abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94408868
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 23:18 schreef lst128 het volgende:
Tof wagentje hoor! Ziet er nog erg netjes uit voor z'n leeftijd.

Jij had met Commandant 4 gepoetst toch? Hoe heb je dat gedaan :)? Als je daarmee gepoetst hebt, moet je de auto daarna weer afspoelen of alleen ff uitwrijven en dan was er over heen gooien?

En is het de moeite waard om van 1.3 naar 1.4 te gaan?
Thanks, van een afstandje is tie netter als dichtbij hoor, steenslag en wat deukjes enzo, maar zoals je zegt, voor zn leeftijd ja.

Commandant 4 inderdaad, eerst de auto grondig wassen en droogmaken. Hierna de auto per plaatdeel behandelen en hoe harder je poetst hoe meer lak je weghaalt, dus wees wel consequent. In het begin denk je, waar ben ik mee begonnen omdat het redelijk dof wordt, maar na een tijdje trekt het bij en als je m helemaal gedaan hebt was je de auto nog een keer dacht ik en zet je m in de was.
Koop in ieder geval genoeg poetsdoeken, de doeken zullen de kleur van je auto aannemen :P en je handen ook.

Mijn 1.3mpi NZ heeft standaard 55 pk, de ABD standaard 60 pk en meer koppel.
Is natuurlijk niet veel, maar wel een andere motor die toch anders loopt.

En daarbij is het mijn eerste motor, dus is het niet echt handig om gelijk een 16klepper te pakken, waarbij de kosten ook nog eens veel hoger liggen omdat alles eigenlijk dubbel is ;)

De auto waar het motortje uiteindelijk in moet komen is ook weer mijn polo, en die wagentjes zijn niet gemaakt voor zware blokken zonder dat je de hele auto gaat aanpakken.
Dan moet ik alles met lassen verstevigen, achteras met stabilisatorstang en allemaal van dat soort upgrades.
Wie weet komt het nog wel, maar voorlopig vind ik een 1.4 leuk genoeg, zeker omdat ik nog geen bal van snap haha :Y)

+ het heeft me maar 25 euro gekost dat blok :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  maandag 21 maart 2011 @ 08:43:27 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94409066
Wat voor motorfietscarbs komen er op? Dat wordt zelf een spruitstuk bakken neem ik aan? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_94409448
quote:
5s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:43 schreef Sounddragon het volgende:
Wat voor motorfietscarbs komen er op? Dat wordt zelf een spruitstuk bakken neem ik aan? :P
Custom wordt het inderdaad, welke carbs weet ik nog niet.
Ik wil eerst weten of het blokje nog goed genoeg is om geld aan te spenderen natuurlijk ;)

Dit ziet er natuurlijk ganz geil uit :9~

maandag 21 maart 2011 @ 17:36:14 #154
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94428223
dat van verstevigen is echt onzin.. neem wat strutbars en je bent klaar, zonder enig laswerk...

het loont echt niet die 10 pk..
er is zoveel keus, en dat kost ook niet de wereld ;)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_94430620
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:36 schreef Pumatje het volgende:
dat van verstevigen is echt onzin.. neem wat strutbars en je bent klaar, zonder enig laswerk...

het loont echt niet die 10 pk..
er is zoveel keus, en dat kost ook niet de wereld ;)
Want jij hebt kennis van typ 86c polo's?
En een bigblock gaat er zonder veel aanpassingen niet inpassen (motorsteunen oa)
+ veel meer gewicht op je vooras, wil geen amerikaan die enkel rechtuit kan!

En een smallblock 1.6 ABU is niet perse beter, als je daarmee wilt aankomen, langere slag minder ''ruimte'' om verder te tunen.

Ik heb mezelf wel ingelezen hoor mbt tot mijn type polo!

Tuurlijk, alles is mogelijk, maar het geld wat je dan nodig hebt om dat te realiseren... dan koop ik liever een andere auto.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:30:57 #156
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_94430771
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:21 schreef FalleNk810i het volgende:
Oh tof!
Echte GT?

Jammer het rode logo en de vale bumpers :P
wel een echte GT maar een 1.3 motor met maar 40KW

maar poetsen doe ik 'm niet meer. ik heb een onmeunige deuk aan de zijkant zitten.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_94431009
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:30 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

wel een echte GT maar een 1.3 motor met maar 40KW

maar poetsen doe ik 'm niet meer. ik heb een onmeunige deuk aan de zijkant zitten.
Dan is t geen echte GT hoor :P
GT uitvoering, heb ik ook!

Misschien heb je hier nog wat aan:
http://www.steilheck.nl/smf/index.php?www
pi_94684017

Tot zo ver de demontage :)

Binnenkort een hoonsteentje voor de cilinderwand.
Alles ontvetten en netjes maken, nieuwe lagers, pakkingen en keerringen en het onderblok weer in elkaar :Y
pi_94684723
heel veel compressie zal hij wel niet meer gehad hebben zeker
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_94687069
Ik heb geen idee :N
  zondag 27 maart 2011 @ 21:51:22 #161
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94690072
jeetje..
worden overmaat zuigertjes denk ik..
hoon :)

verder vind ik dit een erg leuk project. en mijn comments waren positief hoor..
wilde je enkel behoeden voor een foutje die ik ooit maakte ;)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_94690577
neuh, nieuwe zuigerveren en ringen, en heel licht een hoonsteentje erlangs ;)
Had al met een ervaren persoon ernaar gekeken.

En daarbij hoeft het geen race monster te worden he!
pi_96042332
Van:

Naar:

En nog ff een fototje van de polo zelf:

Nu nog ff nieuwe boutjes en krukaslagers bestellen zodat het onderblok weer in elkaar kan.
pi_97122754
Zo, ik ben weer een stap verder! Onderblok zit inmiddels weer in elkaar -klus-

Wel een beetje jammer van die carterpanpakking, staat niet echt mooi zo'n lichtgekleurde streep ertussen. Maar goed, als het maar effectief is he :)

Nu eerst maar eens sparen voor een kopbewerking, carbs, leuke nokkenas en overige aanbouwdelen.
pi_97154380
Ziet er goed uit, nu nog de Turboo :@

:P x

[ Bericht 30% gewijzigd door Opa_vertelt op 31-05-2011 17:56:18 (plaatje verwijderd op verzoek) ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_97165559
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 14:49 schreef Turquaz52 het volgende:
Ziet er goed uit, nu nog de:
[ afbeelding ]
Turboo :@

:P x

Kan je die image ff deleten haha, wil die associatie niet in mn topic jonguh :P

Turbo lijkt me inderdaad wel leuk, weet alleen niet of ik dan compressieverhouding problemen krijg? En waar ik verder nog rekening mee moet houden.

Even kijken wat de mogelijkheden zijn, anders worden het gewoon motorcarbs ;)
pi_97537150
Ooh ben jij het.... :)

Had al zo'n vermoeden...
Maar nu ik dit topic vind...

Nette Polo ... Keep it up.. Of nee.. Down eigenlijk! :D
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
pi_97548469
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 19:02 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Kan je die image ff deleten haha, wil die associatie niet in mn topic jonguh :P

Turbo lijkt me inderdaad wel leuk, weet alleen niet of ik dan compressieverhouding problemen krijg? En waar ik verder nog rekening mee moet houden.

Even kijken wat de mogelijkheden zijn, anders worden het gewoon motorcarbs ;)
wtf, kan niet editten..??

maar goed, ff dikkere koppakking en dan kan je ff uit de duim gezogen +/- 0,5-0,7 bar wel 'veilig' draaien.

ff olie toe en afvoer plaatsen maken. En motorisch is dat het eigenlijk op de uitlaatspruitstuk na.. ;)
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_98082870
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:26 schreef Rizkant het volgende:
Ooh ben jij het.... :)

Had al zo'n vermoeden...
Maar nu ik dit topic vind...

Nette Polo ... Keep it up.. Of nee.. Down eigenlijk! :D
Haha, ja! Thanks! Will do that ofc ^O^

quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:38 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

wtf, kan niet editten..??

maar goed, ff dikkere koppakking en dan kan je ff uit de duim gezogen +/- 0,5-0,7 bar wel 'veilig' draaien.

ff olie toe en afvoer plaatsen maken. En motorisch is dat het eigenlijk op de uitlaatspruitstuk na.. ;)
Lekker lassen dus, hou t eerst op non turbo, best zat en ook duur zat voorlopig :)
pi_98091984
Gewoon lexuslooks op pleuren & M3 spiegels en een paar Malossi stickers er op en je hebt +/- 0.4Bar zonder Turbo, goed genoeg voor 55PK extra ^O^
Quote van Tjabbo:
pi_98142857
He bah, hij moet niet op jouw bmw lijken :D
pi_98168157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:25 schreef FalleNk810i het volgende:
He bah, hij moet niet op jouw bmw lijken :D
hehehehehee :P
Quote van Tjabbo:
pi_99546110
Had afgelopen week enorm zin om de nokkenas te vervangen van mn NZ, maar durfde er eigenlijk niet aan te beginnen ivm de distributieriem en het risico van een motor die de soep in draait.
Toch maar nog een keer alle distributieriem vervang topics doorgelezen op het poloforum en toen gewoon begonnen!

Eerst alles wat in de weg zat in de motorruimte gedemonteerd, luchtfilter, ontsteking, distributiekap en kleppendeksel. Nu maar eens aan de slag -klus-
Nokkenastandwiel geblokkeerd op het boutje van de distributiekap die erachter zit en veel kracht zetten en los was tie, voorzichtig het tandwiel erafgeschoven en de riem precies zo laten zitten en vast gemaakt met tyraps zodat ik zometeen geen probleem heb met de timing.

Nu de lagerkappen erafgehaald en de 030 C (NZ) nokkenas eruit genomen.
Hierna de ''nieuwe'' 030 AH (ABD) nokkenas geplaatst samen met een nieuwe olie seal en alle lagerkappen weer vastgezet.
Hierna bleek dat de nokkenas niet precies goed stond voor het tandwiel, dus even met behulp van een ander nokkenastandwiel de nokkenas exact goed gezet en het tandwiel met distributieriem weer gemonteerd.
Alles merktekens gecontroleerd, met de hand een aantal rondjes gedraaid en niks gehoord, loopt mooi vrij! ^O^

Alles weer gemonteerd en toen de sleutel omgedraaid *O*
Eerste wat ik hoorde was redelijk wat getik wat al snel minder werd maar nog niet wegbleef na een tijdje stationair draaien. Hierna de ontsteking goed afgesteld en toen maar is een rondje gaan rijden.

Wat ik merk dat ik iets langer beschikking heb over de NZ POWER _O- over een groter toerenbereik. Verder loopt tie erg lekker -sturen-
Toen ik weer thuis was kon ik geen getik meer horen, dus dat zullen de stoters wel geweest zijn -ja-

Weer iets zelf gedaan aan mn polo waarvan ik niet gedacht had dat ik het kon :)

Nu even kijken of het nog noodzakelijk is om de brandstofdruk iets op te voeren en wat ik verder nog aan de NZ kan doen voor niet teveel geld en een nieuwe kleppendekselpakking kopen want 2x hergebruiken vindt tie niet zo leuk heb ik net gezien :D

Nog even wat foto's van de beading enzo :Y

Beetje jammer dat de bumpers en stootranden weer telkens grijs worden, denk dat ik toch maar eens met de verfbrander eroverheen moet.

Verder nog even informeren naar de kosten van nieuwe kentekenplaten met opliggende letters.
En ik zit ook met het idee om een motorkapbra aan te schaffen, denk dat het wel goed staat met de andere zwarten accenten van mn polo.

Verder iemand nog tips of leuke ideeen?
pi_99546819
Bumpers in kleur spuiten.. ;)

Brandstofdruk is simpel te verhogen als je monopoint injectie hebt: stevigere/hardere veer plaatsen in de regelaar of een paar ringetjes er boven en onder leggen zodat het het wat strakker wordt. (zo heb ik dat toen met de uno gedaan.

En btw heb je ook gelijk je distr. riem vervangen? (Kan dat ik er overheen heb gelezen)

_O_ voor je werk btw
Quote van Tjabbo:
pi_99547921
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 17:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Bumpers in kleur spuiten.. ;)

Brandstofdruk is simpel te verhogen als je monopoint injectie hebt: stevigere/hardere veer plaatsen in de regelaar of een paar ringetjes er boven en onder leggen zodat het het wat strakker wordt. (zo heb ik dat toen met de uno gedaan.

En btw heb je ook gelijk je distr. riem vervangen? (Kan dat ik er overheen heb gelezen)

_O_ voor je werk btw
Thanks!

Bumpers blijven lekker zo, vindt het bij een rode polo zo wel netjes, lekker contrast.
Is multipoint turq! Luxe he :D Weet hoe het moet, maar vraag me af of ik er wat aan heb nu.

Nee distributie is niet zo oud, kan nog een tijd mee :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')