abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88796794
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:18 schreef miss_sly het volgende:
Nu je het zegt, je bent ook de enige die ik ken, groofs :D
ik ken dan wel weer meerdere lesbische stellen die mbv een donor kinderen hebben, maar geen vrouw alleen.
Vergeet Angel_eyez van hier niet met Jari ;)

Maar ze zijn dun gezaaid ja. ("ze" _O- alsof je het over een uitgestorven dinosaurus hebt :D )

Groofs hahaha wat is dat met jou en klusjesmannen? :+

Ik krijg heus niet dagelijks opmerkingen hoor! En ik lig zeker niet van alles wakker haha t zou wat zijn. Met name de opvoedadviezen gaan over t algemeen het ene oor in en het andere weer uit. Maar met de tweede zwangerschap heb ik wel opmerkingen gehad dat mensen het allemaal wel snel vonden enzo. Ook positieve opmerkingen in de zin van oh wat leuk! dan groeien ze op als een tweeling! Daar moet ik altijd zo om lachen okay er zit weinig tijd tussen maar een tweeling... haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:28:53 #152
5428 crew  miss_sly
pi_88797001
Angel-Eyez ja, maar die kende ik neit echt. Groofs heb ik ontmoet en haar twee leuke kinderen ook O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88797045
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Angel-Eyez ja, maar die kende ik neit echt. Groofs heb ik ontmoet en haar twee leuke kinderen ook O+
Jammer wel dat ze niet meer meeschrijft eigenlijk. Ik ben benieuwd hoe het met haar en haar kleine man gaat.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:32:44 #154
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88797226
Ik heb een collega'tje met een dochtertje van bijna 6 maanden. Ze is iemand waar ik echt op een bepaalde manier naar op kijk. Wetenschappelijk een kei in haar veld maar ook met goede leiderschapskwaliteiten en empathie voor mensen. Een paar maanden geleden ben ik naar haar bureau verhuisd toen ze met zwangerschapsverlof ging, en nu ze terug is zijn we een beetje ingeschikt en zitten we met zijn drietjes op een kantoor. Ook in het dagelijks leven is ze een leuke, gezellige collega. En nou is het frappante dat ze nu al een paar keer met vragen bij mij komt, hoe ik dat 'als ervaren moeder' aanpak, of wat ik over zus-en-zo denk. Dat voelt zo raar, de omgekeerde wereld. Alsof ik wel weet wat ik doe :P
Maar wel tof dat ik zo weer een rapley-fan heb 'gekweekt'.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_88797321
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Angel-Eyez ja, maar die kende ik neit echt. Groofs heb ik ontmoet en haar twee leuke kinderen ook O+
Maar true, ik snap wel wat je bedoelt, maar je hoort uberhaupt ook weinig van alleenstaande vrouwen die voor een donor optie kiezen dus in die zin vond ik het wel bijzonder om dat zo hier van 2 personen te lezen.

Als ontmoeten telt dan ken ik helemaal geen donor-mama's, of 40+-mama's :P
wordt mn sociale cirkel ineens een stuk kleiner zeg :') :D haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:34:58 #156
5428 crew  miss_sly
pi_88797331
Ca.ra, wat fijn dat het zo goed gaat met Thomas' knietjes! En dat hij aan de wandel is, wat moet dat heerlijk zijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:35:34 #157
5428 crew  miss_sly
pi_88797371
Dan moet je eens meeten met groofs en mij, dan zijn de leemten meteen opgevuld :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88797524
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:35 schreef miss_sly het volgende:
Dan moet je eens meeten met groofs en mij, dan zijn de leemten meteen opgevuld :P
ja psies.
Misschien moet ik eens een lijstje maken met bijzonderheden van mensen enzo.
Kan ik daarna overal op zeggen "oh ik ken iemand...!"

:D

Ca.ra fijn dat het goed gaat!
En das een gek gevoel ja als iemand die je zo hoog hebt zitten dan ineens aan je vraagt hoe jij dat toch doet enzo :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:39:16 #159
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_88797546
Nouja ik heb van mezelf altijd het gevoel dat ik maar wat aanmodder. Ik zoek, lees, probeer en als het lijkt te werken dan ga ik ermee door. Echt veel methode zit er niet achter zeg maar ;)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:14:34 #160
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88799705
Zo, ben terug van twee dagen 'in het groen'. Morris stond te springen toen ie me weer zag!

Over tweelingen...toen we een paar maanden terug in Disneyland waren, zat ik op een bankje met Anna en Morris. Vraagt iemand mij: Is dat een tweeling?
Echt, wtf? Heb je soep in je ogen ofzo?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88800174
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:14 schreef Memmel het volgende:
Zo, ben terug van twee dagen 'in het groen'. Morris stond te springen toen ie me weer zag!

Over tweelingen...toen we een paar maanden terug in Disneyland waren, zat ik op een bankje met Anna en Morris. Vraagt iemand mij: Is dat een tweeling?
Echt, wtf? Heb je soep in je ogen ofzo?
je hebt toch wel ja gezegd? :D

Het is mijn moeder ook wel eens gevraagd als ze met mij aan de hand liep en mn babybroertje in de wandelwagen :')
okay er zit maar 15 maanden tussen ons maar het verschil tussen een heule verse baby en een 15 maanden dreumes is best groot :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88800844
ik was vandaag aan het wandelen met 5 dreumesen in de bolderkar.
Een gemengd gezelschap, blond en donker en rood bij mekaar.
Vraagt er iemand onderweg of dat allemaal mijn kinderen waren....
8)7
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88800866
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:21 schreef huuphuup het volgende:

[..]



je hebt toch wel ja gezegd? :D

Het is mijn moeder ook wel eens gevraagd als ze met mij aan de hand liep en mn babybroertje in de wandelwagen :')
okay er zit maar 15 maanden tussen ons maar het verschil tussen een heule verse baby en een 15 maanden dreumes is best groot :D
Het is mijn moeder ook eens gevraagd over mijn zusje en broertje, die schelen minder dan 9 maanden (ter info: broertje = zwart, zusje = wit). Mijn moeder zei gewoon dat het inderdaad een tweeling was.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88801007
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 22:30 schreef Fuente het volgende:

[..]

Het is mijn moeder ook eens gevraagd over mijn zusje en broertje, die schelen minder dan 9 maanden (ter info: broertje = zwart, zusje = wit). Mijn moeder zei gewoon dat het inderdaad een tweeling was.
:D
Het is nog mogelijk ook!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88801069
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D
Het is nog mogelijk ook!
Ja echt he? Het zou je maar gebeuren!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88801133
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 22:33 schreef Fuente het volgende:

[..]



Ja echt he? Het zou je maar gebeuren!
Je hebt in elk geval wat uit te leggen:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:40:18 #167
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88801531
Tuurlijk heb ik ja gezegd. Je kent me toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88802773
Memmel, ging jij niet weer op vakantie binnenkort?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:03:05 #169
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88803061
Ja nou vakantie/werk.
Zoals het er nu naar uitziet rond of met de kerst. Dus kan zijn dat de plannen nog wijzigen. Zou balen zijn, maarja.
Heb iig al wel de cadeautjes binnen! Morris krijgt dingetjes van Little People! Bij opa en oma onder de boom dan!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88803189
Oh werk... Ik dacht dat je even een weekje ertussenuit zou gaan.
Wel balen dat het misschien met kerst is. Hoe zeker is dat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:07:16 #171
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88803318
Kan nog alle kanten op. Balen als het met Kerst is. Maar een paar dagen met z'n tweeen is ook leuk. I'll let you know!

Hoe ist met Jen eigenlijk? Zo'n leuke dondersteen!
Jij en M. nog plannen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88803502
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 23:07 schreef Memmel het volgende:
Kan nog alle kanten op. Balen als het met Kerst is. Maar een paar dagen met z'n tweeen is ook leuk. I'll let you know!

Hoe ist met Jen eigenlijk? Zo'n leuke dondersteen!
Jij en M. nog plannen?
We gaan meestal tussen kerst en oud en nieuw weg. Dan moet 1 van ons wel vrij zijn want voorheen was het kdv dan dicht. Nu niet meer dus we moeten even zien. Ik kan m'n uurtjes goed gebruiken.
Ik vind het ook niet zo heel belangrijk om perse dan thuis te zijn met de kindjes. Ik bedoel ze weten toch niet dat het feestdagen zijn. Daar zijn ze nog te klein voor, dus kan ik net zo goed gaan werken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ticootje op 16-11-2010 23:20:22 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:18:11 #173
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_88803898
Hoe doen anderen dat eigenlijk? Als ik vrij ben en de kinderen hebben kdv dagen, dan gaan ze gewoon hoor! Heerlijk rustig! En ze vinden het gewoon leuk daar.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_88804113
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 23:18 schreef Memmel het volgende:
Hoe doen anderen dat eigenlijk? Als ik vrij ben en de kinderen hebben kdv dagen, dan gaan ze gewoon hoor! Heerlijk rustig! En ze vinden het gewoon leuk daar.
Jen gaat gewoon naar het kdv terwijl ik verlof heb. Ze gaat wat later, maar ik heb graag m'n handen vrij voor Leyla. Die slaapt gelukkig het grootste deel, zo heb ik tijd voor het huishouden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88804845
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:18 schreef Memmel het volgende:
Hoe doen anderen dat eigenlijk? Als ik vrij ben en de kinderen hebben kdv dagen, dan gaan ze gewoon hoor! Heerlijk rustig! En ze vinden het gewoon leuk daar.
Toen ik een jaar thuis was (verlof, genieten en nieuwe baan zoeken) zijn de meisjes gewoon naar de opvang gegaan. Heerlijk even iets in huis kunnen doen, iets kunnen bellen/regelen, sollicitatiebrief kunnen schrijven etc. En ik was anders ook te bang dat ik de plekken bij de opvang anders kwijt was :D
pi_88808199
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:18 schreef Memmel het volgende:
Hoe doen anderen dat eigenlijk? Als ik vrij ben en de kinderen hebben kdv dagen, dan gaan ze gewoon hoor! Heerlijk rustig! En ze vinden het gewoon leuk daar.
Hier ook hoor! Ik ben sinds 2 weken werkloos, maar Merel gaat gewoon haar 2 dagen naar de opvang. Op die manier kan ik ook echt actief solliciteren, anders wordt het avonden werk. En daarnaast vind ik het zelf ook prettig, handen vrij enzo. En voor het ritme dat er is, is het ook fijn.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88809232
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]



Ik ook :Y . Ik vermoed van een vrouw hier in de buurt dat ze wellicht BAM is. Het lijkt me een leuk mens, maar ik durf haar toch niet goed aan te spreken. Ze woont net te ver en ik kom haar net te weinig tegen. Maar het is een stoere vrouw om te zien met een leuk dochtertje. O+

Toen ik tijdens de zwangerschap meedeed aan een onderzoek van de uni, bleken er op de 300 proefpersonen 5 BAM te zijn :o . Ik was echt in shock toen ik dat hoorde. Dat is toch veel!
Mn beste vriendinnetje is ook BAM. Een hele stap, maar het past wel bij haar, ik vind het stoer hoor om het besluit te maken om toch voor je eigen kinderwens te gaan!
En haar zoontje is O+
Fake it till you make it...
pi_88809526
Toen ik zwanger was van Tess ging Amber gewoon 3 ochtenden naar de PSZ en 2 dagen naar de opa's en oma's....

ff crosspostje
Ik heb vannacht bij mijn dochter op de grond geslapen. Tess was wakker geworden maar we zijn het een beetje zat dat ze steeds in ons bed eindigt. Ik heb 2 tuinstoelkussens op de grond gelegd en ben erop gaan liggen met het idee dat ik weer naar mijn eigen bed zou gaan als Tess weer sliep.. 2 uur later werd ik wakker :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88809668
Jeuh Vicky. Maar nu de hamvraag: sliep Tess ook en heeft ze de hele nacht in haar bed gelegen?

Ik zou Senna ook wel wegbrengen, denk ik, maar hier komt het niet voor. Ik ben gewoonweg niet vrij als zij naar het kdv moet, dus tja...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88809722
Yep!! Tot 6.00 uur!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88809795
Wat goed! Dus het is de moeite waard om dit te proberen voor jullie!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88809853
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Wat goed! Dus het is de moeite waard om dit te proberen voor jullie!
ja absoluut.. Ik ben dat gekloot in ons bed zo zat. Ons bed is maar 1.40 en Tess ligt totaal niet stil. Dit gaan we dus ff doorzetten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88810328
Vicky wat fijn dat ze in haar eigen bedje heeft geslapen vannacht :) Maar je gaat deze nacht vast iets anders verzinnen dan tuinkussens toch? Klinkt pijnlijk ;)

Claudia wat rot dat je een slaapprobleem hebt :* Ik herken het wel van mijn zwangerschap van Niels, maar ik sliep wel meer dan jij nu. Ik hoop dat de cursus iets voor je kan betekenen.
Ik heb geloof ik ook wel eens tegen je gezegd dat het me zwaar lijkt: twee kleintjes en dat je ze niet allebei kunt troosten. Maar dat is mijn eigen gevoel over een tweede hoor, omdat Niels zoveel huilde kan ik me slecht voorstellen hoe het is om een rustiger kindje te hebben. Ik vind het juist hartstikke leuk dat Ivan een zusje krijgt en ik stel me alleen maar positieve dingen voor!!! O+ O+ O+
Wat betreft de doek en de wagen hoop ik dat een eventueel tweede kindje wel in de wandelwagen wil liggen, Niels wilde dat absoluut niet. Het lijkt me handig om een van de twee in de wagen te hebben en de ander in de doek bij het wandelen.

Over patronen. Ik denk echt wel dat er op deze leeftijd al gedragspatronen kunnen ontstaan en voornamelijk gedrag dat gestuurd wordt door de fysiologie. Als ik iedere dag een boterham eet om 4 uur zal ik iedere dag om 4 uur een rammelende maag krijgen.
Het lastige is dat Niels ook een patroon heeft van 's nachts en ik niet weet hoe ik het moet doorbreken.
Op dit moment wordt hij rond 12, 3 en 6 uur wakker en wil hij drinken. Als ik hem daarna weer in bed leg gaat hij vrijwel altijd na een tijdje weer huilen. Het is er nu ingesleten dat ik hem dan uit bed haal, alle beestjes in zijn kamer gedag zeg, weer in bed leg en hoop dat hij dan wel gaat slapen. Troosten in bed lukt bij mij niet meer, hij gaat dan helemaal door het lint. Bij mijn man werkt het echter wel! (behalve vannacht, toen was hij totaal overstuur en ben ik maar even met hem naar beneden gegaan). En ik heb niet de energie om te proberen Niels weer te leren om in bed getroost te worden door mij: als hij na drie kwartier nog steeds keihard aan het krijsen is terwijl ik er naast zit haal ik hem toch maar weer uit bed en doen we het ritueeltje weer waarna hij rustig gaat slapen. Maar ik ben een beetje bang dat hij nu afhankelijk geworden is van mijn ritueeltje.
Toen hij een maand geleden de borst weigerde hebben we geprobeerd hem water te geven, maar hij heeft toch wel echte honger 's nachts, zelfs na een week van water aanbieden. Alleen als ik hem wat pap gaf ging hij daarna weer slapen. Het patroon van om de 3 uur wakker worden bleef er toen ook inzitten.
Sinds een week gaat het drinken 's nachts weer goed, en ik was daar heel blij mee omdat hij na de borstvoeding normaal altijd weer rustig ging slapen, maar nu dus niet meer. Ik vermoed dat het ook wel een beetje te maken heeft met verlatingsangst, want ik mag de huiskamer ook niet meer uit.

Beetje wazig verhaal, sorry, ik ben nogal moe :O
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88810375
Twinkly, ik heb niks anders dan die tuinkussens :D En 2 op elkaar is wel te doen hoor...
Tis vannacht toch mijnman zijn beurt :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88810564
Twinkly meis, dat is wel zwaar allemaal zeg.
Je bent te moe om het patroon te doorbreken zeg je.
Is het een optie dat je man het een paar dagen overneemt? Dat jij Niels wel voedt maar dat je man hem daarna in bed legt?
Of misschien Niels een nacht uit logeren doen om het patroon te doorbreken?
Aan de andere kant, kan het ook een fase zijn die vanzelf overgaat.
Ik weet het niet zo goed, maar het klinkt gewoon wel heel vermoeiend.
Ik gun je graag goede nachten. :* :*

Vicky, fijn dat Tess lekker doorsliep daarna. Hopelijk gaat deze methode werken.

Ik kan niet zo goed iets zeggen over kdv. Ko gaat pas per 1 dec 1 dag in de week.
We zullen het zien. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88810723
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:18 schreef Memmel het volgende:
Hoe doen anderen dat eigenlijk? Als ik vrij ben en de kinderen hebben kdv dagen, dan gaan ze gewoon hoor! Heerlijk rustig! En ze vinden het gewoon leuk daar.
Ik neem weleens een dag vrij op een kdv dag. Heerlijk, even lekker in huis rommelen, voor mezelf winkelen etc.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88810790
Oeke :*
Mijn man gaat er nu al af en toe uit als hij bij mij echt ontroostbaar is. Maar als het hem niet direct lukt om Niels te troosten raakt hij gefrustreerd (hij is ook heel moe) wil hij hem in zijn eentje laten uithuilen (en zelfs na 3 kwartier blijft hij nog krijsen, dus het is geen kwestie van 10 minuutjes huilen en hij slaapt :'( ) en daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Helaas kan Niels nergens anders slapen. Ik maak me nu al druk om morgen, dan komt er een dakbedekker het hele dak van de dakkapel vernieuwen en moet Niels overdag in het campingbedje op onze kamer slapen :X Wat Groofsken schrijft is hier heel herkenbaar.
Als we ergens naartoe gaan slaapt hij gelukkig nog wel eventjes in de doek.

Niels lijkt sowieso niet heel lekker in zijn vel te zitten. Volgens mij hadden Lente en Senna ook zo'n periode toen ze net een jaar waren? Hij is snel gefrustreerd en wil veel bij mij hangen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88811275
Twinkly, wat klinkt het vermoeiend. En frustrerend, dat je niet weet wat er is en het kan oplossen voor hem. En dat iets dat eerst wel werkte, ineens niet meer werkt. Ik heb helaas geen briljante tips. Mijn ervaring is dat het zo verschillend kan zijn wat ineens wel kan helpen; iets wat eerder niet werkte, of juist iets wat een paar maanden geleden wel werkte en toen ineens niet meer...het is en blijft een zoeken en juist met slaap is dat zo vreselijk moeilijk. Je wil zowel voor je kind als jezelf een goede nachtrust en eventueel slaapje overdag, omdat jij, als volwassene, weet dat hij er zo van opknapt en zich zoveel beter zal voelen.

Misschien heb je iets aan het boekje dat Wupwup eens aanraadde: lekker slapen zonder huilen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88811452
Goed idee, dat boekje heb ik ook :) Ik heb het uitgeleend aan een vriendin, zal het snel weer eens terugvragen. Niels valt niet aan de borst in slaap, maar wellicht staan er tips in over troosten.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88811656
Ow, heb je dat boekje al? Ik vraag me af of ik het zal bestellen of niet. Het gaat op zich best aardig hier. Vannacht werd ze om 3 uur wakker, heb ik even in haar kamertje gevoed, met een kwartiertje lag ze er weer in en moest ik haar vanochtend om 7 uur wakker maken om te drinken en op te staan :D

maar ik wil eigenlijk wel af van de bv voor het slapen 's avonds en de nachtvoedingen. Niet zo dringend dat ik er zomaar mee wil stoppen en drama's ervoor over heb, maar afbouwen, zeg maar. En ik vroeg me af of dat boekje nog wat tips heeft daaromtrent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88815358
Haai!

Isabeau was weer helemaal fris en fruitig vanmorgen, maar mijn koorts is alleen maar opgelopen. Ze is dus lekker naar het kdv en ik ben mijn bed weer ingedoken. Vanavond en vannacht ben ik overigens alleen. Manlief is weg voor werk. Normaal geen punt, maar zie er nu wel een beetje tegenop, hoewel ik Isabeau gewoon om half zes ophaal en ze verolgens om 7 uur gaat slapen. Dus dat valt nogal mee. Maar je kunt je zo vreselijk slap voelen van koorts hè?!

Twinkly, moeilijk hoor! Hij wil ook wel vaak drinken zeg, 's nachts. Dat op zich lijkt me al vermoeiend en dan nog die troost drama's...
pi_88815828
Ik lees ook slecht zeg, ik had helemaal neit meegekregen dat je ziek bent. Beterschap Sorbootje :* Hopelijk ben je morgen weer vaatdoek-af.

In het boek "Lekker Slapen Zonder Huilen" heeft de schrijfster een stappenplan gemaakt om een kindje in zijn eigen kamer te laten slapen en zonder borst in slaap te vallen. Ik kan me alleen niet meer herinneren of ze ook tips geeft om de nachtvoedingen af te bouwen, want Niels was een paar weken oud toen ik het kocht.

Hij wordt echt vaak wakker inderdaad, al lees ik ook over kinderen die om de twee uur wakker worden. Ik weet niet of dat bij Emma van WupWup nog steeds zo is, maar een tijdje terug wel.
Nou zou ik dat niet zo'n groot probleem vinden als hij direct daarna gewoon lekker weer zou gaan slapen. Maar lekker gaan slapen en minder nachtvoedingen is helemaal fijn natuurlijk ;)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 17 november 2010 @ 12:44:36 #193
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88815878
Twinkly, ook wij hebben erg lang met ze op gezeten 's nachts. Het gaat nu sinds een maandje stukken beter en de heren zijn nu 17 mnd. Bij ons heeft de 10 min methode echt goed geholpen! Als ze wakker werden/worden gaan we er vrij snel naartoe, troosten in bed (dus niet op de arm oid) en dan weer weg. Dan is het vaak hartverscheurend huilen, dus dat weggaan is niet heel fijn zeg maar. De klok op 10 min en dan het riedeltje herhalen. Manlief en ik gingen er om en om uit. Slapen doe je niet hoor, maar je ligt toch even weer 20 min zeg maar. Bij ons was het 2 nachten drama, daarna was het echt beter! Nu worden ze alleen nog wakker als ze bijv ziek zijn. En daarna moet je dan weer even in het ritme komen. Want als ze ziek zijn dan gaan we wel vaker en mogen ze ook best even op de arm of iets drinken oid. Maar echt: voor ons was het zo'n eureka gevoel! En ook overdag zijn ze nu veel vrolijker, en wij ook natuurlijk.

Wil niet zeggen dat het voor jullie ook werkt, meer als 'tip' zeg maar :*

Sterkte, want heftig, it is............ helaas.
  woensdag 17 november 2010 @ 12:45:25 #194
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88815908
Hier was het vaak 'mis' zo tussen 23 en 1 u. Om daarna dehele nacht door te halen :O
pi_88816093
Inderdaad Twinkly, een nachtvoeding (of 2-3) is op zich niet zo'n ramp (hoewel fijner zonder natuurlijk) als ze daarna meteen doorslapen. Dat deed Senna dus afgelopen nacht: kwartier eruit om 3 uur om te voeden en meteen weer verder slapen in haar eigen bed. Dan is het niet heel erg vermoeiend, vind ik.

Maar ik wil eigenlijk de bv gaan afbouwen. In ieder geval alle overige bv's behalve de ochtendvoeding, wat mij betreft. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Nou moet ik zeggen dat de overgang naar alleen voor het slapen 's avonds en bij het wakker worden 's ochtends best soepel is gegaan. Ze accepteerde eigenlijk zonder meer dat ik nee zei als ze aangaf dat ze wilde drinken. Dus misschien zou ze dat 's avonds ook wel doen, maar ik durf niet zo goed te testen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88816227
Miss ik heb de avond voeding destijds vervangen door een fles peutermelk, toen hadden we alleen nog de nacht en ochtend voedingen. De nachtvoedingen heb ik wat later weg gelaten door gewoon alleen te troosten en geen borst meer aan te bieden. De eerste dag was het drama, daarna geen problemen meer gehad, zo ook met de ochtend voeding.
Ik vond 15 maanden een mooie tijd om te stoppen, nu krijgt hij alleen nog 's avonds voor het slapen gaan een fles peutermelk.

Vanochtend waren we weer op de peuterspeelzaal en Finn heeft een vriendinnetje, zo schattig. Ze waren samen kiekeboe aan het spelen bij een kast waar ze doorheen konden kijken en toen we naar huis gingen gaven ze elkaar kusjes O+
pi_88816259
Mikoxx, die 10 minuten methode was hier ook de grote oplossing, maar zoals je zegt, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Isabeau kreeg ook altijd 2 a 3 nachtvoedingen. Toen ik met bv gestopt was wilde ze dat nog...en tja, da's niet zo'n goed plan met KV :D
pi_88816283
Voor Iris vanmorgen een loopfietsje gehaald. We hadden nog Irischeques en ze wil steeds maar op Mirte haar loopfiets, maar die is te groot en daar kan ze echt nog niet op...
Nu heeft ze een eigen:


Ik ging even proberen of ze er uberhaupt op kon zitten en mevrouw reed er zo op weg :). Nu kunnen ze allebei "fietsen" als we naar buiten gaan...

We waren ook naar het voorleesuur in de bibliotheek geweest, zat ze heel netjes op zo'n klein stoeltje te luisteren, boog nog wat verder naar voren (volgens mij was ze helemaal into het verhaal), kiept ze zo head first op de grond... :{. Arm ding.

Twinkly, bij ons is het steeds een paar nachten bal en dan gaat het vaak weer beter. Ik denk dat het hier tandjes/kiezen zijn. Geen honger.
Lastig om dat te doorbreken als dat er zo in zit, ik heb in elk geval geen tips. Hopelijk gaat het ook wat beter als Niels weer beter in zn vel zit.
Iris heeft wel een paar weken gehad dat ze eigenlijk het liefst alleen maar bij mij op de arm zat als er ook maar iets tegenzat. Dat wordt gelukkig weer wat minder nu :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Nijna op 17-11-2010 13:07:55 (plaatje goed maken) ]
Fake it till you make it...
pi_88816325
Ow FTA, Senna krijgt hier al een flesje pyjamapapje voor het slapen gaan, en dan nog even de borst voor ze daadwerkelijk het bed in gaat.

Ik heb erover zitten denken om het in bed leggen door schaap te laten doen en het flesje dan op haar kamertje ipv de bv. Zoiets. Ik vind bijna 16 maanden ook wel mooi. Niet dat ik haast heb met afbouwen, maar ik wil er wel mee starten ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88816327
Sorbo, beterschap! Fijn dat Isabeau weer fris en fruitig was vanmorgen!
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')