abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88733626
Ik wil ook vakantie! Klinkt heerlijk :D
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88733854
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:13 schreef huuphuup het volgende:
Ben je nou nog steeds niet klaar met die was? :D
haaaaai O+ welkom terug *O*

En wat gaat Lena ineens hard met een sprong dan zeg!! wauw!!
Ik ben echt ontzettend jaloers op je vakantie _O- hahaha het klinkt echt goddelijk. Welverdiend en fijn dat jullie genoten hebben <3
Nee man, verjaardag van mn schoonmoeder gister, schoot niks op (en seriously, erg offtopic hier, al past ie in het straatje "hoe behandel ik mijn zoon als dreumes..." We kwamen om half 12 's avonds aan zaterdag avond, ik zeg nog tegen lief dat ie zn ouders ff moet smsen dat we veilig geland zijn, ik ken ze (haar) inmiddels...staat ze de volgende dag om kwart over 9 (!) op de stoep (met een ontbijtje voor ons, das dan wel weer heel lief!) omdat ze de hele nacht niet geslapen had, omdat we niet hadden laten weten "dat we vanaf schiphol veilig thuisgekomen waren" Het was fucking 3uur 's nachts eer we er goed en wel waren en in ons bed lagen...mènnnnn!! Maar goed, haar zoon is ook pas 30 en ik heb zelf geen kind van 30 dus ik kan er niet over meepraten :') maar ik had serieus nèt een tikke minder zin in die verjaardag gister)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_88733933
_O-
ik zit hardop te lachen :@

ontbijtje aannemen en deur weer dichtdoen was geen optie zeker :P
het idee is lief maar de uitvoering op zn zachtst gezegd wat minder... jeumig zeg...

ik weet wel waar je jeuk vandaan komt nu :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88733978
:o Eureka!! _O-
  maandag 15 november 2010 @ 13:04:19 #230
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88735056
Haai! :W

Poppedein, haha, mag ik dat even doorbriefen aan mijn moeder? Mijn moeder zou zéker niet voor de deur hebben gestaan met een ontbijtje, die zou zodra ze wakker was aan de lijn hebben gehangen met de mededeling "dat we helemaal niks van ons hebben laten horen }:| " ;)

Maarehm, waarom ik eigenlijk even voor mijn beurt praat (of gaat het geheime genootschap van de dreumesmama's me nu het topic uitschoppen voor zo lang als dat Stef nog 'zwevende is'? :P ): ik vroeg me af of jullie kinders allemaal nog twee tukjes overdag doen, en hoe jullie dan merkten dat jullie kind eraan toe was om van twee naar één slaapje te gaan? Ik heb al een paar dagen half-half het gevoel dat dat bij Stef nu misschien aan de orde is, maar ik weet nu niet zo goed of ik het goed heb. Hij is om zijn 'normale' eerste tukjestijd namelijk wel gaperig, moe en oor-peuterig, maar als ik hem dan in bed leg komt er een drama voorbij waaraan Shakespeare nog een puntje kan zuigen :') Vanmorgen heb ik 2x een poging gedaan met dit resultaat, en nu de derde keer (half 1) legde ik hem neer, stopte ik zijn knuffel in zijn armen en heb ik -letterlijk- geen piep meer gehoord..

Alvast dank jullie wel! :*
3!
pi_88735565
Poppedein wat een heerlijke vakantie O+ Lena in een paar dagen van losstaan naar rennen, wow :D Filmpje!!

Icantrix, hier precies hetzelfde vandaag en gisteren wilde hij ook al geen tweede slaapje doen en is wakker geweest vanaf 1 uur. Alleen slaapt hij nog steeds niet en begint hij nu ik dit schrijf weer te huilen :{ Bluh! Ik vermoed ook verlatingsangst omdat wickie schreef dat Mette daar ook last van had.
En nu is het alweer krijsen... :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88735639
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:27 schreef Poppedein het volgende:
:o Eureka!! _O-
:+

Trix hier merkten we dat het tweede slaapje gewoon steeds verder opschoof zeg maar. Dan lag ze op een bepaald punt rond 5 uur in bed en was 's avonds weer beneden om rond 10 pas weer terug te gaan. We hebben toen geprobeerd het eerste slaapje ietsjes later te laten vallen, beetje sturen door weg te gaan ofzo, nog een klein beetje rekken, dat idee. En zodoende kwam het begin van het tweede slaapje steeds later te liggen rond 7 uur op een bepaald punt.

Heeft ze wel nog een tijdje bedacht van ja hey maar dit is mn tweede slaapje dus ik mag gewoon gezellig nog eruit na een uur ofzo :7 maar dat was snel verdwenen gelukkig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88735836
Poppedein! O+ Welkom terug! Dat klinkt echt als een héérlijke vakantie, wow!

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:04 schreef Incantrix het volgende:Maarehm, waarom ik eigenlijk even voor mijn beurt praat (of gaat het geheime genootschap van de dreumesmama's me nu het topic uitschoppen voor zo lang als dat Stef nog 'zwevende is'? :P ): ik vroeg me af of jullie kinders allemaal nog twee tukjes overdag doen, en hoe jullie dan merkten dat jullie kind eraan toe was om van twee naar één slaapje te gaan? Ik heb al een paar dagen half-half het gevoel dat dat bij Stef nu misschien aan de orde is, maar ik weet nu niet zo goed of ik het goed heb. Hij is om zijn 'normale' eerste tukjestijd namelijk wel gaperig, moe en oor-peuterig, maar als ik hem dan in bed leg komt er een drama voorbij waaraan Shakespeare nog een puntje kan zuigen :') Vanmorgen heb ik 2x een poging gedaan met dit resultaat, en nu de derde keer (half 1) legde ik hem neer, stopte ik zijn knuffel in zijn armen en heb ik -letterlijk- geen piep meer gehoord..

Alvast dank jullie wel! :*
Willow deed met een maand of 9 één slaapje per dag, dat gaat sindsdien prima.
Hoewel ze gisteren heeft bedacht dat ze helemaal niet meer hoeft te slapen }:| (uiteindelijk valt ze wel in slaap hoor, maar oy, ik hoop dat ze nog wel even een jaartje overdag een slaapje blijft doen...)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88735862
Oh, dat is wel handig dat Amélie haar tweede slaapje gewoon opschoof :) Niels wil niet meer slapen als het begin van het tweede slaapje later dan 15.00/15.30 valt, erg lastig want dan is hij 's avonds veel te moe om te slapen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88736074
Een maand of twee geleden wilde Isabeau ook nog maar één keer slapen, maar sinds ze veel is gaan kletsen én begint te lopen heeft ze weer echt 2 slaapjes nodig. Slaapt ook rustig 2 x anderhalf a twee uur per dag!
pi_88736123
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:31 schreef Twinkly het volgende:
Oh, dat is wel handig dat Amélie haar tweede slaapje gewoon opschoof :) Niels wil niet meer slapen als het begin van het tweede slaapje later dan 15.00/15.30 valt, erg lastig want dan is hij 's avonds veel te moe om te slapen.
ja dat is inderdaad knap lastig :{
Moeilijk is het ook dat je niet gewoon even kunt zeggen of uitleggen ofzo. Ik zou het niet weten wat handig is en wat wijsheid is in zulke gevallen.

Amélie is regelmatig laat op de avond ook nog wakker, toch nog dat 'tweede slaapje' :+ maar ze vermaakt zich gelukkig wel en dan slaapt ze 's morgens wat langer door waar ik dan op mijn beurt ook weer geen nee tegen zeg :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88736184
Poppedein, wat klinkt dat héérlijk, die vakantie! Ik wil ook! Oh man, als ik dat lees merk ik pas hoe ik de winter al zat ben voordat ie begonnen is.
pi_88736328
Lena heeft dr 2 slaapjes ook echt nog nodig, wel gaat het er nu meer en meer naartoe dat ze 's middags pas tegen half 12-12 uur weer op bed gaat en tegen half 3 wakker wordt, maar wij eten 's avonds vrij laat, meestal pas tegen half 7, dus meestal doet ze toch rond half 6 nog wel een dutje van 30-45 min. Ik denk dat ze die laatste op een gegeven moment gewoon laat vervallen...

Maar ik denk dat het ook erg ligt aan het verdere dagritme. Wij eten dus vrij laat, maar Lena's dagen beginnen op mijn werkdagen vaak al om 06.30u, dus dat maakt de dag voor haar sowieso al erg lang natuurlijk..

Ik denk dat het ook inderdaad een kwestie van een beetje sturen is, net even dat laatste uurtje door zien te komen 's ochtends.
pi_88736452
Oh wat heerlijk Poppedein, jullie vakantie, Egypte of all places....zucht ik wil oohook!
En zomaar ineens los lopen, wat een kanjer he

Incantrix, hier ging Lars op een gegeven moment smi nog wel naar bed, maar sliep dan of niet, of een half uur ofzo. Hij kon het sochtends prima langer volhouden, dus toen hebben we het gewoon geprobeerd om hem 1 keer te laten slapen, ging prima!
Hij slaapt nu zo'n 2 uur tussen de middag.

Vanmorgen naar het CB geweest, klein vriendje weegt 11,04 kilo en meet volgens CBmeetmevrouw 77.5 cm, wat niet klopt, want zelfs maat 80 is hem te klein. Ik denk dat hij tussen 80 en 86 cm is.
De arts was dat wel met me eens, vroeg of ze overnieuw moesten meten, maar dat vind ik niet nodig, zolang hij er verder maar goed uitziet. En dat doet hij. Niks te dik of te dun, gewoon prima!
Lars was mooi op ontdekkingstocht daaro, stukjes los lopen en constant langs de muur, grappig.
Ze vond hem een inventief mannetje.
2 prikken erin, dat was minder grappig, maar gelukkig was het leed ook zo weer geleden.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88736781
Lars bikkel! En groot al zeg :o.

2 slaapjes, ik heb het idee dat we hier al een tijdje in zo'n overgang zitten...
Soms stop ik Iris 'smorgens nog een uurtje in bed, maak ik haar na een uur weer wakker (en niet te laat erin, want dan wil ze 's middags niet meer slapen en is de middag zo lang). En dan gaat ze tussen 1 en 2 weer naar bed en slaapt dan een paar uur.
De ochtend is eigenlijk nog net te lang voor haar, maar met een beetje kunst en vliegwerk is het redelijk te rekken nog...
Fake it till you make it...
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 17:46:31 #241
5428 crew  miss_sly
pi_88745292
Poppedein, klinkt als een heerlijke vakantie O+ Zalig, even genieten met z'n drieen! En dan ook nog eens zo'n lekkere ontwikkelingsspurt meemaken, geweldig!

trix, Senna doet sinds een paar weken ook maar 1 slaapje. Ze gaat dan ergens rond half 1-1 uur naar bed, na de lunch. Ik probeer dat ook zo te rekken door in de ochtend te gaan wandelen, fietsen boodschappen doen, etc, en dan bij terugkomst te lunchen en dan na de lunch naar bed. Dat is ook ongeveer het ritme op het kdv en daar doet ze dat prima, dus ik dacht: dat kunnen wij thuis ook :+

Lars goedgekeurd, fijn! Nare prikjes, hoop dat hij er geen last van krijgt.

Ik ben weer thuis, gisteren en vandaag bij mijn ouders. En aangezien mijn ouders morgen hun oppasdag hebben, heb ik Senna daar gelaten en ben ik alleen naar huis gegaan :o Dus ik zit hier nu moederziel alleen. Morgen komen mijn ouders in de middag deze kant op, en brengen Senna dan thuis. Ik kan dus een nacht goed slapen, als dat lukt *O* In ieder geval kan ik lekker genieten van een avondje rust. En hoewel ik Senna nu al mis, vind ik het ook wel even fijn :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88746956
Even snel tussen de bedrijven door: kijk eens wat Ivan vandaag voor post had!

Twinkly en Niels, ontzettend bedankt. :* Ivan vindt het boekje geweldig en de kaart zo mogelijk nog geweldiger!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88750095
Welkom terug Poppedein! Zo te lezen hebben jullie het heerlijk gehad! O+

Lars, grote jongen! Fijn dat je niet veel last van je prikken had. Stoere! 8-)

Trix, Ko doet, denk ik, nu al een paar maanden geen 2 slaapjes meer.
Hier bleef hij 's avonds gewoon steeds langer wakker. Dat was niet de bedoeling, dus hebben we gekeken of we hem in de ochtend wat langer wakker konden houden, en dan 's middags lekker te laten slapen. Dat ging prima. En soms doet hij er weer 2, of alleen 1 in de ochtend.

Gek Miss, zo'n avond ouderwets alleen. Geniet ervan! ;)

Wij zijn vandaag even heen en weer naar de tuin geweest. (1 uur fietsen heen en 1 uur terug)
Ko vond het heerlijk er weer te zijn. Vanavond was hij helemaal rozig van de hele dag buiten zijn en ligt nu al te slapen. Met rode wangen. O+

En hij danst! Dat deed hij nog niet echt maar sinds we Vive la fete voor hem draaien danst hij. Althans, hij schudt en stampt met zijn voetje en draait rondjes. 8-)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88750640
Zo, eindelijk neerploffen. c_/

Poppedein, dat klinkt als een heerlijke vakantie! En wat heeft Lena die ontwikkelingssprong ontzettend snel doorgemaakt! :o

oeke, dat vraagt om een filmpje! Gaaf is dat dansen, hè? Ik blijf het zo bijzonder vinden hoe dat gaat, zo instinctief of zo.

Ivans verjaardagsfeestje gister was leuk maar heel vermoeiend. Uitgerekend op die dag sliep Ivan overdag slecht. Hij weigerde een tweede keer te slapen, iets wat eigenlijk nooit gebeurt. Zul je net zien. Nou ja, hij is zijn feestje vrij goed doorgekomen, maar mijn lief en ik waren helemaal kapot. Intussen slaap ik al een tijd zo'n 2-4 uur per nacht en moeten we veel regelen voor onze nieuwe woning. Dat laatste is heel leuk en spannend maar ook vermoeiend.

De score van gister: een treinset van Duplo, een parkeergarage van Fisher Price, een trommel, een houten gereedschapsset, een boekje en een lezend badeentje. Die trommel is zó leuk! Ivan wist meteen wat de bedoeling was en gebruikte de stokjes heel professioneel. 8-) Het boekje was vanzelfsprekend een succes, en met het gereedschap kan hij nog niet écht spelen maar hij vindt het wel heel leuk om de onderdelen telkens in de gereedschapskist te stoppen en eruit te halen.
pi_88751035
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:43 schreef Claudia_x het volgende:
Zo, eindelijk neerploffen. c_/

Poppedein, dat klinkt als een heerlijke vakantie! En wat heeft Lena die ontwikkelingssprong ontzettend snel doorgemaakt! :o

oeke, dat vraagt om een filmpje! Gaaf is dat dansen, hè? Ik blijf het zo bijzonder vinden hoe dat gaat, zo instinctief of zo.

Ivans verjaardagsfeestje gister was leuk maar heel vermoeiend. Uitgerekend op die dag sliep Ivan overdag slecht. Hij weigerde een tweede keer te slapen, iets wat eigenlijk nooit gebeurt. Zul je net zien. Nou ja, hij is zijn feestje vrij goed doorgekomen, maar mijn lief en ik waren helemaal kapot. Intussen slaap ik al een tijd zo'n 2-4 uur per nacht en moeten we veel regelen voor onze nieuwe woning. Dat laatste is heel leuk en spannend maar ook vermoeiend.

De score van gister: een treinset van Duplo, een parkeergarage van Fisher Price, een trommel, een houten gereedschapsset, een boekje en een lezend badeentje. Die trommel is zó leuk! Ivan wist meteen wat de bedoeling was en gebruikte de stokjes heel professioneel. 8-) Het boekje was vanzelfsprekend een succes, en met het gereedschap kan hij nog niet écht spelen maar hij vindt het wel heel leuk om de onderdelen telkens in de gereedschapskist te stoppen en eruit te halen.
Jeetje Claudia, je hebt echt een slaapprobleem. Ik sliep tijdens de zwangerschap van S 2 uur. Met hulp van een cursus (en wat belafspraken van een slaap- en waakcentrum) ben ik toen weer 6 uur gaan slapen per nacht. Toch een groot verschil. En met de geboorte van S verdween het slaapprobleem helemaal.

Als je geïnteresseerd bent, pm ik je wel even de titel van de cursus.
pi_88751105
Klinkt wel als een gezellig feestje ondanks alle vermoeidheid. Ivan wilde natuurlijk ten volle genieten. De slimmerd! O+
Leuke kado's! Fijn dat alles zo in de smaak viel bij hem.
Hopelijk kun je snel weer wat meer slaap pakken, want het is wel erg weinig. :*

Ik zal er binnenkort eens een filmpje van maken. Morgen ben ik weg, maar woensdag misschien.

Oh, nog even trots zijn, op de tuin staat een vormenstoof, en die had Ko nog niet onder de knie de laatste keer dat we er waren. Hij deed dan gewoon de deksel eraf en de vormpjes erin. :P
Vandaag deed hij hem helemaal goed, meteen! :D
Ik vond het toch knap! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 15 november 2010 @ 19:53:47 #247
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88751142
Poppedein, ik word jaloers hier, het klinkt als een heerlijke vakantie. Alleen jammer van het vroege wakker worden... ;(

Miss, slaap lekker vannacht. :D

Oeke, dansen is zo leuk! O+

Claudia, nog gefeliciteerd met Ivan! Ik hoop dat je straks wat meer kunt slapen. 2-4 uur slaap per nacht... -O-

Over slaapjes gesproken, volgens mij zit het eraan te komen dat Annicka geen middagslaapje meer doet... Daar gaan mijn vrije uurtjes... -O-

Annicka zwaait trouwens naar iedereen momenteel, onder begeleiding van een 'Hoi!'. Dat vinden de meeste mensen dus echt geweldig. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88751260
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Jeetje Claudia, je hebt echt een slaapprobleem. Ik sliep tijdens de zwangerschap van S 2 uur. Met hulp van een cursus (en wat belafspraken van een slaap- en waakcentrum) ben ik toen weer 6 uur gaan slapen per nacht. Toch een groot verschil. En met de geboorte van S verdween het slaapprobleem helemaal.

Als je geïnteresseerd bent, pm ik je wel even de titel van de cursus.
Ja, ik ben geïnteresseerd! Dit is waanzin. Ik kom de dagen nog aardig door en ik weet wel dat het meteen na de bevalling beter zal worden, maar ik zou graag iets meer uren maken 's nachts.
pi_88751323
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:53 schreef oeke het volgende:
Ik vond het toch knap! :D
Dat ís ook heel knap!
pi_88751416
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over slaapjes gesproken, volgens mij zit het eraan te komen dat Annicka geen middagslaapje meer doet... Daar gaan mijn vrije uurtjes... -O-
Ja maar ja maar, hoe moet dat straks als er eventueel een tweede bij komt? :o

Is het trouwens een normale leeftijd of is ze er vroeg mee? Ik heb er eigenlijk geen idee van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')