Niet meer dan fair is dat ze jou compenseren voor de kosten die jij maakt om hun fout te herstellen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:28 schreef RanTheMan het volgende:
Nee dat heb ik nog gevraagd, maar dat mag niet/willen ze niet.. Maar t is een pure principe kwestie, zij eisend at ik 9,50 vertzendkosten betaal, dan is het niet meer dan fair dat ik dat ook mag eisen?
Wat jij allemaal aan ze betaalt, doet er helemaal niet toe. Zij bieden diensten en producten aan onder bepaalde voorwaarden, jij accepteert het aanbod. Dat geldt net zo voor het bestellen van producten met ¤ 9,50 verzendkosten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:35 schreef RanTheMan het volgende:
Die koerier is wel een goede, maar doen ze vast niet.. Het gaat me er om dat ik maandelijks bijna 100 euro naar hun breng (voor de nieuwsgieringen: alles in 1, sport 1,canal+ eredivisielive en bel kosten) Wat natuurlijk al een absurd bedrag is, maar het is een luxe die ik me kan permiteren en dat ze dan zo verdomde bekrompen doen wanneer ze zelf een fout maken.
Nee, dat gaat niet op.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:37 schreef ClintOosthout het volgende:
Jij hebt een product toegestuurd gekregen waar je niet om gevraagd hebt.
Volgens de wet bescherming consumenten hoef je het niet terug te sturen en/of te betalen.
Deze wet is in het leven geroepen voor die acties waar je een cd oid koopt en dan vastzit aan een abb van 500 cd's die ook nog duurder zijn ff google zoeken.
Dat bestrijd ik ook helemaal niet, maar misschien moet je even beter lezen, ik bied hun dus een dienst aan door het terug te sturen, dus daar zitten dan ook voorwaarden aanquote:Wat jij allemaal aan ze betaalt, doet er helemaal niet toe. Zij bieden diensten en producten aan onder bepaalde voorwaarden, jij accepteert het aanbod. Dat geldt net zo voor het bestellen van producten met ¤ 9,50 verzendkosten.
Ik zou niet weten waarom niet. Ts krijgt een product waar hij niet om vraagt, maar moet wel voor de kosten opdraaien. Dat is precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.quote:
Zoals je zelf al zegt, aangezien enige onderbouwing ontbreekt: google even.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:42 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Ts krijgt een product waar hij niet om vraagt, maar moet wel voor de kosten opdraaien. Dat is precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.
Helaas, maar dat doet verder ook niet ter zake, ik ben met mn volle verstand akkoord gegaan met die 40 euro. Dat dat achteraf voor de helft goedkoper had gekund is vervelend en draagt bij aan mijn principiële bezwaren tegen ziggo handelswijze, maar ik verwacht geen 20 euro compensatie wegens misleiding o.i.d.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:55 schreef Sam-x het volgende:
Heb je naam opgeschreven van de verkoopster? Dat doe ik altijd.
Nope, de eerste (of eigenlijk nr 2) werd geleverd door een postbode, zonder te tekenen de tweede (of eigenlijk nr3 ) lag in eenzelfde verpakking in mn brievenbusquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:57 schreef Innisdemon het volgende:
Heb je eigenlijk getekent voor ontvangst van die 3e smartcard?
Je kunt het natuurlijk hard spelen. Maar als ze je gaan royeren als abonnee omdat ze je strontvervelend vinden, heb je wel een probleem.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:35 schreef RanTheMan het volgende:
Die koerier is wel een goede, maar doen ze vast niet.. Het gaat me er om dat ik maandelijks bijna 100 euro naar hun breng (voor de nieuwsgieringen: alles in 1, sport 1,canal+ eredivisielive en bel kosten) Wat natuurlijk al een absurd bedrag is, maar het is een luxe die ik me kan permiteren en dat ze dan zo verdomde bekrompen doen wanneer ze zelf een fout maken.
Alsof ik de achtelijke idioot ben die de fout heeft gemaakt en dan ook nog eens van alles van mij verwachten om hun fout te herstellen, bah...
Nee, hij moet de kosten enkel voorschieten, en dan krijgt hij die (verzend)kosten terugbetaald.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:42 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Ts krijgt een product waar hij niet om vraagt, maar moet wel voor de kosten opdraaien. Dat is precies waarvoor deze wet in het leven is geroepen.
Nee, dat niet. Maar verhalen gaat lastig worden vermoed men.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:34 schreef Fireblast het volgende:
TS wil een vergoeding voor zijn kosten die hij moet doen voor z'n ritje naar het postkantoor, die niet heel dichtbij is. Zo onredelijk is dat toch niet?
Als ze me daarom gaan royeren hebben zij pas een probleemquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk hard spelen. Maar als ze je gaan royeren als abonnee omdat ze je strontvervelend vinden, heb je wel een probleem.
Dus hoe hard wil je het spelen?
Omdat?quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:49 schreef RanTheMan het volgende:
Als ze me daarom gaan royeren hebben zij pas een probleem![]()
Omdat ze me niet kunnen royeren omdat ze me vervelend vinden of omdat ik "zeur" in dat geval sta ik aardig sterk en begin ik zonder twijfel een procedurequote:Op dinsdag 16 november 2010 13:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat?Ga je dan een klacht indienen ofzo?
Ah, de I sew you mentaliteit.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:57 schreef RanTheMan het volgende:
Omdat ze me niet kunnen royeren omdat ze me vervelend vinden of omdat ik "zeur" in dat geval sta ik aardig sterk en begin ik zonder twijfel een procedure
En als er bij Ziggo een beetje goede advocaat rondloopt zal die dat gooien op een belangenverstrengeling of e.d.quote:Proceskosten zullen ook meevallen in dat geval aangezien mijn ega advocaat van beroep is, maar goed, ik loop op de zaken vooruit.. zover zal het mijn inziens nimmer komen
Misschien kun je ook beter uitgaan van de algemeen geaccepteerde normen en waarden. Anders blijf je dit soort zaken houdenquote:-edit: ik hang zwaar aan mijn eigen normen/waarden/principes maar dit gaat een beetje ver voor 9,50dus we zullen zien
Och ik geniet er stiekem wel van om de call center agents het moeilijk te maken met vragen die niet voor hun gescript zijn, Maar goed ik verwacht echt geen betere wereld, zeker niet alleen. Sterker nog ik verwacht niets, maar als men er nooit mee geconfronteerd wordt veranderd er nooit iets. Ik heb dan ook opzettelijk hier gepost om bij succes een benchmark voor de volgende individu te creëren.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het wel veel moeite voor een principekwestie. Ik ben het wel met je eens dat het klantonvriendelijk is, maar ik zou niet de illusie hebben dat de wereld er een stukje beter van wordt als jij hier heel veel tijd en moeite in gaat steken om je gelijk te krijgen.
Omdat ze dan alsnog de 40 euro gaan incasseren en dan moet ik daar weer achter aan, maar bij retour afzender moet ik ook naar de brievenbusquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:09 schreef dikke_donder het volgende:
Waarom doe je niet retour zender?
Dat is een andere situatie. Ze verrekenen daar namelijk niets met een verplichting die ze hebben richting jou.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:21 schreef RanTheMan het volgende:
nog even terug komen op sanger en de volgende quote:
Wettelijk bestaan er namelijk geen rechtsgronden om verrekenen te doen zonder wederzijds goedvinden
dat is nu precies de crux, dat doen ze bij mij ook door de 40 euro extra te incasseren bij de auto incasso van mijn abo's en ik vind dat niet goed!
Tuurlijk wel, ze incasseren 40 euro te veel voor een product dat ik niet wil hebben. uiteraard zal ik mijn abo's ook keurig betalen, maar die 40 euro niet.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is een andere situatie. Ze verrekenen daar namelijk niets met een verplichting die ze hebben richting jou.
Zij leveren iets en rekenen daar ¤ 40 voor dmv een factuur en automatische incasso. Ze verrekenen het niet met een verplichting aan jou waarvan ze ineens ¤ 40 minder aan je uitbetalen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:47 schreef RanTheMan het volgende:
Tuurlijk wel, ze incasseren 40 euro te veel voor een product dat ik niet wil hebben. uiteraard zal ik mijn abo's ook keurig betalen, maar die 40 euro niet.
Inderdaad. En het is redelijk en billijk als jij de facturen die je terecht ontvangt gewoon betaald en niet gaat verrekenen met andere zaken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:47 schreef RanTheMan het volgende:
er bestaat nog altijd zoiets als: Redelijkheid en billijkheid
Volgens mij begrepen we elkaar niet, uiteraard betaal ik gewoon mijn abbonementsgelden maar niet de 40 euro. Omdat ziggo alles in 1x incasseert zal ik die betaling volledig (dus ipv van maandelijks 100 euro afschrijven nu 140) moeten storneren en dan keurig netjes al mijn gewone kosten wel betalen, maar dan handmatig onder vermelding van het ref nr en een begeleidend schrijven waarom ik dit zo gedaan hebquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Inderdaad. En het is redelijk en billijk als jij de facturen die je terecht ontvangt gewoon betaald en niet gaat verrekenen met andere zaken.
Het "royeren" moet je lezen als het opschorten van de diensten en vervolgens ontbinden van de overeenkomst wegens betalingsachterstand (er van uitgaande dat je je poot strak houdt, storneert en/of de smartcard 'gijzelt').quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:57 schreef RanTheMan het volgende:
Omdat ze me niet kunnen royeren omdat ze me vervelend vinden of omdat ik "zeur" in dat geval sta ik aardig sterk en begin ik zonder twijfel een procedure
Da's makkelijk gezegd natuurlijk, heb jij ook 5+ miljoen klanten?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:47 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ze incasseren 40 euro te veel voor een product dat ik niet wil hebben. uiteraard zal ik mijn abo's ook keurig betalen, maar die 40 euro niet.
@Fruityloop
Ik flik dit soort geintjes mijn eigen klanten niet, zo kan de grote mensen wereld ook werken, er bestaat nog altijd zoiets als: Redelijkheid en billijkheid
Het gaat niet op omdat TS wél om het product gevraagd heeft.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:42 schreef ClintOosthout het volgende:
Maakt geen fuck uit. Service hoort daar niet onder te lijden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's makkelijk gezegd natuurlijk, heb jij ook 5+ miljoen klanten?
Sorry maar ik heb er niet om gevraagd..quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Het gaat niet op omdat TS wél om het product gevraagd heeft.
De wet waar op gedoeld werd, gaat uit van "ongevraagd" in de zin van "out of the blue". Aan jouw ongevraagde zending ligt een order ten grondslag, dat maakt de situatie niet-vergelijkbaar. Weliswaar klopt het geleverde aantal niet (en hoef je die extra card daarom ook niet af te nemen), maar het product is wel door jou besteld. Voor die situaties is de aangehaalde wet simpelweg niet bedoeld, that's all.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:07 schreef RanTheMan het volgende:
Sorry maar ik heb er niet om gevraagd..
Ik had er een maand eerder om gevraagd en gekregen, nu wordt het nog een keer geleverd waar ik zeker niet om gevraagd heb. De beste ziggo man kon ook niet verklaren waarom 3 weken later de order nogmaals is doorgevoerd
Die ¤ 40 is inclusief verzendkosten....dus die krijgt hij terug. Zoals ik het lees gaat het om de benzinekosten voor het op en neer rijden naar het postkantoor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:14 schreef Fireblast het volgende:
@exode: in jouw voorbeelden heb je zelf iets besteld.
TS heeft niet zelf wat besteld maar krijgt gewoon ongevraagd dat pakketje binnen (die 2e dan, die 1e staat daar los van want daar klaagt hij niet over), TS heeft er totaal geen belang bij om dat pakketje terug te brengen, dan kan Ziggo toch gewoon de kosten vergoeden?
Volgens mij krijgt hij die 9,50 ook niet terug, dat wil hij juist, dus al zouden ze die 9,50 betalen dan is het voor TS afgedaan. Ziggo stuurt hem een 2e pakketje en rekent daar 40 euro voor. TS heeft daar niet omgevraagd en weigert kosten te maken om het pakketje terug te sturen.
Toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |