Goed zo. Je moet toch wat energie hebben voor de bevalling. En erna krijg je nog die gebroken nachten.quote:Op maandag 15 november 2010 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik ben geïnteresseerd! Dit is waanzin. Ik kom de dagen nog aardig door en ik weet wel dat het meteen na de bevalling beter zal worden, maar ik zou graag iets meer uren maken 's nachts.
Vandaag ben ik zo trots op mijn jongetje, ik klap er bijna van.quote:
Ik weet ook niet hoe ik het deed, maar ik bleef zelfs werken op mijn twee uur slaap. Inderdaad waanzin!quote:Op maandag 15 november 2010 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik ben geïnteresseerd! Dit is waanzin. Ik kom de dagen nog aardig door en ik weet wel dat het meteen na de bevalling beter zal worden, maar ik zou graag iets meer uren maken 's nachts.
Ik bedoelde eigenlijk dat als je tot de bevalling 2 uur slaapt per nacht en daarna ook nog gebroken nachten hebt het wel anderhalf jaar kan duren voor je weer normaal slaapt. Zeg maar moeheid die stapelt op moeheid.quote:Op maandag 15 november 2010 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeke, ik vond die gebroken borstvoedingsnachten echt een eitje na die slapeloosheid van de zwangerschap. Ik ben pas met 7 of 8 maanden ofzo bij dat slaap- en waakcentrum terecht gekomen. Veel te laat!
Nee, helemaal niet. Gelukkig. Helemaal naar het einde toe sliep ik wat slechter, maar dat was niks vergeleken met toen bij S.quote:Op maandag 15 november 2010 20:09 schreef oeke het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat als je tot de bevalling 2 uur slaapt per nacht en daarna ook nog gebroken nachten hebt het wel anderhalf jaar kan duren voor je weer normaal slaapt. Zeg maar moeheid die stapelt op moeheid.![]()
Dat lijkt me niet goed, dus ik hoop dat er gauw een oplossing is die werkt voor Claudia.
Had je bij R. eigenlijk ook zo'n slaapproblemen?
Dat was ook mijn ervaring, maar ik was na de bevalling dan ook lange tijd hyper van de hormonen. Ik voelde me echt supervrouw! Het zou deze keer zomaar anders uit kunnen pakken, natuurlijk. En mijn lief gaat er erg onder gebukt dat ik zo slecht slaap. Het is beter als ik er iets aan doe (of probeer te doen).quote:Op maandag 15 november 2010 20:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeke, ik vond die gebroken borstvoedingsnachten echt een eitje na die slapeloosheid van de zwangerschap. Ik ben pas met 7 of 8 maanden ofzo bij dat slaap- en waakcentrum terecht gekomen. Veel te laat!
Ik ook. Uit pure wanhoop ben ik zelfs eens naar de huisarts geweest die me wat tips meegaf en een paar slaappillen om het ritme te doorbreken. Daar ben ik wel bovenop gekomen, maar slapen blijft een zwak punt van me.quote:Op maandag 15 november 2010 20:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb wel een keer vóór beide zwangerschappen een keer een maand of 3 zo weinig geslapen. Dus ergens ben ik er wel gevoelig voor.
Het zou kunnen dat dit die van Teleac is.quote:Op maandag 15 november 2010 20:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat was ook mijn ervaring, maar ik was na de bevalling dan ook lange tijd hyper van de hormonen. Ik voelde me echt supervrouw! Het zou deze keer zomaar anders uit kunnen pakken, natuurlijk. En mijn lief gaat er erg onder gebukt dat ik zo slecht slaap. Het is beter als ik er iets aan doe (of probeer te doen).
Ik ga naar de cursus op zoek en knoop in mijn oren dat ik niet te kritisch moet zijn. De Teleac heeft ook een (gratis!) cursus online staan (echt een aanrader voor slechte slapers!) en ook daarbij wordt benadrukt dat je alle stappen gewoon moet nemen.
Dit was nog een reactie op oeke, niet op jou Claudia.quote:Op maandag 15 november 2010 20:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ik snap wel wat je zegt hoor, maar het kan ook juist zo uitpakken als bij mij natuurlijk. Dat je eindelijk wèl slaapt, dat je gewoon heerlijk na elke voeding als een blok in slaap valt en dat je dus juist kan bijkomen. Ik vond de nachten pas weer zwaarder toen ze beter had gedaan en ineens weer vaker 's nachts kwam.
Ik lees: "Bij Slapeloosheid hoort de cursus Beter Slapen? Doe-het-zelf! van Teleac, maar het boek is uitstekend zonder deze cursus te gebruiken." Grappig! Ik ga ermee aan de slag. Fijn dat je me eraan herinnert, Groofsken!quote:Op maandag 15 november 2010 20:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat dit die van Teleac is.
Ach welnee mens, het is gewoon iets lichamelijks. En het is naar. Het is helemaal niet erg om erover te klagen.quote:Op maandag 15 november 2010 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Het voelt wel wat suf om hier te klagen over slapeloosheid, hoor. Ik voel me stom dat ik niet gewoon in slaap val. Ik heb een kindje dat probleemloos slaapt en me de gelegenheid geeft (ook overdag!) om genoeg rust te nemen. Waarom lukt het dan niet? Het voelt wat ondankbaar of zo.
Wat ontzettend fijn om te lezenquote:Op maandag 15 november 2010 20:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Leuke buit heeft Ivan gescoord!!
Wanneer ze niet meer slapen smi verschilt nogal per kind, de ene slaapt met anderhalf niet meer, de ander tot zijn vierde nog....
Lars heeft totaal geen last van de prikken (nog nooit gehad ook) Hij is juist ubervrolijk, en is vandaag meer aan het los lopen als ooit tevoren. Echt hele afstanden legt hij af, met big smile op zijn koppie, zo vertederend om te zien.
Had het er met de arts nog over, hoe moeilijk we het hebben gehad, en hoe leuk het nu is, dat we zo enorm van dat kleine mannetje genieten....HEERLIJK!
quote:Op maandag 15 november 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Die fijne Larsberichtjes zijn altijd extra speciaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |