quote:
Op maandag 13 juni 2011 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:[..]
Als hij een periode heeft waarin hij er echt voor leeft, investeert in zijn tennis, goede resultaten boekt lijkt het me vrij logisch dat er geen geluiden zijn over zijn slechte instelling. Maar als die periode kort duurt en hij vervolgens weer terugvalt in oude patronen, dan lijkt me dan ook een logisch moment om tot de conclusie te komen dat hij mentaal zwak is geweest. Een tijdje leven voor je sport kan iedereen, als je mentaal sterk bent kan je dat ±365 dagen per jaar opbrengen, jaren achter elkaar. Niet een paar maandjes zoals Thiemo.
Het enige wat ik zeg is dat je niet de conclusie kunt trekken dat hij er op het moment slecht voor leeft aangezien je niet weet wat er aan de hand is. In het verleden heeft hij absoluut een matige instelling gehad. Ik heb hem wel eens langs de baan bij toernooien gezien dat ik hem niet echt goed bezig vond. Wat persoonlijkheid is het dan ook niet echt mijn type persoon.
quote:
Ik wil niet zeggen dat hij het nooit goed gedaan heeft, of dat hij het nooit goed zal doen. Ik wil alleen zeggen dat hij als het zoals veel andere tennisprofs wél had kunnen opbrengen altijd te leven voor zijn sport, hij nu veel verder was geweest.
Dat is absoluut waar.
quote:
Maar wanneer iemand in de periode waarin een zwak bezet toernooi in eigen land is (veel punten te pakken en goodwill kweken in eigen land), en het meest prestigieuze toernooi van het jaar is, meldt dat hij deze toernooien overslaat, om "de periode te benutten om fysiek en mentaal volledig op krachten te komen". Denk je dat je dan niet de conclusie kan trekken dat er op mentaal gebied het een en ander mis is gegaan de afgelopen periode? Respect als je dat met droge ogen durft te beweren. En als je dit niet vindt, dan val je mensen aan op een mening die je zelf ook hebt.
Het is een enigzins vage omschrijving, maar ik neem aan dat hij niet voor niets die toernooien laat lopen. Op Wimbledon heeft hij redelijk veel punten te verdedigen dus hij zal ook begrijpen dat als hij niet komt hij gaat zakken op de Wereldranglijst.
Dan is er waarschijnlijk wel iets mis gegaan, maar dat betekent nog steeds niet dat hij er met de pet naar gooit.
Laat het nou duidelijk zijn. Ik ontken niet dat hij een slechte instelling heeft (of heeft gehad) en dat hij niet de meest gedisiplineerde tennisser zal zijn die er rond loopt.
Het enige wat ik zeg is dat iedereen gelijk weer loopt te schreeuwen dat hij een slechte mentaliteit heeft en er niets voor doet nu het wat minder gaat. Ik zeg ook niet per definitie dat het niet zo is, maar ik ga ook niet lopen schreeuwen dat het wel zo is aangezien ik het niet weet. Niet 1 van ons weet het. Daar stoor ik mij aan. Dat zijn vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn.
Het zal wel iets zijn wat hem zijn hele leven zal achtervolgen. Net zoiets als dat Seedorf er 100 strafschoppen in kan schieten en wij nog steeds zeggen dat hij er niets van kan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"