ik achteraf (kreeg ik in een later stadium te horen van de technische helpdesk van ziggo)
dan: misschien ben ik een kunstenaar in het verdraaien van context, ik noem dat samenvatten. Maar dan nog heb ik voldoende respect om mensen niet direct een kwalificatie mee te geven (of misschien zelf daarmee indirect iemand te veroordelen tot..), in tegenstelling tot wat jij bij mij wel doet, maar goed eindeloze discussie en totaal onnodig
Mijn principes gaan ook wel weer zo ver dat ik de openingspost vanmiddag al had aangepast met de oplossing van ziggo. dat vond ik wel zo chique gezien de reactie van ziggo
Maar ik interpreteer de bevestiging van ziggo zo dat ik vrij ben om met de smartcard mag doen wat ik wil, maar om de mensen hierboven gerust te stellen heb ik vanmiddag ziggo gemaild met de vraag wat ik met de kaart mag/moet doen. De mail bevat 3 opties/weggooien/zelf gebruiken voor een 3e toestel/ of verkopen.. Tot op heden nog geen antwoord..
Dat ik dan in de update post zet: "Wie wil een smartcard kopen" was deels ironisch bedoelt, dat iemand dan meteen m wil kopen, tsja waarom niet...
Punt wat ik met dit topic eigenlijk wil aantonen is dat je niet zomaar een aangeboden oplossing van een machtige partij hoeft te accepteren en op zn minst een gelijkwaardige behandeling mag verwachten. Dat geldt niet alleen voor mij of ziggo, dat geldt voor iedereen tegen welke onderneming ook
Precies, maar die 9,50 zal ik nog even verduidelijk: Toen ik het pakket bestelde diende ik 9,50 te betalen als verzendkosten aan ziggo, als ziggo dus verwacht dat ik iets verzend kost ze dat ook 9,50 (lijkt me een fair gekozen bedrag) als alles afgehandeld is en iemand wil m kopen en vraagt wat ik wil hebben vond ik het wel grappig/ironisch om er 9,50 voor te vragen.. Vaker komt de 9,50 niet voor.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:34 schreef exode het volgende:
[..]
Dat je niet zonder meer moet accepteren wat een bedrijf je 'aandoet' daar ben ik het mee eens. Maar zodra je over principes en ¤ 9,50 begint (een bedrag wat steeds ergens anders over gaat blijkbaar) neem ik je eigenlijk niet meer serieus.
Ziggo heeft uiteindelijk netjes gehandeld, jij blij, zij blij, wij allemaal blij
Dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:29 schreef RanTheMan het volgende:
misschien ben ik een kunstenaar in het verdraaien van context, ik noem dat samenvatten.
'Ironie' ... ik turf mee. Heb je er patent op?quote:Dat ik dan in de update post zet: "Wie wil een smartcard kopen" was deels ironisch bedoelt, dat iemand dan meteen m wil kopen, tsja waarom niet...
Deze (zoveelste) verdraaiing zal vast ook wel weer 'ironisch' bedoeld zijnquote:Op woensdag 17 november 2010 18:44 schreef RanTheMan het volgende:
Precies, maar die 9,50 zal ik nog even verduidelijk: Toen ik het pakket bestelde diende ik 9,50 te betalen als verzendkosten aan ziggo, als ziggo dus verwacht dat ik iets verzend kost ze dat ook 9,50 (lijkt me een fair gekozen bedrag) als alles afgehandeld is en iemand wil m kopen en vraagt wat ik wil hebben vond ik het wel grappig/ironisch om er 9,50 voor te vragen.. Vaker komt de 9,50 niet voor.
Maar kennelijk schept dat enige verwarring en dat is spijtig
*kuch*quote:Op woensdag 17 november 2010 16:59 schreef RanTheMan het volgende:
Als ik hem nog verkoop voor 9,50 dan heb ik precies het bedrag terug dat ik te veel heb betaald door de misleiding van de verkoopafdeling (de verzendkosten daar gelaten) dus staan we quitte lijkt mij
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |