abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88484410

Welkom in het UvT-topic!

Studenten O+

Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen
appelsap BSc Fiscale economie tweede jaar
BaasD BSc Economie en Bedrijfseconomie eerste jaar
Gatenkaas BSc Economie en Bedrijfseconomie tweede jaar
Kingside BSc Economie en Bedrijseconomie tweede jaar
Wokkel1982 BSc Economie en Bedrijfseconomie eerste jaar
BlackSheep MSc Marketing Management eerste jaar
Citizen.Erased MSc Marketing Management eerste jaar
Ebbao MSc Marketing Management eerste jaar
Xtreem MSc Financial Management eerste jaar
arj1o1 Promovendus
GlowMouse Promovendus

Faculteit Sociale Wetenschappen
automatic_ BSc Psychologie derde jaar
Impressie BSc Psychologie eerste jaar
Lenny_Leonard - BSc Organisatiewetenschappen derde jaar
Muis006 BSc Psychologie tweede jaar
Two BSc Psychologie eerste jaar
oompaloompa MSc Social and Behavioral Sciences tweede jaar

Faculteit Geesteswetenschappen
Biermeisje BA Algemene Cultuurwetenschappen tweede jaar
Friek_ BA Filosofie derde jaar
hetzusjevan MA Bedrijfscommunicatie en Digitale Media eerste jaar

Faculteit Rechtsgeleerdheid
aardappel LLB Recht en Management, Civiel Effect derde jaar
Complexiteit LLB Rechtsgeleerdheid tweede jaar
hmmmz LLB Recht en Management, Civiel Effect derde jaar
Dr_Strangelove LLM Rechten deeltijd
Steve LLM Rechten eerste jaar

Ereleden
Tegan Ontheemde oprichtster

Links

UvT
Studentenportal
Studiegids
Webmail
Blackboard
Studentenstatuut
Plattegrond Campus

Vorige delen

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45

Openingspost
UvT Fok!Wiki
pi_88484468
Jammer dus, dat ik als bachelorstudent geen tentamens van mastervakken af kan leggen.
  maandag 8 november 2010 @ 19:32:35 #3
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_88484477
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:24 schreef Granaatappel het volgende in het vorige topic:

[..]

Ik ook ja, stoptrein Breda (stopt in West) reed helemaal niet door seinstoringen.
Ben uiteindelijk naar CS gegaan en daar met de bus, wel gedoe allemaal.
Ja same here dus. Vervolgens stond ik op CS kwam er een stoptrein die naar Breda zou gaan. Dus iedereen de trein in. Vervolgens wordt er na 10 minuten in de trein te hebben gewacht omgeroepen dat de desbetreffende trein terug zou gaan naar Utrecht CS ivm die seinstoring. Daarna alsnog met de bus naar West gegaan. Kortom: Kut OV :Y
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
pi_88484554
Morgen weer in Tilburg. Hopelijk gaat het dan echt wat opschieten met m'n thesis.
pi_88484698
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:32 schreef Complexiteit het volgende:
Jammer dus, dat ik als bachelorstudent geen tentamens van mastervakken af kan leggen.
Aan de ene kant vind ik het ook wel logisch :)
Zorg nu eerst maar dat je gewoon je Bachelor haalt en daarna zie je verder.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_88484900
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:32 schreef Complexiteit het volgende:
In mijn ogen juist goed. Laat mensen eerst hun bachelor maar afronden.
pi_88485292
Dat nieuwe zoeksysteem bij de bieb vind ik 10x niets :')
Om de één of andere reden kan ik nu niet fatsoenlijk artikelen vinden :')
pi_88485309
quote:
Wanneer u staat ingeschreven als student is het altijd mogelijk colleges te volgen of het nu gaat om bachelor- dan wel mastervakken. Echter, u kunt alleen maar tentamens afleggen wanneer u bent toegelaten tot de masteropleiding.
(...)
Uiteraard is het de vraag of het zinnig is colleges te volgen van een vak waarin u geen tentamen mag doen.
Dit kreeg ik via de mail.

Colleges volgen mag dus wel. Dat lijkt me wel degelijk nuttig. Maar misschien dat het dan toch maar 'gewoon' bachelorvakken worden, die ik extra erbij doe.
pi_88485341
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:46 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Dit kreeg ik via de mail.

Colleges volgen mag dus wel. Dat lijkt me wel degelijk nuttig. Maar misschien dat het dan toch maar 'gewoon' bachelorvakken worden, die ik extra erbij doe.
Waarom lijkt je dat nuttig?
Mij lijkt dat eerder zonde van je tijd...
pi_88485374
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Waarom lijkt je dat nuttig?
Mij lijkt dat eerder zonde van je tijd...
Is het lezen van een goed boek zonde van de tijd?
  maandag 8 november 2010 @ 19:51:18 #11
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88485568
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:47 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Is het lezen van een goed boek zonde van de tijd?
Oke, laat ik het anders zeggen.
Waarom zou je het überhaupt willen doen? Zodat je straks in je master minder hoeft te doen / al voor loopt?
pi_88485954
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:51 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Oke, laat ik het anders zeggen.
Waarom zou je het überhaupt willen doen? Zodat je straks in je master minder hoeft te doen / al voor loopt?
Laat ik vooropstellen dat ik je punt goed begrijp. Het zal een beetje vreemd voelen om een vak te volgen zonder tentamen af te leggen, en daarom zal ik het waarschijnlijk ook niet doen. Maar puur theoretisch gezien is het wel nuttig.

Het lijkt me zinvol om een paar vakken uit een master hier in Tilburg te volgen, om wat te leren. Met name omdat ik mijn master hoogstwaarschijnlijk in een andere stad ga doen. Dan pak je toch net wat meer mee, lijkt me. Je zou het "voor lopen" kunnen noemen ja.
  maandag 8 november 2010 @ 20:01:16 #13
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_88486075
quote:
Uiteraard is het de vraag of het zinnig is colleges te volgen van een vak waarin u geen tentamen mag doen.
Wat raar dat een universiteit zoiets zegt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 8 november 2010 @ 20:12:32 #14
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88486645
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:58 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Laat ik vooropstellen dat ik je punt goed begrijp. Het zal een beetje vreemd voelen om een vak te volgen zonder tentamen af te leggen, en daarom zal ik het waarschijnlijk ook niet doen. Maar puur theoretisch gezien is het wel nuttig.

Het lijkt me zinvol om een paar vakken uit een master hier in Tilburg te volgen, om wat te leren. Met name omdat ik mijn master hoogstwaarschijnlijk in een andere stad ga doen. Dan pak je toch net wat meer mee, lijkt me. Je zou het "voor lopen" kunnen noemen ja.
Puur vanwege dat laatste kan ik het enigszins begrijpen, maar persoonlijk zou ik dan eerder voor (bachelor) vakken gaan waar je wél een tentamen mag maken en dat het zodoende ook geregistreerd is dat je het vak gehaald/gedaan hebt :)
pi_88486817
Iemand de antwoorden van de problem sets van Micro 5? :o
  maandag 8 november 2010 @ 20:20:28 #16
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88487109
Pff... Heb ik een artikel gevonden (gewoon via Google), maar op de UvT site staat hij niet :')
Dus nu kan ik er nog niet bij :r
  maandag 8 november 2010 @ 20:21:24 #17
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_88487170
Zoek je iemand op een andere universiteit
  maandag 8 november 2010 @ 20:24:37 #18
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_88487324
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 20:21 schreef GlowMouse het volgende:
Zoek je iemand op een andere universiteit
Ik heb al een ander artikel gevonden, hoef dat stomme ding niet meer :6
pi_88487693
quote:
13s.gif Op maandag 8 november 2010 20:01 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Wat raar dat een universiteit zoiets zegt.
Vond ik ook een beetje vreemd ja, zag het pas de tweede keer dat ik het mailtje las.
  maandag 8 november 2010 @ 20:34:35 #20
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_88487836
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:32 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Vond ik ook een beetje vreemd ja, zag het pas de tweede keer dat ik het mailtje las.
mail eens terug met de vraag wat daarmee bedoeld wordt.
pi_88492333
Iemand enig idee wat kabinet Rutte wil doen met die collegegeldverhoging bij vertraging?

Kreeg van iemand deze website door: http://www.minimaalnominaal.nl . Zou best kut zijn aangezien ik nu al op 2 jaar vertraging zit.. :(
pi_88505653
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:58 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Beter ga je gewoon een minor of extra vakken in je richting of in een andere richting die wel gerelateerd is volgen, dat is net zo nuttig :). Mastervakken zijn bovendien behoorlijk zwaar en veel werk vergeleken met die drie jaar bachelor, die wil je er echt niet naast hebben :P. Bij ons is het bovendien zo dat je heel veel groepswerk moet doen. Ik zou het best matig vinden als ik dan in een groepje met 2e-jaars BA-studenten zou komen die van de helft nog niet zoveel af weten.. no offence verder, maar ik vind het wel logisch.
pi_88506090
quote:
9s.gif Op maandag 8 november 2010 21:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand enig idee wat kabinet Rutte wil doen met die collegegeldverhoging bij vertraging?

Kreeg van iemand deze website door: http://www.minimaalnominaal.nl . Zou best kut zijn aangezien ik nu al op 2 jaar vertraging zit.. :(
Op zich is het in mijn ogen juist goed dat ze studievertraging tegen willen gaan. De manier waarop zal natuurlijk weer niet leiden tot betere kwaliteit van onderwijs.
pi_88514675
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:48 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Beter ga je gewoon een minor of extra vakken in je richting of in een andere richting die wel gerelateerd is volgen, dat is net zo nuttig :). Mastervakken zijn bovendien behoorlijk zwaar en veel werk vergeleken met die drie jaar bachelor, die wil je er echt niet naast hebben :P. Bij ons is het bovendien zo dat je heel veel groepswerk moet doen. Ik zou het best matig vinden als ik dan in een groepje met 2e-jaars BA-studenten zou komen die van de helft nog niet zoveel af weten.. no offence verder, maar ik vind het wel logisch.
Ja, daar had ik ook wel rekening mee gehouden. De vakken die ik op het oog had vereisen geen groepswerk en tevens zou ik over de vereiste voorkennis beschikken.

Mja ik zal weer eens opnieuw gaan puzzelen, kijken of er nog wat interessante vakken van een of meerdere bachelors zijn om te volgen.
pi_88516510
Probleem met enrollen van macro-economie:

Ik wil dit vak dus enrollen, en dat goed tot aan de laatste stap.
Hij zegt namelijk dat het vak successfully enrolled is, en dat ik ok OK moet drukken om verder te gaan. Maar als ik dit doe zegt die kut site: Access denied. Access has been disabled. Weet dat er genoeg andere zijn die het wel gelukt is, weet iemand wat ik fout doe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')