of "OP vakantie", maar dat stond al in de OPquote:
quote:Op maandag 8 november 2010 18:11 schreef Outlined het volgende:
[..]
of "OP vakantie", maar dat stond al in de OP
mijn humor is op, ik heb hier even geen grapje voor.quote:
Hij is het met ons eens dusquote:Op maandag 8 november 2010 22:34 schreef Norrage het volgende:
Zijn twitter:
Lost 57 in the third! Body is done! Need some rest, and prepare for next year! Had a good year look forward to next year!
Op naar volgend jaar! Gaat vast weer goed komen!! En vooral het gravel zal weer interessant zijn.
quote:Check www.thiemodebakker.com its my new site:)
5:43 AM Nov 12th via Twitter for BlackBerry®
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:21 schreef Tim86 het volgende:
Was dichtbij een stunt in de dubbel met Tursunov: 6-3 3-6 tegen Mirnyi/Nestor, maar ja.. supertiebreak
stond 5 - 2 voor in de 3e setquote:Op maandag 17 januari 2011 11:06 schreef Komakie het volgende:
Wel jammer, want het was wel close (aan de stand te zien)
Ik begreep dat hij geblesseerd wasquote:Op maandag 17 januari 2011 14:27 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
spelers die choken winnen nooit grandslam
monfils ook hoorquote:Op maandag 17 januari 2011 14:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik begreep dat hij geblesseerd was
Lijkt me een beetje slap excuus, aangezien hij die game na 7x deuce nog mooi wist te winnen.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:38 schreef Tim86 het volgende:
Pulled my groin at 41 in the third! Sick of it
about 5 hours ago via Twitter for BlackBerry®
hier heeft hij wel eens eerder last van gehad! wat betekent het eigenlijk "pulled my groin" ?quote:Pulled my groin at 41 in the third! Sick of it
about 5 hours ago via Twitter for BlackBerry®
Groin = liesquote:Op maandag 17 januari 2011 18:21 schreef Outlined het volgende:
[..]
hier heeft hij wel eens eerder last van gehad! wat betekent het eigenlijk "pulled my groin" ?
Hij moet in Rotterdam toch echt wel eens wat wedstrijden winnen,quote:Op maandag 17 januari 2011 20:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Groin = lies
Dus verrekte zijn lies waarschijnlijk.
Kan hij niet nu een challenger ofzo spelen volgende week?
Zelfs als je een lies niet heel erg belast kan hij nog afleidend zijn. Als jij pijn voelt, kan dat slecht zijn voor de concentratie. Ik ga het niet goed praten, maar daar zou ik me iets bij kunnen voorstellen. Ik heb het zelf ook wel eens gehad.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet niet of het die lies was hoor... hij mistte op 5-2 een hoop punten die je ook met een geblesseerde lies gewoon moet maken... maar wellicht zat die blessure al tussen zijn oren en dan ben je gewoon weg....
Dat bedoelde ik ook te zeggen, op het moment dat je het voelt is je concentratie weg en denk je waarschijnlijk alleen maar daar aan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zelfs als je een lies niet heel erg belast kan hij nog afleidend zijn. Als jij pijn voelt, kan dat slecht zijn voor de concentratie. Ik ga het niet goed praten, maar daar zou ik me iets bij kunnen voorstellen. Ik heb het zelf ook wel eens gehad.
Desondanks is het wel erg jammer dat hij op deze manier verliest.
Ik denk ook dat als je er echt zo'n last van hebt je beter kunt opgeven. Zeker als je merkt dat je er daarna zo dik af gaat als hij nu ging. Al is het maar om een ergere blessure te voorkomen.
Dat klinkt misschien zwak, maar het is ook een stukje risico management.
quote:Op maandag 8 november 2010 18:07 schreef Szura het volgende:
Godverdomme, wéér een TT-faal van mijn kant
quote:De Bakker wil stap maken op wereldranglijst
AMSTERDAM - Thiemo de Bakker heeft een paar weinig succesvolle maanden achter de rug. Toch denkt de 22-jarige tennisser dat hij in 2011 een flinke stap op de wereldranglijst kan maken.
"De top dertig lijkt mij een reëel doel voor dit jaar", zegt hij in het NUsport-magazine.
Vorige week op het ABN Amro-tennistoernooi won de nummer vijftig van de wereld pas zijn eerste wedstrijd van 2011. "Ook ik heb mindere periodes. Zoals nu. Maar als ik de rest van het jaar goed presteer is er niets aan de hand."
Voor een plek in de top tien is De Bakker naar eigen zeggen lichamelijk nog niet sterk genoeg. "De gemiddelde leeftijd van de spelers uit de top tien is zo'n 26 jaar. Dat is niet voor niets. Het tennis wordt steeds meer fysiek."
"Daarom zeg ik ook: ik ben nu nog niet rijp voor de top tien. Maar ik werk er hard aan dat te worden."
Discipline
Na anderhalf jaar zonder vaste begeleider wordt De Bakker sinds dit jaar getraind door Huib Troost. Daarnaast is de hulp ingeroepen van Raemon Sluiter. De oud-tennisser gaat dit jaar een aantal weken met De Bakker aan de slag.
"Het schort bij Thiemo nog aan zijn discipline", zegt Sluiter. "Hij moet meer investeren in zijn training. Thiemo denkt dat hij er al is als hij vijf keer dezelfde bal op een training goed heeft geslagen. Hij heeft moeite met het herhalen. Het komt bij hem al snel de strot uit."
De houding van De Bakker komt volgens Sluiter door zijn talent. "In de jeugd bleef hij lang op de been zonder er echt hard voor te werken. Maar als hij nu nog stappen vooruit wil maken zal hij toch echt meer moeten doen."
Dat kan op zich vrij simpel, maar dan moet je Kitzbuehel, Johannesburg en Newport en dat soort toernooien gaan spelen. Dat doet hij dan weer niet....quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:32 schreef F.M.D. het volgende:
zie het niet gebeuren eerlijk gezegd..top 50 handhaven lijkt me voorlopig realistischer.
quote:Voor een plek in de top tien is De Bakker naar eigen zeggen lichamelijk nog niet sterk genoeg. "De gemiddelde leeftijd van de spelers uit de top tien is zo'n 26 jaar. Dat is niet voor niets. Het tennis wordt steeds meer fysiek."
"Daarom zeg ik ook: ik ben nu nog niet rijp voor de top tien. Maar ik werk er hard aan dat te worden."
Ik denk dat hij er op zich wel gelijk in heeft dat hij lichamelijk nog niet sterk genoeg is. Het is ook typisch iemand die keihard zo moeten werken om sterk te worden en te blijven gezien zijn bouw.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
![]()
Zo'n onzin. Ja, de gemiddelde leeftijd is nu 26 jaar, maar op laatbloeier Soderling en in mindere mate Ferrer stonden de getalenteerde jongens al veel eerder in die top 10. Als je er dan in blijft wordt die top 10 vanzelf ouder. Federer, Nadal, Djokovic, Roddick maar ook Murray en Berdych waren heus geen 26 toen ze voor het eerst de top 10 instroomden.
Het is talent, mentaliteit en werkethiek waarom Thiemo daar niet staat.
En natuurlijk slechte planning. Je bent een ontwikkelende speler met een voorkeur voor gravel. Speel daar dan ook op.
Wel in de entry list, vreemd.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:56 schreef Tim86 het volgende:
Ben ik nou gek of staat hij niet in de draw @ miami?
heeft een ontsteking, dus neequote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:17 schreef San_Andreas het volgende:
dat kon niet een week later gebeuren ?
sinds us open vorig jaar is het al kommer en kwel eigenlijk..die nieuwe coach heeft tot nu toe ook meer gekost dan opgeleverd. kijk of hij zich kan herpakken op gravel, anders misschien tijd voor een andere coach??quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:14 schreef Masch1980 het volgende:
Hij moest zijn verstandskies laten trekken, zie zijn twitter. Erg jammer dit, hopelijk krijgen we dit jaar nog wel de Thiemo van vorig jaar te zien, het ziet er nog niet zo uit in ieder geval.
Volgens mij focust ie zich veel te veel op krachttraining e.d. Lijkt me niet prettig als je iedere keer na een training helemaal gesloopt bent, ipv dat je gewoon rustig een paar ballen hebt staan slaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:09 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
sinds us open vorig jaar is het al kommer en kwel eigenlijk..die nieuwe coach heeft tot nu toe ook meer gekost dan opgeleverd. kijk of hij zich kan herpakken op gravel, anders misschien tijd voor een andere coach??
quote:De Bakker weer op trainingsveld
Uitgegeven: 29 maart 2011 14:30
Laatst gewijzigd: 29 maart 2011 14:35
AMSTERDAM - Thiemo de Bakker heeft dinsdag de training weer hervat. De tennisser uit Haarlem moest zich vorige week afmelden voor het ATP-toernooi van Miami omdat hij last had van zijn verstandskiezen.
Die zijn inmiddels getrokken en na een korte rustperiode is De Bakker begonnen met de looptraining.
Er komen belangrijke maanden aan voor de 22-jarige De Bakker. De nummer 52 van de wereld heeft in het naderende gravelseizoen veel punten te verdedigen. Afgelopen jaar haalde hij onder meer de halve finales in Barcelona en de derde ronde op Roland Garros.
Zijn eerstvolgende toernooi is Monte Carlo, dat op zondag 10 april van start gaat. In het prinsendom strandde De Bakker vorig jaar in de tweede ronde tegen de latere winnaar Rafael Nadal.
Dit jaar heeft De Bakker zijn vorm nog niet gevonden. Hij won pas één wedstrijd op de ATP Tour.
Dat wordt lastig als je ziet wat voor punten hij nu te verdedigen heeft. Een halve finale in Barcelona kun je niet verdedigen door wat kleinere toernooien te spelen. Die punten haal je waarschijnlijk dan niet meer terug.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:21 schreef TheVulture het volgende:
Hij doet er denk ik slimmer aan om, zodra hij weer fit is, even wat kleinere graveltoernooien te spelen om zo ritme op te doen en zijn ranking te consolideren
Nou, een finale in bijv. Casablanca is ook 150 punten, dus dat kan eigenlijk prima. Hij zou echt iets meer kleinere graveltoernooitjes moeten gaan spelen, zoals bijvoorbeeld na Wimbledon en het zou ook de moeite waard kunnen zijn Rotterdam over te slaan en naar Zuid-Amerika te gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat wordt lastig als je ziet wat voor punten hij nu te verdedigen heeft. Een halve finale in Barcelona kun je niet verdedigen door wat kleinere toernooien te spelen. Die punten haal je waarschijnlijk dan niet meer terug.
Er komen nu juist weer een hoop grote graveltoernooien aan waar hij er wel moet staan. Even rustig inkomen is er niet bij.
Je hebt het wel gelijk weer over een finale.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nou, een finale in bijv. Casablanca is ook 150 punten, dus dat kan eigenlijk prima. Hij zou echt iets meer kleinere graveltoernooitjes moeten gaan spelen, zoals bijvoorbeeld na Wimbledon en het zou ook de moeite waard kunnen zijn Rotterdam over te slaan en naar Zuid-Amerika te gaan.
Kleine gravel atp250'tjes afgrinden is niet te min voor Ferrer, Almagro, Robredo, Monaco of Montanes, dus waarom niet voor de Bakker?
Inderdaad. Gewoon gaan gravelrukken als dat veruit je beste ondergrond is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nou, een finale in bijv. Casablanca is ook 150 punten, dus dat kan eigenlijk prima. Hij zou echt iets meer kleinere graveltoernooitjes moeten gaan spelen, zoals bijvoorbeeld na Wimbledon en het zou ook de moeite waard kunnen zijn Rotterdam over te slaan en naar Zuid-Amerika te gaan.
Kleine gravel atp250'tjes afgrinden is niet te min voor Ferrer, Almagro, Robredo, Monaco of Montanes, dus waarom niet voor de Bakker?
eensquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:51 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ah, post mislukt.
Iig: ik denk van niet. Als je de entry list van bijv. Casablanca en Barcelona vergelijkt, lijkt me de kans een stuk groter dat de Bakker de finale haalt in Casablanca, dan tot de beste 4 van Barcelona hoort.
Daarnaast gaat het me meer om de toernooien buiten het gravelhoogseizoen. Als hij bijvoorbeeld Rotterdam overslaat (jammer, maar ja) en gewoon Zuid-Amerika meepikt, en als hij niet gaat falen op Decoturf in de VS tenzij dat moet, maar gewoon Bastad-Hamburg-Gstaad speelt, zou hij veel meer kans maken.
Wellicht had hij dan al een finale/toernooi op zak gehad?
http://www.nusport.nl/tennis/2483911/bakker-neemt-afscheid-van-coach-troost.htmlquote:De Bakker neemt afscheid van coach Troost
Uitgegeven: 4 april 2011 14:00
Laatst gewijzigd: 4 april 2011 14:04
AMSTERDAM - Huib Troost is niet langer de coach van Thiemo de Bakker. Dat maakte de Nederlander maandag bekend. De twee hebben afgelopen weekeinde in een gesprek de samenwerking beëindigd. Troost begeleidde De Bakker sinds oktober vorig jaar.
© ProShots
''Het was een lastige beslissing, maar het is beter zo'', zei de 22-jarige De Bakker die dit jaar pas één wedstrijd won op de ATP Tour.
Hij kent Troost al vanaf zijn jeugd. ''We staan denk ik iets te dicht bij elkaar. Op moeilijke momenten is het soms lastig om dingen van hem aan te nemen.''
De Bakker benadrukt dat de breuk geen gevolgen heeft voor de vriendschap tussen hem en Troost. ''We zijn oké samen.''
Raemon Sluiter, die Troost al hielp met de coaching, zal De Bakker de komende weken begeleiden.
quote:Op maandag 4 april 2011 14:26 schreef luckass het volgende:
Gelukkig maar. Sinds Troost ging het echt dramatisch.
quote:Op maandag 4 april 2011 14:26 schreef luckass het volgende:
Gelukkig maar. Sinds Troost ging het echt dramatisch.
Hij heeft vorig jaar vanaf Monte Carlo t/m RG 350 punten behaald. Mocht 'ie helemaal geen punten meer halen komt ie randje top 100 inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:51 schreef F.M.D. het volgende:
Thiemo gaat niet naar Monte Carlo om het Masterstoernooi te spelen. Nog te veel last.
bron: telegraaf
een week daarna is barcelona waar hij een halve finale moet zien te verdedigen, zonder enige vorm van rtime! dat gaat echt niet gebeuren, dus thiemo gaat heel erg zakken helaas![]()
als hij niet snel wat resultaten gaat halen, moet je toch serieus vrezen voor z'n top 100 positie...of zie ik het nu te somber?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |