Ja he? Ben ik het helemaal mee eens!quote:Op maandag 15 november 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Die fijne Larsberichtjes zijn altijd extra speciaal.
Miss, Senna heeft altijd goed geslapen. Nu is er blijkbaar iets aan de hand, een groeispurt, dromen, kiezen...quote:Op maandag 15 november 2010 20:37 schreef miss_sly het volgende:
Is het onmogelijk om je kind te leren slapen op deze manier? Kan het alleen door het met die 5-10-15 minutenregel te doen? En werkt die altijd perfect?
Mijn dochter heeft eigenlijk altijd goed geslapen. Tot een paar maanden terug, toen werd ze ineens 3 tot 6 keer per nacht wakker, en niet maar een paar dagen. Natuurlijk is er echt wat aan de hand, zeker die eerste keren, maar op een gegeven moment denk ik wel dat redenen zeg maar wat vertroebelen. Mijn dochter maakte er ook een patroon van om als ze even wakker werd meteen te huilen en mij te roepen. En dat bedoel ik niet verwijtend naar haar, helemaal niet. Ik vind het eigelijk net zo 'zielig'of vervelend voor haar als de oorspronkelijke redenen, want hoe dan ook, ze slaapt niet meer lekker door. Het is net als mijn eigen slaapprobeem (waar we het juist nog over hadden); het begint met een reden (of meerdere), maar op een gegeven moment wordt het een patroon. Dus zelfs als ze altijd goed sliep en nu met redenen niet meer, denk ik nog dat het een patroon kan zijn of worden.quote:Op maandag 15 november 2010 20:51 schreef miss_sly het volgende:
groofs, dat zou idd het punt zijn, dat ze het gevoel krijgt dat ze krijgt wat ze wil. Maar waarom heeft ze dan tot voor 3 weken wel goed geslapen? Kennelijk is dat niet de reden waarom ze huilt, omdat ze iets voor elkaar wil krijgen. Kennelijk is er iets (hoe onduidbaar dan ook) en heeft ze troost nodig.
En hoe heb je dat weer kunnen doorbreken? Daar ben ik wel benieuwd naarquote:Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft eigenlijk altijd goed geslapen. Tot een paar maanden terug, toen werd ze ineens 3 tot 6 keer per nacht wakker, en niet maar een paar dagen. Natuurlijk is er echt wat aan de hand, zeker die eerste keren, maar op een gegeven moment denk ik wel dat redenen zeg maar wat vertroebelen. Mijn dochter maakte er ook een patroon van om als ze even wakker werd meteen te huilen en mij te roepen. En dat bedoel ik niet verwijtend naar haar, helemaal niet. Ik vind het eigelijk net zo 'zielig'of vervelend voor haar als de oorspronkelijke redenen, want hoe dan ook, ze slaapt niet meer lekker door. Het is net als mijn eigen slaapprobeem (waar we het juist nog over hadden); het begint met een reden (of meerdere), maar op een gegeven moment wordt het een patroon. Dus zelfs als ze altijd goed sliep en nu met redenen niet meer, denk ik nog dat het een patroon kan zijn of worden.
Tjemig zeg, wat een kinderachtig en flauw gedoe.quote:Op maandag 15 november 2010 20:51 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, ik vond de toon van de discussie sowieso nogal naar, maar vooral dat ze eerst doorging terwijl Senna bij me op schoot zat en toen ik aangaf dat niet prettig te vinden, met luid dichtgegooide deuren boos vertrok
En dat alleen omdat ik Senna niet (lang) wil laten huilen.
Oh dat geloof ik wel. maar Senna is nog klein en veel instinctiever denk ik. Dat bedoelde ik in elk geval. Ik denk niet dat je haar kunt verleiden tot beter slapen door een sticker of een tijdlampje.quote:Op maandag 15 november 2010 21:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeke, ik heb altijd geleerd dat kinderen vanaf dag 1 gevoelig zijn voor patronen. De één wellicht wat meer dan ander. Mijn zoon heeft het volgens mij minder dan mijn dochter.
Er is toch niks mis met discussiëren? En belonen en zo'n lampje lijkt me ook niks voor zo'n ukkie inderdaadquote:Op maandag 15 november 2010 21:18 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik wel. maar Senna is nog klein en veel instinctiever denk ik. Dat bedoelde ik in elk geval. Ik denk niet dat je haar kunt verleiden tot beter slapen door een sticker of een tijdlampje.![]()
Bovendien hebben ze als ze zo klein zijn nog niet de zekerheid dat papa en/of mama er altijd zijn. Dat wil je juist bewerkstelligen. En ieder doet dat op zijn/haar gevoel/manier.
Haha, omdat we er net allemaal over uit waren dat ieder het op zijn manier moet doen en het dus hopeloos is erover te discussieren zoals de zus van Miss Sly deed.quote:Op maandag 15 november 2010 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Er is toch niks mis met discussiëren? En belonen en zo'n lampje lijkt me ook niks voor zo'n ukkie inderdaad![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |