quote:
Op woensdag 17 november 2010 18:29 schreef RanTheMan het volgende:@edcetera zie de aangepaste eerste post en een update ergens op pagina 4
@r_one als ik ziggo bel met de vraag hoe ik dat kan oplossen verwacht ik een eerlijke voorlichting, en geen misleiding door te zeggen dat het niet hetzelfde is. van een derde partij kun je dat mogelijk verwachten, van de daadwerkelijke verstrekker van de smartcards weer niet in mijn optiek
Neem bijvoorbeeld:
http://www.foka.nl/site/ziggo-smartcard-p-16923.html die kan dus ook gewoon ingezet worden als extra smartcard weet ik achteraf (kreeg ik in een later stadium te horen van de technische helpdesk van ziggo)
dan: misschien ben ik een kunstenaar in het verdraaien van context, ik noem dat samenvatten. Maar dan nog heb ik voldoende respect om mensen niet direct een kwalificatie mee te geven (of misschien zelf daarmee indirect iemand te veroordelen tot..), in tegenstelling tot wat jij bij mij wel doet, maar goed eindeloze discussie en totaal onnodig
Mijn principes gaan ook wel weer zo ver dat ik de openingspost vanmiddag al had aangepast met de oplossing van ziggo. dat vond ik wel zo chique gezien de reactie van ziggo
Maar ik interpreteer de bevestiging van ziggo zo dat ik vrij ben om met de smartcard mag doen wat ik wil, maar om de mensen hierboven gerust te stellen heb ik vanmiddag ziggo gemaild met de vraag wat ik met de kaart mag/moet doen. De mail bevat 3 opties/weggooien/zelf gebruiken voor een 3e toestel/ of verkopen.. Tot op heden nog geen antwoord..
Dat ik dan in de update post zet: "Wie wil een smartcard kopen

" was deels ironisch bedoelt, dat iemand dan meteen m wil kopen, tsja waarom niet...
Punt wat ik met dit topic eigenlijk wil aantonen is dat je niet zomaar een aangeboden oplossing van een machtige partij hoeft te accepteren en op zn minst een gelijkwaardige behandeling mag verwachten. Dat geldt niet alleen voor mij of ziggo, dat geldt voor iedereen tegen welke onderneming ook
Ik snap je punt wel en je hoeft je ook zeker niet gek te laten maken en daar heb je nu ook het bewijs van. Chapeau kerel!
Vaak hebben bedrijven een achterhaalde structuur: De voorkant is belangrijker, dan de achterkant: Het Amerikaanse model: Zoveel mogelijk klanten binnenhalen, maar als ze het eenmaal zijn, geen consistente relatie met ze kunnen/willen behouden, waar nu juist het geld zit. In de VS en Azie werkt dat omdat burgers er geen rechten hebbn, enkel bedrijven (Lees: Geld) en hier zie je dat nu ook en overspoelt het ons eerlijke zakelijke fundament, dat we in Europa hebben/hadden.
Gevolgen: Belabberde of geen klachtenafhandeling,misleiding tot oplichting toe (waar justitie niets aan doet/ kan doen omdat de wetgeving niet zo ver is).
Waar ik op doel in jou geval is, dat je geen onnozele onkosten moet gaan vragen voordat zij een aanbieding doen, simpel omdat hun "systeem dat niet snapt" en het jou niks oplevert behalve genoegdoening of nog meer frustratie. Ik begrijp je rechtvaardigheidsgevoel, maar zie het puur praktisch dat je een service van hun afneemt en niet andersom. Ze kunnen heel simpel zeggen: Je krijgt geen TV meer via ons meer. Jij mag dan weer een oplossing gaan zoeken om je Eredivisie te zien en het enige alternatief is dan een schotel. Je kabelmaatschappij heeft een monopoly, althans het kost moeite om te wisselen zonder veel moeite/investering. Het is geen telefoon of internet!
Als de Media Markt een kaart aanbied voor minder, is dat een gemiste kans, maar zo werkt dat gewoon. Of ga je ook terug naar de supermarkt als je een blik doperwten ergens anders goedkper ziet?
Mooi om te horen, dat je die kaart dus mag houden en verkopen (krijg je nog iets van je onkosten terug, dan werkt het dus net als Kanaal Digitaalkaarten

en dat ze hun fout hebben ingezien.
Veel kijkplezier verder!!
Is het toch nog goed gekomen, amen!
[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 17-11-2010 23:34:46 ]