abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91492861
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Groin = lies

Dus verrekte zijn lies waarschijnlijk.

Kan hij niet nu een challenger ofzo spelen volgende week?
Hij moet in Rotterdam toch echt wel eens wat wedstrijden winnen,
hoop wel dat ie een goeie loting heeft anders wordt het heel sneu allemaal.

Als ie nu nog een challenger speelt riskeert ie wel oververmoeiing (zeker met die lies).
Is er nog wel een in Duitsland dus het is een optie.
pi_91494659
Ik weet niet of het die lies was hoor... hij mistte op 5-2 een hoop punten die je ook met een geblesseerde lies gewoon moet maken... maar wellicht zat die blessure al tussen zijn oren en dan ben je gewoon weg....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 08:56:55 #53
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91502627
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet niet of het die lies was hoor... hij mistte op 5-2 een hoop punten die je ook met een geblesseerde lies gewoon moet maken... maar wellicht zat die blessure al tussen zijn oren en dan ben je gewoon weg....
Zelfs als je een lies niet heel erg belast kan hij nog afleidend zijn. Als jij pijn voelt, kan dat slecht zijn voor de concentratie. Ik ga het niet goed praten, maar daar zou ik me iets bij kunnen voorstellen. Ik heb het zelf ook wel eens gehad.
Desondanks is het wel erg jammer dat hij op deze manier verliest.

Ik denk ook dat als je er echt zo'n last van hebt je beter kunt opgeven. Zeker als je merkt dat je er daarna zo dik af gaat als hij nu ging. Al is het maar om een ergere blessure te voorkomen.
Dat klinkt misschien zwak, maar het is ook een stukje risico management.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91502830
Ja en je voelt natuurlijk nog extra druk. Ik heb het ook wel eens gehad, als je aan het winnen bent ineens een pijntje voelen en dan het gevoel krijgen dat je nu wel de komende games MOET winnen anders is het gedaan...en dan vervolgens nog heftiger choken...

Ik kan me er ook wel in vinden dat ie echt geblesseerd was hoor. Blijft heel zuur.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_91506735
De Bakker afgemaakt in media
MELBOURNE - De veelbesproken nederlaag van Thiemo de Bakker tegen Gaël Monfils in de eerste ronde van de Australian Open is voer voor discussie in de Australische kranten. Vooral de wijze waarop de Nederlander zich in de vierde en vijfde set gewillig naar de slachtbank liet leiden, roept veel vraagtekens op.

'Tanking Slur' kopt de Herald Sun boven een pagina-groot artikel waarin De Bakker wordt beschuldigd van het in de tennissport strafbare fenomeen 'tanken'. Daarmee wordt het opzettelijk weggeven van punten bedoeld. Overwinnaar Gaël Monfils wordt uitvoerig aangehaald in het artikel. "Ik wist dat Thiemo de vierde set zou tanken, aldus de Fransman. "Op die manier wilde hij energie sparen voor de vijfde set.

Monfils laat het niet bij die ene opmerking. "Ik ken Thiemo een beetje en weet dat er bij hem in zijn hoofd soms iets 'knapt'. Dat is een zwakte van hem en daar probeer je mee te spelen. Voor aanvang van het duel had Roger (Roger Rasheed, de coach van Monfils, red.) me al verteld dat Thiemo niet altijd 'a big believer' is.

Ook de Sydney Morning Herald besteedt opvallend veel aandacht aan het bizarre verloop van het duel tussen De Bakker en zijn Franse overwinnaar. 'Monfils beschuldigt De Bakker van tanken', luidt de kop boven een verhaal waarin de Nederlander 'voer voor sport-psychologen' wordt genoemd. 'Het leek alsof De Bakker in de vierde set zijn interesse in de partij kwijt was', zo meldt de krant.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:30:24 #56
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91506835
Echt triest van Monfils om op die manier over je tegenstander te praten.
Maar zoals ik al eerder gezegd heb, is Monfils gewoon een lachwekkend schijtkind. :r
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_91506872
:(

Thiemo heeft overigens zelf ook gezegd dat ie de 4e set weggetankt had, dat dan weer wel. Maar er zijn zoveel spelers die dat doen...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:46:56 #58
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91509853
als hij getanked zou hebben, dan blijkt maar weer eens dat dat geen verstandige beslissing is, zeker niet tegen een goeie speler.

Hij kwam in de 5e set op 1 - 0 voor en had daarna 3 BPs op rij op monfils zijn service. Weet het niet hoor van die blessure.

Mijn Aus Open is wel enigszins verpest hierdoor. :(
"Geen big believer", mooi uitgedrukt. Tenzij je tegen roger of rafa moet je er altijd in geloven vind ik. iig wel als top 50 speler.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_91511078
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zelfs als je een lies niet heel erg belast kan hij nog afleidend zijn. Als jij pijn voelt, kan dat slecht zijn voor de concentratie. Ik ga het niet goed praten, maar daar zou ik me iets bij kunnen voorstellen. Ik heb het zelf ook wel eens gehad.
Desondanks is het wel erg jammer dat hij op deze manier verliest.

Ik denk ook dat als je er echt zo'n last van hebt je beter kunt opgeven. Zeker als je merkt dat je er daarna zo dik af gaat als hij nu ging. Al is het maar om een ergere blessure te voorkomen.
Dat klinkt misschien zwak, maar het is ook een stukje risico management.
Dat bedoelde ik ook te zeggen, op het moment dat je het voelt is je concentratie weg en denk je waarschijnlijk alleen maar daar aan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 30 januari 2011 @ 22:09:47 #60
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_92102634
quote:
8s.gif Op maandag 8 november 2010 18:07 schreef Szura het volgende:
Godverdomme, wéér een TT-faal van mijn kant
_O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_92445348
Sluiter word begeleider/assistent coach de Bakker.
Raemon Sluiter treedt tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament op als assistent-coach van Thiemo de Bakker. De 32-jarige Rotterdammer, vorig jaar gestopt met proftennis, helpt de Nederlandse nummer één en zijn coach Huib Troost op allerlei gebied. “Noem het de tweede ogen,” zegt Sluiter, die zelf acht keer meedeed aan het hoofdtoernooi in Ahoy en die in 2003 de finale bereikte. “Ik heb met Thiemo afgesproken dat ik hem tien tot twaalf weken per jaar zal begeleiden. Volgende week ga ik bijvoorbeeld met hem mee naar Marseille. De afgelopen periode heeft hij zich in Almere intensief voorbereid op het ABN AMRO World Tennis Tournament en daar was ik ook bij.” Sluiter ziet zich vooral als mentor en mentale coach. Hij was in 2008 al enkele maanden begeleider van De Bakker, maar stopte daarmee toen hij als speler een comeback wilde maken. De Bakker speelt dinsdag in de eerste ronde tegen Ernests Gulbis. Sluiter: “Een lastige tegenstander voor Thiemo. Hij zal het bepaald niet cadeau krijgen.”

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Word er nou niet meteen enthousiast van als ik eerlijk ben, maar goed,
pi_92666904
Afgezegd voor Marseille vanwege een polsblessure.
Het moet nu toch allemaal niet veel slechter gaan lopen hoor.

De Bakker zegt af voor toernooi Marseille
pi_92839706
just had an mri for my wrist..there's some fluid in it, nothing bad so in a few days should be fine!
about 12 hours ago via Twitter for BlackBerry®
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:41:45 #64
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_92864357
quote:
De Bakker wil stap maken op wereldranglijst
AMSTERDAM - Thiemo de Bakker heeft een paar weinig succesvolle maanden achter de rug. Toch denkt de 22-jarige tennisser dat hij in 2011 een flinke stap op de wereldranglijst kan maken.

"De top dertig lijkt mij een reëel doel voor dit jaar", zegt hij in het NUsport-magazine.

Vorige week op het ABN Amro-tennistoernooi won de nummer vijftig van de wereld pas zijn eerste wedstrijd van 2011. "Ook ik heb mindere periodes. Zoals nu. Maar als ik de rest van het jaar goed presteer is er niets aan de hand."

Voor een plek in de top tien is De Bakker naar eigen zeggen lichamelijk nog niet sterk genoeg. "De gemiddelde leeftijd van de spelers uit de top tien is zo'n 26 jaar. Dat is niet voor niets. Het tennis wordt steeds meer fysiek."

"Daarom zeg ik ook: ik ben nu nog niet rijp voor de top tien. Maar ik werk er hard aan dat te worden."

Discipline
Na anderhalf jaar zonder vaste begeleider wordt De Bakker sinds dit jaar getraind door Huib Troost. Daarnaast is de hulp ingeroepen van Raemon Sluiter. De oud-tennisser gaat dit jaar een aantal weken met De Bakker aan de slag.

"Het schort bij Thiemo nog aan zijn discipline", zegt Sluiter. "Hij moet meer investeren in zijn training. Thiemo denkt dat hij er al is als hij vijf keer dezelfde bal op een training goed heeft geslagen. Hij heeft moeite met het herhalen. Het komt bij hem al snel de strot uit."

De houding van De Bakker komt volgens Sluiter door zijn talent. "In de jeugd bleef hij lang op de been zonder er echt hard voor te werken. Maar als hij nu nog stappen vooruit wil maken zal hij toch echt meer moeten doen."
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_92871853
zie het niet gebeuren eerlijk gezegd..top 50 handhaven lijkt me voorlopig realistischer.
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:47:06 #66
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_92872613
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:32 schreef F.M.D. het volgende:
zie het niet gebeuren eerlijk gezegd..top 50 handhaven lijkt me voorlopig realistischer.
Dat kan op zich vrij simpel, maar dan moet je Kitzbuehel, Johannesburg en Newport en dat soort toernooien gaan spelen. Dat doet hij dan weer niet....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_93493272
quote:
Voor een plek in de top tien is De Bakker naar eigen zeggen lichamelijk nog niet sterk genoeg. "De gemiddelde leeftijd van de spelers uit de top tien is zo'n 26 jaar. Dat is niet voor niets. Het tennis wordt steeds meer fysiek."

"Daarom zeg ik ook: ik ben nu nog niet rijp voor de top tien. Maar ik werk er hard aan dat te worden."
:')
Zo'n onzin. Ja, de gemiddelde leeftijd is nu 26 jaar, maar op laatbloeier Soderling en in mindere mate Ferrer stonden de getalenteerde jongens al veel eerder in die top 10. Als je er dan in blijft wordt die top 10 vanzelf ouder. Federer, Nadal, Djokovic, Roddick maar ook Murray en Berdych waren heus geen 26 toen ze voor het eerst de top 10 instroomden.
Het is talent, mentaliteit en werkethiek waarom Thiemo daar niet staat.

En natuurlijk slechte planning. Je bent een ontwikkelende speler met een voorkeur voor gravel. Speel daar dan ook op.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:26:47 #69
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_93994403
verloren van Benjamin Becker in Indian Wells in de eerste ronde. :N
"Ik quote graag mezelf."
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:24:02 #70
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_93995184
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

:')
Zo'n onzin. Ja, de gemiddelde leeftijd is nu 26 jaar, maar op laatbloeier Soderling en in mindere mate Ferrer stonden de getalenteerde jongens al veel eerder in die top 10. Als je er dan in blijft wordt die top 10 vanzelf ouder. Federer, Nadal, Djokovic, Roddick maar ook Murray en Berdych waren heus geen 26 toen ze voor het eerst de top 10 instroomden.
Het is talent, mentaliteit en werkethiek waarom Thiemo daar niet staat.

En natuurlijk slechte planning. Je bent een ontwikkelende speler met een voorkeur voor gravel. Speel daar dan ook op.
Ik denk dat hij er op zich wel gelijk in heeft dat hij lichamelijk nog niet sterk genoeg is. Het is ook typisch iemand die keihard zo moeten werken om sterk te worden en te blijven gezien zijn bouw.
Het verhaal dat de top 10 een stuk ouder is, is natuurlijk inderdaad een beetje onzin. Murray, Nadal en Berdych zijn bijvoorbeeld nog niet eens 26.
Maar als De Bakker zelf als streven heeft dat hij op zijn 26ste in de top 10 wil staan dan is hij in ieder geval zo realistisch om te weten dat hij voorlopig dat niveau nog niet heeft.
pi_94431885
Ben ik nou gek of staat hij niet in de draw @ miami?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_94432795
Hij staat er inderdaad niet tussen
pi_94433688
benieuwd wat er aan de hand is, hopelijk niks ernstigs.
al met al wel een dramatisch begin van het seizoen. waarschijnlijk volgende week buiten de top 60
pi_94434401
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:56 schreef Tim86 het volgende:
Ben ik nou gek of staat hij niet in de draw @ miami?
Wel in de entry list, vreemd.
pi_94459469
Hij moest zijn verstandskies laten trekken, zie zijn twitter. Erg jammer dit, hopelijk krijgen we dit jaar nog wel de Thiemo van vorig jaar te zien, het ziet er nog niet zo uit in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')