En ook de moeilijkste...quote:
Als ik een lijst ga indienen zal de nummer 100 inwisselbaar zijn met de nummer 1..quote:Op zondag 7 november 2010 20:35 schreef ValHallen het volgende:
De top 10 is een eitje, daaronder wordt het heel erg moeilijk..
Inderdaad! Dit keer wil ik toch wel voor de Top 100 gaan. Dat wordt nog wat.quote:
Inderdaad. Deze lijst is voor mij veel willekeuriger dan de album-lijst. Alhoewel de top 10 toch wel vaak redelijk stabiel is.....quote:Op zondag 7 november 2010 20:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als ik een lijst ga indienen zal de nummer 100 inwisselbaar zijn met de nummer 1..
Ik heb het hele jaar heel goed bijgehouden wat mijn favoriete nummers zijn. Heb daarom ook een shortlist van 370 nummers op het moment....Maar omdat ik mij dit jaar toch wil houden aan max 1 nummer per artiest (ik vind dat leuker en zelfs makkelijker dan niet, behalve voor Wilco zoals je hebt kunnen zien aan mijn post in het wilco topicquote:Op zondag 7 november 2010 20:25 schreef methodmich het volgende:
Mooi, ga er eens over nadenken. Had al een lijst af, maar dan met maximaal 1 per artiest. Denk echter toch dat ik mijn top 100 dit jaar weer zonder beperkingen ga maken, behalve natuurlijk de maximaal 5 regel. Wel lastiger, want met 1 per artiest kan je meer kanten op, maar ik ga toch eens kijken wat dat oplevert.
Ik vind albumlijst mooier, juist omdat een album meer zegt over een artiest dan 1 enkel nummer. Spirit of Eden van Talk Talk vind ik een ge-wel-dig album, maar in mijn liedjes top 100 zal er geen nummer van voorkomen. Omdat ik vind dat de nummers samen elkaar 'beter' maken. Los zijn ze duidelijk minder. En dat hebben meer albums.quote:Op zondag 7 november 2010 21:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb het hele jaar heel goed bijgehouden wat mijn favoriete nummers zijn. Heb daarom ook een shortlist van 370 nummers op het moment....Maar omdat ik mij dit jaar toch wil houden aan max 1 nummer per artiest (ik vind dat leuker en zelfs makkelijker dan niet, behalve voor Wilco zoals je hebt kunnen zien aan mijn post in het wilco topic) is die shortlist wat beperkter, gelukkig. Moet nu een selectie maken uit 150 ofzo nummers, dat gaat wel lukken...maar de volgorde is natuurlijk erg lastig.
Heb wel een duidelijke top 5 al jaren, en die zal ook altijd redelijk hetzelfde blijven. (alhoewel nu met 1 Bruce Springsteen notering minder vanwege de 1 nummer limiet)
Maar in ieder geval: Ik vind de nummers top 100 veel leuker. Het is veel persoonlijker en het is ook veel leuker om de top 100s van anderen te checken (gewoon youtuben en zo) dan met albums. En je kan er echt een mooie mix van artiesten en nummers van maken. Het is eigenlijk ook tegelijkertijd wat meer een artiesten top 100 (zeker als je je aan 1 nummer max houdt)
Ja, dat is wel weer de keerzijde. Albums zijn natuurlijk ook gewoon meerdere nummers en zeggen samen natuurlijk weer meer. Maar er zijn veel meer nummers dan dat er albums zijn (duh) dus het is leuk voor je persoonlijke smaak om ze eruit te filteren. En om het vervolgens in een playlist te zetten en die te luisterenquote:Op zondag 7 november 2010 21:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vind albumlijst mooier, juist omdat een album meer zegt over een artiest dan 1 enkel nummer. Spirit of Eden van Talk Talk vind ik een ge-wel-dig album, maar in mijn liedjes top 100 zal er geen nummer van voorkomen. Omdat ik vind dat de nummers samen elkaar 'beter' maken. Los zijn ze duidelijk minder. En dat hebben meer albums.
Bij veel albums van na 2000 heb ik niet echt favoriete nummers, laat staan dat ik altijd weet wat singles zijn. Daarom staan in mijn singleslijst veel meer 'oude helden' en in de albumlijst meer nieuwe favorieten. Ik denk dat er niet meer dan 10 singles van na 2000 in m'n top 100 komen terwijl er iets van 35 albums van na 2000 instonden.quote:Op zondag 7 november 2010 21:04 schreef peaceman het volgende:
Ik vind albumlijst mooier, juist omdat een album meer zegt over een artiest dan 1 enkel nummer. Spirit of Eden van Talk Talk vind ik een ge-wel-dig album, maar in mijn liedjes top 100 zal er geen nummer van voorkomen. Omdat ik vind dat de nummers samen elkaar 'beter' maken. Los zijn ze duidelijk minder. En dat hebben meer albums.
Zet jij er dan alleen nummers in die ook daadwerkelijk singles zijn geweest, of bedoel je dat niet?quote:Op zondag 7 november 2010 21:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij veel albums van na 2000 heb ik niet echt favoriete nummers, laat staan dat ik altijd weet wat singles zijn. Daarom staan in mijn singleslijst veel meer 'oude helden' en in de albumlijst meer nieuwe favorieten. Ik denk dat er niet meer dan 10 singles van na 2000 in m'n top 100 komen terwijl er iets van 35 albums van na 2000 instonden.
Dat vind ik dus ook het mooie aan de singleslijst en daarom vind ik de singleslijst ook representatiever voor m'n smaak dan de albumlijst.
Peaceman heeft me aan het twijfelen gebracht of ik nou max 1 nummer of max 5 nummers per artiest moet gaan doen...Zeker ook omdat methodmich (en anderen) die het vroeger op 1 nummer hielden ineens veranderen....dus wat vinden jullie nou de voor- en nadelen van deze twee manier van een lijstje creëren?quote:Op zondag 7 november 2010 21:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb het hele jaar heel goed bijgehouden wat mijn favoriete nummers zijn. Heb daarom ook een shortlist van 370 nummers op het moment....Maar omdat ik mij dit jaar toch wil houden aan max 1 nummer per artiest (ik vind dat leuker en zelfs makkelijker dan niet, behalve voor Wilco zoals je hebt kunnen zien aan mijn post in het wilco topic) is die shortlist wat beperkter, gelukkig. Moet nu een selectie maken uit 150 ofzo nummers, dat gaat wel lukken...maar de volgorde is natuurlijk erg lastig.
Heb wel een duidelijke top 5 al jaren, en die zal ook altijd redelijk hetzelfde blijven. (alhoewel nu met 1 Bruce Springsteen notering minder vanwege de 1 nummer limiet) Daaronder wordt leuk, gaan de artiesten zelf toch meer de doorslag geven dan de nummers zelf denk ik (voor de volgorde)
Maar in ieder geval: Ik vind de nummers top 100 veel leuker. Het is veel persoonlijker en het is ook veel leuker om de top 100s van anderen te checken (gewoon youtuben en zo) dan met albums. En je kan er echt een mooie mix van artiesten en nummers van maken. Het is eigenlijk ook tegelijkertijd wat meer een artiesten top 100 (zeker als je je aan 1 nummer max houdt)
Zo denk ik er ook over. Misschien dat ik me maar beperk tot nummers van top 25 albums en eventuele uitspringer van albums die daar onder zitten. Ik vind een top zoveel ervan maken alleen zo verschrikkelijk moeilijk.quote:Op zondag 7 november 2010 20:32 schreef pfaf het volgende:
Hmm, moeilijk altijd. Soms té moeilijk, maar misschien dat ik het dit jaar maar weer eens moet proberen.
Zo heb ik een lijst met Starred tracks in Spotify, heerlijk om die gewoon op shuffle te zetten. Da's voor dit topic ook wel een goed begin.quote:Op maandag 8 november 2010 02:15 schreef Norrage het volgende:
Ben maar voor de max 2 nummers per artiest gegaanHeb nu een lijst, op volgorde...van 160 nummers....nu moet ik nog even kijken, vooral bij de 50t/m150 wat er in de top 100 mag en wat er net buiten gaat vallen...
maar dat doe ik wel een andere dag, geen zin meer in nuMaar het is wel heel leuk om mijn lijstje dat ik in itunes heb gezet als een random playlist af te luisteren
![]()
![]()
Tja, ik beschouw het gewoon als een nummer dat toevallig is opgesplitst. En ik hoop dat iedereen dat zo doetquote:Op maandag 8 november 2010 01:08 schreef Norrage het volgende:
Leuk lijstje...heb wel altijd moeite met Shine On in het nummer-lijstje....je hebt Parts I-V en VI-XI en zo...en dan ook de combinatie van de twee...Weet nooit wat ik moet doen, want beide delen vind ik prachtig.
Thanksquote:Op maandag 8 november 2010 03:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Tja, ik beschouw het gewoon als een nummer dat toevallig is opgesplitst. En ik hoop dat iedereen dat zo doet![]()
Mooie lijst ValHallen! Helaas zie ik nu al weer dingen die ik zelf vergeten ben, argh. Trouwens een erg toffe nummer 1
IK vind het juist dé kans om nummers te noemen van artiesten die qua album de top 100 niet halen maar wel goed zijn, of nummers van een ander album dan waarmee ze in de album top 100 staan. Wat dat betreft zie ik het als 2 totaal verschillende lijsten. Maar ik heb dan ook altijd al veel met singles gehad.quote:Op maandag 8 november 2010 02:21 schreef Seam het volgende:
Zo denk ik er ook over. Misschien dat ik me maar beperk tot nummers van top 25 albums en eventuele uitspringer van albums die daar onder zitten. Ik vind een top zoveel ervan maken alleen zo verschrikkelijk moeilijk.
Ik heb altijd minder met singles gehad, maar van bepaalde genres draai ik nauwelijks complete albums, terwijl ik losse nummers daarvan wel heel gaaf vind. Mijn single-lijst wordt daardoor wel wat gevarieerder dan mijn albumlijst.quote:Op maandag 8 november 2010 07:58 schreef ranja het volgende:
[..]
IK vind het juist dé kans om nummers te noemen van artiesten die qua album de top 100 niet halen maar wel goed zijn, of nummers van een ander album dan waarmee ze in de album top 100 staan. Wat dat betreft zie ik het als 2 totaal verschillende lijsten. Maar ik heb dan ook altijd al veel met singles gehad.
Ik ook, vanavond komt er een lijstje op deze plek.quote:
Dat zou het bij mij ook moeten zijn, maar aangezien ik alleen albums koop vergeet ik de nummers die ik geweldig vind, maar dus geen album van bezit. Dat is het frustrerende aan deze lijst: ik zou niet weten waar ik moet beginnen..quote:Op maandag 8 november 2010 09:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb altijd minder met singles gehad, maar van bepaalde genres draai ik nauwelijks complete albums, terwijl ik losse nummers daarvan wel heel gaaf vind. Mijn single-lijst wordt daardoor wel wat gevarieerder dan mijn albumlijst.
Ja dat probleem had ik vorig jaar ook. Daarom hield ik dit jaar echt een heel up-to-date lijstje bij van alle nummers die ik leuk vindquote:Op maandag 8 november 2010 19:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat zou het bij mij ook moeten zijn, maar aangezien ik alleen albums koop vergeet ik de nummers die ik geweldig vind, maar dus geen album van bezit. Dat is het frustrerende aan deze lijst: ik zou niet weten waar ik moet beginnen..
Leuke lijst! Al erg veel inspiriatie gehaald uit die van vorig jaar geloof ik, en dat zal ik nu zeker ook weer doen uit deze!quote:Op maandag 8 november 2010 21:40 schreef cafca het volgende:
Nou, Ik kan er nog lang over dubben, maar dit moet hem maar worden:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 09-11-2010 02:39:16 ]"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Thanx! De 12" versie van DBTD is zo mogelijk nog gaver (staat ook op de CD Secret Life of the Waterboys)quote:Op maandag 8 november 2010 22:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leuke lijst!
De #1 is inderdaad toch wel een heel erg mooi nummer. Ben nog een beetje skeptisch over de rest van de Waterboys, maar dit nummer verwacht ik na zo'n korte tijd gewoon zelfs al in mijn top 100! Geweldig
Tja, dat was mijn eerste Springsteen-album, en dit nummer springt er wel bovenuit. Vrijwel de meeste nummers, vooral de wat oudere, zijn voornamelijk gekozen op basis van sentiment, een hoop van mijn favoriete artiesten hebben zo 5 nummers die voor deze nummers in de plaats zouden kunnen. Verder is de volgorde tussen 15 en 250 redelijk willekeurig gekozen (als je naar de nr. 78-95 kijkt zie je dat die nog gewoon op alfabetische volgorde staanquote:Ook interessante Bruce keuze. Geweldig album, met een geweldig nummer inderdaad!
Zoals?quote:Verder ook een paar interessante keuzes van andere artiesten, zitten zelfs nummers tussen van artiesten waar ik fan van ben die ik niet eens ken
quote:
Oeh zeker een nummer waar ik andere versies van wil horen inderdaad. Ik ga eens op zoek.quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Thanx! De 12" versie van DBTD is zo mogelijk nog gaver (staat ook op de CD Secret Life of the Waterboys)
[..]
Tja, dat was mijn eerste Springsteen-album, en dit nummer springt er wel bovenuit. Vrijwel de meeste nummers, vooral de wat oudere, zijn voornamelijk gekozen op basis van sentiment, een hoop van mijn favoriete artiesten hebben zo 5 nummers die voor deze nummers in de plaats zouden kunnen. Verder is de volgorde tussen 15 en 250 redelijk willekeurig gekozen (als je naar de nr. 78-95 kijkt zie je dat die nog gewoon op alfabetische volgorde staan)
[..]
Zoals?
quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:34 schreef TJLinden het volgende:
[..]
(maar dat wist ik al vanaf het moment dat ik je username boven de post zag
)
Ik ga ook maar eens puzzelen. Dit is, zoals vaker gezegd, wellicht nog moeilijker dan de album top 100. Het is niet zomaar een kwestie van een nummertje per album pakken of simpelweg je favo artiesten afgaan...
Als er ooit een top zoveel mooiste zangeressen komt haalt ze m'n lijst makkelijk, maar haar muziek, het lukt me gewoon niet het echt leuk te vinden. Heb nu ook weer een paar nummers van het album waarop dit nummer staat beluisterd (spotify) en tja. Ik weet het niet.quote:
Volgens mij wordt jouw lijst echt een feest van herkenning inderdaadquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:36 schreef methodmich het volgende:
Leuke lijsten van cafca en Norrage. Qua artiesten gaan we best wel het nodige dubbelen zie ik al, qua nummers is dat nog maar flink de vraag.
Hail to the Thief is overduidelijk mijn favoriete album van Radiohead! En ik heb inderdaad best wat vrije tijd, maar aan de andere kant heb ik ook het hele jaar mijn lijstje redelijk goed bijgehouden..Dus het duurde maar een uurtje of 2 en ik had deze lijst samengesteld (het duurde uiteindelijk alleen nog wat langer omdat ik een lijst met 1 nummer per artiest en eentje met meerdere nummers per artiest had opgesteldquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef peaceman het volgende:
Leuke lijsten al... Norrage opvallende keuzes van Radiohead viel mij op...
Maar wat snel die lijsten zeg.... Hebben jullie echt zoveel vrije tijd???
Och....niet al teveel tijd aan besteden....ik was in 2 uurtjes klaar. Ben vast wel wat vergeten, maar goed.....ben toch tevreden over de lijstquote:Op dinsdag 9 november 2010 19:51 schreef peaceman het volgende:
Leuke lijsten al... Norrage opvallende keuzes van Radiohead viel mij op...
Maar wat snel die lijsten zeg.... Hebben jullie echt zoveel vrije tijd???
Tja ik kan er ook niks aan doen dat de rest niet zo'n goede smaak heeft als ikquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:55 schreef ranja het volgende:
Zo, 7 lijsten, 610 nummers. Maar wat nog maar weinig dubbele... er mogen van mij best wat meer bekende nummers genoemd worden
En omdat we allemaal weten dat de beste muziek na 2000 is gemaakt, natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:44 schreef pfaf het volgende: Verder veel recent spul, want die liggen toch het verst (als in vers, niet ver dus) in het geheugen.
Mooie lijst, maar is deze niet van (begin) 2010?quote:
Nog een keer!!!quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:44 schreef pfaf het volgende:
056 . Moondog Jr. -- Jintro & The Great Luna
quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:50 schreef Beregd het volgende:
[..]
En omdat we allemaal weten dat de beste muziek na 2000 is gemaakt, natuurlijk.
Het album wel, het godsgruwelijkwonderschone Acts of Man is in 2009 op 12" uitgebracht.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Mooie lijst, maar is deze niet van (begin) 2010?
De single is van December 2009quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:51 schreef Felagund het volgende:
Mooie lijst, maar is deze niet van (begin) 2010?
Maakt voor mij het alleen maar moeilijker kiezen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het album wel, het godsgruwelijkwonderschone Acts of Man is in 2009 op 12" uitgebracht.Gelukkig maar.
Of Banditsquote:Op dinsdag 9 november 2010 21:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maakt voor mij het alleen maar moeilijker kiezen.Ik was er net bijna over uit om Roscoe in mijn lijstje te stoppen en niet Head Home.
Ha, nou ja, misschien kijk ik teveel naar mezelf, maar bij mij staat vaak een van de bekendere nummers van een band in de lijst, erg weinig albumtracks. Als dan de band niet bekend is is het nummer nog onbekendquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:49 schreef Beregd het volgende:
heel veel 00's maar speciaal voor ranja toch wat klassiekers
Haha bijna precies dezelfde plaats als bij mij (#20) Geniale lijst verder Beregd...Ook jij bent er een die veel werk heeft van artiesten waar ik fan van ben maar de nummers niet van kenquote:
quote:Op maandag 8 november 2010 22:22 schreef Aschkael het volgende:
01 the smiths - there is a light that never goes out
quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:49 schreef Beregd het volgende:
52) radiohead - idioteque
65) radiohead - idiotheque
Dit gaat niet goedquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:03 schreef ThaSandman het volgende:
47 - Pearl Jam - Betterman
77 - Pearl Jam - Betterman
Ok, Aphex Twin wordt denk ik de volgende stap in mijn zoektocht naar sferische muziek!quote:
Leuk lijstje. Leuke #1....Supertramp heeft het bij mij niet volgehouden op de eerste plekquote:
heb de tweede vervangen door last nite van the strokesquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:18 schreef ranja het volgende:
[..]
2 verschillende nummers of toch dezelfde?
one life away kan ik gewoon meezingen, een van zijn meer poppy songs, die zijn het leukst.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha bijna precies dezelfde plaats als bij mij (#20) Geniale lijst verder Beregd...Ook jij bent er een die veel werk heeft van artiesten waar ik fan van ben maar de nummers niet van kenWhiskeytown maar vooral dat M.Ward nummer...Ik heb ALLES van hem, maar dat nummer zegt me niks? (ok, ik zoek het nu op, en het is van Transistor Radio..maar het nummer is me nooit opgevallen, eens opnieuw luisteren
)
En leuk dat je Michael Jackson zo hoog hebt staan
Hmm ik zweer dat ik bij jou MJ zag staan haha, nou, Tha Sandman bij dezequote:Op woensdag 10 november 2010 07:08 schreef Beregd het volgende:
[..]
one life away kan ik gewoon meezingen, een van zijn meer poppy songs, die zijn het leukst.
En ik kan mis zijn, maar MJ staat toch gewoon niet in mijn lijst?
Die heet Vincentquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:03 schreef ThaSandman het volgende:
29 - Don Mc Lean - Starry Starry Night
Ik denk eerlijk gezegd dat Aphex wennen zal worden voor je. Als je het niet kan waarderen, zeg dat dan niet tegen mequote:Op woensdag 10 november 2010 06:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ok, Aphex Twin wordt denk ik de volgende stap in mijn zoektocht naar sferische muziek!Verder leuk, veelzijdig en ook veel onbekend gedoe in je lijst. Ik ga er eens wat van youtuben
[..]
Mooie lijst, goeie #1. Mijn favoriet van Selected Ambient Works. En een prettige dosis hiphop, eindelijkquote:
Thnxquote:Op woensdag 10 november 2010 11:22 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Mooie lijst, goeie #1. Mijn favoriet van Selected Ambient Works. En een prettige dosis hiphop, eindelijk
Ik heb voor Little Lion Man en Winter Winds gekozen omdat dit de enige singles zijn van het album die in 2009 zijn uitgebracht. Ik zie dat veel mensen de regels een stuk losser interpreteren. Anders was Dustbowl Dance zeker in mijn top 20 terechtgekomen.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:51 schreef CoJackso het volgende:
Het is nog moeilijk om een favoriet aan te wijzen. Al die, voor mij, onbekende nummers van bekende artiesten. Goed dat Mumford & Sons al een aantal keer genoemd is, maar precies met de mindere nummers (Thistle & Weeds, Winter Winds) en geen Dustbowl Dance of Sigh no More.
Het album komt uit 2009, dus in principe mag je alle nummers van die cd noemen. Het gaat niet om singles, maar om liedjes.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:35 schreef Wrinex het volgende:
[..]
Ik heb voor Little Lion Man en Winter Winds gekozen omdat dit de enige singles zijn van het album die in 2009 zijn uitgebracht. Ik zie dat veel mensen de regels een stuk losser interpreteren. Anders was Dustbowl Dance zeker in mijn top 20 terechtgekomen.
Ik wilde net mijn post editen, had zelf de OP niet goed gelezen. Ga ook mijn lijstje even aanpassen.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:37 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Het album komt uit 2009, dus in principe mag je alle nummers van die cd noemen. Het gaat niet om singles, maar om liedjes.
In principe wel ja, maar het is geen aanbeveling om zoveel mogelijk verschillende tracks te noemen. Bovendien zijn er een paar nummers van het album in 2010 op single verschenen, die tellen dus wel als 2010 releases aangezien het uitgangspunt nog steeds singles is, maw die mogen nog niet (The Cave en Roll Away Your Stone).quote:Op woensdag 10 november 2010 12:37 schreef ScottTracy het volgende:
Het album komt uit 2009, dus in principe mag je alle nummers van die cd noemen. Het gaat niet om singles, maar om liedjes.
quote:Op woensdag 10 november 2010 12:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
02 Billy Bragg - A New England
05 Little Feat - Willin'
10 Talk Talk - Life's What You Make it
11 the Waterboys - A Girl Called Johnny
31 Prefab Sprout - Appetite
33 Roxy Music - If There Is Something
39 Otis Redding - I've Been Loving You Too Long
In de war in Limburg. I gave you all. Mag die wel? Was vorig jaar de breakup plaat.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:44 schreef ranja het volgende:
[..]
In principe wel ja, maar het is geen aanbeveling om zoveel mogelijk verschillende tracks te noemen. Bovendien zijn er een paar nummers van het album in 2010 op single verschenen, die tellen dus wel als 2010 releases aangezien het uitgangspunt nog steeds singles is, maw die mogen nog niet (The Cave en Roll Away Your Stone).
Ik weet niet welke je bedoeltquote:Op woensdag 10 november 2010 12:50 schreef friekin_ het volgende:
In de war in Limburg. I gave you all. Mag die wel? Was vorig jaar de breakup plaat.
Ah, oké, wat een ingewikkelde materie zeg. En geldt dat dan bijvoorbeeld ook voor The Past Is A Grotesque Animal van Of Montreal? Stond al op hun album uit 2007, maar dit jaar op 12" uitgebracht.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:44 schreef ranja het volgende:
[..]
In principe wel ja, maar het is geen aanbeveling om zoveel mogelijk verschillende tracks te noemen. Bovendien zijn er een paar nummers van het album in 2010 op single verschenen, die tellen dus wel als 2010 releases aangezien het uitgangspunt nog steeds singles is, maw die mogen nog niet (The Cave en Roll Away Your Stone).
You've scrobbled this track 22 times. You first scrobbled it on 5 Oct 2009. Mumford & Sons, I gave You All, Nr. 94.quote:
Volgens RYM is het een remix van de albumtrack die niet eerder op single is verschenen, als de singleversie als uitgangspunt wordt genomen zou die dus niet voldoen.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:53 schreef ScottTracy het volgende:
Ah, oké, wat een ingewikkelde materie zeg. En geldt dat dan bijvoorbeeld ook voor The Past Is A Grotesque Animal van Of Montreal? Stond al op hun album uit 2007, maar dit jaar op 12" uitgebracht.
Ik krijg eerlijk gezegd niet meer goed mee wat singles zijn tegenwoordig, maar ik vond dat het bij mijn lijst best mee vielquote:Op woensdag 10 november 2010 13:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens RYM is het een remix van de albumtrack die niet eerder op single is verschenen, als de singleversie als uitgangspunt wordt genomen zou die dus niet voldoen.
Maar pff lijkt het zo of kiezen veel meer mensen voor zomaar liedjes in plaats van de bekende/hits van de verschillende bands? Of is het toevallig zo dat het in de eerste lijsten veel voorkomt en valt het wel mee? Of is de single cultuur zodanig aan het uitsterven dat dit soort lijsten mee uitsterft?
Natuurlijk staat MJ erinquote:Op woensdag 10 november 2010 07:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm ik zweer dat ik bij jou MJ zag staan haha, nou, Tha Sandman bij dezeGoed dat je MJ in je lijst hebt staan
Ik was aan het twijfelen. Heb hem al ietwat aangepast.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:04 schreef cafca het volgende:
Mooie lijste erbij weer!
Alleen:
[..]
Die heet Vincent
Het was ook maar een hypothetische vraagquote:Op woensdag 10 november 2010 13:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens RYM is het een remix van de albumtrack die niet eerder op single is verschenen, als de singleversie als uitgangspunt wordt genomen zou die dus niet voldoen.
Maar pff lijkt het zo of kiezen veel meer mensen voor zomaar liedjes in plaats van de bekende/hits van de verschillende bands? Of is het toevallig zo dat het in de eerste lijsten veel voorkomt en valt het wel mee? Of is de single cultuur zodanig aan het uitsterven dat dit soort lijsten mee uitsterft?
Bij jou wel jaquote:Op woensdag 10 november 2010 13:04 schreef friekin_ het volgende:
Ik krijg eerlijk gezegd niet meer goed mee wat singles zijn tegenwoordig, maar ik vond dat het bij mijn lijst best mee viel
Ahja, dát was 't.quote:Op woensdag 10 november 2010 02:05 schreef friekin_ het volgende:
2. Jeff Alexander - Come Wander With Me
Ach, zolang ze een nummer gebruiken bij een mooie reclame.. Die stem van Bonnie gaat door merg en been hier.quote:
Ja. En Ballade De Melody Nelson van Serge.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waar is The Sun Ain't Gonna Shine Anymore eigenlijk?
ben 'm ook vergeten..
Je hebt gelijk. Ik hanteerde altijd het releasejaar van het album. Zal ik bij deze extra op letten.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ja, van heel veel nummers weet ik niet eens of het ooit een single is geweest omdat het of voor mijn tijd was, of ik gewoon het hele album heb.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:20 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb inderdaad totaal geen rekening gehouden daarmee, om eerlijk te zijn.. Heb gewoon mijn favoriete nummers gekozen, of het een obscure b-kant of een wereldhit is, interesseert me echt niet.
Ben wel benieuwd welke!quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:15 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, methodmich! Inderdaad zoals verwacht veel dubbele artiesten, maar weer andere nummers. En een hoop artiesten die ik eigenlijk wel goed zou moeten vinden, maar die het gewoon net niet doen bij mij.
Artiesten als Elliott Smith en Wilco komen bij mij nooit verder dan "Leuke muziek" , maar niet leuk genoeg om in mijn allertijdenlijst terug te komen.quote:
Ranja zal blij zijn met een mainstream lijstjequote:Op donderdag 11 november 2010 17:28 schreef jrk1990 het volgende:
Hier is dan mijn lijst. Kom maar op met de kritiekIk geef toe, mijn smaak is redelijk mainstream.
001 Neil Young - Like A Hurricane
040 Dire Straits - Telegraph Road
093 Carlos Santana - She's Not There
Niks mis met mainstream.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:28 schreef jrk1990 het volgende:
Hier is dan mijn lijst. Kom maar op met de kritiekIk geef toe, mijn smaak is redelijk mainstream.
Ik vind het ook het beste REM nummer, misschien samen met Man on the Moon. Een stuk beter dan klassiekers als Everybody Hurts en Losing my Relegion.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:43 schreef Norrage het volgende:
Leuk lijstje PF! Vooral de nummer 1 (wat een sfeer!)maar ook de veelzijdigheid! En wat heeft men met Nightswimming? Vind ik het minste van dat album..en ik het al in 4 lijstjes zien staan ofzo??
Je bent nu wel pareltjes als 'E-Bow The Letter', 'Electrolite' en 'Bittersweet Me' van New Adventures in Hi-Fi tekort aan het doen, overigens.quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het ook het beste REM nummer, misschien samen met Man on the Moon. Een stuk beter dan klassiekers als Everybody Hurts en Losing my Relegion.
Dat album ken ik niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:07 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Je bent nu wel pareltjes als 'E-Bow The Letter', 'Electrolite' en 'Bittersweet Me' van New Adventures in Hi-Fi tekort aan het doen, overigens.
Dit is niet het REM topic natuurlijk, maar ben nog maar weer eens Nightswimming aan het luisteren en afgezien van aardig pianospel en een leuke viool is het maar een eentonig nummer met een ongelooflijk vervelend zeurende stem van Stipe..snap de populariteit nog nietquote:Op vrijdag 12 november 2010 19:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik luisterde van Automatic al snel alleen nog maar Star me Kitten, Sweetness Follows en Find the River. De rest kon me eigenlijk niet zo boeien.
Ik neem aan dat dit niet wordt gezien als de originele versie. Jammer dat punten voor een bepaald liedje op deze manier verdeeld worden. Hoewel ik het soms wel begrijp (Nothing else Matters: Studio vs S&M Live).quote:Op zondag 14 november 2010 12:07 schreef Marky_Mark01 het volgende:
20 76 The Killers - Mr Brightside (Jacques lu Cont remix)
Misschien heeft de populariteit van het liedje ook te maken met de activiteit "Nightswimming". Wat mij betreft geeft dat nummer goed het gevoel van die activiteit weer. Heerlijk zonder zorgen zwemmen op een verlaten strand in een warm vakantielandquote:Op zondag 14 november 2010 12:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is niet het REM topic natuurlijk, maar ben nog maar weer eens Nightswimming aan het luisteren en afgezien van aardig pianospel en een leuke viool is het maar een eentonig nummer met een ongelooflijk vervelend zeurende stem van Stipe..snap de populariteit nog niet
Ik dacht van wel. Het orgineel zou bij mij minder hoog scoren overigens.quote:Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef CoJackso het volgende:Ik neem aan dat dit niet wordt gezien als de originele versie. Jammer dat punten voor een bepaald liedje op deze manier verdeeld worden. Hoewel ik het soms wel begrijp (Nothing else Matters: Studio vs S&M Live).
Ik hoop ieder jaar dat het nummer een plekje in de Top 100 weet te bemachtigen, al is het maar de laatste plaats, maar tot nu toe helaas nog niet gelukt. Vooral de Delicate Sound of Thunder versie is zo goed:quote:Op zondag 14 november 2010 12:42 schreef Norrage het volgende:
Meanwhile: Leuke lijstjes inauxt en Marty_mark...bij de laatste toch wel weer een interessante #1, dat nummer (of Sorrow) van dat album zie ik toch wel vaker ineens opduiken bij net iets anders PF fans dan gemiddeldWel leuk om te zien.
quote:Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef CoJackso het volgende:
Ik neem aan dat dit niet wordt gezien als de originele versie. Jammer dat punten voor een bepaald liedje op deze manier verdeeld worden. Hoewel ik het soms wel begrijp (Nothing else Matters: Studio vs S&M Live).
quote:Op zondag 7 november 2010 19:56 schreef ranja het volgende:
Remixen e.d. tellen allemaal als 1, dus als iemand de dj jean remix van nummer ABC noemt en iemand anders de dj tiesto remix van hetzelfde nummer ABC dan worden de punten gewoon bij elkaar opgeteld.
Hmm...nu vind ik het nummer nog stommerquote:Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Misschien heeft de populariteit van het liedje ook te maken met de activiteit "Nightswimming". Wat mij betreft geeft dat nummer goed het gevoel van die activiteit weer. Heerlijk zonder zorgen zwemmen op een verlaten strand in een warm vakantieland
Lijkt me wel. En het verdient een rustige nacht!quote:Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef CoJackso het volgende:
Misschien heeft de populariteit van het liedje ook te maken met de activiteit "Nightswimming". Wat mij betreft geeft dat nummer goed het gevoel van die activiteit weer. Heerlijk zonder zorgen zwemmen op een verlaten strand in een warm vakantieland
Je bedoelt mijn Pink Floyd keuzes? Ik vond daarvan het moeilijkst om aparte nummers te kiezen, omdat ik de nummers vaak moeilijk los van de albums kan zien. The Wall als album vind ik een heel stuk minder dan de rest van de PF albums, maar dit nummer (Comfartably Numb) vind ik dan weer heel goed.quote:Op maandag 15 november 2010 23:07 schreef Norrage het volgende:
En ook She's a Jar! Dat begrijp ik nog niet, die discussie was er ook in het wilco topicWel leuk nummer hoor, maar waarom is het nou zó goed?
En verder, zoals ik je ken, leuke mix van oud en nieuw! Vooral wel wat interessante noteringen van artiesten waarvan ik wist dat je ze leuk vond, maar dus nummers die ik niet echt verwacht had
quote:Op maandag 15 november 2010 23:20 schreef Felagund het volgende:
Even mijn nr. 74 veranderd in 74. My Morning Jacket - It Beats for You
Niet dat ik verwacht dat Ranja het al gezien toch, maar toch voor volledigheid.
Huh wat??:p interessante mmj keuze ookquote:Op maandag 15 november 2010 23:20 schreef Felagund het volgende:
Even mijn nr. 74 veranderd in 74. My Morning Jacket - It Beats for You
Niet dat ik verwacht dat Ranja het al gezien toch, maar toch voor volledigheid.
Ik werd gepushed door bepaalde mensen om mijn lijstje te posten.
quote:Op maandag 15 november 2010 22:56 schreef Felagund het volgende:
6. Fleet Foxes - White Winter Hymnal
31. Midlake - Roscoe
Ook vergeten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 08:31 schreef CoJackso het volgende:
[..]
![]()
Een zeer interessante lijst. Maar mijn belangrijkste vraag is: Waar zijn nummer(s) van The Gaslight Anthem? Hoewel ik weet dat de albums als geheel beter zijn als individuele nummers, maar gezien jouw avatar zou er toch wel eentje in je top 100 mogen
Sorry!quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook vergeten.Ik wilde er nog goed over nadenken, maar later niet meer aan gedacht om er een eentje in te stoppen.
Geeft niet.quote:
Gewoon het beste MMJ-nummer. Niks raars aan.quote:Op maandag 15 november 2010 23:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Huh wat??:p interessante mmj keuze ook
Enige nummer van het hele album dat ik "laag-sterrig" gerate hebquote:Op dinsdag 16 november 2010 12:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gewoon het beste MMJ-nummer. Niks raars aan.
Stond Smithereens vorig jaar niet nog op 1, of toen ook al niet meer?quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:08 schreef Berkery het volgende:
01. Cult - She sells sanctuary
02. Smithereens - Top of the pops
Vorig jaar heb ik geloof ik niks ingestuurd, maar in 2008 nog wel op 1 ja. Maar er is op zich weinig veranderdquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:48 schreef ranja het volgende:
Stond Smithereens vorig jaar niet nog op 1, of toen ook al niet meer?
the mercy seat is al drie maal genoemd.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:58 schreef Norrage het volgende:
Ik heb nog geen dubbele Nick Cave gezieniedereen weer een ander favoriet nummer
Vice versa ookquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:10 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Berkery, staan een hoop van mijn "gesneuvelden" tussen
Na I Will Be There When You Die dan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gewoon het beste MMJ-nummer. Niks raars aan.
Kijk dat is dan wel weer een goedequote:Op dinsdag 16 november 2010 16:25 schreef methodmich het volgende:
[..]
Na I Will Be There When You Die dan.
2 jaar terug was het de #1, vorig jaar stond het #10 ofzoquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:50 schreef Arn0 het volgende:
Verdorie, wat wordt There is a light that never goes out veel genomineerd zeg. Of kijk ik verkeerd? Dat is een nummer waarvan ik echt niet snap waarom het zo populair is, sorry
Enne, hier Fela, de nummertjes die ik interessant vond bij jouquote:Op maandag 15 november 2010 22:56 schreef Felagund het volgende:
Ik vind hem nu ook goed (voor dit moment).
3. Queen - The March of the Black Queen
4. Andrew Bird - Masterfade
5. Curtis Mayfield - Pusherman
13. Jeff Buckley - Forget Her
17. Wilco - Shes a Jar
20. The Beatles - For no one
28. M. Ward - Chinese Translation
30. Marike Jager - Bucket Full Of Ice
62. The Specials - Concrete Jungle
71. Radiohead - House of Cards
74. My Morning Jacket - It Beats for You
77. Klein Orkest - Over de Muur
78. Led Zeppelin - Communication Breakdown
80. Spinvis - Wespen op de appeltaart
82. The Killers - All These Things That Ive done
83. Oasis - The Importance of Being Idle
99. Mumford & Sons - Dustbowl Dance
1 je kijkt verkeerdquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:50 schreef Arn0 het volgende:
Verdorie, wat wordt There is a light that never goes out veel genomineerd zeg. Of kijk ik verkeerd? Dat is een nummer waarvan ik echt niet snap waarom het zo populair is, sorry
Leg ons eens uit wat er nou zo goed aan is dan, er is vast een reden voor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:32 schreef Aschkael het volgende:
[..]
1 je kijkt verkeerd
2 je hebt stront in je oren
Anders reageer je even normaal zegquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:32 schreef Aschkael het volgende:
[..]
1 je kijkt verkeerd
2 je hebt stront in je oren
quote:
50 million Smiths fans can't be wrongquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:50 schreef Arn0 het volgende:
Ja. Het is wel echt een ultiem liefdesnummer voor mensen die niet helemaal in hun hum zijn. Oh, die herinneringen enzo.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leg ons eens uit wat er nou zo goed aan is dan, er is vast een reden voor.
Wat een ongelooflijk nummer is dit. Echt een parel, die ook dit jaar in mijn lijst op plaats 2 zal blijven staan. Overigens heb ik dit nummer ontdekt via de Fok Top 100 uit 2008 (of 2007).quote:Op woensdag 17 november 2010 01:06 schreef Rosarium het volgende:
12. Something Corporate - Konstantine
3 ...en lange tenenquote:Op woensdag 17 november 2010 00:16 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Anders reageer je even normaal zeg
En het wordt geciteerd in diverse boeken.quote:Op woensdag 17 november 2010 08:06 schreef Berkery het volgende:
[..]
50 million Smiths fans can't be wrong![]()
Ik denk dat het wat morbide refrein er iets mee te maken heeft, die doet het goed bij al die depri fans.
Ja ik heb deze parel van Something Corporate ook ontdekt via de fok top100. En He's simple, he's dumb, he's the pilot van Grandaddy ook. En nog veel meer prachtige nummers. Voor deze top100 verruil ik dan ook eens per jaar mijn status van lurker voor die van actieve gebruiker. Ik wordt zelf namelijk erg blij als ik een nieuw pareltje ontdek. Dus wellicht dat anderen in mijn lijst ook een nieuwe parel vinden.quote:Op woensdag 17 november 2010 09:43 schreef CoJackso het volgende:
Wat een ongelooflijk nummer is dit. Echt een parel, die ook dit jaar in mijn lijst op plaats 2 zal blijven staan. Overigens heb ik dit nummer ontdekt via de Fok Top 100 uit 2008 (of 2007).
Kun je de nummer 8 nog vervangen, het is in een top 10 de bedoeling dat je een band maar 1 keer noemt.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:08 schreef IAmKloot het volgende:
01 Oasis - Live Forever
08 Oasis - The Importance Of Being Idle
Volgens mij loopt het harder met de lijstjes dan vorig jaar.quote:Op donderdag 18 november 2010 19:06 schreef ranja het volgende:
31 lijstjes inmiddels trouwens, en er zijn zowaar al nummers 5 of 6 keer genoemd
quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voor 2 keer Oasis moet je er nog wel 5 bij verzinnen, denk ik.
goeie lijst, maak er maar 100 van!quote:Op zondag 21 november 2010 05:20 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ondanks dat niet alles misschien zoveel kans maakt (geen idee eigenlijk...), hier ook mijn persoonlijke top 10 (lastig hoor...)
1. dEUS - Sister Dew (en ik ben niet de enige want de username SisterDew was al bezet)
2. Neutral Milk Hotel - Oh Comely
3. The Shins - The Past and Pending
4. Joy Division - Atmosphere
5. Songs: Ohia - Blue Chicago Moon (goh...)
6. Red House Painters - Medicine Bottle
7. Gorillaz - Hong Kong
8. Nas - Represent
9. The Cure - Pictures of You
10. Dusty Springfield - Windmills of Your Mind
De versie op Delicate Sound Of Thunder is toch de bestequote:Op maandag 8 november 2010 01:08 schreef Norrage het volgende:
Leuk lijstje...heb wel altijd moeite met Shine On in het nummer-lijstje....je hebt Parts I-V en VI-XI en zo...en dan ook de combinatie van de twee...Weet nooit wat ik moet doen, want beide delen vind ik prachtig.
Jij zit op MuMe.quote:Op zondag 21 november 2010 05:20 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ondanks dat niet alles misschien zoveel kans maakt (geen idee eigenlijk...), hier ook mijn persoonlijke top 10 (lastig hoor...)
1. dEUS - Sister Dew (en ik ben niet de enige want de username SisterDew was al bezet)
2. Neutral Milk Hotel - Oh Comely
3. The Shins - The Past and Pending
4. Joy Division - Atmosphere
5. Songs: Ohia - Blue Chicago Moon (goh...)
6. Red House Painters - Medicine Bottle
7. Gorillaz - Hong Kong
8. Nas - Represent
9. The Cure - Pictures of You
10. Dusty Springfield - Windmills of Your Mind
Loopt niet zo goed als de albumlijst inderdaad..wordt er wel evenveel gepromot? Ach, singles zijn ook wel lastiger te maken..en we hebben nog een maand zeker??quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:00 schreef ranja het volgende:
35 lijsten inmiddels, er kan nog meer bij.
Morgen waarschijnlijk de mijne.
We hebben nog 3 a 4 weken. Voor mij is het ideaal om nog wat nummers opnieuw te luisteren. Daarnaast heb ik veel tips opgedaan uit de albumlijst, die ik ook nog allemaal wil doorspitten. Het blijft natuurlijk een momentopname, maar het is wel een lijst die ik pas over ongeveer 11 maanden weer zal herzien. Dus wil ik zoveel mogelijk van de nieuw ontdekte parels in mijn lijst stoppen.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
Loopt niet zo goed als de albumlijst inderdaad..wordt er wel evenveel gepromot? Ach, singles zijn ook wel lastiger te maken..en we hebben nog een maand zeker??
Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je gewoon die nummers uitkiest die je zelf het beste vindt. Ik zou me geen zorgen maken over klassiekers die er al dan niet in komen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef AgeEll het volgende:
Ik ben ook bijna klaar - heel moeilijk, die eerste 30 staan wel vast, maar dan naar de 100. Heb gelukkig voor 1 per artiest gekozen, maar dan nog.
Hoe plaats je classics tussen nr's waar je voor je gevoel wat mee heb maar eigenlijk geen echte kwaliteit heeft.
dus bezig met nr's van mijn favo artiesten tussen one day flies en ik heb wat periodes meegemaakt qua muziek/staptijd. Maar we zijn er bijna. Ben nu alleen bang een classic te vergeten.
Ik bedoel dan ook van die one day flies die alleen maar leuk zijn omdat je toen net je vakantieliefde zoende, maar voor de rest is t gewoon een baggernummer.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:29 schreef ranja het volgende:
Dat klopt, maar dat klinkt anders als wanneer je zegt 'nummer waar je wat mee hebt maar eigenlijk geen kwaliteit heeft. Dat laatste geldt net zo goed voor mijn persoonlijke klassiekers
http://rateyourmusic.com/release/album/billy_joel/the_stranger/quote:
Voor kerst is de uitslag er wel hoor, na kerst is iedereen toch druk met de top 2000 en jaarlijstjesquote:Op woensdag 1 december 2010 00:36 schreef Roolio het volgende:
Mensen mogen wel opschieten als dit niet de Fok! singles top 100 allertijden 2011 moet worden.. Ik zou toch een deadline gaan stellen, geeft de mensen ook een schop onder de kont om snel een lijstje te maken.
Ik ben gewoon raar.quote:Op maandag 6 december 2010 22:14 schreef Norrage het volgende:
Waarom oh waarom zie ik Innuendo zo vaak opduiken in lijstjes op fok...wat een grafnummer...
Verder ook wat andere rare keuzes, zoals Music, en Kelly Clarkson, en Guns N Roses doet het ook niet echt bij mij...maar afgezien daarvan wel een leuke en veelzijdige lijst
Leuk lijst. Heb de meeste die ik nog niet kende even beluisterd, zaten wel aardige dingen tussen. (ook minderequote:Op donderdag 9 december 2010 09:55 schreef brabo74 het volgende:
Hier ook een bijdrage van mij. Volgorde is min of meer van ondergeschikt belang, zal ook wel nog een paar nummers vergeten zijn maar goed.....
lijst
Ben benieuwd, wat heb je zoal beluisterd? En wat heb je 'ontdekt' en wat komt op je bagger lijstje?quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:20 schreef Roolio het volgende:
[..]
Leuk lijst. Heb de meeste die ik nog niet kende even beluisterd, zaten wel aardige dingen tussen. (ook mindere)
Niet, ik vind 'm eigenlijk leuker. Misschien dat ik volgend jaar wel eerst de singles en daarna de albums doe, kijken of dat uitmaakt.quote:Op zondag 12 december 2010 14:26 schreef pfaf het volgende:
Deze lijst is natuurlijk ook duizenden keren minder interessant dan de albumlijst.
Maar dat maakt toch helemaal niet uit?quote:Op zondag 12 december 2010 17:32 schreef krioro het volgende:
en ten tweede omdat ik van heel veel tracks echt niet weet of ze ooit als single zijn uitgebracht (en dat opzoeken is een hoop extra werk).
quote:Op zondag 12 december 2010 17:36 schreef ranja het volgende:
Het hoeven niet perse singles te zijn al maakt dat de kans op een notering in de eindlijst natuurlijk wel groter
Dat deed me anders denken, maar OK, dan wordt het een stuk makkelijker iig.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:44 schreef ranja het volgende:
[..]
shame on me. Wist niet dat John Legend dit nummer gecoverd hadquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:36 schreef froebelmeister het volgende:
43. The Beatles - I Want You (She's So Heavy)
Ik vind het zelfs een van de beste nummers van de Beatles inderdaadquote:Op maandag 13 december 2010 13:36 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
shame on me. Wist niet dat John Legend dit nummer gecoverd had![]()
verder leuk om al die lijsten te zien, ik zal ook eens beginnen, met proberen een lijst te maken.
yesquote:Op maandag 13 december 2010 13:38 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Wat?! Heeft John Legend dat nummer gecoverd?
Had jij nou al een lijst gemaakt?quote:Op maandag 13 december 2010 13:48 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ach, het is eigenlijk niet eens zo slecht gedaan.
Nou heb bijvoorbeeld JJ72 ontdekt, Improv en Snow vind ik echt goed (tot nu toe). En met Pantera bijvoorbeeld maak je me niet blij.quote:Op zondag 12 december 2010 08:19 schreef brabo74 het volgende:
[..]
Ben benieuwd, wat heb je zoal beluisterd? En wat heb je 'ontdekt' en wat komt op je bagger lijstje?
Ja! Er zitten 2 dubbele artiesten bij...quote:
als je nog een andere weet?quote:Op maandag 13 december 2010 15:21 schreef Mixende_match het volgende:
owja, wel even een vraagje over Jamie Cullum, album komt uit 2009, single uit 2010. Mag het?
Je vind iets mooi wat niet je ding is? Dat vind ik wel bijzonder.quote:Op maandag 13 december 2010 15:20 schreef Mixende_match het volgende:
dus er zijn er een paar afgevallen die ook erg mooi zijn, maar niet helemaal mijn ding is.
Kom maar op met het commentaar
ja dat klopt, staat er boven, kon niet kiezen, maar als het niet mag, kies ik voor 'What A Wonderfull World' de versie van Louis Armstrongquote:Op maandag 13 december 2010 15:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ja! Er zitten 2 dubbele artiesten bij...
En dan reken ik John Lennon maar even niet mee
Ga ik eventjes goed over nadenkenquote:
ja haha. Bijvoorbeeld Led Zeppelin - Stairway to heaven.quote:Op maandag 13 december 2010 15:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Je vind iets mooi wat niet je ding is? Dat vind ik wel bijzonder.
Ow, nee, dat mag gerust. Maar er stond 1 dubbele artiest (John Legend), terwijl Jason Mraz ook 2 keer voorkomtquote:Op maandag 13 december 2010 17:07 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
ja dat klopt, staat er boven, kon niet kiezen, maar als het niet mag, kies ik voor 'What A Wonderfull World' de versie van Louis Armstrong
Oooow. Zoo. Haha nou dan pas ik zo weer even aan. De versie van John legend geeft net meer kippenvelquote:Op maandag 13 december 2010 17:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ow, nee, dat mag gerust. Maar er stond 1 dubbele artiest (John Legend), terwijl Jason Mraz ook 2 keer voorkomt
Nee, dat is 2010, album en single volgens RYMquote:Op maandag 13 december 2010 18:46 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, BlueChicagoMoon!
Maar is Ghost Town niet van 2010? Of is de single eerder uitgekomen dan het album?
Zie OPquote:Op maandag 13 december 2010 19:11 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Oh mag dat niet? En is het niet zo dat alleen de top 10 meetelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |