Ja, dat is ook zo. Wij staan er achter, en voor ons werkt het zo. En volgens mij werkt het ook goed. Ja, ik klaagde gisteravond even over slaapgebrek, maar dat is dus 3 weken opgebouwd slecht slapen door genoemde oorzaken met weer verbetering. Dus meer een "even m'n ei kwijt moeten" dan "help, geef me advies want ik weet het niet meer met mijn iet slapende kind".quote:Op maandag 15 november 2010 21:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nog even hoor...
Miss ik zeg nergens dat je de 5-10-15minutenmethode zou moeten proberen hè. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan dus dat is echt niet mijn ding verder ofzo.
Verder valt wat je zus aangeeft volgens mij onder de ongevraagde adviezen. Je wekt in elk geval de indruk helemaal achter je eigen manier te staan. dan is het toch gewoon goed zoals het is?
Ik wilde alleen maar aangeven dat ik wel denk dat zoiets als patronen bestaan (en dat vind ik dus niet negatief, of manipulerend, of iets om je kind kwalijk te nemen) en dat ik het zelf altijd de moeilijkste tijden vind als ik zo'n patroon ontdek dat ik graag zou willen doorbreken.
Neehoor, ik geloof ook zeker in patronen, alleen in de nacht op zo'n jonge leeftijd niet. Tenminste als je het over bewuste patronen hebt. He, nu ben ik in de war.quote:Op maandag 15 november 2010 21:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Alleen denk ik dat er misschien wat sneller sprake is van patronen.
Daar gaat het toch juist om dan? Ieder z'n eigen ding? Ieder z'n eigen kind ook, wat bij de een wel werkt, werkt bij de ander niet.quote:Op maandag 15 november 2010 20:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik wilde helemaal niets zeggen over de manier waarop zij het heeft gedaan, omdat dat voor hun dus kennelijk prima was. Voor mij/ons niet.
Haha, maar dat is juist wat ik bedoel. Patronen sluipen erin. Mijn dochter ligt mij heus niet 's nachts te manipuleren ofzo. Ik zie het niet als bewust, niet als manipulerend, niet als iets negatiefs of stoms of stouts. Ik zie het alleen maar als een patroon, een ontstane gewoonte. En ik denk wel dat kinderen dat zo jong al hebben, ook 's nachts. Niet de eerste keer natuurlijk, maar wel sneller dan men denkt.quote:Op maandag 15 november 2010 21:31 schreef oeke het volgende:
[..]
Neehoor, ik geloof ook zeker in patronen, alleen in de nacht op zo'n jonge leeftijd niet. Tenminste als je het over bewuste patronen hebt. He, nu ben ik in de war.![]()
En ik geloof zeker dat jij je kinderen een hele veilige basis geeft Groof!
Awwquote:Op maandag 15 november 2010 21:33 schreef miss_sly het volgende:
Mijn moeder vertelde nog dat Senna in eerste instantie dus ging huilen. Toen ze na een paar minuutjes terug ging, was ze toch wel erg aan het snikken, dus even op schoot genomen. Wees ze een aantal keren op de trap dat ze weg wilde, maar mijn moeder zei: nee, we blijven hier, jij gaat zo weer lekker slapen, het is bedtijd. En toen werd ze langzaam wel rustig. En toen wees ze zelf naat het bed en zei: bed! Mijn moeder vroeg: wil je naar bedje, lekker slapen? En toen zei ze Ja!
Wow
Dat idee vind ik dus ook heel naar. Mijn dochter is nu 2 keer uit logeren geweest, mijn zoon nog nooit. En ik denk nu al na over hoe en waar we met z'n drietjes zullen slapen straks op Aruba.quote:Op maandag 15 november 2010 21:34 schreef oeke het volgende:
Oh en Ko heeft dus nog nooit gelogeerd. P. wil niet dat hij wakker wordt zonder een van ons twee.
Echt, ik ben niet de enige grootste softie in dit huis.
quote:Op maandag 15 november 2010 21:37 schreef oeke het volgende:
Zag je dat G? Ik zei patroon! Je hebt gelijk!![]()
Het kan goed zijn dat ik "Kom, we gaan slapen" zei ipv "Ga je slapen?", dat doe ik meestal. Maar goed, ik ben nog een uur of anderhalf bezig geweest om haar daadwerkelijk in slaap te krijgen, dus ze heeft wel gewonnenquote:Op maandag 15 november 2010 21:38 schreef miss_sly het volgende:
innepin, voor 15 maanden wel weinig slaap, maar als ze het er goed op doet. Tja, we hebben niet allemaal even veel slaap nodig, toch?
En ze is een wijze, die Willow vna jeAls ik Senna echt in bed ga leggen, dan vertel ik haar dat ook, dan vraag ik niets. Veel te grote kans dat ze nee zegt
Dat vind P. ook. Ko moet er zelf om vragen.quote:Op maandag 15 november 2010 21:38 schreef miss_sly het volgende:
Ach, logeren is ook niet nodig, toch? Ik geloof niet dat een zo jong kind het ook mist. En als ze groter zijn, kunnen ze er zelf om vragen.
Nou, ik wil ook weleens een ongestoorde nacht.quote:Ik vind het ook wel erg raar, hoor, maar ik verheug me wel op een ongestoorde nacht! Dat heb ik echt even nodig.
quote:
Ik vind dat ook een prima uitgangspunt. Ik zou dat zelf misschien ook aangehouden hebben, als schaap er niet iets anders over dacht en als dat logeren niet bij mijn ouders is.quote:Op maandag 15 november 2010 21:43 schreef oeke het volgende:
[..]
Dat vind P. ook. Ko moet er zelf om vragen.
Ja, ik realiseerde me ineens dat dat toch wel erg prettig is, voor haar. En aangezien ze zich bij mijn ouders echt helemaal prima voelt, echt ook zichzelf is (behalve dat ze beter luistertquote:Nou, ik wil ook weleens een ongestoorde nacht.![]()
Nouja dat wil ik wel, maar niet genoeg om P echt te willen overtuigen. Ofzo. Softie nr 2.![]()
Toch vind ik het ook belangrijk dat hij een extra slaapplek heeft waar hij zich veilig voelt. Zoals je zegt, Miss.
Bedenk maar dat ze het overal zo fijn vindt omdat ze weet dat ze (na 1, 2, 3 weetikveel nachtjes) altijd weer terug naar huis, naar papa en mama, gaat. En dat jullie haar dat vertrouwen hebben gegeven!quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vraag me juist altijd af of wij daar niet te gemakkelijk in zijn. We slepen Isabeau overal mee naartoe, ze slaapt overal zonder problemen in een campingbedje en gaat ook regelmatig logeren. Soms bekruipt me dan het gevoel of de angst dat ze het ergens anders net zo leuk vindt als bij ons... Moeilijk over te brengen wat ik daar dan precies beangstigend aan vind, misschien dat het soms lijkt of ze me niet nodig heeft. (hoewel ik elke dag ook wel merk dat dat niet zo is, ze is juist erg mama-minded)
Nou ja, gedoe
Oh, ik kan me je gevoelens best goed voorstellen! Aan de ene kant wil iedereen zich toch onmisbaar/bijzonder/uniek voelen en aan de andere kant is hechting juist iets heel belangrijks, vooral in de kindertijd. Ik geloof dat ik daarom de keuzes van de lief van oeke ook zo goed begrijp, al zou ik daar zelf minder 'streng' in zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vraag me juist altijd af of wij daar niet te gemakkelijk in zijn. We slepen Isabeau overal mee naartoe, ze slaapt overal zonder problemen in een campingbedje en gaat ook regelmatig logeren. Soms bekruipt me dan het gevoel of de angst dat ze het ergens anders net zo leuk vindt als bij ons... Moeilijk over te brengen wat ik daar dan precies beangstigend aan vind, misschien dat het soms lijkt of ze me niet nodig heeft. (hoewel ik elke dag ook wel merk dat dat niet zo is, ze is juist erg mama-minded)
Jep, en het karakter hoeft natuurlijk ook niet een kopie van het karakter van (een van) de ouders te zijn. Wij vinden onszelf toch allemaal ook héél anders dan onze ouders?quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik geloof zeker dat de openheid waarmee kinderen de wereld tegemoet treden beinvloed kan worden door de veiligheid die ze thuis voelen. Dat en een stuk karakter, natuurlijk, en ervaringen met die wereld die positief of negatief zijn.
Je hebt gewoon een dochter die heel extravert is. Deal with it.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:06 schreef Sorbootje het volgende:
Lees ik vervolgens weer iets over de onvermijdelijke eenkennigheid en dan denk ik; welke eenkennigheid?
Maar ik moet het loslaten. Isabeau voelt zich veilig, is blij en ook écht wel heel gehecht aan ons. Ik zit te mutsen.
"No way dat ik dit-of-dat ga doen met mijn eigen kind later"quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, en het karakter hoeft natuurlijk ook niet een kopie van het karakter van (een van) de ouders te zijn. Wij vinden onszelf toch allemaal ook héél anders dan onze ouders?
Ik wil juist met een tweede méér gaan dragen, en ook echt even een cursusje dragen gaan doenquote:Op dinsdag 16 november 2010 09:32 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, zoals ik al zei: ik begrijp prima dat anderen daar andere keuzes in maken. Wij zijn geen mensen die 's avonds de hort opgaan en voor ons is die mate van flexibiliteit dus ook niet belangrijk. Maar ik was wel heel blij dat Ivan bijvoorbeeld op vakantie goed sliep in een vreemde omgeving. En inderdaad, het is fijn als hij bij de bevalling van de tweede fijn bij mijn schoonouders kan slapen. Dat hebben we pas een keer geprobeerd, onder andere met het oog op de bevalling. Gelukkig ging het heel goed!
Ik denk er wel vaker over na wat ik bij een tweede anders zou doen. Zo overweeg ik om de tweede vaker in de kinderwagen te leggen om een slaapje te doen. Als we op pad gingen nam ik Ivan altijd bij me in de draagdoek, maar het zou ook wel fijn zijn om daar meer flexibiliteit in te hebben. Ik ben benieuwd hoe we dat de volgende keer gaan doen.
Als ik naar een feestje of zo ging, dan sliep Ivan bij me in de ringsling. Heel handig, maar ook weer niet. Het zou in bepaalde situaties handiger zijn geweest als ik hem in een andere kamer in de kinderwagen had kunnen leggen om even een dutje te doen. Dan had ik bijvoorbeeld wat makkelijker kunnen eten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:02 schreef Kersjes het volgende:
Ik draag bij de 2e juist veel meer dan bij de oudste![]()
Zeker de eerste maanden heeft Toby vrijwel constant bij de me in de doek gehangen, juist ook zodat ik mijn handen vrij had om met Devin te spelen en hem te verzorgen.
Ons dreumesje was 11 minuten toen zijn broertje kwamquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:01 schreef Pvoesss het volgende:
Hoe oud zijn jullie dreumesjes eigenlijk als de 2e komt
Minimaal twee-en-een-half, als nummer 2 eindelijk eens meerwerkt...quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:01 schreef Pvoesss het volgende:
Hopelijk een jaar of tweequote:Op dinsdag 16 november 2010 13:01 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn ervaring is dat je twee typen mensen hebt: zij die de voordelen en zij die de nadelen van welk leeftijdsverschil dan ook zien.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Minimaal twee-en-een-half, als nummer 2 eindelijk eens meerwerkt...
quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:05 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ons dreumesje was 11 minuten toen zijn broertje kwam
Haha, je verhaal klopt hoor. Een twee-eiige tweeling is erfelijk bepaald inderdaad. Het meest erfelijk is het van vrouw op man op vrouw. Bij mij dus via mijn vader bij mij terechtgekomen. Hoewel mijn vader natuurlijk alleen d egenen voor een dubbel eisprong door heeft gegeven aan mij. M. en T. zijn dus ook twee-eiig en daarmee is kans op nog een tweeling natuurlijk erg aanwezig. Een een-eiige tweeling is nooit erfelijk en eigenlijk een 'foutje' van de natuur. Daar kleven ook veel meer risico's aan tijdens de zwangerschap (twin-to-twin syndroom ed)quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:35 schreef miss_sly het volgende:
Daar zijn toch wel onderzoeken naar gedaan, mikoxx? Is het niet zo dat een een-eiige tweeling een toevalstreffer is en dat een twee-eiige tweeling een toevalstreffer kan zijn, maar dat er een verhoogde kans kan zijn als er in de vrouwelijke lijn meer twee-eeiige voorkomen? Omdat een twee-eiige voortkomt uit een ovulatie met twee eicellen en het hebben van een ovulatie van twee eicellen dus erfelijk kan zijn in de vrouwelijke lijn?
Beetje vaag...snapt iemand wat ik bedoel?
quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:15 schreef Takkembah het volgende:
Bij ons maakte het gewoon niet uit. Aan elk leeftijdsverschil hangen "nadelen", met twee kinderen wordt het altijd wel een "geregel". Ik heb zelf literatuur proberen te vinden om een weloverwogen keuze te maken. Maar we wilden graag een groot gezien, dus waarom lang wachten? Ik was hersteld (fysiek en psychisch), Alexa is "geaard", het kost allemaal geen moeite, dus why not.
En als de "wacht maar..."brigade niet komt, dan komt wel de "ja, met drie zoals bij ons is het pas echt druk, dat weet jij niet met 1 kind"brigade wel langsquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
herkenbaar, helemaal
en ongevraagd advies hoort er idd een beetje bij. En het is toch nooit goed. Niet dat het dramatisch is hoor, maar er is altijd wel iemand die een andere mening heeft. Als je weer zwanger bent voor je eerste kind 1 is dan is het te snel, als er na 3 jaar nog geen tweede is dan is het verschil wel erg groot. 1 kind is sieluuug en meer dan 2 eigenlijk ook en álles is druk, maakt niet uit hoeveel je er hebt.
En als je het nog niet druk hebt dan komt de "wacht maar..." brigade
ene oor in, andere weer uit. Net als met de 'adviezen' hoe goedbedoeld ook over eten, slapen enz enz.
oh ja natuurlijk!quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:00 schreef mikoxx het volgende:
Huup, en toch vind ik dat soms lastig hoor, ene oor en andere oor uit. Ik trekt het me dan toch aan (afhankelijk van wie het zegt natuurlijk). Ik wou dat ik daar een beetje beter in was....
Ik zou wel willenquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:04 schreef mikoxx het volgende:
En Xenia, een tweeling ís heel leuk![]()
dat kan ik nú zeggen, het is écht leuk, een tweeling
quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik zou wel willen![]()
Al was het maar om een tweelingzwangerschap mee te maken enzo.
Hoewel een tweelingzwangerschap lijkt me "practischer" als eerste zw.schap dan wanneer je al 2 kindjes hebt lopen.
Ja nouja precies dat dus. Wat je ervan vindt moet je verder zelf weten en iemand mag het heus wel te snel vinden, maar om dat nou te gaan mededelen, tsja. Nouja, ik zou het zelf niet doen idd.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:11 schreef mikoxx het volgende:
En wat dan nog he? Al was je binnen 3 mnd na de geboorte van Amélie zwanger geworden, dan nog is dat jullie keuze (of niet). Niemand hoeft zich daarmee te bemoeien vind ik. En zelf zou ik daar dus ook nooit ongevraagd mijn mening over geven. Waarom anderen dat niet snappen...
Ow maar mikoxx, ze vinden altijd wel iets, hoor. Tegen mij werd heel vaak gezegd: hopelijk krijg je een tweeling/wat jammer dat je geen tweeling krijgt, dan was je meteen klaar (in het kader van moeilijk zwanger worden icm mijn leeftijd).quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:12 schreef mikoxx het volgende:
[..]
je bent echt de eerste die zoiets zegt. Geloof mij, bij een tweelingzwangerschap kunnen mensen echt alleen maar negatieve dingen zeggen. Ik ben er serieus wel eens kwaad over geworden toen ik weeeeeer 'dat zal zeker druk worden, bereid je voor' of 'jij liever dan ik' oid naar mijn hoofd kreeg. Zeg dan niks
Huh wat een rare opmerking zeg. Zeker van verplegend personeel.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:42 schreef Kersjes het volgende:
Miss, dat heb ik toen ik zwanger was van Devin ook meer dan eens te horen gekregen, zelfs een keer van een verpleegkundige toen ik in het ziekenhuis lag![]()
Mijn kamergenote was zwanger van een tweeling "had ik jou ook wel gegund hoor, straks moet je dit allemaal nog 'n keer meemaken als je weer een kind wil"
Ik was in shock! En mijn buuf ook.
En heb er nog vaak aan terug moeten denken toen de volgende zwangerschap nog rotter bleek te verlopen![]()
quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:04 schreef mikoxx het volgende:
En Xenia, een tweeling ís heel leuk![]()
dat kan ik nú zeggen, het is écht leuk, een tweeling
quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:11 schreef Xenia het volgende:
[..]
Het lijkt me ook echt super leuk. Een collega van me heeft een tweeling, twee meisjes. Ze zijn vorige week twee geworden. En ze zijn zo compleet verschillend van elkaar, echt als dag en nacht. Ik kan zo genieten van haar verhalen over die twee kleine meisjes.
Beterschap Toby en Kersjes
Vicky, naar die moeilijke nachten. Tandjes?
Hmmm maar ik heb dat sowieso snel bij dat soort berichten. Dan ga je promotieonderzoek van vier jaar in één bericht samenvatten. Ik ben wel benieuwd naar het proefschrift.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:44 schreef miss_sly het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)blijf-vaker-dik.html
Ik vind dat een heel rare conclusie, kan me er niet zoveel bij voorstellen, eigenlijk. Er wordt toch juist vaak veel bewogen op het kdv, en gezond gegeten?
nee helaas niet!quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:22 schreef Kersjes het volgende:
Ai Vicky, dat verhelp je niet zo makkelijk met een smeerseltje of zetpil
Ik denk dus echt dat ik doof ben op bepaalde gebieden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik herken dat ook helemaal niet hoor oeke, die vele opmerkingen heb ik ook nooit gekregen volgens mij of altijd ongemerkt naast me neer gelegd.
Prioriteiten, he Miss.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:40 schreef miss_sly het volgende:
Het eerste wat mijn dochter, die me vast vreselijk gemist had, zei toen ik binnenkwam, was: eten!
Dus we moesten meteen aan tafel, knuffelen kwam later pas
Die leuke timmerman?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Vandaag was de timmerman aan het vissen of ik verlaten was door mijn man. Toen ik maar gewoon zei dat de kinderen van een donor zijn, hadden we vervolgens een heel leuk gesprek daarover. Ik heb soms zelfs het gevoel dat mensen soms losser worden door zoiets, of juist minder oordelend, of meer openminded. Ik weet het niet.
Nee, gewoon een oude timmerman, wiens vader en opa ook al timmerman waren. Die leuke timmerman waar jij het over hebt was een leuke badkamerman met een leuk gezin.quote:
Oh.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, gewoon een oude timmerman, wiens vader en opa ook al timmerman waren. Die leuke timmerman waar jij het over hebt was een leuke badkamerman met een leuk gezin.
Hihi ik zie ineens voor me wat er dan in het hoofd van zo iemand om kan gaan. "Wow! Een echte! Die heb ik nou nog nóóit ontmoet!"quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:01 schreef miss_sly het volgende:
groofs, ik geloof ook zeker wel dat dat zo werkt. Je kunt over iets waar je in werkelijkheid nooit mee te maken hebt gehad, best een mening hebben, of misschien nooit echt over nagedacht hebben. En als je dan iemand ontmoet die je uit de praktijk iets kan vertellen, kun je er zomaar anders tegenaan kijken.
"ow, en in het echt zijn het net gewone mensen...dat had ik nou nooit gedachtquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:13 schreef innepin het volgende:
[..]
Hihi ik zie ineens voor me wat er dan in het hoofd van zo iemand om kan gaan. "Wow! Een echte! Die heb ik nou nog nóóit ontmoet!"
Ik ookquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Nu je het zegt, je bent ook de enige die ik ken, groofs
ik ken dan wel weer meerdere lesbische stellen die mbv een donor kinderen hebben, maar geen vrouw alleen.
Vergeet Angel_eyez van hier niet met Jariquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Nu je het zegt, je bent ook de enige die ik ken, groofs
ik ken dan wel weer meerdere lesbische stellen die mbv een donor kinderen hebben, maar geen vrouw alleen.
Jammer wel dat ze niet meer meeschrijft eigenlijk. Ik ben benieuwd hoe het met haar en haar kleine man gaat.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Angel-Eyez ja, maar die kende ik neit echt. Groofs heb ik ontmoet en haar twee leuke kinderen ook
Maar true, ik snap wel wat je bedoelt, maar je hoort uberhaupt ook weinig van alleenstaande vrouwen die voor een donor optie kiezen dus in die zin vond ik het wel bijzonder om dat zo hier van 2 personen te lezen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Angel-Eyez ja, maar die kende ik neit echt. Groofs heb ik ontmoet en haar twee leuke kinderen ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |