abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:26:54 #226
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_97891697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:05 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Jij denkt dat hij voor de lol afzegt?
Vind het maar matig, jezelf niet fit noemen terwijl je de afgelopen tijd amper gespeeld hebt.
Mentaal gewoon zwak, daar zit het hem in.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_97892100
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:26 schreef Szura het volgende:

[..]

Vind het maar matig, jezelf niet fit noemen terwijl je de afgelopen tijd amper gespeeld hebt.
Mentaal gewoon zwak, daar zit het hem in.
Oh dat kan jij beoordelen? Niet spelen betekent automatisch fit bij jou? Je weet wat topsport inhoudt?
pi_97897044
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:35 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Oh dat kan jij beoordelen? Niet spelen betekent automatisch fit bij jou? Je weet wat topsport inhoudt?
Noem eens een goede reden waarom hij niet fit is dan?

En het argument 'jij bent geen topsporter dus jij mag geen kritiek hebben op een topsporter want je doet het zelf niet beter', daar word ik zo onderhand wel moe van. Wij zijn tennisvolgers en we kunnen best een mening hebben op basis van een vergelijking met andere spelers.
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:33:32 #229
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_97897302
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:35 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat topsport inhoudt en ik vind Thiemo een mentaliteit van lik m'n vessie hebben, iets wat hij zelf ook wel door heeft maar hij valt telkens terug in oude patronen.

Vorig jaar presteerde hij goed, wellicht zelf boven z'n kunnen. Lotingen op Grand Slams zaten wat mee zodat hij een paar keer de 3e ronde kon halen en hij stond opeens in de top-50. Maar als ik dan in een interview van een paar weken terug lees dat hij er daarmee al dacht te zijn en dacht het wel op z'n beloop te kunnen laten, daar zakt me de broek van af.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:03:53 #230
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_97901954
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

lol, de meeste informatie hou ik graag nog voor me. Ze zitten er daar vast niet om te springen dat ik alles doorroddel :P
ach dan verspreiden we toch gewoon wat geruchten: hij heeft een soa? heeft connecties met de Russische gok maffia? Hij wil switchen naar korfbal (wat dat vindt hij eigenlijk toch een leukere sport)? Hij heeft de EHEC bacterie? Serieuzer: hij wil zelf bij het Adidas begeleidingsteam en andere spelers ondersteunen net als Mats Merkel, want knokken voor de punten, dat vind hij maar niks!
"Ik quote graag mezelf."
pi_97911988
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En het argument 'jij bent geen topsporter dus jij mag geen kritiek hebben op een topsporter want je doet het zelf niet beter', daar word ik zo onderhand wel moe van. Wij zijn tennisvolgers en we kunnen best een mening hebben op basis van een vergelijking met andere spelers.
Ik weet die reden niet want ik ken hem niet. Kan van alles zijn. Jij mag heus wel kritiek geven, maar wel over zaken die je kan beoordelen.
pi_97912087
Zn mentaliteit van wat ik zie vind ik ook niet goed. Maar dat neemt niet weg dat hij fysiek gewoon niet fit kan zijn.
pi_97921755
Ik vind het wel een beetje raar dat je anderhalve week van tevoren weet dat je niet "fit" bent voor een Grand Slam. Als je een blessure hebt die lang moet genezen, oke, maar het is een GS over anderhalve week, dan probeer je toch op z'n minst "fit" te worden voordat je je afmeldt?
  donderdag 9 juni 2011 @ 01:17:51 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_97922423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik ben het eens met Lagrinta. Je mag best een mening hebben. Er zijn maar weinig mensen die een mening mogen hebben als je alleen een mening mag hebben op het moment dat je topsporter bent of bent geweest.

Feit is en blijft dat je niet weet waarom hij niet fit is en het dus niet kunt vergelijken met andere spelers als je de situatie niet weet.
Het blijft een probleem dat mensen zich een mening gaan vormen over iets wat ze niet weten. Het probleem is niet dat je geen topsporter bent, het probleem is dat je niet alle ins en outs weet. Dat geld voor ons allemaal (behalve Norrage dan misschien :P )

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 00:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ik vind het wel een beetje raar dat je anderhalve week van tevoren weet dat je niet "fit" bent voor een Grand Slam. Als je een blessure hebt die lang moet genezen, oke, maar het is een GS over anderhalve week, dan probeer je toch op z'n minst "fit" te worden voordat je je afmeldt?
Zolang je niet weet waarom hij niet fit is, is het natuurlijk moeilijk te bepalen of dat inderdaad het geval is, maar ik kan me voorstellen dat als hij zich niet goed voelt (om wat voor reden dan ook) dat het geen zin heeft om er te gaan staan.

Misschien zit het gewoon wel fout in zijn hoofd. Dat het niet de meest harde werker is weten we allemaal wel, maar misschien is er gewoon wat anders wat niet helemaal goed zit en er eerst uit moet voordat hij weer fatsoenlijk aan toernooien mee kan gaan doen.

Blijkbaar wil/kan hij niet zeggen wat er precies niet fit aan hem is, maar dat hij loopt te kwakkelen is wel duidelijk. Dat is niet alleen een bepaalde instelling. Er moet meer aan de hand zijn.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 12 juni 2011 @ 21:23:30 #235
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_98082246
ik denk serieus dat hij overweegt te stoppen
"Ik quote graag mezelf."
pi_98083148
Mentaal issie gewoon niet goed en dan geef je kleine pijntjes al snel als reden op om niet te spelen,
zoiets zal het wel zijn denk ik.
pi_98085246
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:23 schreef San_Andreas het volgende:
ik denk serieus dat hij overweegt te stoppen
Zelfmoord bedoel je? Waarom zou hij stoppen met een beetje tennissen?
  zondag 12 juni 2011 @ 23:03:37 #238
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_98089707
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:02 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Zelfmoord bedoel je? Waarom zou hij stoppen met een beetje tennissen?
omdat hij er hard voor moet gaan werken
"Ik quote graag mezelf."
pi_98090433
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:03 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

omdat hij er hard voor moet gaan werken
Hmm, met alleen talent hou je het niet lang vol nee.
  zondag 12 juni 2011 @ 23:53:38 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_98093047
Met alleen talent was hij niet gekomen waar hij nu is.

Heerlijk die vooroordelen altijd :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_98094494
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:53 schreef Komakie het volgende:
Met alleen talent was hij niet gekomen waar hij nu is.

Heerlijk die vooroordelen altijd :')
Natuurlijk werkt ie er voor. Maar niet meer dan ie zelf wil. Dat noem ik dus teren op talent.
  maandag 13 juni 2011 @ 00:21:21 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_98094850
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:16 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Natuurlijk werkt ie er voor. Maar niet meer dan ie zelf wil. Dat noem ik dus teren op talent.
Zoals ik al zei, heerlijk die vooroordelen :')
pi_98094976
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jij kan zeggen wat je wil.
pi_98105703
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waarom zijn dat "vooroordelen"? De berichten dat De Bakker er met de pet naar gooit staan al jaren in alle kranten. Er zijn ook diverse mensen die met hem samen hebben gewerkt afgehaakt om diezelfde onprofessionele instelling.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:21:34 #245
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_98106371
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:04 schreef eentwee het volgende:

[..]

Waarom zijn dat "vooroordelen"? De berichten dat De Bakker er met de pet naar gooit staan al jaren in alle kranten. Er zijn ook diverse mensen die met hem samen hebben gewerkt afgehaakt om diezelfde onprofessionele instelling.
Kranten moet je over het algemeen niet te serieus nemen. Daar staat (zeker op sportgebied) wel vaker rommel in.
Daarnaast heeft De Bakker ook een proffesionelere houding gehad, vorig jaar toen hij het zo goed deed. Probleem is dat veel coaches die met hem gewerkt hebben niet bij hem kunnen doordringen. Die Mats Merkel kon dat wel. Wil niet zeggen dat de anderen slechte coaches zijn, maar wel dat ze niet de geschikte coach zijn voor De Bakker.

Waar ik op doel is dat iedereen gelijk zijn oordeel al klaar heeft zonder dat er iets duidelijk is geworden via een media. Ik weet best dat De Bakker zijn instelling niet de makkelijkste is, maar op het moment dat hij dus even niet presteert en afzegt voor een paar toernooien, ligt het gelijk aan zijn instelling en doet hij alles op talent en dat is gewoon totale onzin.
pi_98107051
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Kranten moet je over het algemeen niet te serieus nemen. Daar staat (zeker op sportgebied) wel vaker rommel in.
Daarnaast heeft De Bakker ook een proffesionelere houding gehad, vorig jaar toen hij het zo goed deed. Probleem is dat veel coaches die met hem gewerkt hebben niet bij hem kunnen doordringen. Die Mats Merkel kon dat wel. Wil niet zeggen dat de anderen slechte coaches zijn, maar wel dat ze niet de geschikte coach zijn voor De Bakker.

Waar ik op doel is dat iedereen gelijk zijn oordeel al klaar heeft zonder dat er iets duidelijk is geworden via een media. Ik weet best dat De Bakker zijn instelling niet de makkelijkste is, maar op het moment dat hij dus even niet presteert en afzegt voor een paar toernooien, ligt het gelijk aan zijn instelling en doet hij alles op talent en dat is gewoon totale onzin.
Je geeft zelf ook gewoon aan dat hij niet zo'n goede instelling heeft, dat toen hij wel een tijdje zijn best deed het goed ging. Implicerend dat dat nu niet het geval is. Vooroordelen! :r
  maandag 13 juni 2011 @ 13:18:25 #247
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_98108812
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je geeft zelf ook gewoon aan dat hij niet zo'n goede instelling heeft, dat toen hij wel een tijdje zijn best deed het goed ging. Implicerend dat dat nu niet het geval is. Vooroordelen! :r
Ik zeg dat hij in het verleden een moeilijke instelling heeft gehad en dat zal best in de aard van het beestje zitten. Het is een tijd goed gegaan dus het zit er wel in. ik zeg ook dat het niet wil zeggen dat het daarin ligt op het moment.

Het gaat erom dat in het verleden vaak is gezegd dat hij een matige instelling heeft. Ok dat zal best zo zijn, maar op het moment dat het nu wat minder gaat en hij een paar toernooien afzegt roept iedereen gelijk dat het aan zijn instelling ligt. Iets wat een onzinnige stelling is op het moment dat je totaal geen idee hebt wat er in die jongen zijn leven afspeelt.
Ik zet het er notabene letterlijk in en jij maakt er wat anders van:

quote:
Een paar zinnen dik drukken en daaruit een conclusie trekken is makkelijk, maar het in de goede context zetten is blijkbaar een stuk moeilijker.
pi_98112466
Die instelling halen we niet alleen uit kranten hoor. Ook op de baan zie je dat. Hij is een luie tennisser, hij geeft snel een punt op, hij vecht zelden voor elk punt, rare missers door slecht voetenwerk of een gebrek aan concentratie. Hij mist gewoon de intensiteit. Alle toptennissers, zeker in 50/50 partijen vechten (veel) harder dan de Bakker.

En het is niet alsof hij het niet kan. Ik herinner me nog tegen GGL op MP, toen ging hij er wel voor en won hij wel het punt uit de bijna verloren positie.

Ook zijn schema is een van die dingen. Hij speelt gewoon weinig, zegt vaak een toernooitje op etc.. De meeste spelers van ongeveer zijn sterkte spelen juist zo veel mogelijk, die vinden het niet wel weer prima om twee potjes in Rotterdam te spelen tussen de AO en Miami, nee, die proberen er 7/8 in 3 of 4 toernooien te spelen.

Goed, hij heeft pijntjes en dergelijke, maar dat zegt op zich ook wel iets over zijn fysieke fitheid, zijn taaiheid e.d..
pi_98114089
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:18 schreef Komakie het volgende:

[..][quote]0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik zeg dat hij in het verleden een moeilijke instelling heeft gehad en dat zal best in de aard van het beestje zitten. Het is een tijd goed gegaan dus het zit er wel in. ik zeg ook dat het niet wil zeggen dat het daarin ligt op het moment.

Het gaat erom dat in het verleden vaak is gezegd dat hij een matige instelling heeft. Ok dat zal best zo zijn, maar op het moment dat het nu wat minder gaat en hij een paar toernooien afzegt roept iedereen gelijk dat het aan zijn instelling ligt. Iets wat een onzinnige stelling is op het moment dat je totaal geen idee hebt wat er in die jongen zijn leven afspeelt.
Ik zet het er notabene letterlijk in en jij maakt er wat anders van:

[..]

Een paar zinnen dik drukken en daaruit een conclusie trekken is makkelijk, maar het in de goede context zetten is blijkbaar een stuk moeilijker.
Als hij een periode heeft waarin hij er echt voor leeft, investeert in zijn tennis, goede resultaten boekt lijkt het me vrij logisch dat er geen geluiden zijn over zijn slechte instelling. Maar als die periode kort duurt en hij vervolgens weer terugvalt in oude patronen, dan lijkt me dan ook een logisch moment om tot de conclusie te komen dat hij mentaal zwak is geweest. Een tijdje leven voor je sport kan iedereen, als je mentaal sterk bent kan je dat ±365 dagen per jaar opbrengen, jaren achter elkaar. Niet een paar maandjes zoals Thiemo.

Ik wil niet zeggen dat hij het nooit goed gedaan heeft, of dat hij het nooit goed zal doen. Ik wil alleen zeggen dat hij als het zoals veel andere tennisprofs wél had kunnen opbrengen altijd te leven voor zijn sport, hij nu veel verder was geweest.

Maar wanneer iemand in de periode waarin een zwak bezet toernooi in eigen land is (veel punten te pakken en goodwill kweken in eigen land), en het meest prestigieuze toernooi van het jaar is, meldt dat hij deze toernooien overslaat, om "de periode te benutten om fysiek en mentaal volledig op krachten te komen". Denk je dat je dan niet de conclusie kan trekken dat er op mentaal gebied het een en ander mis is gegaan de afgelopen periode? Respect als je dat met droge ogen durft te beweren. En als je dit niet vindt, dan val je mensen aan op een mening die je zelf ook hebt.
pi_98115138
Overigens vind ik kranten niet hele slechte bronnen om je op te baseren. Zeker als meerdere kranten hetzelfde beweren; kan je wel zeggen dat kranten elkaar napraten, maar meestal wordt dat beweert door de sporter in kwestie, en die lijkt me nog wel een stuk minder objectief dan de krant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')