Verhoeven.quote:Op zondag 14 november 2010 19:18 schreef Geo3kant het volgende:
Ajax heeft wel een probleem, eind van het seizoen zal Suarez en ook Stekelenburg vertrekken en dan blijft er weinig over.
Ik denk dat Ajax Steek nog het meest gaat missen van allemaal. Mounir vang het wel op, bovendien is Suarez nu gewoon een blok aan je been i.p.v. een toegevoegde waarde.quote:Op zondag 14 november 2010 19:18 schreef Geo3kant het volgende:
Ajax heeft wel een probleem, eind van het seizoen zal Suarez en ook Stekelenburg vertrekken en dan blijft er weinig over.
Als jij nou is gewoon een eind optyft dan zijn we in ieder geval al van een probleem af.quote:Op zondag 14 november 2010 19:18 schreef Geo3kant het volgende:
quote:Op zondag 14 november 2010 19:22 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Als jij nou is gewoon een eind optyft dan zijn we in ieder geval al van een probleem af.
Rustig aan johquote:Op zondag 14 november 2010 19:22 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Als jij nou is gewoon een eind optyft dan zijn we in ieder geval al van een probleem af.
Lol, zei niet eens dat ze bras spelen en je bent al aangebrandquote:Op zondag 14 november 2010 19:22 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Je bent aan het trollen, dus rot gewoon op.quote:Op zondag 14 november 2010 19:31 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Lol, zei niet eens dat ze bras spelen en je bent al aangebrand
Tsjah, zulke gasten heb je altijd.quote:Op zondag 14 november 2010 19:37 schreef Maanvis het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)achten-spelersbus-op
Kansloze tokkiesquote:Op zondag 14 november 2010 19:37 schreef Maanvis het volgende:
Die wedstrijd gaat nog leuk worden, ik voel het aan mijn water.quote:Op zondag 14 november 2010 19:47 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Kansloze tokkies![]()
Maak me wel zorgen om volgende week , als ze weer zo belabberd spelen , voorspel ik een PSV - Feijenoord uitslag![]()
Gelukkig doet Ooijer niet mee , IMHO de zwakste schakel bij Ajax
0-20 ? ;dquote:Op zondag 14 november 2010 19:48 schreef Kuhly het volgende:
[..]
Die wedstrijd gaat nog leuk worden, ik voel het aan mijn water.
Ik snap niet waarom je triest probeert te doen, ''Black Cats tear Chelsea apart'''enough said.quote:Op zondag 14 november 2010 19:55 schreef YazooW het volgende:
[..]
Sunderland ja, zou denk ik op halve sterkte nog wel met 5-0 winnen van Ajax
is goedquote:Op zondag 14 november 2010 19:58 schreef OreO het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je triest probeert te doen, ''Black Cats tear Chelsea apart'''enough said.
opwachten heb ik geen problemen mee, (be)dreigen vind ik dan weer minder. Wanneer de spelers eens een deel van de passie op het veld toonden die de supporters laten zien, wordt Ajax op haar slofjes kampioen.quote:Op zondag 14 november 2010 19:46 schreef Schanulleke het volgende:
Opwachten en (be)dreigen lost de problemen zeker niet op. Ook dat zijn geen supporters.
opgewacht worden door een groepje kneuzen inclusief meisje met moncler jasquote:Op zondag 14 november 2010 19:37 schreef Maanvis het volgende:
Die mensen zitten wel elke week op tribune he maar het blijven mongolenquote:Op zondag 14 november 2010 20:09 schreef Geo3kant het volgende:
Alleen maar zingen als ze voorstaan, ga je club steunen ofzo
Dat is het enige waar ik om heb gejuich vandaag.quote:Op zondag 14 november 2010 20:14 schreef the_legend_killer het volgende:
Wel goed voor jullie dat Ooijer er niet bij is tegen PSV
Nee, heel erg jammer. Nu moet die kluns van een Alderweireld er weer in....quote:Op zondag 14 november 2010 20:14 schreef the_legend_killer het volgende:
Wel goed voor jullie dat Ooijer er niet bij is tegen PSV
hopelijk als nieuwe trainer.quote:Op zondag 14 november 2010 20:26 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Nee, heel erg jammer. Nu moet die kluns van een Alderweireld er weer in....
Wat ik dus echt niet begrijp, is dat deze jongen na een uitstekend seizoen, na een paar mindere wedstrijden direct mag banken. En waarom de Jong koste wat kost speelt, ondanks dat hij geen pepernoot raakt met Mounir voor hem. En waarom hij 433 blijft spelen, ondanks dat hij de spelers er niet voor heeft of gebruikt.
Cruijff gaat morgen genadeloos hard zijn, om vervolgens te zeggen dat hij Ajax wil gaan leiden. Hoop ik.
Napraterij...quote:Op zondag 14 november 2010 20:30 schreef peaceman het volgende:
Ik heb het niet kunnen zien, maar las dat AZ verdiend gewonnen heeft.
Ik las weer iemand roepen dat het bestuur weg moet.. maar wat gaat dat oplossen? Gaat dit elftal dan wel ineens alles winnen? Onzin... allemaal Cruijff napraterij. Die overigens tot nu toe ook alleen maar heeft gezegd wat er volgens hem niet deugd, maar niet wat er dan zou moeten veranderen. Daarbij heeft hij tot nu toe ook aangegeven dat hij niet van plan is om er zelf te gaan zitten. Tja, wat heb je er dan aan?
Atouba is eigenlijk maar een paar wedstrijden fit geweest, dus om een geblesseerde speler als 'miskoop' te bestempelen is niet echt eerlijk.quote:Op zondag 14 november 2010 20:48 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Napraterij...
Ajax is de afgelopen 10 jaar nauwelijks kampioen geworden, heeft nauwelijks iets anders hoogs bereikt en maakt jaar op jaar verlies. De selectie is groot, herbergt weinig kwaliteit en kent spelers als Tainio, Ooijer, Atouba en dergelijke met een riant salaris.
Allemaal zaken waar het bestuur zich over moet buigen, en waar ze gefaald hebben. V/d Boog is als enige niet verantwoordelijk voor deze jarenlange malaise, daar hij er niet lang zit.
Rijkaard lijkt mij geen topcoach.quote:Op zondag 14 november 2010 20:29 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
TD, en Frankie als trainer! (Rijkaard)
Rijkaard is een trainer die net zo goed is als zijn materiaal en een ploeg niet beter maakt.quote:Op zondag 14 november 2010 21:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Rijkaard lijkt mij geen topcoach.
quote:Op zondag 14 november 2010 21:05 schreef ValHallen het volgende:
Siem de Jong lijkt de nieuwe Richard Knopper te worden...
Het was vandaag weer eens droevig. Positioneel klopt er bijna niks, alle spelers spelen kilometers onder hun niveau of spelen wel op niveau maar kunnen domweg niet beter. Vd Wiel is geen schim meer van de speler van vorig seizoen, hetzelfde geldt voor De Zeeuw. Emanuelson is al jaren volstrekt anoniem en kleurloos maar weet zich in het 1e te handhaven omdat hij multifunctioneel is. Anita is een centrale middenvelder en geen linksback. Zag je vorig jaar al maar toen zat er veel meer schwung in en werd Ajax niet zoveel in de verdediging gedrukt. Verthongen is in potentie een hele goede verdediger maar het klikt totaal niet met opoe Ooijer die bizar genoeg steeds weer in de basis start. Lindgren is een nuttige speler maar kan in dit Ajax totaal zijn ei niet kwijt, Enoh is een balafpakker en ik zie hem heel graag bij andere clubs spelen maar ik vind hem geen Ajax materiaal. Suarez en El Ham waren weer eens onzichtbaar en het blijkt de laatste weken keer op keer dat die 2 niet samen kunnen spelen. Vanuit de jeugd stroomt er amper wat door, ondanks de positieve verhalen van 2 jaar geleden (naar verluid hadden we toen een top B1) Sulejmani komt kwaliteit tekort en je martelt Eriksen door hem steeds te laten spelen in een elftal wat voor geen meter draait.
Jaarlijks worden er spelers weggestuurd onder het mom van: die zijn niet goed genoeg. En elk jaar worden we weer keihard met de neus op de feiten gedrukt dat er genoeg van die spelers een mooie carriere opbouwen. Nu zijn we weer aan het kijken of Boerrichter niet toevallig een versterking kan zijn terwijl we hem godverdomme jaren in de jeugdopleiding hebben gehad en geen kans hebben gegeven. Jol klaagt dat we geen buitenspelers hebben terwijl Josefzoon op de bank zit en we alle fatsoenlijke buitenspelers uit de jeugd verkopen aan clubs die wel weten hoe ze met spelers om moeten gaan. We laten Lindgren gaan en kopen hem later doodleuk weer terug, we laten Elia gaan en proberen hem jaren later weer terug te kopen, we laten Boussoufa gaan en die speelt al jaren de sterren van de hemel bij Anderlecht, Maduro hebben we niet meer nodig en is nu basisspeler bij Valencia. Daarvoor in de plaats kopen we Luque, Sulejmani, Urzaiz, Gabri, Oleguer, Wielaert, Sno, Kennedy, Cvitanich, Ogararu, Atouba, Tainio, Mido, Ooijer en Bruno Silva. De enige aankopen van de afgelopen 5 jaar die de moeite waard zijn gebleken zijn Suarez enne Suarez.
Ajax speelt al 10 jaar onherkenbaar voetbal. Als er al talenten echt doorbreken worden ze voor een appel en een ei verkocht aan de eerste de beste buitenlandse club (Maxwell, VdV, Nigel, Maduro, Zlatan, Mido) en er wordt subtop en middenmoot ervoor in de plaats gekocht. Gekocht!!!
Ajax was een opleidingsinstituut waar jeugdspelers de kans kregen om zicht te ontwikkelen. Ik lees tegenwoordig vaak dat je jonge spelers rustig moet brengen terwijl je in de gouden jaren 90 dikwijls een team had staan dat gemiddeld jonger was dan de F1 van Feyenoord. Alle lef en durf is verdwenen en daarmee ook alle kwaliteit. Als jeugdspelertjes een opstandige bui hebben worden ze doodleuk weggestuurd om daarna ergens anders de sterren van de hemel te gaan spelen. Ajax is doodziek en ik ben er doodziek van...
Asl we van PSV verliezen..quote:Op zondag 14 november 2010 21:52 schreef gimme.shelter het volgende:
Helemaal eens met de analyse van ValHallen!
Maar het bestuur van Ajax ziet het echt niet en hangt huilverhalen op!!!
Goede TT he vond hem wel gepast in deze mindere periode.quote:Op zondag 14 november 2010 21:54 schreef Euribob het volgende:
''Waar we achter onze club blijven staan!''
Jongens, ik schiet er gewoon van vol.
Goedzo!. Echte Ajax-Fans hier.quote:Op zondag 14 november 2010 21:56 schreef heloef het volgende:
[..]
Goede TT he vond hem wel gepast in deze mindere periode.
Als we weer eens kampioen worden zal hij wel komen feesten.quote:Op zondag 14 november 2010 21:57 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Goedzo!. Echte Ajax-Fans hier.
Trouwens Firefox1 is echt Fan af hé ?
Ik zie het niet snel gebeuren.quote:Op zondag 14 november 2010 22:00 schreef heloef het volgende:
[..]
Als we weer eens kampioen worden zal hij wel komen feesten.
Ik ook niet misschien als er volgende week wordt gewonnen.quote:Op zondag 14 november 2010 22:04 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Ik zie het niet snel gebeuren.
Als je fan-af bent, ben je blijkbaar nooit fan geweest.quote:Op zondag 14 november 2010 21:57 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Goedzo!. Echte Ajax-Fans hier.
Trouwens Firefox1 is echt Fan af hé ?
ik zie het vertrek van suarez hoe gek het ook klinkt niet als een aderlating.quote:Op zondag 14 november 2010 19:18 schreef Geo3kant het volgende:
Op dit moment eerder als een verijking.quote:Op zondag 14 november 2010 22:16 schreef rednitro het volgende:
[..]
ik zie het vertrek van suarez hoe gek het ook klinkt niet als een aderlating.
Inderdaad.quote:Op zondag 14 november 2010 22:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Op dit moment eerder als een verijking.
Gelukkig hebben we een speler als Suarez. Stekelenburg en hij zijn de enige die het 'recht' hebben om slecht te spelen.quote:Op zondag 14 november 2010 22:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Op dit moment eerder als een verijking.
Iemand gehoord wat er nou letterlijk werd gezongen/ geschreeuwd?quote:ALKMAAR - Demy de Zeeuw baalt dat hij zondag in de uitwedstrijd tegen zijn oude club AZ opnieuw de nodige verwensingen over zich heen kreeg. ,,Het is heel vervelend dat dit gebeurt, maar ik kan het niet meer terugdraaien,'' zei de Ajacied na de 2-0 nederlaag in Alkmaar. ,,Ik zal er maar mee moeten leren leven.''
De Zeeuw haalde zich een jaar geleden de woede van het AZ-publiek op de hals door enkele kritische uitlatingen in een interview. Vorig seizoen moest hij het daarom al ontgelden, maar ook nu was hij weer het mikpunt. ,,Ach ja, het was in ieder geval een stuk minder dan vorig jaar", bekeek hij het van de positieve kant. De middenvelder speelde slechts twintig minuten mee vanwege een rugblessure.
Door de nederlaag staat er veel druk op de topper van volgende week zaterdag tegen PSV. ,,Daarom is het extra vervelend dat we nu verliezen", vindt De Zeeuw. "Anders zouden we bij een overwinning op PSV weer helemaal hebben meegedaan. Nu moeten we zaterdag winnen om bij te blijven."
Wat dan? Het merendeel heeft al aangegeven dat ze hem graag zien komen.quote:Op zondag 14 november 2010 23:17 schreef ajacied4lf het volgende:
Misschien dat de supporters eens iets moeten doen om Cruijff binnen te halen.
Invloed van een supporter is groot. Het kan van alles zijn. Ga met een grote groep voor de ArenA staan, Spandoeken bij wedstrijden, noem maar op. Dit zal het proces versnellen, uiteindelijk moet er iets gebeuren.quote:Op zondag 14 november 2010 23:20 schreef heloef het volgende:
[..]
Wat dan? Het merendeel heeft al aangegeven dat ze hem graag zien komen.
Supporters kunnen roepen en schrijven wat ze willen.quote:Op zondag 14 november 2010 23:17 schreef ajacied4lf het volgende:
Misschien dat de supporters eens iets moeten doen om Cruijff binnen te halen.
Waarom is het bij Barça gelukt? Omdat ze bij Barça de ideeën van Cruijff accepteerden. Dat moet Ajax ook eens doen.quote:Op zondag 14 november 2010 23:25 schreef rednitro het volgende:
[..]
Supporters kunnen roepen en schrijven wat ze willen.
Johan zal toch niet meer willen komen, die zal blijven schermen met "ik kwam toch 2 jaar gelden?"
en ook toen had een passant (Van Basten) meer macht dan de persoon die de jeugd moet reorganiseren.
Dus als Van Gaal niet komt, en cruijff niet ... wie dan .. Hiddink ... dat is niet eens een ajacied en ligt bovendien nog vast voor een lange tijd ..
Ik zie het somber in.
meer bewijs als het huidige Barca en de huidige wereld kampioen zijn gekneed in een Jeugd opleiding neergezet door nota bene Cruijff.quote:Op zondag 14 november 2010 23:30 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Waarom is het bij Barça gelukt? Omdat ze bij Barça de ideeën van Cruijff accepteerden. Dat moet Ajax ook eens doen.
die gaan daardoor niet weg , je zal ze prive moeten bedreigen met kogelbrieven etc , anders gaan ze echt niet weg hoorquote:Op zondag 14 november 2010 23:22 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Invloed van een supporter is groot. Het kan van alles zijn. Ga met een grote groep voor de ArenA staan, Spandoeken bij wedstrijden, noem maar op. Dit zal het proces versnellen, uiteindelijk moet er iets gebeuren.
Er is natuurlijk wel het grote verschil met Barcelona dat ze daar de goede spelers kunnen behouden en die worden hier weggekocht, zelfs talenten worden uit de jeugd gehaald, maar dat is natuurlijk al weer een jaar of 10 zo, de oplossing heb ik niet maar ze zouden misschien minder snel spelers met potentie weg moeten sturen en meerdere spelers voor dezelfde positie opleiden, het lullige is nu dat er niet ééns een linksback uit de jeugdopleiding opgesteld kan wordenquote:Op zondag 14 november 2010 23:33 schreef rednitro het volgende:
[..]
meer bewijs als het huidige Barca en de huidige wereld kampioen zijn gekneed in een Jeugd opleiding neergezet door nota bene Cruijff.
Maar van der boog en consorten zien het beter.
"tja we wachten elke maandag ochtend met gebak en koffie op de heer Cruijff maar hij komt niet"
Gewoon de druk blijven opvoeren, Jorien is uiteindelijk ook geknakt.quote:Op zondag 14 november 2010 23:59 schreef Rated_RKO het volgende:
[..]
die gaan daardoor niet weg , je zal ze prive moeten bedreigen met kogelbrieven etc , anders gaan ze echt niet weg hoor
ja , mede omdat ie prive erdoor geleden heeftquote:Op maandag 15 november 2010 00:06 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Gewoon de druk blijven opvoeren, Jorien is uiteindelijk ook geknakt.
Ook dat en het werk werd hem onmogelijk gemaakt. Laterna kwam hij niet meer in de Kuip, omdat de situatie zo dreigend was.quote:Op maandag 15 november 2010 00:13 schreef Rated_RKO het volgende:
[..]
ja , mede omdat ie prive erdoor geleden heeft
quote:Op maandag 15 november 2010 01:07 schreef j0rdiiii het volgende:
Pff als je kijkt hoe we het vorig jaar deden met Suarez in vorm20 goals tegen totaal, nu al 16 en 3 nederlagen totaal.. nu ook al
De supporters zijn terecht gefrustreerd dat hun Ajax naar de vaantjes gaat.quote:Op maandag 15 november 2010 01:36 schreef DuvelDuvel het volgende:
Het is weer zover. Iedereen moet oprotten en er moeten weer nieuwe mensen komen want dat werkte zo goed de laatste jaren.
Nee, maar het begint toch wel redelijk bij een dieptepunt te komen nu.quote:Op maandag 15 november 2010 01:36 schreef DuvelDuvel het volgende:
Het is weer zover. Iedereen moet oprotten en er moeten weer nieuwe mensen komen want dat werkte zo goed de laatste jaren.
De grootste fout was dat het Ajax-bestuur de club naar de beurs bracht, opdat zij dan met de grote jongens konden blijven spelen...quote:Op zondag 14 november 2010 23:56 schreef ValHallen het volgende:
Echt gadverdamme, die stuitende arrogantie van de Ajax top![]()
Jongens, blijf maar weer telkens zeggen dat het zo goed gaat bij Ajax, binnen 5 jaar zijn we er erger aan toe dan Feyenoord als het zo doorgaat. Wat een aanfluiting..
Het hadden er ook meer kunnen zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 01:22 schreef Toitle het volgende:
30 noobs die in iedergeval achter de bus staanthat is the spirit.
Suárez heeft nu dezelfde trekjes als Cristiano Ronaldo: Ikke, ikke, ikke, de rest mag lekker stikken...quote:Op zondag 14 november 2010 22:16 schreef rednitro het volgende:
[..]
ik zie het vertrek van suarez hoe gek het ook klinkt niet als een aderlating.
Dat die drie toenadering bij elkaar zoeken en zich niet laten tegenhouden door hun in de weg zittende ego's...quote:Op zondag 14 november 2010 23:15 schreef rednitro het volgende:
Zo hoor je dat dan ook weer.
Terwijl het niet eens zeker was of Van Gaal weer om de tafel ging met Bayern voor een contract verlening gooide R De Boer een lijntje uit en bood aan om Van Gaal eens over te halen om eens met Ajax te gaan zitten.
Geen reactie van Ajax kant.
Ze denken daar bij Ajax binnenskamers nog steeds een Europese top club te zijn en denken boven hun stand. Is het arrogantie? Wij hebben Van Gaal niet nodig?
Jan Everse heeft gelijk als hij zegt ze moeten bij Ajax eens een stapje terug doen.
Als je ziet wat er de afgelopen jaren bij Ajax is weg gelopen en wat ze aan spelers hebben afgedaan als te zwak.
Reis bijv, was niet goed genoeg.
Chadli, Dudszak is gescout en was niet goed genoeg.
Elia te licht.
Ajax is zo ziek, het moet vanaf de grond af aan weer opgebouwd worden.
Zie er maar een paar daar leiding aan geven, Van Gaal, Cruijff, Molenaar
Nieuwe column van Cruijffquote:Oproep aan alle Ajacieden
Er zijn mensen die beweren, dat ik bezig ben Ajax kapot te maken. Die begrijpen het dus niet. Het gaat er niet om de club kapot te maken, het gaat er om te voorkomen dat de club kapot wordt gemaakt. Daarom ben ik in actie gekomen. Ik herken mijn Ajax niet meer. In plaats van een club die warmte uitstraalt, is het een club vol tegenstellingen en tegenstanders geworden.
Niemand hoeft mij te vertellen hoe complex de oplossing van dit probleem is. Terwijl het op zich allemaal niet zo moeilijk is. Kijk waar de club voor staat en je ziet meteen dat binnen de vereniging het voetbal ontbreekt. Licht de Raad van Commissarissen, clubbestuur, directie en ledenraad door en iedereen begrijpt wat ik bedoel. Er zit niet één oud-eerste-elftalspeler in. Niet één!
Daarom doe ik een oproep aan alle Ajacieden om snel bij elkaar te komen om kandidaten te kiezen voor de komende ledenraadverkiezing. Op 14 december zijn 8 van de 24 leden herverkiesbaar en tot 30 november kunnen nieuwe kandidaten worden aangemeld. Er kan dan een eerste belangrijke stap worden gezet door die plaatsen in te laten nemen door Ajacieden als Marc Overmars, Tscheu La Ling, Edo Ophof, Peter Boeve, Keje Molenaar en anderen. Ik noem nu bewust deze namen, om aan te geven dat niet alle voetballers zo dom zijn als vaak nog door sommigen wordt beweerd.
Iemand als Overmars heeft toch meegeholpen om van Go Ahead Eagles één van de drie profclubs te maken, die volgens de KNVB financieel helemaal gezond zijn. Zoals Ling in Slowakije een club helemaal naar het idee van het oude Ajax heeft georganiseerd. Ook Ophof, Boeve en Molenaar hebben het maatschappelijk uitstekend gedaan en zo zijn er nog diverse anderen te noemen.
Even voor alle duidelijkheid, het gaat me er niet om alleen voetballers in de clubleiding te krijgen. Maar een betere verhouding tussen oud-spelers en specialisten op het gebied van financiën, marketing en pr zou al een stap in de goede richting zijn.
Nu zit je met de kromme situatie, dat de commissarissen en het bestuur geen topvoetbalachtergrond hebben, maar toch moeten beslissen wie er geschikt is om trainer of directeur te worden. Juist in zon geval zou de ledenraad de leiding moeten adviseren. Nu heeft dan geen zin, omdat ook in de ledenraad geen topvoetbalverstand zit.
Door nu te beginnen meer voetbal in de ledenraad te brengen, kan straks die lijn ook door de rest van Ajax worden getrokken. Bij iedere vrijgekomen functie moet dan eerst gekeken worden of een ex-voetballer beschikbaar is met tegelijk de specifieke kennis over de portefeuille die hij krijgt. Is zon type er niet, dan kan alsnog een specialist worden benoemd.
Waar het mij vooral om gaat, is dat de verhoudingen binnen Ajax anders komen te liggen. Dat er mensen wakker liggen van mijn kritiek doet me daarom weinig. Als topsporter ben je gewend aan kritiek. Omdat kritiek bedoeld is om beter te worden. Zo werkt het in de topsport, dus hoort dat ook bij een topclub het geval te zijn.
Dan moet je Ten Cate ook terughalen, anders werkt het niet.quote:Op zondag 14 november 2010 20:29 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
TD, en Frankie als trainer! (Rijkaard)
Of alleen Henk terughalen is ook een goede toch de laatste trainer waar onder Ajax een jaar constant presteerde. Maar hij had ook wel het beste team van de laatste 10 jaar onder zijn hoede. Met Stam, Davids, Sneijder, Heitinga, Babel, Huntelaar, Perez enz. Besef nu pas eigenlijk hoe goed die ploeg was en hoeveel kwaliteit er bij Ajax op dat moment rondliep.quote:Op maandag 15 november 2010 08:47 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Dan moet je Ten Cate ook terughalen, anders werkt het niet.
Wat zoeken ze dan? een Cristiano Ronaldo voor 2 ton?quote:Balázs Dzsudzsák
''Zal ik je eens wat vertellen: Ajax had me kunnen hebben'', gaat hij verder. ''Ik maakte in augustus 2007 mijn debuut voor de Hongaarse ploeg. We speelden een vriendschappelijke wedstrijd tegen Italië.''
''Een scout van Ajax zat voor me op de tribune. Ik speelde de wedstrijd van mijn leven, alles lukte. De back van Italië, Massimo Oddo, was nergens. We wonnen het duel met 3-1.''
''Een paar dagen later speelde ik met Debrecen in de Hongaarse competitie, weer was er iemand van Ajax. Het ging wat minder, ik was nog niet gewend aan twee zware wedstrijden in een week. Vlak daarna liet Ajax weten dat ze me nog niet goed genoeg vonden voor een overgang.
De flankspeler zag een overgang naar Ajax op dat moment zeker zitten. Natuurlijk. Ik speelde in de Hongaarse competitie, wilde hogerop. Gelukkig meldde PSV zich ruim een maand later, het was meteen rond.''
Vind dat je niet moet praten over een trainers wissel.quote:Op maandag 15 november 2010 08:51 schreef heloef het volgende:
[..]
Of alleen Henk terughalen is ook een goede toch de laatste trainer waar onder Ajax een jaar constant presteerde. Maar hij had ook wel het beste team van de laatste 10 jaar onder zijn hoede. Met Stam, Davids, Sneijder, Heitinga, Babel, Huntelaar, Perez enz. Besef nu pas eigenlijk hoe goed die ploeg was en hoeveel kwaliteit er bij Ajax op dat moment rondliep.
Euh nee. Dat elftal had kampioen moeten worden, maar dat kreeg Henk niet voorelkaar. Het was een elftal dat zeer wisselvallig presteerde. Het won met grote cijfers bij Twente, PSV en Feyenoord, maar verloor ook van Vitesse, Sparta en Heerenveen. Niet voor niets stond Ajax in de winterstop 11 punten achter op PSV. Het was dankzij het prutswerk van Koeman dat Ajax uiteindelijk nog tot de laatste speeldag mee speelde om de titel. Het gevolg is een ieder wel bekend: 1 doelpunt kwam Ajax tekort.quote:Op maandag 15 november 2010 08:51 schreef heloef het volgende:
[..]
Of alleen Henk terughalen is ook een goede toch de laatste trainer waar onder Ajax een jaar constant presteerde. Maar hij had ook wel het beste team van de laatste 10 jaar onder zijn hoede. Met Stam, Davids, Sneijder, Heitinga, Babel, Huntelaar, Perez enz. Besef nu pas eigenlijk hoe goed die ploeg was en hoeveel kwaliteit er bij Ajax op dat moment rondliep.
Weet je de wedstrijden in de voorronde van de Cl nog? 2x achter elkaar.quote:Op maandag 15 november 2010 08:51 schreef heloef het volgende:
[..]
quote:Cruijff roept op tot revolutie
ALKMAAR - Johan Cruijff doet vandaag in zijn column in Telesport min of meer een oproep tot een fluwelen revolutie bij Ajax, zijn grote jeugdliefde.
Johan Cruijff Het erelid Cruijff, de legendarische nummer 14, roept alle Ajacieden op snel bij elkaar te komen. "Om kandidaten naar voren te schuiven voor de komende ledenraadverkiezing. Op 14 december zijn 8 van de 24 leden herkiesbaar en tot 30 november kunnen nieuwe kandidaten worden aangemeld."
Intussen wordt de ruimte in de directiekamer van Ajax en bij de raad van commissarissen steeds kleiner om te ademen. Deze week liet president-commissaris Uri Coronel in reactie op de eerdere oproep van Cruijff om op te stappen weten: "Als de vereniging - dus de ledenraad in casu - zegt 'we hebben geen vertrouwen in wat jullie doen' dan stap ik op."
Cruijff noemt onder meer de namen van Ajacieden als Marc Overmars, Tsheu La Ling, Marco van Basten, Keje Molenaar en Frank Rijkaard als kandidaten voor de ledenraad van de club. Het stoort Cruijff dat er geen enkele beleidspositie wordt bezet door een ex-speler uit het eerste elftal, terwijl daar zijn inziens voldoende bestuurlijke kwaliteiten voorhanden zijn om een club als Ajax mede te leiden.
De vrije val van Ajax op het veld lijkt ook niet meer te stoppen. De ploeg van Martin Jol is helemaal de weg kwijt met de tweede competitienederlaag op rij. Na het verlies tegen ADO Den Haag werden de Ajacieden gisteren helemaal zoek gespeeld in Alkmaar door AZ. Met een 2-0 nederlaag (Wernbloom, Sigthórsson) kwam Ajax er nog genadig vanaf in de kaasstad.
Met alle seinen op rood in de Amsterdam ArenA wacht Ajax zaterdag een bezoek van koploper PSV en drie dagen later komt Real Madrid langs. Ajax scheert langs de rand van de afgrond, maar tegelijkertijd bieden die twee tegenstanders een ideale mogelijkheid om het lek boven te krijgen.
Als het aan Johan Cruijff ligt, zullen de verhouding op beleidsniveau eerst anders moeten komen te liggen, wil Ajax weer zijn Ajax worden, het Ajax met de historische uitstraling.
Die Cruijff blijft leuk met zijn opmerkingenquote:Niemand hoeft mij te vertellen hoe complex de oplossing van dit probleem is. Terwijl het op zich allemaal niet zo moeilijk is.
Nu zou hij eigenlijk moeten zeggen. "Als we bij elkaar komen en we kunnen hier iets van maken, zal ik mij ook beschikbaar stellen".quote:Daarom doe ik een oproep aan alle Ajacieden om snel bij elkaar te komen om kandidaten te kiezen voor de komende ledenraadverkiezing. Op 14 december zijn 8 van de 24 leden herverkiesbaar en tot 30 november kunnen nieuwe kandidaten worden aangemeld. Er kan dan een eerste belangrijke stap worden gezet door die plaatsen in te laten nemen door Ajacieden als Marc Overmars, Tscheu La Ling, Edo Ophof, Peter Boeve, Keje Molenaar en anderen. Ik noem nu bewust deze namen, om aan te geven dat niet alle voetballers zo dom zijn als vaak nog door sommigen wordt beweerd.
Klopt, weer een trainer vervangen heeft geen zin. Je maakt de positie van de trainer er alleen maar instabieler op en dan zul je op den duur geen trainer meer kunnen krijgen die zich er aan wil wagen. Daarnaast maak je het elftal er op die manier ook niet beter door.quote:Op maandag 15 november 2010 09:28 schreef rednitro het volgende:
[..]
Vind dat je niet moet praten over een trainers wissel.
Dat is echt onzin en heeft geen nut, weer een nieuwe trainer terwijl ten cate, van basten, koeman, adriaanse, blind, wouters, morton olsen allemaal zijn weg gestuurd in de afgelopen 10 jaar.
Ik ben het 100% eens met cruijff, die ledenraad moet voor meer dan 50% gevuld zijn met oud spelers !
Dat is een eerste stap om Ajax weer op de rails te krijgen.
Cruijffquote:Op maandag 15 november 2010 15:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die Cruijff blijft leuk met zijn opmerkingen
Het is heel ingewikkeld, maar eigenlijk helemaal niet![]()
quote:Op maandag 15 november 2010 16:07 schreef stoeltafel het volgende:
Maar dit stomme bestuur luister volgens mij echt niet naar andere mensen.
Probleem loopt jaren, al jaren geen kampioen. Geen normale jeugdopleiding, talenten krijgen bijna geen kansen. Financieël gaat het ook niet best.quote:Op maandag 15 november 2010 16:51 schreef Ebbao het volgende:
Dus jullie vinden serieus dat jullie in een crisis zitten en dat er stappen moeten worden genomen? Hebben jullie de 2e seizoenshelft van afgelopen jaar niet meer op jullie netvlies?
Ik vind het echt te populistisch; 3 verloren wedstrijden zegt meer iets over dit moment en daar moet je geen beleid op bouwen.
Geloof er niet zoveel van. Zeker niet als ze Rijkaard als El salvador zienquote:Op maandag 15 november 2010 17:00 schreef guapo het volgende:
het gerucht gaat dat Jol een half uur geleden door v/d Boog ontslagen is. Rijkaard is de opvolger. Bij Ajax wordt de telefoon nu niet opgenomen. je hoort een bandje....
quote:Op maandag 15 november 2010 17:00 schreef guapo het volgende:
het gerucht gaat dat Jol een half uur geleden door v/d Boog ontslagen is. Rijkaard is de opvolger. Bij Ajax wordt de telefoon nu niet opgenomen. je hoort een bandje....
quote:Op maandag 15 november 2010 17:00 schreef guapo het volgende:
Het gerucht gaat ook dat Messi flink in wou leveren om bij Ajax te kunnen spelen in de winter, het bestuur van Ajax ging echter niet akkoord.quote:Op maandag 15 november 2010 17:00 schreef guapo het volgende:
Zou wel handiger zijn als je even komma's gebruiktquote:Op maandag 15 november 2010 17:22 schreef rednitro het volgende:
het gerucht gaat dat Johan jol heeft gebeld hij en zijn hele familie willen weer komen voetballen voor ajax.
ooh ja hij neemt ook 6 trainers, 4 jeugd spelers nog talent voller dan messi mee en een was mevrouw (tante beb)
Ooh ja dat van overmars, denk je dat ajax hem gaat bellen? denkt het niet en zoals hij al zegt ajax moet mij wel eerst bellen kunnen we die dus afschrijven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat leest toch echt een stuk beter![]()
Ajax zal niemand bellen, wordt tijd dat de oud-spelers even gaan bellen.
★★★
Ik had toch Rijkaard gebeldquote:AMSTERDAM - Keje Molenaar is de nieuwe trainer van Ajax. Dat zegt de oud-speler naar aanleiding van een telefoontje van Johan Cruijff.
De legendarische nummer 14 vindt dat ik de aangewezen persoon ben om de club er weer bovenop te helpen.
''Ik denk dat het zo langzamerhand tijd wordt dat ik wat bij Ajax ga doen", reageerde Molenaar maandag.
Hij zegt zich volledig te kunnen vinden in de woorden van Cruijff en is derhalve bereid zitting te nemen op de bank.
Bij Ajax was Jol aan een teleurstellend seizoen bezig. Volgens Cruijff moeten daarvoor acht oud-spelers weer ingezet worden als spelers.
Hij noemde de namen van Marco van Basten, Frank Rijkaard, Tscheu La Ling en Marc Overmars.
In de selectie zitten nu nog een hoop oude Ajax spelers.
Financieel tekort
Molenaar, voormalig advocaat, vindt dat er organisatorisch en beleidsmatig veel te veranderen valt bij Ajax.
''Ik vind het niet normaal dat je in één jaar 23 miljoen euro verlies lijdt. Bovendien kun je niet roepen dat je de jeugd wil laten doorstromen als je daarna twaalf spelers aantrekt. Het financieel tekort hangt daarmee samen."
Molenaar zal tijdens Ajax-PSV al op de bank plaats nemen.
quote:Keje Molenaar gaat zich kandidaat stellen voor een zetel in de ledenraad van Ajax. Dat zegt de oud-speler naar aanleiding van de wekelijkse column van Johan Cruijff in de Telegraaf.
© ANPDe legendarische nummer 14 vindt dat meer oud-spelers van de club, onder wie Molenaar, moeten toetreden tot de ledenraad om de club er weer bovenop te helpen.
''Ik denk dat het zo langzamerhand tijd wordt dat ik wat bij Ajax ga doen", reageerde Molenaar maandag.
Hij zegt zich volledig te kunnen vinden in de woorden van Cruijff en is derhalve bereid zitting te nemen in de ledenraad.
Ledenraad
Bij Ajax worden op 14 december acht van de 24 zetels opnieuw verdeeld. Volgens Cruijff moeten daarvoor acht oud-spelers van de club in aanmerking komen.
Hij noemde ook de namen van Marco van Basten, Frank Rijkaard, Tscheu La Ling en Marc Overmars.
In de ledenraad zitten nu nog geen oud-voetballers van Ajax.
Financieel tekort
Molenaar, in het dagelijkse leven advocaat, vindt dat er organisatorisch en beleidsmatig veel te veranderen valt bij Ajax.
''Ik vind het niet normaal dat je in één jaar 23 miljoen euro verlies lijdt. Bovendien kun je niet roepen dat je de jeugd wil laten doorstromen als je daarna twaalf spelers aantrekt. Het financieel tekort hangt daarmee samen."
Bestuursfunctie
De oud-speler werd 2,5 jaar geleden al door de huidige voorzitter Uri Coronel gevraagd voor de functie van algemeen directeur. Hij besloot zich echter terug te trekken uit de sollicitatieprocedure.
Een eventuele zetel in de ledenraad is vooralsnog voor hem dan ook geen stap naar een bestuursfunctie. ''Ik richt me nu hierop, wat ik later doe moet de toekomst uitwijzen."
Oud-international Overmars vindt het een eer dat Cruijff hem genoemd heeft als gegadigde voor de ledenraad.
Luisteren
Overmars zegt dat zijn voormalige club Ajax dan echter wel zelf het initiatief moet nemen om een gesprek met hem aan te gaan. ''Ik ben te allen tijde bereid te luisteren", zei de huidige technisch directeur van Go Ahead Eagles maandag.
''Ik heb over een aantal zaken best een mening, zoals ik ook mijn gedachten heb over de manier waarop ik Ajax mogelijk zou kunnen helpen."
Cruijff roemde de manier waarop Overmars van de Eagles een financieel gezonde club heeft gemaakt.
Boeve
Ook Peter Boeve, voormalig linksback van de Amsterdammers, zou het mooi vinden om in de ledenraad te komen. ''Maar voor zoiets moet je wel gevraagd worden. Als dat gebeurt, sta ik zeker open voor een gesprek met Ajax."
Dat het nu zo slecht met Ajax gaat, doet hem naar eigen zeggen veel pijn. ''Als je zo lang voor een club hebt gespeeld, ga je er van houden. En houden van is in mijn ogen niet zwijgen en jaknikken, maar zaken bespreekbaar maken."
Verstand
''Het is altijd goed om kennis en kunde aan elkaar te koppelen. Keje heeft verstand van juridische zaken, ik van pr. Zo zijn we complementair aan elkaar."
De oud-international vindt, net als Cruijff, dat het al langer slecht gaat met Ajax. ''Ajax was altijd een kwestie van durven. Nu begint langzamerhand de angst te regeren", aldus Boeve.
La Ling
Ook Tscheu La Ling, nog zo'n Ajax-icoon uit de jaren tachtig, kan zich vinden in het plan van Cruijff. Hij gaf echter tegenover de Amsterdamse zender AT5 aan geen tijd te hebben.
''Maar ik snap Cruijff wel. De club wordt al jaren geleid door passanten. Daardoor dreigt Ajax nu af te glijden naar de situatie waarin Feyenoord zit", aldus La Ling.
Ja, omdat jullie Feyenoorders nogal dom zijnquote:Op maandag 15 november 2010 18:35 schreef Maanvis het volgende:
Pff, als ik Ajacied was zou ik cruijff maar een blok aan het been vinden.
Omdat hij Ajax vooruit probeert te helpen en een betere kijk op de zaken heeft dan het bestuur wat er nu zit?quote:Op maandag 15 november 2010 18:35 schreef Maanvis het volgende:
Pff, als ik Ajacied was zou ik cruijff maar een blok aan het been vinden.
Omdat ie alleen maar aan de zijlijn staat te roepen en niet zelf de leiding in handen neemt. Wil hij echt iets doen, dan moet ie gewoon AD bij Ajax worden. Doet ie dat niet, dan moet ie niet wouwelen. De huidige directie bij Ajax kan in de ogen van Johan Cruijff niets goed doen. Hierdoor krijgen ze geen tijd om te werken aan de problemen binnen Ajax. Want als het aan Cruijff had gelegen hadden ze er niet meer gezeten. De oplossing zou nu zijn 'met z'n allen de schouders eronder, veel saneren, en over 3 tot 5 jaar weer een keertje kampioen worden'. Maar dankzij Cruijff's opmerkingen gaat de huidige directie dat ook niet lukken.quote:Op maandag 15 november 2010 18:46 schreef heloef het volgende:
[..]
Omdat hij Ajax vooruit probeert te helpen en een betere kijk op de zaken heeft dan het bestuur wat er nu zit?
Mij een feyenoorder noemen, dat is pas domquote:Op maandag 15 november 2010 18:44 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, omdat jullie Feyenoorders nogal dom zijn
Dacht dat je die stokstaart ofzo was. Zelfde UI. Was overigens niet serieus bedoelt daar niet vanquote:Op maandag 15 november 2010 19:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mij een feyenoorder noemen, dat is pas dom.
Denk je nou echt dat de directie Cruijff AD laat worden als hij dat zou willen? En de directie mag dan wel leuk saneren en zo maar als er zo goed wordt saneerd hoe komt het dan dat het afgelopen jaar de salariskosten met 6 miljoen zijn gestegen? Omdat de directie het toe laat dat de passant Jol spelers als Atouba, Tainio, Mido en Ooijer kan halen. In plaats van te zeggen dat er op De Toekomst voldoende talent rondloopt (waar nu speel minuten van worden afgepakt ten fanveure van de eerder genoemde bankzitter) en dat er op de centen moet worden gelet. Maar ja het bestuur is o zo bang dat Jol ze dan weer gaat dreigen met een terugkeer naar Engeland. Mocht er een club komen zeg ik strik er omheen en uitzwaaien.quote:Op maandag 15 november 2010 18:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Omdat ie alleen maar aan de zijlijn staat te roepen en niet zelf de leiding in handen neemt. Wil hij echt iets doen, dan moet ie gewoon AD bij Ajax worden. Doet ie dat niet, dan moet ie niet wouwelen. De huidige directie bij Ajax kan in de ogen van Johan Cruijff niets goed doen. Hierdoor krijgen ze geen tijd om te werken aan de problemen binnen Ajax. Want als het aan Cruijff had gelegen hadden ze er niet meer gezeten. De oplossing zou nu zijn 'met z'n allen de schouders eronder, veel saneren, en over 3 tot 5 jaar weer een keertje kampioen worden'. Maar dankzij Cruijff's opmerkingen gaat de huidige directie dat ook niet lukken.
Op de toekomst loopt niet voldoende talent rond. De A1 en Jong Ajax staan bedroevend laag in hun competities. Als ze tegen hun leeftijdsgenootjes al niet op kunnen, wat hebben ze dan in de eredivisie te zoeken?quote:Op maandag 15 november 2010 19:15 schreef heloef het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat de directie Cruijff AD laat worden als hij dat zou willen? En de directie mag dan wel leuk saneren en zo maar als er zo goed wordt saneerd hoe komt het dan dat het afgelopen jaar de salariskosten met 6 miljoen zijn gestegen? Omdat de directie het toe laat dat de passant Jol spelers als Atouba, Tainio, Mido en Ooijer kan halen. In plaats van te zeggen dat er op De Toekomst voldoende talent rondloopt (waar nu speel minuten van worden afgepakt ten fanveure van de eerder genoemde bankzitter) en dat er op de centen moet worden gelet. Maar ja het bestuur is o zo bang dat Jol ze dan weer gaat dreigen met een terugkeer naar Engeland. Mocht er een club komen zeg ik strik er omheen en uitzwaaien.
We hebben Jozefzoon en Bonevacia toch gezien tegen Vitesse? Bonevacia is echt niet minder dan Tainio. Je maakt mij niet wijs dat daar niet nog 2 van rondlopen op de Toekomst. In ieder slecht team zal wel een goed spelertje zitten.quote:Op maandag 15 november 2010 19:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Op de toekomst loopt niet voldoende talent rond. De A1 en Jong Ajax staan bedroevend laag in hun competities. Als ze tegen hun leeftijdsgenootjes al niet op kunnen, wat hebben ze dan in de eredivisie te zoeken?
In Jong Ajax en in de A1 lopen geen 2de Jozefzoon of Bonevacia rond. Na horen zeggen zou de B1 wel weer een goede lichting zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 19:29 schreef heloef het volgende:
[..]
We hebben Jozefzoon en Bonevacia toch gezien tegen Vitesse? Bonevacia is echt niet minder dan Tainio. Je maakt mij niet wijs dat daar niet nog 2 van rondlopen op de Toekomst. In ieder slecht team zal wel een goed spelertje zitten.
En wat hebben Ooijer en Atouba dan wel te zoeken in Eredivisie? Ook niks![]()
En we zwaaien met zijn allen Urbyquote:
Kan er inderdaad niet bepaald rouwig om zijnquote:Op maandag 15 november 2010 20:57 schreef heloef het volgende:
[..]
En we zwaaien met zijn allen Urby
Beetje lullig hé.quote:Op maandag 15 november 2010 20:57 schreef heloef het volgende:
[..]
Zo hoort het inderdaad.quote:Op maandag 15 november 2010 21:00 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Beetje lullig hé.
Hij wisselde perfecte wedstrijden af met hele slechte. Nooit echt een constant niveau, maar wel echt een kind van de club natuurlijk
Het ga je goed Urby, Wolfsburg is een mooie club voor hem
quote:Op maandag 15 november 2010 20:57 schreef heloef het volgende:
[..]
ach ja, zal hem missen.quote:Op maandag 15 november 2010 21:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zo hoort het inderdaad.
En toch... Zijn rushes mag ik graag zien.
quote:Op maandag 15 november 2010 21:13 schreef rednitro het volgende:
[..]
ach ja, zal hem missen.
zijn slappe instelling en knullig balverlies.
maar dan eens in de 7 wedstrijden heeft ie peper in zijn hol en doet ie het lekker.
jammer dat hij je dan al punten heeft gekost.
nee![]()
zo nu alleen anita, enoh, el hamdaoui, mido, ooijer, vd wiel, de zeeuw, lindgren, suljemani, suarez slijten en dan over een jaartje of 4 worden we misschien weer een keer 2e.
Financieel wel toch? Met een beetje geluk is hij 15mil waard.quote:Op maandag 15 november 2010 21:36 schreef Smoofie het volgende:
Die gaydon gasten overdrijven wel, el hamdaoutje verkopen en weg problemen.
quote:'Ajax heeft komst Hiddink nog niet opgegeven'
Maandag, 15 November 2010 om 21:07
Van der Boog is druk met hem bezig, maar de Turkse voetbalbond ziet een vertrek van Guus Hiddink nog niet zitten. Nadat de de Turkse voetbalbond een eerste voorstel afwees, Heeft Ajax zich volgens Voetbal International opnieuw bij Hiddinks zaakwaarnemer Cees van Nieuwenhuizen gemeld. Deze heeft wel oor naar een Ajax avontuur.
Ajax is op zoek naar een vervanger voor Martin Jol en was in een eerder stadium al bij de voormalige bondscoach van Rusland uitgekomen. Hiddink kan Ajax zes miljoen euro per jaar gaan verdienen, maar liet weten geen trek te hebben in een baan Ajax. Ajax wil echter niet zomaar opgeven en heeft zich weer bij Van Nieuwenhuizen gemeld.
De belangenbehartiger van Hiddink kreeg te horen dat het jaarsalaris van zes miljoen euro nu als ondergrens geldt en dat er vanuit deze positie verder gepraat kan worden. Van Nieuwenhuizen ziet de geldtekens al in zijn ogen en zou de deal wel zien zitten. Het is echter maar de vraag wat Hiddink zelf wil: de Nederlander doet vooralsnog weinig uitspraken over zijn toekomst.
Hahaha 6 miljoen, ondergrensquote:Op maandag 15 november 2010 22:01 schreef heloef het volgende:
Hiddink mag wegblijven 6 miljoen per jaar waar is in godsnaam het verstand van dit bestuur gebleven? Hebben ze dan nog steeds niet door dat we geen Real zijn. En dus qua trainers ook niet hetzelfde salaris moeten betalen?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHquote:Op maandag 15 november 2010 22:17 schreef rednitro het volgende:
[..]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=95186
Dat verhaal komt toch niet echt van voetbalzone joh, dat snapt toch elke mongool als je die link gewoon checktquote:Op maandag 15 november 2010 22:26 schreef Smoofie het volgende:
Wat is dit voor gelul btw. Vervanger voor Jol? 6 miljoen? Onzin zeg, wie gelooft dat nou, voetbalzone en voetbalprimeur en al die pauper sites zijn niet te vertrouwen.
Nou weten we het wel, rot je nou op?quote:Op maandag 15 november 2010 22:33 schreef rednitro het volgende:
hap hap hap
Maar zo komen de geruchten de wereld in.
zo makkelijk is het.
nee helaas.quote:Op maandag 15 november 2010 22:36 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Nou weten we het wel, rot je nou op?
Ja, want als je het drie keer achter elkaar doet is het nog steeds grappig.quote:Op maandag 15 november 2010 22:33 schreef rednitro het volgende:
hap hap hap
Maar zo komen de geruchten de wereld in.
zo makkelijk is het.
Nouja, Jong Ajax is vanavond uitgeschakeld in de beker voor beloftenteams, tegen Jong Feyenoord. Geeft toch wel aan hoe belabberd het is gesteld met de jeugdopleiding van Ajax.quote:Op maandag 15 november 2010 20:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
In Jong Ajax en in de A1 lopen geen 2de Jozefzoon of Bonevacia rond. Na horen zeggen zou de B1 wel weer een goede lichting zijn.
Klopt, maar als het beleid zo blijft, dan zal Ajax, Feyenoord achterna gaan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:27 schreef PIETR het volgende:
Jullie staan 3e, met een overbrugbaar aantal punten achterstand op de nummer 1, spelen Europees, kunnen de beker nog pakken. Stel je niet zo aan joh
Jullie club is nog "warm". Ik word gek van al die nep ajax-supporters , die kakkertjers uit hilversum, het koude bestuur die te dure kaartjes verkoopt etc. WE WANT CHANGE, YES WE CAN. trololol.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:27 schreef PIETR het volgende:
Jullie staan 3e, met een overbrugbaar aantal punten achterstand op de nummer 1, spelen Europees, kunnen de beker nog pakken. Stel je niet zo aan joh
Als je pretendeert een titel kandidaat te zijn en je verliest ongeïnspireerd thuis van utrecht.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:27 schreef PIETR het volgende:
't is een dipje van 6 jaar.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:35 schreef PIETR het volgende:
Er zit nog steeds een gruwelijk groot gat tussen Ajax en Feyenoord. Elke club maakt weleens een dipje mee. Als het koppel Suarez - El Hamdoui gaat lopen, doen jullie gewoon weer mee om de titel. Dus kap met dat overdreven gejank.
Stel je niet aan? Als ze twee weken zo blijven door voetballen is het 12 punten achterstand is het in jouw ogen dan pas crisis? Je ziet toch dat het spel niet om aan te zien is.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:27 schreef PIETR het volgende:
Als ze zaterdag winnen misschien niet.quote:
quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:44 schreef PIETR het volgende:
Maar Cruijff moet dus jullie verlosser gaan worden? Paar maanden geleden zat ie er toch ook? Maar toen ie even tegengewerkt werd stapte ie weer op .. Veel geblaat, maar weinig echte oplossingen aandragen ..
wat ik schokkender vond was dat het bestuur marco niet terug floot.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:44 schreef PIETR het volgende:
Maar Cruijff moet dus jullie verlosser gaan worden? Paar maanden geleden zat ie er toch ook? Maar toen ie even tegengewerkt werd stapte ie weer op .. Veel geblaat, maar weinig echte oplossingen aandragen ..
Hmm, sterk puntquote:
Dat is het grote probleem natuurlijk. Bij veel clubs trouwens. Een lange termijnvisie is bij een topclub haast onmogelijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:47 schreef rednitro het volgende:
[..]
wat ik schokkender vond was dat het bestuur marco niet terug floot.
de passant won het weer van de lange termijn visie.
Veendam zat ertussenquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:45 schreef rednitro het volgende:
ooh jezus, ik keek net even ...
de week erop komt madrid ..
als ze niet van PSV winnen of gelijk spelen dan heb je 5 wedstrijden op rij (nederlagen) zonder overwinning
Vraag me af wat er nodig is voordat echt (alweer) de pleuris uitbreekt.
Dat zou een diepte punt zijn wat ik in 25 jaar nog nooit heb meegemaakt.
Ik gaf die reactie omdat je dat zei over cruyff terwijl hij duidelijk is weggepest door het bestuur.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:48 schreef PIETR het volgende:
[..]
Hmm, sterk punt
[..]
Dat is het grote probleem natuurlijk. Bij veel clubs trouwens. Een lange termijnvisie is bij een topclub haast onmogelijk.
die oefenpot tel ik dus niet mee.quote:
Ja wat een tegenstander van niveau was dat ook poeh zeg...quote:
We hebben 3 wedstrijden geleden ook nog Heracles gehad maar ik begrijp je punt. Toch is het als je scorebordjournalistiek toepast allemaal niet zo erg. Stel je wint van PSV thuis en je speelt thuis gelijk tegen Madrid ziet het er allemaal anders uit.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:53 schreef rednitro het volgende:
[..]
die oefenpot tel ik dus niet mee.
ik heb het over wedstrijden waar het er echt om gaat.
om de knikkers.
Dan ziet de wereld er heel anders uit ja. Maar vooral hoe Ajax verliest zit het hem in als Ajax strijdend, vechtend en voetballend ten onder gaat kan ik het accepteren maar dit...quote:Op dinsdag 16 november 2010 01:14 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
We hebben 3 wedstrijden geleden ook nog Heracles gehad maar ik begrijp je punt. Toch is het als je scorebordjournalistiek toepast allemaal niet zo erg. Stel je wint van PSV thuis en je speelt thuis gelijk tegen Madrid ziet het er allemaal anders uit.
En zelfs die wedstrijd was eigenlijk dramatisch. 60 minuten 0-0..quote:Op dinsdag 16 november 2010 01:08 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja wat een tegenstander van niveau was dat ook poeh zeg...
Ach ja, het is ook lastig om een signaal af te geven.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:16 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
De ledenraad stopt weer lekker z'n kop in het zand en is nu "klaar" met alle kritiek
Nou, dat wordt leuk.
Kan best zijn, maar Cruijff is wel heel makkelijk op zijn teentjes getrapt. Als het kleinste dingetje hem niet aan staat stapt hij weer op.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik gaf die reactie omdat je dat zei over cruyff terwijl hij duidelijk is weggepest door het bestuur.
Wat zijn de bevoegdheden van de ledenraad überhaupt?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:19 schreef DuvelDuvel het volgende:
Hopelijk gaat Keje Molenaar de ledenraad in. Al heeft hij weinig invloed daar toch heeft hij een goed voetbalverstand en ook een mooie maatschappelijke carrière.
Daar pak je het bestuur niet mee. Alleen het team.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, het is ook lastig om een signaal af te geven.
Als mensen echt boos zijn dan zou er een lege ArenA moeten zijn Zaterdag. gewoon totaal geen publiek. DAT kost ze geld, dan luisteren ze wel (natuurlijk kost het ze nu geen geld, seizoenskaarten zijn al betaald) maar als er niemand meer komt kijken houdt het snel op.
Het benoemen van/instemmen met bepaalde functies. Ik geloof de voorzitter, maar ook trainers en dergelijke. Maar ik kan het mis hebben. (voorzitter sowieso)quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat zijn de bevoegdheden van de ledenraad überhaupt?
Leuk zo'n post over de verstandelijke vermogens van mensen, vol met taal- en stijlfoutenquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:08 schreef stoeltafel het volgende:
Het lijkt ook dat er in de voetbal wereld alleen zwak begaafde mensen werken. Als je gisteren zag hoe slecht de voetbalclubs er voor staan tegen over de bedrijven. Misschien moet Ajax is met Ernst & Young gaan praten, daar zitten wel mensen met verstand.
Hoe zit het met de diploma's/CV van de bestuurleden ? Ook apart dat ze bij van de Boog uitkomen. Lees de quote en je wordt niet blij van zijn verleden.
Zou het alleemaal anders gaan als Ajax niet op de beurs stond ? Kan het bestuur dan eerder worden weg gestuurd?
Waarom heeft Ajax zoveel lagen voor een relatief middel groot bedrijf? Is dat normaal ? Ajax heeft altijd al de meeste mensen in dienst maar is dat 100% nodig ? Is hier mee info over bekend ? Hoeveel fulltime/parttime ?
Wie heeft er hoop over de toekomst ?
Wat nou, er is niets mis met middel groot bedrijfquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuk zo'n post over de verstandelijke vermogens van mensen, vol met taal- en stijlfouten.
Kut iPad maar je begrijpt mijn punt. Ben heel benieuwd naar volgend seizoen. Dit seizoen wordt weer moeilijk of Ajax moet zaterdag winnen en dan in de flow terecht komen zoals vorig seizoen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuk zo'n post over de verstandelijke vermogens van mensen, vol met taal- en stijlfouten.
Mijn moeder is zaterdag jarig als Ajax haar verjaardag maar niet gaat verpesten...quote:
Heb hetzelfde. Ik verwacht er toch niet veel van.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:34 schreef ValHallen het volgende:
Het zou idd zomaar kunnen, maar ik vind het wel typerend dat ik eigenlijk heel gelaten en rustig naar de wedstrijd toeleef terwijl ik eerst altijd de hele week er enorm mee bezig ben.
Ajax-PSV vorig jaar daar had ik het vorig jaar 4 weken voor de wedstrijd al over. Nu ben ik er niet mee bezig en hoop ik alleen maar dat het geen al te grote afgang wordt in eigen stadion.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:34 schreef ValHallen het volgende:
Het zou idd zomaar kunnen, maar ik vind het wel typerend dat ik eigenlijk heel gelaten en rustig naar de wedstrijd toeleef terwijl ik eerst altijd de hele week er enorm mee bezig ben.
En mijn vader is jarig, nu kan ik niet kijken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:28 schreef heloef het volgende:
[..]
Mijn moeder is zaterdag jarig als Ajax haar verjaardag maar niet gaat verpesten...
en ik ga uit eten omdat me moeder zondag jarig isquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:15 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En mijn vader is jarig, nu kan ik niet kijken.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat zijn de bevoegdheden van de ledenraad überhaupt?
quote:De ledenraad heeft bij Ajax de bevoegdheid bestuursleden van de vereniging te benoemen, te ontslaan of te schorsen.
.quote:Van de aandelen AFC Ajax NV is slechts een beperkt deel vrij verhandelbaar op de beurs. De Vereniging Ajax heeft 73% van de aandelen in bezit en daarnaast hebben verzekeraar Aviva en oud-beurshandelaar Adri Strating elk ongeveer negen procent van de uitstaande aandelen in bezit
Het zou mooi zijn maar lost structureel niks op natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:07 schreef Gramulanion het volgende:
Wat zou het heerlijk zijn als we die boeren met een nulletje of twee drie inmaken.
Maar ik verwacht niks.
Winnen gebeurt toch niet. Maar bij Feyenoord kwam ook pas weer vooruitgang na die 10 nulquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:31 schreef ajacied4lf het volgende:
Eigenlijk moeten we hopen dat we hard afgemaakt worden, dan gaat er teminste echt iets gebeuren.maar dat kan ik niet hopen.
Tja bij ajax bewegen ze nog minder.........natuurlijk hoop ik dat we winnen maar realistisch is het allerminst. Zal me niks verbazen als we er 'gewoon' met een nulletje of drie van af gaanquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:51 schreef ajacied4lf het volgende:
Denk dat Ajax gewoon wint. PSV heeft leuke spelers, ook allemaal goede spelers. Maar ze bewegen best weinig, daar kan Ajax wel mee omgaan.
Vind de voorhoede van psv op dit moment beter dan die van ajax.....het middenveld is vele malen beter op dit moment....om nog maar even de wisselmogelijkheden van psv buiten beschouwing te laten.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:00 schreef ajacied4lf het volgende:
Individueel vind ik Ajax gevaarlijker met Suarez, ookal is hij uit vorm.
Ach, we zullen zien.
Ik help het je hopen, maar ik denk dat het heel erg positief is gedacht.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:00 schreef ajacied4lf het volgende:
Nee maar daarom, Ajax beweegt weinig, daarom kunnen ze teams waarin veel beweging zit niet aan (AZ,Utrecht).
Individueel vind ik Ajax gevaarlijker met Suarez, ookal is hij uit vorm.
Ach, we zullen zien.
Ik verwacht eerder dat PSV elke pepernoot in het doel jaagt, Ajax geeft zaterdag meer cadeaus weg dan Sinterklaas in een uur doet.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:55 schreef Yankee het volgende:
[..]
Tja bij ajax bewegen ze nog minder.........natuurlijk hoop ik dat we winnen maar realistisch is het allerminst. Zal me niks verbazen als we er 'gewoon' met een nulletje of drie van af gaan
Dus eigenlijk kan die ledenraad geen flikker. Dan hebben Cruijff's plannetjes ook weinig zin.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:18 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
[..]
[..]
.
In dit geval wil het dus zeggen dat de Ledenraad de bestuursleden van de vereniging kan benoemen die op hun beurt de Raad van Commissarissen moet controleren. En de RvC houdt toezicht over de bestuursleden. Bij Ajax dus Van der Boog, Slop en Van der Aat.
13-12 is de AVA(algemene vergadering van aandeelhouders) hier worden 8 nieuwe leden voor de ledenraad gekozen door de aandeelhouders.
Best een lastig bedrijf Ajax
Natuurlijk welquote:Op woensdag 17 november 2010 01:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kan die ledenraad geen flikker. Dan hebben Cruijff's plannetjes ook weinig zin.
Dat was een verassing jaquote:Op woensdag 17 november 2010 08:59 schreef stoeltafel het volgende:
Nummer 14 was gister onverwachts op de toekomst, begin is er.
Dat doet Jaap de Groot al (ghostwriter)quote:Op woensdag 17 november 2010 09:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat was een verassing ja
Misschien dat hij toch iets serieus wil gaan doen. Om even met het vliegtuig over te komen. Zou hij zijn columns ook vanuit Spanje schrijven? Of woont hij weer in Nederland?
Kortom, hij schrijft niets zelfquote:Op woensdag 17 november 2010 09:53 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Dat doet Jaap de Groot al (ghostwriter)
Jaap de Groot schrijft zijn stukken aan de hand van interviews met Johan. Johan zet bij goedkeuring zijn handtekening eronder.quote:
De ledenraad heeft geen invloed op de dagelijkse gang van zaken maar kan wel degene controleren die verantwoordelijk is voor de aanstelling van de directie die verantwoordelijk is voor de dagelijkse gang van zaken. Cruijff zijn idee is dan ook om van binnen uit de club meer mensen met voetbal knowhow neer te zetten en dit zou dan doorwerken door de hele club.quote:Op woensdag 17 november 2010 01:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kan die ledenraad geen flikker. Dan hebben Cruijff's plannetjes ook weinig zin.
Mij lijkt dat echt een 'long shot', zelfs Keje Molenaar twijfelt over het nut van de invloed van de ledenraad. (zie interview op VI Radio: http://www.vi.nl/Radio-it(...)ochtend-telefoon.htm )quote:Op woensdag 17 november 2010 13:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
De ledenraad heeft geen invloed op de dagelijkse gang van zaken maar kan wel degene controleren die verantwoordelijk is voor de aanstelling van de directie die verantwoordelijk is voor de dagelijkse gang van zaken. Cruijff zijn idee is dan ook om van binnen uit de club meer mensen met voetbal knowhow neer te zetten en dit zou dan doorwerken door de hele club.
Het was gewoon allemaal een truc zodat PSV ons gaat onderschattenquote:Op woensdag 17 november 2010 14:11 schreef DuvelDuvel het volgende:
Gelukkig zijn ze zo wisselvallig als de pest dus weet je het nooit eigenlijk.
Ook in goede jaren is het nooit meegevallen om van PSV te winnen, op de één of andere manier lukt dat zelden, zoals het Feyenoord bijna nooit lukt om van Ajax te winnen dus wat dat betreft hoef ik mijn verwachting niet bij te stellen, het is alleen jammer dat door het onnodig puntverlies tegen de niet kampioenskandidaten deze wedstrijd heel belangrijk wordt.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:08 schreef stevenmac26 het volgende:
Ajax gaat zaterdag echt op zijn kloten krijgen denk ik
Met die kneus van een Rutten lukt dat nooit.......die gek plaatst psv altijd in de underdog positiequote:Op woensdag 17 november 2010 14:11 schreef DuvelDuvel het volgende:
Gelukkig zijn ze zo wisselvallig als de pest dus weet je het nooit eigenlijk.
afgelopen 2jaar werd het telkens 4-1 manquote:Op woensdag 17 november 2010 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook in goede jaren is het nooit meegevallen om van PSV te winnen, op de één of andere manier lukt dat zelden, zoals het Feyenoord bijna nooit lukt om van Ajax te winnen dus wat dat betreft hoef ik mijn verwachting niet bij te stellen, het is alleen jammer dat door het onnodig puntverlies tegen de niet kampioenskandidaten deze wedstrijd heel belangrijk wordt.
Inderdaad.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:40 schreef Smoofie het volgende:
En zaterdag 4-0!!! Kijk naar TT, Achter onze club bijven staan! Niet denken maar hopen!
14/03/2010 Ajax PSV 4-1quote:Op woensdag 17 november 2010 14:32 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
afgelopen 2jaar werd het telkens 4-1 man
Lees eens wat ik typ.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
14/03/2010 Ajax PSV 4-1
16/11/2008 Ajax PSV 4-1
30/01/2008 Ajax PSV 0-2
12/11/2006 Ajax PSV 0-1
11/03/2006 Ajax PSV 0-0
20/03/2005 Ajax PSV 0-4
08/02/2004 Ajax PSV 2-1
15/12/2002 Ajax PSV 2-4
25/11/2001 Ajax PSV 1-3
08/04/2001 Ajax PSV 0-1
Als jij dan ook leest wat ik typ, manquote:Op woensdag 17 november 2010 15:10 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Lees eens wat ik typ.
De laatste 2 jaar heb ik het toch ook over?
Zelfs die handtekening doet Cruijff niet eens meer.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Jaap de Groot schrijft zijn stukken aan de hand van interviews met Johan. Johan zet bij goedkeuring zijn handtekening eronder.
Die spelers zijn opgeroepen voor de oefeninterlands en dat terwijl we zaterdag tegen PSV spelen.quote:Ajax Stekelenburg, Van der Wiel (beiden Nederland), Eriksen (Denemarken), El Hamdaoui (Marokko), Sulejmani (Servië), Suarez (Uruguay), Blind, Josefzoon (Jong Oranje), Alderweireld, Vertonghen (België).
Ik denk dat koning Suarez zaterdag een beetje moe zal zijn,quote:Op woensdag 17 november 2010 14:43 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Inderdaad.Ik geloof in koning Suarez!
PSV: Pieters, Affelay, Lens, Toivonen, Isaksson, Dzsudzsák, Berg. Dus ook daar de nodige belasting.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:49 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Die spelers zijn opgeroepen voor de oefeninterlands en dat terwijl we zaterdag tegen PSV spelen.
Suarez moest uit naar Chiliquote:Op woensdag 17 november 2010 21:27 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik denk dat koning Suarez zaterdag een beetje moe zal zijn,
Tjah, Eendhoven naar A'dam of van A'dam naar een ander continent...quote:Op donderdag 18 november 2010 11:03 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
PSV: Pieters, Affelay, Lens, Toivonen, Isaksson, Dzsudzsák, Berg. Dus ook daar de nodige belasting.
Moet je maar geen spelers kopen uit een ander continent.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:17 schreef msnk het volgende:
[..]
Tjah, Eendhoven naar A'dam of van A'dam naar een ander continent...
Het zal maar zuid Chili zijn geweest zeg...quote:Op donderdag 18 november 2010 11:38 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Suarez moest uit naar Chili![]()
Heeft wel maar 1 helft gespeeld. Ze hebben verloren trouwens met 2-0
Tja dat krijg je er van als je exotisch gaat shoppen! Dan kunnen er spelers worden opgeroepen voor interlands aan de andere kant van de wereld!quote:Op donderdag 18 november 2010 12:17 schreef msnk het volgende:
[..]
Tjah, Eendhoven naar A'dam of van A'dam naar een ander continent...
Het was in Santiago de Chile, da's ongeveer in het midden.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:51 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Het zal maar zuid Chili zijn geweest zeg...
In dit geval niet spijtig.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:57 schreef Noedie7 het volgende:
[..]
Tja dat krijg je er van als je exotisch gaat shoppen! Dan kunnen er spelers worden opgeroepen voor interlands aan de andere kant van de wereld!
Het is ook leuk dat Ajax El Ham heeft, maar die ben je met een beetje pecht 2 maanden kwijt straks voor de Afrika Cup!
Gewoon Alderweireld daarquote:Op donderdag 18 november 2010 13:28 schreef DuvelDuvel het volgende:
Erger me nu al zolang aan Anita dat ik denk dat iedereen het beter doet, maar we hebben weinig opties voor de linksbackpositie. Verder vind ik Blind toch wel een groot talent die gewoon minuten moet maken.
Alles recht praten wat krom is typisch van den Boog kreeg er maandag al kromme tenen van.quote:
Inderdaad, typisch vd Boog! Krijg er ook kromme tenen van.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:52 schreef heloef het volgende:
[..]
Alles recht praten wat krom is typisch van den Boog kreeg er maandag al kromme tenen van.
nounou ledenraad, stuur hem naar huis!quote:Op donderdag 18 november 2010 17:52 schreef heloef het volgende:
[..]
Alles recht praten wat krom is typisch van den Boog kreeg er maandag al kromme tenen van.
Ja, want we zijn de laatste tijd gelukkig ook niet kritisch over Jol. We zijn niet blij dat hij niet kan spelen. Maar we zijn nu blij dat Jol aldeweireld wel MOET gebruiken. Omdat hij dat de laatste tijd niet deed en iedereen er van overtuigd is dat hij het veel beter doet dan Ooijer.quote:Op donderdag 18 november 2010 18:36 schreef Maanvis het volgende:
Wat een zielig cluppie is dit toch,
http://www.vi.nl/WebTV/We(...)aanloop-naar-PSV.htm
Ooijer is goddomme geschorst en iedereen (incl de clubreporter) is blij dat ie niet KAN spelen zodat Jol Aldeweireld wel op MOET stellen. Net alsof Jol hem al die tijd niet KON/Mocht opstellen
.
quote:Perez: 'Onbegrijpelijk dat Ooijer de voorkeur krijgt'
19/11/2010 09:09
In de aanloop naar de topper van zaterdagavond tegen PSV is er sprake van onrust bij Ajax. De club lijkt in een sportieve dip te verkeren, bovendien volhardt clubicoon Johan Cruijff in zijn kritiek. Ondanks de magere resultaten van de laatste weken gelooft voormalig Ajacied Kenneth Perez in een goed resultaat.
'Ik verwacht dat Ajax wint', aldus Perez in gesprek met het AD. 'Die club kan zich na een mindere periode altijd goed focussen op een grote wedstrijd. Het is te voorbarig om dit voor Ajax als een alles-of-niets-wedstrijd te bestempelen. Wel is het zo dat bij een nederlaag ook FC Twente een gat van zeven punten kan slaan. Met PSV op negen punten moet je dan twee ploegen inhalen.'
De middenvelder die zijn carrière bij FC Twente afsloot, ziet het aankoopbeleid van Ajax als grootste boosdoener van de slechte resultaten. 'Een van de dingen die mij hebben verbaasd toen ik er zelf rondliep, is het aankoopbeleid. In de waan van de dag zijn door trainers spelers gehaald die te weinig toevoegden, of verkeerd werden gebruikt en daardoor al snel vertrokken. Dan laat je je oren te veel hangen naar een passant.'
'Kijk, dat André Ooijer als een soort van mentor gehaald wordt, begrijp ik nog', vervolgt Perez. 'Maar dat hij nog steeds de voorkeur krijgt boven Toby Alderweireld die vorig jaar een uitstekend seizoen draaide, snap ik niet. Ik had ook twijfels bij de transfer van El Hamdaoui. Hij doet het aardig, maar ik denk dat iemand als Moussa Dembélé veel beter in het Ajax-systeem zou passen.'
Ook een van de trainers uit het verleden maakt zich zorgen. Ronald Koeman stelt dat de problemen van Ajax 'diep' zitten. 'Het gaat me aan het hart zoals het nu loopt. Ik heb er zelf gewerkt en gelukkig nog wat succes meegemaakt. Dat kwam omdat er toen nog Ajax-waardig talent was of net doorkwam: Sneijder, Van der Vaart, Heitinga, Emanuelson en Maduro. Daarna is het wel erg stil gebleven op dat front. Met Van der Wiel houdt het wel op als je het over echt toptalent hebt.'
'Ik verwacht wel dat er vandaag of morgen wat gebeurt bij Ajax', blikt Koeman vooruit. 'Dat moet ook wel. Als Ajax zaterdag van PSV wint, sta je weer op drie punten. Maar je hebt de problemen dan niet opgelost. Dat zit allemaal veel dieper. Zo is er qua opleiding het een en ander fout gegaan als er al jaren geen bruikbare vleugelspelers en geen echte Ajax-spits vanuit de jeugd doorstroomt.'
Misschien Ooijer ook wel. Heb je meteen een reden voor die debiele rode kaarten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:45 schreef ajacied4lf het volgende:
Iedereen is het met ons eens, behalve Ooijer en Jol.
'quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:45 schreef ajacied4lf het volgende:
Iedereen is het met ons eens, behalve Ooijer en Jol.
Dat vind ie zelf van niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:35 schreef rednitro het volgende:
zo en als je dus Blind al tegen je in het harnas jaagt dan is het snel klaar lijkt mij.
F de Boer is ook goed bevriend met Blind.
Krijg je 2 kampjes, familie Jol VS kamp Blind.
Wordt tijd dat die Jol oprot met z'n ouwe lullen 3 jaar te zwaar aankoop beleid.
Cocu mogen jullie lekker houden, die hoeven wij niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:42 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk dat Frank de Boer ook wel klaar is om ergens hoofdtrainer te worden. Dan moet ie er wel een people manager bij hebben omdat het zelf nogal een lompe zak is. En nee, Cocu krijgen jullie niet, die is van ons!
Cocu heeft ook niks bij Ajax te zoeken. Dat zou mooi zijn mensen met een PSV hart naar Amsterdam halen en onze eigen oud spelers links laten liggen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:43 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Cocu mogen jullie lekker houden, die hoeven wij niet.
Klopt, daarom.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:45 schreef heloef het volgende:
[..]
Cocu heeft ook niks bij Ajax te zoeken. Dat zou mooi zijn mensen met een PSV hart naar Amsterdam halen en onze eigen oud spelers links laten liggen.
Rijkaard hoeft er wat mij betreft niet bij die man is net zo goed als zijn materiaal en maakt zijn ploegen niet significant beter.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:01 schreef rednitro het volgende:
Zou blind al klaar zijn om opnieuw hoofdtrainer te worden?
Samen met F de Boer.
Rijkaard, Blind, F de boer
Mooi trio, straalt wel wat uit als dat langs het veld staat.
vind dat zo'n relatief begrip, maakt zijn spelers beter ...quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:02 schreef heloef het volgende:
[..]
Rijkaard hoeft er wat mij betreft niet bij die man is net zo goed als zijn materiaal en maakt zijn ploegen niet significant beter.
Niet iedere speler ziet zelf waar zijn sterkste kwaliteiten liggen en hoe die benut moeten worden. Ook de omgeving werkt daar niet altijd aan mee. Hoeveel vaders wel niet vinden dat hun zoontje in de spits hoort is daar een voorbeeld van.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:04 schreef rednitro het volgende:
[..]
vind dat zo'n relatief begrip, maakt zijn spelers beter ...
Hoe maak je een speler beter? een speler moet spelen, en liefst goed spelen.
veel trainen en dan worden ze vanzelf beter. ..
Dan blijft er maar 1 over ... Cruijff, maar dat is logisch ...quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Niet iedere speler ziet zelf waar zijn sterkste kwaliteiten liggen en hoe die benut moeten worden. Ook de omgeving werkt daar niet altijd aan mee. Hoeveel vaders wel niet vinden dat hun zoontje in de spits hoort is daar een voorbeeld van.
Een goede trainer die spelers beter maakt biedt denk ik juist dat, dat een speler het duidelijke kader krijgt waarin hij zich optimaal kan ontwikkelen, zonder energie en tijd te stoppen in het najagen van kwaliteiten die altijd marginaal blijven.
quote:• Jol: "Dembélé was lang onze troef"
Ajax hoopte afgelopen zomer in eerste instantie niet op Mounir El Hamdaoui. Moussa Dembélé was lange tijd de belangrijkste kandidaat om de nieuwe spits van de Amsterdammers te worden. Net als Jan Vennegoor of Hesselink bleek hij onhaalbaar.
Ajax kende afgelopen seizoen een uitstekend tweede gedeelte, mede dankzij het aanspeelpunt Marko Pantelic. Zonder de Serviër vergaat het de Amsterdammers deze jaargang een stuk minder. "We missen diepte in ons spel. Er speelden toen heel veel dezelfde jongens als nu, maar wel om een spits heen aan wie het spel was opgehangen", kijkt trainer Martin Jol terug. "Elke thuiswedstrijd was een feest."
"Terugkijkend hadden we Pantelic kunnen geven wat hij wilde hebben", vervolgt de oefenmeester in het Algemeen Dagblad. "Maar ja, hij is 31 en dan drie jaar lang een hoog salaris (naar verluidt een paar miljoen, red.) bij een club die moet bezuinigen, dat past niet in het beleid. En we zaten afgelopen zomer met meer afwegingen. Suarez kon na zijn WK-prestaties in augustus nog weggekocht worden."
Daarom richtte Ajax zijn vizier in eerste instantie op Moussa Dembélé. "Ging het lukken om Dembélé te halen, die we erbij wilden?", vroeg men zich bij Ajax af. "Dembélé was lang onze troef, maar hij bleek onhaalbaar. Jan Vennegoor of Hesselink als vervanger van Pantelic ook en op een gegeven moment heb ik gezegd: laten we in elk geval zorgen dat we niet overvallen worden door een last-minute transfer van Suarez. Dus zijn er vijf spelers verhuurd en verkocht en is er geld vrijgemaakt voor El Hamdaoui. Die Ajax in zijn eerste weken meteen de Champions League in schiet. Stel je voor dat we hem niet hadden gehad."
Hoe nu verder? Jol breekt er regelmatig zijn hersens over. "Er wordt nu geroepen dat Suarez en El Hamdaoui niet goed samen spelen, maar juist tussen die twee zie je combinaties. Het gaat erom dat hun samenwerking met de rest beter moet. Mounir zelf is keihard. Die zegt: 'als je een spits wil die heel veel kaatst, had je een ander type moeten halen'. Maar dat vind ik toch te gemakkelijk, want met Mounir moet het ook kunnen."
Ik denk dat dat nog wel mee valt. Als je zag hoe hij zich op het WK gedroeg en met de spelers om ging. Dat ging best goed voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:42 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk dat Frank de Boer ook wel klaar is om ergens hoofdtrainer te worden. Dan moet ie er wel een people manager bij hebben omdat het zelf nogal een lompe zak is. En nee, Cocu krijgen jullie niet, die is van ons!
Ja, ook gelezen. Vind het jammer.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:26 schreef fusionfake het volgende:
PSV heeft vanmorgen te horen gekregen dat de NS geen mogelijkheid ziet een treincombi voor de fans richting Amsterdam te laten rijden voor het duel met Ajax. De topper staat vanavond in de ArenA op het programma.
Door de brand gisteren in de verkeersleidingspost in Utrecht zijn er grote problemen met het treinverkeer, met name rond Utrecht. "Om veiligheidsredenen en vanwege onzekerheden in het spoorwegnet, kunnen er dus geen supporters mee naar Amsterdam", meldt PSV teleurgesteld op de website.
Hoezo?quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:55 schreef kollie het volgende:
Hoe kun je uberhaupt overwegen om het uitvak met thuissupporters te vullen?
Jullie club is diep gezonken.
http://www.supver-psv.nl/nl/nieuws/6592.html
Ga je dit nu overal posten.... beter lees je eerst even.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:55 schreef kollie het volgende:
Hoe kun je uberhaupt overwegen om het uitvak met thuissupporters te vullen?
Jullie club is die gezonken.
http://www.supver-psv.nl/nl/nieuws/6592.html
lees mijn post eens goed. Ze vullen idd het uitvak niet. maar dat het in je hoofd opkomt zegt genoeg.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:57 schreef Swomp het volgende:
[..]
Ga je dit nu overal posten.... beter lees je eerst even.
Ze gaan het uitvak niet vullenAlleen de 'buffervakken', de vakken die naast het uitvak worden leeg gelaten voor de veiligheid. Omdat Eindhoven de kaarten opeist of zo iets....
En dan word ik in het PSV-topic verzocht in mijn eigen topic te blijven:quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:00 schreef kollie het volgende:
[..]
lees mijn post eens goed. Ze vullen idd het uitvak niet. maar dat het in je hoofd opkomt zegt genoeg.
Wat is de wereld toch krom he?quote:
sorry, ik had het niet moeten doen. Ik zal voortaan naar buitendam luisteren!quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:25 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dan word ik in het PSV-topic verzocht in mijn eigen topic te blijven:
[..]
Wat is de wereld toch krom he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |