FalleNk810i | zondag 7 november 2010 @ 21:12 |
Eindelijk maar eens de tijd genomen om een project topic hier aan te maken op Fok! Fase 0 Sinds begin augustus 2010 ben ik in het bezit van een rode volkswagen polo 2f uit 1990, het is tevens ook mijn eerste auto! Ik had thuis al veel onderdelen liggen voor een vw polo 2f omdat mijn broer ook altijd een 2f heeft gehad ![]() De auto is voorzien van alles wat een polo GT heeft inclusief emblemen behalve de motor helaas ![]() Maar goed, ik heb dus wel alle ''luxe'' zoals tellerbak met toerenteller, wielkastlijsten rondom, sport interieur.. zwarte hemel en allemaal van dat soort spul wat een ''standaard'' polo niet had in die tijd. Toen ik de auto kocht stond hij er zo bij: ![]() ![]() ![]() mooi he? ![]() | |
FalleNk810i | zondag 7 november 2010 @ 21:12 |
Fase 1 Als eerste heb ik dus de stoelen vervangen voor sportstoelen aangezien de oude redelijk versleten waren en de rugleuning niet meer verstelbaar was:? Ben begonnen met de ''makkelijkere'' klusjes, onderandere: - hele auto met commandant gedaan en in de wax gezet ![]() - interieur vervangen voor compleet zwart (in plaats van oud en grijs ![]() - achterklep vervangen omdat op de oude roestvorming plaats begon te vinden.. - witte knippers geplaatst. - audio instalatie aangebracht en vloer in de kofferbak gemaakt. - kleppendeksel aangepakt voor de mooi en dan krijg je ongeveer dit: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
FalleNk810i | zondag 7 november 2010 @ 21:13 |
Fase 2 Ah fijn, allemaal leuk en aardig voor het oog ![]() Na deze klusjes ben ik begonnen om de auto wat dichter bij de grond te leggen, arme ding had last van hoogte vrees en mocht wel wat beter bochtengedrag vertonen, daarom voor de verlossing gekozen die verlagen heet ![]() nieuwe set veren en dempers (60-40 verlaging, vaste set(waarom vast? omdat een schroefset voor dit type polo 500+ euro kost ![]() ![]() Aangezien dit mn eerste auto is en ik alles voor het eerst doe, doe ik alles zonder haast en lekker rustig aan. Ben begonnen met alles te demonteren, wat nog lastiger ging als ik dacht, alles heeft tot nu toe 20 jaar lang vast gezeten... originele schokdempers zaten er zelfs nog onder... ![]() ![]() ![]() Wat ik tot nu toe gedaan heb: • veerpoten gedemonteerd • nieuwe onderdelen besteld bij de dealer • nieuwe set remschijven en blokjes besteld • wiellagers en toplagers vervangen • alles beetje netjes gemaakt en veerpoten in de zwarte hammerite gespoten en wielkast waar nodig was opnieuw tectyl aangebracht. • veerpoot brug gemonteerd. • remklauwen rood gespoten. nog een paar WIP fotos ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ben voorlopig nog wel even bezig met het verlagen, maar ik hoop dat binnen 1 week de voorkant van de auto wel verlaagd is.. als alles een beetje goed gaat.. En dan ga ik aan de achterkant beginnen.. en nog een fototje om te kijken hoe de nieuwe velgjes m zouden staan: ![]() Fase 3 To be continued.. Plannen: motorisch de polo aanpakken.. Het is een 1.3 NZ motor met 55 pk. Zit te denken aan een andere nokkenas, spaghetti stuk en eventueel de gasklep te flowen. Maar dat komt later nog wel.. eerst fase 2 afronden.:) Als er vragen zijn hoor ik het wel, en positieve reacties zijn altijd leuk om te horen, opbouwende kritiek mag ook ![]() ![]() | |
remmertjuh | zondag 7 november 2010 @ 21:30 |
Toffe bak ![]() ![]() | |
FalleNk810i | zondag 7 november 2010 @ 21:35 |
Tnx ![]() yes, de G40 met Glader.. Zou kunnen ja.. ![]() | |
FransDeens | zondag 7 november 2010 @ 21:53 |
Lekker bezig hoor, leuke wagen ook. Begrijp ik nou goed dat je 'nog nooit' aan een auto hebt geknutseld maar er niet voor terugdeinst om de auto zelf te verlagen? Dat kan ik wel waarderen, technisch inzicht. | |
FalleNk810i | zondag 7 november 2010 @ 22:07 |
Tnx ![]() Ja, heb je goed begrepen ja ![]() Tis ook voornamelijk een hobby auto, en wil er zelf veel van leren, en dan kan je het het beste zelf doen! Heb wel veel hulp van het polo86c forum hoor ![]() | |
FransDeens | zondag 7 november 2010 @ 22:14 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 8 november 2010 @ 10:53 |
Zo'n polo heb ik ook gehad.... ![]() Hoe is de koppakking? | |
FalleNk810i | maandag 8 november 2010 @ 12:41 |
tof! ook een coupe? welke kleur? koppakking is okay ![]() | |
#ANONIEM | maandag 8 november 2010 @ 13:13 |
toen ik hem kocht was hij rood toen die weer wegging roze... ![]() idd ook een coupé. Koppakking zijn nogal vaak problemen bij deze auto, zo ook die van mij, vandaar mijn vraag. Je bent trouwens druk aan het poetsen geweest onder de motorkap, ziet er netjes uit. Wat is dat kastje wat je boven je radiator hebt zitten? | |
FalleNk810i | maandag 8 november 2010 @ 13:27 |
Mwoah, accuwak is erger bij de polo's, heb er zelf gelukkig geen last van ![]() Onder de motorkap heb ik weinig gedaan hoor, wat vuil eraf gepoetst en het kleppendeksel even aangepakt. Die kastJES zijn voor de Xenon ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 8 november 2010 @ 13:57 |
Xenon? In een Polo? Da's toch niet mooi.... | |
FalleNk810i | maandag 8 november 2010 @ 14:06 |
Zit nog te twijfelen of ik het erinhoud.. ene kant is het niet mooi, andere kant.. de originele licht opbrengst vond ik zwaar klote... Of tezijner tijd een andere oplossing zoeken die iets minder pauper oogt ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 november 2010 @ 22:57 |
Xenon 3000K er in pleuren gast.. Dakdragers er op, flink op zn bek gooien en steelies er onder. Dan nog een VR6 of G40 met G60 G-lader er op en karren maar.. Succes verzekerd ![]() Kortom, tvp ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 9 november 2010 @ 23:05 |
Kun je deze niet passend krijgen? ![]() http://link.marktplaats.nl/394773068 | |
FalleNk810i | dinsdag 9 november 2010 @ 23:41 |
Haha Turq... wilde plannen. Is zeker vet ja, is een kant die je op kan gaan.. retro.. rat look achtig Is niet passend te krijgen zonder heel veel laswerk denk ik ![]() Heb nu toch al een set ![]() Nog ff uitzoeken hoe de momentsleutel werkt en dan de zooi aan de voorkant eronder hangen en op naar de achterkant. En ja, zoals ik al zei. Fase 3.. motorisch dat komt nog ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 10 november 2010 @ 09:11 |
Turq die zegt dat je Xenon moet hebben, is de grootste reden om het niet te hebben... ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 10 november 2010 @ 21:08 |
3000k mag wel, elk ander is no-go op zo'n polo ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 10 november 2010 @ 22:52 |
volgens google is dat geel o.O | |
Turquaz52 | woensdag 10 november 2010 @ 23:11 |
![]() Yellow it is. Heb ook in paps zijn Cliotje gepleurd.. Geen Xenon, maar wel deze (de 2e): ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 13 november 2010 @ 22:47 |
Geel kan ook wel tof zijn ja.. maar dan heb je nog minder lichtopbrengst als origineel denk ik...? Anyhow, vandaag de zooi aan de voorkant weer gemonteerd ![]() pics: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (remmen zaten op de foto nog niet definitief vast) | |
Turquaz52 | zondag 14 november 2010 @ 01:36 |
Ziet er mooi uit, maar NOOIT, NOOIT je remklauw zo laten hangen aan de slang.. hang hem op met een touwtje om je naaf heen ofzo, dat ie iig niet aan de remslang hangt ![]() En Geel geeft meer licht dan wit.. Hoe lager de K-Waarde (Kelvin = licht tempratuur/kleur) hoe meer licht opbrengst.. daarom zie je met 12.000K een stuk minder dan 6.000K bijv... ![]() | |
FalleNk810i | zondag 14 november 2010 @ 12:00 |
O okay ![]() Die remklauw hangt niet volledig aan de slang.. hij ligt met de bovenkant van de klauw op de stabistang. Daar had ik wel op gelet ![]() Politie zal je zeker ook minder snel aanhouden met geel licht als met dat bijna blauwe licht zeker? | |
wouter37 | zondag 14 november 2010 @ 12:24 |
ziet er goed uit !! | |
blup | zondag 14 november 2010 @ 13:20 |
Geel licht ownt! | |
FalleNk810i | zondag 14 november 2010 @ 13:49 |
Tnx! Weet iemand of ik dan enkel andere lampjes hoef te kopen? Of moet ik ook die kastjes vervangen? | |
Microtubuli | zondag 14 november 2010 @ 15:24 |
Wat een kleine remschijfjes, en dat voor een GT ![]() | |
Jimmie | zondag 14 november 2010 @ 17:08 |
Ook hoe minder, hoe lager de lichtopbrengst aan de onderkant van het spectrum. Wit geeft het meeste licht en is dus het optimum (rond 4300k). | |
FalleNk810i | zondag 14 november 2010 @ 18:58 |
| |
Turquaz52 | zondag 14 november 2010 @ 19:54 |
Laten we er op houden dat je even grote kans hebt om aangehouden te worden, trek geen aandacht en ze 9 v.d. 10x niks ![]() Alleen lampen als je al bestaande Xenonset hebt ![]() http://www.xenon.nl/h4-bi-xenon-lamp << Bi-Xenon van Pilot (duur, maar dan heb je ook wat!!) http://www.xenon.nl/h4-xenon-lamp << Normaal Xenon met halogeen grootlicht voor APK.. ![]() x | |
Turquaz52 | zondag 14 november 2010 @ 19:56 |
Had gelijk een upgrade gedaan dan beste vriend.. ff naar sloop, GT/GTI/G40 klauwe gehaald, nieuwe geventileerde schijven gehaald @ heuts/dealert/interwebz.. ![]() Was je een tientje of 3 duurder uit geweest, maar dan had je ook wat.. like me ![]() ![]() ![]() ![]() | |
FalleNk810i | zondag 14 november 2010 @ 20:03 |
Haha, ja zat erover te denken.. misschien later, heb nu voorlopig toch niet meer remkracht nodig voor die 55 pk... is die 74 euro per lampje? ![]() | |
FalleNk810i | zondag 28 november 2010 @ 12:50 |
Topic kick! Winter foto's... + eindelijk verlaagd ![]() ![]() ![]() Nu nog ff velgjes fixen, waarschijnlijk verbreed staal zoeken... En weer terug zn stofhok in ![]() ![]() | |
Pumatje | dinsdag 30 november 2010 @ 15:21 |
Leuk dit, ik wil ook Xenon aan schaffen, en ook 3000Kelvin. Weet enkel niets van Xenon en het inbouwen af, lees veel door elkaar, lui die alleen met grootlicht xenon hebben en niet met dimlicht, en weet ik wat. geen idee hoe ik dit uitzoeken kan :p maar misschien kom jij er wel voor me achter ![]() je bent goed bezig ![]() | |
Gurb | dinsdag 30 november 2010 @ 16:47 |
Leuke auto, vriend van mij heeft ook jaren met zo'n auto rondgereden, leuk ding! Komt er nog iets van een booskijker / motorkapverlenger? | |
Pumatje | dinsdag 30 november 2010 @ 17:30 |
asjeblieft niet, dat is zo goedkoop. btw TS. voortaan beter uitpoetsen, want op de 1e foto's die in de zon op een dijk, zie je in de deur allemaal hologrammen ![]() | |
invine | dinsdag 30 november 2010 @ 19:31 |
Leuk topic ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 30 november 2010 @ 20:41 |
@ Pumatje: Tnx ![]() Mijn Xenon set is enkel dimlicht voor zover ik weet, grootlicht is geen xenon en stadslicht ook niet. Op xenon.nl vind ik de prijzen erg hoog voor een xenon lampje, maar op ebay kan ik er niet helemaal uitkomen wat ik nou uiteindelijk ga bestellen. En holowatte? ![]() @ Gurb: tnx ![]() ![]() (niks lelijks richting jouw civic Pumatje natuurlijk want die is nice ![]() @ Invine: Tnx ![]() | |
Pumatje | dinsdag 30 november 2010 @ 20:52 |
inmiddels al weer bezig met een Mr2 ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 1 december 2010 @ 06:46 |
Jong, als ik zo'n grote ouwe schuur had he had ik er allaaang een brug in gezet en met de dag in en dag uit blokken swappen ![]() ![]() Succes verder, wanneer kwamen de M3 spiegels met knipperlichten en lexus looks binnen ook alweer? ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 1 december 2010 @ 11:08 |
Nou, ja dat zou kunnen, maar ik ben nog niet bezig met een motorswap ![]() Ookal zou het verdomt makkelijk zijn met de werkzaamheden die ik al gehad heb ![]() Enne, geen pauperware Turq | |
Pumatje | woensdag 1 december 2010 @ 11:51 |
zou zeker even blok swappen. ook gedaan met de civic.. gaat harstikke makkelijk. Veel ruimte, heb je ook bij je polo. | |
FalleNk810i | zondag 2 januari 2011 @ 17:30 |
Inmiddels voorzien van openluchtfilter!![]() En een set 13'' 7j Borbet Atiwe's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Microtubuli | zondag 2 januari 2011 @ 17:39 |
Lelijk autootje maar je huis daarentegen ![]() | |
vannelle | zondag 2 januari 2011 @ 17:40 |
Je uitlaat hangt wel ernstig laag onder je auto, ophangrubber kapot? Velgen staan em goed trouwens! Vind ik wel mooi. ![]() Maar steken je wielen nou niet buiten de wielkasten? | |
FalleNk810i | zondag 2 januari 2011 @ 18:01 |
Ehm ja okay ![]() Tnx, ja uitlaat moet ik nog ff goed hangen haha. Ze steken wel wat uit ja, maar niet tever, binnen de 3 cm norm ![]() | |
Turquaz52 | zondag 2 januari 2011 @ 20:59 |
Superrrrrrrr velgen gozer! ![]() Ook in maatje 15 inch 5x120 leverbaar..? ![]() | |
Anne | zondag 2 januari 2011 @ 21:37 |
Leuke velgjes ![]() | |
FalleNk810i | zondag 2 januari 2011 @ 23:23 |
Haha tnx turq en anne ![]() Ik denk t niet, maar je hebt zelf toch al ''gouden'' velgen? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 3 januari 2011 @ 16:16 |
Ik rij nu op steelies en lelijke 5 spaaks velgen opde achteras die inmiddels rondom zwart gespoten zijn:![]() Oh ja, ik heb de Sideskirts er alweer afgehaald.. Alhoewel.. met 240 vloog de rechterkant er van af, heb de andere kant maar zelf afgehaald.. ![]() | |
Koepert | maandag 3 januari 2011 @ 17:41 |
Ze lijken op de foto sowieso al wat sketchy.. niet helemaal passend, niet helemaal vast... maar dat kan aan mij liggen.. | |
Turquaz52 | maandag 3 januari 2011 @ 18:06 |
Zaten wel goed vast, 100% passend maar kleur verschil.. dat steekt af.. En hij is wat breder aan de begin en einde omdat ik de wielkasten wou verbreden en het dan wel mooi zou aansluiten.. Maar nu alleen wielkasten verbreden en thats it.. Ik hoef geen sideskirts meer ![]() | |
Anne | maandag 3 januari 2011 @ 18:09 |
Zeg, had jij niet je eigen topic? Ja. Mooi. | |
Turquaz52 | maandag 3 januari 2011 @ 18:27 |
Jaaa.. maar: Turqs Project: BMW 318i 2.5 24v --S/C of Turbo?-- Part 2... ![]() okee.. ![]() ![]() | |
Microtubuli | maandag 3 januari 2011 @ 20:12 |
Dit topic gaat toch over opgepimpte ouwe wagens? Dus volledig ontopic | |
BaraCuda | maandag 3 januari 2011 @ 20:25 |
[Sorry Anne ![]() 100% passend? ![]() ![]() [/Sorry Anne O+ ] De polo is wel erg netjes ![]() | |
Asgard | dinsdag 4 januari 2011 @ 18:26 |
Ziet er goed uit gozer. Netjes! ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 5 januari 2011 @ 11:58 |
tnx ![]() Denk dat ik nu maar met het motorische gedeelte ga beginnen ![]() Eerst weer ff sparen, updates komen vanzelf ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 5 januari 2011 @ 12:11 |
R32 Bi-Turboblok? ![]() Of een simpele 4-2-1 spruitstukje? ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 5 januari 2011 @ 12:17 |
Ja ehm klinkt leuk, betaal jij? Nee zit te denken aan andere nokkenstok uitlaatspruitstuk ook ja, eventueel ander kristal en hogere benzine druk. | |
MC-Shithead | woensdag 5 januari 2011 @ 15:17 |
Laat em maar lekker pruttelen ![]() Wat voor nokkenas heb je in gedachte? | |
RealBizkit666 | woensdag 5 januari 2011 @ 15:26 |
Ik zou er wel voor zorgen dat het luchtfilter gewoon koude lucht kan gaan verwerken in plaats van de warme lucht die van je motor komt. Doordat je nu de warme lucht neemt, werkt je motor minder goed en krijg je nog minder dan die 55PK die je nu slechts hebt. En dat terwijl je blijkbaar meer vermogen wil hebben. Ik vind het altijd doodzonde als mensen een open luchtfilter monteren die warme lucht aanzuigt... Een simpele copy paste met wat meer uitleg:
| |
Pumatje | woensdag 5 januari 2011 @ 17:37 |
gewoon standaard luchtfilter.. je wint geen fok op een standaard motor met een open lucht filter, daarnaast is het geluid ook nu niet je van het. Standaard filter met k&N inlegfilter.. | |
FalleNk810i | woensdag 5 januari 2011 @ 18:47 |
Zat te denken aan iets van Schrick of Catcams, dat zijn in ieder geval de sportnokkenasjes die makkelijk te verkrijgen zijn, kosten helaas wel redelijk wat geld. Andere optie is om een nokkenas van een 3f polo blok, dit is standaard de beste nokkenas voor een polo 86c, maar goed die zijn weer redelijk lastig te vinden, en mensen die zoiets aanbieden weten dan ook wel wat ze ervoor moeten vragen. Wat betreft het luchtfilter. Ja ik heb sinds kort een openluchtfilter ![]() Polo is nou niet echt de auto waar veel onder de motorkap zit dat de luchtstroom blokkeerd.. Doordat het originele buizenstelsel is verwijderd is er veel open ruimte ontstaan, dus met die luchtstroom zit het wel goed. Klopt dat je het niet echt merkt in de prestaties, maar ik vind het wel leuk als tie wat sportiever klinkt in de hogere toeren en onder de motorkap vind ik het er ook beter uitzien. Zit er ook aan te denken om de complete uitlaatlijn te vervangen door rvs. Heb dan wel een aantal opties.. spaghetti 4-2-1, KAT, middendemper, einddemper spaghetti 4-2-1, KAT, einddemper spaghetti 4-2-1, einddemper spaghetti 4-2-1, middendemper, einddemper Mijn auto is van 1990, dus die KAT is nog niet verplicht meen ik. Ik neem aan dat de emisie eisen lager liggen als een polo met kat? Ik hoef echt geen sjonnie pijp geluid onder mn auto, maar door de middendemper te verwijderen krijg je niet zo'n jank geluid geloof ik, enkel een rustig brommend geluid? Zoals je kan zien ben ik wel zeker van het spaghetti spruitstuk, alleen het traject erachter nog niet ![]() Laat de tips en ervaring meningen maar horen. | |
Turquaz52 | woensdag 5 januari 2011 @ 19:51 |
Spruitstuk en alleen een einddemper.. ![]() Heb ik ook op me Uno gehad en op mijn Corsa, ook op mijn BMW nu.. ![]() Ook heb ik Freeflow (zonder dempers vanaf spruitstuk) onder de Golf TDI gehad, maar dat was een TurboDiesel, daar werd het geluid al gedempt door de Turbo.. En het geld wat je @ een nokkenstok uitgeeft kun je toch beter besteden aan een 1.6 blokje? Na mijn weten gewoon plug & play en meer vermogen maar toch origineel, dus je betrouwbaarheid blijft gehandhaafd.. Ik neem aan dat zo iets toch al gauw 4-600 euro kost? Voor dat geld heb je zeker weten wel een 1.6 blokje.. OF misschien een 1.8je-2.0 litertje van een golf? (weet niet of dat past?) | |
FalleNk810i | woensdag 5 januari 2011 @ 20:09 |
Okay, dus al die rommel ertussen uit, maar dan krijg je geen jank geluid? want t geluid wat uit je bimmer komt, komt door dat blok wat er in ligt hoop.. niet dat ik zometeen ook dat geluid krijg met mn 55pk ![]() Asje kost +- 250 euro dacht ik, beetje goed zoeken 200 euro.. En daarbij, t is mijn eerste auto dus met motorswaps wil ik niet gelijk beginnen, doe t liever rustig aan ![]() En RDW | |
rulerofdeath | woensdag 5 januari 2011 @ 20:42 |
wat zijn dat voor vloermatten? verder leuk project ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 5 januari 2011 @ 20:43 |
Er zal waarschijnlijk wel lucht in de ruimte komen inderdaad, maar de warme lucht van de motor verdringt de koude lucht die naar binnen wil komen, die lucht moet toch ergens heen en verdwijnt niet zomaar. De koude lucht die binnenkomt wordt dus altijd opgewarmd en dat wil je gewoon niet, hoe goed je 'luchtstroom' onder de motorkap ook is. En je wilt natuurlijk dat de koude lucht direct naar het luchtfilter gaat, niet via een omweg. ![]() Doe jezelf een plezier en koop gewoon een goed buizenstelsel om de lucht naar je open luchtfilter te geleiden. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 5 januari 2011 @ 20:51 |
Fiat Uno 1.1 met openluchtfilter, geen kat en alleen einddemper.. Beoordeel zelf... ![]() En als een nokkenas echt zo goedkoop is zou ik dat ook doen ja!! | |
FalleNk810i | donderdag 6 januari 2011 @ 17:16 |
Hmm, ja dan moet ik ff kijken.. ik moet dan wel iets houden van ik vind dat wel een takke herrie haha ![]() But thanks for the example ![]() Ja, ik zal m later zowieso nog wel verlengen zodat die netjes voor de gril komt te hangen ![]() Maar voor nu is t best Tnx! Zijn gewoon traanplaten in de juiste vorm gebogen ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:56 |
zo, ff een andere nokkenas gekocht ![]() huidige: NZ: 196 graden / 7 mm lift ''nieuwe'' ABD : 204 graden / 9,3 mm lift Is helaas geen Schrick/Catcams/Dbilas nokkenas, maar goed het scheeld dan ook 225 euro ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 januari 2011 @ 20:16 |
ik was 225 euro kwijt voor een catcams ![]() Maar, wat kun je verwachten met deze nokkenas? En heb je wel een verstelbaar nokkenastandwiel? [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2011 20:23:09 ] | |
FalleNk810i | dinsdag 11 januari 2011 @ 20:38 |
Tja, blijft een hoop geld voor een nokkenas, maar wel een hele leuke natuurlijk! Komt nog wel een keer hoor, maar ik kwam deze ABD tegen uit een golf 3 1.4 voor heel weinig ![]() naja, die NZ motor is de meest geknepen polo motor die in een 86c is geleverd dus alles wat je eraan veranderd is leuk! Ik weet niet precies hoeveel ik ermee ga winnen, maar kijk maar naar de waarden. De schrick die ik uiteindelijk wil heeft 268 met een 10mm lift | |
#ANONIEM | woensdag 12 januari 2011 @ 08:58 |
Volgensmij kunnen je nokkenassen heel slecht vergelijken, (heb ik van horen zeggen) de ene fabrikant telt vanaf 0,1mm met de graden te tellen en de ander met 1 mm. Een echte standaard is er niet, is mij verteld. | |
FalleNk810i | woensdag 12 januari 2011 @ 10:13 |
Ah okay! Naja, als ik tegen die tijd er geld voor vrij heb zal ik me er beter in verdiepen ![]() Aangezien ik nu gewoon een VW stokje erin leg zal t wel dezelfde manier zijn, en dus geld dit overzicht wel: NZ: 196 graden / 7 mm lift ABD : 204 graden / 9,3 mm lift | |
Turquaz52 | woensdag 12 januari 2011 @ 11:28 |
hmmm nice.. wa heb je er voor betaald..? ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 13 januari 2011 @ 17:09 |
| |
Turquaz52 | vrijdag 14 januari 2011 @ 03:05 |
wahahhahaa, kon ik maar voor dat geld 2 M3 nokkenstokken halen ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 14 januari 2011 @ 03:05 |
Heb je nog eentje nodig van een 1.6/1.8 of 2.0..? 20 euro de stuk ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 14 januari 2011 @ 17:04 |
Tja, maar op die manier zou ik ook willen dat ik voor die prijs een 3F stok kon kopen ![]() Nee, 1.6 ABU heeft dezelfde eigenschappen als ABD, en 1.8 en 2.0 passen niet dacht ik.. | |
DuracellPower | vrijdag 14 januari 2011 @ 17:42 |
Vette auto, respect G abinnenkort ook een "project"starten, en verkapte tvp natuurlijk | |
Turquaz52 | vrijdag 14 januari 2011 @ 17:51 |
Ik kan om en om elke (2e hands) nokkenstok voor 2 tientjes regelen, niet alleen nokkenassen maar alles in het algemeen voor een spotprijs, als je iets nodig hebt waar je niet aan kunt kopen voor een schappelijk prijs, pm me dan ff ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 14 januari 2011 @ 18:17 |
Thanks ![]()
Ah, dat onthou ik ff ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 januari 2011 @ 10:17 |
Je steelt op bestelling? | |
Spamblik | zaterdag 15 januari 2011 @ 11:02 |
4 cilinder? spaghetti, middendemper en einddemper... Zonder middendemper heb je vaak een irritante bromtoon bij bepaalde toerentallen (vaak zo rond de 3000 toeren). Owja, zorg wel dat het fatsoenlijke dempers zijn... niet die uuhm tunerdingetjes. | |
FalleNk810i | zaterdag 15 januari 2011 @ 11:11 |
ja 4. Naja, ik wil niet zo'n jank geluid.. maar wel een lekker laag geluid ook in zn stationair al.. Tja, er komt echt geen remus of dat soort (autostyle) rommel onder ![]() ff een katvervanger zoeken dus ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 15 januari 2011 @ 11:27 |
Je kan eens kijken naar een Groep N systeem, wellicht dat ze iets hebben bij Stroeve Motorsport. | |
FalleNk810i | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:51 |
Hmm, ik wil wel kijken maar ik kan nooit op die site komen.. met geen enkele browser.. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:54 |
Hmm apart, bij mij werkt alles. Maar de service is top daar, ook het verzenden enzo. | |
FalleNk810i | zaterdag 15 januari 2011 @ 14:32 |
Zal van de week wel ff op mn stage kijken ![]() Zo, vandaag even mn bestuuderskant deur vervangen door een exemplaar zonder roest ![]() Was wel ff een gekloot met die ramen en mechanisme's.. mocht ik allemaal fijn overzetten omdat mn kenteken in de ruit is gegrafeerd ![]() Maar het is gelukt ![]() | |
vannelle | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:04 |
Is die deur in de goede kleur of moet ie nog gespoten worden? Ik vind dat je goed bezig bent trouwens, topic is leuk om te volgen omdat er best vaak wat gebeurt. Toppie! ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 15 januari 2011 @ 16:33 |
Hey vannelle ![]() Thanks, tis een donor deur dus heb m in precies dezelfde kleur (tornadorood) Is een makkelijk te vinden kleur voor een polo! Ga er alleen nog een keertje met commandant overheen, dat heb ik bij de rest van de auto namelijk ook gedaan, dan lijkt t iets meer 1 geheel. | |
Turquaz52 | zaterdag 15 januari 2011 @ 18:29 |
Nee, ben erg goed bevriend met een errug goedkope autosloperij.. ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 19 januari 2011 @ 14:50 |
welke kleur zou ik mn andere velgen spuiten? Wit lijkt me het mooist denk ik... ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 14:55 |
Wit! zwart zijn net winterbanden velgen. Rood op Rood... mwoah... Wit steekt het mooist af. of 'gewoon' zilver-metallic? | |
ZwartmetSuiker | woensdag 19 januari 2011 @ 15:09 |
Goud! En hoe kom je aan die plaatjes? | |
FalleNk810i | woensdag 19 januari 2011 @ 15:50 |
Tja, ze zijn nu ''zilver'' (staat volgens mij wel een foto van op de eerste pagina) Wit lijk mij ook het mooist! Ik heb al gouden velgen, dat zijn mn zomervelgen ![]() Staan aan het eind van pagina 1. Plaatjes heb ik van http://www.polo-land.fr/Selecta Is wel frans, maar klik op ''lancer le selecta'' and see for yourself ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 15:55 |
Dan wit. Goud kan noooooooit onder een auto... echt waar... nooit.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 16:46:10 ] | |
FalleNk810i | woensdag 19 januari 2011 @ 16:01 |
Klopt, ik bedoel eigenlijk lichtmetalen velgen die van een goudkleurige laag verf zijn voorzien ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 januari 2011 @ 16:08 |
ik ook. ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 19 januari 2011 @ 16:13 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 19 januari 2011 @ 19:47 |
- dag Turq, het gaat hier niet over de jouwe - [ Bericht 94% gewijzigd door Anne op 19-01-2011 20:08:33 ] | |
FalleNk810i | woensdag 9 februari 2011 @ 19:13 |
Update; ATS velgjes inmiddels klaar, bandjes van de steelies er vanmiddag om laten leggen, dus ik heb een mooi winter setje voor weinig -sturen- Owja, het is toch wit geworden, rood werd TE. Zwart heeft elke auto in wintermodus al, dus dan blijft wit over ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik vind het zelf wel geslaagd, 6j met 165-65-R13 erom dacht ik. | |
Lone_Gunman | woensdag 9 februari 2011 @ 22:07 |
Echt gaaf hoor ![]() Hey, ik heb trouwens een Polo2F Steilheck en ben ook aan het overwegen om andere stoelen voorin te nemen. Ik heb gezien dat je sportstoelen hebt genomen. Mijn vraag: Zitten die een beetje lekker voor lange ritten (800KM+)? | |
FalleNk810i | woensdag 9 februari 2011 @ 23:46 |
Thanks:) Steilheckjes zijn ook leuk ja, alleen wat beperkt kwa velgen keuze door de achterkant ![]() Ik vind ze heerlijk zitten, rij alleen geen lange ritten, 150/200km tot nu toe max gehad. Daarbij bevielen de stoelen zeker ![]() Maar goed, ik weet niet wat het merk van deze stoelen is. Dacht wel dat ze uit de Recaro fabriek kwamen, in ieder geval wel redelijk goede kwaliteit. Hou er rekening mee met het onderstel van de stoel, wil je andere plaatsen. Je zou natuurlijk ook opzoek kunnnen gaan naar VW Corrado stoelen, schijnen ook heerlijk te zitten ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 februari 2011 @ 08:13 |
Kijk, die velgen staan toch stukken beter dan die lelijke gouden dingen..... ![]() | |
T42 | donderdag 10 februari 2011 @ 09:30 |
zou de binnekant van je spatborden mooi in de bitumen zetten ofzo ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 10 februari 2011 @ 11:12 |
Eh, naja ik vind ze allebij mooi staan uiteraard ![]() Maar blijft toch meer fan van die Atiwe's, behalve dat ze mooier zijn, ligt de auto er ook een stuk beter bij ![]() Huh, reactie op basis van eerder geposte foto's? ![]() Maar goed, ik ga als het wat beter weer wordt de bodem van de auto en de wielkasten aanpakken ja ![]() | |
T42 | donderdag 10 februari 2011 @ 11:36 |
goeie ogen ![]() ![]() waar woon jij ziet daar wel mooi uit ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 10 februari 2011 @ 11:49 |
Thanks, woon in de krimpenerwaard ![]() | |
FalleNk810i | maandag 21 februari 2011 @ 18:08 |
Afgelopen zaterdag ff een stukje gereden met de Nikon bij de hand ![]() Krimpen a/d IJssel en Rotterdam Kleine selectie van de geschoten foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vannelle | maandag 21 februari 2011 @ 18:31 |
Ik vind het een leuke, stoere wagen zo. ![]() | |
FalleNk810i | maandag 21 februari 2011 @ 18:53 |
Thanks Vannelle ![]() | |
DuracellPower | maandag 21 februari 2011 @ 19:02 |
Het is echt een plaatje geworden man! Respect ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 februari 2011 @ 08:38 |
En toch vind ik die witte velgen mooier ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 22 februari 2011 @ 09:16 |
Thanks man! Tja maar die moeten nog gebalanceerd worden ![]() | |
Dengaman | dinsdag 22 februari 2011 @ 12:21 |
Nette 2F... | |
invine | dinsdag 22 februari 2011 @ 12:29 |
Alleen de uitlaat is jammer ![]() | |
Dengaman | dinsdag 22 februari 2011 @ 13:30 |
zetZet daar aub eventueel een klein chroom pijpje op en niet zo'n overdreven blaaspijp... | |
FalleNk810i | dinsdag 22 februari 2011 @ 13:57 |
Thanks, zit jij ook op het 86c register? Zag toevallig net iemand met precies dezelfde nickname ![]() Je bedoelt dat tie roestig is en te laag hangt? Zo ja, dan heb je in beide gevallen gelijk ![]() Neuh, geen chroom.. Misschien eens opschuren en met hittebestendig gewoon zwart spuiten ofzo.. | |
Dengaman | dinsdag 22 februari 2011 @ 15:43 |
Ja haha... De 2F van m'n vriendin is eigenlijk mijn projectje... Het brengt haar van A naar B, en ik heb 'm el cheapo uit Duitsland gehaald met de nodige gebreken. Nu eindelijk zover dat ie veilig is, en ook door de APk is gekomen en nu min of meer bezig om ;'m weer netjes te maken, dus nieuw interieur, komende zomer de lak polijsten, velgjes stralen en spuiten etc etc etc. Gewoon weer netjes maken dus... | |
FalleNk810i | dinsdag 22 februari 2011 @ 15:50 |
Ah op die manier ![]() Goed bezig, ben wel benieuwd. Vandaar ook die velgjes, zullen zeker leuk staan ![]() Owja, stel je eens voor op het register.. wordt zeker gewaardeerd, in ieder geval meer dan alleen maar in het vraag en aanbod topic gedeelte reageren ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 25 februari 2011 @ 10:12 |
Ik herinner me opeens dat ik in de OP een paar fase's had beschreven ![]() Fase 1 en 2 heb ik afgerond. Goed, inmiddels bij fase 3 aangekomen. Wat ik inmiddels al heb aangeschaft: • ABD nokkenas uit een golf 3. Specs t.o.v. NZ(originele) nokkenas NZ: 196 graden / 7 mm lift ABD : 204 graden / 9,3 mm lift • Extra NZ inlaat en gasklephuis om te bewerken/flowen. Wat nog in de planning staat om aangeschaft te worden: • RVS 4-2-1 uitlaatstuk __________________________ Heeft er iemand hier ervaring met het bewerken van motoronderdelen? Want ik zie vaak volledig gepolijste onderdelen, maar ik begreep dat een te glad oppervlak ook niet altijd gunstig is voor het verloop.. Zal binnenkort eens wat fototjes maken ![]() | |
FalleNk810i | maandag 28 februari 2011 @ 22:20 |
foto's![]() ![]() ![]() Moet zoiets worden: ![]() | |
FransDeens | dinsdag 1 maart 2011 @ 07:13 |
Toffe wagen, lekker bezig! | |
FalleNk810i | dinsdag 1 maart 2011 @ 17:09 |
dank ![]() Houd je bezig he ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 16 maart 2011 @ 17:04 |
Afgelopen week weer even wat zaken aan de polo terug naar originele staat gebracht, vind het uiteindelijk toch mooier! VAN: ![]() NAAR: ![]() ![]() Ook nog de Xenon eruitgeflikkerd ![]() En, Gisteren ook nog een productief avondje gehad! En ja, wat heb ik gedaan? Ik heb vanavond de inlaat die ik zelf bewerkt heb geplaatst in plaats van de originele inlaat. Heb eerst foto's gemaakt van hoe alles aangesloten zat rondom de inlaat en het gasklephuis. Hierna ben ik rustig alles gaan demonteren op een voor mij logische volgorde, welke uiteindelijk zeer goed werkte! Tussendoor uiteraard nog meer foto's gemaakt, je weet maar nooit ![]() ![]() Zo, 3x alle kabeltjes en buisjes en leidingen nagelopen, zijn er immers nogal wat ![]() Hop, in 1x aan ![]() Auto ingestapt en lekker een rondje gereden. Eerste indruk is lastig, hij reageerde echt heerlijk op het gas en reed vlot zonder enige ''schokken of bellemeringen'' door, ik vraag me nu eigenlijk alleen af of dit is omdat ik het gevoel heb dat tie het beter MOET doen of dat tie het echt beter doet ![]() Ook had ik de koppelingskabel helemaal ingespoten met WD40 in het motorruim, en dit had als resultaat dat mn polotje weer heerlijk schakeld, een stuk beter als eerst.... ![]() En het originele stuur, stuurt op een een of andere manier veel lichter als het fitipaldi stuur.. Ik denk dat het door de naaf komt die er tussen zit? wat ook wel weer vreemd klinkt! Uiteindelijk was mijn ervaring van het rondje rijden vanavond dus: vlot, soepel en ![]() Uiteraard kan ik niet aankomen zonder foto's, dus hierbij: ![]() ![]() Alles nog gemonteerd. ![]() Gasklephuis eraf. ![]() Injectierail met injectoren los. ![]() ![]() Origineel vs bewerkt ![]() Klusruimte ![]() ![]() Lege ruimte over en heel veel slangetjes en kabeltjes... ![]() Bewerkte inlaat terug op de plaats. ![]() And finished ![]() | |
JJH | woensdag 16 maart 2011 @ 17:08 |
Is de diameter van je originele stuur niet groter? Lastig te zien op de foto's. Ik denk dat die daarom makkelijker stuurt, grotere diameter, iets met krachten en armen, grotere arm... natuurkunde... bla... bla. ![]() En geen technische ervaring en dan zomaar vanuit het niets je inlaatspruitstul flowen? Respect! ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 16 maart 2011 @ 17:12 |
Diameter van t stuur is hetzelfde, dat is ook het maffe eraan ![]() Heb met het flowen wel aanwijzingen gehad via n forum, maar verder moet je t gewoon doen, anders gebeurd er nooit wat.. Thanks ![]() | |
JJH | woensdag 16 maart 2011 @ 17:16 |
Dan snap ik het ook niet. ![]() | |
rulerofdeath | woensdag 16 maart 2011 @ 18:52 |
Gave bak. zijn die deuren met zijvakken standaard bij die polo? | |
FransDeens | woensdag 16 maart 2011 @ 18:58 |
Dat geflowde inlaatspruitstuk zal wel verschil maken, dat is geen mindfuck. Maar dat stuur met dezelfde diameter kan, tenzij het vorige verschrikkelijk aanliep, niet lichter sturen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je met het draaien aan het originele stuur meer plezier ervaart dan met het draaien aan een sportstuur. Verder: lekker bezig! | |
FalleNk810i | woensdag 16 maart 2011 @ 19:05 |
Thanks Je hebt panelen zonder en met deurbakken, zal wel een optie geweest zijn ![]() Wel origineel in ieder geval. Heb meer vermogen voor mn gevoel, sneller bij lagere toeren denk ik ![]() Hoe bedoel je aanliep? Waar zou het moeten aanlopen dan? Thanks ![]() | |
FransDeens | woensdag 16 maart 2011 @ 19:15 |
Het zou niet moeten aanlopen ![]() ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 16 maart 2011 @ 19:31 |
Mja, ik weet het ook niet, alles liep wel gewoon vrij enzo. Misschien leek het zo na het sleutelen, na het sjorren aan die bouten enzo ![]() | |
rulerofdeath | woensdag 16 maart 2011 @ 20:06 |
toch maar eens kijken of ze ook op mijn auto passen. | |
FalleNk810i | donderdag 17 maart 2011 @ 00:06 |
Wat voor auto heb jij dan precies? | |
rulerofdeath | donderdag 17 maart 2011 @ 00:17 |
vw polo2 (met ronde koplampen) | |
FalleNk810i | donderdag 17 maart 2011 @ 00:21 |
Oh tof! Echte GT? Jammer het rode logo en de vale bumpers ![]() | |
JJH | donderdag 17 maart 2011 @ 00:35 |
Beetje bumperblack zou wonderen doen inderdaad. ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 17 maart 2011 @ 00:37 |
Fohn! Door de hitte komen de weekmakers weer naar boven, beter als dat middeltje ![]() Moet het zelf ook nog eens doen ![]() | |
JJH | donderdag 17 maart 2011 @ 00:39 |
![]() Moet je dan niet oppassen met de lak? En werkt dat dan ook op spiegels en stootstrips? *Zelf ook een beetje vale zwart bumpers heeft. | |
FalleNk810i | donderdag 17 maart 2011 @ 00:45 |
Eh, naja je kan toch wel een beetje mikken.. Desnoods leg je even een stuk doek over lakwerk. Zal echt niet stukken heter worden als dat tie uren in de zon staat te bakken ![]() Lijkt me dat het op alle zwarte kunstofdelen werkt van de auto.. Als ze vaal zijn, betekend het dat ze vroegah mooi zwart waren ![]() | |
JJH | donderdag 17 maart 2011 @ 00:47 |
Ik wilde op de eerste mooie dag dat ik vrij ben toch de auto even helemaal aanpakken, wassen, poetsen, in en exterieur strak maken. Kan ie weer op marktplaats. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 18 maart 2011 @ 15:09 |
Topic helemaal doorgelezen, puik gedaan allemaal, en ook als eerste wagen/project, mooi werk! | |
FalleNk810i | zondag 20 maart 2011 @ 17:39 |
Thanks squatt3r ![]() Gisteren nog ff wezen poetsen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
FalleNk810i | zondag 20 maart 2011 @ 21:06 |
Update... 1.4 ABD blokje uit een golf. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plannen: Kijken wat de staat van het blokje is, reviseren, bewerken en waarschijnlijk motorfiets carbs erop. | |
lst128 | zondag 20 maart 2011 @ 23:18 |
Tof wagentje hoor! Ziet er nog erg netjes uit voor z'n leeftijd. Jij had met Commandant 4 gepoetst toch? Hoe heb je dat gedaan ![]() En is het de moeite waard om van 1.3 naar 1.4 te gaan? | |
Pumatje | zondag 20 maart 2011 @ 23:57 |
hmm, ik vind het niet echt begrijpelijk waarom je al die moeite gaat doen voor 100cc.Zo'n wins tis he tniet.. en het is nogal veel moeite... ik zou voor iets leukers gaan.. en er is genoeg keus . | |
FalleNk810i | maandag 21 maart 2011 @ 08:29 |
Thanks, van een afstandje is tie netter als dichtbij hoor, steenslag en wat deukjes enzo, maar zoals je zegt, voor zn leeftijd ja. Commandant 4 inderdaad, eerst de auto grondig wassen en droogmaken. Hierna de auto per plaatdeel behandelen en hoe harder je poetst hoe meer lak je weghaalt, dus wees wel consequent. In het begin denk je, waar ben ik mee begonnen omdat het redelijk dof wordt, maar na een tijdje trekt het bij en als je m helemaal gedaan hebt was je de auto nog een keer dacht ik en zet je m in de was. Koop in ieder geval genoeg poetsdoeken, de doeken zullen de kleur van je auto aannemen ![]() Mijn 1.3mpi NZ heeft standaard 55 pk, de ABD standaard 60 pk en meer koppel. Is natuurlijk niet veel, maar wel een andere motor die toch anders loopt. En daarbij is het mijn eerste motor, dus is het niet echt handig om gelijk een 16klepper te pakken, waarbij de kosten ook nog eens veel hoger liggen omdat alles eigenlijk dubbel is ![]() De auto waar het motortje uiteindelijk in moet komen is ook weer mijn polo, en die wagentjes zijn niet gemaakt voor zware blokken zonder dat je de hele auto gaat aanpakken. Dan moet ik alles met lassen verstevigen, achteras met stabilisatorstang en allemaal van dat soort upgrades. Wie weet komt het nog wel, maar voorlopig vind ik een 1.4 leuk genoeg, zeker omdat ik nog geen bal van snap haha ![]() + het heeft me maar 25 euro gekost dat blok ![]() | |
Sounddragon | maandag 21 maart 2011 @ 08:43 |
Wat voor motorfietscarbs komen er op? Dat wordt zelf een spruitstuk bakken neem ik aan? ![]() | |
FalleNk810i | maandag 21 maart 2011 @ 09:09 |
Custom wordt het inderdaad, welke carbs weet ik nog niet. Ik wil eerst weten of het blokje nog goed genoeg is om geld aan te spenderen natuurlijk ![]() Dit ziet er natuurlijk ganz geil uit ![]() | |
Pumatje | maandag 21 maart 2011 @ 17:36 |
dat van verstevigen is echt onzin.. neem wat strutbars en je bent klaar, zonder enig laswerk... het loont echt niet die 10 pk.. er is zoveel keus, en dat kost ook niet de wereld ![]() | |
FalleNk810i | maandag 21 maart 2011 @ 18:27 |
Want jij hebt kennis van typ 86c polo's? En een bigblock gaat er zonder veel aanpassingen niet inpassen (motorsteunen oa) + veel meer gewicht op je vooras, wil geen amerikaan die enkel rechtuit kan! En een smallblock 1.6 ABU is niet perse beter, als je daarmee wilt aankomen, langere slag minder ''ruimte'' om verder te tunen. Ik heb mezelf wel ingelezen hoor mbt tot mijn type polo! Tuurlijk, alles is mogelijk, maar het geld wat je dan nodig hebt om dat te realiseren... dan koop ik liever een andere auto. | |
rulerofdeath | maandag 21 maart 2011 @ 18:30 |
wel een echte GT maar een 1.3 motor met maar 40KW maar poetsen doe ik 'm niet meer. ik heb een onmeunige deuk aan de zijkant zitten. | |
FalleNk810i | maandag 21 maart 2011 @ 18:35 |
Dan is t geen echte GT hoor ![]() GT uitvoering, heb ik ook! Misschien heb je hier nog wat aan: http://www.steilheck.nl/smf/index.php?www | |
FalleNk810i | zondag 27 maart 2011 @ 19:54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tot zo ver de demontage ![]() Binnenkort een hoonsteentje voor de cilinderwand. Alles ontvetten en netjes maken, nieuwe lagers, pakkingen en keerringen en het onderblok weer in elkaar ![]() | |
densmee | zondag 27 maart 2011 @ 20:11 |
heel veel compressie zal hij wel niet meer gehad hebben zeker | |
FalleNk810i | zondag 27 maart 2011 @ 21:03 |
Ik heb geen idee ![]() | |
Pumatje | zondag 27 maart 2011 @ 21:51 |
jeetje.. worden overmaat zuigertjes denk ik.. hoon ![]() verder vind ik dit een erg leuk project. en mijn comments waren positief hoor.. wilde je enkel behoeden voor een foutje die ik ooit maakte ![]() | |
FalleNk810i | zondag 27 maart 2011 @ 21:59 |
neuh, nieuwe zuigerveren en ringen, en heel licht een hoonsteentje erlangs ![]() Had al met een ervaren persoon ernaar gekeken. Thanks ![]() En daarbij hoeft het geen race monster te worden he! | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 13:49 |
Van:![]() Naar: ![]() En nog ff een fototje van de polo zelf: ![]() Nu nog ff nieuwe boutjes en krukaslagers bestellen zodat het onderblok weer in elkaar kan. | |
FalleNk810i | zaterdag 21 mei 2011 @ 17:18 |
Zo, ik ben weer een stap verder! Onderblok zit inmiddels weer in elkaar -klus-![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wel een beetje jammer van die carterpanpakking, staat niet echt mooi zo'n lichtgekleurde streep ertussen. Maar goed, als het maar effectief is he ![]() Nu eerst maar eens sparen voor een kopbewerking, carbs, leuke nokkenas en overige aanbouwdelen. | |
Turquaz52 | zondag 22 mei 2011 @ 14:49 |
Ziet er goed uit, nu nog de Turboo ![]() ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door Opa_vertelt op 31-05-2011 17:56:18 (plaatje verwijderd op verzoek) ] | |
FalleNk810i | zondag 22 mei 2011 @ 19:02 |
Thanks ![]() Kan je die image ff deleten haha, wil die associatie niet in mn topic jonguh ![]() Turbo lijkt me inderdaad wel leuk, weet alleen niet of ik dan compressieverhouding problemen krijg? En waar ik verder nog rekening mee moet houden. Even kijken wat de mogelijkheden zijn, anders worden het gewoon motorcarbs ![]() | |
Rizkant | dinsdag 31 mei 2011 @ 13:26 |
Ooh ben jij het.... ![]() Had al zo'n vermoeden... Maar nu ik dit topic vind... Nette Polo ... Keep it up.. Of nee.. Down eigenlijk! ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 31 mei 2011 @ 17:38 |
wtf, kan niet editten..?? maar goed, ff dikkere koppakking en dan kan je ff uit de duim gezogen +/- 0,5-0,7 bar wel 'veilig' draaien. ff olie toe en afvoer plaatsen maken. En motorisch is dat het eigenlijk op de uitlaatspruitstuk na.. ![]() | |
FalleNk810i | zondag 12 juni 2011 @ 21:32 |
Haha, ja! Thanks! Will do that ofc ![]() Lekker lassen dus, hou t eerst op non turbo, best zat en ook duur zat voorlopig ![]() | |
Turquaz52 | zondag 12 juni 2011 @ 23:36 |
Gewoon lexuslooks op pleuren & M3 spiegels en een paar Malossi stickers er op en je hebt +/- 0.4Bar zonder Turbo, goed genoeg voor 55PK extra ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 14 juni 2011 @ 00:25 |
He bah, hij moet niet op jouw bmw lijken ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 14 juni 2011 @ 19:22 |
hehehehehee ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 16 juli 2011 @ 16:51 |
Had afgelopen week enorm zin om de nokkenas te vervangen van mn NZ, maar durfde er eigenlijk niet aan te beginnen ivm de distributieriem en het risico van een motor die de soep in draait. Toch maar nog een keer alle distributieriem vervang topics doorgelezen op het poloforum en toen gewoon begonnen! Eerst alles wat in de weg zat in de motorruimte gedemonteerd, luchtfilter, ontsteking, distributiekap en kleppendeksel. Nu maar eens aan de slag -klus- Nokkenastandwiel geblokkeerd op het boutje van de distributiekap die erachter zit en veel kracht zetten en los was tie, voorzichtig het tandwiel erafgeschoven en de riem precies zo laten zitten en vast gemaakt met tyraps zodat ik zometeen geen probleem heb met de timing. Nu de lagerkappen erafgehaald en de 030 C (NZ) nokkenas eruit genomen. Hierna de ''nieuwe'' 030 AH (ABD) nokkenas geplaatst samen met een nieuwe olie seal en alle lagerkappen weer vastgezet. Hierna bleek dat de nokkenas niet precies goed stond voor het tandwiel, dus even met behulp van een ander nokkenastandwiel de nokkenas exact goed gezet en het tandwiel met distributieriem weer gemonteerd. Alles merktekens gecontroleerd, met de hand een aantal rondjes gedraaid en niks gehoord, loopt mooi vrij! ![]() Alles weer gemonteerd en toen de sleutel omgedraaid ![]() Eerste wat ik hoorde was redelijk wat getik wat al snel minder werd maar nog niet wegbleef na een tijdje stationair draaien. Hierna de ontsteking goed afgesteld en toen maar is een rondje gaan rijden. Wat ik merk dat ik iets langer beschikking heb over de NZ POWER ![]() Toen ik weer thuis was kon ik geen getik meer horen, dus dat zullen de stoters wel geweest zijn -ja- Weer iets zelf gedaan aan mn polo waarvan ik niet gedacht had dat ik het kon ![]() Nu even kijken of het nog noodzakelijk is om de brandstofdruk iets op te voeren en wat ik verder nog aan de NZ kan doen voor niet teveel geld en een nieuwe kleppendekselpakking kopen want 2x hergebruiken vindt tie niet zo leuk heb ik net gezien ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nog even wat foto's van de beading enzo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beetje jammer dat de bumpers en stootranden weer telkens grijs worden, denk dat ik toch maar eens met de verfbrander eroverheen moet. Verder nog even informeren naar de kosten van nieuwe kentekenplaten met opliggende letters. En ik zit ook met het idee om een motorkapbra aan te schaffen, denk dat het wel goed staat met de andere zwarten accenten van mn polo. Verder iemand nog tips of leuke ideeen? | |
Turquaz52 | zaterdag 16 juli 2011 @ 17:05 |
Bumpers in kleur spuiten.. ![]() Brandstofdruk is simpel te verhogen als je monopoint injectie hebt: stevigere/hardere veer plaatsen in de regelaar of een paar ringetjes er boven en onder leggen zodat het het wat strakker wordt. (zo heb ik dat toen met de uno gedaan. En btw heb je ook gelijk je distr. riem vervangen? (Kan dat ik er overheen heb gelezen) ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 16 juli 2011 @ 17:26 |
Thanks! Bumpers blijven lekker zo, vindt het bij een rode polo zo wel netjes, lekker contrast. Is multipoint turq! Luxe he ![]() Nee distributie is niet zo oud, kan nog een tijd mee ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:06 |
Je hebt er weinig aan, nihil.. Zul je niet veel van merken, behalve in het verbruik. | |
Pumatje | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:11 |
inderdaad | |
FalleNk810i | maandag 18 juli 2011 @ 15:17 |
Dan laat ik dat wel even voor wat het is. Nu weer even sparen voor het motorblok. | |
El_Liberaliste | zaterdag 23 juli 2011 @ 20:06 |
Leuke auto, vooral toen ik las dat je het interieur in originele staat had gebracht. Knap werk ook. | |
vannelle | zaterdag 23 juli 2011 @ 20:16 |
Petje af kerel, ik vind het goed van je dat je het gewoon aanpakt. ![]() | |
FalleNk810i | zondag 24 juli 2011 @ 18:15 |
Thanks, OEM + is toch wel mn uitgangspunt als het om het hobbyen met auto's gaat Thanks, ja ik moet ook wel, ga bijvoorbeeld niet naar een garage om dit soort dingen te laten doen. Zonde van t geld en ik leer dr niks van. Het gevoel als het toch weer gelukt is is ook heel chill ![]() Nog 4 dagen en dan heb ik m alweer een jaar, gaat sneller als ik gedacht had, zeker ook als je kijkt naar het uiterlijk hoe dat veranderd is in 1 jaartje. 28 juli 2010 ![]() Nu: ![]() | |
Turquaz52 | zondag 24 juli 2011 @ 19:44 |
Mss een OEM tip?: Mistlampen? x | |
2slow4anything | zondag 24 juli 2011 @ 22:28 |
echt mooi dat je hem zelf zo hebt veranderd , terwijl je geen ervaring had bravo ![]() | |
FalleNk810i | maandag 25 juli 2011 @ 15:48 |
Staan ook nog op mn ''wishlist'' voor de polo ja ![]() Thanks! Als je het leuk vindt gaat het ook makkelijker en gewoon doen ![]() | |
Jetfly | dinsdag 26 juli 2011 @ 11:53 |
Heb net je topic rondgespit! Ga er lekker mee door zou ik zeggen! Jammer dat ik weinig begrijp van auto's, zou mijn Ford Fiesta '92 ook wel even onder handen willen nemen.. | |
pgrferrari | dinsdag 26 juli 2011 @ 13:30 |
Mooi topic om door te lezen. Leuk om te zien dat je dit bereikt hebt met weinig ervaring ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 26 juli 2011 @ 15:28 |
Zou iik beginnen met je tikkende kleppen te verhelpen.. ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:22 |
Thanks, ga ik ook zeker doen! Gewoon veel lezen en je aanmelden bij een Fiesta forum bijvoorbeeld. Inspiratie opdoen en beginnen met de makkelijke dingen enzo! Thanks:) | |
Dengaman | vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:41 |
Misschien een tip voor die bumpers die ik altijd gebruik voor de bumpers van de 86c 2F van m'n vriendin, neem een katoenen doekje en drenk die in de olijfolie, wring 'm uit en wrijf die over de droge bumpers.... Dan blijven ze voor 4 a 5 weken glimmend zwart aangezien water er meteen vanaf loopt, en dan met hetzelfde doekje na het wassen even we lichtere plekjes behandelen (dus niet de gehele bumper, alleen de plekjes) Dus je doekje achteraf niet weggooien, gewoon in een bakje doen want uitdrogen doet ie niet... P.s. Goedkope rubber handschoentjes zijn wel aan te bevelen of je moet van vette klauwen houden ![]() | |
FalleNk810i | zondag 7 augustus 2011 @ 22:16 |
Inmiddels is de polo voorzien van een motorkapbra en ben ik voor het eerst ermee naar een meeting geweest voor VAG auto's, namelijk M.I.V.W. Stond echt zo veel mooi spul daar, echt bizar! Foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() Verder nog wat foto's van de big-ass meeting op het vliegveld Valkenburg: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 7 augustus 2011 @ 22:32 |
Kvind die grille op die Golf 2 langs je lelijk zeg, wat is dat een omgekeerde Rallye grille ofzo..? ![]() | |
Pumatje | maandag 8 augustus 2011 @ 20:01 |
die vind ik juist gruwelijk.. volgens mij jetta grill en lampen. | |
Rizkant | maandag 8 augustus 2011 @ 20:16 |
Wel een quality meeting . .. Ben helaas niet zo bekend in/met de VAG wereld... Hadden we maar (meer) zulke meetings die niet Merk afhankelijk zijn... | |
Turquaz52 | maandag 8 augustus 2011 @ 21:02 |
Neeuj neeuj, geen jetta grill.. 100% omgekeerde Rallye grill: ![]() ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:55 |
Klopt, het niveau was erg hoog! Mijn polo viel in het niets met al het andere moois wat er stond. VAG wereld is inderdaad heel erg groot, vooral ook omdat het meerdere merken omvat denk ik! In Amerika hebben ze dan wel een stuk meer kwaliteits meetings waar alle merken toegelaten worden, maar dat heb je zelf ook wel gezien op Stanceworks I guess ![]() | |
Rizkant | dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:23 |
hahaha.. ja juist daar... Waarom hebben we die hier in Europa/BeNeLux niet? Eurosunday? Worthersee.. kan je ook nog wel langs komen volgens mij met een non-VAG.. Dan heb je het volgens mij wel gehad.... En bij VAG staan ze nog eens open voor nieuwe creatieve dingen... ![]() | |
El_Liberaliste | dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:08 |
Zonde van die carbra en benzineklep man! Zonder staat het een stuk mooier ![]() | |
Dengaman | woensdag 10 augustus 2011 @ 01:48 |
M'n tip nog geprobeerd? | |
FalleNk810i | woensdag 10 augustus 2011 @ 15:50 |
Geen idee? Genoeg animo voor lijkt me! Ghehe, Eurosunday dit jaar, veel te kleine locatie en veel te veel auto's, maarja konden ze ook weinig aan doen! Joah, BMW's met name de E36 zien er af en toe ook nog al creatief uit, maar verder zie je ze niet zo snel als golfjes met knalroze velgen en stickerbombed en weet ik veel wat voor n dingen die je nog nooit eerder hebt gezien ![]() Tankklepje was een beetje een probeersel, met name omdat tie aan t roesten is ![]() Nope, ben er een beetje huiverig voor aangezien ik geen zin heb ik een ''vette'' auto ![]() Heb nog steeds dat potje plastishine ofzo en dat werkt ook goed voor een aantal weken. Denk dat ik binnenkort toch maar aan de verfbrander moet gaan geloven, dat is een stuk permanenter. | |
Dengaman | donderdag 11 augustus 2011 @ 09:37 |
Zou ik wat huiverig voor zijn aangezien de lijn tussen goed en te ver heel maar dan ook heel dun is... Voor je het weet stook je te heet en heb je kringen en verkleuringen en dan kan je echt de bumper vervangen want dat krijg je nooit meer goed. Vet is het niet, je laat er geen laag over... je poets 'm in met het doekje, en dan effe laten intrekken, en uitpoetsen met een droge doek, ideaal ! En en en, als het een warme dag is kan je er een ei op bakken én aan je cholesterol denken ! ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:50 |
Oh okay, zal het eens proberen op mn oude deur, daar zit ook nog zo'n ''stootstrip'' op! Stukje met olijfolie en n stukje met de verfbrander ![]() Ghehe, eitje bakken ![]() ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:43 |
Omdat ik me al een tijdje irriteerde aan de deuk op het dak heb ik dit pasgeleden eens aangepakt! Zo was het dus ongeveer: ![]() Zelf aan het plamuren geslagen: ![]() Ging allemaal wel redelijk, alleen niet naar mn zin, heb de ervaring en skills er nog niet voor en zou het uiteindelijk dus alleen maar erger maken! Dus de polo in het dorp naar Custom Corner gebracht en het daar verder laten strakmaken en spuiten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En hij was weer helemaal netjes en strak ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:50 |
Vetjes ![]() En daar staat jou duitse 1.3tje langs de grote 6L+ Big Block amerikaanse V8'en ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:57 |
Haha ja mooi contrast he! Zijn echt dikke bakken die daar staan, nog ff tijdje met de eigenaar staan praten ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:06 |
wat was je ervoor kwijt..? ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:07 |
125 eu ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:07 |
das wel erg netjes dan.. spot repair noemen ze zo iets toch? | |
FalleNk810i | zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:12 |
Dit viel niet echt meer onder spotrepair volgens Colorworks, want daar had ik eerst een offerte aangevraagd maar die vroegen voor dit klusje 340 euro ofzo ![]() Dan maar zo, goedkoper en leuker omdat die eigenaar het ook leuk vindt om zoiets te doen voor mensen die een beetje liefde hebben voor hun auto en hun auto als hobby object hebben ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 23 november 2011 @ 10:01 |
Winter is coming... Achterruitenwisser ook verwijderd trouwens, staat cleaner ![]() ![]() ![]() ![]() bye bye 7J en 175-50-R13 ![]() Hello 5,5 J en 165-65-R13 ![]() | |
Dagoduck | woensdag 23 november 2011 @ 14:08 |
Nu nog een GT motor erin ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 23 november 2011 @ 14:13 |
Nee een G40 motor ![]() | |
Dagoduck | woensdag 23 november 2011 @ 14:18 |
Nee een GT40... | |
FalleNk810i | donderdag 24 november 2011 @ 00:33 |
GT G40 is het dan nog altijd, zelfde motor als een G40 alleen tig keer zo zeldzaam met t oude type G-lader. Ten eerste is dat zonde om in mijn 2F te gooien en zou zoiets mooi in een originele GT G40 moeten blijven zitten. Dan eerder een G40 motor uit een 2F G40 halen. Maar nee er komt geen G40 in... Is al te vaak gedaan. Ben nog steeds bezig (en dat zal ook nog wel ff duren) met mn 1.4 ABD blok op dubbele carbs welke uiteindelijk in deze polo moet komen. | |
xaban06 | donderdag 24 november 2011 @ 15:38 |
War heb je met je verlichting gedaan? Xenon? | |
FalleNk810i | donderdag 24 november 2011 @ 17:27 |
Ik had er inderdaad Xenon in zitten, die is er inmiddels weer uit! Net zoals die traanplaten ipv van vloermatten. Hij moet gewoon netjes OEM + worden, en bovenstaande vind ik dan niet passen bij mijn polo uit 1990. | |
Bananenvlaflip | donderdag 24 november 2011 @ 21:08 |
Mooie beslissing, het doet de auto meer recht en hij is op deze manier nog excusiever ook dan de xenon+breedset-brigade. | |
Goddelijker | donderdag 24 november 2011 @ 21:20 |
3000K Xenon? ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 25 november 2011 @ 15:22 |
Thanks ![]() Nee zat 6000 ofzo in.. | |
Goddelijker | vrijdag 25 november 2011 @ 15:25 |
Ja, maar met 3000K lijkt het qua kleur vrij OEM. | |
winterstorm666 | vrijdag 25 november 2011 @ 16:53 |
Wil je nog iets doen met het antennegat in het voorscherm en eventueel een 16v antenne op het dak plaatsen? Verder een leuk project,thumbs up! | |
xaban06 | vrijdag 25 november 2011 @ 23:10 |
Ik heb namelijk nog 4300k, als de fitting tenminste overeenkomt | |
FalleNk810i | zondag 27 november 2011 @ 18:31 |
Ja, klopt. Wil ik nog steeds! Maar er staan nu andere dingen op mijn verlanglijst. Neh, vindt het wel prima zo, dak moet strak blijven! Nein, danke ![]() | |
Turquaz52 | maandag 28 november 2011 @ 13:24 |
3000k ıs zeker geen OEM kleur, dat ıs meer Frenchlook.. (zıe spoılert) 4300k ıs meer OEM.. Dat komt het meeste ın de buurt van halogeen.. ![]() | |
Cyaa | maandag 28 november 2011 @ 15:30 |
lollig, ik heb sinds kort ook zon polo coupe. Eigenlijk gekocht voor onderdelen/interieur maar omdat me '89 Steilheck in de poeier is gereden rijd ik nu in deze rond ![]() | |
FalleNk810i | maandag 28 november 2011 @ 17:39 |
Nee, maar ik vindt 3000k mooier op mijn polo als 4300k! Dat witte fletse licht is niet bestemd voor mijn auto vind ik. Cool! Ben benieuwd naar jouw polo's, jammer van het ongeluk met de steilheck. Thanks voor de props ![]() Owja, stel jezelf en je polo eens voor op www.polo86c.nl zeer veel info te vinden en nog een polo rijder is altijd leuk! |