abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88775781
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:05 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ons dreumesje was 11 minuten toen zijn broertje kwam :P
:D hahaha _O-

@Pvoesss hier zal ze anderhalf zijn dan, 18 maanden dus.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:29:58 #77
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88775970
Claudia, dat heb je mooi verwoord en laat al 'die mensen' maar lullen, toch? Die zijn vast stikjaloers ofzo :)
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:31:31 #78
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88776032
Enne... hoe lang wacht je met een derde na een tweeling dan? O-) Ik geloof dat wij daar nooit uit gaan komen. Het komt erop neer dat we niet goed durven. Als we zeker zouden weten dat het dan ook bij een nr3 blijft, dan is de keuze snel gemaakt, maar ja, dat weten we natuurlijk nooit helemaal zeker. Ik weet eigenlijk ook niet of de kans op weer een tweeling heel groot is. En ook dat is iets wat volgens mij niemand ons kan vertellen..... -O-
pi_88776177
Moeilijke situatie Mikoxx...

Devin was 2 jaar en 2 maanden toen Toby geboren werd. Net geen dreumes meer.
.... met gevoel voor drama....
pi_88776220
Daar zijn toch wel onderzoeken naar gedaan, mikoxx? Is het niet zo dat een een-eiige tweeling een toevalstreffer is en dat een twee-eiige tweeling een toevalstreffer kan zijn, maar dat er een verhoogde kans kan zijn als er in de vrouwelijke lijn meer twee-eeiige voorkomen? Omdat een twee-eiige voortkomt uit een ovulatie met twee eicellen en het hebben van een ovulatie van twee eicellen dus erfelijk kan zijn in de vrouwelijke lijn?

Beetje vaag...snapt iemand wat ik bedoel? :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:39:30 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88776386
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:35 schreef miss_sly het volgende:
Daar zijn toch wel onderzoeken naar gedaan, mikoxx? Is het niet zo dat een een-eiige tweeling een toevalstreffer is en dat een twee-eiige tweeling een toevalstreffer kan zijn, maar dat er een verhoogde kans kan zijn als er in de vrouwelijke lijn meer twee-eeiige voorkomen? Omdat een twee-eiige voortkomt uit een ovulatie met twee eicellen en het hebben van een ovulatie van twee eicellen dus erfelijk kan zijn in de vrouwelijke lijn?

Beetje vaag...snapt iemand wat ik bedoel? :')
Haha, je verhaal klopt hoor. Een twee-eiige tweeling is erfelijk bepaald inderdaad. Het meest erfelijk is het van vrouw op man op vrouw. Bij mij dus via mijn vader bij mij terechtgekomen. Hoewel mijn vader natuurlijk alleen d egenen voor een dubbel eisprong door heeft gegeven aan mij. M. en T. zijn dus ook twee-eiig en daarmee is kans op nog een tweeling natuurlijk erg aanwezig. Een een-eiige tweeling is nooit erfelijk en eigenlijk een 'foutje' van de natuur. Daar kleven ook veel meer risico's aan tijdens de zwangerschap (twin-to-twin syndroom ed)
pi_88776533
Mikoxx ik zou een gesprek met je/een verloskundige aanvragen!
Die hebben tegenwoordig vaak een kinderwens spreekuur, en die kunnen je vast meer vertellen over percentages van tweelingen enz enz.

Ik snap je bezwaren en dergelijke wel heel goed. T zou ook wat zijn pff. Het risico is al vergroot natuurlijk.
Wij willen op termijn ook graag een derde en dat zouden ook een derde en vierde kunnen zijn (ondanks geen vergroot risico, dus totaal niet vergelijkbaar verder met jou :P ).
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:44:44 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88776610
Onze nu-peuter was 20 maanden toen Oscar geboren werd.
pi_88777834
Bleegh... ik ga naar huis zo, KDV belde. Isabeau heeft koorts
pi_88778434
Ach wat naar. :* voor Isabeautje
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:27:52 #86
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88778469
Ach... :* en beterschap!
pi_88779693
Beterschap Isabeau!

Lastig mikoxx. Ik vind dat ook moeilijk. Ik neig soms naar NUNUNU of ja, als we een huis hebben dan, maar meestal neig ik naar ergens in 2012.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:15:58 #88
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88780375
Awww Isabeau :*

claudia, die voor- en nadeelmensen spreken we hier ook wekelijks. Bij ons scheelt het straks 20 maanden en daar krijgen we ook dat soort "wat-heb-ik-eraan" adviezen van. Maar he, dat ongevraagd (nutteloos) adviezen krijgen hoort er nu eenmaal bij als mama :P
Bij ons maakte het gewoon niet uit. Aan elk leeftijdsverschil hangen "nadelen", met twee kinderen wordt het altijd wel een "geregel". Ik heb zelf literatuur proberen te vinden om een weloverwogen keuze te maken. Maar we wilden graag een groot gezien, dus waarom lang wachten? Ik was hersteld (fysiek en psychisch), Alexa is "geaard", het kost allemaal geen moeite, dus why not.

mikoxx met een tweeling lijkt me bovenstaande overweging inderdaad flink pittig. Ik weet dat onze verlos ook een soort spreekuur heeft als huup aangeeft, maar ook een aardig netwerk aan tweelingouders. Wellicht dat je zo eens wat info kan inwinnen?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88781594
Ik denk inderdaad dat er voor- en nadelen aan ieder leeftijdsverschil zit. Ik denk wel, als ik naar mezelf kijk, dat een gevoelsmatige keus of zou hebben geresulteerd in snel een nieuwe zwangerschap, want ik rammelde vreselijk ergens rond de 7-12 maanden ofzo. Toen vond ikd e gedachte dat het voor ons geen optie was,echt vreselijk verdrietig. Daarna is het rammelen echt zoveel minder geworden, en het genieten zo intens, dat ik me kan voorstellen dat ik dan nu juist wat langer zou wachten, tot ze een jaar of 2,5-3 zou zijn ofzo. Als ik de mogelijkheid had om te wachten, natuurlijk, want dat kan niet iedereen.
pi_88782241
For the stats van mikoxx: mijn oma had één twee-eiige tweeling en daarna 10 eenlingen.

Bij ons komt er helaas geen tweede kindje, maar ooooh wat lijkt het me geweldig om een tweeling te hebben O+. En aangezien het de moeder van mijn vader was, kan hij het dus heel goed aan mij hebben doorgegeven lees ik net... aaarf... rammel! :@

Isabeautje beterschap :* En lopend naar binnen bij het kdv... wow wat goed! *O*

Innepin wat schattig. Ik ga vanavond ook maar eens oefenen om een goede aap na te doen, kijken of Xeentje ook al zo slim is als Willow :D

Cara, misschien heb ik het gemist, maar ik vroeg me af hoe het met Thomas' knietjes gaat?

Incantrix, nog 9 nachtjes slapen en dan kunnen we ook in deze topicreeks weer genieten van je samenvattingen O+ :*

Ik heb niets bijzonders te melden. Ik ben gewoon zo ontzettend verliefd op mijn meisje en zo vreselijk blij met het leven zoals het nu is. Ik geniet enorm van alle ontwikkelingen die mijn meisje door maakt. En van het leren kennen van haar karakter, van haar blijdschap om hele kleine dingetjes, van haar ontdekkingstocht van het leven, van het zien hoe ze van het leven geniet en alles, maar dan ook werkelijk alles wil zien en meemaken. Ze is zo leuk O+
pi_88783002
Bij mij op de zwangerschapsgym zat een vrouw die graag een derde kindje wilde, het bleek een tweeling. Even slikken, andere auto kopen en hupsakee :P

Het is toch niet te zeggen wat de voor en nadelen zijn. Het hangt helemaal van het gezin af. En (in ons geval) van de andere kindjes. Seb telt echt voor twee, al vanaf dat hij vooruit kan komen is hij zo druk dat ik voor mijn gevoel de energie en het geduld (nog) niet kan delen met nog een kindje. Hoewel die misschien wel weer heel rustig is.
De keus heeft dus niks met leeftijdsverschillen te maken. Mijn man heeft een zusje en een broer die schelen tien jaar maar dat zijn twee handen op een buik. Mijn zus en ik schelen iets minder dan drie jaar en daar heb ik niks mee. Volgens mij is dat meer een karakter kwestie. Maar goed als we straks in ons nieuwe huis zitten gaat het misschien wel allemaal heel anders zijn. O-)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88783073
Wat klink je heerlijk verliefd Xenia! O+
Mag ik vragen waarom er geen tweede kindje komt? :@

Ik geniet ook! O+ Het kiesje waar ze tegenaan zat te hikken is nu deels door, ze is vrolijk, blij, verliefd op Bumba en op haar pop (en op mij :P )... we zijn net lopend de eendjes gaan voeren O+ En nu is ze helemaal happy aan het spelen met haar buurmeisje dat bijna vier jaar ouder is, en ze hebben zo'n lol samen :D O+

/nutteloze blije post :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88783832
Isabeau heeft 39,1 en zit lekker te spelen en te kletsen. Ik heb 38,1 en voel me als een vaatdoek. Mijn kind is stoerder dan ik!
pi_88784023
Innepin, heerlijk he? O+
Hier ook eentje die verliefd is op Bumba. Zo schattig, zodra Bumba op staat zit ze met grote ogen naar de tv te kijken. Dan lijkt ze weer zo enorm klein O+
Vriend vindt eentje genoeg.

Ja die kleintjes kunnen beter tegen hoge koorts dan wij Sorbo. Gelukkig maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xenia op 16-11-2010 16:58:56 ]
pi_88784584
innepin en Xenia, wat fijn om te lezen O+ en dat is geen nutteloze blije post, innepin!

Ach Sorbootje, wat rot.
Reactie op koorts is gewoon heel verschillend. Mijn moeder vertelde dat mijn zusje met ruim 40 graden nog gewoon rondwandelde en lekker aan het spelen was en ik met amper 38 al helemaal beroerd en ziek was. En dat heb ik nog idd, dat ik me ook echt ziek voel als ik verhoging/koorts heb.

Beterschap voor jullie :*

nog een uurtje en dan ga ik naar huis en dan zie ik mijn meisje weer *O* O+
pi_88784897
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:15 schreef Takkembah het volgende:

Bij ons maakte het gewoon niet uit. Aan elk leeftijdsverschil hangen "nadelen", met twee kinderen wordt het altijd wel een "geregel". Ik heb zelf literatuur proberen te vinden om een weloverwogen keuze te maken. Maar we wilden graag een groot gezien, dus waarom lang wachten? Ik was hersteld (fysiek en psychisch), Alexa is "geaard", het kost allemaal geen moeite, dus why not.

:D
herkenbaar, helemaal :Y

en ongevraagd advies hoort er idd een beetje bij. En het is toch nooit goed. Niet dat het dramatisch is hoor, maar er is altijd wel iemand die een andere mening heeft. Als je weer zwanger bent voor je eerste kind 1 is dan is het te snel, als er na 3 jaar nog geen tweede is dan is het verschil wel erg groot. 1 kind is sieluuug en meer dan 2 eigenlijk ook en álles is druk, maakt niet uit hoeveel je er hebt.
En als je het nog niet druk hebt dan komt de "wacht maar..." brigade :P

ene oor in, andere weer uit. Net als met de 'adviezen' hoe goedbedoeld ook over eten, slapen enz enz.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88784924
En beterschap voor Isabeau :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:00:51 #98
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88784977
Huup, en toch vind ik dat soms lastig hoor, ene oor en andere oor uit. Ik trekt het me dan toch aan (afhankelijk van wie het zegt natuurlijk). Ik wou dat ik daar een beetje beter in was....
pi_88785011
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:59 schreef huuphuup het volgende:

[..]

:D
herkenbaar, helemaal :Y

en ongevraagd advies hoort er idd een beetje bij. En het is toch nooit goed. Niet dat het dramatisch is hoor, maar er is altijd wel iemand die een andere mening heeft. Als je weer zwanger bent voor je eerste kind 1 is dan is het te snel, als er na 3 jaar nog geen tweede is dan is het verschil wel erg groot. 1 kind is sieluuug en meer dan 2 eigenlijk ook en álles is druk, maakt niet uit hoeveel je er hebt.
En als je het nog niet druk hebt dan komt de "wacht maar..." brigade :P

ene oor in, andere weer uit. Net als met de 'adviezen' hoe goedbedoeld ook over eten, slapen enz enz.
En als de "wacht maar..."brigade niet komt, dan komt wel de "ja, met drie zoals bij ons is het pas echt druk, dat weet jij niet met 1 kind"brigade wel langs :')

Goed is het nooit, in de ogen van anderen. Senna is idd een sielug kindje zonder broertjes of zusjes, arm ding -O-

Gelukkig is het goed in onze eigen ogen, daar waar het er echt toe doet ;)
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:04:05 #100
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88785128
En Xenia, een tweeling ís heel leuk :Y O+ dat kan ik nú zeggen, het is écht leuk, een tweeling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')