Die ¤ 40 is inclusief verzendkosten....dus die krijgt hij terug. Zoals ik het lees gaat het om de benzinekosten voor het op en neer rijden naar het postkantoor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:14 schreef Fireblast het volgende:
@exode: in jouw voorbeelden heb je zelf iets besteld.
TS heeft niet zelf wat besteld maar krijgt gewoon ongevraagd dat pakketje binnen (die 2e dan, die 1e staat daar los van want daar klaagt hij niet over), TS heeft er totaal geen belang bij om dat pakketje terug te brengen, dan kan Ziggo toch gewoon de kosten vergoeden?
Volgens mij krijgt hij die 9,50 ook niet terug, dat wil hij juist, dus al zouden ze die 9,50 betalen dan is het voor TS afgedaan. Ziggo stuurt hem een 2e pakketje en rekent daar 40 euro voor. TS heeft daar niet omgevraagd en weigert kosten te maken om het pakketje terug te sturen.
Toch?
nee, het gaat hem om een envelop dat ziggo daar 9,50 verzendkosten voor durft te rekenen, en dat exorbitant hoog is. Daarom rekent hij ook exorbitant hoge terug verzend kosten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:18 schreef exode het volgende:
[..]
Die ¤ 40 is inclusief verzendkosten....dus die krijgt hij terug. Zoals ik het lees gaat het om de benzinekosten voor het op en neer rijden naar het postkantoor.
Dat niet alleen. Ook dat het online bij Ziggo anderhalf keer zo duur is als in de winkel (en inclusief verzendkosten zelfs twee keer zo duur). TS wil ook hiervoor nu zijn gram halen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:21 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
nee, het gaat hem om een envelop dat ziggo daar 9,50 verzendkosten voor durft te rekenen, en dat exorbitant hoog is. Daarom rekent hij ook exorbitant hoge terug verzend kosten.
Nee het gaat me in eerste instantie om het feit dat als ik wil dat ze mij iets verzenden ik 9,50 moet betalen, belachelijk maar ok, nu willen ze dat ik iets verzend, nou prima dan wil ik daar ook 9,50 voor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:18 schreef exode het volgende:
[..]
Die ¤ 40 is inclusief verzendkosten....dus die krijgt hij terug. Zoals ik het lees gaat het om de benzinekosten voor het op en neer rijden naar het postkantoor.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:25 schreef RanTheMan het volgende:
Neemt niet weg dat ik in de communicatie naar ziggo verder geen rugbaarheid zal geven aan de verkeerde voorlichting,,
Helder allemaal, je snapt alleen wel dat je aan het korste eind zal trekken? Dus ook ik ben benieuwd hoe lang je het volhoudtquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:25 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nee het gaat me in eerste instantie om het feit dat als ik wil dat ze mij iets verzenden ik 9,50 moet betalen, belachelijk maar ok, nu willen ze dat ik iets verzend, nou prima dan wil ik daar ook 9,50 voor.
En de 9,50 is symbolisch. Zij maken een fout, willen het herstellen prima maar verwachten van mij dat ik daar tijd voor vrij maak (ongeveer 30 min) en evt kosten voor maak (benzine) zonder daar iets voor terug te krijgen. T gaat me niet om die druppels benzine of die 30 minuten. Het gaat om het principe, en dat voer ik in dit geval verder door omdat ik door omdat ze me al een x vern**kt hebben door mij verkeerd voor te lichten, persoonlijk is dit een optelsommetje. Neemt niet weg dat ik in de communicatie naar ziggo verder geen rugbaarheid zal geven aan de verkeerde voorlichting,, immers dat is met het volle verstand gedaan, maar het is wel een extra motivatie om even extra te schoppen
Dat vindt TS niet voldoende, hij wil nu daar bovenop zijn tijd en autokosten vergoed zienquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:33 schreef exode het volgende:
[..]
Helder allemaal, je snapt alleen wel dat je aan het korste eind zal trekken? Dus ook ik ben benieuwd hoe lang je het volhoudt
Ik snap dat je kwaad bent, maar het haalt niets uit. Maar goed....gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen principes.
Antwoordnummer Ziggo:
Antwoordnummer 3533
3500 SB Utrecht
Als ik jou was zou ik de smartcard hier naartoe sturen, met een briefje erbij en kopie van dat mooie briefje ook naar klachtenmanagemnt van Ziggo. Ben jij er vanaf en storneer je die ¤ 40. Indien ze jou een brief en vervolgens een incasso sturen kan jij een kopie van jouw brief laten zien en de datum noemen dat je smartcard hebt teruggestuurd.
Nou niet per definitie tijd en autokosten en parkeerkosten (jaja den haag) . Dit zijn argumenten die ik ga aanvoeren om die 9,50 te rechtvaardigen. De achterliggende gedachte blijft: als men verwacht dat ik 9,50 betaal voor het feit dat zij iets verzenden (zonder aan te geven waar deze kosten uit bestaan) dan verwacht ik ook dat ik 9,50 betaald krijg als ik iets naar hun verzend. Met dit verschil dat ik wel benoem waar deze kosten uit bestaan, en dat deze "toevallig"ook 9,50 zijn, tsja dat is de ironiequote:Op dinsdag 16 november 2010 15:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat vindt TS niet voldoende, hij wil nu daar bovenop zijn tijd en autokosten vergoed zien
Je kunt de verzendkosten niet 1-op-1 omdraaien. Zo zou jij kunnen retourneren naar een antwoordnummer, dat kost jou geen enkele postzegel. Ziggo heeft niet de mogelijkheid jou iets toe te sturen op een antwoordnummer.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:42 schreef RanTheMan het volgende:
Nou niet per definitie tijd en autokosten en parkeerkosten (jaja den haag) . Dit zijn argumenten die ik ga aanvoeren om die 9,50 te rechtvaardigen. De achterliggende gedachte blijft: als men verwacht dat ik 9,50 betaal voor het feit dat zij iets verzenden (zonder aan te geven waar deze kosten uit bestaan) dan verwacht ik ook dat ik 9,50 betaald krijg als ik iets naar hun verzend. Met dit verschil dat ik wel benoem waar deze kosten uit bestaan, en dat deze "toevallig"ook 9,50 zijn, tsja dat is de ironie
Nee dat klopt, sterker nog de verzendkosten zijn aan mijn kant nog veel hoger dan 9,50 puur bedrijfseconomisch gezien.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Je kunt de verzendkosten niet 1-op-1 omdraaien. Zo zou jij kunnen retourneren naar een antwoordnummer, dat kost jou geen enkele postzegel. Ziggo heeft niet de mogelijkheid jou iets toe te sturen op een antwoordnummer.
Wil jij dan ¤ 9,50 hebben voor tijd, auto- en parkeerkosten? Of voor tijd, auto-, parkeer- en verzendkosten?
En koop je dan ook een nieuwe omdoos? Want die zit uiteraard ook in die ¤ 9,50 van Ziggo verwerkt dus dat schept verplichtingen als jij ook ¤ 9,50 wilt hebben.
Volgens mij ben je nu al meer geld kwijt met typen op Fok! dan met het probleem daadwerkelijk oplossen. Inclusief typen OP toch gauw een uurtje of 4 nu à 50 euro ex onkosten, dan heb je nu al voor 200 euro lopen verlullenquote:Op dinsdag 16 november 2010 15:58 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nee dat klopt, sterker nog de verzendkosten zijn aan mijn kant nog veel hoger dan 9,50 puur bedrijfseconomisch gezien.
Stel ik doe het in mijn eigen facturabele tijd. Ik reken voor elke klus altijd bruto uurloon van 50 euro ex onkosten. stel het kost me 30 min dat zou dan 25 euro zijn, plus 19ct km, dat maakt ongeveer 1,60 daar bovenop komt parkeertijd, zeg voor 10 min 50ct totale kostprijs ¤ 27,10 dus dan in 9,50 nog een schijntje
Je hebt volkomen gelijk. Want die distributiecentra, magazijnen en personeel kosten Ziggo geen centquote:Voor ziggo liggen de werkelijke kosten veel lager, ik heb t net ff nagewogen voor een individueel pakket is het ¤ 1,60 en dan heeft ziggo geen verder kosten omdat de post daar naar alle waarschijnlijkheid gewoon wordt opgehaald. Door de bulk zullen ze zelfs veel lager uitkomen, maar dat verschil zal de kosten van arbeid ongeveer verrekenen.
Dan kan ziggo mij niet verder een verklaring geven waar de resterende ¤ 7,90 voor gebruikt wordt behalve voor mooie bonussen
Nee dat zit al in de 29,50 die ik voor t orginele product betaal en anders zeker in de 10 euro die ik te veel heb betaald, want waarom kan mediamarkt t voor 19,50 leveren?quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nu al meer geld kwijt met typen op Fok! dan met het probleem daadwerkelijk oplossen.
KLOPT RUSTIG DAGJE VANDAAG< DUS NIETS TE FACTUREREN
[..]
Je hebt volkomen gelijk. Want die distributiecentra, magazijnen en personeel kosten Ziggo geen cent
Dat veronderstel je, dat maak jij er voor het gemak maar even van.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:04 schreef RanTheMan het volgende:
JE ZOU OOK EVEN KUNNEN WACHTEN MET REAGEREN TOT NA M'N EDIT
Nee dat zit al in de 29,50 die ik voor t orginele product betaal en anders zeker in de 10 euro die ik te veel heb betaald, want waarom kan mediamarkt t voor 19,50 leveren?
KUN JE NU DUS MOOI EVEN HEEN- EN WEER KNORREN NAAR HET POSTKANTOOR.quote:KLOPT RUSTIG DAGJE VANDAAG< DUS NIETS TE FACTUREREN
Maar heb je zwart op wit dat de tweede smartcard bij jou aanwezig is? Misschien is dat niet geadministreerd of niet meer. Kan je ook zien op mijnziggo (daar staan bij mij 2 in gebruik zijnde smartcards bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:39 schreef RanTheMan het volgende:
Ok even een update,
Zoals eerder aangegeven heb ik gevraagd of ze mij een e-mail wilden sturen met daarin de standaard procedure voor het terug sturen van een ongewenst artikel.
Krijg ik zojuist een mail van een mevrouw die zegt dat dit niet kan omdat ik de smartcard al in gebruik heb genomen. Tsja dat is dus de smartcard van vorige maand, dus de administratie is daar niet echt op orde.
Maar de grootste irritatie is dat mevrouw mij terug mailde vanuit no-reply@ziggo.nl waardoor ik niet eens fatsoenlijk kan reageren. Nu moest ik weer mailen via het contactformulier waar je nog minder in kwijt kan dan op twitter..
lekker bezig ziggo
ja er staan bij mijnziggo 2 smartcards geregistreerd, dus dat klopt als een bus. Maar de derde waar al deze heissa over gaat staat er niet bij, maar ik heb daar wel een bevestigingsbrief van gekregen dat ik die besteld zou hebben. Een standaard brief die ik vorige maand ook al had gekregenquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:45 schreef exode het volgende:
[..]
Maar heb je zwart op wit dat de tweede smartcard bij jou aanwezig is? Misschien is dat niet geadministreerd of niet meer. Kan je ook zien op mijnziggo (daar staan bij mij 2 in gebruik zijnde smartcards bijvoorbeeld)
Dat doen ze om hun helpdesk resources niet te hoeven verspillen aan azijnpissers zoals jij. De tijd die ze aan jouw geneuzel kwijt zijn, kunnen ze ook besteden aan een paar andere klanten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:39 schreef RanTheMan het volgende:
Ok even een update,
Zoals eerder aangegeven heb ik gevraagd of ze mij een e-mail wilden sturen met daarin de standaard procedure voor het terug sturen van een ongewenst artikel.
Krijg ik zojuist een mail van een mevrouw die zegt dat dit niet kan omdat ik de smartcard al in gebruik heb genomen. Tsja dat is dus de smartcard van vorige maand, dus de administratie is daar niet echt op orde.
Maar de grootste irritatie is dat mevrouw mij terug mailde vanuit no-reply@ziggo.nl waardoor ik niet eens fatsoenlijk kan reageren. Nu moest ik weer mailen via het contactformulier waar je nog minder in kwijt kan dan op twitter..
lekker bezig ziggo
quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:58 schreef RanTheMan het volgende:
Of moeten we allemaal zijn zoals jij en alles kwakkeloos accepteren?
Dan zie ik geen probleem, je hebt maar 2 smartcards volgens de administratie. Laat het rusten, leg die smartcard ergens waar je hem nog kan vinden. Stel dat ze er ooit om vragen (wat me sterk lijkt) heb je hem nog.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:48 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ja er staan bij mijnziggo 2 smartcards geregistreerd, dus dat klopt als een bus. Maar de derde waar al deze heissa over gaat staat er niet bij, maar ik heb daar wel een bevestigingsbrief van gekregen dat ik die besteld zou hebben. Een standaard brief die ik vorige maand ook al had gekregen
haha tsja maar iets wat niet van mij is behoor ik ook niet te bezitten, zo principieel ben ik dan ook wel weerquote:Op dinsdag 16 november 2010 18:31 schreef exode het volgende:
[..]
Dan zie ik geen probleem, je hebt maar 2 smartcards volgens de administratie. Laat het rusten, leg die smartcard ergens waar je hem nog kan vinden. Stel dat ze er ooit om vragen (wat me sterk lijkt) heb je hem nog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |