abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88712989
Rainbowbabies heeft ze ook wel, maar dan met een leren zooltje. Moet het per se die nopjes zijn?
Meike had eerder ook die van RBB, beviel prima.
Lars dus de Zeemannetjes en dat gaat ook goed.
Inderdaad ook wel met een sokje eronder

Oei Twinkly, ben je bang dat het op zijn kamertje ook gaat lekken? Balen!
Wordt het snel gemaakt?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88713063
Ik ga morgenvroeg bellen. Op dit moment regent het niet in lekt het ook niet, hopelijk blijft het vannacht een beetje droog :X
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88714338
ik kan me niet voorstellen dat ik em hiermee eerder zindelijk krijg dan anders. Het bespaart me alleen een poepluier...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88714931
van die sokken met nopjes werken hier aardig, ik doe ze gewoon over de gewone sokken heen, ook voor mezelf :). Heb laatst online ergens van die antislipsokjes besteld, omdat ik ze op de markt en in de winkels niet kon vinden in kleine maatjes...
Volgens mij heb ik ze hier vandaan. Onderaan de pagina staan in elk geval 2 paar antislip sokken
Fake it till you make it...
pi_88714986
Oh zie ook al dat ze daar ook niet echt kleine maatjes meer van hebben... (ik blij dat ik toen 3 paar heb besteld...)
Fake it till you make it...
pi_88715200
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 20:00 schreef mefke79 het volgende:
En Harry van Asy is inderdaad al heel lang zindelijk, maar die is ook al heel vroeg begonnen.
Dat heet toch niet zindelijk, ze zet hem op de wc omdat hij op vaste tijdstippen poept, een kind heeft dan echt het besef niet van aanvoelen dat hij moet poepen/plassen :D
oh spuit 11 :+
Mijzelf lijkt komende zomer wel geschikt om hem veel buiten in blote billen te laten rondlopen en het potje neer te zetten, gewoon om eens te zien of hij interesse heeft

Mikoxx ik heb bij de Wibra soksloffen met nopjes gekocht. Ze hadden ze in felblauw met een ster erop en in groen/wit gestreept
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88715688
H&M heeft wel van die anti-slipsokjes in de online shop
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88715807
Om ze op deze leeftijd al zindelijk te maken lijkt me ook echt niet werken hoor :D
Kyllian deed ook wel toen hij 1,5 was af en toe plasjes op het potje als ik hm erop zette, maar alleen maar voor de leuk en om hm aan een potje/ wc te laten wennen. Hij kon het echt nog niet aanvoelen als hij moest plassen.
Wij zijn bij 2,5 jaar begonnen en na 2 maanden was hij ongeveer wel zindelijk (ongelukjes daargelaten).
pi_88716256
ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik em hiermee zindelijk krijg, was ook niet het idee. Het voorstel kwam van mijn ouders die het zo bij mij aangepakt hebben. En dat kan ik me wel voorstellen, zij moesten die luiers nog (met de hand) uitspoelen en uitwassen, lijkt me niet een fijn klusje en als je dus op die manier 2 poepluiers per dag kon uitsparen...
Vraag me eigenlijk gewoon af of het kwaad kan....kan niet echt een reden bedenken maar toch. Enne, dan ga ik er voor het gemak van uit dat ie blijft zitten op dat potje. Kan me niet voorstellen eigenlijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88716383
O kwaad kan het zeker niet hoor!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88716426
Kwaad kan het ook niet lijkt me. Behalve als je hm zou dwingen terwijl hij echt niet wil ;)
pi_88716524
Poeh maar zo'n dreumesje op een potje laten zitten, dat is nog wel een karwei!
Dat zou me met Lars echt niet lukken, alleen als ik hem zou omkopen met eten haha
Of een boekje lezen.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88716553
als ik em ga dwingen, gaat ie krijsen. Geloof me, dat bespaar ik mezelf heeeeeel graag. Dat kind van mij kan een keel opzetten, ongeloveloos. Echt als je het ziet lijkt het zo'n lief kereltje, maar *insert vlaamse stem van Paul Jambers* overdag is hij een lief schattig manneke, maar als hij boos is...*einde PJ*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88716585
Kyllian vond het potje altijd reuzeinteressant! Wat nog leuker was was zo'n wc verkleiner met trappetje eraan :)
pi_88716620
Mefke, als hij het leuk vind en blijft zitten, waarom dan niet proberen?
Ik zou er geen strijd van maken... wij zetten Iris tegenwoordig voor het in bad gaan op de pot, gewoon voor het idee. Er is nog nooit wat ingekomen, maar ze blijft wel eventjes zitten ;).
Fake it till you make it...
  zondag 14 november 2010 @ 21:46:37 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88716761
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:22 schreef Poppejans het volgende:
Dat heet toch niet zindelijk, ze zet hem op de wc omdat hij op vaste tijdstippen poept, een kind heeft dan echt het besef niet van aanvoelen dat hij moet poepen/plassen :D
oh spuit 11 :+
Klopt! Harry is ook niet zindelijk. Die poept ook gewoon in een luier als ik te laat ben met op de wc zetten :Y
Maar het scheelt me wel een poepluier als hij het wel op de wc doet.
En een heleboel gepoets! :D
Aan de andere kant bedenk ik me nu dat hij altijd wel erg zijn best doet op de wc. Of er nou iets echt komt of niet, hij probeert het altijd wel (poepen).

Mikoxx, ik heb nog een paar soksloffen liggen. Weet alleen niet hoe groot ze zijn. Hier lagen er trouwens nog heel veel bij de Zeeman...
  zondag 14 november 2010 @ 21:48:05 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88716845
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Poeh maar zo'n dreumesje op een potje laten zitten, dat is nog wel een karwei!
Dat zou me met Lars echt niet lukken, alleen als ik hem zou omkopen met eten haha
Of een boekje lezen.....
Ik ga samen met Harry op de wc zitten. Scheelt me ook een potje schoonmaken ;)
  zondag 14 november 2010 @ 22:34:10 #220
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88719802
Morris vindt het voorlopig alleen grappig om Anna te plagen op de wc.

En hij koppetje duikelde (duikelde koppetje?) vanavond! Hij ging eerst per ongeluk head first van de wheely bug en dacht toen: hé lachen! Dat doe ik nog een keer of twee! Wat een maf gezicht!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88732454
Haaaaai!

Ivan, Tompouce etende fietsenrijder! Wat een leuke fotos!

Poepen op 't potje of toilet? Dan kan ik de hele dag boven de pot gaan hangen met I. Ze poept momenteel 6 keer per dag :')
En ook geen zuinige beetjes! Maar goed, ze eet ook flink.

Isabeau was zaterdag uit logeren, omdat lief en ik naar Armin van Buuren gingen. Was gewéldig en mijn schoonfamilie weer helemaal blij. Ik heb er echt totaal geen moeite mee om Isabeau regelmatig eens te laten logeren. Ze vindt het leuk, wij komen eens aan elkaar toe en mijn familie of schoonfamilie vindt het geweldig.

Gisteren trouwens vrijgezellenfeestje van Vlindur O+ Was ook heel leuk O+
pi_88733142
Haai piepols!!

I'm back van een heerlijke week in 32 graden genieten van zon, zee, strand, snorkelen, massages, afzakkende uitgelubberde zomerpositiebroeken en vooral van peuterzwembaden, honderden keren van de glijbaan en een week lang enorm genieten van niets moeten behalve lekker samenzijn met zn 3tjes in Egypte..We hebben zóóó genoten samen! En uitgerekend deze week was weer zo'n ontwikkelingssprong voor Lena, van eindelijk los durven staan op de 2e dag, tot de volgende dag zelf lopen in het zwembad tot 2 dagen later los lopen en een dag later zo hard mogelijk achter papa aanrennen op het grasveld. Wat heerlijk om dat gewoon samen allemaal mee te kunnen maken... We zaten vlak bij de luchthaven en het woord "jiegtui" zo'n 300x op een dag is niet meer uit haar vocabulaire weg te denken, man, wat heb je zo'n weekje samen nodig af en toe!
Het vliegen en slapen ging echt boven verwachting goed en in de week daar is ze ineens zó knuffelig geworden dat ze op de terug weg zomaar 4 uur achtereen geslapen heeft :o op schoot :o

Anyhow, nu terug naar de realiteit, dus ik kom er weer middenin vallen hoor! Zals traks even wat fotootjes uploaden!

Als ik mn dikke zooi was heb weggewerkt kom ik zo eerst es ff rustig bijlezen hier!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_88733230
Klinkt als een zalige vakantie!! *O* en een wandelende lena O+ *O*

Ik zag al wat fototjes op je FB :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88733236
Ooh en voor ik het vergeet natuurlijjk nog speciaal voor Ivan en zn lieve mama: *O* Allerhieperdepiepst hoera en welkom hier *O* Ik hoop dat jullie echt een heerlijke dag met heerlijke momenten achter de rug hebben...nu is ie 1...en écht!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_88733507
Ben je nou nog steeds niet klaar met die was? :D
haaaaai O+ welkom terug *O*

En wat gaat Lena ineens hard met een sprong dan zeg!! wauw!!
Ik ben echt ontzettend jaloers op je vakantie _O- hahaha het klinkt echt goddelijk. Welverdiend en fijn dat jullie genoten hebben <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88733626
Ik wil ook vakantie! Klinkt heerlijk :D
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88733854
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:13 schreef huuphuup het volgende:
Ben je nou nog steeds niet klaar met die was? :D
haaaaai O+ welkom terug *O*

En wat gaat Lena ineens hard met een sprong dan zeg!! wauw!!
Ik ben echt ontzettend jaloers op je vakantie _O- hahaha het klinkt echt goddelijk. Welverdiend en fijn dat jullie genoten hebben <3
Nee man, verjaardag van mn schoonmoeder gister, schoot niks op (en seriously, erg offtopic hier, al past ie in het straatje "hoe behandel ik mijn zoon als dreumes..." We kwamen om half 12 's avonds aan zaterdag avond, ik zeg nog tegen lief dat ie zn ouders ff moet smsen dat we veilig geland zijn, ik ken ze (haar) inmiddels...staat ze de volgende dag om kwart over 9 (!) op de stoep (met een ontbijtje voor ons, das dan wel weer heel lief!) omdat ze de hele nacht niet geslapen had, omdat we niet hadden laten weten "dat we vanaf schiphol veilig thuisgekomen waren" Het was fucking 3uur 's nachts eer we er goed en wel waren en in ons bed lagen...mènnnnn!! Maar goed, haar zoon is ook pas 30 en ik heb zelf geen kind van 30 dus ik kan er niet over meepraten :') maar ik had serieus nèt een tikke minder zin in die verjaardag gister)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_88733933
_O-
ik zit hardop te lachen :@

ontbijtje aannemen en deur weer dichtdoen was geen optie zeker :P
het idee is lief maar de uitvoering op zn zachtst gezegd wat minder... jeumig zeg...

ik weet wel waar je jeuk vandaan komt nu :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88733978
:o Eureka!! _O-
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 15 november 2010 @ 13:04:19 #230
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88735056
Haai! :W

Poppedein, haha, mag ik dat even doorbriefen aan mijn moeder? Mijn moeder zou zéker niet voor de deur hebben gestaan met een ontbijtje, die zou zodra ze wakker was aan de lijn hebben gehangen met de mededeling "dat we helemaal niks van ons hebben laten horen }:| " ;)

Maarehm, waarom ik eigenlijk even voor mijn beurt praat (of gaat het geheime genootschap van de dreumesmama's me nu het topic uitschoppen voor zo lang als dat Stef nog 'zwevende is'? :P ): ik vroeg me af of jullie kinders allemaal nog twee tukjes overdag doen, en hoe jullie dan merkten dat jullie kind eraan toe was om van twee naar één slaapje te gaan? Ik heb al een paar dagen half-half het gevoel dat dat bij Stef nu misschien aan de orde is, maar ik weet nu niet zo goed of ik het goed heb. Hij is om zijn 'normale' eerste tukjestijd namelijk wel gaperig, moe en oor-peuterig, maar als ik hem dan in bed leg komt er een drama voorbij waaraan Shakespeare nog een puntje kan zuigen :') Vanmorgen heb ik 2x een poging gedaan met dit resultaat, en nu de derde keer (half 1) legde ik hem neer, stopte ik zijn knuffel in zijn armen en heb ik -letterlijk- geen piep meer gehoord..

Alvast dank jullie wel! :*
3!
pi_88735565
Poppedein wat een heerlijke vakantie O+ Lena in een paar dagen van losstaan naar rennen, wow :D Filmpje!!

Icantrix, hier precies hetzelfde vandaag en gisteren wilde hij ook al geen tweede slaapje doen en is wakker geweest vanaf 1 uur. Alleen slaapt hij nog steeds niet en begint hij nu ik dit schrijf weer te huilen :{ Bluh! Ik vermoed ook verlatingsangst omdat wickie schreef dat Mette daar ook last van had.
En nu is het alweer krijsen... :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88735639
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:27 schreef Poppedein het volgende:
:o Eureka!! _O-
:+

Trix hier merkten we dat het tweede slaapje gewoon steeds verder opschoof zeg maar. Dan lag ze op een bepaald punt rond 5 uur in bed en was 's avonds weer beneden om rond 10 pas weer terug te gaan. We hebben toen geprobeerd het eerste slaapje ietsjes later te laten vallen, beetje sturen door weg te gaan ofzo, nog een klein beetje rekken, dat idee. En zodoende kwam het begin van het tweede slaapje steeds later te liggen rond 7 uur op een bepaald punt.

Heeft ze wel nog een tijdje bedacht van ja hey maar dit is mn tweede slaapje dus ik mag gewoon gezellig nog eruit na een uur ofzo :7 maar dat was snel verdwenen gelukkig.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88735836
Poppedein! O+ Welkom terug! Dat klinkt echt als een héérlijke vakantie, wow!

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:04 schreef Incantrix het volgende:Maarehm, waarom ik eigenlijk even voor mijn beurt praat (of gaat het geheime genootschap van de dreumesmama's me nu het topic uitschoppen voor zo lang als dat Stef nog 'zwevende is'? :P ): ik vroeg me af of jullie kinders allemaal nog twee tukjes overdag doen, en hoe jullie dan merkten dat jullie kind eraan toe was om van twee naar één slaapje te gaan? Ik heb al een paar dagen half-half het gevoel dat dat bij Stef nu misschien aan de orde is, maar ik weet nu niet zo goed of ik het goed heb. Hij is om zijn 'normale' eerste tukjestijd namelijk wel gaperig, moe en oor-peuterig, maar als ik hem dan in bed leg komt er een drama voorbij waaraan Shakespeare nog een puntje kan zuigen :') Vanmorgen heb ik 2x een poging gedaan met dit resultaat, en nu de derde keer (half 1) legde ik hem neer, stopte ik zijn knuffel in zijn armen en heb ik -letterlijk- geen piep meer gehoord..

Alvast dank jullie wel! :*
Willow deed met een maand of 9 één slaapje per dag, dat gaat sindsdien prima.
Hoewel ze gisteren heeft bedacht dat ze helemaal niet meer hoeft te slapen }:| (uiteindelijk valt ze wel in slaap hoor, maar oy, ik hoop dat ze nog wel even een jaartje overdag een slaapje blijft doen...)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88735862
Oh, dat is wel handig dat Amélie haar tweede slaapje gewoon opschoof :) Niels wil niet meer slapen als het begin van het tweede slaapje later dan 15.00/15.30 valt, erg lastig want dan is hij 's avonds veel te moe om te slapen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88736074
Een maand of twee geleden wilde Isabeau ook nog maar één keer slapen, maar sinds ze veel is gaan kletsen én begint te lopen heeft ze weer echt 2 slaapjes nodig. Slaapt ook rustig 2 x anderhalf a twee uur per dag!
pi_88736123
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:31 schreef Twinkly het volgende:
Oh, dat is wel handig dat Amélie haar tweede slaapje gewoon opschoof :) Niels wil niet meer slapen als het begin van het tweede slaapje later dan 15.00/15.30 valt, erg lastig want dan is hij 's avonds veel te moe om te slapen.
ja dat is inderdaad knap lastig :{
Moeilijk is het ook dat je niet gewoon even kunt zeggen of uitleggen ofzo. Ik zou het niet weten wat handig is en wat wijsheid is in zulke gevallen.

Amélie is regelmatig laat op de avond ook nog wakker, toch nog dat 'tweede slaapje' :+ maar ze vermaakt zich gelukkig wel en dan slaapt ze 's morgens wat langer door waar ik dan op mijn beurt ook weer geen nee tegen zeg :P
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88736184
Poppedein, wat klinkt dat héérlijk, die vakantie! Ik wil ook! Oh man, als ik dat lees merk ik pas hoe ik de winter al zat ben voordat ie begonnen is.
pi_88736328
Lena heeft dr 2 slaapjes ook echt nog nodig, wel gaat het er nu meer en meer naartoe dat ze 's middags pas tegen half 12-12 uur weer op bed gaat en tegen half 3 wakker wordt, maar wij eten 's avonds vrij laat, meestal pas tegen half 7, dus meestal doet ze toch rond half 6 nog wel een dutje van 30-45 min. Ik denk dat ze die laatste op een gegeven moment gewoon laat vervallen...

Maar ik denk dat het ook erg ligt aan het verdere dagritme. Wij eten dus vrij laat, maar Lena's dagen beginnen op mijn werkdagen vaak al om 06.30u, dus dat maakt de dag voor haar sowieso al erg lang natuurlijk..

Ik denk dat het ook inderdaad een kwestie van een beetje sturen is, net even dat laatste uurtje door zien te komen 's ochtends.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_88736452
Oh wat heerlijk Poppedein, jullie vakantie, Egypte of all places....zucht ik wil oohook!
En zomaar ineens los lopen, wat een kanjer he

Incantrix, hier ging Lars op een gegeven moment smi nog wel naar bed, maar sliep dan of niet, of een half uur ofzo. Hij kon het sochtends prima langer volhouden, dus toen hebben we het gewoon geprobeerd om hem 1 keer te laten slapen, ging prima!
Hij slaapt nu zo'n 2 uur tussen de middag.

Vanmorgen naar het CB geweest, klein vriendje weegt 11,04 kilo en meet volgens CBmeetmevrouw 77.5 cm, wat niet klopt, want zelfs maat 80 is hem te klein. Ik denk dat hij tussen 80 en 86 cm is.
De arts was dat wel met me eens, vroeg of ze overnieuw moesten meten, maar dat vind ik niet nodig, zolang hij er verder maar goed uitziet. En dat doet hij. Niks te dik of te dun, gewoon prima!
Lars was mooi op ontdekkingstocht daaro, stukjes los lopen en constant langs de muur, grappig.
Ze vond hem een inventief mannetje.
2 prikken erin, dat was minder grappig, maar gelukkig was het leed ook zo weer geleden.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88736781
Lars bikkel! En groot al zeg :o.

2 slaapjes, ik heb het idee dat we hier al een tijdje in zo'n overgang zitten...
Soms stop ik Iris 'smorgens nog een uurtje in bed, maak ik haar na een uur weer wakker (en niet te laat erin, want dan wil ze 's middags niet meer slapen en is de middag zo lang). En dan gaat ze tussen 1 en 2 weer naar bed en slaapt dan een paar uur.
De ochtend is eigenlijk nog net te lang voor haar, maar met een beetje kunst en vliegwerk is het redelijk te rekken nog...
Fake it till you make it...
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 17:46:31 #241
5428 crew  miss_sly
pi_88745292
Poppedein, klinkt als een heerlijke vakantie O+ Zalig, even genieten met z'n drieen! En dan ook nog eens zo'n lekkere ontwikkelingsspurt meemaken, geweldig!

trix, Senna doet sinds een paar weken ook maar 1 slaapje. Ze gaat dan ergens rond half 1-1 uur naar bed, na de lunch. Ik probeer dat ook zo te rekken door in de ochtend te gaan wandelen, fietsen boodschappen doen, etc, en dan bij terugkomst te lunchen en dan na de lunch naar bed. Dat is ook ongeveer het ritme op het kdv en daar doet ze dat prima, dus ik dacht: dat kunnen wij thuis ook :+

Lars goedgekeurd, fijn! Nare prikjes, hoop dat hij er geen last van krijgt.

Ik ben weer thuis, gisteren en vandaag bij mijn ouders. En aangezien mijn ouders morgen hun oppasdag hebben, heb ik Senna daar gelaten en ben ik alleen naar huis gegaan :o Dus ik zit hier nu moederziel alleen. Morgen komen mijn ouders in de middag deze kant op, en brengen Senna dan thuis. Ik kan dus een nacht goed slapen, als dat lukt *O* In ieder geval kan ik lekker genieten van een avondje rust. En hoewel ik Senna nu al mis, vind ik het ook wel even fijn :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88746956
Even snel tussen de bedrijven door: kijk eens wat Ivan vandaag voor post had!





Twinkly en Niels, ontzettend bedankt. :* Ivan vindt het boekje geweldig en de kaart zo mogelijk nog geweldiger!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88750095
Welkom terug Poppedein! Zo te lezen hebben jullie het heerlijk gehad! O+

Lars, grote jongen! Fijn dat je niet veel last van je prikken had. Stoere! 8-)

Trix, Ko doet, denk ik, nu al een paar maanden geen 2 slaapjes meer.
Hier bleef hij 's avonds gewoon steeds langer wakker. Dat was niet de bedoeling, dus hebben we gekeken of we hem in de ochtend wat langer wakker konden houden, en dan 's middags lekker te laten slapen. Dat ging prima. En soms doet hij er weer 2, of alleen 1 in de ochtend.

Gek Miss, zo'n avond ouderwets alleen. Geniet ervan! ;)

Wij zijn vandaag even heen en weer naar de tuin geweest. (1 uur fietsen heen en 1 uur terug)
Ko vond het heerlijk er weer te zijn. Vanavond was hij helemaal rozig van de hele dag buiten zijn en ligt nu al te slapen. Met rode wangen. O+

En hij danst! Dat deed hij nog niet echt maar sinds we Vive la fete voor hem draaien danst hij. Althans, hij schudt en stampt met zijn voetje en draait rondjes. 8-)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88750640
Zo, eindelijk neerploffen. c_/

Poppedein, dat klinkt als een heerlijke vakantie! En wat heeft Lena die ontwikkelingssprong ontzettend snel doorgemaakt! :o

oeke, dat vraagt om een filmpje! Gaaf is dat dansen, hè? Ik blijf het zo bijzonder vinden hoe dat gaat, zo instinctief of zo.

Ivans verjaardagsfeestje gister was leuk maar heel vermoeiend. Uitgerekend op die dag sliep Ivan overdag slecht. Hij weigerde een tweede keer te slapen, iets wat eigenlijk nooit gebeurt. Zul je net zien. Nou ja, hij is zijn feestje vrij goed doorgekomen, maar mijn lief en ik waren helemaal kapot. Intussen slaap ik al een tijd zo'n 2-4 uur per nacht en moeten we veel regelen voor onze nieuwe woning. Dat laatste is heel leuk en spannend maar ook vermoeiend.

De score van gister: een treinset van Duplo, een parkeergarage van Fisher Price, een trommel, een houten gereedschapsset, een boekje en een lezend badeentje. Die trommel is zó leuk! Ivan wist meteen wat de bedoeling was en gebruikte de stokjes heel professioneel. 8-) Het boekje was vanzelfsprekend een succes, en met het gereedschap kan hij nog niet écht spelen maar hij vindt het wel heel leuk om de onderdelen telkens in de gereedschapskist te stoppen en eruit te halen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88751035
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:43 schreef Claudia_x het volgende:
Zo, eindelijk neerploffen. c_/

Poppedein, dat klinkt als een heerlijke vakantie! En wat heeft Lena die ontwikkelingssprong ontzettend snel doorgemaakt! :o

oeke, dat vraagt om een filmpje! Gaaf is dat dansen, hè? Ik blijf het zo bijzonder vinden hoe dat gaat, zo instinctief of zo.

Ivans verjaardagsfeestje gister was leuk maar heel vermoeiend. Uitgerekend op die dag sliep Ivan overdag slecht. Hij weigerde een tweede keer te slapen, iets wat eigenlijk nooit gebeurt. Zul je net zien. Nou ja, hij is zijn feestje vrij goed doorgekomen, maar mijn lief en ik waren helemaal kapot. Intussen slaap ik al een tijd zo'n 2-4 uur per nacht en moeten we veel regelen voor onze nieuwe woning. Dat laatste is heel leuk en spannend maar ook vermoeiend.

De score van gister: een treinset van Duplo, een parkeergarage van Fisher Price, een trommel, een houten gereedschapsset, een boekje en een lezend badeentje. Die trommel is zó leuk! Ivan wist meteen wat de bedoeling was en gebruikte de stokjes heel professioneel. 8-) Het boekje was vanzelfsprekend een succes, en met het gereedschap kan hij nog niet écht spelen maar hij vindt het wel heel leuk om de onderdelen telkens in de gereedschapskist te stoppen en eruit te halen.
Jeetje Claudia, je hebt echt een slaapprobleem. Ik sliep tijdens de zwangerschap van S 2 uur. Met hulp van een cursus (en wat belafspraken van een slaap- en waakcentrum) ben ik toen weer 6 uur gaan slapen per nacht. Toch een groot verschil. En met de geboorte van S verdween het slaapprobleem helemaal.

Als je geïnteresseerd bent, pm ik je wel even de titel van de cursus.
pi_88751105
Klinkt wel als een gezellig feestje ondanks alle vermoeidheid. Ivan wilde natuurlijk ten volle genieten. De slimmerd! O+
Leuke kado's! Fijn dat alles zo in de smaak viel bij hem.
Hopelijk kun je snel weer wat meer slaap pakken, want het is wel erg weinig. :*

Ik zal er binnenkort eens een filmpje van maken. Morgen ben ik weg, maar woensdag misschien.

Oh, nog even trots zijn, op de tuin staat een vormenstoof, en die had Ko nog niet onder de knie de laatste keer dat we er waren. Hij deed dan gewoon de deksel eraf en de vormpjes erin. :P
Vandaag deed hij hem helemaal goed, meteen! :D
Ik vond het toch knap! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 15 november 2010 @ 19:53:47 #247
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88751142
Poppedein, ik word jaloers hier, het klinkt als een heerlijke vakantie. Alleen jammer van het vroege wakker worden... ;(

Miss, slaap lekker vannacht. :D

Oeke, dansen is zo leuk! O+

Claudia, nog gefeliciteerd met Ivan! Ik hoop dat je straks wat meer kunt slapen. 2-4 uur slaap per nacht... -O-

Over slaapjes gesproken, volgens mij zit het eraan te komen dat Annicka geen middagslaapje meer doet... Daar gaan mijn vrije uurtjes... -O-

Annicka zwaait trouwens naar iedereen momenteel, onder begeleiding van een 'Hoi!'. Dat vinden de meeste mensen dus echt geweldig. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88751260
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]



Jeetje Claudia, je hebt echt een slaapprobleem. Ik sliep tijdens de zwangerschap van S 2 uur. Met hulp van een cursus (en wat belafspraken van een slaap- en waakcentrum) ben ik toen weer 6 uur gaan slapen per nacht. Toch een groot verschil. En met de geboorte van S verdween het slaapprobleem helemaal.

Als je geïnteresseerd bent, pm ik je wel even de titel van de cursus.
Ja, ik ben geïnteresseerd! Dit is waanzin. Ik kom de dagen nog aardig door en ik weet wel dat het meteen na de bevalling beter zal worden, maar ik zou graag iets meer uren maken 's nachts.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88751323
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:53 schreef oeke het volgende:
Ik vond het toch knap! :D
Dat ís ook heel knap!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88751416
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over slaapjes gesproken, volgens mij zit het eraan te komen dat Annicka geen middagslaapje meer doet... Daar gaan mijn vrije uurtjes... -O-
Ja maar ja maar, hoe moet dat straks als er eventueel een tweede bij komt? :o

Is het trouwens een normale leeftijd of is ze er vroeg mee? Ik heb er eigenlijk geen idee van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88751504
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik ben geïnteresseerd! Dit is waanzin. Ik kom de dagen nog aardig door en ik weet wel dat het meteen na de bevalling beter zal worden, maar ik zou graag iets meer uren maken 's nachts.
Goed zo. Je moet toch wat energie hebben voor de bevalling. En erna krijg je nog die gebroken nachten. ;(
Hopelijk is het wat voor je!
quote:
99s.gif Op maandag 15 november 2010 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Dat ís ook heel knap!
Vandaag ben ik zo trots op mijn jongetje, ik klap er bijna van.
Ik heb echt een Ko-adoratie dag.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88751658
Leuke buit heeft Ivan gescoord!!
Wanneer ze niet meer slapen smi verschilt nogal per kind, de ene slaapt met anderhalf niet meer, de ander tot zijn vierde nog....

Lars heeft totaal geen last van de prikken (nog nooit gehad ook) Hij is juist ubervrolijk, en is vandaag meer aan het los lopen als ooit tevoren. Echt hele afstanden legt hij af, met big smile op zijn koppie, zo vertederend om te zien.
Had het er met de arts nog over, hoe moeilijk we het hebben gehad, en hoe leuk het nu is, dat we zo enorm van dat kleine mannetje genieten....HEERLIJK!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88751704
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]



Ja, ik ben geïnteresseerd! Dit is waanzin. Ik kom de dagen nog aardig door en ik weet wel dat het meteen na de bevalling beter zal worden, maar ik zou graag iets meer uren maken 's nachts.
Ik weet ook niet hoe ik het deed, maar ik bleef zelfs werken op mijn twee uur slaap. Inderdaad waanzin!

Ik kreeg de cursus mee van het slaap- en waakcentrum met de mededeling dat het niet de bedoeling was om de cursus kritisch te bekijken, maar om hem vanaf stap 1 blindelings te volgen. Ik was de wanhoop nabij en deed dat en binnen twee weken sliep ik 6 uur per nacht. Ik ken je natuurlijk niet goed, maar ik kan me voorstellen dat die opmerking ook wel op jou van toepassing kan zijn :D ;) .

De cursus heet 'Slapeloosheid' van Ingrid Verbeek en Ed Klip. De losse tips doen het hem niet. Alle stappen samen wel ^O^ .
pi_88751786
Oeke, ik vond die gebroken borstvoedingsnachten echt een eitje na die slapeloosheid van de zwangerschap. Ik ben pas met 7 of 8 maanden ofzo bij dat slaap- en waakcentrum terecht gekomen. Veel te laat!
pi_88751839
En ik voel me nog naar als ik denk aan wat die slapeloosheid en onrust voor uitwerking moeten hebben gehad op S daarbinnen ;( .
pi_88752020
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeke, ik vond die gebroken borstvoedingsnachten echt een eitje na die slapeloosheid van de zwangerschap. Ik ben pas met 7 of 8 maanden ofzo bij dat slaap- en waakcentrum terecht gekomen. Veel te laat!
Ik bedoelde eigenlijk dat als je tot de bevalling 2 uur slaapt per nacht en daarna ook nog gebroken nachten hebt het wel anderhalf jaar kan duren voor je weer normaal slaapt. Zeg maar moeheid die stapelt op moeheid. :{
Dat lijkt me niet goed, dus ik hoop dat er gauw een oplossing is die werkt voor Claudia.
Had je bij R. eigenlijk ook zo'n slaapproblemen?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88752075
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:09 schreef oeke het volgende:

[..]


Ik bedoelde eigenlijk dat als je tot de bevalling 2 uur slaapt per nacht en daarna ook nog gebroken nachten hebt het wel anderhalf jaar kan duren voor je weer normaal slaapt. Zeg maar moeheid die stapelt op moeheid. :{
Dat lijkt me niet goed, dus ik hoop dat er gauw een oplossing is die werkt voor Claudia.
Had je bij R. eigenlijk ook zo'n slaapproblemen?
Nee, helemaal niet. Gelukkig. Helemaal naar het einde toe sliep ik wat slechter, maar dat was niks vergeleken met toen bij S.
pi_88752126
Ik heb wel een keer vóór beide zwangerschappen een keer een maand of 3 zo weinig geslapen. Dus ergens ben ik er wel gevoelig voor.
pi_88752215
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeke, ik vond die gebroken borstvoedingsnachten echt een eitje na die slapeloosheid van de zwangerschap. Ik ben pas met 7 of 8 maanden ofzo bij dat slaap- en waakcentrum terecht gekomen. Veel te laat!
Dat was ook mijn ervaring, maar ik was na de bevalling dan ook lange tijd hyper van de hormonen. Ik voelde me echt supervrouw! Het zou deze keer zomaar anders uit kunnen pakken, natuurlijk. En mijn lief gaat er erg onder gebukt dat ik zo slecht slaap. Het is beter als ik er iets aan doe (of probeer te doen).

Ik ga naar de cursus op zoek en knoop in mijn oren dat ik niet te kritisch moet zijn. De Teleac heeft ook een (gratis!) cursus online staan (echt een aanrader voor slechte slapers!) en ook daarbij wordt benadrukt dat je alle stappen gewoon moet nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88752274
En ik snap wel wat je zegt hoor, maar het kan ook juist zo uitpakken als bij mij natuurlijk. Dat je eindelijk wèl slaapt, dat je gewoon heerlijk na elke voeding als een blok in slaap valt en dat je dus juist kan bijkomen. Ik vond de nachten pas weer zwaarder toen ze beter had gedaan en ineens weer vaker 's nachts kwam.
pi_88752306
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb wel een keer vóór beide zwangerschappen een keer een maand of 3 zo weinig geslapen. Dus ergens ben ik er wel gevoelig voor.
Ik ook. Uit pure wanhoop ben ik zelfs eens naar de huisarts geweest die me wat tips meegaf en een paar slaappillen om het ritme te doorbreken. Daar ben ik wel bovenop gekomen, maar slapen blijft een zwak punt van me.

Mijn lief is ook een slechte slaper, maar Ivan heeft (nog) nergens last van. Da's wel echt een zegen, hoor!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88752309
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]



Dat was ook mijn ervaring, maar ik was na de bevalling dan ook lange tijd hyper van de hormonen. Ik voelde me echt supervrouw! Het zou deze keer zomaar anders uit kunnen pakken, natuurlijk. En mijn lief gaat er erg onder gebukt dat ik zo slecht slaap. Het is beter als ik er iets aan doe (of probeer te doen).

Ik ga naar de cursus op zoek en knoop in mijn oren dat ik niet te kritisch moet zijn. De Teleac heeft ook een (gratis!) cursus online staan (echt een aanrader voor slechte slapers!) en ook daarbij wordt benadrukt dat je alle stappen gewoon moet nemen.
Het zou kunnen dat dit die van Teleac is.
pi_88752353
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ik snap wel wat je zegt hoor, maar het kan ook juist zo uitpakken als bij mij natuurlijk. Dat je eindelijk wèl slaapt, dat je gewoon heerlijk na elke voeding als een blok in slaap valt en dat je dus juist kan bijkomen. Ik vond de nachten pas weer zwaarder toen ze beter had gedaan en ineens weer vaker 's nachts kwam.
Dit was nog een reactie op oeke, niet op jou Claudia.
pi_88752426
Ik ga duimen voor je dat het je in ieder geval aan een paar uur extra helpt. :Y :*
pi_88752513
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]



Het zou kunnen dat dit die van Teleac is.
Ik lees: "Bij Slapeloosheid hoort de cursus Beter Slapen? Doe-het-zelf! van Teleac, maar het boek is uitstekend zonder deze cursus te gebruiken." Grappig! Ik ga ermee aan de slag. Fijn dat je me eraan herinnert, Groofsken!

Het voelt wel wat suf om hier te klagen over slapeloosheid, hoor. Ik voel me stom dat ik niet gewoon in slaap val. Ik heb een kindje dat probleemloos slaapt en me de gelegenheid geeft (ook overdag!) om genoeg rust te nemen. Waarom lukt het dan niet? Het voelt wat ondankbaar of zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88752660
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Het voelt wel wat suf om hier te klagen over slapeloosheid, hoor. Ik voel me stom dat ik niet gewoon in slaap val. Ik heb een kindje dat probleemloos slaapt en me de gelegenheid geeft (ook overdag!) om genoeg rust te nemen. Waarom lukt het dan niet? Het voelt wat ondankbaar of zo.
Ach welnee mens, het is gewoon iets lichamelijks. En het is naar. Het is helemaal niet erg om erover te klagen.
Klagen helpt, want nu ben je dankzij Groof hopelijk weer een stap dichter bij een betere nachtrust. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88752852
Het is in elk geval ook lichamelijk :P . Aan de hand van hoe ik slaap kan ik tot op de nacht nauwkeurig voorspellen wanneer ik ongesteld word :o . En daar zit verder niks psychisch bij. Of ik moet een zesde zintuig hebben, dat kan natuurlijk ook :7 .
pi_88752886
Haha, dat is zeker zo! En ik heb morgen weer een afspraak in het ziekenhuis, dus zo dwing ik mezelf ook om er wat bewuster mee bezig te zijn en het morgen ter sprake te brengen. Misschien krijg ik wel iets mee om even uit dit ritme te komen. Ik doe nu trouwens zwangerschapsyoga en daar lukt het me dus wel prima bij om tijdens de laatste 10 minuten weg te doezelen!

Oh, ik herken het trouwens erg wat je schrijft, oeke, over die dagen dat je écht de grootste fan van je eigen kind bent. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 20:26:03 #269
5428 crew  miss_sly
pi_88752927
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Leuke buit heeft Ivan gescoord!!
Wanneer ze niet meer slapen smi verschilt nogal per kind, de ene slaapt met anderhalf niet meer, de ander tot zijn vierde nog....

Lars heeft totaal geen last van de prikken (nog nooit gehad ook) Hij is juist ubervrolijk, en is vandaag meer aan het los lopen als ooit tevoren. Echt hele afstanden legt hij af, met big smile op zijn koppie, zo vertederend om te zien.
Had het er met de arts nog over, hoe moeilijk we het hebben gehad, en hoe leuk het nu is, dat we zo enorm van dat kleine mannetje genieten....HEERLIJK!
Wat ontzettend fijn om te lezen O+

oeke, wat knap van Ko! En wat heelirjk, zo'n dag O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 15 november 2010 @ 20:28:30 #270
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88753049
Claudia, ik vind het juist heel goed dat je er open over bent en dat het probleem blijkbaar zelf ook onder ogen (wilt) zien. Dat is al een stap in de goede richting. Adviezen heb ik zo niet voor je, maar ik weet wat slapeloosheid met je kan doen. Echt, dat heb ik voorheen echt onderschat, want als je niet slaapt, dan ga je de klap een keertje krijgen, vroeg of laat. Dat heb ik zelf mogen ondervinden, helaas. Ik hoop dat je verder komt met genoemde tips en adviezen :*

Oeke O+ O+ heerlijk!
pi_88753069
Oh Karin, ik had je post helemaal niet gelezen. Maar inderdaad, wat zul je dan extra genieten zeg, van dat heerlijke ventje van jullie O+ .
  maandag 15 november 2010 @ 20:29:36 #272
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88753119
Ik slaap zelf zo'n 6 uur per nacht, soms iets korter. Maar dat is omdat ik een echte nachtbraker ben, en soms zelfs pas om een uur of twee naar bed ga... :@
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88753132
Die fijne Larsberichtjes zijn altijd extra speciaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88753368
quote:
17s.gif Op maandag 15 november 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Die fijne Larsberichtjes zijn altijd extra speciaal.
O+ lief! O+ groofs en miss ook!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 20:37:53 #275
5428 crew  miss_sly
pi_88753524
Claudia, wat rot dat je zo slecht slaapt. Ik had door je psotgedrag wel al het idee dat het niet zo best ging, maar dit is wel heel erg. Goed dat je je er van bewust bent en mee aan de slag wil. Hoop dat het gauw lukt.

Slaapgebrek is gewoon heel rot. Je kunt echt veel minder aan en hebben. Ik was het ook niet meer gewend, want Senna sliep iedere nacht gewoon door, en nu het een week of 3 minder gaat, merk ik ook meteen dat ik dat veel minder goed aan kan.

Gisteren trouwens nog een gezellige ( -O- ) discussie met mijn zus gehad over slapen, en dan dus over Senna's slapen. Dat ik haar niet laat huilen, dat ik ga troosten en dat ook doe door haar even uit bed te halen als dat nodig is, of zelfs (hoe kom ik op het idee) haar even uit bed en naar binnen haal als dat beter lijkt. Zij had met de 5-10-15 minuten regel haar jongens goed aan het slapen gekregen. Ze vond het dan ook een kadootje als je je kind leerde om zelf te kunnen slapen en volgens haar leert een kind dat dus niet als je daarmee omgaat zoals wij doen.
Ze zei: ik vind het gewoon zielig, zo, en daarmee referreerde ze aan het feit dat Senna (na een hoop drama) even mee naar beneden kwam om tot rust te komen.

Is het onmogelijk om je kind te leren slapen op deze manier? Kan het alleen door het met die 5-10-15 minutenregel te doen? En werkt die altijd perfect?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88753545
quote:
17s.gif Op maandag 15 november 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Die fijne Larsberichtjes zijn altijd extra speciaal.
Ja he? Ben ik het helemaal mee eens!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88753601
Claudia, wat shit zeg! Ik hoop dat de cursus helpt.
Poppedein, dat is geen sprongetje, dat is een sprong van formaat. Driekus probeert al weken een beetje los te staan, maar lopen doet ie alleen in het zwembad (daar wel ja). Klinkt als een prima vakantie. Ik wil oooook!
Lars is toch ook gewoon een schatje, logisch dat je dat dan ook nog even meldt. En oeke, die van jou is ook al zo'n schatje.

O en ik heb een slaapkopje. Hij probeert het wel, dat ene slaapje overdag. Maar dat lukt em alleen als we em laten uitslapen. Dan krijgt ie zijn fles van half zeven in bed en laten we em liggen. Met een beetje geluk slaapt ie dan zo weer en dan slaapt ie tot een uur of negen/tien. Dan lukt het met dat ene slaapje, maar anders zijn het er nog gewoon 2.
En onze man speelt toneel. Hier thuis krijgen we er geen melk in, alleen karnemelk. Meneer blijkt echter op het kdv gewoon melk te drinken, zelfs de houdbare. Tis gewoon nu al boef.

Claudia, heeft Ivan de fiets ook al echt geprobeerd?

Miss, lekker avondje alleen. Soms is dat zoooo fijn. Ik moet zeggen dat ik er ook weinig moeite mee heb, al is het wel altijd erg stil in huis dan. Maar het is ook zo lekker om gewoon te slapen en eens met z'n tweetjes te zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 15 november 2010 @ 20:40:11 #278
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88753646
Miss, oh nee hoor, dat werkt echt niet voor iedereen. Zoveel kindjes, zoveel slaapmethodes, daar ben ik van overtuigd.
Al moet ik zeggen dat het bij ons echt stukken beter gaat nu wij consequent de 10-min regel toepassen. Als ze wakker zijn gaan we iedere 10 min even heen, tenzij ze ziek zijn, dan gaan we vaker en mogen ze er ook best eventjes uit om op de arm getroost te worden.
pi_88753761
miss, het heeft toch geen zin om haar helemaal overstuur op haar kamertje te laten liggen? Ik ken het verschil tussen " ik wil niet slapen" en " help ik ben verdrietig/boos/tis eng" huilen nu echt wel. Bij variant 1 kijk ik het even aan (5 minuten ofzo) en bij variant 2 ga ik kijken wat er is, even over z'n bol aaien, troosten. En hij slaapt prima, kan prima alleen in slaap vallen maar doet dat op zijn eigen manier. En ligt nu dus flink te kletsen met zijn knuffels. Tja, hoort er bij denk ik dan. Als we em wakker maken precies hetzelfde. Eerst de lamp aan en even wat tegen em kletsen tot ie zelf overeind komt, werkt stukken beter dan meteen eruit vissen en vanalles gaan doen.
Jij weet toch het beste hoe het voor Senna werkt! Jij bent haar mama!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88753878
Miss, dat lijkt me een hele moeilijke discussie.

Ik denk wel dat kinderen hun patronen minder snel doorbreken wanneer ze 'krijgen waar ze om vragen', maar pffff... Ik vind het zelf altijd de moeilijkste tijden als ik beslis dat ik ergens strenger in moet zijn, omdat dat echt beter voor ze is. :*
pi_88753897
Ja Miss, inderdaad Volg je gevoel!
Je moet niet iets doen wat niet bij je past.

Jullie zijn lief hier!

Ko lekker in de tuin geweest weer, nu kan het nog!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88753906
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:37 schreef miss_sly het volgende:
Is het onmogelijk om je kind te leren slapen op deze manier? Kan het alleen door het met die 5-10-15 minutenregel te doen? En werkt die altijd perfect?
Miss, Senna heeft altijd goed geslapen. Nu is er blijkbaar iets aan de hand, een groeispurt, dromen, kiezen...
Ik geloof niet dat je het slecht doet. Wij doen het net zo en Ko slaapt momenteel heel goed. Hij is alleen erg vroeg wakker. :')
Er zijn zoveel manieren en de manier die bij jullie past is de beste.
Omgekeerd had je ook tegen je zus kunnen zeggen dat je haar manier zielig vind. :N
Dat is erg flauw en makkelijk, vind ik.
Ze zou net zo goed moeten weten dat een kind door fases gaat en de manier waar jij daar mee omgaat moeten respecteren.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88754016
Ik heb trouwens zelf nog nooit de 5-10-15 minutenregel toe hoeven passen. :)
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 20:51:59 #284
5428 crew  miss_sly
pi_88754229
Ik wilde helemaal niets zeggen over de manier waarop zij het heeft gedaan, omdat dat voor hun dus kennelijk prima was. Voor mij/ons niet. En dan werd er verwijtend gezegd dat het komt omdat ik Senna niet kan horen huilen. Nou, dat klopt, daar maak ik ook geen geheim van. Ik geloof alleen niet dat de manier waarop wij het doen, verkeerd is. Wat je zegt, oeke, ze sliep gewoon goed, en sinds ze ziek is geweest en de klok verzet is, gaat het slechter. En ik zag dus vandaag dat ze boven aan allebei de kanten een kies aan het kweken is. Ze is bovendien hard aan het ontwikkelen dus het is toch niet zo raar dat het dan even wat minder gaat?

groofs, dat zou idd het punt zijn, dat ze het gevoel krijgt dat ze krijgt wat ze wil. Maar waarom heeft ze dan tot voor 3 weken wel goed geslapen? Kennelijk is dat niet de reden waarom ze huilt, omdat ze iets voor elkaar wil krijgen. Kennelijk is er iets (hoe onduidbaar dan ook) en heeft ze troost nodig.

Nou ja, ik vond de toon van de discussie sowieso nogal naar, maar vooral dat ze eerst doorging terwijl Senna bij me op schoot zat en toen ik aangaf dat niet prettig te vinden, met luid dichtgegooide deuren boos vertrok -O-

En dat alleen omdat ik Senna niet (lang) wil laten huilen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88754362
Ik zou Seb nooit mee naar beneden nemen maar dat is omdat ik weet dat dat niet werkt bij hem. Laten huilen is echt een laatste redmiddel. Werkt dat bij een ander kindje wel nou prima toch. Over dat soort dingen moet je eigenlijk geen discussies voeren, daar kom je nooit uit.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88754461
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:51 schreef miss_sly het volgende:
groofs, dat zou idd het punt zijn, dat ze het gevoel krijgt dat ze krijgt wat ze wil. Maar waarom heeft ze dan tot voor 3 weken wel goed geslapen? Kennelijk is dat niet de reden waarom ze huilt, omdat ze iets voor elkaar wil krijgen. Kennelijk is er iets (hoe onduidbaar dan ook) en heeft ze troost nodig.

Mijn dochter heeft eigenlijk altijd goed geslapen. Tot een paar maanden terug, toen werd ze ineens 3 tot 6 keer per nacht wakker, en niet maar een paar dagen. Natuurlijk is er echt wat aan de hand, zeker die eerste keren, maar op een gegeven moment denk ik wel dat redenen zeg maar wat vertroebelen. Mijn dochter maakte er ook een patroon van om als ze even wakker werd meteen te huilen en mij te roepen. En dat bedoel ik niet verwijtend naar haar, helemaal niet. Ik vind het eigelijk net zo 'zielig'of vervelend voor haar als de oorspronkelijke redenen, want hoe dan ook, ze slaapt niet meer lekker door. Het is net als mijn eigen slaapprobeem (waar we het juist nog over hadden); het begint met een reden (of meerdere), maar op een gegeven moment wordt het een patroon. Dus zelfs als ze altijd goed sliep en nu met redenen niet meer, denk ik nog dat het een patroon kan zijn of worden.
pi_88754515
Ik heb wel eens geprobeerd de 5-10-15 minutenmethode toe te passen maar dat gaat hier dus echt niet goed. Mijn ventje wordt overstuur en ik erbij :{ . Gewoon doen wat bij jullie past miss! En ik vind het juist niet zielig als je haar even beneden tot rust laat komen. Wij doen het ook wel eens en Lieuwe laat nu zelf merken dat hij weer naar bed wil na een paar minuutjes ("Mama? Ggggg!" (snurkgeluid met handje naast z'n oor) O+ ) .
pi_88754683
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]



Mijn dochter heeft eigenlijk altijd goed geslapen. Tot een paar maanden terug, toen werd ze ineens 3 tot 6 keer per nacht wakker, en niet maar een paar dagen. Natuurlijk is er echt wat aan de hand, zeker die eerste keren, maar op een gegeven moment denk ik wel dat redenen zeg maar wat vertroebelen. Mijn dochter maakte er ook een patroon van om als ze even wakker werd meteen te huilen en mij te roepen. En dat bedoel ik niet verwijtend naar haar, helemaal niet. Ik vind het eigelijk net zo 'zielig'of vervelend voor haar als de oorspronkelijke redenen, want hoe dan ook, ze slaapt niet meer lekker door. Het is net als mijn eigen slaapprobeem (waar we het juist nog over hadden); het begint met een reden (of meerdere), maar op een gegeven moment wordt het een patroon. Dus zelfs als ze altijd goed sliep en nu met redenen niet meer, denk ik nog dat het een patroon kan zijn of worden.
En hoe heb je dat weer kunnen doorbreken? Daar ben ik wel benieuwd naar :) .
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 21:01:08 #289
5428 crew  miss_sly
pi_88754703
Op zich kun je daar wel gelijk in hebben, groofs, dat het een patroon kan worden. Ik denk alleen dat dat bij ons nu iig niet aan de orde was, omdat ze langzaam maar zeker weer beter ging slapen, langer zonder wakker te worden en zelfs de nacht ervoor nog maar 1 keer even wakker is geweest. Dus vooruitgang weer richting goed slapen.

Estrys, daar heb je ook gelijk in. Het is ook, zoals veel dingen binnen de manier waarop je je kind(eren) opvoedt helemaal geen goede discussie. Iedereen kiest toch de manier die bij hem en het kind past en natuurlijk vind je je eigen manier de beste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88754739
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:51 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, ik vond de toon van de discussie sowieso nogal naar, maar vooral dat ze eerst doorging terwijl Senna bij me op schoot zat en toen ik aangaf dat niet prettig te vinden, met luid dichtgegooide deuren boos vertrok -O-

En dat alleen omdat ik Senna niet (lang) wil laten huilen.
Tjemig zeg, wat een kinderachtig en flauw gedoe. -O-
Ze zou je moeten respecteren om jouw manier zoals je dat omgekeerd ook doet.

Ik kan me niet zo goed voorstellen wat Senna dan voor elkaar wil krijgen. Ze slaapt, ze heeft een nar droom of pijn oid, en ze wordt huilend wakker. Dan wil ze haar moeder.
Maar dat lijkt me logisch eigenlijk.
Je kunt er dan voor kiezen naar haar toe te gaan of niet.

Ik vind tussen S en Senna nog wel een groot leeftijdsverschil zitten hoor. Wat betreft patronen bedoel ik.
Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Het is wat Estrys zegt, je kunt er geen discussie over voeren omdat het voor iedereen anders werkt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88754753
Jore, dat is schattig! Dan geeft ie het wel heel goed aan zeg...
Driekus heeft ook echt zijn in slaap vallen rituelen. Ik leg em op zijn rug, deken eroverheen, hij draait zich naar links (altijd links) pakt een knuffel onder de arm, gaat weer half zitten op z'n knietjes en wij doen de lamp uit en gaan. Vervolgens gaat hij nog liggen kletsen, afhankelijk van hoe moe hij is 5 minuten tot een half uur en dan slaapt ie.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88755017
Poppedein wat klinkt dat al een heerlijke, fijne tijd. Lekker met zn drietjes en wat mooi om die ontwikkeling van Lena zo te hebben kunnen ervaren met zn allen O+
Het lijkt me zo leuk als Mette zou lopen, maar heb het gevoel dat dat nog wel even gaat duren.
Ze snapt ook het principe van 'aan de hand wandelen' niet. Ze wil dan niet eens gaan staan. Ach alles op het eigen tempo, maar het lijkt me zo gezellig.

Ik ga maar wel een skipakje kopen denk ik, zodat ze door de sneeuw kan banjeren (als ik de wintervoorspellingen mag geloven)

Claudia, slecht slapen is gewoon kut. Hopelijk helpt die cursus, ik denk dat ik daar ook maar eens naar moet gaan kijken.
Ik ben een slechte slaper maar sinds de zwangerschap van Mette is het een ware verschrikking geworden. Gelukkig gaat het in periodes, dus kan meestal na een maand wel weer wat bijkomen.

Wij zitten hier ook op de scheiding van 2 naar 1 slaapje. Ik bekijk het gewoon per dag.

Hier alles z'n gangetje, meisje heeft een nieuwe slaapzak (heb toch de puckabag gekocht) en ze slaapt weer als een engeltje. Nog wel huilen voor het slapen gaan, maar dat stopt eigenlijk altijd wel binnen 5 minuten.
Miss, doe waar jij je goed bij voelt. Jij kent je dochter het beste.
Ik merk wel dat het hier soms helpt om haar even te laten (hoe moeilijk ik dat zelf ook vind). Maar als ze echt in de overdrive gaat, haal ik haar ook even uit de situatie. Ik neem dan meestal de speen en knuffel mee naar beneden. Na een halfuurtje leggen we haar dan weer neer en dan gaat het eigenlijk altijd wel goed.

Oja er staan weer wat tandjes op springen, en ik denk iets kiesachtigs. Haar handjes proberen met alle mogelijkheid achter in haar mond te komen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88755101
Gesproken met iedereen die kinderen heeft :o en alles wat me logisch leek gerpobeerd eigenlijk :P .

Ze was net een paar maanden zindelijk overdag en een collega kwam erachter dat het dochter ook rond die leeftijd ineens niet meer doorsliep. Waarschijnlijk werd ze wakker van de aandrang om te plassen, maar kon ze het niet duiden 's nachts. Dus bij de eerste de beste keer wakker worden zet ik haar op een potje.

Ze wilde ineens als ze wakker was opstaan en naar beneden, in de volledige overtuiging dat het wel dag was. Onafhankelijk van hoe laat het was. Ik had al wel eens eerder gehoord dat lampjes op tijdschakelaars helpebn. Dus nu heeft ze een lampje dat aangaat als het tijd is om op te staan. Daar wacht ze nu keurig op. ^O^

Aanvankelijk hielpen deze twee aanpassingen perfect en sliep ze eigenlijk weer gewoon als vanouds. Tot na een paar weken goed slapen het patroon ineens weer helemaal terugkwam. Maar toen had ik dus het gevoel dat ze op herinnering voer, om het zo maar te zeggen. Toen heb ik gezegd dat ze als ze goed had geslapen 's nachts ze 's ochtends een sticker mocht plakken.

Nu gaat het alweer een tijdlang goed :Y .
pi_88755237
Oeke, ik heb altijd geleerd dat kinderen vanaf dag 1 gevoelig zijn voor patronen ;) . De één wellicht wat meer dan de ander. Mijn zoon heeft het volgens mij minder dan mijn dochter.

Hoe je ermee omgaat is denk ik een tweede inderdaad. En als je achter je eigen manier staat, is er sowieso geen reden om het te veranderen.
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 21:13:22 #295
5428 crew  miss_sly
pi_88755354
Jore, dat is echt zo schattig O+

Nou, mijn moeder belde om te vertellen dat Senna lekker slaapt. Het was wel wat moeilijk gegaan (maar goed, zo bekend is ze daar niet dus dat is niet gek), maar met wat troost en een wat strelen over haar hoofdje enzo is het toch gelukt.

oeke, ik zie ook niet zo goed wat ze voor elkaar zou willen krijgen. Nou ja, dat zou dan dus aandacht en niet in bed hoeven liggen zijn, vermoed ik.

We kijken het nog eens even aan of de vooruitgang doorzet en ze binnenkort weer goed slaapt. En ik wil haar misschien toch eens wat vaker bij mijn ouders laten logeren, zodat dat een tweede bekende, veilige slaapplek wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88755583
Nog even hoor...

Miss ik zeg nergens dat je de 5-10-15minutenmethode zou moeten proberen hè. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan dus dat is echt niet mijn ding verder ofzo.

Verder valt wat je zus aangeeft volgens mij onder de ongevraagde adviezen. Je wekt in elk geval de indruk helemaal achter je eigen manier te staan. dan is het toch gewoon goed zoals het is?

Ik wilde alleen maar aangeven dat ik wel denk dat zoiets als patronen bestaan (en dat vind ik dus niet negatief, of manipulerend, of iets om je kind kwalijk te nemen) en dat ik het zelf altijd de moeilijkste tijden vind als ik zo'n patroon ontdek dat ik graag zou willen doorbreken.
pi_88755645
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeke, ik heb altijd geleerd dat kinderen vanaf dag 1 gevoelig zijn voor patronen ;) . De één wellicht wat meer dan ander. Mijn zoon heeft het volgens mij minder dan mijn dochter.
Oh dat geloof ik wel. maar Senna is nog klein en veel instinctiever denk ik. Dat bedoelde ik in elk geval. Ik denk niet dat je haar kunt verleiden tot beter slapen door een sticker of een tijdlampje. ;)
Bovendien hebben ze als ze zo klein zijn nog niet de zekerheid dat papa en/of mama er altijd zijn. Dat wil je juist bewerkstelligen. En ieder doet dat op zijn/haar gevoel/manier.

Nou ben ik toch aan het discussieren. :@
Sorry!

Jore, dat klinkt echt lief! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 15 november 2010 @ 21:18:47 #298
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88755689
Wij hoeven dat volgens mij echt niet te proberen, Annicka ergens anders laten slapen dan bij ons (thuis). Ze blijft gewoon doorstuiteren tot wij weer terug zijn... :') Zaterdag was ze bij opa en oma tot half elf wakker, toen wij uit eten waren geweest.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88755738
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:18 schreef oeke het volgende:

[..]


Oh dat geloof ik wel. maar Senna is nog klein en veel instinctiever denk ik. Dat bedoelde ik in elk geval. Ik denk niet dat je haar kunt verleiden tot beter slapen door een sticker of een tijdlampje. ;)
Bovendien hebben ze als ze zo klein zijn nog niet de zekerheid dat papa en/of mama er altijd zijn. Dat wil je juist bewerkstelligen. En ieder doet dat op zijn/haar gevoel/manier.

Er is toch niks mis met discussiëren? En belonen en zo'n lampje lijkt me ook niks voor zo'n ukkie inderdaad :D . Maar het ging me dus niet om de manier waarop je het aanpakt (ik gaf in die post antwoord op Jore), slechts over het erinsluipen en weer doorbreken van patronen.

Maar misschien maken jullie kindjes wel nooit ergens een gewoonte van :P , ben ik de enige die dat soort tiepjes heeft gebakken ;) .
pi_88755879
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Er is toch niks mis met discussiëren? En belonen en zo'n lampje lijkt me ook niks voor zo'n ukkie inderdaad :D
Haha, omdat we er net allemaal over uit waren dat ieder het op zijn manier moet doen en het dus hopeloos is erover te discussieren zoals de zus van Miss Sly deed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88755896
S is nu twee keer uit logeren geweest in haar leventje en R nog nooit. :+ En ik kan nu al nadenken over hoe en waar we straks op Aruba slapen met z'n drietjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')