abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88753545
quote:
17s.gif Op maandag 15 november 2010 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Die fijne Larsberichtjes zijn altijd extra speciaal.
Ja he? Ben ik het helemaal mee eens!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88753601
Claudia, wat shit zeg! Ik hoop dat de cursus helpt.
Poppedein, dat is geen sprongetje, dat is een sprong van formaat. Driekus probeert al weken een beetje los te staan, maar lopen doet ie alleen in het zwembad (daar wel ja). Klinkt als een prima vakantie. Ik wil oooook!
Lars is toch ook gewoon een schatje, logisch dat je dat dan ook nog even meldt. En oeke, die van jou is ook al zo'n schatje.

O en ik heb een slaapkopje. Hij probeert het wel, dat ene slaapje overdag. Maar dat lukt em alleen als we em laten uitslapen. Dan krijgt ie zijn fles van half zeven in bed en laten we em liggen. Met een beetje geluk slaapt ie dan zo weer en dan slaapt ie tot een uur of negen/tien. Dan lukt het met dat ene slaapje, maar anders zijn het er nog gewoon 2.
En onze man speelt toneel. Hier thuis krijgen we er geen melk in, alleen karnemelk. Meneer blijkt echter op het kdv gewoon melk te drinken, zelfs de houdbare. Tis gewoon nu al boef.

Claudia, heeft Ivan de fiets ook al echt geprobeerd?

Miss, lekker avondje alleen. Soms is dat zoooo fijn. Ik moet zeggen dat ik er ook weinig moeite mee heb, al is het wel altijd erg stil in huis dan. Maar het is ook zo lekker om gewoon te slapen en eens met z'n tweetjes te zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 15 november 2010 @ 20:40:11 #278
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88753646
Miss, oh nee hoor, dat werkt echt niet voor iedereen. Zoveel kindjes, zoveel slaapmethodes, daar ben ik van overtuigd.
Al moet ik zeggen dat het bij ons echt stukken beter gaat nu wij consequent de 10-min regel toepassen. Als ze wakker zijn gaan we iedere 10 min even heen, tenzij ze ziek zijn, dan gaan we vaker en mogen ze er ook best eventjes uit om op de arm getroost te worden.
pi_88753761
miss, het heeft toch geen zin om haar helemaal overstuur op haar kamertje te laten liggen? Ik ken het verschil tussen " ik wil niet slapen" en " help ik ben verdrietig/boos/tis eng" huilen nu echt wel. Bij variant 1 kijk ik het even aan (5 minuten ofzo) en bij variant 2 ga ik kijken wat er is, even over z'n bol aaien, troosten. En hij slaapt prima, kan prima alleen in slaap vallen maar doet dat op zijn eigen manier. En ligt nu dus flink te kletsen met zijn knuffels. Tja, hoort er bij denk ik dan. Als we em wakker maken precies hetzelfde. Eerst de lamp aan en even wat tegen em kletsen tot ie zelf overeind komt, werkt stukken beter dan meteen eruit vissen en vanalles gaan doen.
Jij weet toch het beste hoe het voor Senna werkt! Jij bent haar mama!
pi_88753878
Miss, dat lijkt me een hele moeilijke discussie.

Ik denk wel dat kinderen hun patronen minder snel doorbreken wanneer ze 'krijgen waar ze om vragen', maar pffff... Ik vind het zelf altijd de moeilijkste tijden als ik beslis dat ik ergens strenger in moet zijn, omdat dat echt beter voor ze is. :*
pi_88753897
Ja Miss, inderdaad Volg je gevoel!
Je moet niet iets doen wat niet bij je past.

Jullie zijn lief hier!

Ko lekker in de tuin geweest weer, nu kan het nog!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88753906
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:37 schreef miss_sly het volgende:
Is het onmogelijk om je kind te leren slapen op deze manier? Kan het alleen door het met die 5-10-15 minutenregel te doen? En werkt die altijd perfect?
Miss, Senna heeft altijd goed geslapen. Nu is er blijkbaar iets aan de hand, een groeispurt, dromen, kiezen...
Ik geloof niet dat je het slecht doet. Wij doen het net zo en Ko slaapt momenteel heel goed. Hij is alleen erg vroeg wakker. :')
Er zijn zoveel manieren en de manier die bij jullie past is de beste.
Omgekeerd had je ook tegen je zus kunnen zeggen dat je haar manier zielig vind. :N
Dat is erg flauw en makkelijk, vind ik.
Ze zou net zo goed moeten weten dat een kind door fases gaat en de manier waar jij daar mee omgaat moeten respecteren.
pi_88754016
Ik heb trouwens zelf nog nooit de 5-10-15 minutenregel toe hoeven passen. :)
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 20:51:59 #284
5428 crew  miss_sly
pi_88754229
Ik wilde helemaal niets zeggen over de manier waarop zij het heeft gedaan, omdat dat voor hun dus kennelijk prima was. Voor mij/ons niet. En dan werd er verwijtend gezegd dat het komt omdat ik Senna niet kan horen huilen. Nou, dat klopt, daar maak ik ook geen geheim van. Ik geloof alleen niet dat de manier waarop wij het doen, verkeerd is. Wat je zegt, oeke, ze sliep gewoon goed, en sinds ze ziek is geweest en de klok verzet is, gaat het slechter. En ik zag dus vandaag dat ze boven aan allebei de kanten een kies aan het kweken is. Ze is bovendien hard aan het ontwikkelen dus het is toch niet zo raar dat het dan even wat minder gaat?

groofs, dat zou idd het punt zijn, dat ze het gevoel krijgt dat ze krijgt wat ze wil. Maar waarom heeft ze dan tot voor 3 weken wel goed geslapen? Kennelijk is dat niet de reden waarom ze huilt, omdat ze iets voor elkaar wil krijgen. Kennelijk is er iets (hoe onduidbaar dan ook) en heeft ze troost nodig.

Nou ja, ik vond de toon van de discussie sowieso nogal naar, maar vooral dat ze eerst doorging terwijl Senna bij me op schoot zat en toen ik aangaf dat niet prettig te vinden, met luid dichtgegooide deuren boos vertrok -O-

En dat alleen omdat ik Senna niet (lang) wil laten huilen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88754362
Ik zou Seb nooit mee naar beneden nemen maar dat is omdat ik weet dat dat niet werkt bij hem. Laten huilen is echt een laatste redmiddel. Werkt dat bij een ander kindje wel nou prima toch. Over dat soort dingen moet je eigenlijk geen discussies voeren, daar kom je nooit uit.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88754461
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:51 schreef miss_sly het volgende:
groofs, dat zou idd het punt zijn, dat ze het gevoel krijgt dat ze krijgt wat ze wil. Maar waarom heeft ze dan tot voor 3 weken wel goed geslapen? Kennelijk is dat niet de reden waarom ze huilt, omdat ze iets voor elkaar wil krijgen. Kennelijk is er iets (hoe onduidbaar dan ook) en heeft ze troost nodig.

Mijn dochter heeft eigenlijk altijd goed geslapen. Tot een paar maanden terug, toen werd ze ineens 3 tot 6 keer per nacht wakker, en niet maar een paar dagen. Natuurlijk is er echt wat aan de hand, zeker die eerste keren, maar op een gegeven moment denk ik wel dat redenen zeg maar wat vertroebelen. Mijn dochter maakte er ook een patroon van om als ze even wakker werd meteen te huilen en mij te roepen. En dat bedoel ik niet verwijtend naar haar, helemaal niet. Ik vind het eigelijk net zo 'zielig'of vervelend voor haar als de oorspronkelijke redenen, want hoe dan ook, ze slaapt niet meer lekker door. Het is net als mijn eigen slaapprobeem (waar we het juist nog over hadden); het begint met een reden (of meerdere), maar op een gegeven moment wordt het een patroon. Dus zelfs als ze altijd goed sliep en nu met redenen niet meer, denk ik nog dat het een patroon kan zijn of worden.
pi_88754515
Ik heb wel eens geprobeerd de 5-10-15 minutenmethode toe te passen maar dat gaat hier dus echt niet goed. Mijn ventje wordt overstuur en ik erbij :{ . Gewoon doen wat bij jullie past miss! En ik vind het juist niet zielig als je haar even beneden tot rust laat komen. Wij doen het ook wel eens en Lieuwe laat nu zelf merken dat hij weer naar bed wil na een paar minuutjes ("Mama? Ggggg!" (snurkgeluid met handje naast z'n oor) O+ ) .
pi_88754683
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Mijn dochter heeft eigenlijk altijd goed geslapen. Tot een paar maanden terug, toen werd ze ineens 3 tot 6 keer per nacht wakker, en niet maar een paar dagen. Natuurlijk is er echt wat aan de hand, zeker die eerste keren, maar op een gegeven moment denk ik wel dat redenen zeg maar wat vertroebelen. Mijn dochter maakte er ook een patroon van om als ze even wakker werd meteen te huilen en mij te roepen. En dat bedoel ik niet verwijtend naar haar, helemaal niet. Ik vind het eigelijk net zo 'zielig'of vervelend voor haar als de oorspronkelijke redenen, want hoe dan ook, ze slaapt niet meer lekker door. Het is net als mijn eigen slaapprobeem (waar we het juist nog over hadden); het begint met een reden (of meerdere), maar op een gegeven moment wordt het een patroon. Dus zelfs als ze altijd goed sliep en nu met redenen niet meer, denk ik nog dat het een patroon kan zijn of worden.
En hoe heb je dat weer kunnen doorbreken? Daar ben ik wel benieuwd naar :) .
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 21:01:08 #289
5428 crew  miss_sly
pi_88754703
Op zich kun je daar wel gelijk in hebben, groofs, dat het een patroon kan worden. Ik denk alleen dat dat bij ons nu iig niet aan de orde was, omdat ze langzaam maar zeker weer beter ging slapen, langer zonder wakker te worden en zelfs de nacht ervoor nog maar 1 keer even wakker is geweest. Dus vooruitgang weer richting goed slapen.

Estrys, daar heb je ook gelijk in. Het is ook, zoals veel dingen binnen de manier waarop je je kind(eren) opvoedt helemaal geen goede discussie. Iedereen kiest toch de manier die bij hem en het kind past en natuurlijk vind je je eigen manier de beste.
pi_88754739
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:51 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, ik vond de toon van de discussie sowieso nogal naar, maar vooral dat ze eerst doorging terwijl Senna bij me op schoot zat en toen ik aangaf dat niet prettig te vinden, met luid dichtgegooide deuren boos vertrok -O-

En dat alleen omdat ik Senna niet (lang) wil laten huilen.
Tjemig zeg, wat een kinderachtig en flauw gedoe. -O-
Ze zou je moeten respecteren om jouw manier zoals je dat omgekeerd ook doet.

Ik kan me niet zo goed voorstellen wat Senna dan voor elkaar wil krijgen. Ze slaapt, ze heeft een nar droom of pijn oid, en ze wordt huilend wakker. Dan wil ze haar moeder.
Maar dat lijkt me logisch eigenlijk.
Je kunt er dan voor kiezen naar haar toe te gaan of niet.

Ik vind tussen S en Senna nog wel een groot leeftijdsverschil zitten hoor. Wat betreft patronen bedoel ik.
Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Het is wat Estrys zegt, je kunt er geen discussie over voeren omdat het voor iedereen anders werkt.
pi_88754753
Jore, dat is schattig! Dan geeft ie het wel heel goed aan zeg...
Driekus heeft ook echt zijn in slaap vallen rituelen. Ik leg em op zijn rug, deken eroverheen, hij draait zich naar links (altijd links) pakt een knuffel onder de arm, gaat weer half zitten op z'n knietjes en wij doen de lamp uit en gaan. Vervolgens gaat hij nog liggen kletsen, afhankelijk van hoe moe hij is 5 minuten tot een half uur en dan slaapt ie.
pi_88755017
Poppedein wat klinkt dat al een heerlijke, fijne tijd. Lekker met zn drietjes en wat mooi om die ontwikkeling van Lena zo te hebben kunnen ervaren met zn allen O+
Het lijkt me zo leuk als Mette zou lopen, maar heb het gevoel dat dat nog wel even gaat duren.
Ze snapt ook het principe van 'aan de hand wandelen' niet. Ze wil dan niet eens gaan staan. Ach alles op het eigen tempo, maar het lijkt me zo gezellig.

Ik ga maar wel een skipakje kopen denk ik, zodat ze door de sneeuw kan banjeren (als ik de wintervoorspellingen mag geloven)

Claudia, slecht slapen is gewoon kut. Hopelijk helpt die cursus, ik denk dat ik daar ook maar eens naar moet gaan kijken.
Ik ben een slechte slaper maar sinds de zwangerschap van Mette is het een ware verschrikking geworden. Gelukkig gaat het in periodes, dus kan meestal na een maand wel weer wat bijkomen.

Wij zitten hier ook op de scheiding van 2 naar 1 slaapje. Ik bekijk het gewoon per dag.

Hier alles z'n gangetje, meisje heeft een nieuwe slaapzak (heb toch de puckabag gekocht) en ze slaapt weer als een engeltje. Nog wel huilen voor het slapen gaan, maar dat stopt eigenlijk altijd wel binnen 5 minuten.
Miss, doe waar jij je goed bij voelt. Jij kent je dochter het beste.
Ik merk wel dat het hier soms helpt om haar even te laten (hoe moeilijk ik dat zelf ook vind). Maar als ze echt in de overdrive gaat, haal ik haar ook even uit de situatie. Ik neem dan meestal de speen en knuffel mee naar beneden. Na een halfuurtje leggen we haar dan weer neer en dan gaat het eigenlijk altijd wel goed.

Oja er staan weer wat tandjes op springen, en ik denk iets kiesachtigs. Haar handjes proberen met alle mogelijkheid achter in haar mond te komen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88755101
Gesproken met iedereen die kinderen heeft :o en alles wat me logisch leek gerpobeerd eigenlijk :P .

Ze was net een paar maanden zindelijk overdag en een collega kwam erachter dat het dochter ook rond die leeftijd ineens niet meer doorsliep. Waarschijnlijk werd ze wakker van de aandrang om te plassen, maar kon ze het niet duiden 's nachts. Dus bij de eerste de beste keer wakker worden zet ik haar op een potje.

Ze wilde ineens als ze wakker was opstaan en naar beneden, in de volledige overtuiging dat het wel dag was. Onafhankelijk van hoe laat het was. Ik had al wel eens eerder gehoord dat lampjes op tijdschakelaars helpebn. Dus nu heeft ze een lampje dat aangaat als het tijd is om op te staan. Daar wacht ze nu keurig op. ^O^

Aanvankelijk hielpen deze twee aanpassingen perfect en sliep ze eigenlijk weer gewoon als vanouds. Tot na een paar weken goed slapen het patroon ineens weer helemaal terugkwam. Maar toen had ik dus het gevoel dat ze op herinnering voer, om het zo maar te zeggen. Toen heb ik gezegd dat ze als ze goed had geslapen 's nachts ze 's ochtends een sticker mocht plakken.

Nu gaat het alweer een tijdlang goed :Y .
pi_88755237
Oeke, ik heb altijd geleerd dat kinderen vanaf dag 1 gevoelig zijn voor patronen ;) . De één wellicht wat meer dan de ander. Mijn zoon heeft het volgens mij minder dan mijn dochter.

Hoe je ermee omgaat is denk ik een tweede inderdaad. En als je achter je eigen manier staat, is er sowieso geen reden om het te veranderen.
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 21:13:22 #295
5428 crew  miss_sly
pi_88755354
Jore, dat is echt zo schattig O+

Nou, mijn moeder belde om te vertellen dat Senna lekker slaapt. Het was wel wat moeilijk gegaan (maar goed, zo bekend is ze daar niet dus dat is niet gek), maar met wat troost en een wat strelen over haar hoofdje enzo is het toch gelukt.

oeke, ik zie ook niet zo goed wat ze voor elkaar zou willen krijgen. Nou ja, dat zou dan dus aandacht en niet in bed hoeven liggen zijn, vermoed ik.

We kijken het nog eens even aan of de vooruitgang doorzet en ze binnenkort weer goed slaapt. En ik wil haar misschien toch eens wat vaker bij mijn ouders laten logeren, zodat dat een tweede bekende, veilige slaapplek wordt.
pi_88755583
Nog even hoor...

Miss ik zeg nergens dat je de 5-10-15minutenmethode zou moeten proberen hè. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan dus dat is echt niet mijn ding verder ofzo.

Verder valt wat je zus aangeeft volgens mij onder de ongevraagde adviezen. Je wekt in elk geval de indruk helemaal achter je eigen manier te staan. dan is het toch gewoon goed zoals het is?

Ik wilde alleen maar aangeven dat ik wel denk dat zoiets als patronen bestaan (en dat vind ik dus niet negatief, of manipulerend, of iets om je kind kwalijk te nemen) en dat ik het zelf altijd de moeilijkste tijden vind als ik zo'n patroon ontdek dat ik graag zou willen doorbreken.
pi_88755645
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeke, ik heb altijd geleerd dat kinderen vanaf dag 1 gevoelig zijn voor patronen ;) . De één wellicht wat meer dan ander. Mijn zoon heeft het volgens mij minder dan mijn dochter.
Oh dat geloof ik wel. maar Senna is nog klein en veel instinctiever denk ik. Dat bedoelde ik in elk geval. Ik denk niet dat je haar kunt verleiden tot beter slapen door een sticker of een tijdlampje. ;)
Bovendien hebben ze als ze zo klein zijn nog niet de zekerheid dat papa en/of mama er altijd zijn. Dat wil je juist bewerkstelligen. En ieder doet dat op zijn/haar gevoel/manier.

Nou ben ik toch aan het discussieren. :@
Sorry!

Jore, dat klinkt echt lief! O+
  maandag 15 november 2010 @ 21:18:47 #298
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88755689
Wij hoeven dat volgens mij echt niet te proberen, Annicka ergens anders laten slapen dan bij ons (thuis). Ze blijft gewoon doorstuiteren tot wij weer terug zijn... :') Zaterdag was ze bij opa en oma tot half elf wakker, toen wij uit eten waren geweest.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88755738
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:18 schreef oeke het volgende:

[..]

Oh dat geloof ik wel. maar Senna is nog klein en veel instinctiever denk ik. Dat bedoelde ik in elk geval. Ik denk niet dat je haar kunt verleiden tot beter slapen door een sticker of een tijdlampje. ;)
Bovendien hebben ze als ze zo klein zijn nog niet de zekerheid dat papa en/of mama er altijd zijn. Dat wil je juist bewerkstelligen. En ieder doet dat op zijn/haar gevoel/manier.

Er is toch niks mis met discussiëren? En belonen en zo'n lampje lijkt me ook niks voor zo'n ukkie inderdaad :D . Maar het ging me dus niet om de manier waarop je het aanpakt (ik gaf in die post antwoord op Jore), slechts over het erinsluipen en weer doorbreken van patronen.

Maar misschien maken jullie kindjes wel nooit ergens een gewoonte van :P , ben ik de enige die dat soort tiepjes heeft gebakken ;) .
pi_88755879
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Er is toch niks mis met discussiëren? En belonen en zo'n lampje lijkt me ook niks voor zo'n ukkie inderdaad :D
Haha, omdat we er net allemaal over uit waren dat ieder het op zijn manier moet doen en het dus hopeloos is erover te discussieren zoals de zus van Miss Sly deed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')