abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88785349
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:04 schreef mikoxx het volgende:
En Xenia, een tweeling ís heel leuk :Y O+ dat kan ik nú zeggen, het is écht leuk, een tweeling
Ik zou wel willen O+
Al was het maar om een tweelingzwangerschap mee te maken enzo.

Hoewel een tweelingzwangerschap lijkt me "practischer" als eerste zw.schap dan wanneer je al 2 kindjes hebt lopen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:11:09 #103
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88785429
En wat dan nog he? Al was je binnen 3 mnd na de geboorte van Amélie zwanger geworden, dan nog is dat jullie keuze (of niet :P ). Niemand hoeft zich daarmee te bemoeien vind ik. En zelf zou ik daar dus ook nooit ongevraagd mijn mening over geven. Waarom anderen dat niet snappen... :?
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:12:50 #104
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88785488
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik zou wel willen O+
Al was het maar om een tweelingzwangerschap mee te maken enzo.

Hoewel een tweelingzwangerschap lijkt me "practischer" als eerste zw.schap dan wanneer je al 2 kindjes hebt lopen.
O+ je bent echt de eerste die zoiets zegt. Geloof mij, bij een tweelingzwangerschap kunnen mensen echt alleen maar negatieve dingen zeggen. Ik ben er serieus wel eens kwaad over geworden toen ik weeeeeer 'dat zal zeker druk worden, bereid je voor' of 'jij liever dan ik' oid naar mijn hoofd kreeg. Zeg dan niks :(
pi_88785505
Pvoes Linde was 2 jaar en 2 maanden toen Esmee geboren werd :)

Innepin Esmee kan ook soms heel lang "putjeputjepotjepitje"-en :D

Sorbootje beterschap voor jullie allebei!
pi_88785608
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:11 schreef mikoxx het volgende:
En wat dan nog he? Al was je binnen 3 mnd na de geboorte van Amélie zwanger geworden, dan nog is dat jullie keuze (of niet :P ). Niemand hoeft zich daarmee te bemoeien vind ik. En zelf zou ik daar dus ook nooit ongevraagd mijn mening over geven. Waarom anderen dat niet snappen... :?
Ja nouja precies dat dus. Wat je ervan vindt moet je verder zelf weten en iemand mag het heus wel te snel vinden, maar om dat nou te gaan mededelen, tsja. Nouja, ik zou het zelf niet doen idd.

En het lijkt me serieus leuk, ik word altijd mushy van die foto's van tweelingen die vlak na de geboorte dan zo nog naar elkaar toe kruipen enzo. Echt O+ O+ O+
De kans dat het hier gebeurt ooit is erg klein natuurlijk maar het lijkt me leuk. En natuurlijk wordt het druk maarja je moet roeien met de riemen die je hebt dus daar vind je heus wel een weg in.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 17:24:38 #107
5428 crew  miss_sly
pi_88785910
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:12 schreef mikoxx het volgende:

[..]

O+ je bent echt de eerste die zoiets zegt. Geloof mij, bij een tweelingzwangerschap kunnen mensen echt alleen maar negatieve dingen zeggen. Ik ben er serieus wel eens kwaad over geworden toen ik weeeeeer 'dat zal zeker druk worden, bereid je voor' of 'jij liever dan ik' oid naar mijn hoofd kreeg. Zeg dan niks :(
Ow maar mikoxx, ze vinden altijd wel iets, hoor. Tegen mij werd heel vaak gezegd: hopelijk krijg je een tweeling/wat jammer dat je geen tweeling krijgt, dan was je meteen klaar (in het kader van moeilijk zwanger worden icm mijn leeftijd).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:42:55 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88786610
Miss, dat heb ik toen ik zwanger was van Devin ook meer dan eens te horen gekregen, zelfs een keer van een verpleegkundige toen ik in het ziekenhuis lag :o
Mijn kamergenote was zwanger van een tweeling "had ik jou ook wel gegund hoor, straks moet je dit allemaal nog 'n keer meemaken als je weer een kind wil"

Ik was in shock! En mijn buuf ook.

En heb er nog vaak aan terug moeten denken toen de volgende zwangerschap nog rotter bleek te verlopen :{
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:44:18 #109
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88786671
Beterschap voor Sorbo en Isabeau :*
Wij zijn ook ziek, Toby en ik leken de dans te ontspringen maar zijn vandaag toch nog gepakt door een gemeen buikgriep-virus :(
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 17:44:55 #110
5428 crew  miss_sly
pi_88786696
http://www.nu.nl/wetensch(...)blijf-vaker-dik.html

Ik vind dat een heel rare conclusie, kan me er niet zoveel bij voorstellen, eigenlijk. Er wordt toch juist vaak veel bewogen op het kdv, en gezond gegeten?
pi_88786717
Beterschap voor alle zieken! :*

Wij hebben weer dramanachten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:50:29 #112
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88786925
Miss_Sly, je zal er vast wel peuters tussen hebben zitten die 4x in de week naar het kdv gaan en elke keer hagelslag of chocopasta ofzo op hun brood willen/krijgen. En dan 4 boterhammen. Of abnormaal veel traktaties cq. snoepgoed? Suiker in de thee?
Maar ik vind het ook een vreemd bericht, hier letten ze op het kdv goed op gezonde voeding en doen ze veel aan lichaamsbeweging. Ik weet niet of dat bij alle kdv's even goed geregeld is.
pi_88787126
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:42 schreef Kersjes het volgende:
Miss, dat heb ik toen ik zwanger was van Devin ook meer dan eens te horen gekregen, zelfs een keer van een verpleegkundige toen ik in het ziekenhuis lag :o
Mijn kamergenote was zwanger van een tweeling "had ik jou ook wel gegund hoor, straks moet je dit allemaal nog 'n keer meemaken als je weer een kind wil"

Ik was in shock! En mijn buuf ook.

En heb er nog vaak aan terug moeten denken toen de volgende zwangerschap nog rotter bleek te verlopen :{
Huh wat een rare opmerking zeg. Zeker van verplegend personeel.

Ach, we hebben nu straks 2 dochters, we hebben al half opmerkingen gekregen met een soort zo... nou dat wordt een derde nemen dan als je nog een zoon wilt!
En dan vooral tegen B. ook zo lekker stereotype :P Nou is het gelukkig wel redelijk bekend dat wij er sowieso wel 3 of 4 zouden willen maar t is niet alsof een 4e er definitief niet komt als de 3e een jongen is zeg maar. En omgekeerd ook, het is niet zo dat we zeker weten voor een vierde gaan als we hierna weer een dochter zouden krijgen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88787684
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:04 schreef mikoxx het volgende:
En Xenia, een tweeling ís heel leuk :Y O+ dat kan ik nú zeggen, het is écht leuk, een tweeling
:Y Het lijkt me ook echt super leuk. Een collega van me heeft een tweeling, twee meisjes. Ze zijn vorige week twee geworden. En ze zijn zo compleet verschillend van elkaar, echt als dag en nacht. Ik kan zo genieten van haar verhalen over die twee kleine meisjes.

Beterschap Toby en Kersjes :*

Vicky, naar die moeilijke nachten. Tandjes?
pi_88787954
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:11 schreef Xenia het volgende:

[..]

:Y Het lijkt me ook echt super leuk. Een collega van me heeft een tweeling, twee meisjes. Ze zijn vorige week twee geworden. En ze zijn zo compleet verschillend van elkaar, echt als dag en nacht. Ik kan zo genieten van haar verhalen over die twee kleine meisjes.

Beterschap Toby en Kersjes :*

Vicky, naar die moeilijke nachten. Tandjes?
:N verlatingsangst..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:22:26 #116
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_88788066
Ai Vicky, dat verhelp je niet zo makkelijk met een smeerseltje of zetpil -O-
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:36:55 #117
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88788646
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:44 schreef miss_sly het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)blijf-vaker-dik.html

Ik vind dat een heel rare conclusie, kan me er niet zoveel bij voorstellen, eigenlijk. Er wordt toch juist vaak veel bewogen op het kdv, en gezond gegeten?
Hmmm maar ik heb dat sowieso snel bij dat soort berichten. Dan ga je promotieonderzoek van vier jaar in één bericht samenvatten. Ik ben wel benieuwd naar het proefschrift.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_88788675
Ons meisje ook eerder opgehaald op de kdv, 39.5 Ze is een beetje zeurderig en voelt als een kacheltje, maar voor de rest merk je niet veel. Ze eet en drinkt ook gewoon goed. Ze heeft wel intens rode wangen.

Wij zijn vrij makkelijk met haar slapen en zijzelf ook. We hebben zo'n tentje en dat werkt perfect. We doen het niet vaak, een paar keer per maand. Vooral naar vrienden, gewoon hapje eten enzo. Ook gaan wij vaak naar mijn ouders en blijven dan altijd daar slapen, ze heeft daar haar eigen bedje die altijd op dezelfde plek staat. Bij mijn schoonouders heeft ze zelfs haar eigen kamertje, maar die passen ook om de week op haar. Logeren doet ze niet vaak, heel af en toe en dan alleen bij mijn schoonouders.

De verlatingsangst begint hier weer af te nemen trouwens. Dat was van korte duur.

Oh daar komt m'n eten aan. Vriendlief heeft lekker visje gemaakt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88789451
Mette, Isabeau en Sorbo, allemaal beterschap! :*

Vicky -O- succes, lijkt me erg lastig zeg, zulke verlatingsangst.

Mijn dochter is de hele tijd rondjes aan het rennen door het huis, en dan na elk rondje rent ze op mij af om zich vol in mijn armen te storten voor een knuffel :D O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88789577
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:22 schreef Kersjes het volgende:
Ai Vicky, dat verhelp je niet zo makkelijk met een smeerseltje of zetpil -O-
nee helaas niet!

Willow O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88789934
Wij hebben echt heel bewust gekozen voor het terugplaatsen van 1 embryo. We wilden het risico op een tweeling echt tot een minimum beperken.
Toen we de eerste keer probeerden zwanger te worden werden er wel 2 teruggeplaatst, daar is alleen jen van blijven hangen. De eerste keer een 2ling had ik heel leuk gevonden, maar de 2e keer liever niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:00:19 #122
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88792596
Beterschapsknuffel voor alle zieke kindjes en mama's. Hier ook een gevalletje koorts, maar er is een heel veneinig hoektandje aan het doorkomen.
Jorja is al regelmatig bij de grootouders gaan logeren maar eigenlijk altijd met een reden. In onze vriendenkring zijn wij de enige met kinderen en ik merk dat het voor sommigen nogal moeilijk te snappen is dat we niet zomaar alles meer kunnen. Een vriendin houdt binnenkort haar verjaardag op zaterdagavond vanaf half 9. Krijg je de vraag of jorja dan ook meekomt? Uhm nee.... Maar waarom dan niet? Tjah en dan heb ik eigenlijk al geen zin meer om te gaan.
Maar ik wil eigenlijk wel haar gaan laten wennen om bij anderen in het 'grote' bed te gaan slapen. Bij mijn ouders slaapt ze ook altijd in hun bed en met flink wat kussens op alle randen gaat dat prima.
Pffff beetje egopost geworden
oh ja bij ons zit er strax 21 maanden tussen en mij werd gevraagd of het een ongelukje was :D
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88792820
Hallo! Ik kom hier meeposten! Thomas is vandaag 1 geworden. Mag ik in de OP?

ik zag net dat jullie het hadden over cake op het kdv, bij deze: (is trouwens niet de normale gang van zaken hoor)
pi_88793242
Thomas gefeliciteerd *O* *O*
En welkom! Wat een leuke foto O+

Mevrouwtje ligt inmiddels lekker te slapen, ik had tijdens het tanden poetsen mijn vinger achter in haar mond gepropt en voelde een puntje of iniedergevl wat hards. Dat zou dan een kies moeten zijn volgens mij.
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:17:13 #125
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88793450
Thomas gefeliciteerd!!! Sorry ben mobiel bezig dus geen smileys van mij x
wickie dan zal dat ook de koorts verklaren denk je niet?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88793729
Ja dat dacht ik toen ook, daarom ging ik ook voelen. :@ Ze was er niet van gediend.
pi_88793877
Oja nog een O+ O+ voor Willow.
Ik zag ook de foto's in het fototopic.
pi_88794221
Tess, wat kan je al veel woordjes! ^O^

Thomas, welkom! Gefeliciteerd met je eerste verjaardag. *O*
Wat een grote cake! :o

Willow, knuffelkontje. O+ O+

Beterschap Sorbo, Isabeau, Mette, Toby en Kersjes. En de zieken die ik nu gemist heb!
:*

Wat een hoop opmerkingen kun je naar je hoofd krijgen zeg. :N
Hier gelukkig nog geen vragen naar wanneer er een tweede komt. Misschien zijn ze er wel geweest, maar ik kan erg Oost-indisch doof zijn heb ik gemerkt. :D
Behalve die ene keer dat mijn tante dacht dat ik zwanger was. }:|

Wij doen het eigenlijk zoals Sorboo, Ko heeft al op veel verschillende plekken geslapen. We zeulen hem behoorlijk rond. :)
Maar hij is makkelijk, slaapt goed en overal, is gewend aan geluid en dat vind ik fijn.

Mijn zwager was nog vrijer met zijn kind. Toen ik P. leerde kennen op een festival waar ik werkte, werkten zijn broers daar ook.
En een daarvan had zijn vrouw en kindje van 3 jaar mee. Die sliep 's nachts in een lekker bedje in de bolderkar. Naast de doorzaktent, waar de artiesten aan het eind van de avond biertjes dronken.
Wauw, daar heb ik wel met verbazing naar gekeken. :D
Als ze naar hun tent gingen reden ze de bolderkar met zich mee en hevelden het jongetje zo in bed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88794419
Ik herken dat ook helemaal niet hoor oeke, die vele opmerkingen heb ik ook nooit gekregen volgens mij of altijd ongemerkt naast me neer gelegd. :+
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 20:37:25 #130
5428 crew  miss_sly
pi_88794427
Welkom Aoraki en Thomas *O* Lekkere cake :S

Beterschap voor alle zieken :*
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 20:40:04 #131
5428 crew  miss_sly
pi_88794567
Het eerste wat mijn dochter, die me vast vreselijk gemist had, zei toen ik binnenkwam, was: eten!
Dus we moesten meteen aan tafel, knuffelen kwam later pas :')
pi_88794589
Jaa, Thomas is één! Gefeliciteerd, Aoraki! En welkom hier. Is Ivan al meteen niet meer de jongste.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88794641
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik herken dat ook helemaal niet hoor oeke, die vele opmerkingen heb ik ook nooit gekregen volgens mij of altijd ongemerkt naast me neer gelegd. :+
Ik denk dus echt dat ik doof ben op bepaalde gebieden.
Was een tijd terug op bezoek bij mijn opa en mijn zus en ik gingen wandelen en ze vroeg of ik een bepaalde opmerking van mijn opa niet naar vond. Het ging over eindelijk eens een normale baan zoeken. Ik heb die opmerking dus echt echt niet gehoord en ik zat naast hem. :D
pi_88794648
Hey Thomas! gefeliciteerd!!! Welkom hier, en wat had je een lekkere cake man!

Tess is een lekkere kletser zeg!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88794710
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:40 schreef miss_sly het volgende:
Het eerste wat mijn dochter, die me vast vreselijk gemist had, zei toen ik binnenkwam, was: eten!
Dus we moesten meteen aan tafel, knuffelen kwam later pas :')
Prioriteiten, he Miss. :Y)
Ik was vandaag de hele dag weg. Ko heeft wel een kwartier naar me gekeken vanaf papa's arm voor hij bij mij wilde. :)
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:51:58 #136
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88795167
Zou het daardoor komen dat ik ook nooit opmerkingen heb gekregen? Doordat ik er gewoon Oost-Indisch doof voor ben? :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88795351
Haha, ja misschien Oost-Indisch doof oO< .

Ik krijg gewoon volgens mij echt nauwelijks negatieve reacties. En de leuke reacties vind ik alleen maar leuk.

Vandaag was de timmerman aan het vissen of ik verlaten was door mijn man. Toen ik maar gewoon zei dat de kinderen van een donor zijn, hadden we vervolgens een heel leuk gesprek daarover. Ik heb soms zelfs het gevoel dat mensen soms losser worden door zoiets, of juist minder oordelend, of meer openminded. Ik weet het niet.
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:57:06 #138
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_88795393
Blegh, ik weet nu al dat ik er vannacht uit kan met een hongerig jongentje. Bram en J. hebben bij de schoonouders gegeten omdat ik avonddienst had en Bram heeft geen hap gegeten. De bedoeling was dan om hem thuis nog een boterham te geven en dan naar bed. Maar hij is in de auto al in slaap gevallen.

Hem wakker maken heeft geen zin, hij wordt dan niet goed wakker of juist te wakker waardoor hij voor 12 uur niet meer slaapt. Gelukkig kan ik morgen uitslapen...

Bram zal trouwens om en nabij de 22 maanden zijn als zijn brusje wordt geboren. We hebben wel opmerkingen erover gehad, maar als we uitlegden dat we dit ook niet hadden verwacht (bij Bram heeft het 15 maanden geduurd voordat ik zwanger was en nu maar 2) hebben ze er ook wel begrip voor. Verder hoor ik vaak de opmerking 'Jij zult het druk krijgen...)
pi_88795394
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:56 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Vandaag was de timmerman aan het vissen of ik verlaten was door mijn man. Toen ik maar gewoon zei dat de kinderen van een donor zijn, hadden we vervolgens een heel leuk gesprek daarover. Ik heb soms zelfs het gevoel dat mensen soms losser worden door zoiets, of juist minder oordelend, of meer openminded. Ik weet het niet.
Die leuke timmerman? :9
pi_88795447
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:57 schreef oeke het volgende:
Die leuke timmerman? :9
Nee, gewoon een oude timmerman, wiens vader en opa ook al timmerman waren. Die leuke timmerman waar jij het over hebt was een leuke badkamerman met een leuk gezin.
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:01:13 #141
5428 crew  miss_sly
pi_88795548
groofs, ik geloof ook zeker wel dat dat zo werkt. Je kunt over iets waar je in werkelijkheid nooit mee te maken hebt gehad, best een mening hebben, of misschien nooit echt over nagedacht hebben. En als je dan iemand ontmoet die je uit de praktijk iets kan vertellen, kun je er zomaar anders tegenaan kijken.
pi_88795617
Ja precies. En oprechte openheid kan heel ontwapenend werken. Mensen gooien gewoon hun wapens af, dat merk ik wel vaker.
pi_88795897
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, gewoon een oude timmerman, wiens vader en opa ook al timmerman waren. Die leuke timmerman waar jij het over hebt was een leuke badkamerman met een leuk gezin.
Oh. -O-
En wat je zegt over oprechtheid, ik vind het mooi! Fijn dat je een leuke ontmoeting had daardoor.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:13:02 #144
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88796164
Welkom mede-Thomas!

Xenia, het gaat heel goed met Thomas. Hij loopt aan een handje naast ons en staat regelmatig even los te spelen. Als we ergens heen lopen en ik laat hem een stap of twee voor de bestemming los dan zet hij die laatste twee stappen zelf nog, maar echt los lopen is nog een beetje eng. Maar goed, dat komt wel!
De spalkjes heeft hij al tijden niet meer om gehad. Zijn knieën trekt hij (zelf) alleen nog uit de kom als er iets is. Een ziekte die eraan zit te komen, algehele malaise. Een tijdje terug had hij regelmatig oorontsteking, en dat herkende ik op een gegeven moment aan zijn knieën ;)
Maar over het algemeen gaat het gewoon heel goed. We genieten.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88796169
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:01 schreef miss_sly het volgende:
groofs, ik geloof ook zeker wel dat dat zo werkt. Je kunt over iets waar je in werkelijkheid nooit mee te maken hebt gehad, best een mening hebben, of misschien nooit echt over nagedacht hebben. En als je dan iemand ontmoet die je uit de praktijk iets kan vertellen, kun je er zomaar anders tegenaan kijken.
Hihi ik zie ineens voor me wat er dan in het hoofd van zo iemand om kan gaan. "Wow! Een echte! Die heb ik nou nog nóóit ontmoet!" :P

Thomas en Aoraki, gefeliciteerd en welkom! *O*

Ik heb ook trouwens nog nooit vragen gehad over een tweede. Ook niet over een eerste overigens :+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:14:30 #146
5428 crew  miss_sly
pi_88796250
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:13 schreef innepin het volgende:

[..]

Hihi ik zie ineens voor me wat er dan in het hoofd van zo iemand om kan gaan. "Wow! Een echte! Die heb ik nou nog nóóit ontmoet!" :P
"ow, en in het echt zijn het net gewone mensen...dat had ik nou nooit gedacht :o "

:')
pi_88796277
Weet je dat ik er zelf ook nog nooit een heb ontmoet :o .
pi_88796293
Ik ben eigenlijk wel benieuwd :D .
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:18:04 #149
5428 crew  miss_sly
pi_88796453
Nu je het zegt, je bent ook de enige die ik ken, groofs :D
ik ken dan wel weer meerdere lesbische stellen die mbv een donor kinderen hebben, maar geen vrouw alleen.
pi_88796598
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
ik ken dan wel weer meerdere lesbische stellen die mbv een donor kinderen hebben, maar geen vrouw alleen.
Ik ook :Y . Ik vermoed van een vrouw hier in de buurt dat ze wellicht BAM is. Het lijkt me een leuk mens, maar ik durf haar toch niet goed aan te spreken. Ze woont net te ver en ik kom haar net te weinig tegen. Maar het is een stoere vrouw om te zien met een leuk dochtertje. O+

Toen ik tijdens de zwangerschap meedeed aan een onderzoek van de uni, bleken er op de 300 proefpersonen 5 BAM te zijn :o . Ik was echt in shock toen ik dat hoorde. Dat is toch veel!
pi_88796794
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Vergeet Angel_eyez van hier niet met Jari ;)

Maar ze zijn dun gezaaid ja. ("ze" _O- alsof je het over een uitgestorven dinosaurus hebt :D )

Groofs hahaha wat is dat met jou en klusjesmannen? :+

Ik krijg heus niet dagelijks opmerkingen hoor! En ik lig zeker niet van alles wakker haha t zou wat zijn. Met name de opvoedadviezen gaan over t algemeen het ene oor in en het andere weer uit. Maar met de tweede zwangerschap heb ik wel opmerkingen gehad dat mensen het allemaal wel snel vonden enzo. Ook positieve opmerkingen in de zin van oh wat leuk! dan groeien ze op als een tweeling! Daar moet ik altijd zo om lachen okay er zit weinig tijd tussen maar een tweeling... haha
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:28:53 #152
5428 crew  miss_sly
pi_88797001
Angel-Eyez ja, maar die kende ik neit echt. Groofs heb ik ontmoet en haar twee leuke kinderen ook O+
pi_88797045
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Angel-Eyez ja, maar die kende ik neit echt. Groofs heb ik ontmoet en haar twee leuke kinderen ook O+
Jammer wel dat ze niet meer meeschrijft eigenlijk. Ik ben benieuwd hoe het met haar en haar kleine man gaat.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:32:44 #154
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88797226
Ik heb een collega'tje met een dochtertje van bijna 6 maanden. Ze is iemand waar ik echt op een bepaalde manier naar op kijk. Wetenschappelijk een kei in haar veld maar ook met goede leiderschapskwaliteiten en empathie voor mensen. Een paar maanden geleden ben ik naar haar bureau verhuisd toen ze met zwangerschapsverlof ging, en nu ze terug is zijn we een beetje ingeschikt en zitten we met zijn drietjes op een kantoor. Ook in het dagelijks leven is ze een leuke, gezellige collega. En nou is het frappante dat ze nu al een paar keer met vragen bij mij komt, hoe ik dat 'als ervaren moeder' aanpak, of wat ik over zus-en-zo denk. Dat voelt zo raar, de omgekeerde wereld. Alsof ik wel weet wat ik doe :P
Maar wel tof dat ik zo weer een rapley-fan heb 'gekweekt'.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88797321
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Maar true, ik snap wel wat je bedoelt, maar je hoort uberhaupt ook weinig van alleenstaande vrouwen die voor een donor optie kiezen dus in die zin vond ik het wel bijzonder om dat zo hier van 2 personen te lezen.

Als ontmoeten telt dan ken ik helemaal geen donor-mama's, of 40+-mama's :P
wordt mn sociale cirkel ineens een stuk kleiner zeg :') :D haha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:34:58 #156
5428 crew  miss_sly
pi_88797331
Ca.ra, wat fijn dat het zo goed gaat met Thomas' knietjes! En dat hij aan de wandel is, wat moet dat heerlijk zijn!
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:35:34 #157
5428 crew  miss_sly
pi_88797371
Dan moet je eens meeten met groofs en mij, dan zijn de leemten meteen opgevuld :P
pi_88797524
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:35 schreef miss_sly het volgende:
Dan moet je eens meeten met groofs en mij, dan zijn de leemten meteen opgevuld :P
ja psies.
Misschien moet ik eens een lijstje maken met bijzonderheden van mensen enzo.
Kan ik daarna overal op zeggen "oh ik ken iemand...!"

:D

Ca.ra fijn dat het goed gaat!
En das een gek gevoel ja als iemand die je zo hoog hebt zitten dan ineens aan je vraagt hoe jij dat toch doet enzo :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:39:16 #159
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88797546
Nouja ik heb van mezelf altijd het gevoel dat ik maar wat aanmodder. Ik zoek, lees, probeer en als het lijkt te werken dan ga ik ermee door. Echt veel methode zit er niet achter zeg maar ;)
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:14:34 #160
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88799705
Zo, ben terug van twee dagen 'in het groen'. Morris stond te springen toen ie me weer zag!

Over tweelingen...toen we een paar maanden terug in Disneyland waren, zat ik op een bankje met Anna en Morris. Vraagt iemand mij: Is dat een tweeling?
Echt, wtf? Heb je soep in je ogen ofzo?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88800174
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:14 schreef Memmel het volgende:
Zo, ben terug van twee dagen 'in het groen'. Morris stond te springen toen ie me weer zag!

Over tweelingen...toen we een paar maanden terug in Disneyland waren, zat ik op een bankje met Anna en Morris. Vraagt iemand mij: Is dat een tweeling?
Echt, wtf? Heb je soep in je ogen ofzo?
je hebt toch wel ja gezegd? :D

Het is mijn moeder ook wel eens gevraagd als ze met mij aan de hand liep en mn babybroertje in de wandelwagen :')
okay er zit maar 15 maanden tussen ons maar het verschil tussen een heule verse baby en een 15 maanden dreumes is best groot :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88800844
ik was vandaag aan het wandelen met 5 dreumesen in de bolderkar.
Een gemengd gezelschap, blond en donker en rood bij mekaar.
Vraagt er iemand onderweg of dat allemaal mijn kinderen waren....
8)7
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88800866
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:21 schreef huuphuup het volgende:

[..]

je hebt toch wel ja gezegd? :D

Het is mijn moeder ook wel eens gevraagd als ze met mij aan de hand liep en mn babybroertje in de wandelwagen :')
okay er zit maar 15 maanden tussen ons maar het verschil tussen een heule verse baby en een 15 maanden dreumes is best groot :D
Het is mijn moeder ook eens gevraagd over mijn zusje en broertje, die schelen minder dan 9 maanden (ter info: broertje = zwart, zusje = wit). Mijn moeder zei gewoon dat het inderdaad een tweeling was.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88801007
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 22:30 schreef Fuente het volgende:

[..]

Het is mijn moeder ook eens gevraagd over mijn zusje en broertje, die schelen minder dan 9 maanden (ter info: broertje = zwart, zusje = wit). Mijn moeder zei gewoon dat het inderdaad een tweeling was.
Het is nog mogelijk ook!
pi_88801069
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is nog mogelijk ook!
Ja echt he? Het zou je maar gebeuren!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88801133
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 22:33 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ja echt he? Het zou je maar gebeuren!
Je hebt in elk geval wat uit te leggen:D
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:40:18 #167
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88801531
Tuurlijk heb ik ja gezegd. Je kent me toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88802773
Memmel, ging jij niet weer op vakantie binnenkort?
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:03:05 #169
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88803061
Ja nou vakantie/werk.
Zoals het er nu naar uitziet rond of met de kerst. Dus kan zijn dat de plannen nog wijzigen. Zou balen zijn, maarja.
Heb iig al wel de cadeautjes binnen! Morris krijgt dingetjes van Little People! Bij opa en oma onder de boom dan!
pi_88803189
Oh werk... Ik dacht dat je even een weekje ertussenuit zou gaan.
Wel balen dat het misschien met kerst is. Hoe zeker is dat?
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:07:16 #171
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88803318
Kan nog alle kanten op. Balen als het met Kerst is. Maar een paar dagen met z'n tweeen is ook leuk. I'll let you know!

Hoe ist met Jen eigenlijk? Zo'n leuke dondersteen!
Jij en M. nog plannen?
pi_88803502
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 23:07 schreef Memmel het volgende:
Kan nog alle kanten op. Balen als het met Kerst is. Maar een paar dagen met z'n tweeen is ook leuk. I'll let you know!

Hoe ist met Jen eigenlijk? Zo'n leuke dondersteen!
Jij en M. nog plannen?
We gaan meestal tussen kerst en oud en nieuw weg. Dan moet 1 van ons wel vrij zijn want voorheen was het kdv dan dicht. Nu niet meer dus we moeten even zien. Ik kan m'n uurtjes goed gebruiken.
Ik vind het ook niet zo heel belangrijk om perse dan thuis te zijn met de kindjes. Ik bedoel ze weten toch niet dat het feestdagen zijn. Daar zijn ze nog te klein voor, dus kan ik net zo goed gaan werken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ticootje op 16-11-2010 23:20:22 ]
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:18:11 #173
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88803898
Hoe doen anderen dat eigenlijk? Als ik vrij ben en de kinderen hebben kdv dagen, dan gaan ze gewoon hoor! Heerlijk rustig! En ze vinden het gewoon leuk daar.
pi_88804113
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 23:18 schreef Memmel het volgende:
Hoe doen anderen dat eigenlijk? Als ik vrij ben en de kinderen hebben kdv dagen, dan gaan ze gewoon hoor! Heerlijk rustig! En ze vinden het gewoon leuk daar.
Jen gaat gewoon naar het kdv terwijl ik verlof heb. Ze gaat wat later, maar ik heb graag m'n handen vrij voor Leyla. Die slaapt gelukkig het grootste deel, zo heb ik tijd voor het huishouden.
pi_88804845
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:18 schreef Memmel het volgende:
Toen ik een jaar thuis was (verlof, genieten en nieuwe baan zoeken) zijn de meisjes gewoon naar de opvang gegaan. Heerlijk even iets in huis kunnen doen, iets kunnen bellen/regelen, sollicitatiebrief kunnen schrijven etc. En ik was anders ook te bang dat ik de plekken bij de opvang anders kwijt was :D
pi_88808199
quote:
Hier ook hoor! Ik ben sinds 2 weken werkloos, maar Merel gaat gewoon haar 2 dagen naar de opvang. Op die manier kan ik ook echt actief solliciteren, anders wordt het avonden werk. En daarnaast vind ik het zelf ook prettig, handen vrij enzo. En voor het ritme dat er is, is het ook fijn.
Sara
Merel
Ukje
pi_88809232
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik ook :Y . Ik vermoed van een vrouw hier in de buurt dat ze wellicht BAM is. Het lijkt me een leuk mens, maar ik durf haar toch niet goed aan te spreken. Ze woont net te ver en ik kom haar net te weinig tegen. Maar het is een stoere vrouw om te zien met een leuk dochtertje. O+

Toen ik tijdens de zwangerschap meedeed aan een onderzoek van de uni, bleken er op de 300 proefpersonen 5 BAM te zijn :o . Ik was echt in shock toen ik dat hoorde. Dat is toch veel!
Mn beste vriendinnetje is ook BAM. Een hele stap, maar het past wel bij haar, ik vind het stoer hoor om het besluit te maken om toch voor je eigen kinderwens te gaan!
En haar zoontje is O+
Fake it till you make it...
pi_88809526
Toen ik zwanger was van Tess ging Amber gewoon 3 ochtenden naar de PSZ en 2 dagen naar de opa's en oma's....

ff crosspostje
Ik heb vannacht bij mijn dochter op de grond geslapen. Tess was wakker geworden maar we zijn het een beetje zat dat ze steeds in ons bed eindigt. Ik heb 2 tuinstoelkussens op de grond gelegd en ben erop gaan liggen met het idee dat ik weer naar mijn eigen bed zou gaan als Tess weer sliep.. 2 uur later werd ik wakker :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88809668
Jeuh Vicky. Maar nu de hamvraag: sliep Tess ook en heeft ze de hele nacht in haar bed gelegen?

Ik zou Senna ook wel wegbrengen, denk ik, maar hier komt het niet voor. Ik ben gewoonweg niet vrij als zij naar het kdv moet, dus tja...
pi_88809722
Yep!! Tot 6.00 uur!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88809795
Wat goed! Dus het is de moeite waard om dit te proberen voor jullie!
pi_88809853
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Wat goed! Dus het is de moeite waard om dit te proberen voor jullie!
ja absoluut.. Ik ben dat gekloot in ons bed zo zat. Ons bed is maar 1.40 en Tess ligt totaal niet stil. Dit gaan we dus ff doorzetten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88810328
Vicky wat fijn dat ze in haar eigen bedje heeft geslapen vannacht :) Maar je gaat deze nacht vast iets anders verzinnen dan tuinkussens toch? Klinkt pijnlijk ;)

Claudia wat rot dat je een slaapprobleem hebt :* Ik herken het wel van mijn zwangerschap van Niels, maar ik sliep wel meer dan jij nu. Ik hoop dat de cursus iets voor je kan betekenen.
Ik heb geloof ik ook wel eens tegen je gezegd dat het me zwaar lijkt: twee kleintjes en dat je ze niet allebei kunt troosten. Maar dat is mijn eigen gevoel over een tweede hoor, omdat Niels zoveel huilde kan ik me slecht voorstellen hoe het is om een rustiger kindje te hebben. Ik vind het juist hartstikke leuk dat Ivan een zusje krijgt en ik stel me alleen maar positieve dingen voor!!! O+ O+ O+
Wat betreft de doek en de wagen hoop ik dat een eventueel tweede kindje wel in de wandelwagen wil liggen, Niels wilde dat absoluut niet. Het lijkt me handig om een van de twee in de wagen te hebben en de ander in de doek bij het wandelen.

Over patronen. Ik denk echt wel dat er op deze leeftijd al gedragspatronen kunnen ontstaan en voornamelijk gedrag dat gestuurd wordt door de fysiologie. Als ik iedere dag een boterham eet om 4 uur zal ik iedere dag om 4 uur een rammelende maag krijgen.
Het lastige is dat Niels ook een patroon heeft van 's nachts en ik niet weet hoe ik het moet doorbreken.
Op dit moment wordt hij rond 12, 3 en 6 uur wakker en wil hij drinken. Als ik hem daarna weer in bed leg gaat hij vrijwel altijd na een tijdje weer huilen. Het is er nu ingesleten dat ik hem dan uit bed haal, alle beestjes in zijn kamer gedag zeg, weer in bed leg en hoop dat hij dan wel gaat slapen. Troosten in bed lukt bij mij niet meer, hij gaat dan helemaal door het lint. Bij mijn man werkt het echter wel! (behalve vannacht, toen was hij totaal overstuur en ben ik maar even met hem naar beneden gegaan). En ik heb niet de energie om te proberen Niels weer te leren om in bed getroost te worden door mij: als hij na drie kwartier nog steeds keihard aan het krijsen is terwijl ik er naast zit haal ik hem toch maar weer uit bed en doen we het ritueeltje weer waarna hij rustig gaat slapen. Maar ik ben een beetje bang dat hij nu afhankelijk geworden is van mijn ritueeltje.
Toen hij een maand geleden de borst weigerde hebben we geprobeerd hem water te geven, maar hij heeft toch wel echte honger 's nachts, zelfs na een week van water aanbieden. Alleen als ik hem wat pap gaf ging hij daarna weer slapen. Het patroon van om de 3 uur wakker worden bleef er toen ook inzitten.
Sinds een week gaat het drinken 's nachts weer goed, en ik was daar heel blij mee omdat hij na de borstvoeding normaal altijd weer rustig ging slapen, maar nu dus niet meer. Ik vermoed dat het ook wel een beetje te maken heeft met verlatingsangst, want ik mag de huiskamer ook niet meer uit.

Beetje wazig verhaal, sorry, ik ben nogal moe :O
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88810375
Twinkly, ik heb niks anders dan die tuinkussens :D En 2 op elkaar is wel te doen hoor...
Tis vannacht toch mijnman zijn beurt :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88810564
Twinkly meis, dat is wel zwaar allemaal zeg.
Je bent te moe om het patroon te doorbreken zeg je.
Is het een optie dat je man het een paar dagen overneemt? Dat jij Niels wel voedt maar dat je man hem daarna in bed legt?
Of misschien Niels een nacht uit logeren doen om het patroon te doorbreken?
Aan de andere kant, kan het ook een fase zijn die vanzelf overgaat.
Ik weet het niet zo goed, maar het klinkt gewoon wel heel vermoeiend.
Ik gun je graag goede nachten. :* :*

Vicky, fijn dat Tess lekker doorsliep daarna. Hopelijk gaat deze methode werken.

Ik kan niet zo goed iets zeggen over kdv. Ko gaat pas per 1 dec 1 dag in de week.
We zullen het zien. ;)
pi_88810723
quote:
Ik neem weleens een dag vrij op een kdv dag. Heerlijk, even lekker in huis rommelen, voor mezelf winkelen etc.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88810790
Oeke :*
Mijn man gaat er nu al af en toe uit als hij bij mij echt ontroostbaar is. Maar als het hem niet direct lukt om Niels te troosten raakt hij gefrustreerd (hij is ook heel moe) wil hij hem in zijn eentje laten uithuilen (en zelfs na 3 kwartier blijft hij nog krijsen, dus het is geen kwestie van 10 minuutjes huilen en hij slaapt :'( ) en daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Helaas kan Niels nergens anders slapen. Ik maak me nu al druk om morgen, dan komt er een dakbedekker het hele dak van de dakkapel vernieuwen en moet Niels overdag in het campingbedje op onze kamer slapen :X Wat Groofsken schrijft is hier heel herkenbaar.
Als we ergens naartoe gaan slaapt hij gelukkig nog wel eventjes in de doek.

Niels lijkt sowieso niet heel lekker in zijn vel te zitten. Volgens mij hadden Lente en Senna ook zo'n periode toen ze net een jaar waren? Hij is snel gefrustreerd en wil veel bij mij hangen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88811275
Twinkly, wat klinkt het vermoeiend. En frustrerend, dat je niet weet wat er is en het kan oplossen voor hem. En dat iets dat eerst wel werkte, ineens niet meer werkt. Ik heb helaas geen briljante tips. Mijn ervaring is dat het zo verschillend kan zijn wat ineens wel kan helpen; iets wat eerder niet werkte, of juist iets wat een paar maanden geleden wel werkte en toen ineens niet meer...het is en blijft een zoeken en juist met slaap is dat zo vreselijk moeilijk. Je wil zowel voor je kind als jezelf een goede nachtrust en eventueel slaapje overdag, omdat jij, als volwassene, weet dat hij er zo van opknapt en zich zoveel beter zal voelen.

Misschien heb je iets aan het boekje dat Wupwup eens aanraadde: lekker slapen zonder huilen?
pi_88811452
Goed idee, dat boekje heb ik ook :) Ik heb het uitgeleend aan een vriendin, zal het snel weer eens terugvragen. Niels valt niet aan de borst in slaap, maar wellicht staan er tips in over troosten.
pi_88811656
Ow, heb je dat boekje al? Ik vraag me af of ik het zal bestellen of niet. Het gaat op zich best aardig hier. Vannacht werd ze om 3 uur wakker, heb ik even in haar kamertje gevoed, met een kwartiertje lag ze er weer in en moest ik haar vanochtend om 7 uur wakker maken om te drinken en op te staan :D

maar ik wil eigenlijk wel af van de bv voor het slapen 's avonds en de nachtvoedingen. Niet zo dringend dat ik er zomaar mee wil stoppen en drama's ervoor over heb, maar afbouwen, zeg maar. En ik vroeg me af of dat boekje nog wat tips heeft daaromtrent.
pi_88815358
Haai!

Isabeau was weer helemaal fris en fruitig vanmorgen, maar mijn koorts is alleen maar opgelopen. Ze is dus lekker naar het kdv en ik ben mijn bed weer ingedoken. Vanavond en vannacht ben ik overigens alleen. Manlief is weg voor werk. Normaal geen punt, maar zie er nu wel een beetje tegenop, hoewel ik Isabeau gewoon om half zes ophaal en ze verolgens om 7 uur gaat slapen. Dus dat valt nogal mee. Maar je kunt je zo vreselijk slap voelen van koorts hè?!

Twinkly, moeilijk hoor! Hij wil ook wel vaak drinken zeg, 's nachts. Dat op zich lijkt me al vermoeiend en dan nog die troost drama's...
pi_88815828
Ik lees ook slecht zeg, ik had helemaal neit meegekregen dat je ziek bent. Beterschap Sorbootje :* Hopelijk ben je morgen weer vaatdoek-af.

In het boek "Lekker Slapen Zonder Huilen" heeft de schrijfster een stappenplan gemaakt om een kindje in zijn eigen kamer te laten slapen en zonder borst in slaap te vallen. Ik kan me alleen niet meer herinneren of ze ook tips geeft om de nachtvoedingen af te bouwen, want Niels was een paar weken oud toen ik het kocht.

Hij wordt echt vaak wakker inderdaad, al lees ik ook over kinderen die om de twee uur wakker worden. Ik weet niet of dat bij Emma van WupWup nog steeds zo is, maar een tijdje terug wel.
Nou zou ik dat niet zo'n groot probleem vinden als hij direct daarna gewoon lekker weer zou gaan slapen. Maar lekker gaan slapen en minder nachtvoedingen is helemaal fijn natuurlijk ;)
  woensdag 17 november 2010 @ 12:44:36 #193
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88815878
Twinkly, ook wij hebben erg lang met ze op gezeten 's nachts. Het gaat nu sinds een maandje stukken beter en de heren zijn nu 17 mnd. Bij ons heeft de 10 min methode echt goed geholpen! Als ze wakker werden/worden gaan we er vrij snel naartoe, troosten in bed (dus niet op de arm oid) en dan weer weg. Dan is het vaak hartverscheurend huilen, dus dat weggaan is niet heel fijn zeg maar. De klok op 10 min en dan het riedeltje herhalen. Manlief en ik gingen er om en om uit. Slapen doe je niet hoor, maar je ligt toch even weer 20 min zeg maar. Bij ons was het 2 nachten drama, daarna was het echt beter! Nu worden ze alleen nog wakker als ze bijv ziek zijn. En daarna moet je dan weer even in het ritme komen. Want als ze ziek zijn dan gaan we wel vaker en mogen ze ook best even op de arm of iets drinken oid. Maar echt: voor ons was het zo'n eureka gevoel! En ook overdag zijn ze nu veel vrolijker, en wij ook natuurlijk.

Wil niet zeggen dat het voor jullie ook werkt, meer als 'tip' zeg maar :*

Sterkte, want heftig, it is............ helaas.
  woensdag 17 november 2010 @ 12:45:25 #194
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88815908
Hier was het vaak 'mis' zo tussen 23 en 1 u. Om daarna dehele nacht door te halen :O
pi_88816093
Inderdaad Twinkly, een nachtvoeding (of 2-3) is op zich niet zo'n ramp (hoewel fijner zonder natuurlijk) als ze daarna meteen doorslapen. Dat deed Senna dus afgelopen nacht: kwartier eruit om 3 uur om te voeden en meteen weer verder slapen in haar eigen bed. Dan is het niet heel erg vermoeiend, vind ik.

Maar ik wil eigenlijk de bv gaan afbouwen. In ieder geval alle overige bv's behalve de ochtendvoeding, wat mij betreft. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Nou moet ik zeggen dat de overgang naar alleen voor het slapen 's avonds en bij het wakker worden 's ochtends best soepel is gegaan. Ze accepteerde eigenlijk zonder meer dat ik nee zei als ze aangaf dat ze wilde drinken. Dus misschien zou ze dat 's avonds ook wel doen, maar ik durf niet zo goed te testen :')
pi_88816227
Miss ik heb de avond voeding destijds vervangen door een fles peutermelk, toen hadden we alleen nog de nacht en ochtend voedingen. De nachtvoedingen heb ik wat later weg gelaten door gewoon alleen te troosten en geen borst meer aan te bieden. De eerste dag was het drama, daarna geen problemen meer gehad, zo ook met de ochtend voeding.
Ik vond 15 maanden een mooie tijd om te stoppen, nu krijgt hij alleen nog 's avonds voor het slapen gaan een fles peutermelk.

Vanochtend waren we weer op de peuterspeelzaal en Finn heeft een vriendinnetje, zo schattig. Ze waren samen kiekeboe aan het spelen bij een kast waar ze doorheen konden kijken en toen we naar huis gingen gaven ze elkaar kusjes O+
pi_88816259
Mikoxx, die 10 minuten methode was hier ook de grote oplossing, maar zoals je zegt, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Isabeau kreeg ook altijd 2 a 3 nachtvoedingen. Toen ik met bv gestopt was wilde ze dat nog...en tja, da's niet zo'n goed plan met KV :D
pi_88816283
Voor Iris vanmorgen een loopfietsje gehaald. We hadden nog Irischeques en ze wil steeds maar op Mirte haar loopfiets, maar die is te groot en daar kan ze echt nog niet op...
Nu heeft ze een eigen:

Ik ging even proberen of ze er uberhaupt op kon zitten en mevrouw reed er zo op weg :). Nu kunnen ze allebei "fietsen" als we naar buiten gaan...

We waren ook naar het voorleesuur in de bibliotheek geweest, zat ze heel netjes op zo'n klein stoeltje te luisteren, boog nog wat verder naar voren (volgens mij was ze helemaal into het verhaal), kiept ze zo head first op de grond... :{. Arm ding.

Twinkly, bij ons is het steeds een paar nachten bal en dan gaat het vaak weer beter. Ik denk dat het hier tandjes/kiezen zijn. Geen honger.
Lastig om dat te doorbreken als dat er zo in zit, ik heb in elk geval geen tips. Hopelijk gaat het ook wat beter als Niels weer beter in zn vel zit.
Iris heeft wel een paar weken gehad dat ze eigenlijk het liefst alleen maar bij mij op de arm zat als er ook maar iets tegenzat. Dat wordt gelukkig weer wat minder nu :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Nijna op 17-11-2010 13:07:55 (plaatje goed maken) ]
pi_88816325
Ow FTA, Senna krijgt hier al een flesje pyjamapapje voor het slapen gaan, en dan nog even de borst voor ze daadwerkelijk het bed in gaat.

Ik heb erover zitten denken om het in bed leggen door schaap te laten doen en het flesje dan op haar kamertje ipv de bv. Zoiets. Ik vind bijna 16 maanden ook wel mooi. Niet dat ik haast heb met afbouwen, maar ik wil er wel mee starten ;)
pi_88816327
Sorbo, beterschap! Fijn dat Isabeau weer fris en fruitig was vanmorgen!
pi_88816348
ow ja, beterschap Sorbootje :*
pi_88816372
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')