of "OP vakantie", maar dat stond al in de OPquote:
quote:Op maandag 8 november 2010 18:11 schreef Outlined het volgende:
[..]
of "OP vakantie", maar dat stond al in de OP
mijn humor is op, ik heb hier even geen grapje voor.quote:
Hij is het met ons eens dusquote:Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Norrage het volgende:
Zijn twitter:
Lost 57 in the third! Body is done! Need some rest, and prepare for next year! Had a good year look forward to next year!
Op naar volgend jaar! Gaat vast weer goed komen!! En vooral het gravel zal weer interessant zijn.
quote:Check www.thiemodebakker.com its my new site:)
5:43 AM Nov 12th via Twitter for BlackBerry®
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:21 schreef Tim86 het volgende:
Was dichtbij een stunt in de dubbel met Tursunov: 6-3 3-6 tegen Mirnyi/Nestor, maar ja.. supertiebreak
stond 5 - 2 voor in de 3e setquote:Op maandag 17 januari 2011 11:06 schreef Komakie het volgende:
Wel jammer, want het was wel close (aan de stand te zien)
Ik begreep dat hij geblesseerd wasquote:Op maandag 17 januari 2011 14:27 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
spelers die choken winnen nooit grandslam
monfils ook hoorquote:Op maandag 17 januari 2011 14:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik begreep dat hij geblesseerd was
Lijkt me een beetje slap excuus, aangezien hij die game na 7x deuce nog mooi wist te winnen.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:38 schreef Tim86 het volgende:
Pulled my groin at 41 in the third! Sick of it
about 5 hours ago via Twitter for BlackBerry®
hier heeft hij wel eens eerder last van gehad! wat betekent het eigenlijk "pulled my groin" ?quote:Pulled my groin at 41 in the third! Sick of it
about 5 hours ago via Twitter for BlackBerry®
Groin = liesquote:Op maandag 17 januari 2011 18:21 schreef Outlined het volgende:
[..]
hier heeft hij wel eens eerder last van gehad! wat betekent het eigenlijk "pulled my groin" ?
Hij moet in Rotterdam toch echt wel eens wat wedstrijden winnen,quote:Op maandag 17 januari 2011 20:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Groin = lies
Dus verrekte zijn lies waarschijnlijk.
Kan hij niet nu een challenger ofzo spelen volgende week?
Zelfs als je een lies niet heel erg belast kan hij nog afleidend zijn. Als jij pijn voelt, kan dat slecht zijn voor de concentratie. Ik ga het niet goed praten, maar daar zou ik me iets bij kunnen voorstellen. Ik heb het zelf ook wel eens gehad.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet niet of het die lies was hoor... hij mistte op 5-2 een hoop punten die je ook met een geblesseerde lies gewoon moet maken... maar wellicht zat die blessure al tussen zijn oren en dan ben je gewoon weg....
Dat bedoelde ik ook te zeggen, op het moment dat je het voelt is je concentratie weg en denk je waarschijnlijk alleen maar daar aan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zelfs als je een lies niet heel erg belast kan hij nog afleidend zijn. Als jij pijn voelt, kan dat slecht zijn voor de concentratie. Ik ga het niet goed praten, maar daar zou ik me iets bij kunnen voorstellen. Ik heb het zelf ook wel eens gehad.
Desondanks is het wel erg jammer dat hij op deze manier verliest.
Ik denk ook dat als je er echt zo'n last van hebt je beter kunt opgeven. Zeker als je merkt dat je er daarna zo dik af gaat als hij nu ging. Al is het maar om een ergere blessure te voorkomen.
Dat klinkt misschien zwak, maar het is ook een stukje risico management.
quote:Op maandag 8 november 2010 18:07 schreef Szura het volgende:
Godverdomme, wéér een TT-faal van mijn kant
quote:De Bakker wil stap maken op wereldranglijst
AMSTERDAM - Thiemo de Bakker heeft een paar weinig succesvolle maanden achter de rug. Toch denkt de 22-jarige tennisser dat hij in 2011 een flinke stap op de wereldranglijst kan maken.
"De top dertig lijkt mij een reëel doel voor dit jaar", zegt hij in het NUsport-magazine.
Vorige week op het ABN Amro-tennistoernooi won de nummer vijftig van de wereld pas zijn eerste wedstrijd van 2011. "Ook ik heb mindere periodes. Zoals nu. Maar als ik de rest van het jaar goed presteer is er niets aan de hand."
Voor een plek in de top tien is De Bakker naar eigen zeggen lichamelijk nog niet sterk genoeg. "De gemiddelde leeftijd van de spelers uit de top tien is zo'n 26 jaar. Dat is niet voor niets. Het tennis wordt steeds meer fysiek."
"Daarom zeg ik ook: ik ben nu nog niet rijp voor de top tien. Maar ik werk er hard aan dat te worden."
Discipline
Na anderhalf jaar zonder vaste begeleider wordt De Bakker sinds dit jaar getraind door Huib Troost. Daarnaast is de hulp ingeroepen van Raemon Sluiter. De oud-tennisser gaat dit jaar een aantal weken met De Bakker aan de slag.
"Het schort bij Thiemo nog aan zijn discipline", zegt Sluiter. "Hij moet meer investeren in zijn training. Thiemo denkt dat hij er al is als hij vijf keer dezelfde bal op een training goed heeft geslagen. Hij heeft moeite met het herhalen. Het komt bij hem al snel de strot uit."
De houding van De Bakker komt volgens Sluiter door zijn talent. "In de jeugd bleef hij lang op de been zonder er echt hard voor te werken. Maar als hij nu nog stappen vooruit wil maken zal hij toch echt meer moeten doen."
Dat kan op zich vrij simpel, maar dan moet je Kitzbuehel, Johannesburg en Newport en dat soort toernooien gaan spelen. Dat doet hij dan weer niet....quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:32 schreef F.M.D. het volgende:
zie het niet gebeuren eerlijk gezegd..top 50 handhaven lijkt me voorlopig realistischer.
quote:Voor een plek in de top tien is De Bakker naar eigen zeggen lichamelijk nog niet sterk genoeg. "De gemiddelde leeftijd van de spelers uit de top tien is zo'n 26 jaar. Dat is niet voor niets. Het tennis wordt steeds meer fysiek."
"Daarom zeg ik ook: ik ben nu nog niet rijp voor de top tien. Maar ik werk er hard aan dat te worden."
Ik denk dat hij er op zich wel gelijk in heeft dat hij lichamelijk nog niet sterk genoeg is. Het is ook typisch iemand die keihard zo moeten werken om sterk te worden en te blijven gezien zijn bouw.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
![]()
Zo'n onzin. Ja, de gemiddelde leeftijd is nu 26 jaar, maar op laatbloeier Soderling en in mindere mate Ferrer stonden de getalenteerde jongens al veel eerder in die top 10. Als je er dan in blijft wordt die top 10 vanzelf ouder. Federer, Nadal, Djokovic, Roddick maar ook Murray en Berdych waren heus geen 26 toen ze voor het eerst de top 10 instroomden.
Het is talent, mentaliteit en werkethiek waarom Thiemo daar niet staat.
En natuurlijk slechte planning. Je bent een ontwikkelende speler met een voorkeur voor gravel. Speel daar dan ook op.
Wel in de entry list, vreemd.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:56 schreef Tim86 het volgende:
Ben ik nou gek of staat hij niet in de draw @ miami?
heeft een ontsteking, dus neequote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:17 schreef San_Andreas het volgende:
dat kon niet een week later gebeuren ?
sinds us open vorig jaar is het al kommer en kwel eigenlijk..die nieuwe coach heeft tot nu toe ook meer gekost dan opgeleverd. kijk of hij zich kan herpakken op gravel, anders misschien tijd voor een andere coach??quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:14 schreef Masch1980 het volgende:
Hij moest zijn verstandskies laten trekken, zie zijn twitter. Erg jammer dit, hopelijk krijgen we dit jaar nog wel de Thiemo van vorig jaar te zien, het ziet er nog niet zo uit in ieder geval.
Volgens mij focust ie zich veel te veel op krachttraining e.d. Lijkt me niet prettig als je iedere keer na een training helemaal gesloopt bent, ipv dat je gewoon rustig een paar ballen hebt staan slaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:09 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
sinds us open vorig jaar is het al kommer en kwel eigenlijk..die nieuwe coach heeft tot nu toe ook meer gekost dan opgeleverd. kijk of hij zich kan herpakken op gravel, anders misschien tijd voor een andere coach??
quote:De Bakker weer op trainingsveld
Uitgegeven: 29 maart 2011 14:30
Laatst gewijzigd: 29 maart 2011 14:35
AMSTERDAM - Thiemo de Bakker heeft dinsdag de training weer hervat. De tennisser uit Haarlem moest zich vorige week afmelden voor het ATP-toernooi van Miami omdat hij last had van zijn verstandskiezen.
Die zijn inmiddels getrokken en na een korte rustperiode is De Bakker begonnen met de looptraining.
Er komen belangrijke maanden aan voor de 22-jarige De Bakker. De nummer 52 van de wereld heeft in het naderende gravelseizoen veel punten te verdedigen. Afgelopen jaar haalde hij onder meer de halve finales in Barcelona en de derde ronde op Roland Garros.
Zijn eerstvolgende toernooi is Monte Carlo, dat op zondag 10 april van start gaat. In het prinsendom strandde De Bakker vorig jaar in de tweede ronde tegen de latere winnaar Rafael Nadal.
Dit jaar heeft De Bakker zijn vorm nog niet gevonden. Hij won pas één wedstrijd op de ATP Tour.
Dat wordt lastig als je ziet wat voor punten hij nu te verdedigen heeft. Een halve finale in Barcelona kun je niet verdedigen door wat kleinere toernooien te spelen. Die punten haal je waarschijnlijk dan niet meer terug.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef TheVulture het volgende:
Hij doet er denk ik slimmer aan om, zodra hij weer fit is, even wat kleinere graveltoernooien te spelen om zo ritme op te doen en zijn ranking te consolideren
Nou, een finale in bijv. Casablanca is ook 150 punten, dus dat kan eigenlijk prima. Hij zou echt iets meer kleinere graveltoernooitjes moeten gaan spelen, zoals bijvoorbeeld na Wimbledon en het zou ook de moeite waard kunnen zijn Rotterdam over te slaan en naar Zuid-Amerika te gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat wordt lastig als je ziet wat voor punten hij nu te verdedigen heeft. Een halve finale in Barcelona kun je niet verdedigen door wat kleinere toernooien te spelen. Die punten haal je waarschijnlijk dan niet meer terug.
Er komen nu juist weer een hoop grote graveltoernooien aan waar hij er wel moet staan. Even rustig inkomen is er niet bij.
Je hebt het wel gelijk weer over een finale.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nou, een finale in bijv. Casablanca is ook 150 punten, dus dat kan eigenlijk prima. Hij zou echt iets meer kleinere graveltoernooitjes moeten gaan spelen, zoals bijvoorbeeld na Wimbledon en het zou ook de moeite waard kunnen zijn Rotterdam over te slaan en naar Zuid-Amerika te gaan.
Kleine gravel atp250'tjes afgrinden is niet te min voor Ferrer, Almagro, Robredo, Monaco of Montanes, dus waarom niet voor de Bakker?
Inderdaad. Gewoon gaan gravelrukken als dat veruit je beste ondergrond is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nou, een finale in bijv. Casablanca is ook 150 punten, dus dat kan eigenlijk prima. Hij zou echt iets meer kleinere graveltoernooitjes moeten gaan spelen, zoals bijvoorbeeld na Wimbledon en het zou ook de moeite waard kunnen zijn Rotterdam over te slaan en naar Zuid-Amerika te gaan.
Kleine gravel atp250'tjes afgrinden is niet te min voor Ferrer, Almagro, Robredo, Monaco of Montanes, dus waarom niet voor de Bakker?
eensquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:51 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ah, post mislukt.
Iig: ik denk van niet. Als je de entry list van bijv. Casablanca en Barcelona vergelijkt, lijkt me de kans een stuk groter dat de Bakker de finale haalt in Casablanca, dan tot de beste 4 van Barcelona hoort.
Daarnaast gaat het me meer om de toernooien buiten het gravelhoogseizoen. Als hij bijvoorbeeld Rotterdam overslaat (jammer, maar ja) en gewoon Zuid-Amerika meepikt, en als hij niet gaat falen op Decoturf in de VS tenzij dat moet, maar gewoon Bastad-Hamburg-Gstaad speelt, zou hij veel meer kans maken.
Wellicht had hij dan al een finale/toernooi op zak gehad?
http://www.nusport.nl/tennis/2483911/bakker-neemt-afscheid-van-coach-troost.htmlquote:De Bakker neemt afscheid van coach Troost
Uitgegeven: 4 april 2011 14:00
Laatst gewijzigd: 4 april 2011 14:04
AMSTERDAM - Huib Troost is niet langer de coach van Thiemo de Bakker. Dat maakte de Nederlander maandag bekend. De twee hebben afgelopen weekeinde in een gesprek de samenwerking beëindigd. Troost begeleidde De Bakker sinds oktober vorig jaar.
© ProShots
''Het was een lastige beslissing, maar het is beter zo'', zei de 22-jarige De Bakker die dit jaar pas één wedstrijd won op de ATP Tour.
Hij kent Troost al vanaf zijn jeugd. ''We staan denk ik iets te dicht bij elkaar. Op moeilijke momenten is het soms lastig om dingen van hem aan te nemen.''
De Bakker benadrukt dat de breuk geen gevolgen heeft voor de vriendschap tussen hem en Troost. ''We zijn oké samen.''
Raemon Sluiter, die Troost al hielp met de coaching, zal De Bakker de komende weken begeleiden.
quote:Op maandag 4 april 2011 14:26 schreef luckass het volgende:
Gelukkig maar. Sinds Troost ging het echt dramatisch.
quote:Op maandag 4 april 2011 14:26 schreef luckass het volgende:
Gelukkig maar. Sinds Troost ging het echt dramatisch.
Hij heeft vorig jaar vanaf Monte Carlo t/m RG 350 punten behaald. Mocht 'ie helemaal geen punten meer halen komt ie randje top 100 inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:51 schreef F.M.D. het volgende:
Thiemo gaat niet naar Monte Carlo om het Masterstoernooi te spelen. Nog te veel last.
bron: telegraaf
een week daarna is barcelona waar hij een halve finale moet zien te verdedigen, zonder enige vorm van rtime! dat gaat echt niet gebeuren, dus thiemo gaat heel erg zakken helaas![]()
als hij niet snel wat resultaten gaat halen, moet je toch serieus vrezen voor z'n top 100 positie...of zie ik het nu te somber?
ik snap het ook niet helemaal, ik zat de volgende dag gewoon op mn werk (wat ook niet iedereen deed) en drie dagen later voetbalde ik gewoon een wedstrijd op het gebruikelijke bedenkelijke niveauquote:Op donderdag 14 april 2011 20:22 schreef luckass het volgende:
Hoe kun je nou zo lang van de kaart zijn door verstandskiezen?
Volgens mij heeft het meer met z'n zelfvertrouwen te maken dan met zijn fitheid.
Dit dus.quote:Op donderdag 14 april 2011 21:06 schreef Komakie het volgende:
Nou ja, als je niet kan spelen, kan je niet spelen natuurlijk. Hij zal dat ook niet voor zijn lol doen neem ik aan?
Als je niet fit bent kun je beter niet spelen, anders riskeer je alleen maar een ergere blessure.
quote:Not going to barcelona gonna train hard for one more week, and then hopefully start in estoril
Niet echt, het was alleen prestigeus omdat dit meestal het eerste toernooi van Federer was. Voor de rest is het deelnemersschema niet al te sterk.quote:Op maandag 25 april 2011 17:20 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Estoril is toch ook best prestigieus?
Hij gaat sowieso keihard de top 100 uitdonderen en dan zal ie wel weer moeten.quote:Op maandag 25 april 2011 18:15 schreef F.M.D. het volgende:
misschien 1 of 2 challengers spelen voordat roland garros begint. zelfvertrouwen en ritme op doen. op masters 1000 heeft ie nu even niks te zoeken
210 punten t/m Wimbledon. Hij moet er ongeveer 90 verdedigen om top 100 te blijven.quote:Op maandag 25 april 2011 20:16 schreef senswal het volgende:
Op Roland Garros moet hij ook nog punten verdedigen of niet?
Evenals Wimbledon trouwens...
Zal toch wel moeten? Als hij direct geplaatst had kunnen zijn had hij er echt niet voor gekozen om qualies te spelen.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:57 schreef rooneyelst het volgende:
[..]
Moet niet maar is wel goed voor ritme en bij winst zelfvertrouwen
Zou wel mooi zijn als Roger dan bijvoorbeeld zegt: ik speel wel quali's, goed voor mijn ritmequote:Op woensdag 27 april 2011 15:57 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Zal toch wel moeten? Als hij direct geplaatst had kunnen zijn had hij er echt niet voor gekozen om qualies te spelen.
hoeft niet. haase bijvoorbeeld kiest voor een challenger.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:57 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Zal toch wel moeten? Als hij direct geplaatst had kunnen zijn had hij er echt niet voor gekozen om qualies te spelen.
Dat lijkt me wel mooi. Kijken wat er gebeurd. Hoeveel punten een goede 3 speler tegen hem maaktquote:Op woensdag 27 april 2011 16:46 schreef rooneyelst het volgende:
haha of even een toernooitje in de 3 meedoen voor het prijzengeld
Ja dat is een heel ander toernooi. Dat heeft niks te maken met de qualies voor Madrid natuurlijk...quote:Op woensdag 27 april 2011 22:57 schreef F.M.D. het volgende:
kan beter net als haase een challenger meepakken
[..]
hoeft niet. haase bijvoorbeeld kiest voor een challenger.
Weet wel dat het verschil tussen een echte 1 en een 3 al genoeg is voor bagels..dus het verschil van een federer en een 3tje is helemaaal gigantisch. Natuurlijk kan je op alles gaan knallen maar ja je moet er wel 4 goed rammen voor je een game pakt.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel mooi. Kijken wat er gebeurd. Hoeveel punten een goede 3 speler tegen hem maakt
Dat weet ik maar al te goed.quote:Op donderdag 28 april 2011 08:47 schreef rooneyelst het volgende:
[..]
Weet wel dat het verschil tussen een echte 1 en een 3 al genoeg is voor bagels..dus het verschil van een federer en een 3tje is helemaaal gigantisch. Natuurlijk kan je op alles gaan knallen maar ja je moet er wel 4 goed rammen voor je een game pakt.
En denk je stoer te zijn met je 200km service...op de tour lopen ze rond die 250slaan..
Een paar backhand afzwaaiers van Federer.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel mooi. Kijken wat er gebeurd. Hoeveel punten een goede 3 speler tegen hem maakt
Misschien dat we hem met links kunnen laten tennissen?quote:Op donderdag 28 april 2011 23:39 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Een paar backhand afzwaaiers van Federer.
Wel met slechte tegenstanders maar toch halve ja. Het is niet zo dat thiemo zomaar de eerste pot sinds Juans terugkeer heeft gespeeldquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:33 schreef Komakie het volgende:
Relaxt! Ferrero had laastst nog ergens een halve finale (Barcelona?) dus is nog wel redelijk in vorm
wat is dat dan voor forehand? Vind het lastig om het op onderstaande filmpje te achterhalenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:39 schreef Komakie het volgende:
Ik speelde trouwens laatst tegen een jochie die bij de bond traint en die heeft net zo'n soort forehand en backhand beweging als De Bakker. Een beetje een beweging zoals die wordt aangeleerd door de bond blijkbaar.
Moeilijk uit te leggen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:01 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
wat is dat dan voor forehand? Vind het lastig om het op onderstaande filmpje te achterhalen
had hij ook dezelfde dropshots als de bakker ?
je zou denken dat ie na Madrid dat ritme wel had.....wat een faal zeg tegen Volandri....Volandri is zo slecht. Vorig jaar nog een paar keer van de baan geveegd door Haase, en dit jaar slechts 2 weken geleden van de baan geveegd door Schoorelquote:Op maandag 9 mei 2011 02:01 schreef San_Andreas het volgende:
de bakker heeft ook geen kwalificaties gespeeld in Rome, of wel? Kwalificaties lijkt me handig om ritme op te doen.
twitter heeft maar 140 tekens hequote:Op zondag 22 mei 2011 22:15 schreef rooneyelst het volgende:
kijk zo serieus neemt novak zijn potje tegen thiemo..:
Novak Djokovic
Now back to business :-) Tomorrow second after 11am on PC(centre) against De Baker. Tough match.. See you then ;-)
hij kan zijn naam geeneens spellen hahahah
het is echt een now-or-never als je het mij vraagt, er mogen geen blessures meer komen die hem langdurig aan de kant houden of andere gekke dingen, hij moet er nu echt alles voor gevenquote:Op maandag 23 mei 2011 22:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dankzij zijn enorme talent kan hij nog wel een top 50-speler worden, maar de top 10 zie ik hem niet halen.
Alle toppers waren al op jonge leeftijd goed. Thiemo ha het wellicht kunnen worden, maar hij heeft er niet voor geleefd. Tennis is geen wielrennen waar je als je 18 bent gewoon lekker kan fietsen.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch denk ik bij zo'n wedstrijd tegen Djokovic, en eigenlijk in het algemeen bij Thiemo, dat er gewoon veel meer in had gezeten. En dan doel ik op levensjaar .. t/m 20 ofzo. Hij trainde weinig en zat veel in de snackbar. Ik ben er van overtuigd dat je in je jeugd een achterstand kan oplopen die je na je 20ste niet meer goed kan maken.
Dankzij zijn enorme talent kan hij nog wel een top 50-speler worden, maar de top 10 zie ik hem niet halen.
Misschien wordt Thiemo wel betrapt bij de McDrive in parijs.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:06 schreef tong80 het volgende:
Misschien word Djorkovic wel betrapt op doping.
Dat is Nederland he.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:11 schreef Komakie het volgende:
Heerlijk dat De Bakker een tijdje weer even niet zo goed speelt en iedereen weer zijn negatieve oordeel klaar heeft alsof men ook maar enige idee heeft waar hij het over heeft
true, hij kwam die top 100 binnen en dacht van "he lekker, dat is is ook weer voor elkaar"quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Szura het volgende:
Wel weer een opmerkelijk stuk wat ik vandaag in de Spits las (jajaja Spits), waarin stond dat hij er weer te gemakkelijk over gedacht heeft het afgelopen jaar.
Jij kan echt zo verschrikkelijk uit je nek lullen....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
true, hij kwam die top 100 binnen en dacht van "he lekker, dat is is ook weer voor elkaar"Zo werkt het niet thiemo.
quote:Met alle respect, maar een topper ben je niet als je een keer halve finale Grand Slam haalt en een keer top 10 staat. Martin Verkerk is ook geen topper ooit geweest.
Dat ligt maar net aan je definitie van "topspeler". Als jij vindt dat de top 5 van de wereld top is, dan is het onrealistisch om te denken dat De Bakker dat gaat halen. Voor mij is de top 20 ook top van de wereld en daarom noem ik die spelers.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:12 schreef Lagrinta het volgende:
@ Komakie
Met alle respect, maar een topper ben je niet als je een keer halve finale Grand Slam haalt en een keer top 10 staat. Martin Verkerk is ook geen topper ooit geweest.
De spelers die je noemt zijn van hoog niveau maar geen top. Ook prima als hij dat haalt.
Dat Nederlanders gelijk weer wat te zeiken hebben is vermoeiend, maar wat betekent dat eigenlijk? Dat de Bakker kennelijk al enige status heeft, anders zeur je niet over en jong speler die verliest van notabene Djokovic.
Het maakt niet uit wat mensen vinden, maar de Bakker laat ook doorschemeren dat er nog veel te verbeteren valt en hij ontkent ook dat hij niet de juiste mensen om zich heen heeft. Hij steekt de hand in eigen boezem.
Als hij ziek is geweest nadat zn verstandskiezen zijn getrokken is dat toch een goede reden dat hij niet fit is.
tuut tuut tuut, rustig jij baasje, hij zegt gewoon dat er makkelijk gemakzucht in zijn ontwikkeling sluipt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jij kan echt zo verschrikkelijk uit je nek lullen....
Waarvan ik me weer af vraag waar je (en de krant) dat in vredesnaam op baseert.quote:Op donderdag 26 mei 2011 02:47 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
tuut tuut tuut, rustig jij baasje, hij zegt gewoon dat er makkelijk gemakzucht in zijn ontwikkeling sluipt.
Is Yori zijn broer?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:41 schreef Norrage het volgende:
Maar weer eens wat inside informatie vergaren bij zijn broer
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
niet fit? Omdat hij de laatste tijd zoveel zware potten gespeeld heeft zekerquote:
lol, de meeste informatie hou ik graag nog voor me. Ze zitten er daar vast niet om te springen dat ik alles doorroddelquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:30 schreef San_Andreas het volgende:
daar zegt hij niks over, anyway, Norrage zal ons binnenkort informeren.
Wie is ze?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
lol, de meeste informatie hou ik graag nog voor me. Ze zitten er daar vast niet om te springen dat ik alles doorroddel
Thiemo en zijn broer(s)quote:
Vind het maar matig, jezelf niet fit noemen terwijl je de afgelopen tijd amper gespeeld hebt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:05 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij voor de lol afzegt?
Oh dat kan jij beoordelen? Niet spelen betekent automatisch fit bij jou? Je weet wat topsport inhoudt?quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:26 schreef Szura het volgende:
[..]
Vind het maar matig, jezelf niet fit noemen terwijl je de afgelopen tijd amper gespeeld hebt.
Mentaal gewoon zwak, daar zit het hem in.
Noem eens een goede reden waarom hij niet fit is dan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:35 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Oh dat kan jij beoordelen? Niet spelen betekent automatisch fit bij jou? Je weet wat topsport inhoudt?
Ik weet heel goed wat topsport inhoudt en ik vind Thiemo een mentaliteit van lik m'n vessie hebben, iets wat hij zelf ook wel door heeft maar hij valt telkens terug in oude patronen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:35 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Oh dat kan jij beoordelen? Niet spelen betekent automatisch fit bij jou? Je weet wat topsport inhoudt?
ach dan verspreiden we toch gewoon wat geruchten: hij heeft een soa? heeft connecties met de Russische gok maffia? Hij wil switchen naar korfbal (wat dat vindt hij eigenlijk toch een leukere sport)? Hij heeft de EHEC bacterie? Serieuzer: hij wil zelf bij het Adidas begeleidingsteam en andere spelers ondersteunen net als Mats Merkel, want knokken voor de punten, dat vind hij maar niks!quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
lol, de meeste informatie hou ik graag nog voor me. Ze zitten er daar vast niet om te springen dat ik alles doorroddel
Ik weet die reden niet want ik ken hem niet. Kan van alles zijn. Jij mag heus wel kritiek geven, maar wel over zaken die je kan beoordelen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Noem eens een goede reden waarom hij niet fit is dan?
En het argument 'jij bent geen topsporter dus jij mag geen kritiek hebben op een topsporter want je doet het zelf niet beter', daar word ik zo onderhand wel moe van. Wij zijn tennisvolgers en we kunnen best een mening hebben op basis van een vergelijking met andere spelers.
Ik ben het eens met Lagrinta. Je mag best een mening hebben. Er zijn maar weinig mensen die een mening mogen hebben als je alleen een mening mag hebben op het moment dat je topsporter bent of bent geweest.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Noem eens een goede reden waarom hij niet fit is dan?
En het argument 'jij bent geen topsporter dus jij mag geen kritiek hebben op een topsporter want je doet het zelf niet beter', daar word ik zo onderhand wel moe van. Wij zijn tennisvolgers en we kunnen best een mening hebben op basis van een vergelijking met andere spelers.
Zolang je niet weet waarom hij niet fit is, is het natuurlijk moeilijk te bepalen of dat inderdaad het geval is, maar ik kan me voorstellen dat als hij zich niet goed voelt (om wat voor reden dan ook) dat het geen zin heeft om er te gaan staan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 00:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik vind het wel een beetje raar dat je anderhalve week van tevoren weet dat je niet "fit" bent voor een Grand Slam. Als je een blessure hebt die lang moet genezen, oke, maar het is een GS over anderhalve week, dan probeer je toch op z'n minst "fit" te worden voordat je je afmeldt?
Zelfmoord bedoel je? Waarom zou hij stoppen met een beetje tennissen?quote:Op zondag 12 juni 2011 21:23 schreef San_Andreas het volgende:
ik denk serieus dat hij overweegt te stoppen
omdat hij er hard voor moet gaan werkenquote:Op zondag 12 juni 2011 22:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Zelfmoord bedoel je? Waarom zou hij stoppen met een beetje tennissen?
Hmm, met alleen talent hou je het niet lang vol nee.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:03 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
omdat hij er hard voor moet gaan werken
Natuurlijk werkt ie er voor. Maar niet meer dan ie zelf wil. Dat noem ik dus teren op talent.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:53 schreef Komakie het volgende:
Met alleen talent was hij niet gekomen waar hij nu is.
Heerlijk die vooroordelen altijd
Zoals ik al zei, heerlijk die vooroordelenquote:Op maandag 13 juni 2011 00:16 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt ie er voor. Maar niet meer dan ie zelf wil. Dat noem ik dus teren op talent.
Jij kan zeggen wat je wil.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, heerlijk die vooroordelen
Waarom zijn dat "vooroordelen"? De berichten dat De Bakker er met de pet naar gooit staan al jaren in alle kranten. Er zijn ook diverse mensen die met hem samen hebben gewerkt afgehaakt om diezelfde onprofessionele instelling.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, heerlijk die vooroordelen
Kranten moet je over het algemeen niet te serieus nemen. Daar staat (zeker op sportgebied) wel vaker rommel in.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Waarom zijn dat "vooroordelen"? De berichten dat De Bakker er met de pet naar gooit staan al jaren in alle kranten. Er zijn ook diverse mensen die met hem samen hebben gewerkt afgehaakt om diezelfde onprofessionele instelling.
Je geeft zelf ook gewoon aan dat hij niet zo'n goede instelling heeft, dat toen hij wel een tijdje zijn best deed het goed ging. Implicerend dat dat nu niet het geval is. Vooroordelen!quote:Op maandag 13 juni 2011 12:21 schreef Komakie het volgende:
[..]
Kranten moet je over het algemeen niet te serieus nemen. Daar staat (zeker op sportgebied) wel vaker rommel in.
Daarnaast heeft De Bakker ook een proffesionelere houding gehad, vorig jaar toen hij het zo goed deed. Probleem is dat veel coaches die met hem gewerkt hebben niet bij hem kunnen doordringen. Die Mats Merkel kon dat wel. Wil niet zeggen dat de anderen slechte coaches zijn, maar wel dat ze niet de geschikte coach zijn voor De Bakker.
Waar ik op doel is dat iedereen gelijk zijn oordeel al klaar heeft zonder dat er iets duidelijk is geworden via een media. Ik weet best dat De Bakker zijn instelling niet de makkelijkste is, maar op het moment dat hij dus even niet presteert en afzegt voor een paar toernooien, ligt het gelijk aan zijn instelling en doet hij alles op talent en dat is gewoon totale onzin.
Ik zeg dat hij in het verleden een moeilijke instelling heeft gehad en dat zal best in de aard van het beestje zitten. Het is een tijd goed gegaan dus het zit er wel in. ik zeg ook dat het niet wil zeggen dat het daarin ligt op het moment.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je geeft zelf ook gewoon aan dat hij niet zo'n goede instelling heeft, dat toen hij wel een tijdje zijn best deed het goed ging. Implicerend dat dat nu niet het geval is. Vooroordelen!
Een paar zinnen dik drukken en daaruit een conclusie trekken is makkelijk, maar het in de goede context zetten is blijkbaar een stuk moeilijker.quote:Waar ik op doel is dat iedereen gelijk zijn oordeel al klaar heeft zonder dat er iets duidelijk is geworden via een media. Ik weet best dat De Bakker zijn instelling niet de makkelijkste is, maar op het moment dat hij dus even niet presteert en afzegt voor een paar toernooien, ligt het gelijk aan zijn instelling en doet hij alles op talent en dat is gewoon totale onzin.
Als hij een periode heeft waarin hij er echt voor leeft, investeert in zijn tennis, goede resultaten boekt lijkt het me vrij logisch dat er geen geluiden zijn over zijn slechte instelling. Maar als die periode kort duurt en hij vervolgens weer terugvalt in oude patronen, dan lijkt me dan ook een logisch moment om tot de conclusie te komen dat hij mentaal zwak is geweest. Een tijdje leven voor je sport kan iedereen, als je mentaal sterk bent kan je dat ±365 dagen per jaar opbrengen, jaren achter elkaar. Niet een paar maandjes zoals Thiemo.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:18 schreef Komakie het volgende:
[..][quote]Op maandag 13 juni 2011 13:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik zeg dat hij in het verleden een moeilijke instelling heeft gehad en dat zal best in de aard van het beestje zitten. Het is een tijd goed gegaan dus het zit er wel in. ik zeg ook dat het niet wil zeggen dat het daarin ligt op het moment.
Het gaat erom dat in het verleden vaak is gezegd dat hij een matige instelling heeft. Ok dat zal best zo zijn, maar op het moment dat het nu wat minder gaat en hij een paar toernooien afzegt roept iedereen gelijk dat het aan zijn instelling ligt. Iets wat een onzinnige stelling is op het moment dat je totaal geen idee hebt wat er in die jongen zijn leven afspeelt.
Ik zet het er notabene letterlijk in en jij maakt er wat anders van:
[..]
Een paar zinnen dik drukken en daaruit een conclusie trekken is makkelijk, maar het in de goede context zetten is blijkbaar een stuk moeilijker.
Het enige wat ik zeg is dat je niet de conclusie kunt trekken dat hij er op het moment slecht voor leeft aangezien je niet weet wat er aan de hand is. In het verleden heeft hij absoluut een matige instelling gehad. Ik heb hem wel eens langs de baan bij toernooien gezien dat ik hem niet echt goed bezig vond. Wat persoonlijkheid is het dan ook niet echt mijn type persoon.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als hij een periode heeft waarin hij er echt voor leeft, investeert in zijn tennis, goede resultaten boekt lijkt het me vrij logisch dat er geen geluiden zijn over zijn slechte instelling. Maar als die periode kort duurt en hij vervolgens weer terugvalt in oude patronen, dan lijkt me dan ook een logisch moment om tot de conclusie te komen dat hij mentaal zwak is geweest. Een tijdje leven voor je sport kan iedereen, als je mentaal sterk bent kan je dat ±365 dagen per jaar opbrengen, jaren achter elkaar. Niet een paar maandjes zoals Thiemo.
Dat is absoluut waar.quote:Ik wil niet zeggen dat hij het nooit goed gedaan heeft, of dat hij het nooit goed zal doen. Ik wil alleen zeggen dat hij als het zoals veel andere tennisprofs wél had kunnen opbrengen altijd te leven voor zijn sport, hij nu veel verder was geweest.
Het is een enigzins vage omschrijving, maar ik neem aan dat hij niet voor niets die toernooien laat lopen. Op Wimbledon heeft hij redelijk veel punten te verdedigen dus hij zal ook begrijpen dat als hij niet komt hij gaat zakken op de Wereldranglijst.quote:Maar wanneer iemand in de periode waarin een zwak bezet toernooi in eigen land is (veel punten te pakken en goodwill kweken in eigen land), en het meest prestigieuze toernooi van het jaar is, meldt dat hij deze toernooien overslaat, om "de periode te benutten om fysiek en mentaal volledig op krachten te komen". Denk je dat je dan niet de conclusie kan trekken dat er op mentaal gebied het een en ander mis is gegaan de afgelopen periode? Respect als je dat met droge ogen durft te beweren. En als je dit niet vindt, dan val je mensen aan op een mening die je zelf ook hebt.
Ik denk dat dit een verloren jaar is en we volgend jaar gaan zien of hij terug kan komen. Dan is dat het jaar van de waarheid. Als hij dat niet kan, wordt het niets meer.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:22 schreef San_Andreas het volgende:
ik heb hem nog niet afgeschreven maar het begint wel een beetje het jaar van de waarheid te worden.
Dat zou nog kunnen inderdaad.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:57 schreef luckass het volgende:
Hij heeft vorig jaar na Wimbledon ook niet super goed meer gepresteerd, dus hij kan nog een hoop punten pakken nu. Als 'ie weer challengers moet gaan spelen zie ik het somber in.
Wie zegt dat hij in het buitenland moet gaan wonen?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat zou nog kunnen inderdaad.
Waarom moet hij in het buitenland gaan wonen
Jij vraagt je dat toch afquote:Op maandag 13 juni 2011 20:17 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij in het buitenland moet gaan wonen?
quote:Op maandag 13 juni 2011 19:00 schreef Lagrinta het volgende:
Hij woont in 's Gravenzande. Misschien kan hij beter in het buitenland gaan wonen.
ben benieuwd waar hijna Wimbledon terecht komt... Daar verliest hij een hoop puntenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:57 schreef San_Andreas het volgende:
5 plaatsen gezakt, Thiemo staat nu op plek 85 van de ATP lijst
Is vragen hetzelfde als moeten?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jij vraagt je dat toch af
Zie onderstaand....
[..]
Ik verwacht helemaal niks.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan toch een antwoord op die vraag verwachten
Nee, maar ik neem aan dat er een gedachte zit achter je vraag/stelling en ik vraag me af wat die gedachte is. Ik neem aan dat je het niet zomaar zegtquote:
Een nieuwe omgeving zou positief kunnen werken voor hem. Hij zou beter beter kunnen beseffen waarom hij is waar hij is. Wellicht heeft hij veel afleiding in zn vertrouwde omgeving van vrienden usw.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee, maar ik neem aan dat er een gedachte zit achter je vraag/stelling en ik vraag me af wat die gedachte is. Ik neem aan dat je het niet zomaar zegt
Bron?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:28 schreef San_Andreas het volgende:
volgens het NRC zijn zijn privé-problemen zo ernstig dat ze zijn profcarrière bedreigen.
Het zou kunnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:46 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Een nieuwe omgeving zou positief kunnen werken voor hem. Hij zou beter beter kunnen beseffen waarom hij is waar hij is. Wellicht heeft hij veel afleiding in zn vertrouwde omgeving van vrienden usw.
Wat voor de ene persoon werkt, werkt niet voor de andere. En in een nieuwe omgeving kan je ook in een snackbar gaan hangen omdat er verder geen bekenden zijn.
Hij werkt toch ook af en toe met Gil Reyes, dat doet ook niet iedere speler. Hij is wel degelijk bereid dus om te investeren in zichzelf.
Mijn vader vertelde dat er in de media laatst gezegd is dat hij aan de drank en drugs zou zijn.... Wat Sluiter trouwens gelijk als onzin betitelde. Jammer dat hij het artikel niet kan opsturen ofzo.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het zit dus inderdaad ongeveer zo als de grote boze media en de azijnzeikers hier beweerden.
Waarom zijn er zoveel spelers en (voornamelijk) speelsters die zo'n slechte verstandhouding hebben met hun vaderquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:09 schreef Lagrinta het volgende:
Interview in Nusport gelezen. Hij heeft geen contact met zn vader maar die kijkt wel af en toe op de tribune. Klinkt goed.
Ik denk omdat veel ouders hun kind veel te ver willen pushen..kind krijgt amper een normale jeugd, ouders zetten er veel te veel druk op etc. Bij teamsporten is dat toch heel anders, waardoor je het bij een sport als tennis veel meer ziet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom zijn er zoveel spelers en (voornamelijk) speelsters die zo'n slechte verstandhouding hebben met hun vader
Tenminste, ik krijg het idee wel eens dat de halve tenniswereld overhoop ligt met zijn/haar familie.
Een kind dat tennist heeft sowieso amper een normale jeugd. Daar zorgen de ouders niet eens voor. Gewoon door het vele trainen en dan hou je weinig tijd over. Als je minder traint haal je het niet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:59 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ik denk omdat veel ouders hun kind veel te ver willen pushen..kind krijgt amper een normale jeugd, ouders zetten er veel te veel druk op etc. Bij teamsporten is dat toch heel anders, waardoor je het bij een sport als tennis veel meer ziet.
maar hij zit er toch wel gewoon op de bank bij? of reist hij helemaal niet af naar Zuid Afrika?quote:
Vorige week zijn ze met zijn alle naar Zuid Afrika gevlogen. Hij zal er wel op de bank bij zijn maar zal dit weekend niet in actie komen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
maar hij zit er toch wel gewoon op de bank bij? of reist hij helemaal niet af naar Zuid Afrika?
Ach. Siemerink zet op papier altijd de niet-enkelaars in de dubbel, maar uiteindelijk spelen de enkelaars ook vaak de dubbel (of in elk geval 1 van beide).quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:07 schreef luckass het volgende:
Erg sneu inderdaad. Die dubbel ook: Sijsling / Huta Galung!
Ja dat is waar. Maar het staat zo sneu.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ach. Siemerink zet op papier altijd de niet-enkelaars in de dubbel, maar uiteindelijk spelen de enkelaars ook vaak de dubbel (of in elk geval 1 van beide).
Was voor Scheveningen ook wel leuk geweest. Deelnemersveld is echt te ruk voor woorden. Ik ga misschien zaterdag, maar ik twijfel zo langzamerhand een beetje. (offtopic)quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:34 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dan wordt je dus gepasseerd ten faveure van mannen als Sijsling en, erger nog, Huta Faalung
Ik had hem sowieso de dubbel laten spelen tegen de Zuid-Afrikanen ... Ook best zuur voor em. Siemerink gooit het een beetje op het gebrek aan wedstrijdritme, maar dat wist Jan vorige week ook al. Had ie net zo goed Scheveningen kunnen spelen als voorbereiding op Hamburg en Umag ...
Ik ben het met je eens maar het komt op mij over alsof Siemerink zijn beslissing al gemaakt had. En dan had hij gewoon eerlijk moeten zijn en 1 van de 5 (welke maakt me dan ook nog eens niet uit) de kans moeten geven Scheveningen te spelen ....quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Was voor Scheveningen ook wel leuk geweest. Deelnemersveld is echt te ruk voor woorden. Ik ga misschien zaterdag, maar ik twijfel zo langzamerhand een beetje. (offtopic)
Maar goed, als hij niet speelt en verder loopt te knoeien zoals de laatste maanden verdient hij het eerlijk gezegd ook niet. Dan zijn Haase en Schoorel gewoon beter bezig.
goede timing!quote:
quote:ORBETELLO - Thiemo de Bakker maakt volgende week bij het challengertoernooi van Orbetello zijn rentree. De 22-jarige Westlander heeft een wildcard gekregen voor het Italiaanse evenement.
http://www.nu.nl/sport/25(...)ntree-in-italie.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |